Lokakuiset 2007 (3)

  • Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti
Niiskulainen
Nyt näyttäisi siltä, että tosiaan niillä raskaus inkivääritableteilla on jotain taikaa. Otin eilen yhden ja tänään ei ole ollutkaan sellaista pahaa oloa ja tänään oon ollut hivenen virkeämpi, vaikka herätys tulikin jo klo 7. Toivottavasti ne tosiaan helpottaa ja suuri kiitos Lumi suosittelustasi.
 
Lumi81
Jee!!! Hyvä juttu Niiskulainen!!
Niistä on oikeesti apua! Ja vielä ku pari päivää niitä syöt niin paha olo on kokonaan poissa! Niitten syömistähän voi jatkaa koko raskauden ajan. Ajattelin kuitenkin ekassa neuvolassa ilmoittaa niiden syönnistä ja kattoo mitä se neuvolan täti siihen sanoo. Lopettelen sit varmaa johonki kuudennelletoista viikolle niiden syömisen.

Minäkin oon ollu aika aamuvirkku! Tänään vaikka oli vapaapäivä niin heräsin jo kuudelta enkä saanut enää unta, tyttö heräs seitsemältä. :) Tuli kyllä otettua kahdet torkut, tossa aamupäivällä ja nyt iltapäivällä. Illalla kyllä uni maistuu sitäkin paremmin. Yhdeksän aikaan on jo ihan valmis sänkyyn. ...Mistä tulikin mieleen et pitäsköhän tota seksielämää taas alkaa virittelemään uuteen uskoon ku se on nyt vähä hiipunu tän väsymyksen myötä. Jos sitä illalla jaksais olla vireessä....;)
 
entu82
Täällä on ihan pienen pikkuruista kuvotuksen tapaista ollut tänään. Ihan todella pientä siis nyt iltasella, kun tuli pitkä tauko syönnille. Ratsastamassa kävin tänään ja kyllä harjoitusravi tuntui mahassa ilkeälle. Kävin ohjaajalle sipittämässä, että "saanko keventää, kun olen ihan pikkuisen paksuna ja repii mahaa tää rytke", sain luvan :D. Ensi viikolla olen reippaana tyttönä menossa uudestaan ja otan pienen kummityttöni mukaan saan talutella häntä hepan selässä oman tuntini jälkeen :). Eipä tässä muuta sitten olekaan kovasti yritän pitää päivät aktiivisina, että kuluisi tää hemmetin aika!!

Kopion tuon jutun alun suoraan Viilaajista, ei jaksa ihan samoja asioita kahdesti kirjoittaa...

Voi kurja, miten piinallinen tilanne Ultsulla on :(! Toivon sormet ja varpaat ristissä, että sulla olisi vaan hedelmöittyminen tapahtunut myöhemmin. Mullahan se on ilmeisesti tapahtunut noin kolme viikkoa myöhemmin kuin kuvittelin. Siinä utrassa missä kävin ei näkynyt mitään muuta kuin reilusti paksuuntunut limakalvo ja menkkojen mukaan viikot olisi olleet jo 7+ ja oli kyllä ihan kamala pettymys, kun ei mitään näkynyt :/. Onko sulla muuten yleensä ollut tasainen kierto?

Niin ja tervetuloa mukaan Laura!

Entu ultraan 19 piinaavaa yötä.....................
 
Jellybean
Ostin tuossa päivällä leipää, tuollaista vaasan täyshyvä kauraleipää, "Täyteläistä hyvän olon kauraa ja höysteenä vaaleita pellavansiemeniä".. Joissakin lähteissä on, että pellavansiemeniä ei saa syödä raskaana. Pitääkö mun nyt tuo leipä heittää roskiin, vai..?
 
hipsu
moikkis!
ilmoittaudun kans tänne lokakuuketjuun, haalea plussa tuli lukuisten negojen jälkeen :)
Omien laskujen mukaan la olis 26.10 ja kakkonen olisi. Oon siis pian (maaliskuussa) 30 v ja mies on 28v. Esikoinen tulee maaliskuun alussa 11kk.
vähän vielä epäilyttää, että onko ees raskaana, kun oli niin haalee haamu, mutt aolipas kuitenkin. Oireita on ollu jo pari viikkoa ei kovin paljoa, mutta kuitenkin.
 
Ninni83
Sofiannalle voimia! Olen myös itse kokenut keskenmenon. Anna itsellesi lupa surra! Ja anna itsellesi aikaa surra!

Ultsu: Toivotaan parasta! Älä vielä menetä toivoasi, vaikka ymmärrän hyvin!!

Lumi: todella jännää varmasti olla yhtäaikaa siskon kanssa raskaana.

Kiitos neuvoista, Olette varmaankin oikeassa. Nyt kun ajattelen, oon jättänyt miehen todella heitteille. Se haluais pussailla ja halia, ja seksiä tietenkin, mut oon aina välillä hieman tyly, koska en itse jaksais olla kokoaikaa pussailemas. Seksiä keskenmenon jälkeen on ollu tosi vähän, mun haluttomuuden takia. Ihme että tulin raskaaksi! Oikea yritys keskenmenon jälkeen oli tarkoitus alkaa seuraavasta kierrosta, mut onneksi näin kävi!
Meillä on todella niukasti yhteistä aikaa. Molemmat opiskelee, eikä lasta saa oikeen koskaan hoitoon. Kun tyttö on nukkumassa, on tehtävä läksyt, sitten väsyneenä istutaan tv:n ääreen ja sit nukkumaan. Viikonloput ei paljoa tästä poikkea. Eipä siinä paljoa jaksa enää keskustella. Kamala sentään! Pitäis varmaan kiireenvilkkaa tehä tälle parisuhteelle jotain ennenkö liian myöhäistä! Olis hyvä idea se kylpylä reissu, vois tehä kaikille hyvää..
Sain tän illan omaksi, jotta voin tehdä lomalle annetut tehtävät rauhassa. Tytär ja mies lähti sukuloimaan toiselle paikkakunnalle, itse menen sit huomenna perässä. Ja mieskin pääsee varmaan illal vähän nollaamaan. En ole ollut yksin kotona moneen kuukauteen, tuntuu tosi oudolta.

Mulla oli tänään eka neuvola, aika outoa et näin aikasee. Täällä pääseekin kaksi kertaa ultraan, ensimmäinen rv 11, mut aikaa siihen en vielä saanut. Ja toinen sitten se rakenneultra myöhemmin.
Jotenkin vaikea uskoa olevansa raskaana, vaikka oireita on. En tiedä sitten, et oonko vain ylivarovainen km takia, vai ennakoiko tämä ettei kaikki ole kunnossa? Kyllä täälläkin pistetään mehubileet pystyyn perheen kesken, jos ekas ultrassa on kaikki hyvin! Vielä joku 5 viikkoa odotusta siihen..

Ekassa raskaudessa mulle tuli todella uskonnollinen olo, olin äärettömän kiitollinen siitä lahjasta! Enkä ole mikään uskovainen. Ajattelin silloin, et kävi miten kävi niin olen saanut kokea ihmeen... Nyt tässä raskaudessa ei tunnu miltään, ei kiitollisuutta eikä mitään.. Vaikka ollaan kesästä asti yritetty toista ja viimein olen raskaana, miksi tuntuu tältä?! Toivottavasti tämä tunne menee ohi ja on todellakin vain pelkoa keskenmenosta! Onko muilla tälläisiä tuntemuksia, vaikka raskaus ollut toivottu,vai oonko ainoa?!

Ninni rv 6+3, la onkin 20.10, mut korjaan sen sit myöhemmin.
 
Jelli
Huh huh, alkaanämäaamut olla kamalia! Tankkaattko te muut illalla viimeisnä jotain ruokaa,ettei kamala nälkä yllätä aamulla? Eilen illalla söin kyllä jugurtin ja hedelmiä,mutta aamulla ehdin juuri ja juuri tunkea banaanin kitaan, ennen kuin piti halailla pönttöä. Ja muutenkin tuntuu syömisen suhteen olevan sellainen "kun mikään ei riitä meininki". Kun nyt vaan saisi pidettyä painon edes jotenkin kurissa, eikä tulisi montaa kymmentä kiloa lisäpainoa. Olen aika pienikokoinen ja siksikin ylikilot olisivat hankalia. Minulla on myös ollut maha turvoksissa, tavalliset farkut kiristää normaalia enemmän.

Ihanaa,onneksi ultra on jo puolentoistaviikon päästä! Melko nopeasti tuo aika on kuitenkin mennyt.

Entu: Missäpäin käyt ratsastamassa? Siis asutko ihan Kuopiossa vai jossain ympäristössä?

Jelli ja Enttinen, tänään rv 6!
 
Lissu78
Sofiannalle osanotot ja myötistä.. Olen todella pahoillani.

Täällä on vähän pelokas olo. Oireet on vähentynyt aika lailla ja enää ei ole juurikaan huono-olo. Väsymys vähän vaivaa ja rinnat vähän arat(suuret), mutta siinä se onkin. Pelottaa vähän, jos kaikki ei olekaan hyvin. Oireet oli vielä viime viikolla aika voimakkaat, muttei enää pariin päivään. Onko muilla ollut tällaista?
 
Entu82
En asu Kuopiossa. Lähin "oikea" kaupunki se kyllä on ja sieltä löytyy muutama hyvä ystävä. Asun siis ihan keskellä korpea, ollaan miehen kaa ihan metsäjuntteja :D. Ratsastan yhdellä tosi pienellä ja kotoisalla tallilla, tarkemmin en ainakaan vielä viitsi kertoa, kun olisi aika helppo tuttujen mut sitten tunnistaa ja kun ei ole tarkoitus raskaudestakaan vielä kertoa......

Lissu, voihan ne oireet hävitä oikeastaan ihan missä vaan raskauden vaiheessa, ilman että se mitään ikävää tarkoittaisi. Muistan että yhdellä kaverillani oli raskausaikanaan kuvotusta ja muita oireita vain viikon ajan ja sitten ne vaan loppuivat ja ihan terve vauveli sieltä sitten ajallaan tuli.

Entu 18 yötä ultraan............. voih
 
Lissu78
Entu, toivotaan tosiaan että on kuten sanoit. Sitä vaan alkaa miettimään kaikkea hölmöä, jos vähänkin tilanne muuttuu tai jotain. =)
Ensiviikolla onkin sitten neuvola ja sen jälkeen olen jo paljon viisaampi..

Mulla on paino noussut noin 1,5 kiloa ja vaatteet kiristää aavistuksen. Vatsa ei ole niinkään kasvanut, taitaa nestettä kertyä. Sormet muistuttaa nakkeja pikkuhiljaa... =)
Ahdistaa muutenkin kun rinnat on turvonnut ainakin kuppikoon verran ja joutuu kai käydä ostamassa uudet liivit, vanhat kiristää ja puristaa niin paljon.
Joku kirjoitteli tuolla, että täytyy ottaa enemmän miestä huomioon. Täytyy yhtyä samaan. Minäkin olen painunut joka ilta pehkuihin jo yhdeksän maissa ja en ole juuri jaksanut miestä huomioida. Toinen pian luulee, etten enää välitä.. =I
 
MissPiggy
Onneksi meillä mies on niin aikuinen, että tajuaa tilanteen, eikä pienestä hätkähdä, jollen nyt jaksa häntä niin huomioida, kun olen tosi väsynyt ja palelen vieläkin kokoajan. Uus juttu on tolkuton ummetus! Huh huh... istuin pöntöllä puoli tuntia tuskaisena eilen... ei kiva...
 
Jellybean
Noista pellavansiemenistä oli sitten yhdellä sivulla, että leivässä saa syödä.. Pistin varulta sitten kuitenkin sen limpun pakastimeen. Nyt vaan huolettaa, kun samaa leipää ehdin jo viime viikolla syödä. Koko leivän..

Minulla ei ole ikinä tätä ennen ollut minkäänlaisia ongelmia suolen toiminnan kanssa. Ikinä en muista kärsineeni ummetuksesta. Nyt saattaa mennä parikin päivää ilman että mitään tulee. Ja korkeintaan kerran päivässä käyn enää asioilla ja silloin kyllä rykäisen pöntön täyteen. Ennen kakka tuli jotain 2-3 kertaa päivässä. Sorry, ei varmaan hirveästi ketään kiinnosta, mutta mulle tämä on nyt uutta ja outoa, joskin vissiin asiaan kuuluvaa.

Olen aina ollut luonteeltani kuin tuuliviiri, että ei varmaankaan raskauden mielialan heilahtelut erotu niistä tavallisista päivistä. Meillä miehestä on tullut niin superhuomaavainen ja ihana, että voisin harkita olevani aina raskaana! Mutta kun se hellii mua pizzoilla ja suklaalla niin alkaa jo housut kiristämään. Osa alushousuistakin on nyt käyttökelvottomia kun puristaavat niin pahasti. Eilen tuli h&m:n paketti ja siinä oli kahdet mammahousut, mut ei niitäkään voi vielä pitää kun ei kunnon vauvamahaa vielä ole. Kaikenlaisiin ongelmiin tässä törmää..
 
Juuli´77
Sofiannalle voimia ja jaksamisia! En ole itse kokenut keskenmenoa, joten en osaa muuta, kuin kuvitella kuinka hirveä olo siinä on ... =0(

Ultsu toivotaan todella, että kaikki on hyvin ja hedelmöittyminen on tapahtunut vasta myöhemmin!!

Niiskulainen kerropa miten sait lapsesi oppimaan potalle!! Meidän esikoinen ei tee potalla muuta, kuin katselee kirjoja. Kakkalle hän menee aina piiloon ja ajaa meidät pois, välillä olen kyllä kesken kakkaamisen yrittänyt viedä potalle, mutta ei siitä ole mitään tullut. Olisi kyllä kivaa, kun ei tarvitsisi ensi syksynä kahdelle vaihtaa vaippoja!

Lissu mullakin on välillä oireet hävineet kokonaan ja olo on todella epävarma, mutta yritän ajatella, että se kuuluu asiaan. Jatkuva iltäpäiväkuvotus nykyään pistää uskomaan, että siellä masussa tosiaan tapahtuu jotain...

Lumi kiitos kaurakylpy vinkistä! Me ei sitä onneksi tarvittu, kun neiti ei tunnu paljoa kutisevan ja näppyjäkin on korkeintaan 20-30. Ollaan aika helpolla päästy tän vesirokon kanssa,huhhuh!

Mullakin on painoa tullut jo ainakin 2kg vaikka yritän välttää kaikkea lihottavaa.Tohon kuvotukseen täytyy kyllä vähän väliä yritää jotain pientä popsia... Farkuissa en tarvii enää vyötä, kuinkahan kauan edes mahtavat mahtua enää jalkaan!?! Esikoisesta sain lisäkiloja huikeat 30 ja tältä raskaudelta en todellakaan toivo samaa! Esikoista odottaessa mulle kerääntyi nestettä hurjasti ja nyt hirvittääkin tuleva kesä... Toivottavasti ei tule mitään intiaanikesää, sitten on kyllä oltavat tosi kurjat, jos tästäkin raskaudesta niitä nesteitä alkaa kerääntymään! Esikoista odotin talvella, että kokemusta ei ole kesäraskaudesta...

Mä oon myös joka ilta nukkumassa siinä kymmenen paikkeilla ja nytkin meen hetkeksi lepäilee, kun neitikin vielä on päiväunilla.

Juulia rv 8+3
 
maxiina
noista pellavansiemenistä... mä oon käsittänyt että niitä saa pikkuisen syödä mutta ei nyt mitään kilotolkulla, tuskin edes niin paljon maistuisi ;) sen pitäisi saada se maha toimimaan kunnolla kun täällä jo on niitä ummetusvaivojakin... mutta nyt kun jellybean kertoi että niitä ei saisi syödä niin taidetaan laittaa sekin pannaan, ihan varmuudelta.

mä odotan ihan kauhuissani, kun noista ummetuksista nyt puhetta on ollut, niin niitä perämukamia... se on ollut ainut todella kamala juttu koko odotusaikojen mutta kai niistäkin sitten jälleen selvitään. on nyt jo täytynyt alkamaan syömään enemmän sellaisia ruokia mistä tietää että maha ei ainakaan kovalle mene, muuten on tuskaa =(
jos jollakulla samoista vaivoista kärsiviä on ja on keksinyt jotain kivoja konsteja välttääkseen ne tai ainakin helpottaakseen niiden hoitoa niin mielelläni otan vastaan =)

mä tuossa jo aiemmin kyselin noista ultrien määristä, ainakin jollakulla oli vain mainittu että kerran pääsee kunnalliseen. meillä mennään kaksi kertaa, eli se eka kerta on noin 12vk, se niskapoimu-ultra ja sitten siellä noin vk18 on se rakenne-ultra.
outoo että nekin vaihtelee.

miten on, onko monia jotka haluaisi tietää etukäteen sukupuolen? vai oletteko ehtineet niin pitkälle vielä miettimään??

maxiina ja pikku-I rv 6+5
 
Jellybean
Maxiina, kun en tiedä että saako niitä nyt syödä vai ei.. Kun Helistimen ruokavaliosuositusten vältettävissä ei ole mainintaa pellavansiemenistä, mutta esim. täällä http://www.hel2.fi/terveyskeskus/suomi/palvelut/anla_ohjeita_ravitsemus_valtettavat.html niitä neuvotaan välttämään, kun taas nettineuvon sivuilla pellavansiemeniä muuten kehoitetaan välttämään mutta leivässä saa syödä. Eli minun pääni meni jo pyörälle ja laitoin koko leivän pakkaseen ja nyt stressaan sen viime viikolla syömäni limpun takia.
 
MissPiggy
Mitens, ehkä aikaista, mutta onko kellään käynyt mielessä, miten pitää kesäloma, kun syyskuun alusta tms. miten kelläkin LA alkaa äippäloma? Kätevähän se olisi just sitä ennen ottaa, mutta taidan silti ottaa heinäkuussa, kun mieskin on "pakosti" lomalla, ja palailen sitten töihin vielä kuukaudeksi.... ensi vuonnahan sitten onkin kertynyt kesäloma, jonka vois ottaa äippäloman jatkoksi... ja kai talvilomakin.
 
Tehotyttö
Mulla olisi jo tarkat suunnitelmat noista lomista, mikäli elämää vatsassa on. Se selviää siis huomenna, joten palailen asiaan silloin. Noi loma-asiat on meikäläisen alalla sen verran selvät, että ei ole vaikea suunnitella :)
 
Tehotyttö
Oli vähän pikavisiitti tuo edellinen käväisy. Jos nyt ehtis muutaman sanan lisää riipustaa...

Oireita täällä ainakin on, mutta eihän nekään kait mitään takaa.
Tuntuu, että yleisin lausahdus miehelle on nykyisin: "Hyi, sää haiset." ;-) Ja millon millekin... Eilen ällötti raikas purkan tuoksu, joka tuon ihmisen suusta lemahti. Kyllä miesparka joutuu kärsimään, mutta onpa se näihin suoriin puheisiini tottunut muutenkin :-D
Tuntuu toi ärsytyskynnyskin olevan kovin matalalla.
Huonovointisuutta on ollut tällä viikolla aikaslailla. Tunnin tai kahden välein pitäis syödä, mutta mikään ei maistu! Hedelmät menee ihan mukisematta alas, mutta muut tungen väkisin kurkusta. Mitään makeita leivonnaisia tai karkkeja ei vois kuvitellakaan. Paitsi että huomenna kaikki voi olla toisin :-D
Linea negra on muuten ollu alusta asti tosi tumma. En muista, olenko maininnu aikasemmin. Ei kannata alasti hillua kylillä tai kaikki arvaa tilani ;-) No, harvemmin tuota on muutenkaan tullu tehtyä, mutta koskaan ei tiedä mitä se raskaana olevan mieli seuraavaksi keksii.

Jänskättää huominen. Olen itseäni valmistanut henkisesti tuulimunaan, vaikka enemmän uskonkin siellä elämää olevan. Mutta se on kuitenkin Nykäsen sanoja lainaten fifty-sixty :)

Tsemppiä kaikille ja palaillaan!

Tehis rv 7+2
 
Iikka76
Mulla ei kyllä taida olla mitään sellaisia raskausoireita, joita noi hedelmöityshoitojen lääkkeet ei olis voineet aiheuttaa eli mahan turvotusta ja rintojen arkuutta. Lisäks vielä maha on aivan sekaisin, että ei ainakaan ummetus kiusaa. Kyllä mulle ainakin tää ultran odottelu tuntuu olevan piinaavampaa, kuin itse plussan odotus. Noh, onneksi enää viikko ja ultra olis huomisaamuna eli 8 yötä vielä. Sillo plussaa odotellassa vielä jalat oli tukevasti maassa ja oli valmistautunut (tottunut) negoihin. Nyt plussan kautta, vaikka kuinka yrittäisi, niin onni ja innostuneisuus eivät vaan pysy kurissa! ...vaikkakin onhan tässä toki aihettakin olla onnellinen, mutta tiputus on hirveä, jos ultrassa ei kuulu pienen sydämen tykytystä.

Jelli: ystäväni, joka sai esikoisensa hoidoilla yksityisellä sai eilen illalla oikeesti hepulin, kun kuuli, että mulle oli sanottu yleiseltä puolelta, että luget voi jo lopettaa, eikä ne enää pitkälle riitäkkään. Hän käytti niitä muistaakseen jopa viikolle 12 pikku hiljaa vähentäen. Nyt sit hän yrittää saada mua jatkamaan lugejen käyttöä vaikka pyytämällä reseptiä joltain toiselta lääkäriltä, jos mun yleisen puolen lääkäri ei niitä enää anna. Eli mitä tässä sitten pitäis uskoa?! Alkaa toikin puoli pelottaa, että onko luget todellakin sitten niin välttämättömiä?!

Tehotytölle tykytysonnea huomiselle ja kaikille muillekin sitten ajallaan!

Iikka vr 6
 
Juulia ´77
Mulle tuli tänään hirveä huimaus kohatus uimahallin suihkutiloissa uimisen ja saunan jälkeen. Ja nyt tientekin huolestuttaa, että mitä tälläinen on? Uin kyllä viimeiset 10 min aika ripeästi ja saunassa istun noin 5-10 minuuttia, että jos vaikka verenpaine jotenkin nousi tai laski vauhdilla!?? Esikoista odottaessa meinasin kerran pyörtyä kampaajalla loppuraskaudessa ja tunne oli silloin ihan sama: en kuullut enää mitään, silmissä sumeni ja paikat tärisi... Mutta nyt jotenkin huolestuttaa enemmän. Pitäisköhän soittaa huomenna neuvolaan? Huimauksen jälkeen olo helpottui noin vartissa. Alavatsa kyllä on vihlonut aika paljon sen uimareissun jälkeen. Eikö uiminen olekkin ihan sallitujen liikuntalajien joukossa? Uimista olen harrastanut koko tän alkuraskauden ajan ja aina sen jälkeen kyllä alavatsaa nipistelee pikkasen enemmän... täytyy varmaan kohta jättää tämäkin harrastus. =0(


 
Jelli
Takana parempiaamu,kun eilen illallisen syönti jäimyöhään, puoli yhdeksään vasta. Ei ehtinytniin kova nälkä tulla.

likka: Luulen, että yksityisellä haluavat vai ottaa ylivarman päälle niiden lugejen kanssa. Kannattaa varmasti soittaa sinne omalle lääkärillesi ja kysyä, miksi hän ei katso tarpeelliseksi jatkaa lugeja, vaikkajossain niin tehdään. Saat varmasti selityksen asialle. Kylä sekin on varmasti oikea tapa toimia, ovat varmaan tehneet niinaina, ilman ongelmia. Luulen, että minullakinmeneesinne lähelle rviikkoa 12, kosk avasta ultran jälkeen (7+5) saan alkaa vähentämään lugeja.Ultran odottelum on kyllä piinaavaa! Kuten plussaa odotellessakin, olen nytkin aivan varma siitä, ettei kaikki ole hyvin. Tunenn olevani erityisen onnekas, kun plussa tuli ensimmäisessä hoitorumbassa. Vaikka toisaalta, kuinka onnekkaita sitten ovatkaan ne, jotka eivät tarvitsehoitoja ollenkaan, että jospa tässä olisi koeteltu jo tarpeeksi!

Juulia: Minulla reippaan sauvakävelyn aikana alkoi kans nipistelemään enemmän alavatsaa. Kun hiljensin tahtia, niin tilanne rauhoittui. SIksi olenkin päättänyt ottaa rennosti urheilun kanssa. Luulisi, että sinun huimauksesi on melko normaalia, kun miettii, että kohdussahan virtaa verta nyt normaalia enemmän, kun limakalvo on paksuuntunut. SIihen sauna päälle, niin veri pakenee päästä vielä tehokkaammin. Urheilusta minulta kiellettiin vain ratsastus, joka aiheuttaa ehkä pahimman mahdollisen tärinän ja lisäksi on tietenkin aina putoamisen riski.

Entu: Minäkään en ole Kuopiosta. Mutta ei me taideta samalla tallilla ratsastaa, koska minun hevoseni asustaa melko isolla tallilla! :) Olisi voinut seurailla kenen maha pullistuu samaa tahtia oman kanssa!

Jelli ja Enttinen 6+1
 
Tehotyttö
Juulia, tuo huimauskohtaus saattaa hyvinkin liittyä verenpaineen laskuun. Onko sulla taipumusta alhaiseen verenpaineeseen?
Mulla on ollu se ongelmana kaikissa raskauksissa. "Pahimmillaan" alapaine siellä 50:n paikkeilla.

Ultrassa käyty ja syke nähty&kuultu. Laskettu aika aikaistui päivällä ja viralliseksi päiväksi nyt siis neuvolakorttiin merkittiin 14.10.
Nyt voi olla jo vähän enemmän raskaana :)

MissPiggy kyseli eilen noista lomista. Jos kaikki menee hyvin, niin minä aloitan äitiysloman 50 pvää ennen laskettua aikaa. Muutaman päivän joudun ottamaan palkatonta virkavapaata ennen tuota, oliskohan 3 pvää. En nimittäin aio mennä muutamaksi päiväksi aloittamaan lukuvuotta :) Sen hoitakoon sijainen ihan alusta asti. Meillä tosiaan noita kesälomia ei voi pitää millon huvittaa, se on määrätty ja loppukesä on kesäkeskeytystä. Vanhempainvapaata en pidäkään kaikkea, koska mun kannattaa lopettaa se ja "mennä töihin" eli kesäkeskeytykselle. Kesästä ei kuitenkaan makseta sijaisellekaan palkkaa, joten ei ole häneltä pois. Täytyy katsoa, että pystyykö iskä pitämään ainakin osan tuosta vanhempainvapaasta. Hällä kuitenkin lomatkin, eikä voi olla kahta kuukautta pois töistä.
Nyt syksyllä veisin vielä poitsun hoitoon ja puristaisin lisurin ulos opiskelemalla kuukauden verran täysipäiväisesti. Voisi ottaa pienen kisan itsensä kanssa, kumpi on ennen uunista ulkona: lisuri vai vauva? :-D
 
Entu82
Juulia: mullakin noita huimauskohtauksia on (muulloinkin kun raskaana) ja nimenomaan matalan verenpaineen takia. Eli en usko että olisi aihetta huoleen, mutta soita ihmeessä neuvolaan sieltähän ne osaa (tai ainakin pitäisi osata) neuvoa.

Onnea Tehikselle sintin sykkeen johdosta :):)! Ihanalle varmasti tuntui nähdä ja eikös täällä jonkun tohtori ollut sanonut, että keskenmenon riski olisi vain n.1%, kun sykkeet on saatu??? Vai muistanko ihan omiani??

Loma-asiaan: minähän olen nyt hoitovapaalla. Toistaiseksi olen anonut sitä vasta 1.8 asti, mutta pitää sitten jos siellä ultrassa elämää löytyy, käydä ilmoittamassa että en tule ihan vähään aikaan töihin. Oikeastaan haluaisin vähän opiskella ja vaihtaa koko työpaikkaa, mutta roikun itsekkäästi kiinni nykyisessä toimessani niin pitkään kuin mahdollista.

Sukupuoliasiasta kysäisin tuossa yksi ilta mieheltä, että tahtooko tietää tämänkin sukupuolen etukäteen (tytöstä tiedettiin) ja hän sanoi tahtovansa. Itse olen vähän kahden vaiheilla, mutta kerta mies tahtoo tietää, niin varmasti kysytään rakenneultrassa, jos sinne asti päästään. Tuntuu kyllä ihan järjettömän kaukaiselta asialta...............

Entu 17 yötä ultraan..........
 
Tehotyttö
Kiitos :)
Juu, eikös Lumi ollut saanut sellaisen tiedon, että 1% keskenmenoriski, jos sydän sykkii 7+ viikolla. Mun lääkäri puolestaan sanoi 3% :)
Mistäköhän ne noita arvauksia vetelee, hih.
Kokenut lääkäri oli tämä minunkin tapaus.
 
Susanne&Tiuhti&Viuhti
Moi kaikille pitkästä aikaa. Teknisiä ongelmia täällä päässä, niin en oo päässyt koneelle, muuten kaikki hyvin. Pikalukuna selasin läpi teidän kuulumiset parilta viime viikolta, vaan eipä ihan kaikki varmaan jäänyt mieleen, joten sori jos oon vähän "pihalla".

Ekassa neuvolassakin sitten käyty, terkkari vaikutti ihan mukavalta ja rennolta, vaikka olikin sellainen vanhemmanpuoleinen "täti", luulisin että sen kanssa kyllä tulee toimeen. Muutapa siellä ei oikein selvinnytkään vielä. Ohjeet olivat hiukan muuttuneet viime kerrasta, kalkkia ei kuulemma tarvitse syödä jos juo tarpeeksi maitoa. Ja jos nyt vähän maksamakkaraa syö niin ei sekään kuulemma maailmaa kaada.

Minunkin puolesta osanotto Sofiannalle, jos vielä luet tätä palstaa. Voimia teille!

Ja pidän Ultsu peukkuja että teillä olisi pikkuisella kaikki hyvin.

Loma-asioista: Minäkin olen hoitovapaalla (opinnoista) joten ei tarvitse kesälomia sen kummemmin pohtia. Hurjia nuo Tehiksen suunnitelmat , että vielä meinaat ehtiä lisurin vääntää tässä nopsasti! Kunpa mäkin olisin yhtä tehokas (et oo turhaan valinnut nimimerkkiäsi)! Mullakin ois gradu tekemättä, mutta en usko että saan sitä valmiiksi vielä moneen vuoteen.

Entu: Sanoit muistaakseni että äitiyslomalla aloit harrastaa ratsastusta. Mäkin olin aloittamassa uudestaan vanhan harrastuksen, mutta en taida nyt viitsiä, kun tuli tämä raskaus, niin joutuis kuitenkin kohta lopettamaan tunnit. Ajattelin että aloitan sitten kun vauva on syntynyt, mutta kuinkahan äkkiä sitä synnytyksen jälkeen on taas ratsastuskunnossa? Kuinka pian sä aloitit? Vähän aikaista miettiä tällaista, mutta vähän harmitti perua kun olin niin jo odottanut ratsastamaan pääsyä.

Vauvan sukupuolta ei haluta kumpikaan miehen kanssa tietää etukäteen, jostain syystä meistä vaan kummastakin tuntuu siltä, että mieluummmin odotetaan ja katsotaan millainen vauva sieltä kaikenkaikkiaan tulee.

Joo, taidan mennä itsekin päiväunille esikon kanssa. Hyvää maaliskuun ensimmäistä päivää kaikille, kohtahan on jo kevät, jee!

Susanne rv 9+0 (huhhuh, pitääköhän tuo tosiaan paikkansa, ei me enää ihan alussa olla!)
 

Yhteistyössä