Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Tervetuloa Kati! :heart: Onnittelut!!! :flower:
Lisää vaan tytsyjä tänne puolelle! :wave: Sitä toivois niin kaikille lapsettomuudesta kärsiville, että hoidot onnistuis. Se riemuntunne on kyllä sanoinkuvaamaton, kun testi näyttää positiivista.
Se kyllä kultaa ne monet epätoivon vuodet ja kuukaudesta toiseen itketyt itkut.
Vaikka lapsettomuus on meille jokaiselle ollut varmasti niin rankka kokemus, ettei sitä varmaan ikinä unohda. Se on jättänyt jälkensä.
Mutta myös positiivisella tavalla. Jokainen meistä lapsettomuudesta kärsineistä on varmasti paljon parempi vanhempi, kuin joku sellainen helposti raskautunut, joka ei osaa arvostaa sitä.
Kun vauvaa on odotettu jo niin kauan, niin sitä on myös ihan erilailla valmiimpi koko touhuun ja kun on itse kokenut kovia, osaa suhtautua empaattisesti muihin ihmisiin.
Eikä varmaan kukaan meistä mene laukomaan loukkaavia kommentteja ja kyselyjä pareille, joilla ei ole vielä lapsia :LOL:

Gerillä ihania masukuvia :heart: Hyvä idea ottaa kuvakollaasi masusta!
Täytyykin rupea napsimaan kuvia, niin jää jotain muitakin muistoja masusta kuin raskausarvet :D Miten noita kuvia saa muuten liitettyä tähän tekstiin? Voisko joku neuvoa?
Tahtoo kokeilla.
Voidaan jossain vaiheessa sit jokainen laittaa tänne noita masukuvia, kun rupee masut näkymään ja vertailla kenellä on isoin :LOL:

Raitapaitainen, Sulla on kiva työpaikka, kun pääset kokeileen ite ultraa :)
On se hyvä kun nykyään on vehkeet, millä nähdään vauva. Ei siitä niin kauaa ole kun ei vielä ollut sitä mahdollisuutta. Jos mä oisin eläny joskus ennen vanhaa niin en varmaan ees tietäis olevani raskaana. Ei mitään sellaisia niin erikoisia oireita ole. Tai jos mä oisin eläny joskus muinoin niin en ois ikinä ees tullu raskaaksi, kun eihän mitään hedelmöityshoitojakaan ollu :eek:

Oon tässä miettinyt, että missäs se niin paljon puhuttu raskausajan hehkeys ja kauneus viipyy? :LOL: Kun ihon ja hiuksien pitäis olla niin kauniit.
Mulla on normaalisti aina ollu tosi hyvä iho ja nyt on ihan päinvastoin. Nyt iho on ihan sairaan kuiva ja saa olla koko ajan rasvaamassa. Sit olen alkanu reagoimaan niin herkästi kaikkiin hoitotuotteisiin. Ja sain nyt viikonloppuna kauheen allergian naamaan. Naamakin on valkonen ku kalkkilaivan kapteenin, enkä mä voi käyttää mitään meikkiäkään, ku nekin ärsyttää ihoa.
Tänään on ihana auringonpaiste, joten lähen tästä aurinkoon, jos sitä sais vaikka vähän väriä. B)
 
Oho! Onnistuin laittamaan kuvan tänne! Olen kyllä totaalisesti ylittänyt itseäni!

Minäkin Kuunkulta olen ihmetellut missä se raskauden kauneus oikein viipyy...Mulla on aivan samanlainen olo kun sulla. Naama vitiva´lkoinen ja iho kuiva ja herkkä. Hiukset vielä totaalisen elottomat ja kauheat. Miettisinkin tossa äsken että varaisin kasvohoidon ja kampaajan ensi viikolla...en vaan tiedä miten paljon jaksan ja jos siellä sitten tuleekin paha olo ja kaikki on pilalla...

Kuvia saa liitetty aijaa.com:in kautta ainakin. Niin mä tein. Lataa sinne kuvan ja sitten valitsee sieltä sen pieni kuva osoitteen ja kopioi sen tänne suoraan niin kuva on ilmeisesti siinä! helppoa oli kun mäkin onnistuin! :LOL:

Ja sitten taas näihin ihaniin oireisiin....Aamulla oli pikkareissa rusehtavaa vuotoa. Aika runsaasti on päivän mittaan tullut mutta ei kirkasta verta kuitenkaan. On varmaan ihan normaalia mutta hetihän tässä pelästyy. Ja mä rupesin heti syyttämään itseäni siitä että olin eilen kaksi kertaa koiran kans lenkillä...jos sitten rasitin itseäni liikaa...No..jos jatkuu huomenna vielä soitan neuvolaan.

Pahasta olosta en uskalla mitään kirjoittaa koska se kostaantuu heti kuitenkin jos jotain rupee hehkuttamaan... :kieh:

Huomenna saan hakea postista ikioman dopplerin! :heart:
 
Moikka ja kiitos tervetulotoivotuksista! Todella mukavaa on vihdoin päästä tänne odotuspuolelle. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että kun plussan saamisen alkuhuuma on jonkin verran laantunut, niin alkaa iskeä päälle sellainen fiilis, että "apua jos tämä ei sittenkään kestä". Pitäisi olla vaan luottavaisin mielin, sillä eihän murehtiminen aikaansaa ainakaan mitään hyvää. Eniten huolestuttaa tässä vaiheessa nää erilaiset tuntemukset, mitä kropassa on. Tänään aamulla alavatsaa vihloi hetken aikaa oikein kunnolla ja myöhemmin se muuttui sellaiseksi menkkamaiseksi juilinnaksi vasemmalla puolella munasarjan kohdilla. Kertokaapa te pidemmälle edenneet, että onhan tää ihan normaalia? Väsymys mulla on ollut valtaisa viime päivät. Sen sijaan sellaista ällötysoloa ei oo ollut pariin päivään, kun olen kiinnittänyt enemmän huomiota kunnon syömiseen.

Kati rv 5+0
 
voi ku teillä on ihania masuja :) odottelen tässä kovasti oman kasvua..

mulla on kasvojen iho tosi hyvässä kunnossa, en tarvi mitään peite tai meikkivoiteita niinku ennen raskautta tarvitsin:) kävin kyl tos noin kolme viikkoo sit kosteuttavassa kasvohoidossa, ehkä siitäki oli jotain apua.. mut muualta iho on kuivempi ku ennen ja hiukset on ihan normaalit eli ei mitään muutosta..

Amelia3: toivottavasti vuotosi loppuu

t:heidh ja masuasukki 13+0 :heart:
 
Wau Amelialla jo noin iso ja ihana vauvamasu! Tuplamassu siis! :heart: :heart:
Kiitti vinkistä! Täytyykin tässä joku päivä kokeilla kuvien liittämistä...
Kyllä kaikki tuollaiset vuodot pelästyttää. Varmaan kuitenkin normaalia raskauteen liittyvää. Toivotaan nyt, että se vuoto loppuis. Kurjaa tuollainen :hug:

Mul on keskiviikkona gyne. Multa otetaan vielä jotain veritestejä. Ainakin toksoplasmoosi-testi.
Täällä suositellaan se testi otettavaksi, erityisesti jos omistaa kissoja.
Lapsettomuusklinikalla olikin jo kaikenmaailman veritestit otettu, HIV, klamydia ja jotain rokkotautitestejä ja veriryhmä.
Varmaan gyne myös ultraa. Jänskättää onko vauvalla kaikki hyvin ja näkyykö siellä vielä se kaksonen, vai onko jo hävinnyt.

muoks* Kati, Mulla oli kanssa ihan alussa aivan sellaisia menkkamaisia juilintoja, ihan selkäänkin särki ja sellainen kamala issias-särky. Tuollaisia munasarja kipujakin oli. Luulen, että se johtui osaltaan punktiosta, ja toisaalta kun raskaushormonit "piiskaa" munasarjoja tuottamaan progesteronia. Jostain luin myös, että kun raskaus alkaa niin munasarjat " siirtyy" jotenkin ylemmäksi, että kohdulla on enemmän tilaa kasvaa. Kohtu alkaa jo ihan alussa kasvamaan ja se tuntuu. Onhan se aikamoinen muutos tuolla sisälmyksissä, että nuo on varmaan ihan normaaleja tuntemuksia. Hirmu monella on alkuraskaudessa koviakin kipuja ja kaikki on silti hyvin.
Toisaalt jos ihan järkkyjä kipuja tulee, niin saattaa olla vaik kohdunulkoinen.
Mut harvemmin vissiin hedelmöityshoidoilla tulee kohdunulkoisia.
Toivotaan, et kaikki on hyvin :hug: Luulen, et tuo kuvailemasi on kuitenkin ihan normaalia raskauteen liittyvää.
 
Tervetuloa Kati ja onnittelut plussauksesta, jos en ole vielä muistanut onnitella =) !

Minullakin oli kovia toispuoleisia kipuja passista plussauksen jälkeen, mutta kaikki oli ultrassa ok. Lapsettomuuskirjasessa todetaan, että kohdunulkoiset ovat hieman yleisempiä lapsettomuushoidoissa, mikäli tuubat paikoillaan, mikä minuakin säikäytti. Toisaalta kohdunulkoisen prosentti on pieni normaaleissa (ja lapsettomuushoidoissakin) , eli eiköhän se kipuilu ole ihan normaaliin raskauteen liittyvää ;) .

Liikeitä olen tietääkseni tuntenut rv 15+4 lähtien (eli rv 16) ja nyt rv 17 menossa, enkä ole varma, onko ajoittainen hieman kivulias juiliminen/tykyttävä tunne vauvan liikettä vai kohdun kasvamista. Osaako kukaan neuvoa? Kaikenlaista muljuamista ja hieman kutisevaa möyryämistä on tuntunut, minkä uskoisin olevan melko varmasti vauva :D .
 
Heippa

En olekkaan varmaan viikkoon käyny netissä kun toinen kone on huollossa ja inhoan tätä vanhan koneen hitautta!

Tervetuloa kaikki uudet!

Raitis, mahtavaa että pääset katteleen töissä, et mitenkä tyyppi jakselee, kuinka helpottavaa!

Ihania vatsakuvia. Miekin olen ajatellu joskus muinoin, että alan keräämään nuita vatsakuvia, mutta eipä ole vielä tarvinu napsia niitä kun on hoitojen myötä tullut 3kg ja on kesto pömppö vatsa niin mitä sitä nyt kuvaamaan. Alan ottaan sit kuvia kun jotakin oikeasti tapahtuu. Vatsahan toki näyttää siltä että oon raskaana, mutta se on läskiä eikä oikeaa raskausvatsaa :p

Kuunkulta, puhuit että iho reagoi joihinkin tuotteisiin. Mieki tuossa ajattelin että onkohan se tuo raskaus tuonnu mulle tän kauhean kainalon kutiamisen! Se on ihan hirveetä kun on raavittava kainaloita vähänväliä. Mietin et pitäskö käydä ostamas apteekista uutta dödöä. Sit nuita nännejäkin välillä kutittaa, tosi kiva raapia tissejä julkisesti.

Amelia3, mullakin on tullu tuota ruskeaa vuotoa. Oon miettinyt et tuleeko se mun lääkkeiden takia, mutta kun olin jo ihan hermoromahdusken partaalla niin kävin tarkistamassa asian, että onko sikiö kunnossa niin kaikkihan näytti olevan hyvin. Lääkäri sanoi, että ei se lääkkeistä johdu, et on ihan normaalia että sitä vuotoa tulee. Ei tarvi hätääntyä kun se ei ole veristä.
Mutta ei oo vessa käyntiä, et ei jännittäis et mitähän sielä housuissa nyt on. Ihan kauheaa että joutuu miettimään pahinta 24h. Mutta ei se haittaa jos vain saan pitää tän lapsen.
Torstaina sisätautien lääkärille, saa nähän mitä sielä sanotaan.

Nyt tekeen veroilmoitusta, yäk!

9+6
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Tänään käyty ekassa ultrassa, ja yksi sikiöpussi näkyi. Kaksi alkiota kun siirrettiin, niin sain hieman jännittää monta siellä näkyy...Ei kuulema muuta tässä vaiheessa voisi näkyä sikiöpussin lisäksi, mun laskujen mukaan on 5+0, lääkärin 5+1. Ensin kyllä laski, että nyt on 5+3, joten luulen hänen vaan sekoilleen noissa laskuissa :D
On kyllä muuten kumma miten sitä tulee unohdettua kysyä kaikki tärkeimmät kysymykset ihan joka kerta kun olen lääkärissä käynyt... Olen ollut nimittäin vähän huolissani mun pohkeista, jotka on jotenkin ihmeen turvoksissa, ja niitä välillä, varsinkin iltaisin särkee. Muistelisin jollain täällä tulleen veritulppa jalkaan, saanko udella minkälaiset oireet oli? No voin tänään kysellä hoitsulta vähän tuosta asiasta ,kun soittelen hcg-arvoa, joka kontrolloitiin mielenrauhan vuoksi. :)
 
Raitiksella on kyllä ihanat työsuhde-edut - itse varmaan hipsisin ultrailemaan joka välissä... ;) Annulille onnittelut ruskuaispussin löytymisestä, siellä pieni tekee pesää ihan oikeaan paikkaan! Amelialla on jo ihan oikean vauvamasun näköinen vatsa :heart: Toivottavasti vuoto on lakannut. Samoin kuin helballa - onneksi pikkuisella oli kuitenkin kaikki hyvin!

Katin vihlonnat ja juilimiset kuulostaa ihan tutulta, samoja oli muistaakseni (mihin se muisti voi näin äkkiä kadota?!!) itselläni viikoilla 4-6 ja sitten ne hiljenivät/hävisivät - mikä taas sekin huolestutti. Silloin tällöin on ollut edelleen ja lauantaina vihlaskin toiselta puolelta tosi kovin sohvalta noustessa, kipu löi takaisin istumaan ja piti ihan parahtaa. Ovat kuulemma ihan tyypillisiä kohdun kannattimien löystymisestä johtuvia kipuja; miehen sisko on neuvolaterkka ja voi aina paniikin yllättäessä kysellä varmistusta :) Mutta jotenkin nyt parin päivän sisällä alavatsa on ajoittain ollu aika ilkeen tuntuinen; en tiiä onko se juilintaa vai paineen tuntua vai mitä, mutta kuulunee kai asiaan. Ehkä on joku kasvupyrähdys taas menossa.

Mukavaa maanantaita räntäsateesta huolimatta!
geri 13+0

p.s. helba - saanko udella missä päin kirjoittelet? Tekstissä vaan vilahtelee tuo niin tutun kuuloinen "mie" :)
 
Hei ja onnea kaikille plussanneille,
Itsellä 4+4 tänään ja eilen alkoi jumalattomat vatsakivut ja veristä tuhrua on tullut. Kuvottaa kaikki ja kauppaankaan ei voi mennä kun hajut käy nenään. Onko muilla ollut millaista vuotoa alkuviikkoina? pitäisikö tässä huolestua kun tosiaankin on 1 siirto ennen tätä ja se ei edes kiinnittynyt. Lämpö on edelleen 37 hujakoilla ja päiväunia on tullut otettua. rintojen kipu lähti jo 4 päivää sitten ja ajattelin jo silloin et joo tässä sitä taas ollaan. Lugeja jatkan viikolle 12 asti ohjeen mukaan.
pitää nyt kai vielä odotella pari päivää ja kokeilla testia uudestaan, pelottaa että menee kesken.
Kertoilkaa kokemuksianne

:wave: :wave: :wave:
 
Hei,

Halusin tulla ihan vaan moikkaamaan teitä. en tiedä muistatteko minua tuolta lapsettomuuspuolelta, mutta siellä minäkin aikani pyörin. Todennäköisesti tulen tulevaisuudessa sinne taas parkkeeraamaan. Meillä siis oli sellainen tilanne, että ainut mahdollisuus tulla raskaaksi oli IVF, koska minulla toinen tuuba poistettu ja toinen täysin tukossa ja läpäisemätön. Yksi IVF käytiinkin marraskuussa läpi. Raskaus ei kuitenkaan alkanut, mutta pakkasessa odottaa 7 alkiota. Päätimme mieheni kanssa, että yrittämiset saa nyt rankan vuoden jälkeen hetkeksi jäädä... Mutta mitäs luonto päättikään =)

Tein tammikuussa positiivisen raskaustestin ja olin kauhuissani - luulin, että nyt on taas yksi kohdunulkoinen. Neljän viikon piinan ja ultrausten jälkeen selvisi, että alkio on löytänyt matkansa kuin ihmeen kautta tuubasta kohtuun ja kasvaa siellä nyt kuin mikä tahansa normaali vauva. Raskaus alkoi siis luomusti. Lääkärit ovat ihmeissään, eivät usko todeksi. Totta se vaan on - me saammekin sen pienen nyytin, josta olemme jo liian kauan haaveilleet :heart:

En ole aiemmin "uskaltanut" kirjoitella tähän ketjuun, koska en varsinaisesti hoitojen vuoksi plussannut. Mutta siis, halusin vain tulla kertomaan oman tarinani ja etenkin toivottamaan teille kaikille oikein ihanaa ja antoisaa raskausaikaa! :wave:

- Adette & Allu 15+5
 
Onnea uusille plussanneille!

Täällä iloisia uutisia. Vuoto on lakannut, Np uä oli tänään. Voi IHQU! meidän T&T siellä köllötteli. Sydämmet jumpsutti menemään. A-baby nukkui sikeästi ja lääkäri yritti herätellä sitä. (tuntui kyllä aika raiskaukselta se kuinka se sitä herätteli, isäntä meinas autos että sanoo kans kohta jotain =) ) A:lla mittaa on 5.9cm ja syke 172, niskaturvotusta 1.1mm eli normaali. Pikkasen baby herppas ku heräs, alkoi sellaanen huhtominen että aiva hirvitti. Se imi myös peukkua ja kaivoi nenää =)
B:llä oli mittaa 5.7cm ja syke sama ja turvoke kans oli sama. Se huhtoi koko ajan ku kuvattiin ja meni karkuun anturia. Lääkäri tutki vielä kans ja sanoi että terhakkaat vauvat siellä polskii ja että nyt saa alata nauttimaan raskaudesta. saikkukin loppui eilen ja nyt iltavuorossa.

Olen rakastunut.

Miehelläkin kyynel tirahti poskelle ja kestohymy päälle kun näki hihhulit siellä huhtomassa. On sillekin nyt todellisempaan tämä raskaus.

Olen niin onnellinen. Odotan vain masun kasvamista. Tai onhan se jo kasvanut mutta kun tuota vararavintoa on vähän niin vois vain luulla läskiksi.

Ei niin paljo hyvää etteikö jotain pahaakin. Sokeriarvot on aiva mettäs. Nyt alkaa mittailu. Heti jos syö oikein makeaa alkaa huimaamaan ja väsyttämään että kyllä se sokeri nousee liian korkealle. Höh.

No mutta, nyt pitää jatkaa. Terkkui kaikille! :wave:

T. Ulpis ja T&T 12+1 (kuulemma noin on rv:t... ota sitte selvää.)
 
Aivan ihania uutisia sulla, Ulpis! Massusta tuntuu löytyvän kaksi kovinkin terhakkaa kaveria. Olette kyllä varmasti aivan superonnellisia! Mitäs sulle kerrottiin noista sokereista? Mä oon kans ihan kauhea syömään kaikkea makeaa, ennenkin karkkia, joten voisin ottaa jo tässä vaiheessa opikseni.

Adette, sulla on kyllä melkoinen ihmetarina tapahtunut! Onnea kovasti! Mitenhän se meneekin juuri noin, ettei hoidoissa tärppi käy, mutta sitten luomusti tapahtuu, kun ei edes pitäisi tapahtua. No, kai tuolla sisuksissa kaikki on mahdollista. Varmasti teidänkin tilanteessa tosi mahtavaa kuulla, että luomutärppi on käynyt ja että kaveri on vieläpä oikeassa paikassa. Suuret onnittelut sulle!

Tiltalitti, onnea sullekin paljon plussasta. Mä plussasin kans vasta viime viikolla ja rv 5+1 mennään. Mä oon ollut melko oireeton lukuunottamatta joitakin pieniä oireita. Vuotoa, rintojen arkuutta tms. ei oo ollut, mutta sen sijaan väsymystä x 100 ja erilaisia vatsatuntemuksia kylläkin. Lugeja jatkan ainakin viikkoon 8.

Geri, Kuunkulta, Marimilla kiitti oirekommenteistanne! Luulen, että mulla nää oireet on varmaankin ihan raskaudesta johtuvia. Eivät ole kovin kovia, mutta joka päivä kuitenkin jotakin. Jossain vaiheessa huolestutti, josko kyse voisi kohdunulkoisesta, mutta tuskinpa vaan. Koska nyt on taas ollut aika oireetonta, niin lähinnä mietin, onko siellä ketään...

Annuli, onnittelinkin sua jo ultranäkymistä tuonne lapsettomuuspuolelle. Ihanaa kertakaikkiaan! Kerropa jossain vaiheessa, mitä on hcg näytti tänään. Olis kiva tietää.

Joo, tänään varattu sitten eka neuvolakäynti. Juttelin siis niiiiiiiiiin mukavan nuoren neuvolatädin kanssa! Hän onnitteli kovasti. Oireista kun kysyin, hän totesi, että siinä vaiheessa, jos on kunnon kipuja tai jos alkaa tulee kunnon vuotoa, silloin voi jokin olla vialla. Muutoin kaikki pienemmät tuntemukset kuuluu asiaan. Pitäisi kuulemma alkaa myös varailemaan aikaa sairaalan puolelle alkuraskauden ultraan, vaikka sinne tietty menenkin myös Felicitakseen jo sitä ennen.

Kati rv 5+1
 
Kiitoksia Kati onnitteluista, minulla on täällä kotona ultrakuvakin siitä pienestä mustasta pisteestä mitä ultrassa näkyi :D Näytti vähän munarakkulalta... Hcg oli muuten 1909, joten on aika hyvin noussut keskiviikosta! :) Eikös sen pitänyt suunnilleen kaksinkertaistua joka toinen päivä näin alussa?

Tiltalitti, minullakin alkoi pieni tuhruvuoto pp10, joka kesti muutaman päivän. Kaikki on kuitenkin ainakin tähän mennessä olut hyvin, ja lääkärin mukaan ovat yleisiä varsinkin näiden hoitojen yhteydessä! Onnea paljon plussasta! :heart:

Ulpulummukka, ihanaa että siellä köllii terhakkaat kaksoset :heart: Varmasti upea tunne nähdä heidän liikkuvan ym.

Adette, onnea luomutärpistä! Mahtavaa kuulla noin postiivisia tarinoita. Ja tottakai sinä tänne kuulut, vaikket nyt hoidoista plussanutkaan,sinulla kuitenkin sama lapsettimuustausta kuin meillä muilla...
 
Bea
Hei kaikille pitkästä aikaa! Onnea uusille tulokkaille - upeita tarinoita & jännittäviä viikkoja teillä edessä ennen ekaa ultraa. Hienoja kuvia olette myös saaneet massuista =) Meikeläinen ei vielä paljoa viitsi lähetellä noita massukuvia kun ei mitään pyöristystä vielä näy. Mulla siis alkaa keskiviikkona 13 rv, ja vieläkin n. 2 kiloa uupuu lähtöpainosta, mutta eiköhän nuo kilot tule takaisin nopeammin kuin arvaankaan!

Niskapoimu-ultrassa viime viikolla kaikki hyvin ja olihan se ihmeellistä nähdä pikku olio jo liikuttavan raajojaan ym.

Mitenkäs te jo pitemmällä olevat olette kertoneet työnantajallene tai siis missä vaiheessa?
Entä miten teillä noita neuvola aikoja on kun Helsingissä ovat alkaneet säästää joten kaattellisena kuuntelin Espoolaisen ystäväni käyvänsä joka kuukausi jo näin alussa neuvolakäynnillä. Itselläni ensimmäisen ja seuraavan välissä on 2.5 kk aikaa. Mielellään sitä näin ensikertalaisena kävisi vähän useamminkin.

Hyvää alkuviikkoa!
Bea

 
Kiitos vaan onnitteluista
itse en vielä uskalla iloita, niin monta pettymystä takana. Meilläkin 5 vuoden lapsettomuus takana ja monet hoidot kokeiltu ja myös ne monet pieleenmenneet UIU on tehty tuona aikana 5 ja munasoluja on kasvateltu 4kertaa, vain 2lla saatu hedelmöittymään, pakastamisesta ei ekassa siirrossa selvinnyt se ainokainen jonka pakkaseen onnistuttiin saamaan. Nyt toinen onnistunut hedelmöittyminen ja todellakin 7 meni vielä pakkaseen. 1 siirretty molemmilla kerroilla.
nyt on kipuilu jatkunut ja vuotoa on tullu vaihtelevasti mutta se on sitä rusehtavaa tuhrua, ei selkeää verta. Se myös ihmetyttää että ne raskauden rintakivut hävis tosiaan jo viimeviikon alussa, sekin säikäytti. Soittelinkin jo lääkärille asiasta ja hän käski vaan odottelemaan, tekemään testin vielä loppuviikosta uudelleen. kammottavaa odotusta, tekis mieli testailla joka päivä että kaikki olis kunnossa mutta tuloshan näkyy jonkun aikaa vaikka sikiötä ei enään olisikaan. Pitää vaan malttaa.
ihana lukea että niin moni on saanut plussaa hoitojen jälkeen ja vielä se on mahtavaa että hoitojen välissä luomuna on saanut elämä alkunsa. Ihanaa. Olen todella onnellinen kaikkien puolesta.

itsellä ei sellaista ongelmaa ole kuin työnantaja kun olen yrittäjä, vasta aloittanut joten äitiyspäivärahat menee sinne minimiin automaattisesti. olkaa onnellisia ne jotka saavat kunnon avustuksen.
mitä kavereilta olen kuullut niin he on kertonut jo aika alussa koska on ollut pahoinvoinnin takia poissaoloja niin on työnantaja ollut ymmärtäväisempi.

Hyvää päivänjatkoa kaikille =)
 
Kiitokset massukehuista! Laitoin siskolleni mailissa kuvan ja hän oli ihan että miten paljon maha vielä kasvaa...kun se on jo noin iso...susta tulee lopuksi vielä talon kokoinen!! :LOL:
Mutta on se ihanaa kun se kasvaa. Todellisempaa. Eilen sain postissa dopplerin ja kuunneltiin eilen illalla miehen kanssa pienokaisten sydänääniä. Ihan selvästi erilaiset sykkeet. Jossain palstalla luin että kun on selvästi eroteltavat sykkeet tarkoittaa usein että on tulossa poika ja tyttö. :heart:

Hei pistäkää muutkin kuvia tänne heti kun ootte massustanne ottaneet!

kati: Nuo vihlomiset ja kivut ovat minulle tuttua. Jo ennen testiä oli alavatsa todella kipeä ja edelleen jatkuu ajoittain. Lääkärit meinaavat että kohtu siellä venyy ja paukkuu...Todennäköisesti sullakin.

heidh: Kiitos! Vuodot loppuivat. Oli vaan se yksi päivä eikä tullut missään vaiheessa kirkasta verta joten en lähtenyt mihinkään näytille.

kuunkulta: Kiitos! Kyllä se pelästyttää mutta onneksi vuodot loppuivat aika nopeasti.

Bea: Kiva kun tulit taas kirjoittelemaan kuulumisia! Olin jo ehtinyt miettimään että minne olet kadonnut. Mäkin kaipaisin useammin neuvolaa. Mulla oli kaksi viikkoa sitten ja seuraava kerta vasta 30.4. Sinne voisi mennä vaikka joka toinen viikko että tietäisi että kaikki on hyvin. Nyt tietty kun hankkisin ton kotidopplerin niin aina kun usko pettää voi kuunnella pikkuisia...
Mä olen aikuisopiskelija ja jouduin jo kertomaan vastaavalle opettajalle kun en ole nyt ihan jaksanut tehdä tehtäviä yhtä ahkerasti. Onneksi tehtiin oma suunnitelma mulle ja yritän nyt valmistua syksyllä kuitenkin. :heart:

Vielä lämpimät onnittelut kaikille plussanneille ja tervetuoa pinoon! :flower:
 
Hei taas!

Gerillä ja Amelialla on aivan ihanat massut :heart:

Onnea Kati, Annuli ja tiltalitti plussasta! Adettelle myös onnea ihmeellisestä luomuplussasta! Ihmeitä tapahtuu sittenkin joskus =)

Raitiksella on kyllä ihan huiput työsuhde-edut! Mieki tahon! ;)

Marica, makoilu on ajoittain tosi raskasta. Nyt kun oon ollut lähes neljä viikkoa pääsääntöisesti vaakatasossa alkaa pikku hiljaa tuntua että tulee hulluks jos ei pääse liikkeelle. Luulen siis ymmärtäväni miltä sinusta tuntuu :)

Ulpikselle onnea hienoista ultrakuulumisista. Hienoa että olet päässyt palamaan töihin.

Jotain muutakin piti vielä ehkä kommentoida mutten nyt tähän hätään muista mitä :ashamed:

Sitten omaa napaa:
Kivut alkaa pikku hiljaa onneksi helpottaa. Vieläkin joudun lähes joka päivä ottamaan 3 x 1gramman panadolin, mutta niiden avulla pärjää kohtalaisesti ja pääsee jo jonkin verran liikkeellekin. Tosi ristiriitaisesti suhtaudun nuihin särkylääkkeisiin kun en haluaisi niitä syödä mutta tällä hetkellä on pärjää ilman.

Kävin tänään taas ultrassa. Sikiö oli kasvanut normaalisti ja sydän löi kovasti. Minun pieni sissitoukka siellä kasvaa :heart: Sikiön vieressä oli edelleen nestettä. Nesteen määrä oli ehkä hiukan lisääntynyt. Sitä on n. 9x6cm alue eli aika paljon. Jälleen oli kaks lääkäriä ihmettelemässä ettei ole moista ennen nähnyt. Toinen lääkäri sanoi ettei sitä aleta poistamaan koska tulehdusriski on niin suuri. Tilannetta seurataan. Jos en olisi raskaana neste poistettaisiin kohdun kanavaa laajentamalla. Lääkäri sanoi, että on nähnyt vastaavia kohtuja vanhoilla ihmisillä joilla ei ole vuosiin ollut vuotoja ja verta jostain syystä kertyy kohtuun, muttei koskaan nuorella raskaana olevalla. Ensi viikolla meen taas kontrolliin. Varasin tänään ensimmäisen neuvola-ajan ja sain sen vappuaatolle.

Mukavaa tiistaita kaikille!

Tiiti rv 7+1
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF.........24.4 np-ultra..........TAYS


MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

13.11
helba....................1. IVF....................NKL

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

14.12
Kati231.................1.Pas...........................JS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL


Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus


 
Tiiti, hienoa että sielläpäin kaikki on kunnossa nesteestä huolimatta? Pitääkö sinun nyt lepäillä enempi, olla saikulla tms? Vai saatko elää ihan normaalia elämää?

Voi että tätä jatkuvaa väsymys-ja ällötysoloa. No en valita, aika paljon olisin valmis kärsimään, kunhan kaikki vaan sujuisi hyvin. Töissäolo ei kyllä ole kovin herkkua, odotan jo viikonloppua kuin kuuta nousevaa. :D
 
Onnittelut tiltalitti plussasta! :flower: Ja onnittelut Adettepienestä suuresta ihmeestä!:flower: On aina ihana lukea tuollaisia tarinoita!

Tiiti, Hienoa että pikkuisella ultrassa kaikki hyvin siitä nesteestä huolimatta. flower: Vahva sissi siellä kasvaa, joka vähät välittää tuollaisista nesteistä. Hyvä kuitenkin, että ne seuraa tilannetta nyt tarkemmin. Kummallistä kyllä tuollainen neste. Oisko ketään tuohon erikoistunutta lääkäriä olemassa? Jotain spesialistia?

Ulpulummukalle onnittelut hienoista ultrakuulumisista! :flower: Ihanat tuplat siellä!

Kävin tänään gynellä ja sain sellaisen äitiyspassin ja ultrattiin.
Siellä se meidän pikkuinen ensin nukkui ja kun gyne tökki sillä ultralaitteella niin tää sai hepulin ja alkoi huitomaan käsillä yli pään ja jalat vippas ja alkoi oikein hyppimään :)
Sitten se kääntyili ja näytti ihan siltä kuin ois tanssinut, sellaista vetkutusta :heart:
Söpöläisellä on nyt mittaa 37,3 mm.
Ja lasketuksi ajaksi merkattiin passiin 8.11
Eli nyt onkin 10+4 menossa.

Hyviä vointeja kaikille!
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF.........24.4 np-ultra..........TAYS


MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

13.11
helba....................1. IVF....................NKL

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

14.12
Kati231.................1.Pas...........................JS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL


Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

tiltalitti...................1. PAS?

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



 
Annuli, oon ollut kipujen vuoksi saikulla jo kolme viikkoa. Mutta kivut on johtuneet ilmeisesti enemmänkin ylisuurista munasarjoista kuin nesteestä. Nyt kun munasarjat on pienentyneet, on kivutkin helpottaneet. Ensi viikolla olis tarkoitus mennä takas töihin. Kyllä sitä jo kaipaakin takaisin normaaliin elämään :)

Mulla on kans jatkuvasti ällöolo. Olo helpottaa, kun väkisin syö jotain, mutta tuntuu että saa olla syömässä puolen tunnin välien. Onpa kumma että painoa on tullut jo nyt lisää :/
 

Yhteistyössä