Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Hei kaikille! :wave:

Paljon onnea tyttösestä, Inkkunen!! :flower:

Olen käynyt täällä päivittäin lukemassa, mutten ole päässyt iphonella kirjoittamaan, kun en muistanut salasanaa.. Nyt sitten tulee oman navan (pitkä, pahoittelen) päivitys ja toivottavasti jatkossa pääsen useammin ja kunnolla kommentoimaan!

Kiitos kovasti kaikille kutiseville lohdutuksen sanoista raskaushepatoosipelkooni!! Kyllä se nyt siltä näyttää, että kyseessä on ihan normaalia vatsanvenymistä, yhdistettynä stressiin joka oli kyllä viimeisellä viikolla ennen muuttoa ihan kamalaa!! :(

Siitä voisi kirjoittaa pitkästikin, kommelluksilta ei tosiaan vältytty.. Mm. romahdin kerran rautakaupassa, kun olin ostamassa lisää pakkausteippiä, niin pahasti itkeä vollottamaan, että henkilökunta halusi soittaa mulle ambulanssin... ja pakkausavuksi palkkaamani henkilö osoittautui muakin kehnommaksi pakkaajaksi, joten itku tuli monta kertaa siinäkin, kun ei pakkaus vaan edennyt.. LUOJAN KIITOS kaksi ystävääni tuli viimeisenä iltana ennen muuttoa ihan vaan käymään, ja heidän kävi niin sääliksi mua, että pistivät sitten hippulat vinkumaan ja kaikki saatiin kuin saatiinkin pakattua ennenkuin muuttoauto tuli aamulla kuormaa hakemaan.. En olisi mitenkään saanut kaikkea yksin pakattua - olisin luultavasti joutunut sairaalaan sinä yönä..

Sen sanoisin kyllä nyt kokemuksesta, että en enää ikinä IKINÄ halua muuttaa, yksin, vuosien ulkomailla asumisen jälkeen, kokonaan toiseen maahan, ollessani jo rv 29+ jolloin ei taivu eteenpäin eikä voi nostaa. EN IKINÄ. Enkä kenellekään suosittele!!

Viime torstaina lähti muuttokuorma (IHANA suomalainen janakkalalainen muuttofirma Marko Kähäri, suosittelen!!) kohti Suomea ja illalla matkustimme kissojen kanssa sinivalkoisin siivin perässä.. Itkin noin kolmasosan matkasta, eikä KUKAAN, ei kanssamatkustajat eikä lentoemännät kysyneet mikä mulla on hätänä... Tuli ihan sellanen olo, että "tervetuloa kylmään Suomeen".. :(

Mutta täällä on sukulaiset ottaneet erittäin lämpimästi vastaan :) Perjantaista sunnuntaihin vain lepäsin ja makasin ja otin suolakylpyjä jaloille ja käsille ja sain kamalan turvotuksen laskemaan ja verensokerikin on tullut alas. Samoin nyt sitten olin saanut painonnousun laskemaan ja paino oli itseasiassa tullut puoli kiloa alas kun eilen mittasin. Tällä hetkellä on painoa tullu 6,4kg.

Eilen oli elämäni eka neuvola (siis aikuisiällä)!! Käyn siis yksityisesti kun en kuulu, enkä tule kuulumaan Suomen sosiaaliturvaan. Ja oli ehkä maailman ihanin neuvolantäti!! Musta oli niin makeeta että mullakin on vihdoin neuvolatuloksia ja kaikki tosi hyviä!! :D

Proteiini ja verensokeri oli loistavat (ei sanonut mitään lukuja)
Hemoglobiini 117 (kuulema ihan ok mutta pyysi kuitenkin ostamaan apteekista lisärautaa ja ottamaan sen yöllä kun käyn vessassa! :) Tää oli must aika eksoottista, mutta kun ei se kuulema imeydy, jos ruokailun yhteydessä ottaa, niin paras ottaa yöllä sitten kun ei ainakaan syö!)
Verenpaine 120/61 (näin korkea ei ole mulla ollutkaan vielä, aiemmin aina oli 110/70, mutta kuulema oli ihan hyvä.)
Sf-mitta 29cm.

Sain lähetteen pelkopolille, ja ohjeet tutustumiskäynnin varaamiseen Kättärille ja paljon kaikenlaisia ohjeita ja vakuutuksen että a) jos haluan, niin saan sektion (noin vain!!!) ja b) synnytyssalikätilöitä Suomessa kuulema moititaan tällä hetkellä siitä, että he tyrkyttävät liikaakin kipulääkkeitä!! Siis NIIN IHANAT UUTISET! Ehkä mä sittenkin uskallan saattaa tän vauvan maailmaan Suomessa!! :)

Käytiin myös Brunolla 4D kuvissa! Vauva on jo pää alaspäin ja aika alhaalla tuolla, niin että saatiin vähä lyttysiä naamakuvia ja toinen piti vielä kättä tai molempia suun edessä, että vähän suuntaa-antavia tuli kuvista, mutta olihan se ihana nähdä että toinen siellä möllöttää jo silmät auki!! :) Ja ihana iso suu toisella :heart: ja oikea NENÄ! Painoarvio eilen 30+0 oli 1636g kuulema ihan normaali. Huomenna vielä mennään meidän omalle gynelle ja tehdään suunnitelmaa kuinka usein käydään ja kuinka usein käyn neuvolassa jatkossa.

Nyt täytyy jatkaa hommia, täällä on nyt sitten asunnon pintaremontti edessä - EN tee itse mitään muuta kuin tee päätökset ja hankinnat materiaaleista. Kaikki mun omaisuus on nyt varastossa odottamassa että saadaan pintaremontti tehtyä. Vähän yrittää tulla stressiä siitäkin kun en yhtään tiedä millon pääsen muuttamaan ja vatsa vaan kasvaa .... mutta yritän pysyä rauhallisena ;)

Kaikille paljon terveisiä ja hyviä vointeja ja seuraavalla kerralla tulee muutakin kuin omaa napaa, lupaan!

t Gabriela ja tulevaan synnyinmaahansa saapunut suppusuutyttö 30+1 :)

PS. Onkohan Eemiliina päässyt jo tositoimiin? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Inkkuselle onnittelut tyttösestä ja ihania vauvantuoksuisia päiviä :heart:

Gabriela, minnepäin olet muuttanut/muuttamassa täällä Suomessa? (pisti silmään tuo muuttofirman paikkakunta...) Sillä me asutaan naapurikunnassa :D Tsemppiä loppurutistukseen muuton suhteen!

Mulla jatkuu saikku nyt vielä viikon verran, enkä kyllä usko että töihin enää menen... Olen ollut niin itsekäs ihmien että olen vienyt pojat hoitoon, huomenna saavat mennä myöskin aamupäiväksi ja sitten heillä alkaakin loma... Niinkuin kai mullakin... (ensin piti poikien olla mun vanhempien kanssa tuo pari viikkoa, mutta näyttääkin siltä että olen itse heidän kanssaan.) Miehellä kun ei ole lomaa kuin yksi viikko tänä(kään) kesänä, niin mitähän meidän lomasta tulee... Onneksi mun vanhemmat asuu 4km:n päässä ;)

Nyt hakemaan pojat päiväkodista, pää on vieläkin sekaisin nukuin kolmen tunnin päikkärit...

tiggeri ja typy 25+0 POKS!!! :D
 
Onnea Inkkunen pienestä tytöstä!! Mahtavaa että pääsit sitten jakautumaan, toipumisia ja ihania ensi päiviä teille vauvan kanssa. :)

Gabrielan muuttoruletti kuulostaa kammottavalta. Onneksi on nyt takanapäin! Nyt vaan asettumaan uuteen kotiin ja nautiskelemaan loppuodotuksen riemuista. Hyvä kun sait terkkarilta helpotusta ja luottoa synnytyspelkoja koskien. Mäkin oon menossa ihan luottavaisin mielin synnyttämään ja uskon että ammattilaiset osaa asiansa. Vaikka onhan niitä ikäviäkin tarinoita aina kerrottavaksi, mutta suurin osa synnytyksistä menee varmasti ihan mallikkaasti niin kuin pitää. Valitettavan usein ne myönteiset kokemukset jää niiden kielteisten stoorien varjoon...

Sannuliinulle ja Mörkötykselle toipumisia!

Joo-o ja yhtenä kappaleena täällä ollaan edelleen sangen tukevasti, kiitos vaan kyselijöille. Ei merkkiäkään siitä että olis vauva tuloillaan lähipäivinä. Eilen siis la, joten nyt virallisesti hautomisen puolella. :D Yllättävän seesteinen olo tosin vielä, ei mitään kaksmetristä otsassa roikkumassa... Ehkä aiempi kokemus aiheesta auttaa, kun tietää et kyllä se sit joku päivä sieltä putkahtaa. Olokin on ihan siedettävä. Selkäsärkyjä lukuunottamatta ei suurempaa vaivaa (paitsi yks peräpukama loppumetreillä!!!:headwall:) yötkin oon nyt saanut nukuttua. Yritän kai jotenkin alitajuisesti olla ajattelematta koko asiaa, kun välillä vieläkin tulee sellainen olo että "ai mikä vauva?". Toisaalta olo on vähän ärtynyt koko ajan, kun ei tiedä MILLOIN sitä oikein alkaisi tapahtua ja on tavallaan pienessä valmiustilassa ympäri vuorokauden.
Ootellaan ootellaan, ensi viikolla onkin varmaan jo ihan toinen ääni taas kellossa. Nyt taidan lähteä takaisin kukkapenkkiä kitkemään tuonne pihamaalle.
 
tiggeri mä olin kans esikosta saikulla ihan surutta. Olin tosi kipee joten työnantajallekin "reilumpaa" olla kerralla pois ku päivien pätkissä. Tsemppiä!

eemiliinalle kans voimia loppumetreille!!

gabriela jooh, puuh, tiedän. Meki muutettiin aikoinaa toiselta puolen suomea joskus rv 32-33. Ei ollu todellakaan kivaa enkä tekis ihan huomenna samaa.
Tuo pisti silmään, et kävit yksityisellä. Mulla on kaveri joka asunu ulkomailla yli 10v (eli ei kuulu kelan piiriin) ja kävi suomessa käydessään ihan normi neuvolassa. Kuulema olivat sanou, et niin kauan ku on suomen kansalainen niin se kuuluu äidille/vauvalle!??! En sitte tiiä..
Tosta verenpaineesta. Hyvät paineetham ne on ollu. Toi pienempi luku (alapaine) on se mikä merkkaa. Isompi luku voi olla aika iso ennenku olis mitään sen kummempaa :)
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus


30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä? poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 29 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi


7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi


26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi / Kättäri tyttölupaus


4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus

Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS tyttölupaus

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/34/ 4.lapsi / K-SKS tyttölupaus

27.10
Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi



:heart: SYNTYNEET :heart:
2.5.2013 sekundamamma / 36 / 2. lapsi / tyttö/ (rv 39+4)
6.5.2013 TanZZZku / 30 / 1. lapsi / tyttö/ 1695g/ (rv 31+5)
12.5.2013 Jeanna / tyttö/ 3700g, 51cm/ (rv 39+2)
16.5.2013 Lila13 / 28 / 1. lapsi / poika/ 2530g, 47cm (37+1)
22.5.2013 Pikkuperho / 30 / 2. lapsi / tyttö/ 3900g, 50cm
31.5.2013 jadekivi / 25 / 1. lapsi / tyttö/ (rv 40+2)
31.5.2013 Sebu08 / 33 / 3. lapsi / tyttö/ 3488g, 48cm (rv 40+4)
7.6.2013 tyty86 / 27 / 2. lapsi / poika/ 4200g, 50cm (rv 41+0)
16.6.2013 inkkunen / 33 / 1. lapsi / tyttö/ 2950g, 49cm (rv 40+0 )


Neuvolat & ultrat

Gabriela - lääkäri 19.6
Sannuliinu - neuvola 25.6
Sannuliinu - istukan kontrolliultra 28.6



Äitiysloma alkaa: =)
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 12.6
Nuppuska - 14.6
Sannuliinu - 19.6
Mörkötys - 22.7.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
Ambrosia
Millian
 
Hei vaan, sain päivitettyä listaa taas pitkästä aikaa ajantasalle. Merkkasin nyt listalle boldilla niitä ketkä täällä kirjoittelee aktiivimmin, niin nähdään helpommin kuka on seuraava synnyttäjä. En jotenki kuitenkaan halunnut poistaa tuosta listalta niitäkään kenestä ei ole kuulunut mitään, vai mitä mieltä muut ovat?

Jee tänään alkoi virallinen äitiysloma:)

Eilinen ei mennyt ihan putkeen sitten. Jouduin tilaamaan kaks kertaa ambulanssin mun massiivisen nenäverenvuodon takia ja käydä kaks kertaa päivystyksessä ennen kuin vuoto saatiin tyrehtymään. Nyt on sellanen olo naamassa kuin joku ois piessyt mun toisen puolen naamaa, mutta vuoto onneksi pysynyt poissa eilen illasta alkaen.

Tänään mulla oli se ylimääränen lääkäri kontrolli kohdunsuun tilanteen takia. Kohdunsuu oli pehmeä niin kuin tähänkin asti, ulkosuu auki niin kuin jo alusta alkaen ja kanavaa oli vielä n. 2cm jäljellä, kun se on ollut yleensä 3 cm. Lääkäri tuumasi, että huomisesta alkaen saa supistella vaikka synnytykseen asti. Paitsi nyt oishan tuo kiva tietää missä se mun istukka tällä hetkelllä sisjaitsee. Sitä pitää vielä ens viikolle odotella. Kysyin myös, että osaako hän sanoa, mikä Oyssissa käytäntö, jos jouduttaisiin leikkaamaan, niin kuulemma kun mulla jo supistellut ja paikat pehmenneet ja lyhentyneet, niin silloin leikkaus varmaan tehtäisiin jo rv 36-38. No huh, mullahan on kontrollipäivänä jo rv 36+1.

Tulipa oma napaista.:)

Sannuliinu ja tytteli rv 34+6
 
Viimeksi muokattu:
inkkuselle tuhannesti onnea:heart:!

Onko muilla synnyttäneillä ollut vastaavaa?? Eli siis mä olen jotenki ihan down fiiliksellä..vauvan hoito ja imetys ei haittaa ja öisinki oon saanu kohtuudella nukuttua syötöistä huolimatta. Mutta silti oon jotenki henkisesti ihan loppu..en haluu vieraita kylään, ne sotkee ja lääppii vauvvaa..ei huvita lähtee ulos..tuntuu isolta hommalta ulostautua. Ei jaksas laittaa ruokaa saatikka tehä kotihommia..voisin töröttää yksin vauvan kaa kotona 24/7 ilman ulkopuolisia..oonkohan tulossa hulluksi?? Esikon kaa tätä ei ollu..neukkutäti sano kyllä et iha normaalia..mutta en mä tiiä..onko tää sitä baby bluessia? En itke kyllä..mies hoitanut esikon ulkoilut..mutta enhän mä voi loputtomiin sisälläkään kökkiä..jotenki ihan sekava olo kun rytmit meni sekasin vauvan tulon myötä..esikko harmittelee kun ei oo kavereita ja miksi äiti ei lähe aamulla ulos jne. paha mieli tulee siitäkin..sit mun reuma pamahti päällensä ihan sata nolla jaoon saatanan kippee..kävlen ku ankka kun koskee ihan helvetikseen..banadol ja burana ei auta..sain viikon päähän reumalekurille ajan mut sinneki on ikuisuus. Vahvoja kipulääkkeitä mulla ois mut ei voi syödä kun imetän..jotenki ihan paska fiilis kaikesta..vauva on ihana ja esikko mutta kaikki muu tuntuu paskalta..
 
Inkkuselle paljon onnea typykästä :flower: Eemiliinalle tsemppiä loppumetreille :)

Täällä kaikki suht ok. Lantionlöystymiskivut vieneet loputkin yöunet, nukun tunnin pätkiä ja valvon väleissä.. käveleminen on yhtä tuskaa.. pieniä pyrähdyksiä pystyy tekemään, mutta sit on pakko päästä lepuuttamaan! Ois niin ihana juosta vauvantarvikekaupoilla, mutta ei pysty!

Viimeviikolla neuvolassa vähän verenpaineet koholla ja tikkutesti näytti vähän proteiinia, mutta se tarkistettiin labrassa ja puhdas oli. Tänään oli vika lääkärintarkastus, hui! Kaikki siellä ok, paikat vielä kiinni ja kiinteät. Verenpaineet koholla (140/90), mutta ei kuulemma hätää (varsinkaan kun pissatesti juuri tarkastettu). Mutta sitä seuraillaan.. kotimittaukset ovat olleet kyllä hieman alhaisempia (125/75-80) eli liekö jotain valkotakkiverenpainetta??

Maha kasvaa ihan hullua vauhtia, tuntuu että liikkuminen alkaa olla ihan mahdotonta, kun lonkat ja nivuset superkipeenä ja maha vielä turpoo lisää.. Mutta onneksi on äitiysloma jo alkanut, niin voi oikeesti ottaa iisisti!!

Tsempit kaikille, palaillaan taas juhannuksen jälkeen :)

ja tytylle tsemppiä babybluesiin tai mitä ikinä onkaan.. koita jaksaa!
 
Viimeksi muokattu:
tanZZZku olipa ihana kuulla sun ja tytön voinnista! loistavaa että voit jo henkisesti paremmin.
olen viime viikkoina kiertäny hesan kauppoja ahkeraan ja kastemekkoja on ainakin stockalla ja sokoksella ja monessa nettikaupassa.
mullakin oli mietinnässä kastemekon hankinta mutta suvun mekko joka olla myös mulla ja mun äitillä on ihan ok kunnossa, joten käytetään sitä. ostin siihen vaan stockalta uuden rusetin.

ambrosia voimia ja tsemppiä jatkoon! oot kyl vahva nainen kun jaksat jo ajatella uutta hoitoa! :hug:

täällä ollut jonkun verran puhetta jo seuraavien lapsien haaveilusta..
minä haaveilen myös vielä useasta lapsesta vaikka tämä ensimmäinen ei ole vielä syntynytkään ja onnistui vasta 4. hoidolla. mulla on aina ollu haaveissa 3-4 lasta, mutta en usko että ikänikään puolesta se enää onnistuu ellei tule jossain vaiheessa kaksosia.. no aika sen näyttää.. katotaan nyt ensin tämä esikoinen pihalle

meillä on kans palanut rahaa ihan kiitettävästi tämän ekan raskauden aikaan saamiseen, en ole tarkkoja summia minäkään laskenut mutta luulen että summa on jossain 12000€ paikkeilla. yksityisellä kun mekin käytiin kun ei kuuluta suomessa mihinkään kuntaan, mutta on ollu sen arvoista kun kohta saa sen palkinnon.

tyty sullahan on paino lähteny putoon tosi hyvin, wau!

inkkunen onnea tytöstä :heart:

gabriela tervetuloa takas kotimaahan! =)

eemiliina tsemppiä loppumetreille!!

tyty kuulostaa tosi ikävälle noi sun kivut.. tsemppiä!!

ON tänään tasan 2 viikoa LA:aan eli viimeistään kk:den päästä nyytti sylissä..
jännittää ja vähän pelottaa kun ei yhtään tiedä et tuleeko lähtö päivän vai 4 viikon päästä.. HUH!
mies tulee koirien kans suomeen huomenna että sen puoleen ei enää väliä et koska syntyy. yks stressi mullakin vähempi kun tulee samaan maahan.
tänään oli vika neuvola hesassa seuraavaks sit kunnalliseen neuvolaan maalle jos olen vielä yhtenä kappaleena.
tänään neuvolassa oli kaikki arvot kunnossa, vain hieman glukoosia pissassa ja sain ohjeen että en saa syödä tuntia ennen ensi viikon neuvolaa.
neuvolantäti sanoi että mun raskaus on edenny ihan oppikirjojen mukaan kun ei ole ollut mitään ihmeellistä, no katotaan nyt sit "kostautuuko" se synnytyksessä, toivottavasti sekin menis hyvin kun hermoilen sitä muutenkin jo ihan tarpeeks.
lähinnä pelottaa se kivun määrä ja epiduraalin laitto...

joo, mut muuten täällä ollaan siis ihan hyvillä mielin ja iloisia että meille vihdoin tulee eka lapsi ja ihana nähdä sit millaselta hän näyttää ym.

miles +sitkeä sisu 38+0
 
Viimeksi muokattu:
Minun kohdalle voi päivittää iäksi 32v :whistle:
Äitiysloma alkaa 31.7, vaikka tässä jo saikulla ollaan. Seuraava neuvola on 27.6 ja äippäpoli 11.7.

Inkkunen Paljon onnea tytöstä!! :flower:

Gabrielalle tervetulotoivotukset suomeen. Onneksi pääsit ehjänä perille vaikka kurjaa olikin. Mukava että sait synnytyksen puolesta positiivisia uutisia.

Tytylle tsemppiä. Muistahan hakea apua jos yhtään tuntuu siltä. Masennus voi yllättää kenet vain.

Toivottavasti Sannuliinun nenäverenvuodot hellittää. Itse tirskautin nenäveret paidalle katsastuskonttorilla kuukausi takaperin. Ihan yllättäen hanat aukes mutta onneksi se tyrehtyi ihan siinä paikan päällä.

(.)
Vatsanahka venyy. Viimeksi äippäpolilla oli puhetta että viimeistään 38 viikolla käynnistellään ja se tarkoittaa sitä että yhdeksän viikon päästä on h-hetket aika käsillä, viimeistään... :O
Tämä aika on mennyt niin uskomattoman nopeasti. Päivät vaan vilisee silmissä ja huomaa, että ne asiat mitkä piti tehdä tänä kesänä saattavat hyvinkin jäädä tekemättä. Mutta, elämä on. :)

Ihanaa ja ennenkaikkea turvallista juhannusta kaikille!!

Nuppu ja pikkaraiset 29+1 :heart::heart:
 
Täällä päästy kotiin harjoittelemaan uutta arkea.Rytmi on vähän hakusessa ja pari yöt kotona ovat olleet aika risaisia.Kaipa se tästä alkaa muotoutumaan.Tytöllä on kyllä temperamenttia vaikka muille jakaa.On vähän kärsimätön tissin kanssa ja on jouduttu turvautumaan lisämaitoon kun ei oikein jaksa kauaa imutella vaikka maitoa multa tuleekin.Olen myös pumppaillut jonkun verran ettei tissit oo ihan räjähtämispisteessä.

Synnytyksestä:tosiaa säännölliset supistukset alkoi lauantaina kolmen aikoihin ollen 4-5 välein siinä vaiheessa kun oltiin puol kuus synnärillä.Paikat oli auki vaan sormelle jakaulaa sentti.Supparit oli jo aika kivuliaita siinä vaiheesa.Aattelin rttä tästä tulee pitkä tuskien taival jos jatkuu yhtä hitaasti.No passittivar sit pariksi tunnukdi kävelemään sairaala alueelle ja kierreltiin lenkki ulkona.Vähän väliä piti pysähtyä puuskuttamaan ja ottamaan supistuksia vastaan.Puol ydi kun paikat tsekattiin uudiks olin 2 cm auki ja kaula hävinnyt.Supistuksia tuli n 3 min välein ja niitä oli jo vaikea kestää.Siinä vaiheessa tarjottiin mahdollisuutta mennä suihkuun ja olinkin siellä tunnin verran.Suihku auttoi kipuun jonkun verran,istuskelin sielä jakkaralla ja nojailin seinään.Suihkun jälkeen olin 4 cm auki ja lähdettiin saliin n klo 10.supistukset oli niin kovia että halusin epiduraalin saman tien.Jouduin sitä odottelemaan jonkun aikaa ja pärjäämään ilokaasulla josta tuli vain tosi huono olo.Epiduraalin laitto ei tuntunut missään ja vartti sen jälkeen taivas aukeni kun kivut hävisivät.Vähän eoiduraalin jälkeen paikat auki jo 8-9 cm ja kohta alkoikin jo ponnistuttaa.Ponnistusvaihe pitkittyi kun supistukset heikkenivät ja laitettiin oksitosiini tippumaan.Kun tunti oli ponnisteltu vauvan sydänkäyrä alkoi huonota ja kätilö sanoi että nyt alkais olla kiire.Ponnistin minkä ikinä pystyin mut lopuksi jouduttiin auttamaan imukupilla ja eppari leikattiin että saatiin tyttö nopeasti ulos.sain tytön melkein heti rinnalle ja sillä kaikki ok.Tunti odoteltiin istukkaa ulos joka sitten jouduttiin väkisin runnomaan ulos kolmen ihmisen voimin.Se oli oikeastaan kamalin ja kivuliain vaihe koko synnytyksessä.Sit sen jälkeen mut tikkailtiinnja tyttö meni iskän kanssa pesulle.Olin niin huonona että en päässyt itse suihkuun synnytyksen jälkeen vaan vasta seuraavana iltana.

Nyt epparihaava alkaa pikkuhiljaa parantua mutta istua ei kärsi kunnolla vieläkään.Kaipa se siitä pikkuhiljaa.Vaikka kaikki ei mennyt kuin strömsössä niin silti synnytyksestä jäi ihan hyvä fiilis.Tyttö on kyllä kaiken sen arvoinen ja en vaan voi lakata tuijottelemasta sitä täydellisyyttä:)Mielialat vaihtelee ihan hirveästi ja itkeskelen vähän mistä sattuu,mies on välillä vähän hämillään.Se on muutenkin ollut korvaamaton apu kun itsestä nyt tällä hetkellä ei ole muuta kuin nukkumaan ja imettämään.

Tällaista tänne,sori kirjoitusvirheet kun kirjottelen puhelimella...

Inkkunen ja tytsy 4 pv
 
Hei mimmit,

Mä olen ollut kai jo kuukausia ihan hipihiljaa tällä palstalla, anteeksi! Energiaa vain ei ole riittänyt sekä työntekoon, blogin päivittämiseen (Lily.fi:ssä Aika kypsä äidiksi) että tähän... Nyt olen jo toista viikkoa äitiyslomalla, joten vähän alkaa helpottaa!

Mun LA on nyt 2 viikon päässä, iiks! Raskauden toka(kin) kolmannes meni tosi hyvin. En ikinä olisi uskonut, että selviäisin ilman mitään pahoinvointeja, närästyksiä, epämääräisiä vuotoja... Mutta niin vain kävi. Sitten vikan kolmanneksen aluksi sain etisen istukan diagnoosin. :( Kuukauden yritin sopeutua ajatukseen, että joutuisin suoraan sektiopöydälle - ja vieläpä ehkä aika hankalaan sektioon, sillä lääkäri varoitteli, ettei oikein tiennyt mistä kohdasta leikata, kun istukkani oli kohdun etuseinällä ja heti sen yläpuolella oli myoomia, joiden halki ei myöskään kuulemma voisi leikata... Ja sitten rv. 32:n ultrassa todettiinkin, että istukka oli siirtynyt pois kohdunsuulta! Hiphei. =)

Nyt sitten jännityksenaiheena on, pääsenkö luonnonmukaiseen synnytykseen (jota kovasti haluaisin, mieluiten vielä vesisynnytykseen) vai meneekö käynnistämiseksi. Sairaalassani kun on se käytäntö, että yli nelikymppisten synnytykset käynnistetään viimeistään laskettuna aikana, kun meillä vanhoilla mutseilla on isompi istukkaongelmien riski. Siispä olen jo alkanut kaikki vanhan kansan tuntemat vippaskonstit synnytyksen käynnistämiseksi: ananasta, vadelmanlehtiuutetta, saunaa, seksiä, siivousta, kävelyä, tulista ruokaa... Juhannusvauva olisi kiva! Varsinkin kun muksu on jo reilusti kolmikiloinen ja asettumassa lähtökuoppiin.

Täällä on porukasta moni jo beibensä saanutkin, ihanaa, onnea! Mun pitääkin lueskella juttuja taaksepäin, että pääsen taas vähän kärryille.

Kovasti tsemppiä kaikille vielä odottaville sekä tietysti myös vauvanhoidon ihmeellisyyksiä jo opetteleville! :heart: Ja leppoisaa juhannusta kaikille!

t. Lumi72 + Hiutale 38+0
 
Onnea Inkkuselle tytöstä :heart:

Sannuliinulle onnittelut äitiysloman alkamisesta.

Tytylle tsemppiä! :hug: Tuo lienee kai aika normaalia, että mieli on maassa. Oon kuitenkin ymmärtänyt, että joissain tapauksissa olo saattaa johtua jonkun hormoonin puutteesta ja voi vaatia myös ihan lääkitystä. Eli kannattaa ehkä mainita neuvolassa!?

Gabriela - onnittelut muuttoruljanssin loppumisesta. Nyt muistat vaan lepäillä, kun homma on hoidettu.

Mulla on ensi viikolla jo jälkitarkastus. Osaatteko kertoa mitä tuo pitää Suomessa sisällään...? Jotenkin tuntuu että olen tällä kertaa toipunut epparihaavaa lukuunottamatta hitaammin kuin viimeksi. Lantiopohjalihakset on yhä aivan kuutamolla ja hävettää tunnustaa, että pissaa karkailee vieläkin. Apua, toivunkohan mä koskaan ennalleni :ashamed:
 
Kaippa se vaan on hyväksyttävä, ettei musta enää työkuntoista saa... Ens viikon ti saakka olis saikkua tällä kertaa, mut ke on lääkärineuvola ja lääkäri sano viimeks, et jos tuntuu siltä ettei töissä olo kannata, niin ei sinne pakko ole enää mennä (mulla olis muutenkin 5.7 vika työpäivä, jonka jälkeen alkaa vuosilomat ja sit siihen perään äippäloma varhennettuna :) ) Ja tällä hetkellä ainakin pee fiilis tän päivän viestien jälkeen, mitä pomo laitto, et piruuttanikaan en enää mee sinne! Täytyy sitten kotona olon aikana miettiä kunnolla mitä haluu "isona" tehä...

Inkkuselle kiitos kertomuksesta. Ihanaa lukea kaikkien synnytyskertomuksia, ja miettiä minkähänlainen sitä ittelle tällä kertaa tulee... Että onko nopea, nopeampi vai hidas verraten edellisiin :)

Tyty, kyllä minäkin sinuna kertoisin/kysyisin noista mielialoista neuvolassa... Toivottavasti alat voimaan paremmin! Tsemppiä! (poikien vauva-aikana mä olen purkautunut (ja ollut herkillä) molemmilla kerroilla äidilleni, ja ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että hän on alkanu arvostelemaan mm pukeutumista, siis että on ollut liian vähän vauvalla päällä jne, ja siitä ne on sit vaan paisuneet riidaksi asti, niin että molemmilla kerroilla vanhempani ovat lähteneet kesken vierailun pois :ashamed: )

Sannuliinu on kärsinyt nenäverenvuodosta, voi itku! Toivottavasti on jo helpottanut! Eikä sullakaan montaa viikkoa ole enää jäljellä kun on pieni sylissä, ihanaa!

Jeanna kyseli jälkitarkastuksesta, mulla viimesestä jälkitarkastuksesta on yli neljä vuotta aikaa, mut silloin neukkutäti mittas verenpaineen ja painon ja sit ollaan juteltu mm ehkäisystä tms, ja lääkäri on sitten tehny sisätutkimuksen... Eipä siinä muistaakseni (?) ole muuta tehty/ollu.

Tänään innostuin sit niin paljon että siivosin meitin allaskaapin (ihan järkyttävässä kunnossa oli!) ja oon sit saanu kyllä tuta sen nahoissani... sattuu joka paikkaan ja typykin on riehaantunut ihan kunnolla! No, ei voi valittaa!

tiggeri ja typy 25+2 (hui!) Tänän luin vau.kirjan vauvalehteä (sen minkä kai jokainen saa neuvolasta?) ja tuntui ihan käsittämättömältä kun siellä luki että jos vauva syntyisi nyt, niin olisi jo hyvät mahdollisuudet hänen selvitä :heart: ihanaa!!!
 
inkkunen
olipa kiva lukea sun synnytyskertomus.. antoisaa aikaa tytön kanssa!

lumi kiva kuulla susta, varsinkin kun meidän LA:t on niiin samaan aikaan!

tiggeri olet vaan pois töistä jos siltä tuntuu

mörkötys täällä kans flunssan kourissa, tänään meinasin kuitenkin vielä vähän siivoilla ja jos sit viikonlopun koittas levätä

ON
eilen saavuttiin miehen kanssa keski-suomeen. ihanaa kun on perhe kasassa koiria myöten.
täällä talolla missä ollaan on vaan tosi paljon järjestelyä vielä ennenkö kaikki on valmiit vauvaa varten, että saa nähdä ehditäänkö kaikkee ennenkö syntyy, mutta tehdään se mitä ehditään.
tänään keittiön kaappien siivousta ja järjestelyä ja vauvapeittojen ym pesua, jos sitten viikonlopun ottas vähän rennommin ja koittas levätä. olis kiva saada tää flunssa pois ennen synnytystä.

Ihanaa Juhannusta kaikille!

eli päivitin listaan mulle sairaalaks ksshp kun nyt sinne olis tarkoitus synnyttää

miles +sitkeä sisu 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus


30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
Miles / 34 / 1.lapsi / KSSHP poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 29 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi


7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi


26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi / Kättäri tyttölupaus


4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus

Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 32 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS tyttölupaus

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/34/ 4.lapsi / K-SKS tyttölupaus

27.10
Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi



:heart: SYNTYNEET :heart:
2.5.2013 sekundamamma / 36 / 2. lapsi / tyttö/ (rv 39+4)
6.5.2013 TanZZZku / 30 / 1. lapsi / tyttö/ 1695g/ (rv 31+5)
12.5.2013 Jeanna / tyttö/ 3700g, 51cm/ (rv 39+2)
16.5.2013 Lila13 / 28 / 1. lapsi / poika/ 2530g, 47cm (37+1)
22.5.2013 Pikkuperho / 30 / 2. lapsi / tyttö/ 3900g, 50cm
31.5.2013 jadekivi / 25 / 1. lapsi / tyttö/ (rv 40+2)
31.5.2013 Sebu08 / 33 / 3. lapsi / tyttö/ 3488g, 48cm (rv 40+4)
7.6.2013 tyty86 / 27 / 2. lapsi / poika/ 4200g, 50cm (rv 41+0)
16.6.2013 inkkunen / 33 / 1. lapsi / tyttö/ 2950g, 49cm (rv 40+0 )


Neuvolat & ultrat

Sannuliinu - neuvola 25.6
miles - 26.6. neuvola
Sannuliinu - istukan kontrolliultra 28.6
Nuppu81 - neuvola 27.6
Nuppu81 - äippäpoli 11.7.



Äitiysloma alkaa: =)
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 12.6
Nuppuska - 14.6
Sannuliinu - 19.6
Mörkötys - 22.7.
Nuppu81 - 31.7.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
Ambrosia
Millian
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille :flower:

Kärvistelyn olisi tarkoitus jatkua täällä vielä noin 10 viikkoa :kieh: Nyt ymmärrän tytyä hyvin tuon loppu ajan kärvistelyn suhteen. Viime yönäkin valvoin kun tuntui, ettei missään asennossa ole hyvä nukkua. Vatsa tuntuu isolta ja vauva alhaalla. Liitoskivut ja muut kivut vaivaa, melko jatkuvaa alavatsa kipua. Kävely hankalaa ja tuntuu, että koko ajan vessahätä. Niin ja vauvan liikkeet tekevät välillä tosi kipeetä, onko muilla samaa?

Meriann ja pikkuinen rv 29+5
 
Jokos Eemiliina on päässyt synnyttämään?

Meriann,täällä mennään ihan samoissa fiiliksissä. Vatsa aivan jumalattoman kokoinen,häpyluuhun sattuu käveleminen sattuu. Lääkäri onneksi sanoi,että ei haittaisi vaikka syntyisi jo,mitä nyt tuskin tulee lähiviikkoina tapahtumaan. Vauveli liikkuu päivisin vähän ja enemmän möyrien,mutta illalla aloittaa puoleen yöhön kestävän vähän väliä jumppaamisen ja välillä liikkeet sattuvat aivan pirusti,ja varsinki kohdunsuu on kovilla kun ilmeisesti on allanut tekemään itselle hyvää paikkaa alas. No eipä tässä ole enää onneksi kuin korkeintaan kuusi viikkoa,niin vauvelin pitäis olla sylissä.

Sannuliinu ja tytteli rv 35+4
 
Inkkunen onnea pienen tytön johdosta:flower: Eppari oli mullakin kipee...pari viikkoo sai kenottaa istua millon mitenkin. Mut nyt 5 viikon jälkeen ei mitään tuntemuksia, että ois jossakin vaiheessa synnyttänykkin :)

Gabriela ja miles tervetuloa Suomeen :)
Tanzzzku kiva lukea teidänkin kuulumisia :)
Lumi täällä yksi blogisi vakiovierailija, kiva lueskella kuulumisia kun siellä ihan eri systeemit kuin täällä :)

tyty minä sinua ottaisin olotilan puheeksi neuvolassa, tietynlainen "alakulo" hetken aikaa kuuluu kai vähän niiku asiaan muttei kannata antaa asioiden mennä liian pitkälle. Yksi ystävä on sairastunu synnytyksn jälkeiseen masennukseen ja ollut ihan osastolla hoidossa sen takia ja joutunu syömään lääkkeitä useamman vuoden, että olo on kohentunu.

Mulla oli reilun viikon synnytyksen jälkeen sellanen outo-olo. Ensinnäkin en ollu osannu oottaa, että synnytän etuajassa ja että lähtö tuli niin nopeesti. Ja niin hassulle kun se kuulostaakin, mulla oli ihan suunnaton ikävä vauvamasua, että itkeä tirauttelin useampaan otteeseen sen asian tiimoilta. Lisäks mulle oli vähän shokki kun lähdin sairaalaan keskiviikkona aamuyöstä ja seuraavan kerran kävin ulkona vasta maanantaina kun päästiin kotiin ja sillä välin oli tullu kesä. Ihan kuin ois ollu jossain aikamatkalla :D Kaiken kruunas se, että mies oli mun sairaalassa olo aikana muutellu huonejärjestystä (mistä kyllä oli sovittu yhdessä), että pikkusen oli tämä mamma hukassa ekat päivät (puhumattakkaan siitä, että VAUVAkin oli nyt arjessa konkreettisesti läsnä) :) *Kaikki kuitenkin on lähtenyt rullamaan omalla painolla ja hurjan ihanaa vauva-arkea ollaan saatu elää :)

Yllätyin muuten omalla kohdalla miten äkkiä tietynlainen lapsettomuuden tuska tuli takaisin. Siis vaikka minulla nyt on lapsi, surin jo sairalassa ajatusta, että tämä ehkä jää meidän ainokaiseksi. Ajatus ehkä lähti siitä, että kaverini "ennusti" keväällä, että saamme vain yhden pojan. Muiden kavereiden osalta ennustukset ovat käyneet toteen (myönnän, höpsöä uskoa tuollaiseen!) Joka tapauksessa surettaa, että en voi suunnitella elämää eteen päin niinkuin toiset, jotka tekevät/saavat lapsensa suurin piirtein silloin kuin itse haluavat. Pahasti pelkään, että nuoruuden haave 4 lapsesta jää savuttamatta. Mutta sitä onnen ja äidin rakkauden määrää tätä yhtä maailmassa olevaa kohtaan ei voi sanoilla kuvailla :heart:
Että tämmöstä ajatuksen virtaa tällä kertaa :)

Niin ja tietty Isot Tsempit kaikille joiden h-hetki lähestyy! Josko nyt heinäkuun lähestyessä saatais muutama poikakin lisää tuohon melko tyttövoittoiseen listaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Inkkusen synnytyskertomus kuulosti kovasti tutulta, ihan kuin olisin oman esikoiseni synnytystä lukenut läpi. Meillä sydänäänet vain laski ponnistusvaiheessa sen vuoksi, että oli napanuora kaulan ympärillä. Toipumisia epparihaavan kanssa, otat vaan kipulääkettä niin sun on helpompi olla. Kyllä se pikkuhiljaa paranee. Ihana että mies auttelee siellä.:heart: Tsemppiä myös hormonimyrskyjen keskelle, samoin kuin Tytyllekin!

Alkaa olla monella odotus jo niin loppusuoralla, että kremppaa on yhdellä sun toisella jos jonkinmoista. Halit kaikille kärvistelijöille!!
Lumi kiva kuulla sunkin kuulumisia, kun en ole ehtinyt käydä blogia kurkkimassa!!

Juhannus tuli ja meni, ei tullut vauva vieläkään meille. Mä oon jo ihan luovuttanut ja mieli alkaa vetää matalaksi. Tää ei ihan oikeasti synny IKINÄ!!:mad: Viime viikon seesteinen mieliala hyvästeltiin torstaina. Koko to illan oli sellaisia napakoita supistuksia, ei nyt ihan kamalan kipeitä, mutta melko säännöllisiä taas kumminkin. Iltapesulle mennessä sitten lirahti jotain pikkareihin ja sehän oli veristä vuotoa. Olin jo ihan täpinöissä et nyt se on menoa, kun esikostakin alkoi tositoimet samalla tavalla. Toiveikkaana kävin nukkumaan, kun ajattelin että yöllä sit tulee lähtö ja saa valvoo...Ja pe aamuna heräsin: Ei mitään!! Ei supista, ei vuotoa, ei niin yhtään mitään!! Eikä sen jälkeenkään ole ollut kuin harkkasupistuksia. Niitä tulee välillä ihan tosi tiuhaan. Oon niin kiukkuinen ja väsynyt tähän odotteluun. Ylävatsa on ihan kosketusarka kun muksu möyrii ja työntää jalkojaan, selkä on kipee ja nyt alkaa taas nää helvetin helteetkin, jotka vie viimeiset mehut. Ja tää yks ei vaan tule ulos. Viime yönä olin vaan niin vihainen etten saanut unta! Miten voi olla vihainen vauvalle kun se ei synny?? En tiedä, mutta siltä tuntuu. : / En jaksais raahustaa tän valtavan mahan kanssa enää päivääkään. Neuvolassa tänään kaikki taas oikein mallikelpoisesti ja yliaikaiskontrolli sairaalaan varattiin torstaille. Meinasi palaa terkkariinkin hermo, kun se hehkutti että "no torstaina sitten taas yksi etappi kun on se kontrolli". So what?? Ajellan taas autolla kuuskyt kilsaa äitipolille ja jos kaikki on yhtä hyin kuin nyt, ajetaan takaisin kotiin. Meillä päin kun ei aleta yleensä käynnistelemään kun vasta virallisella yliajalla, jos ei ole ongelmia. Siispä mua oikeastaan ärsyttää vaan mennä sinnekin...:headwall: Eipä silti, toivon kyllä viimeiseen asti että tämä täältä alkaisi ilman apuja syntyä, mutta turhaa taitaa olla.
No meinipäs nyt ihan kiukutteluksi, sorry. Mut on tää kyllä yhtä perkelettä, kun ensin ei meinaa millään saada vauvaa alulle ja sitten kun vihdoin saa, niin ei ne tahdo millään tulla odotuksen päätteksi ulos!!:LOL:
Eemiliina 41+0
 
eemiliina musta toi loppuaika oli yhtä helvettiä ja se odotus oli paskinta..kun oot jo muutenki paskassa kunnossa niin viimeiset viikot oli ihan hirveen pitkiä. Paljon jaksuja sulle:hug: kaikki tuo tuska on vielä hyvin mielessä.
merian mullahan oli tuskanen olo jo ainekin sieltä rv30 saakka..kannattaa koittaa ottaa vaan päivä kerrallaan vaikka se ei ole helppoa. etsiä jotain positiivista viikkoihin, esim käydä uimassa tai jäätelöllä tai ihan mitä vaan mikä pitää järissään jollain viissii..sulle myös zemppiä:hug: helppoa ei loppuaika ole.
gabriella onnea suomeen muuton kanssa ja remontin sekaan..:wave: elä rehki liikaa..helppohan se on toisten sanoa, ite ainekin pittää saaha ain kaik kamat paikalleen kun kerkii vaan..

Täällä oma olo alkaa tasottua..en ole enään niin mustalla mielellä..muutama vieraskin käyny ja tänään käytiin jopa kaupassa koko kööri. Poika kasvaa huminalla, mutta on edelleen tosi vatsavaivanen. Silmätulehduskin iski johon jussina piti hakee päivystyksestä lääkitys..huomenna meen näyttää alapään tikkejä terkkarille kun ne kiristää eikä sula mihinkään ja synnytyksestä jo se 2,5vk..vittumaisia noi ompeleet.
 
Täällä alkaa olla vähän samat fiilikset kuin Eemiliinalla - ja mulla sentään on vasta 38+6 lasissa! Tosin sen verran on meikäläistä aikaistettu joka tapauksessa, että sweep (siis manuaalinen käynnistysyritys, onko sille suomenkielistä nimeä?) on buukattu huomiseksi ja jossei se toimi, lääkkeellinen käynnistys itse lasketuksi päiväksi - eli luojan kiitos yliajalle ei täällä pitäisi pahasti mennä... Mutta kyllä jo kyllästyttää! Taidanpa mennä siivoamaan saunaa ja pakkaamaan sairaalakassin uudestaan, tai jotain...

Oletko sä Eemiliina kokeillut mitään vippaskonsteja vauvan ulossaamiseksi? Eipä tunnu auttavan täällä... Tulinen ruoka, yliannostus ananasta ja vadelmanlehtiuutetta, saunaa, seksiä, kävelylenkkejä, synnytyspallon päällä pomputtelua... Nada. : /

Tyty, kiva että sun fiilikset alkaa olla paranemaan päin! Meille sanottiin, että about 4 päivää synnytyksestä tulee yleensä baby blues, koska silloin ne synnytysoksitosiinitasot putoaa dramaattisesti, mutta että (varsinkin jos imettää) ne alkaa siitä sit taas vähitellen kertyä ja fiilis parantua. Vasta jos olo ei millään parane tuon ekan viikon jälkeen vaan vain huononee, voi alkaa huolestua synnytyksenjälkeisestä masiksesta. Mutta eipä kai haitaksi ole, vaikka terkkarille mainitsisi surkeasta fiiliksestään missä vain vaiheessa, luulisi niiden osaavan neuvoa paremmin.

Lila, mullakin on jo vähän alakuloa tuosta lapsettomuudesta... Ihan hullua! Olen yrittänyt ajatella koko raskauden, että pitää nyt nauttia tästä ajasta, kun tulee varmaan olemaan ainut raskauteni, ja nyt sitten alkaa olla kaihoisat fiilikset, että kohta se on ohi enkä ikinä saa kokea vauvan potkuja enkä nähdä vauvaa ultrassa enkä enkä... Aivan hölmöä, kun sitä vauvaa kuitenkin on kärsimättömästi odotettu jo viisi vuotta! Mutta ehkäpä, jos kaikki menee hyvin ja muksu on kohta sylissä, sitä ei pian ehdi enää jahkailla. :) Onhan yksi lapsi parempi kuin ei lasta ollenkaan.

Yrittäkäähän ihmiset jaksaa siellä helteitten keskellä... Lontooseen ei oo vielä(kään) moiset ehtineet, mutta yritän nyt vain olla siitäkin kiitollinen. Sormukset mahtuu vieläkin nimittäin sormiin, uskomatonta!
 
Juu Lumi, kaikkki vippaskonstit on kokeiltu mennen tullen.:) Kävelylenkit ja muut fyysiset suoritukset on kyllä tällä hetkellä jäissä, kun ulkona näyttäisi olevan lämpöä sellainen 30 astetta... En jaksa kun lojua, juoda ja hikoilla. Ihme kyllä, mäkään en ole hirveän turvoksissa, sormuksia en kumminkaan uskalla sormeen tunkea.Tänään irtosi tosi reilusti verensekaista limatulppaa, mutta tuntuu vaan että sitäkin ihan kiusallaan. Pari hassua supistusta aamulla, muuten ei mitään taaskaan.

Tosta kolmen ässän listasta mua rupesi ihan naurattamaan seksi-osuus. Eiks sen ajatus ollut että "sillä se lähtee millä on tullutkin?" Eipä sit ihme ettei homma meillä toimi, ku ei olleet perinteiset menetelmät käytössä alulle panossakaan... ;)
En kyllä itsekään tajua miten voin olla näin hajalla tästä odottelusta, nimen omaan henkisesti enemmän kuin fyysisellä puolella. Kun olin kumminkin psyykannut itseni siihen että yli se menee tämänkin kanssa. Mulla on niin alavireinen olo. Ihan kuin oma kroppa olis taas kerran pettänyt mut, kun ei yhtä lasta osaa tähän maailmaan alkaa synnyttää. Mua ahdistaa ajatus käynnistämisestä ihan hirveästi. Viimeksikin synnytys meni lopussa melko lailla hankalaksi, vaikka silloin sentään vauva alkoi tulla ihan itsellään ulos. Entäs sitten jos tätä aletaan lääketieteen konstein ajaa maailmaan? En uskalla edes ajatella lopputulosta. Kait sitä olis vähän helpommalla toivonut pääsevänsä tällä kertaa. : /
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72

Yhteistyössä