Listataan puolison ärsyttäviä tapoja!

  • Viestiketjun aloittaja joskus pitää avautua
  • Ensimmäinen viesti
joskus pitää avautua
Pitää purkaa tänne turhautumisia.. Tulkaa mukaan ja kertokaa puolisonne ärsyttävät tavat. Ja älkää ottako tätä turhan vakavasti, jooko? :)

- Astioiden säilöminen tiskialtaaseen. Ok, hyvä etteivät jää pöydille, mutta kun mä olen syönyt, huuhtelen lautasen, ja laitan koneeseen samantien. Mies jättää lojumaan altaaseen ja sitten kun allas on täynnä, napisee mulle miten on niin paljon tiskiä. Tai sitten minä hermostun aiemmin ja lapan miehen kylmät, märät, ruoanmuhjuiset astiat tiskariin.

- Vessanpöntön vetäminen kansi auki. MIKSI? Sieltä lentää pöpöjä joka puolelle! Kiva kun pieni wc ja hammasharjamukikin on siinä pöntön vieressä altaan reunalla. Oman harjani siirsinkin jo muualle ettei tarvi hampaita pestä "sillä itsellään".

- Suihku. Pituuseroa löytyy reippaasti, ja miehen pitää suihkussa hilata se suihku telineessään kattoon asti, mistä tällainen persjalkainen nainen saa sitä sitten penkin kanssa onkia alas joka kerta kun haluan mennä pesulle miehen jälkeen.

- Miehelläni on harrastuksena autojen, mopojen, motskareiden yms rassailu, ja muu rakentelu. Seurauksena on se, että öljytahraisia hanskoja/haalareita/työkaluja lojuu toisinaan siellä täällä ja joskus ne tahravaatteet tungetaan pyykkikoriin muiden vaatteiden päälle, niin että varmasti mönjät leviää joka vaatteeseen.

- Nirsoilu. Mieheni on tottunut sellaiseen tylsään perus suomalaiseen ruokavalioon - harmaata jauhelihakastiketta ja pottuja, makaronia ja lihapullia, yms. Salaattia sentään oppinut syömään, mutta esim kypsennetyt kasvikset on HYI YÖK ja jos kokkailen jotain eksoottisempaa niin sille nyrpistellään nenää. Hohhoi.

- Romanttisuus, tai pikemminkin sen puute. Naistenpäivänäkin vaikka kuinka moni tuttu onnitteli naistenpäivästä, miehen läsnäollessa, vaan mieheltä ei koko päivänä kuulunut sanaakaan mistään. Samoin ystävänpäivän hän sivuutti kiskomalla koko päivän kaljaa kavereineen, vaikka tiesi että ystävänpäivä olisi mulle ollut tärkeä, että olisi edes kerran pari vuodessa romantiikkaa. Rakkaudentunnustuksiakaan tuolta äijältä ei tule, on sillä linjalla että "rakastaa kyllä, ja ilmoittaa jos tulee muutosta asiaan".
 
"mää vaan"
- Nirsoilu ruuan suhteen, ei kasviksia ja autappas armias jos teen keittoruokaa.

- Työntää ruuan kuin ruuan LEIVÄN PÄÄLLE, niiiiiin ärsyttävää... tästä syystä ei varmaan ne keitot maistu herralle, kun eihän niitä leivän päälle saa.

- Auton rassailu, joka hemmetin iltaista... välillä se kaipais itsekkin sitä kainaloa ja lähellä oloa ja juu olen sanonut sitä kaipaavani mutta kuuluu että nokun tuo auto pitää saada kuntoon.

- Turhanpäiväinen kiukkuilu ja tuittuilu (itsehän en tätä harrasta :D )

- Suunnattomasti ärsyttää jos yritän soittaa miehelle ja se ei vastaa. :D oon ehkä nipo, mutta se on vaan ärsyttävä tapa, kun kuullaan se puhelin mutta ei "keretä" vastaamaan ja sit "unohdetaan" soittaa takaisin.

:D siinäpä ne, pitäisköhä nyt vastapainoks laittaa vähän positiivistakin :D

+ Hoitaa lapsia yhtälailla kun minäkin, eikä todellakaan arastele kakkavaipankaan vaihtoa.

+ Siivoaa kotia, jopa enemmän kun minä

+ Osaa pestä pyykkiä

...apua, on siinä paljon hyvääkin mutta nyt kaikki hyvät puolet ehkä vähän hukassa kun kiukuttaa kun taas ollaan auton kimpussa...
 
joskus pitää avautua
Lisäys omaan listaan:
- Jos jääkaapissa on ketsuppia, mies lisää sitä joka ruokaan (paitsi keittoihin ja puuroon) edes maistamatta ensin miltä se ruoka maistuu ilman ketsuppia.
 
joskus pitää avautua
Niin ja sekin, että pyykkejä ei lajittele yhtään, mustat ja valkoiset sekasin vaan, ja kone sullotaan niin täyteen että vaatteet pitää lopuksi runtata ja puntata sinne kunnon voimalla, että luukun saa kiinni. Sanoin että kone hajoaa tuota menoa eikä vaatteet puhdistu niin jupinaa vastaukseksi. Ja jos mies päättäisi, kaikki alushousuista lakanoihin pestäisiin kolmenkympin pikapesu-ohjelmassa, itse kun pesen alusvaatteet ja lakanat ja pyyhkeet kuudessakympissä niin pitää jupista että "kuluttaa sähköä ja vettä niin kamalasti.."

Ja pluspuolia täältäkin pitää laittaa, eli:
+ Osaa korjata autot, televisiot, tietokoneet sun muut vimpaimet ihan itse, eli korjaamokuluilta säästyy tosi usein.
+ Osaa kokata hyvää perusruokaa.
+ Hyvä lasten kanssa.. Vaikkei meillä vielä omia olekaan
+ Huolehtii ulkonäöstään, ei kulje ympäriinsä nuhruisena ja hikisenä pieruverkkareissa kuin aniharvoin
 
hipsterström
Puolisoni ehkä ärsyttävin tapa on, että kun ollaan lähdössä jonnekin, niin kestää ihan tolkuttoman kauan että päästään lähtemään. Itse olen valmis lähtöön noin 2 minuutissa, niin yksi vaan valmistelee itseään ainakin sen varttitunnin.. -_- muutaman kerran ooon joutunu kysymään, et millon me lähdetään :D
 
"pieras"
em. asioiden takia olen hyvin, hyvin tyytyväinen, että kolme pitempää seurustelusuhdetta loppui ennen kihlausta.

Tämän nykyisen ukon osasin sitten valita hyvin huolellisesti. Jos ei tahdo autonrassaajaukkoa, niin ei sitten ota semmoista. Kyllä se asia paljastuu jo seurusteluaikana.
Ja ei, en ole kaunis enkä pitkälle koulutettu saati älykäs taikka isotissinen tms, mutta hyviä miehiä löytää kun höllentää esim ulkonäkövaatimusta.

Jaa että mikä tässä sitten ärsyttää? Se täyttää tiskikoneen "väärin" (mutta kuitenkin täyttää!) ja sitten sillä on joku ihme juttu murusista. Se koko ajan kaapii pöytää ja rikkaimurin kanssa konttaa pöydän alla, ettei hänen vaan tarvii astua _murusen_ päälle. Ja kyllähän sitä ruokaa roiskuu kun alamittaiset "syö ite".
 
eipä paljon noita oo mutta..
piereskely ja nokan kaivelu. ja vehkeiden kouriminen esim tv:tä katsellessa, siis tyyliin "tarkistetaan" että on tavarat paikoillaan pöksyssä.. huohhhh...
 
:(((
- herää joka päivä klo 17
- Asuu vessassa tunnin jos ei kakski.
- Ei pese käsiään vessareissun jäljiltä.
- Hidas lähtemään jos ollaan menossa johonki
- AINA MYÖHÄSSÄ. Ei olla koskaan oltu missään ajoissa.
- No ei kyllä paljon helli tai tee mitään muutakaan romanttista.
- nirso ruuan suhteen. Hänen lempiruokansa on mäkki.
- Laiskamato aina välillä :L asiat jää ns. puolitiehen.


laitetaan nyt positiivia puoliakin.
+ ei juo olutta, eikä muutenkaa ole koskaan ympäripäissään tai tissuttele.
+ ei haise hieltä, ei kaiva nokkaa, ei piereskele IKINÄ. ( 3 vuoden aikana 0 kertaa! :O )
+ Siivoaa ja laittaa ruokaa
+ Ei huuda tai tiuski
+ Osaa olla äärimmäisen fiksu.

Huomasin juuri, että näyttää olevan exäni vastakohta :D
 
kahvikirahvi
- herää joka päivä klo 17
- Asuu vessassa tunnin jos ei kakski.
- Ei pese käsiään vessareissun jäljiltä.
- Hidas lähtemään jos ollaan menossa johonki
- AINA MYÖHÄSSÄ. Ei olla koskaan oltu missään ajoissa.
- No ei kyllä paljon helli tai tee mitään muutakaan romanttista.
- nirso ruuan suhteen. Hänen lempiruokansa on mäkki.
- Laiskamato aina välillä :L asiat jää ns. puolitiehen.


laitetaan nyt positiivia puoliakin.
+ ei juo olutta, eikä muutenkaa ole koskaan ympäripäissään tai tissuttele.
+ ei haise hieltä, ei kaiva nokkaa, ei piereskele IKINÄ. ( 3 vuoden aikana 0 kertaa! :O )
+ Siivoaa ja laittaa ruokaa
+ Ei huuda tai tiuski
+ Osaa olla äärimmäisen fiksu.

Huomasin juuri, että näyttää olevan exäni vastakohta :D
Mun mielestä piereskely on ihan ymmärrettävää, mutta en tiedä millä kovalla esineellä kolauttaisin takaraivoon jos huomaisin ettei oma kumppani pesis käsiä vessakäynnin jälkeen :x
 
Se on aika "suurpiirteinen". "Rapatessa roiskuu". Toisaalta se ei haittaa, kun mä taas olen kamala nysväri. Sitten kun me tehdään jotain yhdessä, niin lopputulos on yleensä aika hyvä.
Tyyliin, mies suunnittelee ja käyttää voimaa - mä keskityn sahaamaan tarkkaan ja suoraan.
Vähän niinkuin pultattiin viimeviikonloppuna faarille lipputanko kallioon. Mies porasi kalliota ja mä katsoin että se menee suoraan. Täydellinen suoritus. :D
Joillain elämän alueilla se sitten taasen aiheuttaa ilmiötä - mies tiputtelee sukkia ja mä poimin niitä.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja hipsterström;29702702:
Puolisoni ehkä ärsyttävin tapa on, että kun ollaan lähdössä jonnekin, niin kestää ihan tolkuttoman kauan että päästään lähtemään. Itse olen valmis lähtöön noin 2 minuutissa, niin yksi vaan valmistelee itseään ainakin sen varttitunnin.. -_- muutaman kerran ooon joutunu kysymään, et millon me lähdetään :D
Täähän o ku meillä. Paitsi että mies on se pikanen ja mulla menee kotvanen. Johtuu siitä että mä katon mitä mulla on päällä ja miten, huolehdin muistettavat asiat ja ton penskan. siinä kun toinen pukee 2min ja on menossa. Ajattelematta yhtää pitääkö jotain olla mukana ja miten kämppä jää. Toisaalta se 15min on vielä lyhyt aika lähteä. Pue sä sitte vasta kun toinen on jo valmis ni ei tarvi hätäillä ja nurista.
 
Meillä on sama ton pyykinpesun kanssa, lakanat ja farkut samaan koneeseen neljänkympin pesuun

Jatkuva laulaminen, hyräily tai viheltäminen. Johtunee ammatista mutta ärsyttää silti. Laulaa nimittäin myös kaupassa tai bussissa.

Itsessäni ei tietenkään ole mitään ärsyttävää, ikinä
 
bdjdkdkdk
Pukee lapsille villapuvut, toppavaatteet yms. Pakkas hörpäkkeet
Sen jälkeen menee itse valmistautumaan, ajaa parran, pesee hampaat. Kiva lapsilla odottaa ja läkähtyä
 
Täähän o ku meillä. Paitsi että mies on se pikanen ja mulla menee kotvanen. Johtuu siitä että mä katon mitä mulla on päällä ja miten, huolehdin muistettavat asiat ja ton penskan. siinä kun toinen pukee 2min ja on menossa. Ajattelematta yhtää pitääkö jotain olla mukana ja miten kämppä jää. Toisaalta se 15min on vielä lyhyt aika lähteä. Pue sä sitte vasta kun toinen on jo valmis ni ei tarvi hätäillä ja nurista.
Mustakin 15 min on ihan kohtuu nopea! :D
 

Yhteistyössä