Lapsuuden aikaisia erikoisempia herkkuja?

Mitä kummallisuuksia teillä on syöty? Mä muistin just muusileivän :D Leivän päälle voita, paksusti perunamuusia ja oltermannia, mikrotus ja ääntä kohti. Pitäis varmaan kokeilla joku päivä vieläkö menis alas :)
 
meillä
En tiedä onko niin erikoinen, mutta pitkopullaa syötiin voin kanssa. Samoin vesirinkeleitä. Makaroni- ja munavelli on sellaisia, joita monen ei ole kuulemma koskaan maistanut. Kuului minun lapsuuden herkkuruokiin molemmat.
 
Mun mies syö edelleen pullan kanssa voita. Joka kerta meinaan oksettaa, kun sitä katseleekin. Kuulemma lapsuudessaan syötiin pullaa aina niin. Tämän ehkä joutuu kestämään siitä hyvästä, että valitsi vanhemman miehen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;25653751:
En tiedä onko niin erikoinen, mutta pitkopullaa syötiin voin kanssa. Samoin vesirinkeleitä. Makaroni- ja munavelli on sellaisia, joita monen ei ole kuulemma koskaan maistanut. Kuului minun lapsuuden herkkuruokiin molemmat.
Makaronivelliä meilläkin oli mut mitäs tuo munavelli on ? Kuulostaa erittäin kamalalta :D

Pappa teki mulle silmämakkaroita eli hk:ta viipaleina ketsuppisilmien kera, kelpasi vain hänen tekemänään :heart:
 
"vieras"
Ei erikoinen, mutta äiti teki meille aina leipäkarkkeja, eli leikkasi pieniä neliöitä päällystetystä voileivästä ja ne maistu sit hyvälle!
Sitten oli semmonen, että sekotettiin banaaniviipaleita ja punaherukoita ja vähän sokeria.
 
"vieras"
meillä kans makaronivelliä + leipäressua, paistettua puuroa.
Loppukesän herkku: näkkileivän päälle voita + mustikoita.
Voita paketista sellaisenaan(ihan pienenä ja salaa...)
 
"miina"
Mitä kummallisuuksia teillä on syöty? Mä muistin just muusileivän :D Leivän päälle voita, paksusti perunamuusia ja oltermannia, mikrotus ja ääntä kohti. Pitäis varmaan kokeilla joku päivä vieläkö menis alas :)
Mua alko naurattaa jo toi mikrotus! "Silloin kun minä olin nuori", ei ollut mikrojakaan! Suurta ja harvinaista herkkua oli lihapiirakka, jota lämmitettiin semmosessa "kerroskattilassa"!
 
Yksss
- pullan päälle voita (ja on muuten hyvää edelleenkin! :) )

- makaronivelli

- raakaa perunaa ohuina viipaleina puuhellalle, vähän ku "sipsejä" :D

- sipuliteemakkaraa tangosta niin että makkarasiivu oli paksumpi kuin leipä (yöööK)
 
[QUOTE="vieras";25653825]Ei erikoinen, mutta äiti teki meille aina leipäkarkkeja, eli leikkasi pieniä neliöitä päällystetystä voileivästä ja ne maistu sit hyvälle!
Sitten oli semmonen, että sekotettiin banaaniviipaleita ja punaherukoita ja vähän sokeria.[/QUOTE]

Se on jännä miten leipä maistuu paljon paremmalta pikkubiitteinä, muistan :)
 
ei lapsuuden herkku
mutta herkku kuitenkin: vaahdotettua kermavaahtoa jossa oli sokeria seassa, laitettiin syvälle lautaselle. Päälle kinuski kastiketta. Ja eikun lusikoimaan. Ihanaa :)
 
Leipäressu, mie oon pari kertaa tehny tuota itselleni tässä vähän aikaa sitten.
Pullamössö, pullaa ja maitoa sekaisin mukissa.
Piparimössö, samalla tavalla ku pullamössökin tehään ja tuota piparimössöö rakastan vielläkin. :D
 

Yhteistyössä