Löytyykö PAS hoitoja suunnittelevia tai aloittavia, joilla toinen lapsi haaveissa?

Nala78, Toivotaan kuitenkin että testi olisi positiivinen tuntemuksistasi huolimatta. =) Sinullakin taisi olla kokemusta parista raskaudesta, mutta kai ne raskaudet, alkuoireet ja tuntemuksetkin voi vaihdella paljonkin?? Kuinka paljon teillä on alkioita pakastettuna?
 
Sebu08: Juu, meillä on siis jo kaksi lasta ja kolmannesta haaveillaan/-tiin. :ashamed: Ensimmäinen raskaushan sai alkunsa niinkin helposti kuin viiden kk:n clomifen-kuurilla (jota ei edes seurattu ollenkaan koko aikana!) ja toinen meni sitten IVF:n kautta, josta tämä toinen alkio jäi pakkaseen. Yhtään ei siis enää ole pakkasessa ja mietitään nyt sitten seuraavaksi että mitä tehdään. Voi olla että tämä jää nyt tähän, koska meillä vaihtuisi mahdollisesti klinikka (ollaan oltu nyt Felicitaksessa maksusitoomuksella naistenklinikan kautta) ja en sitten tiedä olisiko jonot taas puoli vuotta jne. Raskausoireita mulla ei kummassakaan hirveämmin ollut, ennen kuin vasta pitkään testaamisen jälkeen. Että sikäli en tietenkään ihan 100% varma voi olla...
 
Hei! Täällä yksi, joka haluaisi joukkoon mukaan =) Meillä yksi ivf hoidolla 07 syntynyt lapsi. Tästä hoidosta jäi yksi alkio pakkaseen, joka olisi nyt siis tarkoitus käyttää. Siirto ajoittuu luultavasti loka-marraskuun vaihteeseen :D Jännittää jo aivan älyttömästi. Ensimmäinen lapsi syntyi heti ensimmäisestä ivf hoidosta, joten kovin positiivinen olen tämän pakastetunkin alkion suhteen. Saa nähdä mitä tuleman pitää...
 
Nala, tietty sit tärppää kun laitat äitiysvaatteet myyntiin...ja sittenhän on oikein hyvä syy shoppailla uusia;-)
Jonna, mukaan vaan. raitis joo kyl on outo juttu että väestöliitto lakkautetaan tampereella, vaikka siellä oli asiakkaita pilvin pimein ettei ainakaan siitä olis luullu olevan kyse.
Mun tilanne on sit se että seuraavista menkoista zumet ja ovikseen pas jos joku selviää sulatuksesta. Nyt pitäis sit meittii et jos 2 kerralla sulattaa ja molemmat selviää niin annanko siirtää molemmat??? kaksosia en kyl välttämättä tahtois enään tässä iässä.

No, mietitään sitä sit kun ajankohta on käsillä.....

 
Taustailen teidän muiden kuulumisia ja odottelen ajan kulumista. Ja tietysti tsemppaan että plussauutisia tulisi ja paljon :)!

Kunhan imetys lopetetaan, pitäisi päästä passiin. Pakkasessa neljään siirtokertaan huuruneniä, mikäli selviävät sulatuksesta. Käsittääkseni hoitopaikassani julkisella eivät helpolla laita kahta alkiota vaikka asiakas tahtoisikin. Miten teillä muilla?
 
Joo...Kyllä minusta tuntuu siltä, että ne äitiysvaatteet joutaa ihan mennä... :( Nyt on semmoista menkkatyyppistä jomotustakin. Ensi keskiviikkoon asti pitäisi viellä lääkkeitä käyttää, mikä tuntuu ihan typerältä. Onneksi en ostanut niitä yhtään liikaa, se se vasta ottaisi pannuun... Sitten pitäisi vielä tavata yksi ystävä, joka on neljännellä kuulla... Kävi (taas) silleen, että kun puhuin, että me meinattaisi vielä kolmatta yrittää, niin hänkin sittten päätti ja (taas) tärppäsi heti... Eihän se multa pois ole, tiedän, mutta tässä tilanteessa se kyllä pikkuisen tuntuu epäreilulta... Jos koittaisi pitää keskustelun sitten muissa jutuissa vaikka. Inhottava tuntea näin, mutta kun ei tuolle päänupilleen voi mitään... :'(
Tsemppiä teille muille!
 
Nala, mullahan oli kans menkkamaista juilintaa ja olin kans heittämässä pyyhkeen kehään kuin alkoi tihuttamaan, tein kuitenkin testin ja se olikin plussaa. Odottele vaan kärsivällisesti testipäivään ja sure vasta sitten jos on surtavaa. Kyllä se varmaan kirpasee kun kaveri on pullat uunissa ja ite tuskailee hoitojen kanssa.

Mulle viimekerran jälkeen sanottiin että sulatetaan pari kerrallaan ja siirretään sit molemmat jos elinkelpoisia. Toivottavasti saan puhuttua kans et yks kerrallaan kiitos;-)

mutta loppukuusta aloitellaan lääkkeillä....
 
Nala78, tiedän niin ton tunteen kun ympäriltä kuuluu vauvauutisia. Meillekin kävi (taas) niin, että kaikki lähipiirissä ovat puolentoista vuoden aika ilmoittaneet vauvauutisiaan ja itse hakkaamme päätä seinään. :headwall: On se välillä vaan niin epäreilua, että miksi muut saa sen lapsen niin helpolla ja miksi sitä ei itse saa. Luulin että toisen kohdalla olisi jo helpompaa, ja tällä kierroksella ajattelin että jospa tämä olisi helpompaa mahdollisen kolmannen kohdalla.. mutta eipä se taida mennä niin. :'(

Älä kuitenkaan heitä vielä pyyhettä kehiin, kaikki on vielä mahdollista!
 
Hei, kiitos kaikille tsemppauksesta! :) :flower: Mukava kun on ihmisiä jotka ymmärtää. Edelleen olen samalla linjalla kylläkin. :/ Nyt on kyllä alkanut rinnoissa tuntumaan sitä arkuutta ja lievää kuvotusta on, mutta nehän todennäköisesti johtuu lääkityksestä. Mahaa nipistelee välillä enemmän, välillä vähemmän ja yleensä enemmän tuota vasenta puolta alavatsaa. Se on vähän outoa... Semmoista... Jos sitä sitten aloittaisi sen hurjan laihdutuskuurin, niin jos tuo PCO:kin siitä laantuisi ja ihme tapahtuisi... Heh! ;)
 
Sebu, meillä on yksi vaan, ja en enään tässä iässä haluais kaksosia enkä muutenkaan. Ensimmäisiä ne olis mennytkin mutta ei enään kun on jo yksi.
Nala jokos saat alkaa tekeen testiä??

Vielä on kuuta jäljellä......aika ei kulu millään
 
Joo, negatiivinenhan se testi sitten oli. Ei tule meille vauvoja enää. :'( Tai mies oli kyllä sitä mieltä, että jos mie vielä haluan niin voidaan yrittää, mutta en minä tiiä... Nyt on niin paskaa olo. Ja vaikka sitä kuinka oli itse valmistautunut tähän ja menkkatuntemukset oli niin selvät... Kai se toivonkipinä siellä silti oli... Ähhh! Täytyy nyt vissiin vaan koittaa kasata ittesä ja unohtaa koko juttu vähäksi aikaa. :attn:
 
Vieläkö mahtuu mukaan?
Meillä on 07/07 syntynyt IVF poika ja nyt olisin menossa PAS ultraan 19.10. Esikoinen on ensimmäisen IVF:n tuoresiirto ja alkioita samaisesta setistä pakkasessa 5 kpl. Jos siis hyvin menee, niin siirto osuis ensi viikon lopulle.

Tsemiä kaikille hoitoihin!
 
Nonni. Tänään alko sitten vuoto. Ja tänään on masentanut sitten kanssa oikein kunnolla. :( Kovasti yritän selvitellä päätäni ja miettiä että lähtisikö sitä vielä yrittämään. Mies on edelleen sitä mieltä että voitais lähteä. Itteä vaan pelottaa se epäonnistumisen mahdollisuus... kun viimeksi tuli niin vähän alkoitakin... Toisaalta jos positiivisesti ajattelee, niin tuoresiirtohan onnistui. En tiiä.Ahistaa kun ei ole ketään kelle jutella, paitsi tietty mies...Siskokaan ei ole mitenkään noteerannut kun laitoin eilen viestiä, mikä on aika outoa ja tuntuu pahalta. Ite olisin kyllä ainakin pahoitellut viestillä tms. Juu. Semmoista. Huomenna ajattelin soitella sinne klinikalle ja kysellä mahdollisista jatkoista JOS halutaan jatkaa.
 
voi Nala, ikävä että näin kävi mutta älä vielä luovu toivosta. Jos sinulla onnistunut tuoresiirto niin ehkä se sitten uudestaankin onnistuu. Ehkä siskollasi oli vähän huono päivä tai ei tiennyt mitä sanois ikävään uutiseen.
Tervetuloa vaan uudekin yrittäjät, mukaan mahtuu, tukijoukkoja aina kaivataan.

ihanaa syyspäivän jatkoa
 
Voi Nala :hug:
Tänne voit aina kirjoitella, jos se helpottaa oloasi!!! Itse olen ainakin kokenut terapeuttiseksi nämä sivut.

Jos vaan uskallatte niin lähtekää vielä uuteen yritykseen. Oma kokemus on että hoidot ja niiden tulokset voi poikeat todella paljon toisistaan. Itselläkin onnistunut ainoastaan tuoresiirto ja siihen ollaankin ladattu todella paljon toiveita. 3. ivf alkaa seuraavasta vuotopäivästä ja matkaan lähdetään kyllä toiveikkain mielin!!

Tervetuloa uusille, ja minä vielä roikun täällä vaikka kaikki passit jo epäonnistui ja ivf alkamassa..
 
Hei! Kiitos jälleen tsemppauksesta. En oikein vieläkään ole saanut itteä kasaan, kun tuntuu että heti kun vähän koittaa saada positiivista mieltä, niin matto vedetäänkin sitten jalkojen alta... Yritin ottaa niistä jatkomahdollisuuksista selvää, mutta ainakin paikka vaihtuisi, eli naistenklinikalle pitäisi palata, jos edes päästäisi hoitoihin... :( Nyt pitäisi vielä IVF hoitajalle koittaa soittaa jos sieltä saisi vähän tarkempaa osviittaa. Mutta ajanvarauksessa veikkailivat, että 2-3 kk:n päästä saattaisi päästä hoitoihin jos jatkuisi. :attn: Joo, lyhyt aikahan se loppujen lopuksi olisi, mutta sitten taas ei ole paljoakaan aikaa kun pitäisi keväällä jo alkaa töitä kattelemaan ja muuttaakkin pitäisi sitten viimestään. Sitten ahdistaa että jos nyt sitten naikkarille mentäisi, niin siellä ne jumalattomat odotusajat... Ja kun ei ole lapsenhoitomahdollisuutta oikein muutenkaan. En mie tiiä... Menee nytten niin kovin vaikeaksi tämä, että kait se olis helpointa luovutta ja tyytyä kahteen... Onhan sekin jo paljon ja niin kovin rakkaita ovat. :heart: :heart: Vaan kun on jotenkin tuonne nuppiin se kolmonen iskeytynyt ja nyt vaan itkettää... :'(
 
Nala, toisaalta voi tuo muutaman kuukauden tauko tehdäkkin ihan hyvää. Sitä odotellessa on aikaa taas ladata akut täyteen ja pääsee näistä pettymyksistä vähän yli. Nyt sitten muutto puuhiin jo nyt niin on uusi soma koti seuraavalle tulijalle =)
Lisänä siinä että oma kehosi pääsee taas asettumaan ja jaksaa paremmin tulevat hoidot. Pieniäkin positiivisia ajatuksia kannattaa paisutella. Ja ehtiihän kaksi edellistä kullannuppua taas kasvaa vähän isommiksi ja omatoimisemmiksi :D
 
Nala78: Ikävä kuulla että ei tällä kertaa tärpännyt. Voimia jatkohoitoihin! Ainakin meidän klinikalla lohdutetaan, että periaatteessa 5 IVF hoidon ajan todennäköisyys raskautumiseen paranee, mutta rankkaahan tuo pettyminen on joka ikinen kerta, kun se iskee. Olen samaa mieltä että pieni tauko voi olla hyväksikin.

Me taistelemme tuota minun ikääni vastaan että meillä taukoilu ei ole mahdollista.
 
Päivä kerrallaan. En saanut sitä IVF-hoitajaa kiinni perjantaina. Täytyy koittaa maanantaina uudesstaan. Mietittiin, että katsotaan tilanne kerrallaan ja mietitään sitten miten edetään. Nyt olen päättänyt, että koitan saada tuota painoa nyt tosissaan tippumaan. Molemmista raskauksista kun on tullut kilo-pari per raskaus... Voisihan sekin auttaa... Niin. Suolaksi haavoihin sain tänään siskolta puhelun. Hohotellen kertoi, että olipas tehnyt plussatestin. Eipä siinä sinänsä mitään, onnea vaan heille, mutta pahalta tuntui se tapa miten hän minua infosi. Ensin minun tilanteelle viittasi kinnasta kommentoimalla (parin päivän päästä siitä kun ilmoitin oman testituloksen) tyyliin: onhan sinulla jo kaksi... Ja sitten pari päivää siitä töksäyttää vaan tuon uutisensa, vaikka olin hänelle jo kertonut hyvinkin selvästi miten paskana nyt olen. En tiedä olisiko minun pitänyt vallan innostua ja rynnätä heti vauvanvaatteita ostamaan... Heillähän tämä ei ollut suunnitelmissa vaan "vahinko" tai niin minulle väitettiin... Elämä se vaan on näin reilua juu. Että taas mentiin kanveisiin... :attn:
 
Nala78: Tsemppiä! Joskus ihmiset eivät ajattele miten arka paikka sekundäärinen tai tertiäärinen lapsettomuus on.

Oma napa: En millään malttaisi odottaa että pääsemme alkion siirtoon... vielä pitäisi odottaa seuraavaa vuotoa että voisi aloittaa Progynova-hoidot ja limiksen kasvattelut.

No äkkiähän tämä aika menee...
 
Nala, mulla oli vähän samantapainen sattuma siskoni kanssa. Meillä oli hoidot jo pitkällä ja kolmas inseminaatio tehty, joulun alla piti sitten tehdä testi ja se oli nega. Saman päivänä sisko ja sen mies tuli meille ja kas, ilmoitti että heille tulee vauva. Siinä sit purskahdin itkuun tietty mut sisko luuli että onnesta, onneksi, mutta enemmäkseen se oli pettymyksestä et miks hän kun en minäkään. Mutta oikeasti se tunne meni nopeasti ohi ja oikeasti pystyin iloitsemaan siskon raskaudesta. Ajattelin että onneksi edes hän pystyy tulemaan raskaaksi ilman hoitoja. Ja nyt niille tulee toinen luomu. Meillä meni vielä 5kk ennenkun nappas siinä välissä oli 1 tuoresiisto, pas odottelu mutta kukaan ei ollut elinkelpoinen ja sit taas tuore joka onnnistui.

täällä kans vuotoa odotellessa että saa aloittaa zumet ja varata aikaa...
 
Se on sitten meidän lapsiluku todellakin tässä. Ei tehdä julkisella enää hoitoja koska on jo kaksi lasta. Eikä meillä ole varallisuutta yksityiselle lähteä, eli se siitä sitten. :'( Mie jotenkin osasin jotain tämmöstä odottaa...
 

Yhteistyössä