Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Tervetuloa myös omasta puolestani, Miruliini! Kivaa, että saadaan tänne koko ajan uusia onnistujia! :)

Mulla kans jokainen päivä tuntuu olevan oireiden puolesta erilainen. Parina viime päivänä olen huomannut vasemmalla puolella ihan alhaalla lähes nivusten kohdalla sellaista outoa "särkyä" varsinkin sen jälkeen, kun on ollut kävelyllä. Kun on rauhassa, niin sitten se jomotus yleensä vaimenee. Muutoin erilaiset menkkamaiset tuntemukset jyllää milloin missäkin kohtaa vatsaa. Usein mulla on kans iltapäivällä duunin jälkeen sellainen ällötysolo päällä, vaikka ei oksetakaan. Ja väsymystä edelleen tietty. Mitäs muilla?

Mitäs mieltä ootte sellaisesta, että onko mitään järkeä enää mennä veritestiin rv 7:lla? Menen ultraan siis rv 7+1 ja mietin tässä, että kannattaisikohan hcg vielä tsekata silloin uudelleen...

Kati & Papu rv 6+2
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF.........24.4 np-ultra..........TAYS


MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

13.11
helba....................1. IVF....................NKL

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

14.12
Kati231.................1.Pas...........................JS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL


Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

tiltalitti...................1. PAS?

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

Miruliini.....................

Ulpu78.....................

Maria83......................


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
[/quote]

 
Yritin vähän päivittää listaa. Miruliinin, Ulpun ja Marian lisäsin. Unohdinko jonkun?

Ulpulle onnea huomiseen ultraan!!! :hug:

Löllykkä:
Tarkoititko sillä jauheella Movicolia?

Toi ummetus on kurja vaiva.. Itsellä ei onneksi ongelmaa ole kun olen ruisleivän suurkuluttaja ja vettä juon tosi paljon.

Mutta noista ummetuslääkkeistä.. Varmaan ihan tuttuakin mutta siis niitähän on monenlaisia..

On suolen sisältöä lisääviä kuten kuituvalmisteet Agiocur ja Vi-Siblin sekä oraaliliuokseksi tehtävä edellä mainittu Movicol, joka imee itseensä nestettä ja lisää näin suolen sisällön määrää + tekee sen etenemisen suolessa helpommaksi.

Peräruiske-tyylisiä on mm. Microlax, joka pehmittää ulostemassaa ja helpottaa suolen tyhjentymistä.

Tujuja tippoja on sitten esim. Laxoberon, joka vaikuttaa paksusuolessa olevien bakteerien toimintaympäristöön siten, että suolen tyhjentyminen kiihtyy. Lisäksi nesteen pidättyminen paksusuolessa lisääntyy, jolloin ulostemassa pehmenee ja ulostaminen helpottuu.
Levolac, Duphalac ja Lactulos kuuluvat tähän ryhmään.

Mikä sitten on kenenkin ummetuksen syynä niin se onkin eri juttu.

Näin eilen lääkäriäni ja sain kuulla, että vartaloni malli on muuttunut! :D
Onhan se joo.. Maha vaan kasvaa!! Toisaalta ihanaa mutta pientä kriisiä pukkaa ikilaihduttajalle..

Meillä on huomenna aamusta ensimmäinen ultra liittyen siihen vapaaehtoiseen sikiön sydämen tutkimukseen. Ja ajattelin aamusta viedä neuvolaan pissanäytteen kun sattuu virtsaputkeen vähän väliä. En oikein osaa erottaa onko se virtsaputken tulehdus vai jotain kohdun ja lantion alueen muutoksesta johtuvaa kipua. Inssien aikaan kärsin tuosta vaivasta ja kerran oli ihan kunnon virtsatieinfektiokin.

Ootteko jo vauvavakuutuksia ajatelleet?

Me käytiin muissa asioissa vakuutusyhtiössä ja samalla otettiin ne paperit mukaan ja ajateltiin, että otetaan se vakuutus. Varaus pitää tehdä 3kk ennen LA:ta jos haluaa tehdä sen syntymättömälle lapselle. Tämä siis Tapiolan tietoa.
Tosin kaveri kertoi, että Pohjantähti olisi ainut, joka maksaa erityisravintovalmisteet mutta eipä jaksa niiden takia vaihtaa kaikkia vakuutuksia eri firmaan.
 
Raitis kiitos listapäivityksestä. Onnittelut vartalon mallin muutoksesta.

Raskauskiekon mukaan meillä olisi la 21.12. 2.ivf:stä alkoi tämä raskaus.
Kiitos kaikille tsemppaajille! Kyllä jännittää vielä enemmän kuin raskaustestiä tehdessäni. Vaan ei auta, pakko se tieto on kohdattava.
 
Tervetuloa Miruliini! Onnea!!!

Kati231, mun mies sanois tuossa vaiheessa kun miettisin kaikenlaisia asioita, että nyt lopetat tuon stressaamisen, eihän tuosta tule mitään. Jos se on tulossa ulos niin se tulee, me ei voida sille yhtään mitään. Ja mun mies joutuu toitottamaan tuota tietty mulle tosi useesti, vähän eritavalla joka kerta. Mutta se kyllä auttaa mua rauhottumaan. Eli tarkoitan tällä että eiköhän se ultra riitä viikolla 7 jos sulla sellanen jo on, eiköhän se sielä näy mitä pitääkin. Otahan iisisti.

Viimeisin mun villitys oli, että joo...mä hankin itelle semmosen koti ultraäänilaitteen....et kuulee vauvan sydämmen lyönnin. Mies joutu pitämään mulle taas pikku "puhuttelun". Sanoi, että joo sehän kuulostaa tosi hyvältä, saat sitten oikein kunnolla stressata sen asian kanssa ja oot kuuntelemassa sydän ääniä vähänväliä. Ja laitteen luotettavuushan olis varmaan 100% ja sitten laukottais taas sairaaloissa kun en saanut sydänääniä kuunneltua... Joo, se oli taas oikeessa....jätin ostopuuhat sikseen....ainakin toistaiseksi :kieh:

Raitapaitainen, meillä nuo vakuutus paperit tuli jo eka neuvolakäynnin aikana. Ne anto pohjolasta olevan paketin...ajattelin että se on neuvolan käytäntö, mutta ei näköjään jos te ette oo saanu niitä. Mutta joo, pitää ehkä laittaa joskus tässä kalenteriin että muistaa hankkia sen ajoissa.

Vuotokuulumisia, että tänä aamuna vuoto on alkanut muistuttamaan enemmän rusehtavan punaista, onneksi....eli ehkä se loppuu joskus? Nyt on vuodon alkamisesta on jo yli viikko....Hassua että olen näinkin rauhallinen, lähinnä tuon vuodon väri rauhottaa mua, pikku vuoto ei mua enään stressaa kun on pari runsasta päivää takana. Nyt oottelen vain ens viikon tiistaita...pidetään peukkuja että tämä tästä helpottais ja seuraavassa ultrassa näkys että kaikki on hyvin...

Mukavaa päivää!

Helba rv 11+1

 
Tuohon ummetukseen mulla auttoi hieman sellainen kuin Vi-Siblin S ja ne on rakeita ei jauhetta niinkuin muistelin... Jauhetta oli se jota sain sairaalassa silloin kun tyttö syntyi sectiolla. Huomenna olisi sitten lääkäri nla. Innolla odotan että pääsen katseleen vauvaa ja josko nyt kuuluis sitten sydänäänetkin. :heart:

Löllykkä ja haamu 12+2
 
Tervehdys!

Ultrakuulumisia taas täältä. Sikiö oli kasvanut hyvin. Se oli 2 senttiä pitkä :heart: Verenmäärä kohdussa oli ehkä hiukan vähentynyt ja munasarjat pienentyneet. Itku tuli siellä lääkärillä hyvien uutisten jälkeen kun jännitin ultraa etukäteen niin paljon.

Kävin maanantaina piiitkästä aikaa päivän töissä, mutta maha tuli iltapäivällä kipeäksi. Soitin silloin Oys:iin ja sain ohjeen olla tiistain pois töistä. Tänään lääkäri kirjoitti sairauslomaa ensi viikon loppuun. Nyt pitää sitten vain lepäillä ja ottaa rennosti. :)

Meillä oli suunnitelmissa lähteä vapun viettoon Rukalle mökkeileen. Lääkäri sanoi tänään ettei ehkä kannata lähteä kun auton tärinä saattaa aiheuttaa supistuksia. En tajunnutkaan että autoilusta voisi olla haittaa! Varmaankin perutaan mökkireissu. Vähän harmittaa mutta mitäpä sitä ei tämän vauvan eteen tekis.

Mie kyselin vauvavakuutuksista jo 5. raskausviikolla. :D No joo, meijän vakuutustäti on minun sisko ja kysyin huvikseni samalla kun puhuttiin muita juttuja. Pitää varmaan jossain vaiheessa kysellä eri vaihtoehtoja muistakin yhtiöistä.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

-Tiiti rv 8+2
 
:'( Ultrassa näkyi vain tyhjä kohtu :'( Mä en tiedä vielä että miten pääsen jaloilleni. Nyt edessä kesäloma ja hoidot jatkuu syksyllä.
Mä oon rakastanu mun pieniä mussukoita niin täysillä, mutta lopulta kaikki kolme on jäänyt kyydistä liian aikaisin pois. Mä luulen että mikään fyysinen kipu ei voi tehdä näin kipeetä kun tää, että koko ihminen on ihan riekaleina. :'( en nää kirjoittaa enempää..
 
Tiitille onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Sinullahan on tietenkin ihan selvää, että olet ollut saikulla, mutta mites muut, miten helposti olette jääneet sairaslomalle? Itselläni on tehnyt aika tiukkaa olla töissä pahoinvoinnin, huimauksen, väsymyksen ja vatsakipujen kanssa varsinkin tällä viikolla, mutten silti tiedä "kehtaisiko" hakea saikkua tässä vaiheessa. On tullut tänä vuonna oltua paljon pois hoitojenkin takia, mikä myös mietityttää. Itselläni on psyykkisesti rankka työ, mitään fyysistä ei siis tarvitse tehdä. Olen muuten huomannut tuon psyykkisen kuormituksen olevan nyt tuhat kertaa suurempaa tässä alkuraskaudessa kuin muuten, mieli on niin herkkä ettei meinaisi millään jaksaa. On tämä vaikeeta, sairaslomalle jäädessä mulla tulisi taasen niin huono omatuntokin...
kyllä nuo vatsatuntemukset on inhottavia! Vaikka kuinka lääkäri sanoi niiden olevan normaaleja, saa tämä kipuilu silti pienen paniikin päälle. No oliskohan tässä taas valitusta tarpeeksi tältä kertaa :D
 
Ulpu... :hug:
En tiedä mitä sanoa. Ei kai tuohon tilanteeseen löydy sanoja, jotka lohduttaisivat. Sun vauvanalut tiesi varmasti, että rakastit niitä kovasti ja kaipaus ei lopu..

Niin sitä tälläkin puolella mennään samoin kuin lapsettomuuspuolellakin.. Toisten iloja, toisten suruja ja välillä vuorot vaihtuu.

Tiitille onnittelut mukavasta ultrauutisesta. Teillä on nyt sentti vauvaa molemmille! ;)
Kyllä sen parisenttisen takia kannattaa saikulla olla.

Mulla ei ole ollut mitään tarvetta saikulle kun ei ole ollut pahoinvointia tai muitakaan vaivoja. Mutta ei kai sitä hävetä tarvi jos saikkua tarvii. Toiset tarvii alussa, toiset lopussa.

Sitten vähän avautumista.. a) Vetäisin eilen 115e ylinopeussakon ja b) Ideaparkin mammavaatevalikoima on SURKEA!! :kieh: :kieh:

Siinäpä ne avautumiset. :D Meidän tämän aamuinen ultra meni hyvin. Kaveri on "jo" 6cm, lapsiveden määrä normaali, syke ja sydän kunnossa, virtsarakko ja aivot samoin. Niskaturvotus 0,73mm kun jonkinlaisena rajana kai pidetään sitä 2mm. Reisiluukin näytti kuulemma normaalilta. Vauva vastaa rv 12+3 vaikka tänään on rv 12+5. Ero ei ole iso eikä ivf:n takia aiheuta tietenkään lasketun ajan siirtämistä minnekään. Äitiinsä oli tullut.. Oli niin itsepäinen ettei suostunut kääntymään vaikka kuinka tökittiin vagina-anturilla ja mahan päältä. :D
Kuviakin saatiin sähköpostilla.. :heart: :heart:


Ostin tänään vaunulelun, tossut, unilelun, 56cm haalarin, bodyn+tossut.. :heart: Ja itselleni farkut ja pari t-paitaa mammaosastolta. Onko kellään hyviä ideoita mistä sais järkevän näköisiä äitiysvaatteita?? Ja mielellään niin, että muuten normaalia kokoa mutta mahassa vaan tilaa.. Vai onkohan se oletusarvona vaatteiden suunnitteluvaiheessa, että takapuoli ja reidet levenee jokaisella odottajalla +20-50%?? :eek:

Ootteko muuten huomannu, että ylen teksti-tv:n sivulla 821 on asiaa hoidoista.

Jaa-a.. Pitäisköhän syödä vielä jotain kun kymmeneltä alkaa paasto aamun sokerirasitusta varten...
 
Tervehdys!
Ulpulle :hug:
Itselläni on kauhea flunssa päällä, luultavasti allergiaa, mutta pitää yrittää ilman lääkkeitä.. Nenä tukossa koko ajan, tirskuttaa ja yöllä ei saa nukuttua. Tämän viikon kun saa töissä rutistettua, niin ensi viikko melkein lomaa. Varasin ultran 9.5, saapahan jo varmuutta, ja äitienpäiväksi tiedon jo ehkä mummoille, papoille, tädeille ja enolle.. Täällä LA 26.12, Clomeilla mentiin viime kierto ja sairaala on EKKS, jos päivittelette listaa. Maha on välillä kipeä ja kahvi ei maistu kuin ennen, mutta muuten olossa ei huomaa eroja, mitä nyt maha on turvoksissa, ja rinnat tosi kipeät.
 
Ulpulle


Katselen täältä kaukaa
Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa.
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen
Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.

Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?


 
ULPUlle :hug: jaksamisia ja pahoitteluni. Ei tuohon oikein muuta voi sanoa, kaikki täällä varmasti on kokenut keskenmenojen turruttavan tuskan ja osaa ottaa osaa suruun. Nyt vaan lepäät rauhassa ja keräät voimia uutta hoitoa varten. Helppoa se ei ole mutta aika kultaa muistot.

Halauksia
 
Ulpu, Voi ei! :'( Olen tosi pahoillani. Jaksamista surun keskelle :hug:

Tervetuloa Miruliini ja Maria!

Tiitille ja Raitapaitaiselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Mulla oli tässä yks päivä kauhea nenäverenvuoto, tuli molemmista sieraimista aamulla ylösnoustessa ihan yht'äkkiä ja sellaisella paineella kurkustakin alas. Pelästyin aikalailla ja eihän sitä saatu kotona loppumaan, joten ajettiin äkkiä sairaalan ensiapuun, jossa sitten saivat sen suonen poltettua, oli iso suoni mennyt rikki yhdestä sieraimesta, se vuoto oli vaan niin kovaa, että tuli molemmista ulos. Verenpaineet oli kaikki ok. ja kaikki hyvin. On kuulemma tavallista raskauden aikana tuollaiset nenäverenvuodot. Nyt vaan pitää tuon nenukin kuivia limakalvoja hoidella, ettei uusi tuollainen.

Mäkin olen ostanut jo H&M:stä mammafarkut ja pellavahousut kesäksi, Olen nyt pitänyt noita mammafarkkuja, kun tavalliset puristaa massua. Hennesillä oli ainakin tavallisen kokoisia vaatteita. Otin kyllä varmuuden vuoksi yhden numeron isomman farkut kun oli aika tiukan laatuiset, et jos perä sattuiskin raskaudessa leviämään :LOL: Niin ei tarvii ostaa heti uusia.
Paitoja olen löytänyt ihan normaaliosastoilta, nyt kun on onneksi muotia pitkät ja sellaiset mammavaate-tyyliset paidat, missä on mahalle tilaa. Ihania vaatteita tänä kesänä!

Aivan ihana ilma ulkona! B) Nyt aurinkoa ottamaan, niin saa sitä d-vitamiinia.

 
Kiitos onnitteluista kaikille!

Mukava lukea teidän pidemmälle päässeiden ultrakuulumisia ja vaatehankintoja... voi kun pääsisi sinne itsekin. *toivootoivootoivoo* Tosin vaatehankinnat voi tulla vastaa yllättävän äkkiä, ihan vaan tuon lähes tuplaantuneen ruokahalun vuoksi kiristää jo kaikki normaalikokoiset housut. Onneksi on jokuset väljemmätkin kaapissa, kun töihin ei verskoilla voi mennä. =)

Sain seuranta-Hcg:n eilen - oli yli 14000 !!! Tukevasti raskaana ollaan ja spekuloivat tietysti nyt sillä, montako kyydissä matkaa. Reilu viikko niin selviää sitten kaikki kerralla: onko ketään kyydissä, onko hengissä, hakkaako pieni sydän....itku meinaa tulla taas, niinkuin näemmä tänään vähän kaikesta. Voi meitä kaikkia, jotka ollaan pitkä matka tehty tänne päästäksemme. Toivotaan, että meidän annetaan sitä jatkaa..
 
Miruliini, sinullahan on ollut todella hienon korkea tuo hcg. :) Mitkä päivät sulla olikaan nyt menossa? Minullakin alkaa uhkaavasti kiristämään kaikki vaatteet, vielä ei kuitenkaan haluaisi siirtyä mammaosastolle. Vatsa on kyllä niin turvoksissa, että näytän olevani jo viidennellä kuulla.
Olo on myös aika huono, mutta onneksi viikonloppu on kovaa vauhtia tulossa!
 
Ulpu, myös täältä isot :hug: sinulle! On tällainen vaan niin väärin. Koskaan ei tiedä, milloin se omalle kohdalle sattuu. Kovasti voimia sinulle tästä eteenpäin!

Miruliini, mahtava hcg-lukema! Onkohan kenties 2 kyytiläistä odotettavissa? Mäkin kysyisin uteliaisuudesta, mitkä viikot sulla on menossa?

Moikka Annuli! Mites on mennyt? Mä viettänyt vähän hiljaiseloa, kun olen ollut kertakaikkiaan iltaisin aivan kuolemanväsynyt. Eilinen vei kyllä kaikesta ihan voiton. Olin väsynyt duunin jälkeen, että koko ilta vierähti soffalla. Siitä sitten sänkyyn klo 21. ;)

Mulla ei oikeastaan vielä oo kiristänyt mitkään vaatteet. Nälkä on tosin ollut tosi kova koko ajan. Äskenkin vedin 3 lautasellista kasvispastaa - vähempi ei olisi millään riittänyt :LOL: . Huonon olon kans olen huomannut sellaista, että yleensä aamupäivisin mulla iskee sellainen pienen pieni ällötys aina töissä ja se pahenee yleensä keskipäivään mennessä. Kun sitten saa lounaan, niin sitten olo onkin taas siedettävä. No, iltapäivästä sitten alkaa iskeä tää kauhea väsymys, joten siinä se päivä sitten meneekin. No, missään tapauksessa en valita - tätähän on toivottu jo niin pitkään!

Onko teillä muilla alkuvaiheen raskaana olevilla kohdun alueella sellaista nipistelyä? Mulla on lähes koko päivän ihan säännöllisesti sellaista pistelyä. Ilmeisesti kohtu siellä kasvaa kovaa vauhtia.

Kati & Papu rv 6+4
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF.........24.4 np-ultra..........TAYS


MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

13.11
helba....................1. IVF....................NKL

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

14.12
Kati231.................1.Pas...........................JS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL

26.12
Maria83......................Clomit..................EKKS

Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

tiltalitti...................1. PAS?

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

Miruliini.....................
[/quote]

 
Kati, kiva kuulla sinusta! Meinasinkin alkaa jo huhuilemaan, kun sinusta ei eilen mitään kuulunut =) Täällä ollaan naama kalpeanvihertävänä, hehkeys on todella kaukana tästä tytöstä. Ruoka silti maistuu, ja hetkeksi helpottaakin oloa.
Minullakin oli eilen erityisen väsypäivä, lähdinkin töistä aiemmin ja otin kolmen tunnin päikkärit, herätessäni olin täysin pihalla vuorokaudenajasta. :D Mites muuten, pääsetkö tapaamiseen ens viikolla?
 
Kati ja Annuli, mulla on nyt ilmeisemmin menossa 5+3, maanantai oli hedelmöittymispäivä, joten eikö maanantaina ollut sitten tasan 5? Olen vähän onneton laskemaan, mutta ainakin ultra, joka on 5.5. eli maanantaina on hoitsun mielestä tasan 7. Kovasti yläkanttiin tuo arvo tosiaan on, mutta lääkärin ja hoitsujen mielestä tarkoittaa vaan hyvää, joten yritetään taas uskoa siihen itsekin. Oireet on mulla olemattoman vähäiset; valtava nälkä, pienen pieni ällötys aamulla ja aamupäivän aikana satunnaisesti, rinnat hieman aristavat. Ja Kati, kun kyselit niistä vatsan nipistelyistä, on niitä mullakin. Edelleen hieman muistuttaa menkkakipua lievempänä versiona.

Mun la on laskureiden mukaan 23.12. mutta sitä ei saa vielä päivittää listaan. Kas kun en vielä ole nähnyt mitään omilla silmilläni. Pelkät hormoniarvot eivät mua vakuuta. :)
 
Wautsi Miruliini mikä hCg!! =) Kaksiko sulle siirrettiin?

Kiitos vaan ultrakuulumisten kehumisesta.. Tänään olikin sitten ihan erilainen kokemus.
:'( Heti alkuun kerron, että vauva voi mainiosti eikä mitään yllätyksiä tullut. Kokemus sen sijaan oli aivan kamala. Kyseessä siis kaupungin tarjoama np-ultra. Se terkka ei kuunnellut kunnolla. Mikään asia ei tuntunut menevän kerralla perille. Koko homma kesti n. 30min ja heti alkuunsa sanoin, että "Näenhän minäkin sitten tuon ruudun paremmin.." kun se ei ollut kovin hyvässä kulmassa muhun päin. Mies sai tuolinsa siirrettyä niin, että näki ruudun koko ajan. Terkka lupasi, että kyllä näen sitten ja hän näyttää kun saa ensin nämä asetukset kohdalleen. Lopulta koko homma meni niin, että puolivälistä asti minä itkin kun tajusin, että en tule näkemään mitään. Mies kysyikin, että sattuuko mua, kun huomasi, että itkin. Terkka ei välittänyt mitään. Ja koko tutkimuksen aikana näin siis vauvaa ruudulla 2x30sekunttia!!!! :'( :'( Ja mä siis yritin muun muassa nousta siitä petiltä sen verran, että näkisin ruutua niin terkka vaan kuittas, että "näytän sulle kohta". No ei näyttänyt!!

Terkka puhui, että kovasti liikkuu ja vaikea mitata ja tuossa on mahalaukku ja virtsarakko jne.. Mies onneksi sitten kertoi myöhemmin niistä mittauksista enemmän. Kauhea itku pääsi kun sieltä lähdettiin.. Kerroin vauvallekin, että "äitiä itkettää kun äiti olis halunnut nähdä kuinka sä liikut.." :'( :heart: :'(

Pari kuvaa saatiin mutta ei ne ole ollenkaan niitä parhaita "vauvan näköisiä" mitä ruudulla oli näkynyt. Muuta tietoa korttiin oli tullut sen verran, että..

Istuma pituus 64mm, eilen 59mm. Kokonaispituus siis jo noin 8cm!
Niskaturvotus 1mm, eilen 0,73mm. Raja onkin Tampereella muuten 2,6 eikä 2mm.
Nenäluu näkyy hyvin ja istukka on takaseinässä.

Noissa mitoissa on tietenkin mittaaja- ja laitekohtaisia eroja jonkinverran. Mutta kaikki siis vauvalla hyvin. Ja nyt alkaa äidilläkin kiehuminen jo helpottaa..

Neuvolan terkkakin soitteli ja aamuisen sokerirasituksen tulos ja pissanäyte olivat kumpikin ok.

Kati kyseli noista tuntemuksista. Viikonloppuna tuntui ihan sellaisia sähköiskun tuntuisia juttuja kohdussa ja kohdunkannattimet on oireilleet jonkun verran. Ainakin oletan niiden olevan niitä. Tosin mulla on viikkoja tuplasti enemmän.
Nenästäkin on tullut viime viikolla vähän verta. Ei ihan valumalla mutta niistäessä vähän reilummin. Selkeästi kuivan tuntuiset limakalvot. Tosin onhan nyt paljon katupölyä ja allergeenejakin ilmassa + leikkurissa on aika voimakas ilmastointi.

Noista mammavaatteista vielä.. Ompelijalla kävin tänään ja hän lupasi kaventaa farkkuja, joten eiköhän sekin ongelma ole ratkaistu. Ellei sitten perä ala levitä mahan kanssa samaa tahtia... Just kiinalaista haettiin, että aamulla on odotettavissa kunnon hiilariturvotukset riisistä.. :p Ajattelin kyllä, että viikonlopun lapsimessujen odottajan osastolla voisi olla jotain vaatejuttujakin.

Onko teistä kukaan kiinnostunut Tamperelaisten tapaamisesta ensi sunnuntaina? Se on "virallisesti" lapsettomuuspuolen tapaaminen mutta hyväksyy ne mukaan jo plussanneetkin.

Jaahas.. Tulipas taas tekstiä. B)
 
Olipa jälleen kerran tunteeton terveydenhoitaja teillä Raitis. Siis, miten voi olla ettei sun itkuun reagoi edes millään lailla. Missä on ihmisen luontainen välittäminen ja empaattisuus?? Onneksi vauvalla kaikki oli loistavasti, mutta kyllä näillä käynneillä lähes yhtä paljon on tarkoitus äitiä rauhoitella ja hoitaa.

Kyllähän mulle sitten kaksi siirrettiin. Täällä kävin teiltä neuvoja taannoin kyselemässä kahden siirron riskeistä ja niistä rohkaistuneena kaksi otettiin matkaan. Katsotaan sitten kuinka käy..
 

Yhteistyössä