Lokakuiset 2007 (3)

  • Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti
Jellybean
Paljon halauksia ja jaksamista Sofiannalle, en pysty edes kuvittelemaan kuinka pahalta tuntuu.

Näköjään monella muullakin on sama ongelma, että nälkä tulee parin tunnin välein. Yritän tosiaan niitä hedelmiä ja marjoja syödä aterioitten välillä, kun nyt on jo housut alkaneet kiristämään. Rinnat ovat suurentuneet jo kuppikoon verran ja ne on edelleen arat. Jospa ne jossain vaiheessa lopettaa kasvun.

Niiskulainen: Olen Kajaanin naapurikunnasta, eikä täällä ole yksityistä niin siksi ajattelin Kajaanissa sitten käydä. Oman kunnan neuvola-aika minulla on ensi viikolla ja siellä kysyn, että milloin on ensimmäinen ultra. Jos menee todella pitkälle, niin etsin yksityisen Kajaanista ja käyn siellä. Mielenrauha kun on niin koetuksella kun vieläkin on mahdollisuus, että tämä on tuulimuna tai kohdunulkoinen.
 
Iikka76
Heips!

Todella kurjaa tuo Sofiannan keskenmeno. Itse en kyl tiedä, miten sekaisin sitä sit menis, vaikka kuinka ollaan yritetty pitää jalat maassa tän raskauden kanssa. Me ei olla vielä kerrottu muille, kuin kahdelle kaverilleni, jotka tiesi myös hoidoistakin aika tarkkaan. Vanhemmille hoidoista ollaan kerrottu "yleisesti", mutta tästä raskaudesta ei vielä mitään. Pikkuvelikin oli viikonloppuna kylässä kihlattunsa kanssa ja oli kyllä peittelemistä, että ei vielä tieto leviäisi. Ollaan päätetty, että sit sen 8.3.ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin, kerrotaan lähipiirille. Lasta kun koko lähisuku on toivonut jo niin hartaasti ja pitkään meille, että ei kerta kaikkiaan pystytä salaamaan asiaa pidempään. Täytyy tää suuri ilouutinen jakaa heillekin ja ollaan jo kovasti mietitty kertomistapoja ja heidän ilmeitään uutisen kuultuaan.
Jellille tiedoksi, että kun sä kävit kirkossa plussan jälkeen, ni mä olen ottanut lapsuuden vanhan iltarukouksen uudelleen käyttöön ja kiittänyt tästä tilaisuudesta joka ilta nukkumaan mennessä. Enkä siis minäkään ole ns. "uskovainen", mutta tää raskaaksi tulo vaan on niin mielettömän tärkeä ja ihana juttu, ettei siitä voi olla kuin kiitollinen kaikin tavoin! ;) Ja vaikka tää menis kesken, ni siltä tää on ollut jo suuri voitto, että voidaan ylipäätänsä tulla raskaaksi! Eikä me meinata kertoa kaikelle kansalle, miten tää on saanut alkunsa, tärkeää on, että ns. tukiverkko tietää. Harmittaa tosin, että vastaavasti hoitojen kautta kummipoikamme saanut kaverini on jo mennyt kertomaan meidän hoidoista ja tästä raskaudestakin eteenpäin "ulkopuolisille", josta en kyllä ollut ollenkaan ilahtunut. Nää on kuitenkin niin henkilökohtaisia asioita, että vaikka itsellä olis vastaavia kokemuksia ja sinut sen kanssa, niin ei pitäis mennä toisten puolesta "päättelemään" mitään. Ja kuitenkin olin tästä raskaudestakin kertoessani pyytänyt, että ei kertois kellekkään ja sama juttu hoitojen kanssa. Mitään pahaahan hän ei asialla tarkoittanut, oli vaan niin kovin innostunut ja iloinen puolestamme, mutta mun luottamus häneen ainakin sai kolauksen ja asia harmittaa todella.
Oireina mulla on koko ajan turvoksissa ollut maha, jonka vuoksi siis kävelyä reippaampaa urheilua ei tulis mieleenkään harrastaa. Rinnat on myös koko ajan olleen vähän arat ja pahaa oloa olen tässä lähipäivinä vähän aavistellut, että onkos vähän sellaista vai eikö ole. Selvästi aamuisin on kyl kiire saada jotain suuhun! ;)

Hyvää alkanutta rviikkoa kaikille!

Iikka rv 5+6

...niin kuin varmaan Jellikkäkin, huomenna siis meillä jo 6 rv täynnä! Ja tosi mukavaa, että täällä todella on muitakin, joilla on samanlainen tausta.
 
Entu82
Suuret pahoittelut Sofiannalle ja voimia asian läpikäyntiin :(

Jelli mä olen huomenna menossa ratsastamaan ja nyt alkaa hirveästi jännittää, että mitenkähän mahaosasto siihen suhtautuu. Pitää pyytää ohjaajaa pitämään vähän kevyempi tunti, mutta millähän ihmeen verukkeella???

Ninni, minä olen ihan samoilla linjoilla Lumen kanssa, siitä että "kissa pöydälle" vaan ja että edellisen raskaus-ja vauva-ajan "möröt" on kaivettava kaapista. Voihan olla, että miestäsi pelottaa sen sinun edellisen loppuunpalamisen toistuminen ja käsittelee sitä pelkoaan sitten tyypillisen miehisesti, yksin oman päänsä sisällä kaljapullo kourassa. Meillä ainakin mies pähkäilee itsekseen aina kaikenlaisia murheita ja kertoo niistä mulle vasta kun on keksinyt jotain ratkaisun tapaista. Ei kuulemma halua huolestuttaa minua turhaan :/....

Ihanaa Lumi, että kaksoissiskosi kanssa saatte yhdessä odottaa! Mulla on "vaan ;D" kaksoisveli eikä hällä ole edes puolisoa vielä, eli ei mitään jakoja saada odotusseuraa sieltä :D.

Fobioista: ahtaanpaikankammo mulla on aika kova. Esimerkiksi, jos typsyn tutti joutuu sängyn alle siirrän mieluummin koko sängyn, kuin työnnän ylävartaloani sen alle, koska pelkään että jollain mystisellä tavalla en pääsisikään pois sieltä alta. Sitten on niitä pienempiä pelkoja (en ole mikään rohkea sielu) esim. pyörryin silkasta jännityksestä, kun nilkkaan pistettiin kortisonipiikki ja olen pyörtynyt myös verikokeissa jne, eli pistopelkoa löytyy. On vielä muitakin, mutta en ilkeä koko naurettavuuttani täällä paljastaa...

Entu ultraa edelleen odottaen...
 
Tehotyttö
Sofiannalle lähettelen täältä kovasti voimia!
Itselläni oli keskenmeno lokakuussa. Lohdutuksena voinkin sanoa, että uskomattoman nopeasti siitä selviää. Muutaman päivän minäkin olin usvassa ja itkin. Samaan syssyyn kuoli vielä mummuni. Mutta kun vuoto loppui, niin alkoi koko keskenmenosurukin olla jo menneen talven lumia. Tärkeätä tosiaan on käydä läpi ne tunteet ja itkeä.
Haaveilijoiden puolella on KERMIT -ketju, jossa keskenmenon kokeneita. Sieltä itsekin sain paljon vertaisapua akuuttiin suruun. Sofianna, käy ihmeessä siellä, jos siltä tuntuu. Siellä on tosi ihanaa väkeä :)

Ihanalta Lumi kuulostaa, että teillä kaksossiskon kanssa noin samoissa raskaudet :) Toivottavasti molemmilla menee kaikki hyvin!

Tilasin torstaiksi uuden ultran. Haluan nyt varmistaa, että raskaana tosiaan ollaan. Minähän en siihen oikein usko ennen kuin sydämen syke on nähty :)
Tänä aamuna oli kyllä melkoisen huono olo. Luulin jo, että joudun pyttyä halailemaan ekaa kertaa raskauden takia.

Juulia se taisi kysellä noista tissioireista. Ei mullakaan ole vielä mitenkään kasvaneet. Vähän aremmiksi alkoivat viime viikon aikana muuttua. Tyttöraskaudessa mulla oli tosi kipeät heti alusta asti, mutta noista pojista muistaakseni kipeytyneet vasta myöhemmillä viikoilla.

Koskas se Entun ultra taas onkaan? *lahopää kyselee*

Tehis rv 7
 
Niiskulainen
Sofiannalla voimia sinulle ja perheellesi. Keskenmeno on aina elämän kokoinen menetys voi olla, että jotkut kokee sen pienempänä asiana ja toisille se on tosi suuri menetys, etenkin jos lasta on yrittänyt pitkään tai niitä on usemapi, kuitenkin aika moni nainen on kokenut keskenmenon ja vertaistukea on varmaan saatavana. Minun siskon syntymän jälkeen äidilläni oli ennen isoveljeni ja minun syntymää kolme keskenmeno, joista yksi oli kaksoisraskaus. Syy tosin keskenmenoihin oli kohdunkaulan rakenteessa ja kohdunkaula aukeni liian aikaisin ja puotti yleensä yli 12 viikkoisen sikiön pois. Äidilleni laitettiin lanka minkä jalkeen hän piaan taas raskautui ja synnytti isoveljeni, joka kuoli synnytyksen pitkittyessä luultavasti hapen puutteeseen, tarkempaa syytä ei lapsen kuolemaan kerrottu. Sitten syntyi tällä hetkelläkin elossa oleva isoveljeni ja minä. Eli periaatteessa minulla on aika monta sisarta enkelinä, kolme elossa, onneksi.

Lumi: Pitää tosiaan käydä hakemassa niitä inkivääritabletteja, pakko jotain kokeilla ja voihan se olla että niistä on tosiaan hyötyä.

Mä oon nykyään aivan hermona, kun takasta pääsee savunhajua sisään. Tulee niin aivan kauhea päänsärky ja sitten oksettaa. Meillä talossa on sähkölämmitys, niin melkein pakko lämmittää paukkupakkasilla. myös varaavaa takkaa, kun sellanen mahdollisuus on.

Pitää mennä lepäämään hetkeksi, kun esikoinen nukahti. Tyttökin on alkanut käymään potalla, tässä jo toivonkin että jopsa vaipat sais pois ennen toisen lapsen syntymää. =)
 
Niiskulainen
Laitoin pikkaisen väärin tuon langan laiton ajankohdan, eli silloin kun uusi raskaus on todettu lanka on laittettu tukemaan kohdunkaulaa, ettei se liian aikaisin aukene ja poistettu sitten, kun synnytys on alkanut käynnitymään.
 
Pia78
Jaksamista Sofiannalle! En ole itse koskaan keskenmenoa kokenut, mutta tässäkin raskaudessa (niin kuin ensimmäisessäkin) pelkään sitä jonkin verran. Tavallaan ei uskalla vielä nauttia raskaudesta täysillä, kun vaan odottaa että riskialtein aika menisi nopeasti ohi...

Täällä tuntuu olevan hyvin aktiivinen porukka! Sehän on tosi mukavaa, ainakin on paljon samassa tilanteessa olevia.

Oli mukava huomata, että täällä oli tosiaan muitakin hoidoissa käyneitä tai lapsettomuudesta kärsineitä. Meillä on molemmat raskaudet onnistuneet nopeasti ensimmäisellä inseminaatiolla. Ensimmäinen tehtiin julkisella puolella ja tämä raskaus avustettiin käyntiin yksityisellä.

Miehen toivomuksesta me pidettiin molempien vanhemmilta salassa hoidoissa käynnit. Mutta kaverit kyllä tietää. On ollut pakko kertoa jollekin, ei tätä kahdenkeskisenä asiana ole pystynyt mitenkään pitämään. Tästä raskaudesta ei oo vielä kummankaan vanhemmille kerrottu, odotetaan hiukan aikaa vielä. Kavereista aika moni tietää, koska tiesivät hoidoistakin.

Edelleenkään ei mitään kummempia oireita. Nälkä ja jano kyllä on usein. Ja vatsa hiukan turvonnut, mutta pahoinvointia ei onneksi ole vielä ollut. Enkä välittäisi saada sitä ollenkaan. Onneksi edellisessä raskaudessa kesti vaan pari viikkoa ja oli pelkästään iltaisin.

En noista raskausviikoista vielä oikein tiedä. raskauskiekon mukaa, tänään olisi 6+1 mutta eiköhän selviä kun käyn ekan kerran neuvolassa, 14.3.
 
Jelli
likka:
Mulle muuten sanottiin sieltä yksityiseltä, että raskausviikot lasketaan iin, että viikko vaihtuu aina punktiota seuraavana päivänä. Eli sulla ja mulla siis olisi laskettu niin, että 31.1. alkiot olisivat olleet kaksiviikkoisia.(tai jotain sellaista hämärää). Kuitenkin siis ikäänkuin hedelmöitys olisi tapahtunut olevinaan silloin 31.1. eli nyt olisi menossa 5+5. Loogostahan se ei ole, minäkin laksin ensin niin, että hedelmöitys 30.1., kuten se oikeasti oli. Mutta eiköhän sekin asia selkiydy ultrassa.
Menetkö sinä ultraan yksityiselle vai ihan neuvolaan? Meillä olisi samalla viikoll aollut yksityisellläkin ja siksi menemme julkiselle. Ultra siis 12.3. Mietin van, että pitäisikö vielä käydä verikokeessa varmistamassa, että hCG arvo on noussut?

Jelli ja Enttinen 5+5
 
Ilona -79
Vähitellen ajattelin minäkin uskaltautua mukaan joukkoonne. Olen teitä jo hiukan taustaillutkin, mutta oma olo on ollut niin epävarma ja epäuskoinen, että en ole saanut aikaiseksi ilmoittautua mukaan. Mutta kyllä se nyt näyttää siltä, että jos vaan kaikki hyvin menee, tulee meille pikkuinen ensi syksynä :)

Ilona 5+1 (?)
 
Ilona -79
Lokakuiset 2007

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen LA 4.10 Toinen pikku Toukka, Kajaani
Susanne LA 4.10 Toinen, TYKS
Lumi81 25v LA 6.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Lissu78 28v LA 7.-8.10 Esikoinen. Porvoo
Tehotyttö 35v, LA 15.10., neljäs, TYKS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Ultsu 35 v, LA 12.10, toinen, Jorvi
Jellybean 25 ja 26, LA 15.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Entu 25 ja 31 LA??? toinen KYS
Ninni83 23 ja 24 LA 21.10 kakkonen
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
 
Iikka76
Jelli: Kiitos tuosta rv-korjauksesta, mä niin luotin siihen ensimmäisen eli punktiopäivän hedelmöittymiseen, kun meidän lääkäri niin antoi ymmärtää. Noh, päivä sinne tai tänne ei merkkaa mitään! Mä olen ollut koko ajan yleisellä puolella alueellisessa keskussairaalassa hoidossa ja myös tää ultra tehdään siellä. En ole vielä edes ilmoittautunut kotikunnan neuvolaan, kun kaverit sano, ettei sinne vielä ole mitään kiirettä. Mihin mennessä neuvolaan sitten pitää viimeistään ilmoittautua? Myöskään missään verikokeessa en ole ollut, vaan tehnyt kaksi kotitestiä ja luotai kait siihen, ettei vuoto ole alkanut. Käytätkö sä muuten vielä lugeja? Mulle sanottiin, et ei enää tarvitsisi, mutta että loput saa kyl käyttää. Varmuuden vuoksi mä ne kyl meinaan kaikki käyttää, ettei ainakaan siitä voi olla kiinni.

Niiskulainen: Todella mielenkiintoinen tuo äitisi tarina ja on sitä näköjään aikaisemminkin osattu keksiä ratkaisuja ongelmiin. Mutta miten ne muut keskenmenot sitten vois estää? Eikö suurin osa kuitenkin johdu siitä, että sikiö on jotenkin epämuodostunut tms. ja luonto hoitaa ne pois?! Vai koskeeko se vain aivan alussa olevia raskauksia. Mitä muuten pidätte sinä "turvallisena" rajana, että antaako se 7 rv ultra sitten jo niin hyvän kuvan että uskaltaa kertoa raskaudesta kaikille, vai pitäiskö odottaa 12 rviikon täyttymistä? ...joku kaverini väitti, että tuo 12 vko on vanhanaikainen uskomus?!

Iikka rv 5+5 (tai 6?)
 
tuleva äityli
Alkuperäinen kirjoittaja Ilona -79:
Lokakuiset 2007

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen LA 4.10 Toinen pikku Toukka, Kajaani
Susanne LA 4.10 Toinen, TYKS
Lumi81 25v LA 6.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Lissu78 28v LA 7.-8.10 Esikoinen. Porvoo
Tehotyttö 35v, LA 15.10., neljäs, TYKS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Ultsu 35 v, LA 12.10, toinen, Jorvi
Jellybean 25 ja 26, LA 15.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Entu 25 ja 31 LA??? toinen KYS
Ninni83 23 ja 24 LA 21.10 kakkonen
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen

 
Entu82
Tervetuloa Ilona! Kiva kun uskalsit mukaan!

Tehis se mun ultra on vasta 19.3, siihen on siis ihan iäisyys. Onneksi on muutakin jännättävää nyt, kun yhdellä ystävälläni on laskettuaika tällä viikolla :)! Jännällä odotan kumpi sieltä tulee! Sitten on synttäreitä ja tytskän neuvolaa ja huonekalu ostoksille ollaan menossa, eli kaikkea kivaa onneksi tiedossa. Pystyy ehkä välillä olemaan ajattelematta koko asiaa. Mieskin muuten eilen kysyi, että "koska me nyt sitten saadaan varmistus sille että siellä on vauva eikä mikään tuulimunanen ":). Taitaa miehelle kolahtaa tämä odotus nopeammin tajuntaan kuin edellinen. Tyttöä odottaessa hän alkoi ehkä pikkuhiljaa tajuta, että vauva sieltä tulee, kun viikot oli jotain 20+.
 
Niiskulainen
Eikait niitä keskenmenoja voi estää, jos on tullakseen. Kyllähän se on niin että luonto keskeyttää suurimman osan alkavista raskauksista, jos pienessä elämänalussa on jotain ns. "pielessä". Mutta kyllä silloin jos keskenmenoja alkaa olla 3 peräkkäin syy löytyy ihan jostain muusta.

Minun ja 2 veljeni raskaudenaikana äiti oli vuodelevossa koko raskauksien ajan, koska pelkkä lanka ei ilmeisesti aivan varmana pidä jo isompaa vauvaa kohdussa. Olisi kyllä aivan kauheaa joutua vuodelepoon koko raskauden ajaksi, musta tuntuu jo pari sairaspäivää petissä tosi kurjalta ja tiedän että varmaan äitistänikin oli hankala viihtyä petissä sen verran touhukas nainen hän on, mutta kai sitä vaan pystyy, jos oma lapsi kyseessä ja siitä on raskauden kulku kiinni. Ja tuo kohdunkaulan heikkeneminen, johtui äidilläni ilmeisesti siitä, kun hän teki nuorella iällä (16-vuotiaana) isosiskoni.

Minä oon alkanut epäilemään, että tämä mun pahaolo on jotain oksennustautia. Äitini soitti, että hänelläkin on ollut tämä päivän pahoinvoiva ja oksennus ei ole kaukana. Laitoin kuitenkin mieheni ja tytön kauppaan ja apteekkiin ostamaan niitä inkivääritabletteja. Jospa tämä sitten tästä.

Ja tervetuloa kaikki uudet plussanneet minunkin puolessa. Hieno asia, että raskaus ja lapset yhdistää meitä, ei ne kaveritkaan, jos eivät ole samassa vaiheessa raskautta jaksa kuunnella jatkuvaa puhetta raskaudesta ja alkuraskauden vaivoista ja ihanuuksista. =))
 
maxiina
Moikka kaikille vanhoille ja uusille!! =)

Ensiksi vointeja ja jaksamista Sofiannalle! Nää on niitä juttuja mitä ei kenellekkään toivoisi mutta kun niiltäkään ei voi välttyä, todella suru juttu =(

Mä en ole ehtinyt poikkeilemaan kovin useasti kun nuo kaksi "termiittiä" pitää aika lailla vauhdissa ja nyt on alkanut väsy painamaan jo kovin aikaisin, jostakin kumman syystä ;) eli ei ole edes iltaisin jaksanut painaa konetta päälle. Aamuisin ja päivisin riittää virtaa kuin pienessä kylässä, tiedä mikä ihmeen juttu sekin on mutta tuntuu energiaa piisaavan. mutta iltaisin se uni tulee samaan aikaan kyllä kuin lapsillakin.

Mä kävin ensimmäisessä neuvolakäynnillä tänään. Jännää =)
kaikki oli hyvin, ainoastaan pissan mukana oli pikkuisen verta ja tietysti siitä tuli heti kauhea hätä, että mitäs se tarkoittaa mutta ilmeisesti se tiputtelu on normaalia. mulla kun ei kahdesta ensimmäisestä ei ole ollut mitään tiputtelua, nipistelyä kylläkin mutta ei muuta. toivotaan että kaikki menee hyvin =) ultraan aika tilattu, sitä odotellaan joskus tuossa 12 vk tiennoilla. Laskettu aika muuttui pikkuisen, eli nyt olis 19.10 mutta mä korjailen sitä vaikka sitten kun olen ultrassa käynyt kun se siellä vielä varmistuu...

Mä toivottelen kaikille hyviä vointeja ja iloista mahankasvatusta!!

t. Maxiina ja pikku-I rv 6+3
 
Ultsu
Iltaa.. Vähän ristiriitainen olo on tämän päivän ultran jälkeen, valitettavasti. Eli kävin yksityisellä ultrassa ja periaatteessa näyttäisi siltä, että olen raskaana, koska kohtuni on laajentunut, ruskuaispussi ja alkio sen sisälläkin löytyi, mutta...

Viikot eivät tunnu täsmäävän ollenkaan. Eli alkio oli vain 5 mm kun mun viikoilla sen pitäisi olla jo reilusti isompi. 5 mm vastaa rv 5+. Sydämensykettä ei tietenkään näkynyt. Eli nyt on mahdollista, että olen hedelmöitynyt ihan kierron lopussa enkä ole ollenkaan niin pitkällä kuin mitä luulisi tai sitten, että alkion kasvu on loppunut, mikä tietää tulevaa keskenmenoa.

Kävin sitten labrassa verikokeessa, jossa mitataan veren hormonitaso ja menen torstaina uusintakokeeseen ja sen perusteella lääkäri sitten tietää kertoa, mikä on tilanne. Jos jälkimmäinen koe viittaa hormonin vähenemiseen, se tarkoittaa sitä, että raskauteni on sitten loppunut. Koska näillä viikoilla kuulemma hormonipitoisuudet kasvavat vauhdilla.

Olen varautunut jo pahimpaan eli itkeskelin ja surin jo itsekseni tuossa aiemmin päivällä. En tietenkään ole vielä kokonaan heittänyt pyyhettä kehiin, mutta kyllä mä tajuan faktat ja ne on hyväksyttävä, jos niikseen on.

Jättäydyn nyt muutamaksi päiväksi taka-alalle ja palailen kertomaan verikoetuloksia, oli ne mitä ovat.

Ja vielä: Mulla ei tosiaan ole ollut vuotoa nyt ja lääkäri sanoi, että periaatteessa voi mennä viikkoja kunnes keskenmeno tulee, jos on tullakseen. Loppujen lopuksi olen kuitenkin iloinen, että kävin siellä ultrassa. Kamalaa sekin olisi, jos vasta NP-ultrassa todettaisiin se, miltä tilanne tänään näytti.

Mutta katsotaan. Onneksi on tuo ihana esikoinen....
 
Laura79
Hei, liityisin mukaan joukkoon kasvavaan :) . Plusssa oli ylläri mutta kauan odotettu. 2,5 vuotta plussaa odoteltiin ja se nyt vihdoin saatiin kolmannella inseminaatiolla (selittämätön lapsettomuus taustana). Viime perjantaina käytiin ekassa ultrassa ja kaikki näytti hyvältä, pienihän se vielä oli (8mm) mutta sydämen syke näkyi. LA on lääkärin laskujen mukaan 14.10

Laura
 
Tehotyttö
Onpas ikävä tilanne Ultsulla :-( Ei voi kuin odotella niitä verikokeen tuloksia. Olisiko tosiaan ovulaatio voinut olla myöhemmin? Milloin sait positiivisen testituloksen? Toivotaan parasta!

Lauralle tervetuloa! Teillä ollut pitkä tie, ikävä juttu. Mutta hienoa, että nyt onnistui!

Entulla onkin vielä monta piinapäivää jäljellä, voih!

Nyt tämä ihminen taitaa kaatua sänkyyn, väsyttäääääääää :)

Tehis rv 7
 
Jelli
Toivotaan parasta Ultsu, toivottavasti vain säikäytys kyseessä ja pieni ottaa vauhtia kasvuun!

Uusille tervetuloa, mukavaa, kun joukko kasvaa!

likka: Minä kuule kävin tänään vaan hakemassa lisää Lugeja (ja raskaustestin). Minulla siis ohjeet, että lugeja käytän siihen ensimmäiseen ultraan asti ja pitä ihan soittaa klinikalle niin hoitaja antaa lopettamiseen ohjeet. Että siellä tunnutaan ainakin ottavan varman päälle sen keltarauhasen kanssa! Kun eikös sen keltarauhasen pitäisi olla jo hyvää vauhtia istukka viikolla 7? No, siis testinkin ostin ja tein, ihan hyvän mielen takia. Ja siksi, koska entiset olivat seisonet tosi lämpimässä pesuhuoneen kaapissa jo pidemmän aikaa. No, edelleen plussa oli kontrolliviivaa vahvempi, joten hyvältähän se taas näytti! Näin paatuneena pettyjänä ja pessimistinä, se plussaviiva vaan saa mielettömän leveän hymyn kasvoille! Ja nyt uskallan perua huomena sen julkisen lapsettomuushoitoajan.

Laura79: Meitä on täällä muistaakseni nyt neljä, joilla raskaus alkanut hoitojen avustamana! Eikö ole mieletön olo?!?

Jelli ja Enttinen 5+5
 
Iikka76
Tsemppiä ultsulle ja toivotaan todellakin, että pikkuisella masuasukilla ei olisi mitään hätää.

Tervetuloa munkin puolesta uusille tulokkaille! Ja onnittelut raskaaksi tulosta! ...erityisesti teille muillekin, joille tähän olotilaan pääsy ei ole ollut helppoa!

Mutta kyllä sitä vaan pitäis näköjään pitää jalat tukevasti maassa, kun ei todellakaan ole mitään varmuutta vielä, että kaikki menee hyvin onnelliseen loppuun asti. Kieltämättä tässä alkaa itseäkin pelottamaan taas enemmän, kun jo on antanut itsensä niin innostua tästä raskaudesta. Mun eka testituloskin oli aika haalea ja perjantaina tehdyn uusintatestinkin plussa oli kyl kontrolliviivaa laihempi. Testit oli kyllä halpoja netistä tilattuja ja n. puol vuotta sitten ostettuja ovistikkujen kylkiäisiä. Jos nyt ilmoittautuisi neuvolaan, niin pääsisiköhän sitä veritestiin?

Jelli: mä olen nyt harventanut lugeja niin, että otan vaan 200 g aamuin illoin, jotta niitä sitten riittäisi pidemmälle. ...varsinaisen hoidon yksityisellä puolella tehnyt lääkärihän sano meille, että jo toikin määrä olis riittävä, mutta siltikään ne ei riitä kuin viikoksi enää. Itseänikin ihmetytti, että eikö niitä tulis sitten pikku hiljaa vähentää, että ei tule liian suurta tiputusta. Eli kerro ihmessä mullekin, mitä ohjeita saat, kun ne tuntuu olevan parempia, mitä mä tuolta yleiseltä puolelta saan. ...vai kehtaiskohan soittaa tolle yksityisen puolen lääkärille, jolta siis Päks ostaa noi hoitopalvelut. Suunnittelut ja ultraseurannat tehdään täällä yleisellä.

Mutta nyt nukkumaan, olen yrittänyt parantaa yöunien pituutta, syödä monipuolisemmin ja useammin sekä raskausajan vitamiineja, jos vaikka kaikesta siitä olis apua tässä.

Makoisia masunkasvatusunia kaikille!

Iikka vr 5+5
 
Jelli
likka: Minuakin ajoittainkauhistuttaa valtavasti se, miten onantanut itsensä innostua asiasta. Ja hevosen asioita järjestellessä on ollut pakko joillekin ihmisille asiasta kertoa. Sitten, kun saa kuulla vuolaita onnitteluja,niin tekeemieli huutaa, että olkaa nyt hiljaa, ei tämä vielä ole varmaa! Pidän varmaan mehubileet, kun kolahtaa 12 viikkoa täyteen...,.

Viime yönä näin unta, että vessassa istuessa aloin vuotaa verta solkenaan. Kamalaa,jo pelkästään unena...
 
Lumi81
Huomenta!

Ite kävin varhaisultrassa rv 7+4, sentin mittanen alkio löytyi ja syke. Lääkäri sanoi että kun näillä viikoilla syke havaitaan niin on enää 1% mahdollisuus keskenmenoon. Se lääkäri oli joku montakymmentä vuotta alalla ollut naistentautien erikoislääkäri, semmonen vanha mies, et kyllä mä luotan sen sanaan.

Tsemppiä ultsu!! Toivotaan et hedelmöittyminen ois tapahtunu vasta myöhemmin...et kaikki ois kunnossa!!

Tänään vapaa päivä! JEE!!

Lumi & Aape rv 8+3
 
maxiina
Huomenta päivää!

päivää se on kyllä jo täällä kun nuo kaksi vanhempaa vilkasta elohiirtä herättää jo heti kuuden jälkeen joten tuntuu että täällä on päivä jo puolessa välissä...

ultsulle paljon halauksia ja toivotaan parasta että siellä nyt vaa pikku vekkuli on "herännyt" vähän myöhempään ja kaikki menee hyvin. varmasti on inhottavaa tuollainen epätietoisuus. mutta peukut pidän pystyssä täällä =)

mä huomasin että täällä on moni käynyt varhaisultrassa. pääsettekö te käymään siinä ihan automaattisesti vai käyttekö te yksityisellä? meillä päin ainakin pääsee ultraan vasta siellä noin viikolla 12, paitsi jos on ihan täysin epäselvää koska vauva on saanut alkunsa tai jos epäillään jotain ikävää. toisaalta olisi kiva käydä jo aiemmin katsastamassa että siellä mahassa on joku asukki mutta... mä olen kyllä jaksanut noista kahdesta ensimmäisestäkin odotella sinne 12vk tienoille joten taidan tässäkin tapauksessa sen tehdä... vaikkakin odottavan aika on pitkä =)

mutta nämä lähtee nyt ostamaan maitoa kaupasta joten Heippa!

maxiina & pikku-I rv6+4
 
Lumi81
yksityisellä oon käyny nyt kaks kertaa. Ensin rv 5+2 toispuoleisen alavatsakivun takia --> kananmunan kokoinen kysta, kuulemma normaalia. Ja nyt sit viikko sitte. n. 60e maksaa per kerta. Ajattelin mennä vielä niskapoimu-ultraan yksityiselle kolmen viikon päästä. Sit se rakenneultra n. viikolla 16-18? on kaikille ilmanen. Se onki ainut ultra mikä tarjotaan kaikille täällä oulussa. Ensimmäinen neuvolakin on vasta rv 10+ eli meillä tasan kahden viikon päästä. Semmosta...
 

Yhteistyössä