Lapsiveden puuttuminen. :(

vieras
täällä tuskin kukaan on toivonut vispilän vauvalle mitään pahaa vaan vain muistutellut vispilää omasta asenteestaan ja todennut, että taitaa päästä siperia opettamaan ap:ta. moni on varmasti riemuissaan siitä, että vispilä saa takaisin antamaansa tässä reilulla kädellä. vauvalle ei varmasti KUKAAN ole tahtonut pahaa ja montaa varmasti surettaa vauvan puolesta vaikkei vispilä myötätuntoa heiltä saisikaan oman asennevammasa takia.
 
ristiriitasta
Alkuperäinen kirjoittaja erityisen äiti.:
Alkuperäinen kirjoittaja erityisenäitimyös:
Alkuperäinen kirjoittaja erityisen äiti.:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Olen jo pariin kertaan aikaisemmin maininnut, että mielipiteeni vammaisia kohtaan on nykyään huomattavasti pehmeämpi, mutta eihän sitä ole kukaan huomannut.. :kieh:

Ja joo, lääkäri ei uskaltanut alkaa arvailla, tiedetään sitten enemmän Helsingissä toivottavasti. Kaikki vaihtoehdot tässä vain halusin tietää, kun ihan uusi asia mulle tällainen.
Mikä sun mielipide vammaisista sitten on?
Ei se ole mitenkään relevanttia. Jokaisella on oikeus tuntea niin kuin tuntee. Harva terveen lapsen äiti oikeasti edes tietää, mitä on olla vammaisen äiti. Siihenkin voi kasvaa, useimmat kasvavat. Jeesustelu on turhaa. Kenenkään ei tarvitse olla etukäteen valmis vammaisen äiti.
Sulla on itellä selkeesti vielä asian hyväksymisprosessi kesken,kun älähdät neutraalista kysymyksestä noin.
Millä tavalla on relevanttia kysyä järkyttyneeltä äidiltä, että mikä sun mielipide on vammaisista, jos ensin on muistuteltu että hei kai sä muistat että sä oot sanonut näin ja näin? Ei mitenkään.

Mä en usko siihen, että jokaisen pitäisi heti hyväksyä se lapsen vamma tai sairaus, tai että jokaisella pitäisi olla heti se "oikea" mielipide. Mun mielestä erityislasten äideissä on ihan liikaa niitä, jotka eivät kestä sitä että kaikki eivät ajattele vammaisista samalla tavalla kuin he. Mun lapsen ihmisarvoa ei vähennä se, jos joku toinen kokee ettei haluaisi kasvattaa samanlaista lasta, se on mulle ihan ok, koska minä elän lapseni kanssa, en muiden lasten.

Se on mun mielestä erityislasten vanhempien joukossa jo ihan tabu. Aina pitää olla halipusia ja korostaa sitä, että meidän lapsi on maailman ihanin vaikka on vammainen ja kuinka hyväksyin asian sillä minuutilla enkä ikinä vois ymmärtää että joku tekee keskeytyksen. Niin, ei ollut mustakaan keskeyttämään vaikka vamma oli tiedossa, mutta mä kykenen ymmärtämään sen että toiset tarvitsee enemmän aikaa. Enkä mä ymmärrä, että miksi mitenkään olisi millään tavalla olellista, että mitä ap ajattelee vammaisista lapsista. Hänellä on nyt kriisi, asia kerrallaan.
Eli tässä vaiheessa kriisiäkö sitä halipusua pitää antaa, mut ei enää siellä ku asian on hyväksynyt?
 
erityisen äiti.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täällä tuskin kukaan on toivonut vispilän vauvalle mitään pahaa vaan vain muistutellut vispilää omasta asenteestaan ja todennut, että taitaa päästä siperia opettamaan ap:ta. moni on varmasti riemuissaan siitä, että vispilä saa takaisin antamaansa tässä reilulla kädellä. vauvalle ei varmasti KUKAAN ole tahtonut pahaa ja montaa varmasti surettaa vauvan puolesta vaikkei vispilä myötätuntoa heiltä saisikaan oman asennevammasa takia.
Kuulkas nyt. Ei se mikään rangaistus ole, että saa vammaisen vauvan. Ei se ole mitään Siperian opettamista, se on äitiyttä eikä mitään muuta.
 
erityisen äiti.
Alkuperäinen kirjoittaja ristiriitasta:
Eli tässä vaiheessa kriisiäkö sitä halipusua pitää antaa, mut ei enää siellä ku asian on hyväksynyt?
:headwall: Ei, vaan kenenkään ei pidä olla vaatimassa, että äiti joka on juuri saanut tietää odottavansa mahdollisesti vaikeasti vammaista lasta, olisi jotenkin tilivelvollinen raportoimaan tai analysoimaan omaa ajatusmaailmaansa liittyen vammaisuuten.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja erityisen äiti.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täällä tuskin kukaan on toivonut vispilän vauvalle mitään pahaa vaan vain muistutellut vispilää omasta asenteestaan ja todennut, että taitaa päästä siperia opettamaan ap:ta. moni on varmasti riemuissaan siitä, että vispilä saa takaisin antamaansa tässä reilulla kädellä. vauvalle ei varmasti KUKAAN ole tahtonut pahaa ja montaa varmasti surettaa vauvan puolesta vaikkei vispilä myötätuntoa heiltä saisikaan oman asennevammasa takia.
Kuulkas nyt. Ei se mikään rangaistus ole, että saa vammaisen vauvan. Ei se ole mitään Siperian opettamista, se on äitiyttä eikä mitään muuta.
kuules, itsekin erityislapsen äitinä tiedän erittäin hyvin mitä erityislapsen äitiys on. moni on kerennyt saamaan pahasti siipeen vispilän kanssa ja toivomaan, että siperia opettaisi tuotakin mammaa.
 
Peesi tähän
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täällä tuskin kukaan on toivonut vispilän vauvalle mitään pahaa vaan vain muistutellut vispilää omasta asenteestaan ja todennut, että taitaa päästä siperia opettamaan ap:ta. moni on varmasti riemuissaan siitä, että vispilä saa takaisin antamaansa tässä reilulla kädellä. vauvalle ei varmasti KUKAAN ole tahtonut pahaa ja montaa varmasti surettaa vauvan puolesta vaikkei vispilä myötätuntoa heiltä saisikaan oman asennevammasa takia.
En toivo vispilän nykyisillekään lapsille pahaa, toivon että he kykenevät irtautumaan äitinsä asennevammoista vanhemmiten eivätkä kasva esim. samanlaisiksi rasisteiksi. Ja jos tämä raskaus nyt ei suju, ehkä se on sitä elämän opettamista aplle ja jospa hän viimeinkin hankkisi sen sterilisaation.
 
erityisen äiti.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja erityisen äiti.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täällä tuskin kukaan on toivonut vispilän vauvalle mitään pahaa vaan vain muistutellut vispilää omasta asenteestaan ja todennut, että taitaa päästä siperia opettamaan ap:ta. moni on varmasti riemuissaan siitä, että vispilä saa takaisin antamaansa tässä reilulla kädellä. vauvalle ei varmasti KUKAAN ole tahtonut pahaa ja montaa varmasti surettaa vauvan puolesta vaikkei vispilä myötätuntoa heiltä saisikaan oman asennevammasa takia.
Kuulkas nyt. Ei se mikään rangaistus ole, että saa vammaisen vauvan. Ei se ole mitään Siperian opettamista, se on äitiyttä eikä mitään muuta.
kuules, itsekin erityislapsen äitinä tiedän erittäin hyvin mitä erityislapsen äitiys on. moni on kerennyt saamaan pahasti siipeen vispilän kanssa ja toivomaan, että siperia opettaisi tuotakin mammaa.
Eikö tuo ole ristiriitaista? olette saaneet siipeen vispilän negatiivisista ja asiattomista vammaiskommenteista, mutta toivotte että "Siperia opettaa" antamalla vispilälle itselleen vammaisen lapsen? eikö siperia opeta yleensä negatiivisella tavalla?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja erityisen äiti.:
Alkuperäinen kirjoittaja ristiriitasta:
Eli tässä vaiheessa kriisiäkö sitä halipusua pitää antaa, mut ei enää siellä ku asian on hyväksynyt?
:headwall: Ei, vaan kenenkään ei pidä olla vaatimassa, että äiti joka on juuri saanut tietää odottavansa mahdollisesti vaikeasti vammaista lasta, olisi jotenkin tilivelvollinen raportoimaan tai analysoimaan omaa ajatusmaailmaansa liittyen vammaisuuten.
Siinä vaiheessapa se ajatusmaailma juurikin punnitaan. Se että sitä julkisesti ruotii, tuntuu olevan ap:n tapa.
 
Siperia opettaa... Hoh. Eiköhän jokainen tiedä, että aina on olemassa riski, ettei kaikki olekaan hyvin. En nyt ymmärrä, mitä mun pitäisi tässä oppia? Tämä kun ei millään tavalla johdu mun puheistani tai muustakaan.

Melkein tässä alkaa huvittaa, kaiken sekavuuden keskellä.
 
peesin peesi
Alkuperäinen kirjoittaja Peesi tähän:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täällä tuskin kukaan on toivonut vispilän vauvalle mitään pahaa vaan vain muistutellut vispilää omasta asenteestaan ja todennut, että taitaa päästä siperia opettamaan ap:ta. moni on varmasti riemuissaan siitä, että vispilä saa takaisin antamaansa tässä reilulla kädellä. vauvalle ei varmasti KUKAAN ole tahtonut pahaa ja montaa varmasti surettaa vauvan puolesta vaikkei vispilä myötätuntoa heiltä saisikaan oman asennevammasa takia.
En toivo vispilän nykyisillekään lapsille pahaa, toivon että he kykenevät irtautumaan äitinsä asennevammoista vanhemmiten eivätkä kasva esim. samanlaisiksi rasisteiksi. Ja jos tämä raskaus nyt ei suju, ehkä se on sitä elämän opettamista aplle ja jospa hän viimeinkin hankkisi sen sterilisaation.
Niinpä.:|
 
Mä en jaksanu nyt näitte päänaukojien takia lukee kovin tarkkaan koko ketjua, mutta siis ootatko sä vasta aikaa toiselle lääkärille?
Miten mulla on sellanen käsitys et synnytys pitäis käynnistää tuossa kohtaa..Vai onko sitten tosiaan niin että koska viikot ei ns. ole "riittävät", että lääkärit vaan levittelee käsiään ja antaa luonnon tehä mitä tekee..
Oli miten oli, voimia.. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täällä tuskin kukaan on toivonut vispilän vauvalle mitään pahaa vaan vain muistutellut vispilää omasta asenteestaan ja todennut, että taitaa päästä siperia opettamaan ap:ta. moni on varmasti riemuissaan siitä, että vispilä saa takaisin antamaansa tässä reilulla kädellä. vauvalle ei varmasti KUKAAN ole tahtonut pahaa ja montaa varmasti surettaa vauvan puolesta vaikkei vispilä myötätuntoa heiltä saisikaan oman asennevammasa takia.
Vaikka sitte niin mutta järkevä aikunen ihminen jolla ei ole vikaa päässä ossaa pittää turpansa kiinni tämmösissä tilanteissa. En ole ap:n kirjotteluja niin seuraillu, ei ole asenteita minun silmiin osunu, mut vaikka sitte sillä oliski jonku sortin asennevamma nii tarviiko samalle tasolle laskeutua ja lyödä lyötyä? Tulleeko itellesti siitä parempi olo?
 
Voimia
Voimia ap:lle. Ei tuosta voi nyt alkaa syyttelemään ketään, ap:n puheiden vika se ei kuitenkaan ole. Eikä minkään muunkaan. Toivottavasti kaikki menisi hyvin, kaikesta huolimatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä en jaksanu nyt näitte päänaukojien takia lukee kovin tarkkaan koko ketjua, mutta siis ootatko sä vasta aikaa toiselle lääkärille?
Miten mulla on sellanen käsitys et synnytys pitäis käynnistää tuossa kohtaa..Vai onko sitten tosiaan niin että koska viikot ei ns. ole "riittävät", että lääkärit vaan levittelee käsiään ja antaa luonnon tehä mitä tekee..
Oli miten oli, voimia.. :hug:
Helsinkiin laittoivat lähetteen ja siellä tutkitaan sitten paremmin. En tiiä, mitä tulee tapahtumaan nyt sitten. Tutkivat tietty, että mistä johtuu, voi olla, että istukasta ottavat koepaloja.
 
faktaa taas
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä en jaksanu nyt näitte päänaukojien takia lukee kovin tarkkaan koko ketjua, mutta siis ootatko sä vasta aikaa toiselle lääkärille?
Miten mulla on sellanen käsitys et synnytys pitäis käynnistää tuossa kohtaa..Vai onko sitten tosiaan niin että koska viikot ei ns. ole "riittävät", että lääkärit vaan levittelee käsiään ja antaa luonnon tehä mitä tekee..
Oli miten oli, voimia.. :hug:
22 viikkoa on keskenmenon ja synnytyksen raja. Alle sen ei ole mitään tehtävissä. Rankat tohohoidot vaan vaurioittaa lasta lisää. Nimenomaan luonto hoitaa asian tossa vaiheessa.
 
?
Mä mietin miten mä olisin hienovaraisesti kysynyt tätä asiaa mutta en keksi keinoa joten kysyn ihan suoraan. Tarkoitus ei kuitenkaan ole syyllistää tai aiheuttaa enemmän pahaa mieltä. Tarkoitus ei ole lyödä lyötyä tai toivoa vauvalle mitään pahaa. Mutta kun sä aikaisemmin kysyit mikä on se minimimäärä mitä sun pitää syödä jotta ei aiheuttaisi vauvalle mitään, niin olethan sä nyt syönyt kunnolla? Et sillä ei voi olla mitään tekemistä tuon kanssa? Kysyitkö asiasta lääkäriltä?
 

Yhteistyössä