Lasten kengät- käytetyinä vaiko uusina ?

Mitä mieltä olette...voiko lapselle ostaa talvikengät käytettynä ?
Kyseessä on siis alta kaksivuotias lapsi jonka jäljiltä nämä kengät olisivat.

Itse olen hieman miettinyt etteivät kengät voisi vielä tuon ikäisen käytössä muovaantua ja siten olla haitalliset seuraavalle käyttäjälle. Koska talvikengät eivät ole tuon ikäisellä yhtä paljon jalassa kuin esim 8-vuotiaalla ja painokin on silloin jo eri.

Mutta sitten kuitenkin mietin, että ne ovat käytetyt ja jos ne ovat kuitenkin muovaantuneet...
 
Fysioterapeutti sanoi, että laadukkaat kengät voi ostaa myös käytettynä, sillä ne eivät mene miksikään eivätkä muotoudu käyttäjän jalan mukaan. Vähemmän laadukkaat kengät sen sijaan muotoutuu, ja niitä ei tulisi ostaa käytettynä.
Käytetty laatukenkä on kuulemma aina parempi vaihtoehto kuin vähemmän laadukas kenkä uutena...
 
ok, tää on aika selvä vastaus...
Kyse ei ole säästämisestä vaan siitä että tuttava tarjosi oman puolitoistavuotiaan lapsensa kenkiä meille ja niitä on käytetty viime talven aikana satunnaisesti...joten sillä perusteella mietin uskaltaako niitä ottaa vastaan.
Reiman talvikengistä on kyse joten kait ne ihan laadukkaat popot on ?
 
Minttu
Uusina!!!! Varsinkin pienille lapsille uudet kengät. Noin jalkahoitaja minua opasti.(siis omia jalkojani siellä hoitajalla kunnostin) Käytettynä olen ostanut vain luistimia. Edes oman perheen lapsilla en kenkiä kierrätä. Säästö tehdään muissa kohdin, ei lapsen jaloissa.
 
huh hei
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Fysioterapeutti sanoi, että laadukkaat kengät voi ostaa myös käytettynä, sillä ne eivät mene miksikään eivätkä muotoudu käyttäjän jalan mukaan. Vähemmän laadukkaat kengät sen sijaan muotoutuu, ja niitä ei tulisi ostaa käytettynä.
Käytetty laatukenkä on kuulemma aina parempi vaihtoehto kuin vähemmän laadukas kenkä uutena...
Alan ammattilaisena olen kyllä eri mieltä asiasta! Kaikki kengät, siis aivan kaikki muotoutuvat käyttäjänsä jalan mukaan. Luistimet ovat ehkä ainoat jotka eivät jalkaan mukaudu. Jos kenkä on niin kova, sisä- ja ulkopohjaa myöten ettei se jalkaan mukaudu on kyse aivan jostain muusta kuin laadukkaasta jalkineesta!
 
Työäiti
En käytä käytettyjä kenkiä. Myyn kaikki muksun kengät ja kaikki menee.... Mutta onhan ne usein tosi hyvässä kunnossa, kun 3-4kk on käytetty. Ja laatukenkiä siis myyn.
 
pukineosastolta
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
ok, tää on aika selvä vastaus...
Kyse ei ole säästämisestä vaan siitä että tuttava tarjosi oman puolitoistavuotiaan lapsensa kenkiä meille ja niitä on käytetty viime talven aikana satunnaisesti...joten sillä perusteella mietin uskaltaako niitä ottaa vastaan.
Reiman talvikengistä on kyse joten kait ne ihan laadukkaat popot on ?
Itse asiassa Reima ei ole kovin laadukas jalkinemerkki!!! Kyllä maine on saavutettu tekstiileillä.
 
ajatteleppa
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Olen ostanut kahtena talvena tytölle kirpparilta kengät ja hintaa noilla kuomilla on ollut 3e. Hyvin on niillä pärjätty, ja vast edeskin ostamme kirppikseltä jos vaan hyväkuntoisia kohdalle sattuu.

Kyllähän niillä kengillä pärjää, mutta pärjääkö lapsesi isona jalkojensa kanssa?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ajatteleppa:
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Olen ostanut kahtena talvena tytölle kirpparilta kengät ja hintaa noilla kuomilla on ollut 3e. Hyvin on niillä pärjätty, ja vast edeskin ostamme kirppikseltä jos vaan hyväkuntoisia kohdalle sattuu.

Kyllähän niillä kengillä pärjää, mutta pärjääkö lapsesi isona jalkojensa kanssa?!
Niin no minä en kylläkään usko että tuosta on vahinkoa lapsen jaloille tullut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pukineosastolta:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
ok, tää on aika selvä vastaus...
Kyse ei ole säästämisestä vaan siitä että tuttava tarjosi oman puolitoistavuotiaan lapsensa kenkiä meille ja niitä on käytetty viime talven aikana satunnaisesti...joten sillä perusteella mietin uskaltaako niitä ottaa vastaan.
Reiman talvikengistä on kyse joten kait ne ihan laadukkaat popot on ?
Itse asiassa Reima ei ole kovin laadukas jalkinemerkki!!! Kyllä maine on saavutettu tekstiileillä.
ok, mutta jostain syystä niitä sitten kuitenkin myydään aika paljon. No jos kengät tosiaan menee pukujen vanavedessä kaupaksi niin mikäs siinä.
 
rapu
uusina ollaan ostettu semmoset millä eniten kävelee, sitten jotain pihatossuja hiekkalaatikolle käytettyinä, mutta nekin päällisinpuolin hyväkuntoisina

kyllähän näillä pikkasilla se jalka kasvaa niin huimaa vauhtia että mun mielestä jos vaan hyviä käytettyjä löytyy kannattaa ostaa
 
pukineosastolta
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja pukineosastolta:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
ok, tää on aika selvä vastaus...
Kyse ei ole säästämisestä vaan siitä että tuttava tarjosi oman puolitoistavuotiaan lapsensa kenkiä meille ja niitä on käytetty viime talven aikana satunnaisesti...joten sillä perusteella mietin uskaltaako niitä ottaa vastaan.
Reiman talvikengistä on kyse joten kait ne ihan laadukkaat popot on ?
Itse asiassa Reima ei ole kovin laadukas jalkinemerkki!!! Kyllä maine on saavutettu tekstiileillä.
ok, mutta jostain syystä niitä sitten kuitenkin myydään aika paljon. No jos kengät tosiaan menee pukujen vanavedessä kaupaksi niin mikäs siinä.
Totta kaupaksi menee ja nimenomaan vaatteiden raivaaman tien ansiosta. Ihan ok kengät ovat, eivät siis mitkään surkeat, mutta laadukkaista kengistä ei voi puhua.
 
Nyt on pakko vielä kysyä, että monetko kengät te ostatte lapsellenne talveksi ja kesäksi ?
Meillä on meinaan lapsilla ollut aina niin paljon kenkiä, että nytkin osa pojan tennareista kokoa 22 jää lähes käyttämättä.
Ymmärrän jos lapsella on yhdet tai kahdet kengät per kausi että ollaan todella tarkkoja siitä millaiset ne ovat jne. Ei sillä että jos on paljon kenkiä niin voi ostaa jo valmiiksi muotopuolia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Fysioterapeutti sanoi, että laadukkaat kengät voi ostaa myös käytettynä, sillä ne eivät mene miksikään eivätkä muotoudu käyttäjän jalan mukaan. Vähemmän laadukkaat kengät sen sijaan muotoutuu, ja niitä ei tulisi ostaa käytettynä.
Käytetty laatukenkä on kuulemma aina parempi vaihtoehto kuin vähemmän laadukas kenkä uutena...
Mulle taas on fysioterapeutti sanonut, että lapselle pitää ostaa aina uudet ja tukevat kengät. Ensiaskelkenkiä suositteli niin kauan, kun koot vaan riittää. Ja lapsella ei ole edes jaloissa mitään vikaa.

 

Yhteistyössä