Lentomatkat kaksosia odottaessa

Sain maanantaina kuulla varhaisultassa, että odotan kaksosia ja nyt siis 7+3 menossa. =)

Olen lähdössä matkalle (Madeira) Marraskuussa ja silloin siis viikkoja 17-18. Nyt alkoikin arveluttaa, että onko kyseinen ajankohta vielä ok lentomatkustamiseen? Kun normaaliraskaudessahan se on varmasti ideaali ajankohta, mutta me monikkoraskaana olevat taidetaan edetä vähän nopeampaa tahtia kasvun ym. suhteen. :)
Oon menossa lääkäriin ja seuraavaan ultraan ensi maanantaina ja aion silloin ottaa asian puheeksi lääkärin kanssa, mutta koska matkaa ollaan maksamassa huomenna, niin sen vuoksi kyselen teiltä, jos jollain olisi kokemusta/tietoa.
 
Se on varmasti hyvin yksilöllistä. Minä olen ollut ennenaikaisten supistusten vuoksi sairaslomalla rv 15 lähtien, istuminen erityisesti on tehnyt tepposiaan koko raskauden ajan. Masukin kasvoi sitä tahtia, ettei minusta olisi ollut liikkujaksi missään reissussa. Nyt mennään rv 33 ja melkeimpä vuoteen omana, kotona kylläkin onneksi :) Kesälle oli varattuna matka etelään, mutta sen peruimme lääkärintodistuksella. Olen kuitenkin kuullut tapauksia, joissa hyvinkin on noilla viikoilla vielä matkusteltu ja paljon myöhemminkin. Matkanhan saat peruttua myöhemmin, jos et sille pääse lähtemään, kun vain pyydät lääkäriltäsi todistuksen, ettet kykene lähtemään. Toivotaan kuitenkin, että voit tuolloin vielä niin hyvin, että matka onnistuu :)
 
Hmmm... Mä oon lähdössä rv 20-22 paikkeilla. Tosin "vain" 2-3 tunnin lento. Ois tosiaan kiva kuulla kokemuksista. Mulla nyt viikkoja 17 eikä kyllä vielä juuri näy eikä tunnu, mutta piankos tämä olo voi muuttua. Vaihdettiin kuitenkin USA:n reissu Euroopan sisäiseen kun nt-ultrassa näkyikin kaksi sikiötä ;)
 
Mä lensin masunaperoideni kanssa viimeisen kerran rv 28, oli tosin vain tunnin lento. Pidempään en olisi kyllä voinut koneessa istuakaan - pidempään istuminen alkoi tehdä huonoa jo aika aikaisessa vaiheessa, ja harjoitussupistuksia tuli iltaisin enemmän, jos liikaa päivän aikana istui.
 
Kiitos kaikille kommenteista! :)
Sairaanhoitaja epäili tokassa varhaisultrassa (8+1), että jos ei mitään ihmeempiä tule, niin pitäisi pystyä ihan hyvin lentämään. Tapaan omalääkärin parin viikon kuluttua, jolloin 11+1 ja samalla on sitten ultra ja otetaan verikokeita ym. testejä.
Matkaa ei ole vielä varattu, mutta ilmeisesti viimeistään ensi viikon aikana hankitaan liput. Mukavaa kun on jotain muutakin odotettavaa kuin ultrat (joita sitten odotankin kuin kuuta nousevaa koko ajan...). ;)

Liisa34, onko sulla jo masu kunnolla näkyvissä? Ja onko esikoisista kyse?
 
Karla Meillä esikoisia odotetaan. Eli ei ole kokemusta mistään :) Mulla on sen verran tuota mahaa ennestään, ettei raskausmaha vielä ainakaan erotu. Selinmakuulla kasvaneen kohdun kyllä kädellä huomaa eivätkä kaikki housut mahdu enää jalkaan. Hoikemmalla ihmisella varmaan näkyisi jo.

Pitäisi käydä tukisukat ostamassa lomaa varten...
 
Mä lensin kaksosraskauden aikana elämäntilanteeni useampaan kertaan. Raskausviikoilla 9-10 käytiin ihan lomamatkalla Thaimaassa ja loppuraskaudesta useaan kertaan Keski-Eurooppaan elämäntilanteeni vuoksi. Matkakohde oli kahden lennon päässä, eli jouduin vielä odottelemaan kentillä ja vaihtamaan konetta. Vikan kerran kävin k.o. reissun rv 30 ja kaikki meni loistavasti! Voin tosin koko raskauden ajan mainiosti (5 kk oksentelua lukuunottamatta) ja kävin vielä Zumbassakin rv 33. Reippaat täysin samanpainoiset yli 3kg kaksospojat syntyivät 37+6. Eli ihan oman voinnin mukaan!
 

Yhteistyössä