Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

eemiliina ei kannata käynnistystä pelätä..=) vaikka mulla olikin rankka synnytys itse käynnistys ( tosin olihan se ballongilla ) niin ei musta eronnut kivuilta tavan synnytykseen..yhtä kovasti koski tässä kuin esikossakin..mulla kun irtos limatulppa illalla yöllä tuli lähtö..toivottavasti sulla ois sama=)
lumi mitä toi manuaalinen käynnistys pitää sisällään?

Eilen kävin näyttää tikkejä neuvola tädille. Noh, synnärillä kätilö sanoi et tuli vaan pari tikkiä. Totuus on se et oonki revenny perseeseen saakka ja täynnä tikkejä. Ja tikit meinaa rueta märkimään kun eivät parane..kiristää ja kutiaa..vituttaa nyt jotenki ja nää satanan helteet ei auta tähän värkin kuntoon yhtään..varmaan tippuu viel koko toosa pois tässä helteitä pidellessä:LOL:..viikko katellaan ja suihkutellaan ja sit revitään tikit pois jos vaivaavat vielki..pelkkä ajatus saa vihlomaan pillussa..kauheeta..

Hankalaa nää helteet kun ei voi pojan kaa lähtee ulos ku se tukehtuu vaunuihi..oon kodin vanki..esikon kaa vois lähtee rannalle mut en voi uida tän toosan takia ja ettei tuu rinta tulehusta..ja poikaa pitää tissittää muuten rinnat räjähtää..huomen ois pojan eka neuvola=) hirmusta kyytii kasvaa..

tässä pojasta viel kuva:heart:
[/URL][/IMG]
 
lila täällä ainakin on tulossa yksi poika lisää listaan kunhan rupeis vain syntymään ;)

tyty kuulostaa kivuliaalta ja inhottavalta toi sun tikki "ongelma"
hui, pelottaa että miten paljon sitä ite repee sit synnytyksessä.
ompas hurmuri poika teillä, tosi söpö :heart:

ON tänään käyty ekaa kertaa suomessa kunnallisessa neuvolassa ja olipa kyllä erittäin positiivinen kokemus.
luulin et käynti olis tosi pikainen (noin 20min) mihin olen tottunut yksityisellä sekä hesassa että siellä maassa missä asutaan, mutta meillä meni siellä tunti ja kätilö myös ultras vauvan vaikka luulin et enään ei ultrata.
ajattelin eka kun niin rauhassa tutustu mun neuvolakorttiin ja kyseli kuulumisia ettei se ehdi tehdä mulle kaikkia mitttauksia, mutta tunti tosiaan oltiin ja rauhassa teki ja mittas kaikki.
arvot oli kohdallaan, vain pientä turvotusta havaittavissa, muuten kaikki tosi jees.
oli vielä tosi kivan tuntuinen neuvolan täti, tykkäsin.
soitti illemmalla vielä perään vauvan rokotuksista, kun oli tutustunut mun neuvolakorttiin tarkemmin. tosi hyvä neuvolapalvelu!
poika on jo laskeutunut mutta ei ole kiinnittynyt vieläkään, mut sehän saattaa tapahtua vaikka juuri ennen synnytystä kuulemma.
viikko vielä LA:aan, mutta mulla on sellanen fiilis että yli menee niinkun mun äidillä ja siskollakin.
no, tässä on siivoiltu aamusta iltaan, mulla on menossa ihan järjetön virtalataus vaikka onkin hellettä, mutta olen tyytytväinen kun talo alkaa näyttää sille että täällä on jotain tehtykin.
huomen shoppaileen ja sitten viel illlalla jatkuu siivous naapurin tytön avustuksella.

miles + sitkeä sisu 39+0
(max 3 viikkoa niin poika sylissä, HUI)
 
Tytyllä aivan ihanan suloinen poika. Syötävän söpö pyöreä poski :)Kiva kuulla,että olotilasikin on jo hiukan kohentunut. Itsellä esikoiselta oli monta kuukautta todella vetämätön ja mielualt maassa olo,mutta neuvolassa eivät kyllä silloin ottaneet kuuleviin korviin. Kaikki meni väsymyksen piikkiin koliikin takia,mutta itse olen kyllä sitä mieltä,että näin jälkikäteen mulla oli jonku sortin masennustakin,kun niin raskaalta se elo silloin tuntui. Saadnähdä miten tällä kertaa käy.

Kiva Lumi,että käyt täälläkin krjoittelemassa. Olen lukenut kyllä ahkeraan sun,blogiakin. Tänään sulla jännät paikat.

Mileskin jo lähellä laskettua-aikaa. Toivotaan,ettei menis yliajan. Poika voittosta näyttää olevan seuraavat viikot,ellei sitten Lumilla ole minun lisäksi tulossa tyttöä:)

Itsellä huomenna se kontrolliultra,sitä odotellessa.

Mikähän on Viendan tilanne,jokos ovat käynnistäneet?

Sannuliinu ja tytteli rv 36+0 Poks
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vielä kaikille onnitteluista:heart:

Aika menee hirveää vauhtia ja tekstiä on tullut paljon sitten viime kerran.

Tytylläpä on potran näköinen poika, ihana lutukka:)Meidän tyttö on jotenkin´niin pieni ja ruippana että odotan oikein että alkaa keräämään massaa.Neuvolan kotikäynnillä punnituksessa ei oltu vielä maanantaina saavutettu syntymäpainoa, 100 g vielä uupuu.Lisämaitoa täytyy vielä antaa kun toinen nukahtaa aina tissille eikä jaksa syödä itseään täyteen.Muuten on lähtenyt kyllä jo sujumaan kivasti ja viimeyö nukuttiin yhen syötön taktiikalla, ihan huippua:)Vaunuilemaankin ollaan jo parina päivänä käyty vaikka oma lakerta ei ihan vielä kunnossa olekaan.Voin vain tyty kuvitella millasta tuskaa sulla on kun tosiaan oma toosakin vielä kiristelee ja pakottaa lenkin jälkeen...

Mitenkäs eemiliina?Joko siellä ollaan synnärillä?Paljon tsemppiä loppumetreille,kyllä e beibi sieltä vielä ulos tulee;)

Jaahas,neitokainen heräs,eiku syömäpuuhiin:)
 
Olen vähän jämähtänyt tuonne fb:n puolelle, niin on jäänyt kirjoittelu, vaikka kaikki luenkin päivittäin. Pahoittelen!

Tytyllä ihana poika! :) Tosi kiva nähdä kuvia teidän lapsista! Koitan muistaa laittaa sitten omastakin nyytistä. Täältäkin siis liitytään poikakerhoon sitten joskus... Nyt se on jo niin moneen kertaan ultrassa varmistunut, että ei voi puhua lupauksesta. ;)

Sannuliinu: Eipä ole käynnistelty ei, eilen olin kontrollissa taas ja ei muuta kuin niitä ihania paastoverikokeita seuraavat kaksi maanantaita ja parin viikon päähän kontrolli, jolloin siis 38+6... :p Joten eipä tässä muuta kuin odotellaan ja rapsutellaan kutinoita pois. Pikkukaverin painoarvio oli 3kg nyt. Kysyin kyllä, koska voin elätellä toiveita käynnistyksestä mutta sain ihan ympäripyöreän vastauksen. Oletan kuitenkin, etteivät yli lasketun ajan päästä, riippuu varmasti paljon noista veriarvoista...

Vauvan vaatteet on pesty sentään valmiiksi ja kotiintulovaatteet pakattu. :) Vielä kun sen oman sairaalakassin saisi kasaan, onneksi sentään meikkipussin sinne jo pakkasin kaikkine kosmetiikkatuotteineen, se lienee se työläin osuus, eipä sinne paljon muuta kai tarvinne kuin kotiinlähtövaatteet, lukemista ja eväät sitten, niitä on vähän paha kasailla etukäteen. Mitä muut olette pakanneet?

Minulle kun ei ole kukaan järkkäämässä mitään vauvakutsuja, aloin jo tässä mietiskellä, josko järjestäisin itse jotkut. Pyytäisin ystäviä käymään siis vain ja leipoisin, ei sen ihmeempää ohjelmaa. Onko kukaan muu järjestänyt tällaisia? :)

Helleterveisin Vienda 37+0 (poksuu tänään täysiaikaiseksi!)
 
Kiva kuulla Inkkusen ja Viendan kuulumisia. Kylläpänä Vienda kutinasta huolimatta jahkaavat käynnistyksen kanssa.

Sairaalakassia en ole pakannut tai hei nyt valehtelin oonhan mä laittanut yhen mun kassin valmiiksi pakattavaksi ja siellä on pestävät liivinsuojat:)

Babyjuhlat,mulla oli esikoiselta nyt en ole järkkäämässä eikä kukaan kaverikaan oo ollut innokas sellasia järkkäämään. Ehkä enempi just eka lapsen kohdalle sopivat. Muuten kyllä tykkäsin. Sain kaikkea tarpeellista silloin.

Täällä oikeastaan kaikki muut valmiina vauvalle,mutta sänkyä en ole vieläkään vintiltä hakenut,enkä taifa hakeakkaan vielä. Niin oon mä kattonut vauvalle kotiintulo vaatteits,mutta nekin vielä suunnitteluasterlla. Varmaan nappaan vaan äkkiä jotain hyllystä:)

Pääsiköhän Lumi tosi toimiin sweapin avulla?
 
Tytyllä ihan mahtavan ihana pojanpallero!! Onnea vielä!!
Mulla oli kans niinku Sannuliinulla esikoisen kanssa.. Esikko huusi vauva ajan ja oli hankalaa mut olen kans jälkeenpäin miettiny tuliko osin myös masennusta koska en osannu nauttia lapsesta yhtään ja oli tosi tahmeeta ja väsynyttä ja itkuista omaltakin osalta :( Toivon ettei nyt käy niin..

sairaalakassia ei ollu oikein esikostakaan.. Tuskin isompia nytkään pakkaan. henk.koht hygianiajuttuja ja ehkä oman tyynyn! Se sairaalan oli kyllä ihan kamala ku nukkuminen oli muutenki huonoa. Ja korvatulpat!! mulle sattu ainaki kuorsaava huonekamu. Ja sit tärkeimpänä kantoliina/rengasliina.. Ihan kummoisia ei sinne sairaalaan muuten tarvinnu, ei ehtiny lukee, saati kuunnella musiikkia.. ei edes "päiväkirjaan" sivuakaan raapustaa vaikka niin ajattelin. Synnytys oli käynnissä ku sairaalaan menin ja vauva vei kyllä ihan kaiken ajan ja jaksamisen. Vaikka tykkään laittautua niin taisin yhden kerran sipaista ripsaria suihkun jälkeen..ei sitä ehtiny eikä tullu edes mieleen :) Kotiin lähdin samoissa vaatteissa ku tulin, koska normivaatteet meni päälle loppuun saakka. Nyt tarvii pakata kyl jotain urheilujuomaa ja suolaista.. Viimeks menin ihan nollille ku en ollu syöny ennen synnytystä moneen tuntiin ja sit ei enää pystyny ku oksetti.

vauvakutsuja ei ollu oikeen tapana pitää ku esikon sain..ainakaan meidän piireissä..ja nytkään ei pidetä.

viendalle peukkuja ja jaksuja! Jospa se tyyppi pian ilmoittas tulostaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Pikainen oma napainen päivitys. Istukka oli siirtynyt tarpeeksi kauas,joten alatiesynnytykselle ei ole enää estettä.

Muutenkin tytteli näytti voivan hyvin. Liikuskeli kovasti,mikä aiheutti hankaluuksia kaikkien virtauksien mittaamiseen. Kuitenkin kaikki oli ok. Vähän masu pyöreyttä oli tullut,joten sokereiden seuraamista tarkemmin. Pitkät oli jalat, pään koko taas vähän keskikäyrän alle. Painoarvioksi sai 3200g,näin ollen veikkaili 4kilosta syntyessä. Lapsivettä normaalimäärä.

Nyt vaan sitten odotellaan miten tällä kertaa käy. Käynnistyykö itsestään,vai meneekö taas kaks viikkoa yli,ja vauva sytyis silloin vasta elokuussa.

Sannuliinu ja tytteli rv 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: tyty86 ja Lumi72
Vihdoinkin saa ja ehtii päivittää vauvauutiset! Eli eilen aamulla syntyi potra poika ja synnytys ehti käynnistyä ihan itsestään, ei ehditty aamun yliaikaisuus kontrolliin. :) Mittaa ukkelilla komeasti 4190g ja 54cm, siitä huolimatta synnytys oli tällä kertaa helppo ja nopea! Kotiin pääsyä on lupailtu huomiseksi, palailen kertomaan tarkemmat tarinat kun ollaan kotiuduttu kunnolla. Vauva on ihana, tissillä viihtyy koko ajan. Maitoa vissiin tilailee...
 
Eemiliinalle lämpimät onnittelut!! :flower: Mahtavaa että meni noin hyvin!

Tyty, onpa suloinen poika! Sympatiapisteitä sulle sata noitten tikkiongelmien kanssa... :( Argh, voin vain kuvitella miten kypsyttää, ja vielä noissa helteissä.

Sannuliinu: onneksi olkoon istukan siirtymisen johdosta! =) Mullahan oli sama pelko päällä aiemmin. Ja kiva, että beibekin on noin reippaankokoinen - luulisi nyt tulevan ajallaan?

Vienda: mun ystävä halusi järjestää mulle vauvakutsut, mutta me päätettiin järkätä ne ihan vain meillä kotona ja teekesteinä - ei mitään monimutkaista ohjelmaa eikä yllätyksiä. Oli tosi mukavaa vain höpöttää ystävien kanssa ja saada neuvoja (paitsi että joukossa tietysti oli pari mutsia, jotka halusivat jakaa karmeimmat synnytys- ja lapsenhoitokokemuksensa... Argh.) Musta voi ihan hyvin järjestää omat vauvakestinsä. Jos ajattelee, että se kuulostaa vauvalahjojen kerjäämiseltä, niin sit vaikka sillä ajatuksella, että nyt kun on vielä aikaa nähdä kavereita, tulkaa kaffille ja jakamaan kokemuksia, eikö?

Täällä Englannissa pitää pakata ihan kaikki mukaan sairaalakassiin, joten mua huvittaa noi teidän kassit ihan vähäsen... Lukekaapas vaikka: Sairaalakassi pakattu - Aika kypsä äidiksi | Lily.fi - vähän eri meno... ;)

ON: Pah, täällä mihinkään tositoimiin olla päästy! |O

Eilen tosiaan oli se sweep, manuaalinen käynnistysyritys. Täällä ei harrasteta ballonkeja, vaan kätilö vain työnsi sormensa pimpsaan ja yritti niin erotella kohdunsuuta lapsivesipussista. No, mulla oli kuulemma kohdunsuu vielä niin jämerästi kiinni, ettei onnistunut... Mutta hieroskeli se kuitenkin kohdunsuuta ja ehdotti, että yritettäisiin vielä uudestaan parin päivän päästä - kun onhan tuo manuaalinen käynnistys kuitenkin helpompi kaikille osapuolille kuin lääkkeellinen.

Ei muuten sattunut moinen - tai ei se mukavalta tuntunut, mutta pari minuuttia vain kesti ja jälkeenpäin oli vain vähän jomotusta ja hellät paikat, ei edes tiputteluvuotoa. Eikä tänään edes harjoitussupistuksia eikä mitään! Taitaa olla mukavuudenhaluinen tyyppi matkassa...

Tänään sit ois ohjelmassa 3. akupunktiokerta muksun ulossavustamiseksi ja jossei sekään onnistu, huomenna uudestaan sweepiin. Tuliskohan tästä vielä kesäkuun vauva? Jotenkin en jaksa uskoa... :)

Leppoisaa viikonloppua kaikille!
 
Hei leidit!
Nyt kun taas olen matkalaukkuelämässäni (asun eniten isän talossa tunnin matkan päässä Helsingistä, mutta tulevan remontin takia käyn kaupungissa usein täällä äidillä ja välillä olen myös meren rannalla äidin mökillä) kerrankin taas kotikoneen äärellä niin heti haluan kirjoittaa. Ihana on lukea teidän kaikkien kuulumisia ihan päivittäin vaikken pääse kännykällä kirjoittamaankaan vastauksia!

Tyty kyllä on sitten kaunis lapsi teillä, jestas sentään! :heart: Ja jo paljon isomman näköinen vaikka ei ole vielä kuukauttakaan! Toivottavasti sun paikat paranevat pian - ihan kamala on ollut lukea sun kokemuksia, että yhtä noin koetellaankin! :hug:

Eemiliinalle isot onnittelut potrasta pojasta!! Ihanaa, että joillain synnytys käy helpostikin..

Oma synnytys alkaa jännittää ja mietityttää pikkuhiljaa, vaikka onhan tässä aikaa vielä. 26.7. mulla on sekä pelkopoli että tutustuminen Kättäriin, sitten tehdään päätös synnytystavasta.. Mulla se virallisesti erittäin alhaiseksi todettu kipukynnys, ikäni ja se valitettava fakta, että voi olla että tämä on ainokaiseni painavat edelleen vaa'assa, että haluaisin sen sektion, mutta kokoajan lämpenen enemmän ja enemmän mun ajatukselle, että yrittäisin kuitenkin, kaikilla mahdollisilla lääkkeillä tuettuna, synnyttää ensin alakautta.. Mutta kattoo nyt. Vajaa 2kk laskettuun aikaan miettiä..

Meriann mulla on kanssa alavatsakipuilua usein ja kokoajan vessahätä kun vauvan pää ilmeisesti painaa virtsarakkoa.. Yölläkin saa nyt käydä 2 kertaa yössä, entisen yhden sijaan. Yöllä muuten otan neuvolantädin ohjeen mukaan sitä lisärautaa ja vaikka se tuntuukin tosi hullulta ottaa nyt tablettia keskellä yötä, niin mulle ei ole tullut mitään rautatablettivaivoja, vaan vatsa toimii kuin kello nyt?! Jee :)

Nuppu81 myöhästyneet synttärionnittelut! ;)

Kiva oli lukea TanZZZkun ja Ambrosian enempi positiivisia kuulumisia; mielessä olette molemmat usein!

Mitä muuten kuuluu Sebulle ja Jeannalle nyt? :)

Lila Kaikenlaisia ennustuksia on kiva tehdä, mutta en mitenkään jaksa uskoa kaikkia niitä.. ;) Ja kun kerran saitte tämän vauvan, ei mielestäni mikään estä saamasta toistakin vielä! Itse olen sua melkein 15v vanhempi ja silti toivon tosissani, että saisin vielä toisenkin lapsen tämän jälkeen, vaikka tämä on vasta masussa! Toivossa on hyvä elää!

Lumi kiva kun olet "tullut takaisin"! :) Hirmu mielenkiintosta lukea miten erilaista on odotus ja synnytys toisessa maassa! Manuaalinen käynnistys kuulostaa tosi jännältä, ja ihanaa sulle, että se ei satu!!
Meillä olis muuten toi sairaalakassi Belgiassa myös ollut huomattavasti täydempi kuin täällä Suomessa. Belgiassa sairaalakassimuistilistan ensimmäisenä on peili - kyllä, sillä halutaan naisen muistavan, että vaikka hänestä tulee äiti, hän on silti aina ensisijaisesti nainen, jonka kuuluu pitää itsestään huolta! Listalla on mm. myös sekä äidille että lapselle harjat... Siellä lapsilla on yleensä syntyessään tukkaa..

Sannuliinu - ihanaa, että se istukka on siirtynyt!

Kiitos Tammitytölle hyvistä vinkeistä mitä mukaan sairaalakassiin, esim korvatulppia en ollut tullut ajatelleeksikaan!

Miles - mulla oli kanssa ekalla kerralla tosi tosi kiva neuvolantäti! :)

Kumpikohan meidän ulkosuomalaisista saa seuraavaksi nyyttinsä, Miles vai Lumi, jännää!! :)

Tiggeri: Helsinkiin muutan keskustaan. Käytin sitä janakkalalaista Kähärin muuttofirmaa kun kovasti mulle sitä kokemuksesta kehuttiin ja se olikin halvin ja ehdottomasti paras niistä firmoista mistä pyysin tarjouksen! :)

Kiitos vielä kaikille teille kovasti tervetulotoivotuksista Suomeen!! :) Valitettavasti en kylläkään ole vielä lähelläkään muuttamista, vaan vietän vielä täyttä häkää matkalaukkuelämää... Omaisuuteni on kahdessa varastossa ja odottaa vaan remontin valmistumista. Eikä remontin alustakaan vielä ole tietoa... Noh, maanantaina tulee tarjous remontintekijältä ja TOIVON sydämestäni, että remontti alkaisi myös ensi viikolla. Minusta remontti pitäs olla ohi 3-4 viikossa, mutta en tiedä (katot ja seinät maalataan, lattiat hiotaan ja lakataan ja pariin huoneeseen rakennetaan kaapistot).. Kyllä pikkasen stressaa tää tietämätön tilanne, ja varsinkin kun oma olo on valitettavasti huonontunut eikä varmaan parane ennenkuin vauva on maailmassa.. Mulla on melkoisesti turvotusta sormissa ja nilkoista alaspäin, piti jo käydä ostamassa uusia isompia kenkiä kun ei mitkään vanhat mahdu. Onneksi löysin alennusmyynnistä ihanat Eccon sandaalit, jossa on kolme tarranauhaa, joten ihan päiväkohtaisen tilanteen mukaan voi asentaa! Lisäksi vanha nivelkipuvaiva vaivaa sormissa ja jalkapohjissa- en esin saa enää 1/2 litran limupulloa auki.. En saisi myöskään vauvaa nostettua kipujen ollessa pahimmillaan :( Mutta niille ei nyt voi tehdä mitään, panadolia vaan napaan.. Lisäksi alavatsa kipeytyy helposti jos vähänkin kävelen mutta olen nyt vihdoin päässyt uimaan ja sitä yritän jatkaa joka viikko 3 kertaa!! :)
Verensokeriin Suomen gyne ei ole yhtään tyytyväinen vaikka vain pari kertaa on ollut rajojen yläpuolella ja nyt mun täytyy mitata viikon ajan 4 kertaa päiväässä ja ensi viikolla soittaa hänelle ja tunnustaa arvot ja "Jos on ylityksiä niin joudun insuliinille" :( Lääkärini syyllisti kovasti vauvan suuresta koosta (hän oli viime viikolla 1810g arviolta, joka on kuulema 300g enemmän kuin pitäisi..) että "joka kerta kun sinä herkkuttelet, vauva-raasun haima tekee täysillä töitä että verensokeri ei nousisi"... snif. Tuntuu kamalalta, että olen aiheuttanut vauvalleni vaaraa ja ison koon, kun en edes mielestäni NIIN kauheesti ole herkkuja syönyt.. Mutta siis "ihan liikaa".. :(

Tavallaan must on hyväkin asia, että vauva on iso. Meillähän on se kaksisuoninen napanuora, joka vaikeuttaa loppua kohti ravinnon saantia ja mahdollisesti aiheuttaa pientä kokoa. Eikö silloin ole hyvä, että laps onkin viikkojaan isompi nyt?? Mutta ilmeisesti asia ei ole näin yksinkertainen..

Jouduin käymään ylimääräisesti gynellä tällä viikolla kun nivel- ja turvotusvaivat vaivasivat jo liikaakin. Ja mitään ei siis voida tehdä. Lääkäri teki sisäkautta tutkimuksen, kohdunsuu on kiinni ja kiinteä (?) mutta voi jestas että se tutkimus sattui!!! Siis aivan hirvee kipu! Siinä sitten selvisi, että mulla on joku häpyluurustojuttu, joku aika yleinen raskausvaiva, joka ei liity ikään mutta jolle ei myöskään voi mitään. Mua sattu vielä seuraavana päivänä, eikä ole koskaan ennen sattunut sisätutkimus! Olin kyllä tuntenut kipuja häpyluussa jo aiemminkin, mutten ollut koskaan puhunut siitä kenellekään kun jotenkin ajattelin sen vaan kuuluvan asiaan kaikilla.. Noh, joittenkin netissä olevien juttujen mukaan se saattas helpottaa sitten synnytyksessä, että paikat ovat jotenkin pehmenneet valmiiksi synnytykseen mennessä... sitä toivon tietysti!!

Muuten meillä menee hyvin :) Tyttö vaikuttaa hirmuisen kiltiltä ja on ollut jo pari viikkoa pää alaspäin ja potkiskelee iltaisin ja esim eilen hammaslääkärissä kuin sanoen "ei hätää äiti, mä olen täällä sun seurana" :heart: Jännittää kovasti millanen tyyppi sieltä on tulossa. Laskettu aikahan on 26.8. eli Neitsyen merkin alkupuolella ja olen nyt kysellyt ystäviltä ja sukulaisilta arvauksia milloin vauva syntyy :) Lähimmäksi arvannut saa valintansa mukaan shampanjapullon, kukkakimpun tai käynnin McDonald'silla (tää viimenen oli 8-vuotiaan sukulaispojan toive) ;) Itse olen kokoajan veikannut että tyttö tulee aiemmin; olen itse härkä ja siksi leijonalapsi olis ihana mutta luultavasti hieman neitsyttä haastavampi ;) Ja lisäksi kun tämä on alusta lähtein ollut isompi viikkojaan niin eiköhän hän ole "valmis" tulemaankin jo aiemmin?

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

t. Gabriela & iso tyttönen rv 31+5

PS Vauvakutsuista: olisin toivonut itselleni kutsuja mutta niitä ei ehtinyt pitää. Pääsin kuitenkin yhden ystävän kutsuille ja ne oli tosi kivat!!! Toimimme nyyttäriperiaatteella, kaikki toivat syötävää ja juotavaa (ihanaa alkoholitonta kesäistä siideriä esim.) ja olimme keränneet rahaa lahjakorttiin, jolla tuleva äiti voi ostaa tavaratalosta joko itselleen ja/tai vauvalle haluamansa jutun. Ohjelmassa oli rentoa yhdessä oloa, jo kokeneemmat äidit kertoivat kokemuksiaan ja sitten kaikilla oli oma vauvakuva mukana ja arvailimme kuka on kuka kuvista. Enempää ohjelmaa ei sitten haluttukaan, eikä tuntunut yhtään siltä että juhlat olis siksi, että tuleva äiti saisi paljon lahjoja, mitä itse olisin pelännyt omissa vauvajuhlissani.
 
Nyt vaan pikaisesti, terassilla oottaa 15kg mansikkaa, mitkä pitää laittaa tänään... :)

Kysynpä teiltä et mistä olette nähneet missä vaiheessa teidän äippäraha/paketti hakemus menee? Mä oon sitä yrittäny kattella kelan sivuilta, mutten löydä... tai sit ei pomo oo sitä viel laittanu pöydältään eteenpäin, MURR :stick:

Gabriela, ok. Kiva olisi ollut jos olisit naapurikuntaan muuttanut ;)

Eilen käytiin perheen kanssa Puuhamaassa, ja kuinka ollakkaan, multa paloi naama, rinta, vähän niskaa ja olkapäät... Tää on mulla JOKA AINOA kesä... Ei kiva, eli mä oon kesäisin joko kalkkilaivan kapteeni taikka ravun punainen... Illalla alkoi jo kirvely/polttelu noissa olkapäissä, ja tänään on jatkunut! Mutta hauska päivä meillä silti oli! Pojat tykkäs kovasti, mä vaan istuilin penkeillä ja seurasin sivusta kun pojat (kaikki kolme ;) ) painele ympäriinsä :D Sit olis viel tälle kesälle Särkänniemi-päivä, laivareissu ja joku kotieläinpiha ja sit pieni autoreissu... Ja sit pitäs pikkuhiljaa alkaa raivaamaan täältä tavaraa pihalle...

Tiggeri ja typy 26+4
 
Viimeksi muokattu:
Eemiliinalle onnea pojasta :flower:

Gabrielalle tsempit ja jaksamisia muuttorumban kanssa :heart:

tiggeri Jos hakemus on saapunut kelaan, niin se näkyy siellä kelan sivuilla omissa tiedoissa. Lukee jotain tyyliin "hakemus saapunut xx.xx.xxxx", eli siis päivämäärä. Ja sit kun se on myönnetty, niin sekin tieto päivittyy sinne.

Tuosta manuaalisesta käynnistyksestä sen verran, että käsittääkseni täällä koti-Suomessa se tehdään viimeistään yliaikakontrollissa. Aiemminhan ei täällä yritetä käynnistellä, ellei mitään hätää ole, joten tuota "sweeppiäkään" ei tehdä. Mulle tehtiin se esikoisesta ya-kontrollissa, johon mennessä ei ollut yhtään kipeitä suppareita ollut. Synnytys alkoi muutaman tunnin päästä. Toisella kierroksella synnytys oli jo ehtinyt käynnistyä itsestään, mut lääkäri pyöritteli silti kalvoja, ennenkuin laski meidät synnytyssaliin.

Meillä menee hyvin. Vauva on tosi ihana ja helppo tapaus :heart: Esikoisen kanssa onkin sitten enemmän haasteita, mutta kyllä meillä joskus on jopa ihan mukavia päiviä täällä, vaikka välillä saakin repiä hiuksiaan. Nyt olen koko ensiviikon keskenään lasten kanssa, jotta saa nähdä tulenko hulluksi :$
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Pikkuperho, kiitos vastauksesta. Tuolta Kelan sivuilta mä oon sitä jo yrittäny tiirailla, vaan eipä näy, tainnu tässä(kin) asiassa pomo jättää sen paperin pöydälleen! (mulla on menny nyt niin hermot pomoon, kun kaikki mun asiat jää ihan puolitiehen tai sit yritetään viedä ylimääräisiä vuosilomapäiviä jne... No, huomenna täytyy soittaa hälle ja kysyä että onko laittanu eteenpäin... Ei tässä sen puoleen kiire oo, paitti et pomo aloittaa loman viikon päästä!!! AARRGGHH!!!

tiggeri ja typy 26+5
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Ette ole mua listoilta pudottaneet, vaikka mitään ei ole kuulunut. Mulla on ollu hirveät työkiireet ja iltaisin olen ollut ihan nautti. Päivittäin oon lukenu teidän kuulumiset, mutta en oo jaksanu kirjoitella. Täällä rakenneultrassa kaikki ok, eikä sokerirasituksestakaan ole mitään kuulunut, joten lienee arvot olleen kohillaan. Mulla alko supistelemaan ihan napakasti ennen juhannusta ja nyt sitten oon äitiysloman alkuun asti sairauslomalla. Kiireet loppu ihan seinään.

Kaikkea lukemaani en enää muista, mutta jotain jäi mieleen viime kuukausien lukemisista. TanZZZkulle kovasti tsemppiä edelleen. Sulla oli kyllä raskas kokemus. Yritän itse nyt lepäilly, etten päädy samaan tilanteeseen. Ambrosia jäi myös mieleen ja itkua täällä tuhersin, kun uutisesi kerroit. Toivottavasti teillä tärppää nopeasti uudestaan ja pääsette loppuun saakka. Voimia!

Onnittelut kaikille vauvansa syliin saaneille tasapuolisesti! tytyllä näytti olevan oikein potra poika <3

Yritän nyt aktivoitua täälläkin, kun aikaa nyt on.

Vihervaara ja nappula 25+6
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 29 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi


7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 30 / 1. lapsi


26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi / Kättäri tyttölupaus


4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus

Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 32 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS tyttölupaus

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/34/ 4.lapsi / K-SKS tyttölupaus

27.10
Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi



:heart: SYNTYNEET :heart:
2.5.2013 sekundamamma / 36 / 2. lapsi / tyttö/ (rv 39+4)
6.5.2013 TanZZZku / 30 / 1. lapsi / tyttö/ 1695g/ (rv 31+5)
12.5.2013 Jeanna / tyttö/ 3700g, 51cm/ (rv 39+2)
16.5.2013 Lila13 / 28 / 1. lapsi / poika/ 2530g, 47cm (37+1)
22.5.2013 Pikkuperho / 30 / 2. lapsi / tyttö/ 3900g, 50cm
31.5.2013 jadekivi / 25 / 1. lapsi / tyttö/ (rv 40+2)
31.5.2013 Sebu08 / 33 / 3. lapsi / tyttö/ 3488g, 48cm (rv 40+4)
7.6.2013 tyty86 / 27 / 2. lapsi / poika/ 4200g, 50cm (rv 41+0)
16.6.2013 inkkunen / 33 / 1. lapsi / tyttö/ 2950g, 49cm (rv 40+0 )
27.6.2013 Eemiliina/ 33 / 2. lapsi / poika/4190g, 54cm (rv 41+3)
1.7.2013 Miles / 34 / 1.lapsi / poika/3170g, 49cm (rv 39+4)


Neuvolat & ultrat

Sannuliinu - neuvola 9.7
Nuppu81 - äippäpoli 11.7.



Äitiysloma alkaa: =)
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 12.6
Nuppuska - 14.6
Sannuliinu - 19.6
Mörkötys - 22.7.
Nuppu81 - 31.7.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
Ambrosia
Millian
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi olkoon Eemiliina potrasta pojasta.

Päivitin meidän listaa taas hiukan ajan tasalle.

Kiva,kun Vihervaarakin annoit kuulua itsestäsi ja hyvä, että rakenneultrassa ja sokruissa ei ole ollut mitään moitittavaa.

Jokos Lumille toinen sweeppi sai aikaan tulosta?

Tänne ei mitään uutta. Tänään kävin verikokeessa. Ottivat viimeisen rhesus vasta-ainekokeen, kun mulla on siis miinus veriryhmä. Huomenna taas neuvolaan. On tämä odottavan aika niin pitkä. Vielä päälle kolme viikkoa laskettuunaikaan. MItenhän näiden liitos ja häpyluukipujen kanssa jaksaa sinne asti ja todennäköisesti vielä pidemmälle. Toiseksi olen jotenkin malttamaton. Ois niin ihana saada jo vauva syliin ja tietenkin nähdä se, että onko meiän pikkusella kaikki ok.

Sannuliinu ja tytteli rv 36+4
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen päivitys
Meidän söpö poika syntyi viime yönä eli 1.7. Klo 2:59 rv 39+4
Mitat: 3,17kg ja 49cm. Molemmat voidaan hyvin ja poika on vaan niin suloinen ja kiltti pikku rakas :heart:

Lisää synnytyksestä kunhan kotiudun ja jaksan istua koneella.

Miles + poika 13 tuntia vanha <3
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen saanut tässä viimeaikoina nukkua suht vaivattomasti, mitä nyt kädet puutuu ja vessassa ravaan parin tunnin välein mutta olen saanut samantien unta uudestaan. Saa nähdä tuleeko nyt muutos tähän autuuteen, heräsin nimittäin aamuyöllä ja alkoi pyöriä mielessä kaikki huolettavat asiat. Päällimmäisenä se et miten pärjätään taloudellisesti sitten kun äippärahan maksu päättyy ja pitäisi pärjätä kotihoidontuella jos haluan ja tod.näk. kun haluan kotona olla lapsen kanssa. Ajatus tuntuu ihan toivottomalta kun on asuntolainat ja hoitoa varten otettua lainaa... Onhan siihen aikaa ensi vuoden kesäkuuhun asti mutta silti se vaivaa mieltä jo nyt. Tosi rasittava pyörittää tollasta mielessään aamuyöllä kun saisi ja pitäisi nukkua:headwall:

MasuMörökölli on ollut tosi aktiivinen kaveri viime päivinä, hurjasti voimaa saanut viimeaikoina tömpsyttelyihinsä. Saa nähdä tuleeko taas hiljaisempia päiviä sitten vuorostaan niinkuin välillä ollut ihan huolestumiseen asti.

Päänsärky on muutamaan kertaan kiusannut oikein urakalla, ei ole kunnolla hellittänyt panadoleilla ja kestänyt sitten pari päivää putkeen. Olen kyllä ajatellut että johtunut ehkä hautovista ukkos keleistä osaltaan... Kumma tapa reagoida ukkoseen hedarilla.

Mulle saa muuten päivittää: ikä 30 Tässähän kerkeää vanhetakin välissä.

Mörkötys ja Pikku Mörökölli 32+3
 
Mörkötys, meiän vauveli on myös sellainen, että yleensä ma ja ti on hyvin hiljaista masussa ja silloin mulla on myös yleensä supisteluja ja menkkajomotuksia. Tunnen toki jonkun sortin möyrintää pitkin päivää, mutta liikelaskennassa nuina päivinä saan juuria ja juuri sen kymmenen liikettä. Loppu viikko ollaankin sitten yleensä aktiivisi. Tänä aamunakin huomasi heti eron, kun vaihtui keskiviikoksi, niin möyrintää ja potkintaa on piisannut.

Itsellä ei onneksi ole tuota hoitovapaa ongelmaa, jos nyt näin voi sanoa, koska mun määräaikaisuushan päättyi ennen äitiyslomia, joten saan olla ansiosidonnaisella kotona hiukan pidempään. Tarkoitus olisikin olla ainakin koko ensi kesä kotona, koska esikoinenhan menee nyt syksyllä kouluun, niin saapa olla sitten vielä ensi kesän kotona äitin ja vauvan kanssa eikä tarvitse miettiä hoitojuttuja. Syksystä vois sitten lähteä takaisin töihin ja pistää vauvelinkin tarhaan vähän päälle vuoden ikäisenä. Esikoinenkin meni 14kk ikäisenä tarhaan.

Mullakin ukkos kelit aiheuttavat päänsärkyä, mutta olen kyllä saanut ne menemään ohitse särkylääkkeellä. Toiseksi olen kait kuuhullu, kun aina täydenkuun aikaan nukkumisesta ei vaan tule mitään:)

Eilen oli taas neuvola,ei mitään ihmeitä. Varattiin kaikki neuvolakäynnit yliaikaisuuskontrolliin asti, jonne ei toivon mukaan tarvitse mennä vaan vauva olisi jo siihen mennessä syntynyt. Oma vointi suht ok. Liitoskivutkin helpottaneet ainakin toistaiseksi.

Sannuliinu ja tytteli rv 36+6
 

Yhteistyössä