Listataan kaikkein ärsyttävimmät jutut kirpparilla

"xXx"
Rikkinäiset tavarat, argh... Kaksi kertaa olen ostanut pussillisen Duploja, siisti tiivis paketti joten palikat ei kauheasti siinä pyörinyt. Kotona sitten avasin pussit ja niistä "ovipalikoista" puuttui ovia. Ei nyt iso juttu mutta ärsytti. Kuka idiootti myy rikkinäistä tavaraa :O

Myöskin tavaranpaljous ärsyttää, sellaisia pöytiä ei viitsi penkoa missä on kaksi metriä vaatetta epämääräisessä kasassa.

Ärsyttää, kun lasten vaatteisiin ei voida myyntilappuun merkitä kokoa. Vaikka vaate olisi hyväkuntoinen muuten, niin usein se kokolappu saattaa olla haalistunut ettei kokoa erota. Ja mä olen niin puusilmä etten usein silmämääräisesti osaa arvioida kaikkia vaatteita, varsinkaan jos lapsi ei ole mukana :)
 
[QUOTE="vieras";24663960]Ärsyttävää on myös se, kun olet katsomassa jotain kaikessa rauhassa, niin kohta tulee joku repimään tavaroita vierestä. En jaksa riidellä käytetystä tavarasta, mutta välillä kyllä ihmetyttää ko touhu![/QUOTE]

Minä ainakin kierrän kirpparin järjestyksessä, ja minusta on kiusallisempaa jäädä jonkun taakse jonottamaan että pääsen ko. pöytää katsomaan, jos siellä näkyy olevan minua kiinnostavaa tavaraa. Jos viereen hyvin mahtuu, niin saatan kyllä mennä katselemaan samaa pöytää jonkun muun kanssa.
 
Minua ärsyttää verhot ja päiväpeitot, joiden kokoa ei ole merkitty hintalappuun. Paljon helpompi myyjän ne mitata kuin että minä levittelen yksinäni verhoa pöytien välissä ja yritän sitä mitata (edellyttäen, että kassalla on antaa mitta lainaan).
 
Tai palapelissä lukee, kaikki palat tallella ja kun kotona kokoaa, niin pari palaa puuttuu..
Muakin niin sampeaa rikkinäisen tavaran myyminen. Ja lapseltahan se ilo on hukassa, ei aikuiselta.
Mä juuri myin kirpalla palapelin, joka oli edelleen alkuperäispakkauksessaan (siis siinä muovissaan) ja laitoin siihen räpillä tekstin "kaikki palat varmasti tallella".
 
"noh"
hei jos tosta ylihinnoittelusta nyt puhutaan... niin ihan ohi aiheen onko sitten teistä ylihinnoiteltua laittaa uutta vastaavalle sitterille (jonka päällinen juuri pyörii koneessa) joka ollu 6kk käytössä vaihtelevasti vauvalla 15e. uusi maksaa 50e. joten ostaisitko 15e vai laitanko 10e?

entäs bodyt, onko 1,5e liikaa hyvä kuntoisista?
 
"viima"
-ylihinnoittelu. harvasta vaatteesta olen valmis maksamaan yli 3e.
-vanhat, vähän käytetyt kosmetiikkaa tuotteet
-alusvaatteet lasten tahi aikuisten
-sekainen, kukkurainen pöytä
-kokoa ei merkitty hintalappuun- jos koko merkitty ei tartte vaatetta avata ja näin pöytä pysyy ehkä pidempään siistinä
-kaiken laisen 'wanhan' myyminen ylihintaan sen takia kun se on 'wanhaa'

olen aika kriittinen ostaja. vaatteista en kelpuuta mitään tahrasta, nuppaantunutta, venähtänyttä yms koska ihan hyvääkin on tarjolla. sotkuiset, täydet pöydät ohitan suoraan. ja hinta tulee olla matala. jos saman tuotteen saa uutena kympillä on hnta kirppiksellä maks 2e. kirppiksen ajatuksena on päästä rojusta eroon. ei rikastua. omat tavarani myyn pienellä hinnalla ja loput mitkä ei mene kaupaksi kärrään suoraan pelastusarmeijalle. jos kirpikselle vien niin en niitä enää kotonani tahdo nähdä.
 
Kyttäävä myyjä on melkeinpä ainoa mikä ärsyttää. Paskan tavaran jätän ostamatta ja ylihinnoitellusta valitan kaksplussalla :)D), mutta jos myyjä norkoilee pöytänsä lähellä niin en mee ees kattomaan. Tiiä sitten miksi, ehkä mua ujostuttaa. Kaupassakaan en tykkää kun myyjät tulee kysymään mitä sais olla vaan etin ite tarvittaessa apua. :whistle:
 
Ostajana ärsyttää eniten
- selvästi likaiset tai rikkinäiset vaatteet ja tavarat
- liian täyteen tungettu pöytä
- vaatteen laput on leikattu pois ja kokoa ei mainita muualla
 
vvvv
[QUOTE="mozzarella";24664004]Likaiset ja nuhjuiset vaatteet
Ylihinta esim. äp haalari 15€
Tarralapuilla merkityt hinnat kirjoissa & lehdissä- sivut repeävät ja hinnat ei lähde pois
Reikäiset ja selvästi rikkinäiset vaatteet ja tavarat, joista ei ole mainittu
Reikäiset --"-- niin, että vika on piilotettu vaikka tarrahintalapun alle, ettei reikää/ vikaa voi havaitakaan
"vettäpitävät" ylihintaiset Reimatecit, mitkä ei pidä vettä
Väärällä kokomerkinnällä varustetut vaatteet, mitkä on mahdollisesti kutistuneet pesussa tai eivät vaan vastaa merkintää- esim. ylitiukka kaula-aukko jossain lasten vaatteessa jne... (kokomerkinnästä voisi mainita-vastaa enemmän kokoa x ja muistakin vaatteen erikoisuuksista jos niitä on)[/QUOTE]

Miten kirjat pitäisi sitten hinnoitella, jos ei saa laittaa tarralappua kiinni?
 
"Huoh"
Mua ärsyttää ne hälyttimet. Miksi ne pitää laittaa tavaroihin niin että lävistysreikä jää näkyviin kun sen poistaa? Sitten ärsyttää se, että hälytin jää vahingossa kiinni ostamaani tavaraan. Useamman kerran olen huomannut asian vasta kotona ja hyvässä lykyssä vielä heittänyt kuitin pois. Kiva lähteä uudelleen kirpparille poistattamaan hälytintä ja saada arvioivia katseita että olenko varastanut sen tavaran vai en..
 
"jjh"
[QUOTE="Huoh";24665257]Mua ärsyttää ne hälyttimet. Miksi ne pitää laittaa tavaroihin niin että lävistysreikä jää näkyviin kun sen poistaa? Sitten ärsyttää se, että hälytin jää vahingossa kiinni ostamaani tavaraan. Useamman kerran olen huomannut asian vasta kotona ja hyvässä lykyssä vielä heittänyt kuitin pois. Kiva lähteä uudelleen kirpparille poistattamaan hälytintä ja saada arvioivia katseita että olenko varastanut sen tavaran vai en..[/QUOTE]

Meidän kirpparilla ainakin neuvottiin laittamaan hälytin sellaiseen paikkaan, josta sitä ei voi leikata irti. Ei siis niska- tai pesulappuun saatika ripustuslenkkeihin.
 
"vieras"
Suoraan vaatteisiin paperinitojalla kiinnitetyt hintalaput. Varmuudella siitä tulee reikiä vaatteisiin tai ehkä joku itse tehty neulepaita voi sen juuri ja juuri sietää.
[QUOTE="vieras";24665166]Voisiko lapun kiinnittää kirjaan jotenkin vaikka klemmarilla?[/QUOTE]

Tuskin pysyy kiinni, todennäköisimmin hintalappu löytyy jostain lattialta ja kirjakin ehkä jostain naapuriloosista.
 
"torsti"
-nitojalla näkyvälle paikalle kiinnitetyt hintalaput. Tänään näin vauvan vaatteissa tämmöisiä.
-ylihinnoittelu, joku nukkunen body 5€.
-liian täydet pöydät, joissa kaikki vaatteet yhtenä myttynä.
-puhkikuluneet vaatteet. Näitä näkee paljon! En osta lapsille polvista/pepusta kuluneita vaatteita.
-Pesu- ja huuhteluaineelle lemuavat vaatteet. YÖK!
-roskiskama
-10 kpl pieniä pilttipurkkeja vain 1€! (Kuka myy?!)
-Hielle haisevat vaatteet
-likaiset vaatteet
-rikkinäiset ja likaiset lelut
-linttaan astutut kengät!
 

Yhteistyössä