Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Enni, mulla on yhä satunnaisia vihlaisukipuja. Yleensä enemmän illalla kuin aamulla. Aiemmin oli väliin sellaista yhtäjaksoisempaa ja jotenkin väsymisen jälkeen eli iltaa kohden. Aika lievää jomottelua se silloinkin oli. Nyt niitä vihlaisuja, jotka jotenkin omasta mielestä tuntuu kuin kohdunsuulle tökkisi jollain terävällä. Eilen lääkäri totesi kohdunsuun ja -kaulan olevan ihan normaalit eli kaipa kohdun kasvamisesta on kyse. Otan kyllä tiistaina neuvolassa puheeksi jos jatkuu. Kahden kanssa se kohtukin enemmän kovilla ja venyy vauhdikkaammin, sinällään en siis erityisen huolissani ole ollut. Mutta, jos sulla on aikaa seuraavaan tarkastukseen ja tarkoitus lähteä lomailemaan suosittelen käyntiä kuitenkin lääkärillä tai ainakin soittoa, jossa voit kuvailla kipua ja antaa ammattilaisten päättää onko tarpeen tulla näytille. Voit sitten lomaillakin rennommin.
Hiivassa ei valkovuodon pitäisi haista miltään, pahanhajuinen vuoto viittaa yleensä johonkin muuhun tulehdukseen. Sen sijaan kutina taitaa olla aika selvä oire hiivasta. Mulla on valkkari lisääntynyt hirveästi ja lievää kutinaa. Ilmeisesti kuitenkin valkkari oli lääkärin mukaan normaalia, ja hiivaa löytyi vain ulkosynnyttimistä, mutta salvalla hoidan nyt kuitenkin sekä että.

 
Marica, onnittelut tulevasta pikku herrasmiehestä! Ihanaa saada tietää, kumpi sieltä on tulossa. Mäkin odottelen kuumeisesti rakenneultraa, että saataisiin tietää sukupuoli. Onko täällä muuten ketään, jotka ei haluaisi tietää? Mä oon jotenkin niin utelias luonne, että haluan ehdottomasti sen tietää.

Istukasta en osaa muuta sanoa kuin sen, että mulla se on kuulemma ihan tossa edessä. Eli varovaisempi täytyy olla, ettei saa mitään iskuja/kolhaisuja juuri vatsalla suoraan. Mites muilla?

Toivottavasti te kaikki hiivatulehduksesta kärsivät saatte asian pian pois päiväjärjestyksestä. Uskokaa tai älkää, mulla ei oo koskaan sitä ollut, enkä oikein osaa tiedostaa, millainen ongelma on kyseessä.

Kiitokset muuten palelu/hikoilu/kuuma aalto -keskusteluun osallistumisesta. Mulla mokomaa ei ole esiintynyt koskaan päivisin, vaan about 3-4 krt ihan keskellä yötä. Mies varmaan luulee, että vaihdevuodet on alkaneet... :LOL:

Hitsi, kun tuntuu olevan vaikeaa löytää mammafarkut! Olen käynyt H&M:llä useaankin otteeseen, mutta jotenkin ainakin tällä hetkellä tarjonta tuntuu olevan tosi heikkoja. Tänään testasin muutamia, mutta hädin tuskin sain niitä kiskottua päälleni. Hyvä, että pois lähti. Stockalla kävin katsomassa kerran Mamalicious-merkkisiä farkkuja, mutten niitä vielä sovitellut. Oli about samaa hintaluokkaa kuin henkkamaukan farkut. Mitä teillä muilla on hankittuna?

Kati & Pablo rv 16+3
 
Täälläkin varmistui eilisessä ultrassa varmaksi, että poika on tulossa, viime ultrassa sitä arvuuteltiin, mutta nyt ei jäänyt kyllä mitään arvuuttelun varaa. Aluksi se vähän kiusoitteli meitä ja piti jalkoja tiukasti supussa ja vielä napanuoraa välissä ja aateltiin jo gynen kanssa, että eihän tästä nyt mitään näy, mutta sitten ultrauksen lopussa tuli komia pyllistys haarat levällään ja esitteli hienosti vehkeitään. :D

Mullakin on tuo istukka etuseinämässä. Kysyin, että onko se hyvä vai huono, niin gyne sanoi, että se on ihan normaalia.

Tuleeko teillä miten noita harjoitussuppareita?
Mulla menee usein tuo masu kovaksi, kun seison pitkään tai sitten kun vauva potkii ahkeraan. Täytyykin tässä ottaa rennommin ja käydä useemmin makuulle.
Nää potkut tuntuu jo aika kovilta, että tekee melkein kipeetä...sitten kun vielä osuu tonne rakkoon ja alapäähän...auts

Kuunkulta ja poitsu rv 21+5
 
Onnea sukupuolitiedoista ja hyvistä ultrakuulumisista!! :flower: :flower:

Hetkinen.. Onko täällä tulossa ukkovalta?? :eek: ;)

Pitäiskö tuohon listaan merkitä sukupuolet..?

Hiiva on kyllä kurja vaiva! Olin ihan varma, että mulla on se varmaan koko raskausajan kun aikaisemmin sitä oli koko ajan. Iloinen yllätys on kuitenkin ollut, että siitä ei ole nyt tarvinnut kärsiä lainkaan.
Olen itseasiassa ajatellut asian niin, että ennen mulla oli niin olematon hormonitoiminta, että kaikki limakalvot oli riekaleina. Yhdyntäkin teki helposti kipeää kun olin rutikuiva kuin beduiinin sandaali ja hiiva tuli tosiaan joka välissä.

Nyt raskausaikana taas elimistössä on hyvä hormonitilanne ja beduiinin sandaalikin on löytänyt tiensä keitaalle.. Ihanaa!


Istukka-galluppiin: Takaseinässä on täällä.

Marica: Toivottavasti istukka nousee ettei sitä tarvitsisi jännittää. Ei se sektiokaan välttämättä helppo ole. Muutamissa olen päivittäin mukana ja kyllä niissäkin ongelmia esiintyy. Kipuja on aivan varmasti muutaman päivän ajan koska onhan se iso vatsanalueen leikkaus, jossa avataan monta kerrosta. Mutta yhtälailla se on synnytys siinä missä alatiekin.
Pääasia, että äiti ja lapsi selviävät syntymästä turvallisesti. =)

Aamulla neuvolassa... Ihan ekana se tietenkin kysyi, että oletko nyt osannut olla rauhallisemmalla mielellä?? Vähän ärsytti!! Ajattelin, että nyt se jeesustelu ja painostus psykologin juttusille taas alkaa..

Sen takia varmaan verenpainekin oli 130/83. Kun aika vähän kului niin oli ne paineet edes hieman rauhoittuneet eli 128/80. Eipä noi nyt tietenkään huonot ole mutta mulle vähän normaalia korkeemmat.

Hb oli laskenut 129-->114 ja rautakuuri alkoi. Paino on nyt noussut 6kg alkionsiirrosta, 9kg marraskuusta. Huoh.. Kuulostaako teistä paljolta? Ihan suoria kommentteja, kiitos!

Sf-mitta oli 20cm eli ihan pikkuisen siihen käyrän yläpuolelle sijoittui. Neidin syke paukutteli 140 molemmin puolin.

Kaikki siis pääpiirteittäin hyvin. Olispa jo lokakuu!!!


Ai niin.. Niitä kaikkia kelan-juttuja piti tänään neuvolassa selvitellä mutta eipä se oikein mitään antanut. Toivottavasti kelassa osaavat kertoa asioita tarkemmin.

Mitäs olette mieltä: Olen tiennannut kohtalaisesti vuonna 2006 mutta tänä vuonna huonosti. Eli ei kannata hakea vanhempainrahaa viimeisen kuuden kalenterikuukauden perusteella. Mutta sitten kelan sivuilla on myös sellainen kohta, johon saa laittaa maksimissaan 9 tarkastelujaksoa (180 vuorokautta), joista se sitten voitaisiin laskea. Löysin tälläisen tekstin ja pari muutakin vastaavaa tapausta:

koska olen ollut opiskelija ja tehnyt töitä koulun loma-aikoina lasketaan minulla puolen vuoden tuloiksi myös viime vuonna tekemäni työt ja työt, jotka ehdin tekemään ennen äippäloman alkua,
EI siis niitä tuloja, jotka olen saanut helmi-heinäkuussa!
vaan:
minulla puolen vuoden tuloiksi (180 päivän tuloiksi) lasketaan siis viime vuoden kesä-elokuun välisenä aikana ja joulukuun sekä tämän kevään ja kesän aikana tekemäni työt!!

Jos sen saa tuon mukaan niin on vähän erisummista kyse... Mulla siis vois laskea tämän kesän, joulun ja viime kesän.
 
huomenia,

kuumia aaltoja on täällä myös, päivin ja öin. Kauheata kun vaikka kaupassa ollessa iskee hervoton hiki kohtaus kainalot ja selkä märkinä rämpiä ostosten kanssa.

Mä olin kans vuoden 2007 opiskelija, tein osa-aikaisena töitä ja atulot tosi pienet, nyt aloitin yrittäjänä ja olen starttirahalla joka ei todellakaan tee onnelliseksi. 2006 olin yrittäjä/opiskelija joten tulot ei silloinkaan päätä huimanneet. eli heiveröiset äippä rahat on tiedossa, sitä kun ihminen ei osaa olla toisen renkinä niin saa tuta nahoissaan yrittäjän kapean leivän...joskus leipää ei ollenkaan...huoh. Pakko se on vaan niillä yrittää tulla toimeen.

Just tuli postissa kutsu raskauden seurantaan tayssiin. hurraa! 23.7 parin tunnin sessio, tosin mulla on napakoru joka ei lähde pois ja ultraan mennessä se pitäis saada kuulemma pois kun se häiritsee ultraa. pahus. Ne lekurit kättärillä sai jengat sileiksi kun yrittivät ottaa sitä irti kun tehtiin laparoskopia. Ei onnannu ja nyt se onneton killutin keikkuu mukana lopun elämän. Ja taas mun pitää mennä luovuttaan pari putkiloo verta. Alkaa oleen kyynärtaipeet niin arat jo kun on tiuhaan käyny verikokeissa.
Noh, nyt pitää taas lähteä vähän takomaan rahaa, olis kyl ihana mennä rannalle kun on niin lämmin....
ja vesimeloonia mukaan

tiltalitti ja viuhti 15+3
ja onnea kaukille ultrakuulumisista ja pojista, mullekkin selviää toivottavasti silloin 23 pvä kumpi viuhti oikeen on, onkose tiuhti sittenkin...
 
Raitikselle on pitänyt asiasta kommentoida jo aiemminkin, mutta on tainnut jäädä. Eli kävin myös kaksi ylimääräistä kertaa sydänääniä kuuntelemassa neuvolassa eikä kukaan kommentoinut mitään (paitsi oma ukko piti hermoheikkona ;) ). Toinen kerta oli vielä sellainen, että oma neuvola oli kiinni ja piti soitella ja käydä pääneuvolassa sydänäänet kuulemassa. Ottivat sinne vastaan samana päivänä kun soitin ja olivat tosi mukavia ja asiallisia (neuvolatäti ja harjoittelija). Oma mies hieman totesi käynnin jälkeen, että mitäs minä sanoin..kaikki on hyvin.. Outoa käytöstä sinun neuvolatädillä, jos psykologin juttusille patistaa, etenkin kun on rankat hoidot takana, niin varmasti huolet ovat eri tasolla kuin spontaanisti raskautuneet.

Ikävää todeta, mutta tavallaan rahasijoituskin tähän raskauteen on ihan eri luokkaa kuin spontaanisti raskautuneilla niin ihmekkös tuo, että haluaa sijoituksestaan huolehtia :kieh: !
 
Aurinkoista perjantaita B)

Täällähän tuntuu tosiaan olevan varsinainen ukkovalta. Onnea myös Kuunkullalle poikauutisista! Katsotaan sitten saadaanko tilastoja tasoitettua, kun alkaa selviämään tämän masun asukit. Mieheen jos on uskomista tulee kaksi tyttöä, minä taas veikkaan tyttöä ja poikaa. 4.8. ollaan toivottavasti viisaampia.

Kati, sorruin taas shoppailemaan mammisvaatteita. Alemyynnistä löytyi kivoja kesävaatteita - mekkoja ja paitoja sekä shortsit. Vielä aion metsästää pitkät pellavahousut jostain. Farkkuja ei ollut tosiaan helppo löytää - tai siis jos ei halunnut pillejä tai muuta yhtä epämukavaa. Omani ostin sillon keväällä HM:stä, ehkä syksyllä joutuu investoimaan uudelleen. Tämä shoppailuintoni on ihan miehen syytä - ei anna ostaa vielä mitään vauvakamaa ja kauhea into hyödyntää alemyyntejä kun on... :kieh:

Raitis, sun neuvolatäti kuulostaa vähän ammattiinsa kyllästyneeltä. Kiva kommentti taas. Tuosta sun painoasiasta en osaa ajatella mitään. Musta se kuulostaa aika vähältä tai sopivalta sun viikkoihin nähden. Tuliko siihen mitään kommenttia empaattiselta terkalta??

Enni, mitenkäs ne massukivut/ tulehdusepäily?? Toivon, että pääset aloittamaan lomasi rauhallisin mielin.

(.) Eilen illalla kun rauhotuin vartiksi sohvalle pötköttämään ilman mitään kiristävää vaatetta päälläni tunsin ensimmäistä kertaa liikettä sisällä! Se oli hyvin vaimea, pehmeä kosketus ja ajoittui juuri sopivasti sellaiseen hetkeen kun oma vatsani ei lurissut ja puksutellut niinkuin normaalisti jatkuvasti. Enempää en saanut irti millään vaikka kovasti yritin pinnistellä. Tosin asiasta sairaanhoitajaystäväni kanssa keskustellessani hän arveli, että nuo kuvailemani kohdunsuun nopeat vihlaisut voisivat olla potkuja sinne suuntaan. Vauvathan ainakin tiistain ultran mukaan olivat asettuneet niin, että sijainnit täsmäisi noihin kumpaankin.

Ihanaa kun on viikonloppu tulossa ja pääsee mökkeilemään. Kaikkien hiivojen ja muidenkin uhalla aion heittää vihdoin talviturkkini ja hypätä järveen uimaan. Saapa nähdä, mitä masukit siitä tuumaavat =)

Miru, Papu&Nuppu 15+4
 
Hiivasta ensin. Mulla se tulee erittäin helposti normaalisti, aina näistä seuraavista: stringien käytöstä, antibiooteista. Hormonihoitojen aikana kärsin niistä tämän tästä, meinasi hermo mennä. Mutta kuulkaas raskausaikana se on ollut täysin poissa! Uskomatonta!! Raskauden alkuvaiheessa kun valkkaria vielä lorisi tasaiseen tahtiin luulin tai olin aika varma että nyt se iskee, muttei sittenkään. Ihanaa, saakin pysyä poissa.

Mun vatsakivut alkoi töissä tosiaan loppupäivästä, ja mulla sattui olemaan vielä vain 6h päivä. Ensin vihlasi aina välillä kohdun tietämiltä häpyluuhun asti. Kunnes sitten myöhemmin koko kipu yltyi koko kohdun alueelle. Myöhemmin kotona ei ollut mitään muuta kuin vähän aristi sitä aluetta ja oli sellainen kireän oloinen. Eli selvästi vetäsi masu herneen nenuunsa töissä. Ja kun ihmettelin tosiaan töissä muksun mekastusta vatsassa. Ihan mieletöntä rummutusta, ei se kotona noin hysteerisesti masu rummuttele. Ihan kuin se olisi halunnut kertoa, että täällä on liian ahdasta kun istut pitkään tuossa asennossa tms. No eihän ne tilat siellä masussa mitkään isot ole tässä vaiheessa. Ja sitten töissä kun paijailin vatsaa niin hetkeksi se aina rauhoittui. Kyllä äiti tietää milloin lapsella ei ole hyvä olla.

Raitiksen painosta sanoisin, että sulla on tullut sitä ihan maltilla. Meillä tullut painoa suunnilleen saman verran. Mulla oli pari viikkoa sitten tullut raskaudesta 7kg (katottiin neuvolassa) ja sun laskettu aika on n. pari viikkoa ennen mua. Mä itse arvelen, että mulle voisi tulla painoksi ehkä n.15 kg jos paino nousee siis samassa tahdissa koko ajan. Mun hyvälle ystävälle tuli aikanaan 25kg raskauden aikana :eek: Mutta kaikki on lähtenyt pois, ihan kaikki. Ja nopeasti vielä. Joten ei meillä ole mitään hätää. Itse ajattelin, että jätän herkut nyt vähän vähemmälle. Mutten tosiaan luovu niistä kokonaan. Ja ruokaa meinaan syödä niin paljon kun vaan vatsa vaatii. Onpahan sitten pojukin tyytyväinen masussa =)

Onko muut miettinyt mitä sukupuolta lasten haluaisi olevan. Ja korostan, että varsinkin nämä pitkään ja hartaasti halutut lapset on niin kallisarvoisia lahjoja, että kummatkin sukupuolet on erittäin toivottuja. Me haluttaisiin vielä myös tyttö. Olisi sitten molemmat. Mutta katsotaan nyt ensin millainen rasavilli tästä pojusta tulee =) Viekö se kaikki äitin ja isin energiat.
 
Gynellä käyty, mitään vakavaa tulehdusta ei ainakaan ole, pientä hiivaa,ei sekään pahana. Kivuille ei löytynyt edelleenkään syytä, johtuvat vaan kuulema raskauden tuomista muutoksista. Mukava lääkäri, rauhallinen ja huumorintajuinen. Mietti, että tuleekohan vauvasta kitaristi, kun näyttää sormien hienomotoriikka toimivan jo niin hienosti. :D

Olen ollut ultran jälkeen ihan täpinöissäni, sukupuoli selvisi nimittäin meilläkin, ja pieni tyttö näyttäisi masussa oleskelevan. :heart: 95% varmuudella lääkäri tämän asian totesi, ja katseli alapäähän useamman kerran eri kuvakulmista. Ensiksi kysyi minulta, että miltä minusta näyttää kun oli saanut alapään kuvaruudulle, ja minä siihen fiksusti että "onks toi pippeli"? :LOL: Gyne naurahti, ja sanoi ei ole, häpyhuulet ja klitoris siellä näkyy. :D Minun tyttöolo piti siis paikkansa melko varmasti. :heart:

Marica kyseli toiveista sukupuolten suhteen. Tietenkin se on oikeasti ihan sama kumpi sieltä tulee, mutta kaippa kaikille jonkinlainen pienenpieni toive sukupuolesta on? Vai onko? Hyvä muuten, Marica, että osaat kuunnella itseäsi, ja jäädä kotiin lepäämään. Olisikin todella tyhmää laittaa oma ja vauvan vointi töiden edelle, joita ehtii kyllä vielä tekemään liiankin kanssa. Itse olen joutunut olemaan todella paljon pois töistä, pari kuukautta olin pahoinvoinninkin takia työkyvytön, ja nyt vielä kivut yms. Joillakin on vaan raskausaikana paljon vaivaa, toisilla taas ei juuri mitään, mutta itse niihin ei juuri kykene vaikuttamaan.

Raitis, minusta et vaikuta edes stressaavan paljoa. Ihan erilailla kuin minä, ja siltikään terkka ei ole huomautellut mitään. Itse menen aina katsastamaan tilanteen kun siltä tuntuu, eikä senkään pitäisi ketään haitata (paitsi rahapussia). Ja niinkun joku teistä totesi, kyllä nämä hoidoilla aikaansaadut raskaudet väkisinkin eroaa "tavallisista" kun vaivaa on nähty ihan eri tavoin.
Mukavaa viikonloppua teille kaikille! =) Aurinkoinen perjantai saatiin ainakin...
 
Mä rupesin kattoo et pitäiskö meidän kohta tehdä uus pino? Ollaan kirjoiteltu niin ahkerasti ja viestejä reilusti yli 1000 jo! Mitenköhän pitkälle tää pino vielä toimis...

Annulille, onnittelut tytöstä! :flower:

Raitis, Nousispa mullakin toi paino! Eiks se keskimääräinen painonnousu raskaudenaikana ollut 13 kg...Jotain tollasta muistan lukeneeni. Mul on nyt vasta tullut reilut pari kiloa lähtöpainoon..mul ei sit varmaan kauheesti sitä painoa tähän tule.
Oon kyllä yrittänyt herkutella suklaata ja kaikkea hyvää ja syön koko ajan jotain, mut yhtään ylimäärästä rasvaa en vaan saa millään kertymään. Se on niin kova ahmatti toi poitsu. Oon kyllä ruvennu sellastakin ajattelemaan, josko ois nyt tuota kilpirauhasen liikatoimintaa, mulla on ollut kyllä se aina ennen siinä ja siinä rajalla et ois vajaatoimintaa..josko se nyt sit toimis vähän liikaakin? Kun miten tää voi olla mahdollista, et olen hoikempi raskausaikana kuin normaalisti? Naama ja kädet vaan kapenee, että ihan jo huolettaa tämä. Ja kun kaikki muut huomaa ja huomauttelee siitä ja sellaiset, joita en ollut nyt pitkään aikaan nähny, niin ensimmäinen kommentti oli: " Et sä olet laihtunut hirveesti!".

toiveista sukupuolen suhteen....Mul oli silloin ennen lapsettomuutta toive saada tyttö. Mut sitten lapsettomuus muutti tuon niin, kun on vaan se halu saada lapsi, et ihan sama kumpi tulis ja kun adoptiotakin mietittiin, niin siinäkin ihan sama se sukupuoli. Ja sitten kun tuli raskaaksi, niin ihan alusta asti oli jotenkin vaan tunne et se on poika , joku ihme intuitio ja paikkansahan se piti :)

Mukavaa viikonloppua! Täällä sataa vihdoista viimein...

*muoks*Väsäsin meille uuden pinon, kun oli luppoaikaa...

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1095599
 

Yhteistyössä