lasten kasvatus epäonnistunut monelta

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tämän olen huomannut, koska olen lukenut ihme-äijistä tältä palstalta: raskaana olevia vaimoja hylätään, puhelimeen tulee salaviestejä, vaimon kavereita lääpitään nurkan takana, elatusapuja ei makseta, pahoinpitelyä, alkoholismia, omille teille häipymistä. Minkälaisia ovat tällaisten miesten vanhemmat? Isovanhemmat? Miksi näin huonot kasvattajat ovat lisääntyneet?(arvatenkin vielä runsaasti)
 
Mun on pakko kehua nyt ylpeänä, että eilen kasvatustieteiden maisteri kehui meidän perheen lastenkasvatustaitoja :saint: Itse en niitä niin erityisinä pidä, mutta kyllä oli hyvä itsetunnon kohotus ton esikon 5v uhman aikaan....
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja kaukosäädin:
Varmaankin nämä on kaikki viestejä yhteiskunnan tilasta, moraalin rappiosta ja liiallisesta " hyvinvoinnista". Kai me tarvitaan uusi sota, että arvot kirkastuu.
Olen hyvin pitkälle samaa mieltä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun nykyään luotetaan niin päiväkotihoitoon, niin mitähän saa sieltä takas: järkyttyneitä ja laiminlyötyjä lapsia, VOIKO MUUTA OLETTAA??
Enemmän vanhempia asiasta syytän kuin päiväkotia. Alkoholi suurin syy siihen, ettei lapsista pystytä huolehtimaan. Hyvänä kakkosena tulevat mt-ongelmat. Kolmosena taloudelliset ongelmat ja perhekriisit. Vasta sitten laittaisin seuraavalle sijalle vanhempien työelämästä johtuvat kiireet. Tutkimusta en asiasta ole tehnyt, pohjautuu vain omaan kokemusperäiseen tietoon.
 
Suurperheiden monen sukupolven tuoma turva ja viisaus on hävinnyt, kun isovanhemmat on suljettu laitoksiin tai asuvat muuten vaan erillään. Jotenkin nämä asiat vaan vaikuttaa, luulisin. Alkoholismi lienee myös dominoiva geeni, joka jyllää. Pahinta kuitenkin on, ettei vanhemmilla muka ole aikaa lapsilleen.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämän olen huomannut, koska olen lukenut ihme-äijistä tältä palstalta: raskaana olevia vaimoja hylätään, puhelimeen tulee salaviestejä, vaimon kavereita lääpitään nurkan takana, elatusapuja ei makseta, pahoinpitelyä, alkoholismia, omille teille häipymistä. Minkälaisia ovat tällaisten miesten vanhemmat? Isovanhemmat? Miksi näin huonot kasvattajat ovat lisääntyneet?(arvatenkin vielä runsaasti)
Ehkä he ovat juuri niitä, joiden puolisot ovat olleet näitä hulttioita ja jo lapsena ovat omaksuneet, että sellainen meno on ihan normaalia? Mutta oi se kasvatus mennä pieleen tytöissäkin eikä se vaimo aina ole syytön siihen, että mies ottaa ja lähtee. Itse toivon, että tyttäreni ymmärtäisi parisuhteessa pitää suunsa soukemmalla ja että junnu ymmärtäisi pistää kotiovensa ainakin tilapäisesti kiinni, jos kotona menee hermot.

 

Yhteistyössä