Lapsi- ja koiraperheen siivousrumba, en jaksa!

  • Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti
no joo...
Kohta 4 55 neliön kämpässä.. :) No joo, kohta 11 vajaa 120 neliön kämpässä :) Ei paljon eroa. Mut joo, tiedän tilanteen mutta tosiaan jos pari kertaa päivässä jaksaa sen pikkumökin kiertää, lelut kerätä, tiskit laittaa ja vähän sitä pyykkiä pestä niin ei se sotku oikeasti ihan kokonaan valtaa taloa. Ja tosiaan, usko pois tiedän että ei meinaa edes pakolliset väliin taloon mahtua mutta kuitenkin edes jotenkuten :)

Toivottomaltahan se välillä tuntuu mutta valinnoista siinä on kysymys. Jos haluaa asennoitua et kaikki on vaikeaa niin onhan se. Mutta rimaa alemmas ja ei koko ajan tarvitse siivota vaikka pari kertaa päivään hommat tekiskin. Sotkua on väkisinkin välillä kun on lapsia tai/ja eläimiä mutta sitä on vaan väliin opittava sietämään. Ja isommasta toki haaveilen itsekkin mutta kun ei ole tällä hetkellä siihen mahdollisuutta niin näillä mennään :)
 
5+2+lemmikit
Meillä on 5 lasta, 2 kissaa ja 2 koiraa (pieniä kylläkin) Meillä on melko siistiä (mun silmään) mutta ne asiat mitkä meillä auttaa on:
- tavaroilla omat paikat (esim. lapset hakee esim. legolaatikon- leikkii- siivoaa ne- hakee jonkun muun lelulaatikon jne) eikä
niin että kaikki levitetään.
- ylimääräiset tavarat pois (ei juurikaan koriste-esineitä tms. ainakaan avohyllyillä)
- imuroin noin joka toinen päivä, mutten aina kaikkia huoneita (teinit siivoaa jo itse huoneensa ja nuorimmatkin pääosin)
- kaikilla lapsilla 1 kotityö/päivä (esin. roskien vienti, tiskarin tyhjennys tms) kun lapsia on 5 niin tulee joku hommakin tehtyä
- kestän sen että on sotkua, esim. kaapeissa on epäjärjestystä, mutta siivoan sitten aina joskus niitä
- järjestelen paljon ihan ohi kulkiessani.
- nautin kun on siistiä mutten ahditu vaikka on sotkua
- hyvät matot eteisissä
- siivousvläineet helposti saatavilla
-asiat niin että lapset saa tehtyä itsekin, esim. meillä lapset saa kaikki itse lautaset ja mukit mun ei tarvi ojennella
 

Yhteistyössä