"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Mä en jaksa enään edes ajatella, olisiko jotain ns. Raskausoireita. Kun niitä on sitten muka jatkuvasti. Tässä puolentoistavuodenaikana on kärsitty päänsärystä, huonosta olosta, metallinmausta suussa, huimauksesta, kaikennäkösistä mahatuntemuksista, herkästä hajuaistista, väsymyksestä, vessassa rampataan alvariinsa, nännit ollu tummina, toinen tissi kasvanut ykskaks toista himpun isommaks, suolakurkkuhimosta, etovuudesta esim. Valkosipuliin, normaalisti tykkään käyttää vaikka missä. Jopa ilmavaivoja mulla oli yks kuukaus. Mut sekin meni ohi. Milloin mitäkin on oireiltu ja tulos on aina sama. :D

En kyllä lasikisi, enkä enään laskekkaan oireiden varaan.. Hitto kun kiertokin tuntuu taas pitenevän. Taitaa kroppa ihan tahallaan vetää höplästä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: He.Ti
Tanja12:
Hmmm....pidetään peukkuja:)

Juu itsekkään en oireiden varaan laske kun tiedän voivani aikaansaada niitä ihan mielenvoimalla.:D
Muistin juuri, että itsellä varma merkki on ollut navan alle ilmestyvä hormooni viiva. Se on molemmissa raskauksissa ilmestynyt jo ennen kuin menkkojen on pitänyt alkaakkaan, sitten se on tummentunut tosi näkyväksi muutamassa viikossa raskauden ekalla kolmanneksella ja kadonnut vasta kuukausi synnytyksestä. Niin ja kuopusta kun aloin odottamaan alkoi tulla maitoa rinnoista, olin ns. heti valmis ruokintaan :LOL:

Huoh, tulisi huominen, saisi laatuaikaa miehen kanssa:kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12 ja He.Ti
Siis joo, tuo oireilu :D Minä en luota mihinkään oireisiin koska tiiän että alan niitä kehittelemään kun kuume kasvaa. En usko että ennen menkkojen pois jäämistä tulee mulle ainakaan mitään kun ei ole tullut edellisissäkään. Joitain palstoja kun käy taustailemassa niin onhan siellä välillä aivan hysteeristä menoa! o_O Kyllä nainen tulee hulluksi kun se jotain oikein kovasti haluaa.

Onneksi täällä sentään saa jutella jotain muutakin kun laskea jonkun kanssasisaren kanssa päiviä kierrosta :LOL: Saa vähän ajatuksia tyyntymään. Kauheeta flunssaa pukkaa täällä päälle :snotty:
 
Tääläkin pidetään sulle peukkuja Tanja12 ????

Mustakin on ihanaa kun ei tarvii jutustella vaan kiertopäivistä (tosin olisin aika hiljasta seuraa kun en kamalasti laskeskele). Esikoista huomasin et olin raskaana vasta kun viikkoja oli kasassa jo jotain 8....

Kateellisena lueskelin kun joku (en nyt puhelimella pääse sivuja selaamaan ja en muista kuka sitä sanoi, anteeksi!) että mies on enemmän vauvakuumeinen. Saisinpa minäkin ton ukon jotenkin lämpeemään. Nyt meillä menossa vaihe et elämä on hirveetä säätöä koko ajan joten ei kannata yritä tähän kaaokseen yrittää puhua toista lasta....hieman vaan jänskää et kun totaa ikää alkaa olla että jos liikaa odotetaan et onnistuuko se enää ollenkaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
Wellmu se taisin olla minä joka siitä miehen vauvakuumeilusta mainitsi:)
Se on vaan jotenkin niin miehellä veressä tuo lasten arvostaminen, en ole tainnut nähdä kuin muutaman miehen eloni aika joka olisi nykyisen mieheni kaltainen. Välillä tuntuu, kuin hän olisi ihan silmittömän onnellinen jokaisen tuntemattomankin lapsesta ja monesti tuo tökkii minua kyynärpäällä kun pieniä näkee ja naama suorastaan sädehtii, kun katsoo rasavillien pikkuihmisten menoa vaikkapa kauppakeskuksessa pahimpaan ruuhka aikaan, jolloin moni muu tuhisisi ennemmin tympääntyneenä:kiss:
Hää on hellyyttävä olento:D

Josko teilläkin toisen yrityksestä voisi pian puhua, ei ne sekamelska kaudet yleensä kauaa kestä kerrallaan, vaikka siltä kyllä aina tuntuu, tiedän kokemuksesta. :hug:

Täällä tosiaan on kiva kun keskustelussa on mukana monia muitakin juttuja kuin kierron seuraaminen, voi samalla läpikäydä kaikkea asian tiimoilta ja vähän vierestäkin=)
 
viipulainen totta! Ja itse olen vähän sitä mieltä että kyllä siihen lapsen saamiseen muutakin liittyy kun kierron seuraaminen ja jatkuva testaaminen ja ja ja :D Tai siis, miksi turhaan lietsoa itselleen stressiä, sitä minä en ymmärrä. Mutta jokainen tavallaan. Siksi tä ketju onkin niin kiva kun ei tarvi stressata siitäkään ettei tunne kuuluvansa joukkoon jos ei tee jotain tiettyä asiaa.

mitä mama sulle kuuluu? Entä sitten ne meijän plussalaiset?
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Voi hyvänen aika miten en muistanut miten tuska-aikaa tää alkuraskaus onkaan. Jotenkin en yhtään muista millaista se oli viimeksi, ja nyt kun lämpöä ja väsymystä lukuunottamatta ei ole mitään oloja niin tuntuu kyllä oudolta. Jotenkin muistelin, että kohtua olisi viimeksi kolottanut pidempään ja siellä keltarauhasen kohdallakin ollut kipua. Kyllä on taas pitkä aika ennen kuin varmistuu, että onko siellä edes mitään onnistunutta oikealla paikalla.

Wellmu se kaaos kyllä hellittää kun elämäntahti taas hidastuu raskauden ja pienen vauvan myötä. Sanot miehelles, että ihminen tekee itse sen kaaoksen ja jos sen loppumista jää odottelemaan niin pitkään saa odotella.

Tanja12 hyvältä kuulostaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
Kiitos peukkujen pitämisestä ;) <3.

Lämmöt pysyy yhä ylhäällä ja kohdunsuu tiukasti kiinni. Vssempaa munasarjaa vihloo. Muuten ei oo menkkamaisia kipuja =) .

Onko muuten kellään tullut alkuraskaudessa pitkien istumisien takia selkäsärkyä? Itselläni alkaa särkeä todella helposti. Vieläkin on vessassa ravaamista :). Ja tosiaan nyt kp29/28-30 ;) jänniä päiviä eletään :)
 
Voi täällä niin jännittelen teidän kanssa <3 Laittakaa vaan plussanneet kuulumisia niitä luen innolla :)

Meillä on liikuttu odottelusta "tulee jos on tullakseen" yrittämiseen. Saa nähdä jänistetäänkö ovulaation aikaan ja siirrytään takaisin kumien käyttöön... On tämä vaan niin pelottavaa päättää nyt vai vähän myöhemmin, melkein toivon että tulisin nyt sen kummempia yrittämättä raskaaksi että tää edestakas suunnittelu\odottelu loppuisi.

Voi sanokaa nyt muutkin että edes vähän pelottaa hypätä uuteen elämän vaiheeseen ;)
 
venla90 Sehän on ihan tavallista että jännittää. siinä vaihessa oisin huolissani jos se ei mitään tunteita herättäis, mut kyllä sitä aina pärjää ja selviää uudessa elämäntilanteessa. Ihminen on aika sopeutuvainen eläin loppukädessä ;) tsemppiä teillekin!
 
Tuli muuten mieleen toista kierron laskeskelu jutusta, löysin sovelluksen joka laskee kierron mukaan n. Ovulaation ajankohdan. Itse tykkään seuralla sillä, mulla kyllä on aina hyvin tunnistettava ovis kun rinnat kipeytyy ja vihloo alavatsaa. Sovellukseen saa korjattua ylös menkat, ovulaation, oireita, intiimit hetket (naurettavasti suomennettu) ja muuta nippeli tietoa.

Sovelluksen nimi on ladytimer, onko hän jotain tekemistä ladycomp ehkäisy tietokoneen kanssa? Ei siis mikään tieteellisesti toimiva sovellus, vaan suuntaa antava :)
 
He.Ti Mulla menee hyvin. Töitä saan tehdä, ja vakiduunin taidan tästä saada. Sen vuoksi en nyt ole päässyt enään stressaamaan tätä vauva juttua enään niin paljoa, hyvä vaan. Välillä mietin onko sitä kuumetta enään ollenkaan, välillä tulee taas tuskainen surun hetki ja tajuaa mitä sitä haluaa eniten. Kyllä se on se lapsen saaminen, jonka haluaa seuraavaksi toteuttaa. Tänään pienellä kateudella katselin tutun äitiystävän touhuja yksivuotiaan lapsensa kanssa. Haluan niin samanlaisia hetkiä omaankin elämään. Huoooooh!! :D nooo, kaikki ajallaan sitten kai..

Mies kävi nesteet luovuttamassa pari päivää sitten. Nyt pitää siirtää neuvola aikaa parilla viikolla, että keretään saamaan kaikki tulokset siiheksi. Sitten se onkin totuuden hetki. Apua. Alkaa jo jännittää. :/

Mitens teillä He.Ti ?
 
  • Tykkää
Reactions: He.Ti
viipulainen - ei tollasia miehiä olekaan =)

Venla90 - tietty se jännittää, mua ainakin. Muistan esikoista odottaessani miettineeni tuhat kertaa että oliko tämä nyt oikea päätös ja mitenköhän mä jaksan ja miten noi duunikuviot sit osuu....duuneista en vielä tiedä kun olen vielä hoitovapaalla mutta kaikki muu on kyllä lutviutunut joten eiköhän ne duunitkin jotenkin loksahda paikoilleen. Hassua sinääsä että nyt kun mietin sitä toista niin käyn läpi tota ihan samaa ajatusprosessia. Mä oon vaan näköjään sellainen että kaikki uusia isoja juttuja (talo, avioliitto yms) pitää x-aikaa antaa alitajunnan työstää...niin näköjään ton kakkosenkin kanssa :)

mama? - kiva kuulla että olet positiivisilla fiiliksillä
 
mama hauska kuulla että välillä jotain muuta ajateltavaa.

Musta tuntuu että tämä kuumeilu menee kohta yli äyräiden kun alkaa tulla jo uniinkin tämä piinailu :D En usko että tulee/on tullut tärppiä tästä ensimmäisestä kierrosta, mutta silti sitä jotenkin elättelee toiveita. Juuri eilen siitä miehen kanssa puhuttiin että jännät paika tässä nyt on, mutta molempi tulos on loppuviimein ihan jees. Puolensa siinä että lapsiluku on tässä, puolensa siinä että tulee yksi lisää. Kunhan nyt en alkaisi mitään stressejä kehittelemään tästä...
 
Voi Tanja12 harmi juttu. :(

Itse jo vähän valmiiksi pelkään miten nyt ennen seuraavia menkkoja kehittelen kaikki "raskaus oireet" ja petyn kun menkat alkaa. Mies sanoi että jännittää jo nyt vaikka taitaa olla kierron 7 päivä, eli otollista aikaa vielä odotellaan. :p

Pitäisi vaan osata keskittyy muihin asioihin ja ottaa rennosti, niin alkutaipaleella meillä vielä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
Tanja12 voi harmi:ashamed:

Wellmu:
Olen ihan samaa mieltä, ei pitäisi olla, mutta jotenkin tuo vaan on ihan oikea olio=)

Ainahan sitä jännittää tätä lapsi asiaa.
Esikoisen odotus meni pitkälti stressatessa, että kuinka pärjään, miten synnytys, yöherätykset ym.
Toisessa ihan sama juttu, synnytystä tosin en niin enään stressannut, mutta arki vastasyntyneen ja 1,5 vuotiaan kanssa alkoi jännittämään ihan hirveästi jossain vaiheessa.
Mutta..kaikki on mennyt ihan hyvin, on vaan hyvä että jännittää, jos ei mitään empimisiä tai panikointeja tulisi, niin veikkaan että realiteetit lapsiarjen suhteen ei olisi vielä ihan selvät. :)

On:
Viikonloppu on hyödynnetty sitten erityisen hyvin.;) Sitten ei muuta kuin odotellaan pari viikkoa:stick:
Tänään popsin tyhjään mahaan turhan monta palaa suklaata ja tuli paha olo, sellainen ällö sokeripiikki kun iskee niin tuntuu että ulos lentää ihan putkessa jos ei pääse hetkeksi makuulle. Mies sitten huolissaan paijaili ja kun olo alkoi helpottua, naureskelin että olo muistutti hyvin etäisesti aamupahoinvointia...mies ei ihan ymmärtänyt ja hämmentyneenä kysyi "joko ne oireet noin pian voi alkaa jos on raskaana?":D
Hihihi...höpsö mies:D:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
Plussatuulia teille kaikille!!! <3
Toivon niin kovin että teillä tärppäisi pian ja että omatkin miehet olisivat mukana ja pienessä vauvakuumeessa :D ;)

ON: lämmöt pysyy yhä koholla :O . Päätä ja poskia kuumottaa ja vessassa ravaaminen jatkuu. Oon kyllä nyt ihan pihalla. Onko tämä nyt varhainen km??? Pitäiskö varalta tehä testi?
 
Tanja12
Itse en varmaan uskaltaisi testata, koska varmaan tulisi hirveä suru jos näkisin edes haamua testissä.
Tuttavalla on ollut kahdesti varhainen keskenmeno ja molemmilla kerroilla on vuoto ollut todella runsasta vaikka ihan ns. oikeaan aikaan vuoto alkoikin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.
Mitenkäs sinulla, onko ihan normaalin oloista vai poikkeavaa?

On:
Kiitän tukkoon syötettyä kalenteriani tällähetkellä, sillä olen ehkä maailman onnettomin ihminen kun jotain pitäisi odottaa:headwall: Tänään on vapaa päivä ja sen kyllä huomaa, kävin hakemassa itsellenikin vitamiini purkin...raskausajan vitamiineja. No joo lukeehan siinä että ennen raskautta, mutta silti tämä liiallinen vapaa-aika ei ole yhtään hyvä:LOL:
Onneksi minulla on samassa tilanteessa tukihenkilö, jonka kanssa voin ihan livenä purkaa tätä malttamattomuutta:D
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
Tanja12 tee vaan testi niin saat ainakin varmuuden. :)

Mies ilmoitti että täällä odotellaankin huhti toukokuun vaihteeseen.... Taitaa jännittää hän ihan yhtä paljon kun minä. :\ joka toinen hetki ollaan ihan että nyt heti ja kohta taas odotetaan vaan... Ihan järjetöntä muutaman kuukauden takia stressata tällätavalla. Miten saan miehenkin ymmärtämään että nyt vaan pitää antaa mennä, ei elämää voi suunnitella ennalta pikkutarkasti. Toisaalta en uskalla paljoa painostaa jos hänestä tuntuukin ettei ole ihan vielä valmis. :\
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
Viipulainen
menkat alkoivat hirveällä kivulla, mutta kipu kesti vain tunnin parin ja sen jälkeen ei ole ollut mitään perinteisiä kipuja. Kyllä välillä jompaa kumpaa munasarjaa jyskyttää ovulaatiomaisesti. Välillä tulee pieniä hyytymiä.

Nyt ei ole enää runsaat. Yleensä kestää sen 5 päivää. Nyt on ollut jo 3.
Kyllähän tässä vähän jännää ja on pihalla, että mitäs kaikki nyt meinaa :O . Voisin tehdä sen testin keskiviikkona, Jos vaikka jaksaisi odottaa vielä siihen.

Lämpöä on 36,9 -37,0, yleensä on 36,3-36,6
 
Viimeksi muokattu:
Tanja12
No sitten teet testin ettei jää kummittelemaan, onhan siinä sitten toki sekin että jos sieltä jotain hailuraa viivaa tulisi näkyviin vielä, niin tietää että mahdollisuudet tulla raskaaksi on mutta tällä kertaa meni näin. :hug:

Tiedättekös, välillä tulee oikeasti sellainen fiilis että haluaisi olla vaan kotiäitinä kotona:whistle:
Itsellä on pari sellaista harrastusta mitä ihan kotona harrastan (ei mitään liikuntaan liittyvääkään) ja niille ei tahdo löytyä aikaa silloin kun inspis iskee kunnon rytinällä päälle. Silloin kun olin kotona muksujen kanssa, pystyi puuhaamaan näitä omia juttuja aina kun se fiilis tuli.:D
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
Viipulainen
Kiitos sinulle =) . Onhan se ihanaa tietää että raskauden mahdollisuus olisi. Minulle on yksi suurimmista peloista se, etten lasta pystyisi saamaan oman mieheni kanssa :( . Pitänee tehdä testi pikimmiten, ja kiitokset kaikille, kun jaksatte kuunnella ja auttaa <3 <3
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen

Yhteistyössä