"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Täällä kuume senkun kasvaa:( tuntuu vaan että kaikkilla on vauva paitsi minulla:( ystäväpiirissäni on neljä raskaana haikeus iskee aina kun mahakuvia facessa näkyy:( tänään kävin ruokakaupassa ja sieläkin ainakin 4 raskaana ja muutamia pikkuvauvoja näky. Huomasin tänään jopa eksyneeni vauvaosastolle, hui kuinka tämä kuume on viime päivinä tuntunut nousseen hirmuseen tahtiin
Mites teillä muilla onko teillä tapana eksyä vauvaosastolle kaupassa?
Ja mielenkiinolla kyselisin minkäs ikäisenä olette esikoisenne saaneet ja miten sukulaiset ja tuttavat ovat asian ottaneet?
 
l_oora:
Tuo on aika normaalia, että alkaa nähdä joka paikassa vauvamahoja, vauvoja, lapsia, rattaita, tutteja...ne on aina olleet ympärillä mutta niihin ei ennen vauvakuumeen iskemistä ole kiinnittänyt huomiota. Huomasin saman tänään itsekkin kun kaupassa kävin ja ystäväpiirissä tuntuu yksi sun toinen ilmoittavan perheenlisäyksestä.:hug::)

Minun ei tarvitse onneksi eksyä vauva osastoille, kun laatikossa on tallessa lapsien vauva vaatteet, niistä yhtä vaatekappaletta näytin miehellekkin tuossa lauantaina ja ihasteltiin siinä sitten typerät ilmeet naamalla sitä :D
¨
Minä olin 21 kun esikoinen syntyi, täytin samana vuonna 22 loppuvuodesta. Kuopuksen syntyessä olin ihan hetken vielä sen 22v :D
Tuttava ja perhepiiri otti asian tosi innoissaan vastaan, mutta minä olen lapsenkasvoisen naisen perikuva ja pituutta ei juurikaan ole kehuttavaksi saakka, joten tuntemattomat katsoivat nenänvartta pitkin ja ohittaessaan kuulin vain "Kamala näitä teini-äitejä on nykyään joka paikassa.":LOL:

Se on mielestäni se ja sama oletko esim. vaikkapa 20 vai 35 kun esikoisen saat, mikään ei oikeasti tee ihmisestä valmista ensimmäisen lapsen syntymään, lapsi syntyessään opettaa ja lapsen mukana kasvaa vanhemmaksi ja molemmat, nuori tai kypsempi äiti on siinä suhteessa samalla viivalla. Tärkeintä on mielestäni se, että itse tuntee olevansa valmis (itse ja kumppani tai voihan olla että on päättänyt olla yksin) ja lapsi on rakastettu oli sitten ne opinnot kesken tai se oma talo ostettuna ja ura valmiina. :)
 
Itse olin vielä 18 kun aloin esikoista odottamaan sinä kesänä täytin 19. Ja sukulaiset ja tutut on kyllä aina minusta tienneet että "nuorena aloitan" mutta kieltämättä synnärillä sai aika pitkiä katseita. Yksikin rouva tuli ihan suoraan sanomaan minulle että minä olen aivan lian nuori äidiksi koska en tiedä lapsista yhtään mitään. Kyseinen rouva oli yli 30 (en tiedä taustaa oliko lapsettomuutta tms) ja ensimmäistänsä myös tekemässä. Pidin sille päivän peilin aiheesta 19 v ensisynnyttäjä tasan samalla viivalla 30 v ensisynnyttäjän kanssa kokemuksen suhteen. Se ensimmäinen lapsi on aina se ensimmäinen ja kaikki on ihan uutta ja omitusta. Hiljeni se siitä, ehkä olin hänelle turhan tyly, mutta eipä herunut kyllä häneltäkään kunnioitusta.

Päivääkään en ole katunut sitä etten ole edes harkinnut raskauden keskeytystä tms. Aina pärjää jos tahtoa on. Sitä tahtoahan sitä alttarillakin kysytään :D
 
Minulta eräs ihminen kysynyt suoraan miksi haluan näin nuorena lapsen ( vaikka en kai nyt mikään erikoisen nuori äidiksi olisi 24 vuotiaana...)
Vastasi vaan että olen aina tiennyt että haluan lapsia ja kun taloudellinen tilanne alkaisi sopiva olemaan ja ihana mies löytynyt, niin en sitä ongelmaksi koe.
Töissäkin lasten kanssa kaiket päivät niin kai osaisin yhtä kotonakin hoitaa :)

Tavallaan ymmärrän ihmettelijät, keski-ikä ensimmäisen lapsen synnyttäjillä kun taitaa olla 30.
 
Tein aamulla r-testin. Olen itse näkevinäni siinä jotain hailuraa :confused: en saanut kovin hyviä kuvia, mutta näettekö siinä mitään ??? :O

Testi

Testi

En ole ennen saanut muuta kuin selviä viivanpaikkoja, mutta tuossa näyttäisi olevan hiukan punertavaa sävyä. Mulla kesti ihan vähän vajaa 3vrk menkat ja nyt tulee vähän tuhruvuotoa! =)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, tässä hieman plussalaisen kuulumisia. Suurinpiirtein kuudennella viikolla mennään ja jonkinasteinen pahoinvointi yrittää selvästi hivuttautua elämään. Kävin tänään akupunktiossa hakemassa apua poskionteloihin ja lihasjännitykseen, samalla laitettiin yksi neula torjumaan myös pahoinvointia. Saas nähdä mikä vaikutus. Ensi viikolla ollaan menossa varhaisultraan, siihen saakka vielä jännittelen, että onko kaikki niin kuin pitää.

Kovasti tsemppiä kaikille yritykseen, pidän peukkuja, että niitä plussia putkahtelee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla ja He.Ti
Tsemppiä Siilinlapsi ultraan, eiköhän siellä kaikki hyvin ole=)

Minäkään en valitettavasti mitään tuossa rt-liuskassa näe:(

Tosiaan omaa napaa ihan muusta aiheesta kuin raskauden yritys.
Tajusin tuossa että esitelmöinnistä puuttui se seikka ettei vielä asuta yhteisessä kodissa miehen kanssa, ollaan ns. kahden pienen asunnon loukussa.
Tänään sitten nämä asuntovirkailijat suuressa viisaudessaan tarjosivat asuntoa ja KAKSIOTA...siis hitto KAKSIOTA..NELJÄLLE ja kenties mukaan jos tarraa piakkoin se viideskin...pakko siitä on kieltäytyä, mutta toivon että mitään punaista merkintää ei tule kun selostan vähän lisää mitä siinä hakemuksessa lukeekaan...kyllä kyrpii ja pahasti tämä urpoilu:headwall:
 
viipulainen aika outoa, että ne tarjos noin pientä asuntoa :O !

ON: Harmittaa niin paljon ettei tossa testissä sit tainnu muuta olla ku viivanpaikka :ashamed:
Mut joo..yleensä mulla on menkat kestäny 5-6 päivää ja nyt on ollu normi vuotoa vaan kolmena päivänä + ihan pikkuruista tuhruvuotoa pyyhittäessä tällä hetkellä |O
Alavatsaa nippailee edelleen paljon, semmosta ihme jomotusta ja ristiselkä on julmetun kipee. Lämmöt pyörii viel 36,8 asteessa (norm noin 36,6), kaamee väsymys. Oon nukkunu tosi pitkät päikkärit taas.. tiedä mistä nää johtuu. Raskaana en ainakaan voi olla, kun oli kuukautiset ja nega -testi :( .

Mut ihanaa on, että mun mies oli nähny ekan vauvaunen :LOL: !!! :heart:
 
Jes! saatankin saada tutkintoni suoritettua vähän nopeammin :) mikä tarkoittaa siis sitä ettei ole huolta tutkinnon kesken jäämisestä vaikka vauva ilmoittaisi itsestään nyt. :)

Tanja12 kai hormonit voi vaihdella ja kierto muuttua väliaikaisesti jo siitäkin että jännittaää niin paljon mahdollista raskautta :\ nyt vaan sormet ristiin seuraavaan ovikseen :)
 
Joo sain soitettua asuntotoimistoon ja peruin tarjouksen. Avasin tosiaan siinä puhelimitse kesken työmatkan bussissa virkailijalle tätä tilannetta, että muuttamassa on neljä ja mahdollisesti lähiaikoina on tulossa perheenlisäystä, että todellako kaksioon oli se sitten vaikka minkä kokoinen neliömääräisesti...mies linjan toisessa päässä ymmärsi kyllä yskän heti ja rauhoitteli minua ettei hätä ole tämän näköinen, mutta toki joutuu nyt odottamaan että milloin tarjotaan toista ja mistä. Tuli ihan jäätävä hormoonihirmu olo siitä paasauksesta ja ihmiset ympärillä vähän katsoi huvittuneena, mutta menköön:LOL:

Tanja12:
Tuli mieleen, että minulla kierto reagoi valon määrään, siis auringon. Syksyllä kun päivät on lyhyitä, alkaa kuukautiset yleensä muutamia päiviä tai jopa viikon myöhemmin ja jatkaa sitten normaalilla kestorytmillä kevääseen, jolloin käy päinvastoin kun valon määrä lisääntyy. En tiedä miksi, sillä siskoilla näin ei käy enkä tiedä että ystävillänikään näin olisi tai heitto on sitten niin olematon etteivät itse hoksaa kiinittää huomiota sen enempää.
Silloin minulla yleensä myös on eriskummalisuutta lämpöjen kanssa ollut.
Tuli mieleen, että koska kunnon vuotoa kesti noin vähän, olisiko tässä kierrossa käynyt niin ettei limakalvo paksuuntunut tarpeeksi, silloinhan munasolukaan ei yleensä pääse kiinittymään.

On:
kp20/29...aika nopsaan nämä päivät tässä kierrossa on menneet ja olen aika ylpeä itsestäni, että olen pitänyt näppini erossa testeistä näin mallikkaasti:rolleyes:
Toista se oli kuopuksen yrityksessä, tuli testattua testaamasta päästyä.
Onhan noita alavatsan juilimisia mutta siis nehän voivat tällä päällä olla ihan lume-tuntemuksia joten niistä niin kannata välittää.:D
 
  • Tykkää
Reactions: He.Ti
Täällä ei mitään erikoista. Meillähän vielä pohdittiin että ollako-vai-ei olla uuden vauvan kanssa. Nyt olen päätynyt siihen että kyllä meille tulee toinen vauva ja syksyllä voitas alkaa yrittelemään. Toivottavasti tulis alle kolme vuotta ikäeroa mutta tiukoille kyllä menee kun esikoinen on jo yli vuoden ikäinen. Hauska nähdä jaksanko odottaa syksyyn asti...
 
Eipä meillekään mitään kummempaa.. Lääkäri/neuvola aika siirtyi parilla viikolla eteenpäin. Kun miehen näytteenotto siirtyi (siemenneste). Saas nähdä milloin alkaa jännittäminen. Ei olla pitkään aikaa ääneen keskenään juteltu koko vauva asiasta. Tunteet nousee ainoastaan silloin pintaan kun se aika kuukaudesta koittaa...

En enään reagoi samalla pettymyksellä esim. Leluosastoilla. Jokunen päivä sitten huomasin ihailevani kaupassa brion vetolelua, sellaista koiraa. Kun tajusin mielessäni ajattelen: tälläisen voisin ostaa meidän lapselle... Mua alkoi naurattaa. :D Välillä toki surettaa kun näkee pienen suloisen vauvan, tai juuri kävelemään oppineen taaperon tallustelevan. Kyllä se sydäntä viiltää. :/

Muuta: Miehen veljen naisystävä haluaisi vauvan. (mutta tää mies ei) hitto jos se tulee ennen mua raskaaksi, suutun kyllä. Myös mun veli ja hänen naisystävä ovat myös suunnitelleet hankkivansa lapsia, sitten kun molemmat ovat töissä jne. Aika alkaisi heillä olla kypsä. Hitto jos nekin rupeaa kohta lisääntymään, en kestä. Musta vaan olisi oikeus ja kohtuus, että meidän vuoro olisi seuraavaksi. En tahtoisi olla itsekäs, mutta en varmaan kestäisi jos nyt joku niin läheinen ilmoittaisi raskaudesta. Tuskin pystyisin heti siintä iloitsemaan.

Olen niin monesti kuvitellut hetken miten kerrottaisiin vanhemmille raskaudesta. Ilmeet ja reaktiot olen miettinyt. Se lapsi olisi meidän molempien vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi. Nykyään musta vaan tuntuu, että tää haaveilu jää haaveeksi. Tuntuu niin epätodelliselta edes ajatella meitä seuraamassa mun mahan kasvua.

Noh kaikki aikanaan jne blaa blaa bla.. :D
 
Tämänhetkisen tilanteeni voi kurkata ainakin himotestaajista.:LOL:
Tiedän, en kyennyt hillitsemään itseäni testaamisen suhteen.:ashamed:
Mutta tosiaan, eilen testasin haamun ja ihan hetki sitten iltalirusta huomattavasti vahvemman viivan.
Elelen kp26/29 nyt.
Mies itki koko eilis illan kun on niin onnellinen ja lupasin ottaa huomenna aamusta vielä uusiksi, herra repii pelihousunsa ja tyrii varmasti työpäivänsäkin totaalisesti :D

Hyvänen aika sentään, enpä olisi ikinä uskonut. Esikoista yritettiin kuitenkin exän kanssa liki 8kk, kuopuksesta tärppäsi viidennellä yrityksellä ja nyt vai näin!?!?

Anteeksi jos vaikutan hysteeriseltä ja sekavalta tässä, itken silmiäni vaahdoksi tässä:':)heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Viipulainen-sun mies on kyllä aika liikkis :) Mun ukko ei varmaan sanos oikein mitään mutta olis sisäisesti vielä kauhusta kankee :) no, mulla on syksyyn asti aikaa sitä kypsytellä......tosin joka päivä mulla alkaa kuume kasvamaan et saas nähä kauan jaksan odottaa....
 
Kiitoksia, en kyllä vieläkään usko ennen kuin menkat on reilusti myöhässä, mutta samalla tosi onnellinen olen. :)

Mies on kyllä oikeasti maailman hellyyttävin mies! :heart:
Tein tänään aamulla sen toisen testin ja vaikka viiva ei kauheasti tummempi eilis iltaan verrattuna ollutkaan, se piirtyi paljon nopeammin näkyviin. Mies on ollut ihan kuutamolla siitä saakka kun laitoin kuvan hänelle siitä. :D:heart:

Exähän panikoi molemmista myös ja siitä tuli alkuun tosi paha mieli ja silloin sanoinkin hänelle asiasta heti. Meni kyllä ohi se panikointi vaihe aika nopeasti, mutta tilalle tuli aika neutraali odottelun aika miehen osalta, onneksi oli oma perhe jonka kanssa fiilistellä oikein kunnolla vauvan odotusta. Sitten kun vauva molemmilla kerroilla syntyi olikin toinen ääni kellossa, mies ei vaan jotenkin osannut suhtautua "näkymättömään" vauvaan ennen kuin sai syliin.

Olen varma että kyllä teidänkin miehet sitten tokenee=)
 
Hieno juttu viipulainen :) Kovasti peukkuja täältä!

Tämä plussalainen kävi eilen varhaisultrassa ja siellä näkyi pieni pamppaileva sydän ja hyvä pulssi, kaikki ihan oikeassa paikassa. Eli kohdunulkoisen osalta voinen nyt huoahtaa helpotuksesta. Ultraaja arvioi kuitenkin lähes viikkoa pienemmäksi kuin mitä olin itse arvioinut, mikä tietysti huolettaa, mutta yritän nyt kuitenkin olla stressaamatta liikaa. Np-ultrassa sitten saa tarkemman arvion jos sinne saakka kunnialla päästään. Kovasti kyllä vieläkin pelottaa, että miten kaikki jatkuu.

Plussatuulia täältä!
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Päivitys tapahtumiin, olenkin ehtinyt levittäytyä moneen ketjuun tässä muutaman tunnin aikana asiani kanssa.

kp28/29 tänään ja tein yhden herkän puikkotestin ja kipaisin apteekin oman hakemassa ja tein sen myös (alempi testi).

Tässä tulos
kp28/29

Miehellä tyssäsi työn teko kun kuvan laitoin ja pörräilee ihan tohkeissaan ja varmaan taas itkuilee ilosta kunhan kotiin pääsee. :)
Eipä siinä, itse olen vain tuijottanut noita testejä ja siskon kanssa tullut hehkutettua.
On se vaan pakko uskoa sitten. Toivon että onni pysyy matkassa mukana loppuun saakka. :heart:
 
Terve taas pitkästä aikaa! Eipä ole minusta kuulunut hetkeen mitään, ehkä siksi ettei ole mitään raportoitavaa.

Ensinnäkin onnittelut ja harmittelut kaikille osapuolisille. Ja etenkin niille harmistuksen kokeneille tärpimpää jatkoa!

Itsellänihän poistettiin kapselit siis lokakuun alussa ja mun kierto ei vieläkään ole normaali. Ovis tulee oikeassa rytmissä, mutta vuoto alkaa aina n. viikkoa ennen aikojaan. Alkaa pikku hiljaa ärsyttään. Tässä kuussa varailen lääkäriaikaa, jos sais vaikka oikeat hormonihoidot kehiin. Papakoekin ois syytä ottaa... vaikka vissiin kuulun tämän vuoden seulontoihin!

Mutta jotain odoteltavaa kuitenkin on :) Varasin koko poppoolle matkan lämpimään alku syksyksi ja siellä ois sitten tarkoitus pupuilla ilman sitä inhottavaa välikappaletta. Nyt vaan pitäis osata laskea sitten ottipäivät matkalle... Helppoa?

Mun vauvakuume on lässähtänyt, mutta miehellä kivunnut potenssiin sata :)
 
.......

Spermatutkimuksen tulokset tulivat.. Eteenpäin liikkuvat: 10% (>32%), kaikki liikkuvat: 40%, liikkumattomat 60%. Siittiöiden muoto: normaaleja 1% (>4%), epänormaaleja 99%. Kaikki muu OK, sillä ei vaan oikein nyt ole merkitystä..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä