Lastenhoitajille "lahjoja"

Äitini oli perhepäivähoitaja ja kyllä suurin osa toi lahjan jäädessään pois. Kippoja tietenkin erilaisia, koruista äiti tykkäsi ja arvosti ja muisti mikä keneltäkin on, kukkia, "juustokoreja", t-paitoja jotain tekstiä kiitos maailman parhaalle hoitajalle yms...
 
kkk
Perhepäivähoitajalle ostin aina jotain jouluksi ja sitten kun jäimme kesälomalle.
Annoin herkkukoreja, juustopakkauksia, kukkia, shampoopakkauksen, kynttilöitä..kaikkea en muista.
Päiväkodissa en laita enää lapsen puolesta lahjaa. Hoitajia kun on 5...
Sit saavat jotain kun muksu aloittaa koulun ja lopettaa hoidossa.
 
tuohi
Minä olen kyllä vienyt kesäloma- & joululahjat vuosittain päiväkotiinkin. Yleensä jotain syötävää, joko helposti jaettavaa tai kahvipöydässä yhdessä nautittavaa. Kesälahjoiksi olen joskus vienyt joko kukkien tai yrittien siemeniä tai kukkia pihaan/parvekkeelle. Joinakin jouluina olen vienyt myös kynttilöitä. Ylipäänsä siis sellaista helppoa, kohtuuhintaista ja "kulutettavaa".
 
Meillä tytöt vei muskariopelle hamahelmistä itse tehdyt jääkaappi magneetit. Onhan nuo tietenkin sitä "krääsää", mutta pientä hävitettäväksi, jos ei tahdo pitää.... Tekeminen oli kuitenkin lapsista todella kivaa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:25 onnetar kirjoitti:
eikö mitään muuta kivaa keksitä..jotain edullista ja ihanaa kun pitää yhdeksää ihanaa hoitajaa muistaa ..
Onko lapsesi ryhmässä siis oikeasti yhdeksän hoitajaa vai ymmärsinkö väärin. Itse olen päiväkodissa töissä ja ei meillä ainakaan toisen ryhmän lapset tuo mitään lahjoja. Tietysti sitten, jos on sisaruksia. Minulle on monta kertaa tullut mieleen, että voishan sinne päiväkotiinkin ostaa hoitajien viihdykkeeksi vaikka jonkin ihanan huonekasvin, kivan pelin, jota voisi lasten kanssa sitten pelata. Itse ainakin pidän kukista ja täällä maalla, kun asutaan niin puutarhaa riittää vaikka lapsen itse istuttamalle kesäkukalle, mansikan taimelle. Ihan mitä vaan mielikuvitus tuo tullessaan. Ja ei sitä lahjaa tarvitse todellakaan edes tuoda. Itselle ainakin jokin tunnustus hyvin tehdystä työstä lämmittää kukkapakettia paljon enemmän.
 
Meillä hankitaan lahjat KYMMENELLE B) . Eskarilaisen opelle + kahdelle avustavalle opelle, kolmelle iltapäiväkerhon vetäjälle ja sitten vielä päiväkodin neljälle tädille (kaksi lasta). Lahjat aina jouluna ja kesälaitumille lähtiessä eli eikun huomenna kauppaan. Jouluna saivat isot sydämenmuotoset piparimuotit ja jouluteetä sellofaanissa, nyt ajattelin pistää paperipussiin sillipurkin, uusia perunoita muutama ja tillinvarsi =) .
 
Poikani 4,5v käy srk-kerhossa kahdesti viikossa. Neljälle tädille lahjat. Traditioksi muodostunut jouluksi leipoa jokaiselle iso sydänpipari jossa jokaisen tädin nimi koristeena. Keväällä poika on koristellut itse saviruukun ja siihen olen ostanut pienen orvokin. Viime vuonna silkkipaperipalloja liimasi ja tänä vuonna kirjoitti jokaisen tädin nimen paperiin mikä liimattiin ruukkuun.
 
Meillä tyttö oli tänään viimeistä päivää hoidossa (jäi äipän kanssa kotiin odottamaan vauvaa :) )
Maalasi pienet saviset kukkaruukut peiteväreillä ja istutti niihin orvokit.
Äiti hiukan auttoi ja kirjoitti joka ruukkuun 'Kiitos' ja lopuksi pari lakkakerrosta että kestää...
 

Yhteistyössä