Lapsiveden puuttuminen. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä raskausviikko ap:llä menossa? etsin ketjusta mutten löytänyt.
aijuu tuossahan se jo tulikin.

miten ap:n tilanne nyt on parempi lapselle, kuin puolivuotta sitten? anteeksi uteliaisuuteni mutta hieman ihmetyttää.
Mitä väliä!?! Eiköhän nyt ole tärkeintä, että tämä tuleva lapsi selviäisi hengissä!
 
wiiru
22 on se raja jota ennen katsotaan että raskaus keskeytyy sen jälkeen se "ihminen" mutta kyllähän ne toki varmasti kaikkensa tekee jos aiemmin lähtee syntymään ja lapsi voisi selvitä hengissä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä raskausviikko ap:llä menossa? etsin ketjusta mutten löytänyt.
aijuu tuossahan se jo tulikin.

miten ap:n tilanne nyt on parempi lapselle, kuin puolivuotta sitten? anteeksi uteliaisuuteni mutta hieman ihmetyttää.
Mitä väliä!?! Eiköhän nyt ole tärkeintä, että tämä tuleva lapsi selviäisi hengissä!
on tietenkin. mutta eipä se minun osanottoni paljon lapsen hengissäpysymistä edistä. toki toivon parasta ap:lle ja lapselleen!
 
prkl!"
Hitto että ootte oksettavia te jotka viitsitte märehtiä jotain ap:n aikaisempia asioita tässä...hankkikaa elämä, se ei teille kuulu paskan vertaa onko ap tehnyt abortteja tms ja milloin!! Joo hän on itse kertonut niistä täällä, mutta te kehtaatte tällaisen asian yhteydessä tuoda ne vanhat asiat esille!

 
Alkuperäinen kirjoittaja prkl!":
Hitto että ootte oksettavia te jotka viitsitte märehtiä jotain ap:n aikaisempia asioita tässä...hankkikaa elämä, se ei teille kuulu paskan vertaa onko ap tehnyt abortteja tms ja milloin!! Joo hän on itse kertonut niistä täällä, mutta te kehtaatte tällaisen asian yhteydessä tuoda ne vanhat asiat esille!
Peesi!!
Tää on niin sikamainen ketju....
 
no mulla meni lapsivesi rv 22 kun odotin keskimmäistä ja mut vietiin kyllä yksintein kättärin päivystyksestä naistenklinikalle ambulanssilla, ja ainakin silloin oli niin että ei muuta kuin vuodelepoa, kortisonipiikkiä ja supistuksenesto lääkettä, mutta sydän ääniä esim ei kuunneltu aamuisin ennen 24 viikkoa, ja sanottiin että jos alkaa sitä ennen syntyä, niin mitään ei tehdä, synnytyksessä ei tule olemaan lääkäriä, mutta jos syntyy elävänä lastenlääkäri tekee kaiken minkä voi. No mun tapauksessa uutta lapsivettä kehittyi lisää vaikka sitä joka päivä valui ulos, ja raskaus jatkui vielä 11 viikkoa, mutta lopulta vettä ei enää ollut juuri lainkaan, 1 taisi olla tulos, ja samana päivänä tehtiin kiireellinen sektio.
Mitään vastausta ei koskaan löytynyt joka olisi selittänyt lapsiveden ennen aikaisen menon, mutta tuskin sillä ainakaan mitään tekemistä oli ravitsemuksen kanssa.

Erään tapauksen tiedän jossa todettiin ettei lapsivettä ollutkaan, viikkoja kuitenkin 23, ja ultran mukaan lapsella ei ollut ollut tilaa kasvaa :(...
 
kotikokki
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Niin ja siis viikkoja 21+0.
Voi ei. Näyttää minusta tosi pahalta. Mutta voimia! Ainahan asiat voi hyvinkin mennä. Ei hutkita ennen kuin tutkitaan. Paha mieli puolestasi!
Paha mieli puolestasi myös..
Itselläni oli sama tilanne, samoilla viikoilla ja synnytys käynnistettiin :(
Papereihin merkittiin keskenmeno..
Mulla siis meni vedet yks kaks.. viikko odoteltiin, että kehittyisikö vettä lisää (jos reikä sikiökalvossa olisi ollut pieni tai mennyt umpeen), mutta näin ei käynyt ja sitten käynnistettiin.. Ilman vettä sikiö ei kuulemma olisi voinut elää täysiaikaiseksi, vaikkei mun tapauksessa sikiössä ollut mitään vikaa :(
Voimia!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja prkl!":
Hitto että ootte oksettavia te jotka viitsitte märehtiä jotain ap:n aikaisempia asioita tässä...hankkikaa elämä, se ei teille kuulu paskan vertaa onko ap tehnyt abortteja tms ja milloin!! Joo hän on itse kertonut niistä täällä, mutta te kehtaatte tällaisen asian yhteydessä tuoda ne vanhat asiat esille!
Toivottavasti nuo päänaukojat sitten muistavat etteivät tule tänne itte itkemään vaikiaa tilannetta. Koska eivät he ole yhtään sen kummempia tässä ketjussa kuin mitä ap joissakin ketjuissa on ollut.

Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee.
 
kotikokki
Alkuperäinen kirjoittaja wiiru:
22 on se raja jota ennen katsotaan että raskaus keskeytyy sen jälkeen se "ihminen" mutta kyllähän ne toki varmasti kaikkensa tekee jos aiemmin lähtee syntymään ja lapsi voisi selvitä hengissä...
Itseasiassa eivät tee mitään :( Mulla on kokemusta,kun synnytin just ennen,kun toi maaginen 22 vkoa tuli täyteen..
 
tuttua on...
Huh, liian tutulta kuullostaa. Meillä tismalleen sama tilanne, viikkoja oli vaan enemmän. Lapsella oli arpkd ja hän eli 15 tuntia. Ennuste on erittäin huono, jos lapsivesi loppuu noin varhain. Vauvan keuhkot ei kehity.

 
:hug:
Mie en tiedä tuollaisesta, mutta voimia! Toivottavasti asia selviää pian, epätietoisuus on tosi raskasta aikaa.
Kun faktat on pöydässä, oli ne sit ikäviä tai hyviä, niin asiaa voi ainakin jollaintasolla käsitellä ja ajatella eteenpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
no mulla meni lapsivesi rv 22 kun odotin keskimmäistä ja mut vietiin kyllä yksintein kättärin päivystyksestä naistenklinikalle ambulanssilla, ja ainakin silloin oli niin että ei muuta kuin vuodelepoa, kortisonipiikkiä ja supistuksenesto lääkettä, mutta sydän ääniä esim ei kuunneltu aamuisin ennen 24 viikkoa, ja sanottiin että jos alkaa sitä ennen syntyä, niin mitään ei tehdä, synnytyksessä ei tule olemaan lääkäriä, mutta jos syntyy elävänä lastenlääkäri tekee kaiken minkä voi. No mun tapauksessa uutta lapsivettä kehittyi lisää vaikka sitä joka päivä valui ulos, ja raskaus jatkui vielä 11 viikkoa, mutta lopulta vettä ei enää ollut juuri lainkaan, 1 taisi olla tulos, ja samana päivänä tehtiin kiireellinen sektio.
Mitään vastausta ei koskaan löytynyt joka olisi selittänyt lapsiveden ennen aikaisen menon, mutta tuskin sillä ainakaan mitään tekemistä oli ravitsemuksen kanssa.

Erään tapauksen tiedän jossa todettiin ettei lapsivettä ollutkaan, viikkoja kuitenkin 23, ja ultran mukaan lapsella ei ollut ollut tilaa kasvaa :(...
Selviskö lapsi? kauheeta tällänen :/ Ootko ollut sen jälkeen raskaana? Jos oot nii onko silloin ollu vettä tarpeeksi/koko ajan? jouduitko tarkempaan seurantaan?
 
tuttua on...
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
no mulla meni lapsivesi rv 22 kun odotin keskimmäistä ja mut vietiin kyllä yksintein kättärin päivystyksestä naistenklinikalle ambulanssilla, ja ainakin silloin oli niin että ei muuta kuin vuodelepoa, kortisonipiikkiä ja supistuksenesto lääkettä, mutta sydän ääniä esim ei kuunneltu aamuisin ennen 24 viikkoa, ja sanottiin että jos alkaa sitä ennen syntyä, niin mitään ei tehdä, synnytyksessä ei tule olemaan lääkäriä, mutta jos syntyy elävänä lastenlääkäri tekee kaiken minkä voi. No mun tapauksessa uutta lapsivettä kehittyi lisää vaikka sitä joka päivä valui ulos, ja raskaus jatkui vielä 11 viikkoa, mutta lopulta vettä ei enää ollut juuri lainkaan, 1 taisi olla tulos, ja samana päivänä tehtiin kiireellinen sektio.
Mitään vastausta ei koskaan löytynyt joka olisi selittänyt lapsiveden ennen aikaisen menon, mutta tuskin sillä ainakaan mitään tekemistä oli ravitsemuksen kanssa.

Erään tapauksen tiedän jossa todettiin ettei lapsivettä ollutkaan, viikkoja kuitenkin 23, ja ultran mukaan lapsella ei ollut ollut tilaa kasvaa :(...
Selviskö lapsi? kauheeta tällänen :/ Ootko ollut sen jälkeen raskaana? Jos oot nii onko silloin ollu vettä tarpeeksi/koko ajan? jouduitko tarkempaan seurantaan?
Piti vielä kommentoida tuota lapsivesiasiaa sen verran, että vauvan toimivat munuaiset ylläpitävät lapsiveden kehitystä. Kun munuaisissa on vikaa, lapsivettä ei enää muodostu ja siitä seuraa vedetön kohtu. Mistä taas seuraa muita ongelmia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
no mulla meni lapsivesi rv 22 kun odotin keskimmäistä ja mut vietiin kyllä yksintein kättärin päivystyksestä naistenklinikalle ambulanssilla, ja ainakin silloin oli niin että ei muuta kuin vuodelepoa, kortisonipiikkiä ja supistuksenesto lääkettä, mutta sydän ääniä esim ei kuunneltu aamuisin ennen 24 viikkoa, ja sanottiin että jos alkaa sitä ennen syntyä, niin mitään ei tehdä, synnytyksessä ei tule olemaan lääkäriä, mutta jos syntyy elävänä lastenlääkäri tekee kaiken minkä voi. No mun tapauksessa uutta lapsivettä kehittyi lisää vaikka sitä joka päivä valui ulos, ja raskaus jatkui vielä 11 viikkoa, mutta lopulta vettä ei enää ollut juuri lainkaan, 1 taisi olla tulos, ja samana päivänä tehtiin kiireellinen sektio.
Mitään vastausta ei koskaan löytynyt joka olisi selittänyt lapsiveden ennen aikaisen menon, mutta tuskin sillä ainakaan mitään tekemistä oli ravitsemuksen kanssa.

Erään tapauksen tiedän jossa todettiin ettei lapsivettä ollutkaan, viikkoja kuitenkin 23, ja ultran mukaan lapsella ei ollut ollut tilaa kasvaa :(...
Selviskö lapsi? kauheeta tällänen :/ Ootko ollut sen jälkeen raskaana? Jos oot nii onko silloin ollu vettä tarpeeksi/koko ajan? jouduitko tarkempaan seurantaan?
juu selvisi :) syntyi mitoin 1960 gr ja 42 cm, ei tarvinnut hengityskonetta, tänä päivänä vilkas ja energinen kesäkuussa 12 vuotta täyttävä neiti =)
Ja juu olen saanut vielä yhden lapsen sen jälkeen, lapsiveden kanssa ei ongelmia, mutta istukka lakkasi toimimasta, joten kuopus syntyi 3 kk etuajassa, 570gr ja 27 cm, 4 kuukautta tehostetun hoidon osastolla joista 2 ensimmäistä kuukautta hengityskoneessa, 6 v kehitysvammainen pieni ja pippurinen neiti tänä päivänä =)
 

Yhteistyössä