LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Ajattelin avata tällaisen ketjun, jossa voisivat Lapsettomuus-puolelta odottajiin siirtyneet henkilöt jakaa kokemuksia keskenään... Meidän tilanteemme kuitenkin hiukan poikkeaa normaalisti alkaneista raskauksista :)

Olisikos täällä muita innokkaita tulemaan juttusille? ;) :D

Alla listaa odottajista. Päivitän tarpeen mukaan:

Nimimerkki/annettu hoito/laskettu aika/monesko lapsi....Syntymäpvä


Maaliskuu 2007

Onnellinen79.............1. Clomifen............26.3............kolmas

Toukokuu 2007

RPM..........................2.icsi....................14.5.............toinen
JabbaTheHut.............ihmejuttu............16.5............toinen
polle80.....................1.IVF.....................31.5............esikoinen

Kesäkuu 2007

ipu...........................1.IVF.....................5.6..............esikoinen
Vauvaunelma............2. Clomifen............17.6............esikoinen
Anni77......................2. PAS (1.ICSI).....26.6.............esikoinen
Unski........................2. icsi....................26.6............esikoinen

Heinäkuu 2007

ma-mi.......................2. ivf:n PAS..........11.7.............toinen (enkelipoika rv26+5 10/2005)
sirkku......................1. ICSI..................16.7.............esikoinen
HassuKarhu..............3. Clomifen............22.7.............toinen
sannis-.....................1. IVF....................25.7.............esikoinen
wilhelmiina79............2. ivf ....................27.7.............esikoinen
Miauku.....................2.clomifen.............31.7..............esikoinen

Elokuu 2007

pietu-.......................2. IUI....................3.8...............esikoinen
Hiiru.........................2. IVF...................8.8...............esikoinen
jonna.......................1. IVF...................19.8..............esikoinen

Syyskuu 2007
Junnu...................................................7.9................esikoinen

Lokakuu 2007

Keiju07.....................1.IVF....................23.10...........esikoinen
Nasu78.....................3. IUI...................28.10...........esikoinen

Marraskuu 2007

petriina.....................Clomifen..............3.11.............esikoinen
pikku myy -80...........1. IVF...................7.11............esikoinen
Sanna-78..................1. IVF...................21.11..........esikoinen
punkkari...............................................25.11..........esikoinen

Joulukuu 2007
seruska...................................................................esikoinen

Tammikuu 2008

Lizardus.....................3.Clomifen..........13.1.............esikoinen
mybaby.....................lahjamunasolu.....14.1............esikoinen
wilsson......................1. IVF..................31.1............esikoinen

Helmikuu 2008

mimoniandra.............1.PAS......(epävirallisesti 4.2.)..esikoinen
Sienna74...................2. IUI...................6.2...............esikoinen
liirah..........................luomu..................14.2.............esikoinen
SEE...........................Clomit ym...................15.2.............esikoinen
Kitty..........................1. ICSI..................18.2.............esikoinen
miina34.....................3. ICSI..................20.2............esikoinen
mari-78.....................2. icsi....................24.2.............toinen

Maaliskuu 2008

Nampula...................1. IVF...................14.3.............esikoinen
Riinu.........................Clomifen...............27.3.............esikoinen

Toukokuu 2008

kuunlilja................................................12.5.............esikoinen
Lahja........................luomu.......................................2. lapsi
Samary.....................PAS.........................................esikoinen

Kesäkuu 2008

lutuliini.....................ICSI.......................16.6...........2.lapsi

Ne, joiden laskettua ei vielä tiedetä.

Ippuli........................2. IUI.....................................esikoinen
Tirppu.......................1. IVF.....................................esikoinen
Jope.......................................................................esikoinen
Vaniljatäti..................PAS.......................................esikoinen
merikukka.................3. IVF....................................esikoinen
pakkasukko...............PAS.......................................2. lapsi
Kipsu.........................3. IVF....................................esikoinen
tikru71......................1. IVF...................................esikoinen
Lampukka..............................................................2. lapsi
Viipukka..................................................................esikoinen
Hormonihirviö...........3. icsi (pas).............................esikoinen
hippula......................lahjamunasolu......................esikoinen
Haalistunut.............................................................esikoinen
Dooris-71..................2. ICSI...................................esikoinen
Amodini...................................................................esikoinen
SaaraX......................1.IVF2.PAS...........................................


2007 SYNTYNEET:

Onnellinen79.......23.3. Poika :heart:

RPM.....................17.4. Tyttö :heart:

JabbaTheHut.......19.5. Tyttö :heart:
polle80................9.5. Poika :heart:

Anni77.................1.7. Tyttö :heart:
Sannis-75............14.7. Poika :heart:
Hassukarhu.........19.7. Tyttö :heart:
sirkku...................20.7. Poika :heart:
Miauku.................31.7. Tyttö :heart:

pietu-...................11.8. Poika :heart:

Junnu...................16.9. Poika :heart:

Sanna-78.............23.10. Tyttö :heart:
Keiju07................24.10. Tyttö :heart:
 
minttumaria
Heippa!!!
mä ainakin ilmoittauduin joukkoon,olin siis lapsettomuuspuolelle minttuna mut näin nyt....
mä plussasin 14.11 ja eka ultra on 7.12 ja neuvola 11.12,jänskää...
en meinaa uskoa ja teinki tänään raskaustestin,plussahan se heti oli,mut kuhan tein...
vointi on ollu ihan ok,väsy painaa vaan päälle!!!
 
ma-mi harmaana
Uskaltaisko jo joukkoon? PAS raskaus menossa rv7+5 eli ihan alussa vasta. Verenvuotoa on ollut sillointällöin eli melkein joka päivä, mutta ainakin eilen kaikki oli ok ultrassa. Pikkuinen on "jo" 15mm pitkä ja sydän sykkii vahvasti.

Enkeleitä meidän kaikkien odotukseen! :heart:
 
Moimoi! :D Minä jo vähän arvelinkin, että täällä varmasti on joukossa vieläkin (tosiasiassa muistan muutamat odottajiin siirtyneet) ;)
ma-mi-harmaana: Jos minäkin uskalsin niin kyllä sinäkin uskallat.. Minulla vasta 4+4 menossa eli todella alussa. En tiedä miksi, mutta jostain syystä nyt on vähän paremmat fiilikset ollut koko ajan tämän raskauden suhteen. Sen edellisen tiimoilta ehdin tälläkin puolen piipahtaa, mutta putosin nopeasti takaisin Lapsettomien puolelle. Piti ottaa iisisti tällä kertaa, mutta minkäs sitä itselleen mahtaa, kun asia kuitenkin on iloinen (pelon kera höystettynä).... :ashamed:

Huomenna on se päivä, kun viimeksi aloitti tuhruttelun.. Kammotus. Nyt tosin antoi plussankin ennen testipäivää, kun taas edellisellä kerralla vasta 2 pvää testipäivän jälkeen haamun...

No mutta.. Ihanaa nähdä teitä :wave:
 
Heippa!
Minäkin voisin tähän ketjuun hypätä mukaan! :) lapsettomuuspuolella tuli pörräiltyä jonkin aikaa ennenkuin vihdoin tälle puolelle pääsi. Pietun ainakin muistan sieltä puolelta, muistan miten harmitti silloin lukea sun keskenmenosta. Mutta hienoa että onnisti uudestaan ja peukkuja pidetään että sujuisi kaikkien raskaudet hienosti loppuun asti :)

Mulla nyt meneillään rv 11+2, tänään oli np-ultra ja kaikki hyvin. Niin ja tämä on clomihoidoilla (+terot ja luget) aikaansaatu vauveli :)

Kiva Pietu kun perustit tällaisen pinon, voi vaihdella kuulumisia "kaltaistensa" kanssa :D Monet kun eivät ymmärrä ettei lapset aina saa alkuaan sillä perinteisellä tavalla.

Saadaan kyllä kaikki olla onnekkaita, ketkä tuolta lapsettomuuspuolelta ollaan tänne päästy!!!..kannatti odottaa sinnikkäästi eikä menettää toivoa vaikka siltä välillä tuntuikin! Odotus on palkittu vähän mielekkäämmällä odotuksella tällä kertaa :heart:
 
Muistelen, että joskus oli tuolla toisaalla puhetta, että tällaiselle pinolle olisi käyttöä.. Sen verran kuitenkin erilaiset lähtökohdat raskauden alkamiselle kuin luomusti onnistuneilla :) Ja kyllähän tämä alkuvaihekin poikkeaa normaalista.. Lapsettomuuspolilla asioidaan jonkin aikaa ainakin.

Missä vaiheessa teillä muuten on ollut ensimmäiset ultrat ja milloin te olette siirtyneet polilta tavan neuvolaan? Millä tavoin te olette olleet raskauden edetessä tekemisissä polin kanssa ja miten raskauden jälkeen? =)
 
Missä vaiheessa teillä muuten on ollut ensimmäiset ultrat ja milloin te olette siirtyneet polilta tavan neuvolaan? Millä tavoin te olette olleet raskauden edetessä tekemisissä polin kanssa ja miten raskauden jälkeen?


Moi. Mä olen kans tuolta lapsettomuuspuolelta, mut nyt jo rv29+0. Mulla eka ultra oli rv6+jotain klinikalla, jonka jälkeen klinikka sanoi heippa ja siirryin neuvolan puolelle. Ei ole mitään extra polikäyntejä vaan ihan ne tavalliset mitä muillekin kuuluu. Onnea kovasti ja toivotaan, että kyytiläinen pysyy tällä kertaa mukana. Mullakin km viime syksynä ja kesti aikansa koota ittensä uuteen hoitoon, mut kannatti =)
 
Oh.. voi vitsi miten jännä kuulla, että noinkin pian jo tuonne neuvolan puolelle :) Toisin sanoen vissiin tammikuulla voisi jo ilmoitella paikalliseen.

Ihanaa kuulla, että jo noin pitkällä ja käytännössä vaikeuksien kautta voittoon!!! Antaa kyllä paljon uskoa omaankin onnistumiseen, vaikka näin aluillaan vielä ollaankin =)
 
hai
täälä yksi myös ilmoittautuu mukaan. Lapsettomuutta takana n. 5 vuotta ja nyt clomialkuinen raskaus sitten tärppäsi. Rv 14+2 nyt menossa.
Itse olen käynyt alku ultrassa rv 8+ lapsettomuuspolilla ja tämän jälkeen soitin neuvolaan. Eka neuvola vko 10. Lapsettomuuspolilla vielä saatiin käydä np-ultrassa. Onneksi, koska kaupunki tarjoaa vain yhden ultran, joko np-ultran tai rakenneultran ja näin saadaan kummatkin. =)

Onko teillä pitkää lapsettomuutta takana? Kirjoitelkaapa omaelämäkertaa tänne, olisi mukava lukea teidän taustoista. :heart:
Toivotaan että tarrasukat on kaikilla kunnolla kiinni :D
 
Heippa kaikille!

Juu, minä ainakin tuolla lapsettomuuspuolella juttelin tämmösen palstan tarpeesta. Itseasiassa tein tuonne ylläpidolle ehdotuksen ihan omasta lokerosta, saa nähdä tuleeko sellanen. Mutta sitä odotellessa tämä sopii mainiosti. Kiitos Pietu kun pystytit tämän yhteisön ;) !

Osa ehkä muistaakin minut tuolta lapsettomuuspuolelta, olen ajoittain aika paljon sinne kirjoitellut. Mutta laitan tähän vähän historiaa ylös.

Eli olen 29-vuotias ja nyt ensimmäistä lasta pelonsekaisin tuntein odotellaan rv 10+1.
Lapsettomuutta on takana useampi vuosi ja hoidoissa aktiivisemmin oltu n. 3 vuotta. Minulla on PCO enkä ovuloi, miehellä hitautta siittiöissä mutta pesun jälkeen hyvä tulos. Kevyet tablettihoidot on tehtytuloksetta. Viime keväänä 5/06 tehtiin ensimmäinen IVF jonka jälkeen kaksi PAS:a, joista nyt vihdoin jälkimmäisestä plussasin.

Ensimmäinen ultraääni tehtiin lapsettomuusklinikalla rv 7+1 (tyks), ja todettiin vahva sydän. Lääkäri toivotti onnea ja hyvää jatkoa ja seuranta siirtyi oman kunnan neuvolaan. Ekassa neuvolassa kävin viime viikolla. Sydänäänet eivät kuuluneet vielä' ja olen ollut aika vauhkona, vaikka th sanoi ettei vielä välttämättä kuulu. Tänään menen uudestaan kuunteluttamaan.

Koko alkuraskaus on ollut minulle yhtä jännitystä ja huolta. En tahdo vieläkään uskoa että meitä olisi onnistanut..
Lienee kuitenkin ihan normaaliakun on hormonit sekaisin ja niin monta vuotta pelkkiä pettymyksiä.

Niskapoiumu ultra on vasta 14/12, tuntuu että siihen on ikuisuus...

Mukavaa odotusta kaikille!

Anni rv 10+1 :heart: :heart:


ma-mi: Mulle sanottiin että jos vahvasti sydän sykkii tuossa vaiheessa niin km riski on vain noin 5%. Vuotojahan voi olla joillakin koko raskauden ajan eikä se välttämättä tarkoita mitään. Toki ymmärrän että se pelottaa kun tässä saa joka hetki olla huolissaan ilman vuotojakin ;) .

vauvaunelma:
Tajusin just että molemmat roikutaan myös tuolla "kesämassujen" pinossa, en ollut ajatellut että olet lapsettomuuspuolelta sinne tullut...
Ihanaa kun olet jo käynyt np-ultrassakin. <br><br>
 
RPM
Minäkin ilmottaudun sitten tänne...

Toista ivf-vauvelia tässä odottelen, nyt on menossa rv 17+1. Turusta ollaan ja ikää pamahtaa helmikuussa 30v. mies on muutaman vuoden vanhempi, poika on syntynyt -04.
Muutaman nimimerkki onkin tuttu tuolta toiselta puolelta, Anni77 ainakin, etkös ollut myös turusta?

Meillä on siis la tuolla tuokokuussa, tuntuu vielä niin pitkältä ajalta...

Eka ultra oli sillon joskus viikolla 8 (tehtiin tyks:sssä) ja sitten np-ultra vko 12+3 nyt sitten 27.12 on se rakenneultra.

Meillä on kyllä neuvolassa ultralaite joten ne 2 kun olen siellä käynyt niin molemmilla kerroilla on ultrattu.
Kyllä näitä raskauksia ihan "normaalina" raskautena käsitellään neuvolassa. Vaikka itsellä on olo että kaikki on spesiaalia ja pitäisi saada erikois "kohtelua" niin eihän se niin mene...
=)
Ekassa raskaudessa kun säikähdin jokaista nipistystä ja kiristystä niin se hyvä puoli oli että pääsin tyksiin tarkistukseen aina kun sinne soitin, monesti hiukan hysteerisenä!
Tällaista etuahan ei "normaalissa" raskaudessa ole.

No nyt toista odotellessa ei ole niin tarkkaa kaikista nipistelyistä yms ja hyvä niin koska nyt on tuo toinenkin tuossa hoidettavana, eipä tulisi mitään jos koko ajan kaikesta säikähtäisi.

Kirjoitellaan tosiaan vähän kuulumisia silloin tällöin niin tiedetään miten meillä kaikilla menee.
Sateisia syys-terveisä :)
 
RouvaHuldaHuoleton
Moikkamoi!

Sopiiko tulla tähän pinoon? Miellän kuitenkin itseni lapsettomuus puolelta siirtyneeksi, vaikka kuin ihmeen kaupalla tää lapsi on saatu alulle ns "hoidosta huolimatta". Eli yritystä oli takana 1v1kk ja3 kiertoa clomeja, joista vika kierto 4tbl/pv. Ne ei auttaneet, vuodot jäi välistä mutta silti jossain kohti on ovulaatio ollut koska nyt eletään rv 16+0 :D

Ultrassa on käyty jo kerran, 2.11. oli ultra jossa pärskytteli eläväinen pikkuihminen. Nyt viikon verran on liikkeet tuntuneet, joku siellä siis sitkeästi on kyydissä. Ihanaa. Neuvolassa kävin jotain viikolla 11, seuraava on nyt ensi tiistaina että eipä siellä kovin hanakasti tartte ainakaan näin toisen kohdalla käydä.

Niin ja siitä "tavalliseksi" odottajaksi siirtymisestä: mie kun en ole käynyt läpi mitään rankempia hoitoja niin kävin siellä klinikalla alkuraskauden ultrassa toteamassa että joku kasvaa ja oikeassa paikassa, sitten sain tervemenoa neuvolaan. Eli mie siirryin suoraan pois klinikalta.

Seuraava ultra onkin viikolla 20+6 eli 4.1.07, se on kuin myöhästynyt joululahja :heart:

Mukavaa että lapsettomuuspuoleltakin ollaan saatu iso pino odottajiin, isompikin saisi kyllä olla.

Ja ONNEA KAIKILLE ONNISTUNEILLE!!! Ja onnea niille joilla onnistuminen vielä edessä :flower: :flower:

Hulda rv 16+0, profiilissa vauveli rv 12+1<br><br>
 
ipu
kiva pietu nähdä sua tällä puolella!!!!!
mäkin siirryin lapsettomuuspuolelta tänne n. 3kk sitten, kun tärppäs eksata koeputkihedelmöityksestä.
nytt mennään viikolla 13+2. Kävin naikkarilla vielä viikolla 7 ultrassa, ja siiten uudelleen viikolla 9, koska vauvan lisäksi toinenkin sikiö oli kiinniittynyt, mutta siitä kehittyi ainoastaan sikiöpussi.
Sen jälkeen oli tervemenoa neuvolaan!! Siellä olen käynyt kerran ja np ultrassa myös. Seuraava neuvolakäynti on sitten ensi viikolla.
Vatsa on jo hieman pyöristynyt :)

terkkuja ipu
 
polle80
Miekippä ilmottaudun tänne.
Syyskuun eka viikolla tehtiin ensimmäinen ivf, josta plussasin.
Yllätys oli suuri ja olinkin jo varautunut käyttämään pakkaseen (2kpl) jääneitä "kavereita". No, ne saa nyt odottaa, mutta käyttöä niille varmasti tulee olemaan tulevaisuudessa :)
Täällä myös alavatsa alkaa pyöristymään ja "kärähdin" jo yhdelle puolituntemattomalle ihmiselle. Päätinkin jo pomolle kertoa raskaudesta ja sieltä tuli halaukset ja onnittelut.
Mulla ei ole missään vaiheessa ollut mitään ns. normaaleja rask.oireita. Väsymys kylläkin on painanut, mutta siinä kaikki. Toisaalta olis toivonut, että olis vaikka vähän yrjöttänyt, että edes tietäis olevansa raskaana.
Lääkärineuvola-aika olis huomenna ja rakenneultra varattu tammikuun loppupuolelle.
Rv 13+6
 
Hei vaan kaikki tutut ja tuntemattomat :attn:

Ainakin CarnevalGirlin muistan n. vuoden takaisista piinailijoista.

Meillä oli takana n. 2 vuotta sekundaarista lapsettomuutta eli kakkosta ei vaan kuulunut. Hoitoina kokeiltiin inssiä lähinnä, koeputkihedelmöitykseen ei koskaan saatu aikaiseksi tarpeeksi montaa munista ja ne meni myttyyn. No hoidot ei tuottanut tulosta ja alettiin asennoitua tällaiseen pienempän perheeseen, kun lomareissulla rävähti ja tulin ihan luomusti raskaaksi :D Kyllä näitä ihmeitä siis sattuu ja luulen , että tapauksessani stressittömällä ilmapiirillä ja sillä että olimme jo antaneet periksi oli vaikutuksensa.

Tällähetkellä mennään jo niinkin pitkällä kuin rv 35+6 :) ja odotus on mennyt aika hyvin. Nyt tässä jännitetään perätilassa olevan vauvelin kohtaloa eli saadaanko käännettyä vai päädytäänkö sektioon. Laskettu aikani on 28.12 eli sektion kanssa siitä tulee varmaankin sitten joulutonttu :xmas:

Toivottelen teille kaikille oikeen ihanaa odotusta ja toivottavasti ette stressaa niin kamalasti kuin minä vaan nautitte olosta ja pyöristyvästä massusta.

:heart: Hedy ja maha-asukki (n. 3kg jo nyt)
 
Tervehdys!

Terkkuja neuvolasta. Nyt kuului sydänäänet selvästi ja voimakkaasti 165x/min löi. :heart: :heart:
Kivi vierähti sydämeltä ja tämä tuleva äiti on ainakin tänään murehtimatta liikoja...
Kun nyt pääsis sinne NP-ultraan...

RPM:
Turusta juu, ja muistan sinut myös.

Anni 10+1


:heart:
 
Jaahans.. Voisihan sitä itsekin tänne jotain kirjoitella itsestään B)

Olen siis 26-vuotias rouvashenkilö Joensuun liepeiltä. Lasta aloitimme yrittämään vuoden 2005 alussa ja tutkimuksiin hakeuduimme vuoden päästä tuosta eli v. 2006 alussa.
Ensimmäinen ultra oli paikallisessa tk:ssa maaliskuussa ja siellä todettiin minulla olevan rakkulaisuutta. Samalla annettiin lähete sperma-analyysiin ja lapsettomuuspolille.
Toukokuussa oli ensimmäinen käynti lapsettomuuspolilla (PKKS), jossa minulle annettiin reseptit Clomifeneihin ja Terolutteihin (rakkulaisuus ja kierron epäsäännöllisyys syinä). Samalla annettiin uusi aika uuteen sperma-analyysiin, koska ensimmäisen analyysin tulos oli todella synkkä. Myös lähete vatsaontelotähystykseen ja aukiolotutkimukseen annettiin samalla.
Viikkoa ennen juhannusta minut leikattiin ja todettiin, että kaikki on siltä osin kunnossa. Samalla minulle määrättiin Diformin retard -lääkkeet ja Terolutit jätettiin pois.
Elokuun lopulla oli uusinta-analyysin vuoro. Tämä toi iloisia uutisia: miehessä ei ole mitään vikaa. Ensimmäinen analyysi oli mennyt käsille...
Yllättäen samalla viikolla, kun analyysitulokset tulivat, sanottiinkin, että pistetäänpä Pregnyl ja maanantaina 4.9. inseminaatioon. =) Näin sitten teimme.
Ensimmäinen inseminaatio onnistui, mutta päättyi alkuraskauden keskenmenoon.
Tämän jälkeen odoteltiin yhden menkat ja sitten uusintayritys. Tällä kertaa Clomifenien oheen määrättiin Menopur-pistokset. 10.11. tehtiin inseminaatio toista kertaa ja tässä sitä ollaan... :)

Toivotaan, että ollaan jatkossakin B)
 
Me ollaan miehen kanssa molemmat 20v, täytän kohta kylläkin 21 :D Lasta aloitettiin yrittämään keväällä 2005 ja kesällä 2006 päästiin tutkimuksiin, mulla pco enkä ovuloi, joten teroilla saatiin kierto kohdilleen ja clomeilla lopulta 2tbl/päivässä annos tehosi ja lugetkin sitten vissiin auttoi kiinnittymisessä.

Kävin lapsettomuuspolilla ultrissa rv6+5 ja 8+4 ja sit np-ultrassa eilen eli 11+2 sit ihan synnytyssairaalassa ja siellä myös rakenneultra tammikuussa.
Soitin neuvolaan jo heti kun plussasin ja eka neuvolakäynti olikin jo rv5+2, eli todella aikaisin. Ilmoitin siis heti itseni neuvolan asiakkaaksi, en ole kuullutkaan että vasta tiettyyn aikaan saisi "siirtyä" neuvolan puolelle jos on ollut hoidoissa..?? Näin täällä :)

Oireistakin joku kertoi, mulla ollut pahoinvointia alusta asti ja on edelleen, oksu lentää monesti päivässä (nyt viimeaikoina onneks vaan aamuisin) ja olo on hutera ja väsynyt. Eiköhän tämä tästä..ainakin on hyvä syy tähän oloon :)

Jakselemisia kaikille! :)
 
Hei vaan kaikille! Tämä on mielestäni hyvä idea olla meille lapsettomuushoidoissa olleille oma pino.
Meillä lapsettomuutta takana n. kolme vuotta. Keväällä tehty neljä inssiä tuloksetta. Lokakuussa eka IVF/ICSI josta saatiin yksi munis hedelmöittymään ja nyt olen rv.7+2.

Olen 30-vuotias rouvas ihminen. Lievää aamu pahoinvointia on ollut ilmassa ja ruokaa menee sitten päivällä ihan runsaasti...

Tämä on meille siis eka lapsi.

Neuvolaan en ole vielä kerinnyt soittamaan. Tiistaina kävin polilla ekassa ultrassa ja siellä se sydän sykki. Lääkäri sanoi että tään ultran jälkeen voisi ilmoittautua sinne neuvolaan kun on varmistettu että kaikki on ok .<br><br>
 
Pietu:
Silloin kun kävin alkuraskauden ultraäänessä niin siinä kuvassa NÄKYI kun sydän sykki, mutta mitään ääntä ei ollut.
En tiedä olisiko sen jotenkin saanut siitä koneesta kuulumaan jo siinä vaiheessa. En usko, koska miksei sitä olisi sitten kuuneltu myös.
Sydämen syke näkyy yleensä ultrassa alkaen rv 6.
Mutta sitten taas dopplerilla neuvolassa sydänäänet KUULUI vasta
rv 10+1.

En nyt tiedä vastasinko kysymykseen, mutta vastasinpa kuitenkin ;) !

Anni 10+3
 
Henna76
Moi kaikille! :wave:

Ilmoittaudun mukaan. Ollaan kolmekymppinen pariskunta jotka odottelevat esikoistaan. Yritystä takana kuutisen vuotta, hoidoissa vuoden verran (aika kärsivällistä TJOT- meinikiä, eikös?). Eka tuoresiirto ICSI:stä kesken tammikuussa 2006 (6+5), sitten toukokuussa PAS luomukiertoon, josta negaa. Nyt lääkkeellinen PAS tuotti plussan ja LA 18.7.2007.

Oon taustaillut tuolla lapsettomuuspuolella ja silloin tällöin jotain kommentoinut, esim pietun kanssa meillä molemmilla alkoi odotus samanlaisesta flunssaoireilusta! :D

Sitä piti sanomani, että käytiin eilen ultrassa ja saatiin kuulla sydämen syke. Vahvana se siellä paukkasi, ihan selvästi. Viikkoja oli ultran mukaan tasan seitsemän kasassa. Kyllä sulla pietu on mahkut kuulla vauvasi sydän.

Henna ja papu-rusina 7+1
 
Minä sain KUULLA sydänäänet vasta np-ultrassa tiistaina ekan kerran. Kahdessa alkuraskauden ultrassa syke kyllä näkyi muttei kuunneltu olleskaa. Neuvolan dopplerilla ei kuulunu vielä 9+5, mut eilen 11+4 kuului :)
Ilmeisesti käytännötkii vaihtelee. Se on kyllä ihmeellinen tunne kuulla se syke. Melkein mahtavampi kokemus kun sen pikkuisen näkeminen siinä ruudulla :)
 

Yhteistyössä