"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Kiitoksia He.Ti:hug:
Noniin täällä sitten notkun, muistan vain elävästi kuopuksen yritysajoista miten se kuumeilu läsähti ihan vasten turpaa ja huomasin vetäväni greippimehuja ja laskevani päiviä ja kas etten tähtiäkin alkanut tulkita, mutta uskoisin ettei nyt tapahdu samaa ellei mies kultani ala lietsoa :D
 
  • Tykkää
Reactions: He.Ti ja Lasihelmi
viipulainentervetuloa

Mulla on niin hirveen malttamaton olo kanssa jo nyt, vaikka raskautuminen ei oo edes vielä mahdollista. Täytyy hillitä mielensä, ettei sitten kierukan poiston jälkeen ole heti ostamassa koko tilin edestä kaikkea mahdollista raskautumista edesauttavaa ravintoa ja tikkuja ja testejä
 
Mollimilla kiitoksia:hug:

Maltti olisi valttia täälläkin. Itsellä on ovulaatio tällä viikolla ja kiertoni on orjallisen tarkka ainakin mitä tulee kuukautisten alkamispäivään.
Rakas ukkoni on mitä parhain lietsomaan tätä orastavaa vauvakuumetta ja on merkinnyt itselleen muistiin petitiikeri päiväni nimellä "Evoluution aika":LOL: Herra päätti myös hakea itselleen vitamiineja kun ohimennen joku aika sitten luin hänelle, että sinkillä saattaisi olla hyviä vaikutuksia siittiöiden laatuun...mainittakoon, että mies vihaa popsia kaikenlaisia pillereitä, joten on erittäin hulvatonta, että ihan omasta tahdostaan on nyt päättänyt alkaa syömään edes vitamiineja. :rolleyes:
Että kiitos vaan murulle, et auta lainkaan hillitsemään minua:stick:

Mutta juu, totesin tänään, että ovis taitanee saapua aiemmin kuin yleensä, katsotaan. Lasten syntymän jälkeen ei ole ollut menkkakipuja ollenkaan, mutta oviskivut...varjele että voisin vannoa että supistuskivut ovat olleet helpompia, vaikka eivät kyllä ihan olleetkaan:kieh:
 
Heips, tulin päivittämään sen verran, että plussa tulla tupsahti hieman puun takaa viime perjantaina. Aiemmin kerroinkin, että tosi epäsäännöllistä kiertoa on ollut, minkä vuoksi hakeuduin tuossa joulun välipäivinä gynelle tarkastuttamaan ihan yleistä tilaa. Minulta löytyikin kysta ja gyne totesi limakalvon sen verran ohueksi, ettei uskonut raskauden mahdollisuuteen sillä hetkellä. Sain Terolut-kuurin ja jäin negatesteihin luottaen odottelemaan tätiä, jotta pääsee aloittamaan terokuurin. No tätiä ei sitten tullutkaan, vaan rinnat kipeytyivät ja plussa pärähti. Olo ei ole kauhean luottavainen, kun gyne oli juur puoltoista viikkoa aiemmin ollut skeptinen eikä nähnyt mitään raskauden merkkejä. Ilmeisesti ovulaatio on ollut sitten noin viikkoa myöhemmin kuin oletin, mutta mietityttää kovasti, että mahtaako kaikki olla niin kuin pitää. Eniten taidan pelätä kohdunulkoista raskautta.

Joten varovasti olen siirtynyt tuonne plussanneiden puolelle, mutta pysyttelen nyt täälläkin, sillä pelkään että tästä rytistään vielä takaisin kuumeilemaan..
 
He.Ti, täällä huhuilee yksi plussanneista :wave: Oon käyny lukemassa kyllä, mutta en jotenki oo viittiny tulla tänne kauheesti hehkuttamaan :ashamed: En tiiä, tuntuu että se ois epäreilua muita kohtaan, vaikka joo tiiän että ei se niin oo :xmas:

Mama?, oot ollu usein mun mielessä :hug: Toivon, että teitä onnistaa pian :heart:

Tässä nyt näitä mun lässy-tarinointeja: Alkuraskaus meni ihmeen helposti, ilman enempiä pahoinvointeja yms, np-ultrassa näkyi vilkas kaveri ja lasketuksi ajaksi saatiin 26.6. Liikkeitä oon tuntenu nyt jo hetken aikaa, tänään sai neuvolassa taas kuulla ne ihanat sydänäänet :heart:

Tsemppiä kaikille, joilla yritys käynnissä ja malttia yrityksen odottajille sekä jaksamista pettymyksiä kohdanneille!

KeepGoing 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
KeepGoing: Ihana kuulla että kaikki on hyvin! Kauankos teillä olikaan yritystä?

Minusta on ainakin mukava kuulla miten sen plussan jälkeen etenee, vaikka kyllähän se osaltaan lisää sitä omaa kuumetta. Varsinkin kun suunnilteen vielä muistaa mitä kahdessa edellisessä raskaudessa oli ja voi vähän valmistautua siihen että saattaa olla taas aivan täysin erilainen raskaus. Esim. voi olla että nyt kolmannella kerralla tulee sitä pahoinvointia niiden kahden edellisenkin edestä tai muita juttuja, joita ei ole tullut ajatelleeksi.

Tietääkö muuten kukaan hyvää ohjetta villavaippahousuille? Niitä tuli kuopuksen ollessa pieni jonkun verran kudottua kun kestoilin, mutta en enää yhtään muista miten ne tehtiin eikä tahdo minun silmään osua mitään helppoa ohjetta.... Vinkkejä otetaan vastaan!
 
Jaahas...tuolla apteekin testissä näkyy kaksi viivaa. Toinen on toki haalea. Menkkojen alkamisaika olisi ollut 13.1. tai jos ovis vähän myöhästyi? niin 15.1. Olo on pikkusen yllättynyt, en vielä ollenkaan tajua tätä. Miten se nyt kävi näin helposti ja viimeksi ei? Ja meneekö kaikki hyvin? Vaikka oirettakin vähän oli, olen silti äärettömän hämmästynyt. Ja tottakai hyvin onnellinen :heart:

Onnittelut myös Siilinlapsi ja Mama?a myös minä symppaan kovasti. Viipulainen pistää nyt vipinää vällyjen väliin. He.Ti mä olen kanssa vanha kestoilija, joten jos löydät hyvän villavaippaohjeen niin linkkaa. Oon tietenkin myynyt ja antanut myös vanhat kestot pois. Niin kuin kaiken muunkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla ja He.Ti
He.Ti
Siis kyllä takuulla saa:LOL:
Mies totesi viikko sitten, että siinä vaiheessa kun näkee kaksi viivaa testissä, on jo seuraavaan päivään mennessä ostanut koko varuste arsenaalin valmiiksi ja hyssyttelee minua sitten loppu odotuksen. Toivon että ei! :D Mutta ei sentään, oli kovin hellyyttävä kun pohdiskeli taannoin minulle, että kun jossain vaiheessa se tärppi käy niin itkee onnesta varmaan viikon ja loppu raskauden itkee silkasta myötätunnosta kun minä hormoonien takia pillitän :heart:

Tämä on vaan itselle aika uutta, että mies on näin innoissaan. Exän suhtautuminen lasten hankintaan oli hyvin vastakkainen, hänellä oli sellainen "Ihan sama" asenne, hyvä isä silti ollut lapsilleen.



Tänään on tosiaan repinyt oikeaa munasarjaa sen verran ikävästi että on kyllä kumma jos ei ovis ole aikaisessa. Tuhisin kipuilusta ja mies ehti jo huolestua, mutta kun sanoin sen johtuvan vain niistä paljon puhutuista "evoluutio päivistä" niin... se siitä ei niin tarkoituksella yrittämisestä herran osalta:wave:

Onnea minunkin puolesta kaikille plussanneille!!:flower::hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: He.Ti
Miten ihanaa, että mies on noin mukana! <3.

Olen nyt laskeskellut ja pohdiskellut petipäiviä ja ovista, sillä tuli outo tunne :D . Tajusin että raskaushan voi olla hyvinkin mahdollinen... Tuskin tämä kuitenkaan sitä on, sillä on vahva tuntemus menkkoja alkamisesta loppuviikolla :( . Nyt pistelee munasarjoja ja on oudonlaista, painemaista särkyä :O . Mistähän voisi johtua.. ei ole perinteisiä pms-oireita. Nekin alkavat vasta samoihin aikoihin kuin menkat. Verensokeri on jostain syystä vähän matalalla kun huimaa vaikka olen syönyt kunnolla ja terveellisesti . Ja edelleen kuumeinen olo.
 
Heippaheei!!

Kiitos että jaksattea tukea mua. Mä en tosiaan ole ääneen kamalasipuhunut meidän yrittämisestä, ettei vaan mahdolliset isovanhemmat saa kuulla asiasta sitten jostain. Anoppi on kovaa vauhtia haluamassa mammaksi. On halunnut jo pari vuotta. Äitinikin olisi aivan varmasti innoissaan. Ei vaan tohdi kertoa asiasta heille, jos onkin niin surkea tilanne, ettei lasta tänne suoda. En haluaisi mitään paineita suvunpuolelta, enkä tuottaa "pettymyksiä". Serkulleni olen kertonut meidän yrityksestä. Mutta en hänellekkään aina tohdi asiasta puida, eikä hän koskaan kysele asiasta mitään, niin en sitten itsekkään ota puheeksi. Serkullani on kaksi lasta, ja hän oli raskaana silloin kun me aloimme yrittämään. Samoihin aikoihin alkoi mieheni parasystävä odottaa lasta vaimonsa kanssa (hänkin siis syntynyt jo aikoja sitten). On tässä kohta 1,5 vuoden aikana saanut kuulla todella monen tutun tulleen raskaaksi ja ollaan vauvat maailmaan saatu. Ja taas joku tuttu raskaana. Huoh.... Kyllä alkaa facebookissa ärsyttämään kaikkien näiden raskaus/vauva/masu/himo pävitykset. Tekisi mieli poistaa kavereista kaikki nuo. . .

Kyllä se vaan välillä tuntuu epäreilulta seurata vierestä toisten hehkutusta, ja miettiä miksi omalla kohdalla ei voi olla samoin. No, alkaa olla kohta aika turta tämä eukko näiden juttujen kanssa. Välillä mietin onko sitä kuumetta, tai halua tulla äidiksi enään.

No nyt on käyty verikokeet kaikki ottamassa. Mies menee vielä joku päivä s.näytteiden kanssa mehiläiseen. (maksaa 94€, huh huh.) Aika vielä papaan ja sitten neuvolaan kuulemaan tuomio. Nyt en edes jaksa ajatella koko asiaa, kyllä mulla kerkee se paniikki tulla sitten päivää ennen neuvolaa.. :D

Ainiin, mulla lääkäri nimenomaan sanoi että foolihappoja jo ennen yritystä. Ja niinhän se lukee tossa femibion paketissakin, " raskauden suunnitteluvaiheesta 12. raskausviikon loppuun saakka "

Onnea plussanneille. <3
 
  • Tykkää
Reactions: He.Ti
En kai minä oo edes ajatellut mitään oireita vielä. Menkkoihinkin on vielä miljoona vuotta aikaa niin ei jaksa miettiä mitään oireistoa. Saatan testata sitten vasta kun viikon menkat myöhässä. Ne parin päivän heittelyt voi johtua stressistä, ainakin mulla, yleensä ovat kellontarkat.


Ja mamalle Pusuja. Täällä on sulle monta tsempparia! Ja hirveen kiva kuulla miten etenee tuo projekti teilläkin nyt. Epäreilulta se varmasti tuntuu, mutta koittaa se aika varmasti teillekin! Sano mun sanoneen!
 
Viimeksi muokattu:
Hei taidan viimein ja viimein liittyä seuraanne kun olen jo pitkän ajan sivusta seurannut. Elikkäs täällä kirjoittelee nuori naisen alku ikää vasta 19 tänä vuona täytän 20. Miesystäväni on 25 ja täyttää 26.

Meillä siis tilanne että minulla ollut jo vuoden verran välillä suurempi ja välillä pienempi vauvakuume. Meillä on asiaa puhutta ja mietitty joka kantilta ja syksyllä olikin tilanne että kumpikin oli sitä mieltä miksi ei. Olimme jo puhuneet että voisimme alkaa yrittämään mutta sitten mies otta takapakkia:\
Elikkäs nyt siis tilanne näyttää pitkälle siltä että joudun potemaan hirmuista kuumeilua vielä tovin.tarkoitus olisi siis opiskelemaan oppisopimuksella. ( keväällä 14 lukiosta päättötodistuksen saanut). Eli vauva haaveet lykkääntyy ainakin useammalla vuodella:(
Onnea kaikille plussainneille <3
 
  • Tykkää
Reactions: He.Ti
itse olin 19 kun aloin ensimmäistäni odottamaan. Tein viimeiset opinnot äippälomalla ja koska ne kirjattiin äippäloman jälkeen (kun eihän äitiysvapaalla saa opiskella) niin valmistuin ja pääsin heti pätkätöihin. Toista lasta aloin odottamaan kesken alan vaihdon eli uusien opintojen. Äitiysloman jälkeen jatkoin opiskelua ja nyt jo toinen ammatti taskussa. Tosin nyt vuoden vaihteessa jäin työöttömäksi mutta luotan siihen että jotain tulee vielä :D Jos ei muuta niin lisää opintoja :D

Koko elämä aikaa <3
 
Osaisiko kukaan sanoa vaikuttaako oireeni lupaavilta? =) ja onko kellään ollut samanlaista raskaana ollessa/ihan muuten vain?

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1921427-piinailijoiden-oireet-ovulaation-jalkeen-ja-tulos/sivu48.html#post30583038
Vaikea sanoa kun itse on havahtunut molemmilla kerroilla vasta siihen että "millonkas mulla viimeksi oli menkat?" :D No okei oli jotain oireita mutta ne oli niin semmmosia ettei voinut kuvitellakaan että niistä vois mitään päätellä.
 
Tanja12
Itsellä ei ole muistikuvaa muuta kuin lämmöistä kuopuksen kohdalta, jotka pysyi ylhäällä oviksen jälkeen ja laskivat normaaliin sieltä reilusta 37C vasta kun tyttö syntyi. :)
Silloin testailin herkillä testeillä 5 vai 4pv ennen oletettujen menkkojen alkua. Syynä oli tilanne, joka oli ihan poikkeava. Olin aikeissa tiskata kattilat ja minulla oli sitruunan tuoksuista Fairya, joka aiemmin oli aina tuoksunut hyvältä nenääni. Valutin litkua altaaseen oikein antaumuksella kunnes haju pöllähti nenääni ja meinasin oksentaa.
Selvä haamu vahvistui niin, että päivä ennen vikaa kiertopäivää posahti vahva plussa. :)

Omaa:
Ei kyllä ole tästä kierrosta kummoiset odotukset. Meillä menee aikataulut pahasti ristiin työpäivien vuoksi tämä loppuviikko (minulla aikaista aamuvuoroa, miehellä myöhäistä iltaa), joten eilisen touhuilun voimin en usko mitään tapahtuvan ellei ovis tosiaan ole aikaisessa (normaalin aikataulun mukaan olisi vasta perjantaina). Vaan eipä se mitään, jos ei niin sitten ei vielä, arki on tämmöistä välillä. :D
 
He.Ti mitä alaa opiskelit äippälomalla? Itsellä on tosiaan alkamassa juuri oppisopimuksella maqtalousalanperustutkinto. Eli aika fyysistä työtä ja näillä näkymin 2vr/kk on koululla teoriaa. Tuon pitäisi kestää sen 2-2 1/2 vuotta riippuu miten saan hyväksi luettua.. Eli täällä vauva haaveet joutuu ainakin sen ajan mitä opiskelut vie niin lykkäämään:( mutta mies eilen totesi että aika pitkä aika tuo 2 vuotta kun asiasta puhuimme toivottavasti vihreää valoa näyttäisi jo aijemmin:)
 
viipulainen
Aika nopsaan sait plussan testiin :D . Mulla ei oo ollu mitään ihmeempää hajuherkkyyttä. Oon aika satavarma että ne menkat sieltä kohta alkaa..kipuja on enää harvoin ja lämmöt pysyy samassa paikassa :( . Jotenkin vain sellainen vahva tunne etten raskaana ole. Sitä yrittää keksiä kaikenlaisia mahdollisia oireita, jotka ehkä voisivat merkitä raskautta...miten typerää :D
Kyllähän poskia vahvasti kuumottaa vielä ja väsymystä esiintyy paljon, mutta se johtunee huonosti nukutuista öistä.
 
Tanja12
Juu aikaisin tosiaan, mutta vaikka kierto oli jämpti 29 silloinkin, niin ekassa ultrassa todettiin, että vastaa viikkoa pidemmällä olevaa raskautta, joten se selitti aika hyvin miksi alkoi näkyä testissäkin noin pian, pojastakin oli mielestäni 4pv edempänä ultran mukaan kuin mitä silloin kierron mukaan olisi pitänyt. Siksipä tässä uumoilenkin, että saattanen oikeasti ovuloidakkin hieman aiemmin kuin yleensä:rolleyes:

Tässä on tosiaan tämä päivä ollut perinteisiä ovis kipuja ja nyt alkoi se kettumaisin tylppä, puristava ja viiltävä kipu mikä tulee sykäyksittäin ja tuntuu että hengityskin on ihan liikaa pyydetty. Vihaan...:stick:
 
He.Ti mitä alaa opiskelit äippälomalla? Itsellä on tosiaan alkamassa juuri oppisopimuksella maqtalousalanperustutkinto. Eli aika fyysistä työtä ja näillä näkymin 2vr/kk on koululla teoriaa. Tuon pitäisi kestää sen 2-2 1/2 vuotta riippuu miten saan hyväksi luettua.. Eli täällä vauva haaveet joutuu ainakin sen ajan mitä opiskelut vie niin lykkäämään:( mutta mies eilen totesi että aika pitkä aika tuo 2 vuotta kun asiasta puhuimme toivottavasti vihreää valoa näyttäisi jo aijemmin:)
opiskelin silloin ravintolapuolta, catering ja suurtalousalaa. Nyt on myös älhihoitajan tutkinto plakkarissa ja vielä suunnittelen sairaanhoitajan opintoja :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
mama? :hug: Tuntuu pahalta sun puolesta, mun serkkuseni on samassa tilanteessa (aloin jo miettii, että onko maailma liian pieni) ja aina kun hänestä kuulen, toivon että olisi hyviä uutisia. Se on raskasta katsoa, kun jotkut sikiää ajatuksella ja toiset ei vaikka kuinka olisivat "ansainneet" lapsen. Paljon tsemppiä teille. Toivottavasti testeissä tulee hyvät tulokset.
 
  • Tykkää
Reactions: mama?

Yhteistyössä