lastesi nimet&anna samalla kommentti edellisen nimistä

  • Viestiketjun aloittaja mama-83 vaasasta
  • Ensimmäinen viesti
Lucas Kosti on ihan kiva nimi. Lucas nimi oli meilläkin ehdokkaana (tosin K-kirjaimella). Kosti on ok.

Meillä on:
Heta Anna Emilia, 6/2001
Julius Aaro Kristian 8/2002
Justus Onni Matias 5/2004
Ira Sofia Henrika 3/2007

Emilia on mummoni nimi. Kristian mieheni toinen nimi. Onni miehen ukki. Sofia äitini toinen nimi. Henrika miehen äidin ja mummon toinen nimi.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:00 Aurinko kirjoitti:
Lucas Kosti on ihan kiva nimi. Lucas nimi oli meilläkin ehdokkaana (tosin K-kirjaimella). Kosti on ok.

Meillä on:
Heta Anna Emilia, 6/2001
Julius Aaro Kristian 8/2002
Justus Onni Matias 5/2004
Ira Sofia Henrika 3/2007

Emilia on mummoni nimi. Kristian mieheni toinen nimi. Onni miehen ukki. Sofia äitini toinen nimi. Henrika miehen äidin ja mummon toinen nimi.
Jos meille ois tullut poikia ois nimeksi tullut Justus tai Julius ja toiseksi nimeksi Kristian. Eli kivat poikien nimet! Ja ihan kivat nuo tyttöjenkin.
 
Hehhu
Heta, Julius, Justus ja Ira ovat ns samaa sarjaa ja sopivat hyvin yhteen. Tunnen pikkuisen tytön nimeltä Heta ja hänellä on veli Julius. =) Kiva sattuma. Itse en kauheasti tykkää näistä muotinimistä, vaan olen enemmän perinteisten ja vanhojen nimien ystävä. =)

Meidän lapset ovat:
Arttu-Pekka Oskari elokuu/2001 :heart:
Aino-Aliisa Emilia syyskuu/2003 :heart:
Onni-Eemil Ilmari huhtikuu/2007 :heart:

 
Venla harmailee
"Hehhu"lla on tosi kivat lasten nimet! =)

Arttu-Pekka Oskari = Tosi ihana ja perinteinen nimi. Arttu nimestä itsekkin tykkään.
Aino-Aliisa Emilia = Aino-Aliisa on kiva yhdistelmä, ennen en ole kuullut. Emilia on aina varma nimi.
Onni-Eemil Ilmari = Paras, ihana, suloinen nimi. Onni-Eemil on reippaan kuuloinen nimi ja Ilmari sopii hyvin jatkoksi! =)
Kaikki nimet kauniita ja sopivat hyvin yhteen. Perinteisiä nimiä kivasti yhdistelty toisiinsa.

Meidän rakkahimmat ovat:

Iiris Oona Adalmiina, 4.10.1998
Petrus Niki Valtteri 20.10.2000
Jose Klaus Mikael 16.9.2001
Lara Enni Aleksandra 14.8.2002
Luna Erika Odessa 3.4.2005
Teo Aku Kristian 20.3.2007

Meillä se on mies, joka halusi erikoisemmat nimet, minä taas olin perinteisten nimien kannalla. Yritettiin, ettei kaikki nimet olisi niin erikoisia, jos lapsi ei sitten isompana tykkää sen hetkisestä etunimestään, niin voi vaihtaa sen toiseen tai kolmanteen nimeen.
Ja halusimme myös sen verran selkeitä nimiä, ettei joka paikassa tarvitse alkaa tavata nimeä miten se kirjoitetaan. "Luna"- nimi tuntuu kyllä olevan se erikoisin, että se taipuu vaikka mihin etunimiin. Larasta tulee usein Laura tai Tara tai Lana :D
Kaikilla nimillä on enemmän tai vähemmän taustaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:22 jessinmami kirjoitti:
ihana nimi teidän tyttärellä
meidän neidin nimi on Jessica Emilia
Jessica nimi ei ole minun makuuni, eikä Jessica edes sopisi meidän junttimaiseen sukunimeen :D Mutta Emilia on tosi kiva! =)

Meidän perheessä on kaksi elämän iloa, jotka pitävät aina elämässä kiinni ja heidän nimensä on;

Helmi Iita Matilda, 3/2002
Topias Onni Eemeli, 4/2005

Miehellä on ollut koko ajan kaksi suosikkinimeä- Iita ja Topias. Joten laitoimme sitten ne nimiin =)
 

Tykkään Arttu nimestä tosi paljon. Tulee mieleen yksi ihana Arttu poika, jotai nuoremoana hoidin kesäisin.

Nico myös kiva nimi, pikkuveljellä sama nimi, tosin k:lla. Ja hienosti nimet sopii yhteen.

Meidän päivänpaisteen nimi on Noora Katariina
 
tiipeli
Aapo Petteri...perinteisiä nimiä. Aapo oli meiän sukukirjassaki (sieltä etittiin meiän pojille nimiä) ja Petteri on mm. mun pikkuveljen ja monen tutun toinen nimi. Ja Punakuonon etunimi :LOL: Sopii hyvin toiseksi nimeksi.

Meil on Konsta Vilho Kaaperi & Elvis Iikka Antinpoika.
Suvusta on muut nimet paitsi Elvis :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pirpiz:
Ihania erikoisuuksia edellä, mun mummo oli Kustaava toiselta nimeltään;) Meillä Miranda Anna Maria (Mummilta toinen ja kolmas) :heart:
Pakko lainata itseäni; Mirandalle seuraksi saatiin nyt jo yksivuotias
Minja Sisko Josefiina :heart:

Ihana tämä Mesi-Maria Julia :heart:
 

Yhteistyössä