lastesi nimet&anna samalla kommentti edellisen nimistä

  • Viestiketjun aloittaja mama-83 vaasasta
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelijä
Mä en ihan ymmärrä, miksi nimet pitää kirjoittaa ja lausua eri tavalla. Jos halutaan lausua Juulia niin miksi annetaan nimeksi Julia? En siis millään pahalla, ihan mielenkiinnosta kyselen. Itse haluan antaa lapsille nimet, jotka lausutaan samoin kuin kirjoitetaan. Ei tarvitse sitten aina selitellä. Suvussa on näiti Tia (lausutaan Tiia) jne.
 
Alberta
Kauniita nimiä. Enimmäkseeen olen lueskellut tyttöjen nimiä. Haaveissa saada vielä pieni tyttö poikien seuraksi. :)

Meillä lapset on tavallaan kahdessa sarjassa. On isot pojat ja pienet pojat.

Isojen poikien sarjaan kuuluu Juho Kasper 14v, Joel Valtteri 12v ja Jarkko Sakari 10v
Ja pienten sarjaan Justus Aleksi 4v, Jimi Verneri 2v ja Joonatan Mikael 4kk

Tässä meidän pojat :) Tytöstäkin varmaan tulisi J:llä alkava. Luultavasti Jade/Jemina Helmiina.
 
Meidän lapset
Lukas nimi on kaunis. Muutenkin oikein kiva nimi.

Mona Emilia 6v 5kk
Matias Mikael 4v 7kk
Miko Kasper 2v 3kk
Minea Erika 6kk

Emilia tulee miehen siskon mukaan, joka menehtyi kaksi viikkoa Monan synnyttyä.
Mikael on miehen, miehen 3 veljen, miehen isän ja isoisän toinen nimi
Kasper nimi vain josta tykkäämme, mutta emme halunneet kutsumanimeksi.
Erika miehen ja minun etunimistä väännös (mies on Erik ja minä Riikka). Tykättiin nimestä.
 
iida on minun mummo ja on tosi nätti nimi kun myös suosittu. Oli mielessä toiselle tytölleni..mutta halusinkin jotakin mikä ei ihan joka tytöllä ole =) eli meidän tytöt: Tiitu Taika Tuulia 10kk ja Janette Minttu Juulia 4v.
 
Punakeltainen perhe
Edellisellä oli tosi ihanat nimet. Varsinkin Antonio oli kaunis! (Ehkä tulevan poikamme nimi... ;) )

Meillä on kaksi lasta; kohta 5 vuotias Ruth Valentina ja pian 2 vuotias Manuel Jose.

Manuelia kutsutaan kotioloissa usein Manu ja varsinkin suomen sukulaiset käyttävät tätä nimeä.
Mieheni on espanjalainen ja olemme asuneet "vieraalla maanperällä" pian jo 7 vuotta. Suomessa olemme vuoden mittaan muutaman kuukauden. Joskus kaipaan Suomea ja siellä asumista... :)
 
Niin siis ei mun tyylisiä nimiä, mutta makunsa kullakin :) ja espanjassa (ihana paikka) asustelette niin ei ole mitään maijaa ja pekkaa :D

Meillä Roni Juhani 3v8kk sekä kaksoset Pinja Maria ja Peppi Alissa 1v10kk :heart:

Kuinkahan mones kerta on kun vastaan.... :ashamed:
 
Vieraana
Kauniita nimiä, niin Laura Katriina kun Luka Lenni Samuelkin. =)

Minun kultani; Misa Jonatan 2004 ja Jiro Sebastian 2005

Alunperin esikoisesta piti tulla Misa, siis kutsumanimelta ja niin tulikin. Vaihdoimme kutsumanimeksi Jonatan, kun usein tuli sekaannuksia Misa- nimen kanssa. Milloin oli Mika, Miika, Miko, Masa, Visa, Miska ...
 
Ulkona
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 14:30 Punakeltainen perhe kirjoitti:
Meillä on kaksi lasta; kohta 5 vuotias Ruth Valentina ja pian 2 vuotias Manuel Jose.
Misa on kiva ja erillainen nimi. Kivat nimet muutenkin.

Olen seurannut jonkun aikaa tätä ketjua ja nyt oli pakko vastata kun poikani löysi kaiman. ;)

Eli meidän "isot" lapsukaiset; Carlos Alessio (-93), Amelia Martina (-94),
Manuel Albert-98 ja Daniela Luisa -(02)

Yritimme, että nimet olisi helppo lausua italian- ja suomen sukulaisten. Toiset nimet valitsi mies ja hän halusi, että ne ovat mahdollisimman italias- tyyppiset.

 

Yhteistyössä