"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Kiitos annimaria93! :p

Meillä on entuudestaan jo kolme poikaa, joista kaksi on nyt koulussa ja nuorin on 5v. <3 <3 <3 :p Isoja poikia jo. Minä olen 32 ja mies neljä vuotta vanhempi. Mies tällä hetkellä ajattelee, että tämä lapsiluku on ihan riittävä, mutta toisaalta hän on minua jatkuvasti muistutellut kierukan poistosta. Tiedä sitten ..:rolleyes: Minun vauvakuumeesta hän kyllä tietää. En ole kuitenkaan sanonut, että nyt meille neljäs vauva... vaan ajattelin että katsotaan tilannetta hiljalleen. :) Minä jotenkin tykkäisin, että jos meille joskus vauva saadaan....niin olisi ihanaa, että hän saisi alkunsa ilman niin tarkkaa suunnittelua. :) Siitäkin huolimatta, että minä täälä näitä palstoja lueskelen.....ja haaveilen. :D

Kp5
 
  • Tykkää
Reactions: annimaria93
Täälläpä on hiljentynyt keskustelut viikonlopuksi :)
Tervetuloa mukaan Zipi!

Täällä menossa jo kp 39, argh!!! Testin tein perjantaina, ihan tyylipuhdas nega :( :( nyt turvottelee ja rinnat tosi kipeät, eli eiköhän ne menkat ala taas siinä kp 45-47 tienoilla. Ihteeni harmittaa kun tiedostaa ettei tärppiä tullut, ja vielä enemmän se koskee, kun mies vielä niin toivoisi ettei niitä menkkoja tulisi ja alkaisi yhteisen esikoisen odotus :( huoh... Seuraavaa ovulaatiotakin saan ootella vielä kuukaufenpäivät...
 
Täälä on kyllä ollu hiljaista! :)
Mulla loppu menkat lauantaina, eilen sitte seksin lopuksi mies keskeytti. Vähän sitten meni tunteisiin, ja mies sanoi, että ei noin huonoja siittiöitä voi sisälle päästää :D on kuulemma ollu säilös liian kauan:ROFLMAO: ensi kerralla lupasi mennä loppuun asti. En vieläkään riemusta hypi, mutta kyllä jo vähä alkaa innostua, josko se yrittäminen vihdoin alkaisi! :) mitenkäs muilla meni viikonloppu?
 
Kovasti täällä on koittanut puhua siipan kanssa, mutta jostain syystä nykyään aina, kun otan vauvan puheenaiheeks, niin miehestä tulee kärttynen ja pitää mykkäkoulua, joten voi olla, että saan kohta jäädä ryhmästä pois :( Toki käyn lueskeleen mitä teille muille kuuluu ja tapahtuu, mutta mun osalta voi uutiset jäädä olemattomiks.. Emminä ymmärrä, että mitä mun pitäs tehä vai pitäskö tehä mitää -.-
 
Ei varmaankaan, kait me vaan kumeilla mennään. Söin joskus pillereitä, eikä mies ollu kovin luottavainen, vaan meillä oli pillerit ja kumit, niin kai se kumilla vaan jatketaan. GRRRR! rupeen kohta tekee nuppinaulalla reikiä niihi :DD no ei kai :p
Niin kai se joskus myöntyy, mutku mä haluan nyt ;)
 
  • Tykkää
Reactions: annimaria93
Tervetuloa uusille kuumeilijoille ja tsemppiä kaikille tilanteisiin :)

Mä edelleen odotan menkkoja :D tiiä mikä hormonihäriö nyt kävi kun jäi välistä, testiä en oo tehnyt sitten viime tiistain. Labraan sain lähetteen jollei tällä vkolla kuulu niin voin käydä tarkistuttamassa raskaushormonin.

Ihan ilman mitään ehkäisyä tässä on menty tietoisesti ja keskusteltu jotakuinkin koko ajan vauvoista miehen kanssa. Ja siis tuolla miehellä on nyt kyllä vauvakuume :D Ei malta kuulemma odottaa että saa mun kanssa lapsia, ihan höpö koko mies :D

Mä yritän vaan saada jotenkin häitä mahtumaan tähän yhtälöön, kovin viimeisimmilläni kun en haluais olla ja kuitenkin haluan naimisiin ennen kuin mahdollinen vauva syntyy...
 
  • Tykkää
Reactions: Nenni88
Joo tällä on muuten hiljentyny porukka nyt vähän. Minäki pidin vkl taukoa täältä kun mies oli kotosalla (ei tiedä että täällä aina luuhailen :D) ja sit olin osin myös töissä viikonloppuna. Oon nyt ovistestejä (rfsu) tehty kp 11 alkaen ja nyt menossa kp 18. Plussaa en oo saanu. Odotin plussaa innoissani viikonlopulle kun mieskin kotona, mutta ei. Edelleenkin vain haaleita viivoja tulee... Kuhan nyt ei ovis tulis just sillon ku mies poissa taas.... Tulee kotiin torstai-iltana. Kerroin miehelle että teen testejä ja tuntuu että se on innostunut tästä projektista vähän enemmän, tuntuu että se jo haluamalla haluaa meille vauvaa. Kyselee ovistestin tuloksistakin. Tänään sanoi jopa että jospa se plussa tulis sitten torstaina kun hän tuleee kotiin. :love: Niin ja jos tuo testi nyt plussan antaa kun hän ei ole kotona niin sitten ei oo vaan vielä meidän vuoro tässä kierrossa. Kyllä se vuoro varmasti vielä ajallaan tulee. :)

Äh annimaria93 tosi mälsää et mies keskeytti taas!! Toivottavasti ens kerralla ihan oikeesti loppuun asti menis. Ihmeellistä jahkaamista kun on luvannut et yritys saa alkaa. Nyt vaan peukut pystyyn että tosiaan alkais se yritys eikä jäis vaan puheiks...

Harmit myös Nenni88 kun teillä menny tilanne vaikeeks vauvakuumeilun suhteen. Nyt vaan taukoa ja vähän lomaa vauvakuumeiluista ja puheista, jospa se siitä sillä. Toivotaan. :)
 
Tein ovistestin taas ja plussahan sieltä tuli. Näinpä meni mönkään vissiin tämäkin kierto jos ovis tapahtuu huomenissa ja mies tulee kotiin vasta torstai-iltana. Eipä maha mitään. Tää on tämmöstä ku toinen on reissuhommissa. Oon kuitenkin tyytyväinen että sain plussan testiin. :) Tietääpähän että jotain omassa kropassa oikein tapahtuu. Nyt kp19/28-33. Kierto taitaa nytkin näköjään olla tuon 33.
 
Heipä hei taas pitkästä aikaa! Ketjua olen kyllä kovasti seuraillut, mutta eipä ole ollut kauheasti raportoitavaa. Menkat loppu lauantaina ja sunnuntaina oltiin keskeytetyllä, mun toiveesta. Mies vaan totesi, että voihan siitäkin raskaaksi tulla. Vauvakuume on edelleen kova, mutta koitan jollain lailla kai saada tästä kierrosta stressittömämmäm, kuten moni sen jo on äänen sanonutkin on aika kuluttavaa jännätä ja piinailla ja pudota takasin maan pinnalle kun menkat alkaa. Onneksi on pidellyt aurinkoisia ilmoja ja on voinut laittaa puutarhaa syyskuntoon:) ja syksyn jumpat alkaa kohta, jee!!!

Noista miehistä ja niiden ajatuksista ja mietteistä, edellä niistä oli puhetta. Itselläni oli seurustelun alussa se tilanne, et mies sano jo heti alkuunsa ettei halua lapsia. Asiasta silloin tällöin juttelin hänelle ja aikani kun olin perustellut hänelle asiaa sai lapsi luvan tulla. Nyt mies innoissaan touhuaa pojan kanssa. :) Kun aloin alustaa ajatusta toisesta lapsesta, ei heti kieltänyt, totesi vaan että häntä jännittää miten pärjätään kahden kanssa, kun esikoinenkin on vielä niin pieni. Yhdessä sitten sovittiin, että ehkäisy jää ja lapsi tulee sitten kun tulee....

paputoive: pahoittelut:(
annimaria93: pidetään peukkuja
 
Harmi Nenni88, että miehesi on vielä tuota mieltä! Mutta painostaminen ei varmasti kannata, asiat menevät vain huonompaan suuntaan. Tiedän, että nyt tuntuu pahalta, mutta jospa kohta jo mieli muutuisi.

Paputoive, vitsi, että ovulaatio osui juuri miehen reissun ajalle! jospa ensi kerralla parempi tuuri :)

Annimaria93, jospa se sunkin mies alkaisi asialle lämmetä(y)

Tervetuloa Zipi! :)

Mulla täällä kiirettä pidelly, ei oo onneksi kerennyt vauva-asioita paljon edes miettiä. Hetihän ne mielessä on kun tyhjää aikaa jää. Ei olla vieläkään päätetty mitä ja millon aletaan asian eteen tekemään. Toissaalta itsekin haluan lykätä sitä vähän vielä pidemmälle, toisaalta taas haluan saada kaikkihetinyt! o_O Mutta ihana lukea teidän piinailuja ja mietintöjä (y)
 
_Anile ja Anumarika, kiitos! :)

Tein tänään (kp20) testin ja eilinen plussa on muuttunut negatiiviseksi. Kipuja mulla oli eilen illalla ja tänääki jotain pieniä tuikkeita. Oikeaoppisesti kai ovis on seuraavana päivänä plussasta, mutta tein tuon plussa klo 12, joten saattoihan se jo samana iltanakin ehkä olla?

Tosiaan mies on poissa kotoa ja viimeksi perjantaina oltiin hommailtu. Siittiöt tuskin 4-5pvä elossa pysyvät ja seuraava mahdollisuus puuhailuille on vasta torstaina 1-2vrk ovulaatiosta. Tosi huonot todennäköisyydet. Clearbluen sivulta (http://fi.clearblue.com/suunnitteletko-perheenlisaysta/hedelmallisyys-ja-hedelmoittyminen) lueskelin että todennäköisyydet raskaudelle olisi 10-16%. Luulen että on kuitenkin parempi pistää toiveet seuraavaan kiertoon. Mieskin lohdutteli että jospa se seuraavassa kierrossa tärppäisi sitten. Ihanaa kun on alkanut höpötellä tuollaisia, kun vielä pari kk sitten oli sitä mieltä että hyvä etten ole raskautunut ja pitäisikö alkaa kumia vielä käyttämään. :) Niin ne vaan tuntuu mielipiteet heittelevän noilla miehillä aika nopsaan.

Meidänhän piti alun perin aloittaa yritys vasta syksyllä, jospa se odotuttaa tärppiä syksymmälle että pysytään alkuperäisessä suunnitelmassa. :p

blomma ootko käyny labrassa/tehny testiä? Onko menkat alkanu?
 
Paputoive: ihana että jaksat olla positiivisella mielellä, vaikka mies olikin nyt reissuhommissa ovulaation aikaan :) miten ne aina sattuukin tulemaan juuri silloin kun mies ei oo lähettyvillä o_O meillä kävi kans tässä kierrossa niin, että miehen työviikoille sattui ovis. Ja mies on työviikoillaan melkein 24/7 pois kotoa... Eli erittäin hiljaisia viikkoja ovat makkarin puolella. Ja on se vaan niin turhauttava :D hyvät mahikset menee sivusuun.

Täällä kp42 menossa. Tissit kipeät, nännit arat, turvottaa ja kaikki ärsyttää. Eli menkat on tulossa....
 
Moi taas kaikki!

Eipä oo tullu hetkeen käytyä, työt pitää niin kiireisenä ja väsyneenä ettei jaksa ajatella mitään vauvajuttuja. Mutta nyt kun on taas vapaapäivä niin ajatukset heti täällä... Kattelin tosta justiinsa Toisenlaiset äidit -uusintana ja kyllä taas jotenkin sydäntä riipas kun katteli niitä vauvoja. Kaksoset vielä, tyttö ja poika. Miehen suvussa on paljon kaksosia, jotenkin se ajatus pelottaa että jos saakin kaksoset, mutta toisaalta vähän salaa odottaa sitä. Hassua.

Tosiaan pillerit nyt loppu ja viimiset pillerimenkatkin loppu, mutta peitonheilutuksia ei ole näkynyt meidän makkarissa. Meillä on mennyt muutenkin vuorot ristiin ton ukon kanssa, kun mä olen tehnyt aamuvuoroja eli käynyt jo joskus 10 aikaan nukkumaan niin mies on vasta silloin päässyt töistä. Toisaalta itseäkään ei hirveästi ole kyllä haluttanut, mikä on sisänsä aika ihmeellistä kun yleensä aina menkkojen jälkeen tulee se kauhea himo. Mutta johtuuko tämä nyt sitten jotenkin kun ei syö enään pillereitä, vai pelottaako jotenkin alitajuisesti sitä että jos se vauva oikeasti meille tulisikin :) Jotenkin sitä vauvaa odottaa ihan hirveästi, mutta toisaalta se ajatuskin on todella pelottava että miten sen kanssa pärjää ja osaako sitä? Tuleeko terve vai vaatiko se jotain erityishoitoa? Tuleeko yksi vai kaksoset? Miten käy parisuhteen? Jaksaako sitä?

Ei nämä vapaapäivät oikein sovi mulle, tulee liikaa ajateltua taas kaikkea :ROFLMAO:

Nyt on taas niin omanapailtu ettei mitään rajaa. Tsempit hirveesti kaikille ja toivottavasti plussatuulet puhaltaa! Kamalasti tullu taas uusia ihmisiäkin tänne, morjesta vaan teille :) Toivottavasti miehet on oviksien aikaan kotosalla ja nää tyhmät odotukset loppuis ja pääsis oikeasti odottelee sitä pikkuista :love:
 
kiuski kun perhe saa kaksoset se johtuu naisesta. Naiselta irtoaa kaksi munasolua ovulaation aikana, jotka molemmat hedelmöittyvät. Mieshän antaa siemeniä miljoonia ejakuloidessaan, joista sitten kaksi kappaletta hedelmöittää ne kaksi irronnutta munasolua. Identtiset kaksoset taas jakautuvat yhdestä hedelmöittyneestä munasolusta. Siinä mielessä se että miehen puolella on kaksosia ei lisää teidän todennäköisyyttä saada kaksoset. Mutta sitten taas jos saisitte tyttölapsen hänellä voisi olla suuremmat todennäköisyydet saada kaksosia, koska hänen geeneisään voi olla joku perimä siihen että hänellä ovuloidessaan irtoaa kaksi munasolua. Mutta toki kaikilla voi joskus irrota munasoluja useampi kuin yksi ovulaatiossa, joten siinä mielessä ei ole mahdottomuus saada kaksoset. :)

Mekin kun jätettiin alkukesästä ehkäisy pois niin mietin ekan kierron jälkeen pelonsekaisin tuntein että ollaanko sittenkään valmiita jos tärppi kävisi... Alkuun sitä miettii ja pohtii kyllä hirveästi kaikkea, on niin uutta ja ihmeellistä. Oliko teillä vielä lapsia vai oliko teillä alkamassa esikoisen yritys?
 
Aaaah ok! Enpäs ollut moista kuullutkaan, enkä ole kyllä tosiaan yhtään perehtynytkään asiaan. Tosiaan miehen suvussa sitä paljon on. Esim miehen veljelle tuli myös kaksoset ja hänen vaimon suvussa sitä kaksosuutta ei ole. Noh joka päivä oppii jotain uutta :)

Esikoisen yritys siis alkamassa :) Ikääkin meillä on jo 27, että eiköhän tässä aika jo olisikin pienelle lisäykselle.
 
Minäkin oon 27v, mies 28v ja esikoisen yritys käynnissä. :) Tosta monisikiöraskauksien periytyvyydestä on kyllä paljon tietoa netti pullollaan. En oo ihan varma miten toi samanmunaisten (identtisten) kaksosten periytyvyys menee, mutta toi (erimunaisten) ei-identtisten kaksosten synty vaatii kaks munasolua äidiltä normaalin yhden sijaan. :) onko noi sun miehen veljen kaksoset identtiset vai ei?
 
Se identtisyys voi varmaan tulla miehen puolelta, jos se yksi hedelmöittynyt munasolu sen siittiön takia lähtee jakautumaan kahdeks alkioks. :) identtiset kaksoset on kyl veikeitä. Hassuu et kahdesta pienen pienestä solusta (munasolu ja siittiö) voi tulla kaks ihan samannäköistä ihmistä. Minusta koko lapsen saaminen on niin uskomatonta ylipäätään. :D mullakin on vähä liikaa aikaa miettii kaikenlaisia :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski

Yhteistyössä