Lokakuiset 2018

Eilisestä raskaustesti tuloksen järkytyksestä alkaa pikkuhiljaa pää ymmärtämään että sisällä kasvaa uusi elämä. Tänään jo pikkuisen innoissani katselin kauppareissulla vauvanvaatteita vaikka onhan tämä nyt turhan aikaista vielä mitään ostaa. Tuli vaa nii hyvä mieli ku kattelin ja alkaa tuntumaan jo todemmalta.

On tää vaa nii outo tunne... kokoaja tekis mieli keskustella asiasta jonkun enemmän tietävän kanssa. Omassa kaveripiirissä vain yksi lapsensaanut eli tuun varmaa tänne kyselee tyhmiä aina :D voi kun ei tulis mitää turhia pettymyksiä matkan varrelle.. :(
Sama juttu ! Ärsyttää kun ei voi kellekään sanoa ja jutella asiasta :( Täytyy jonkun aikaa odottaa kuitenkin..
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan aikaa.. katsoo nyt miten pitkälle se menee että pääsee käymään siellä. Jos kovin pitkän ajan päähän niin pakko kyl ostaa raskaustestejä vielä kotiin että uskoo vielä olevansa raskaana.. :p
 
Mulla on sellanen "saako vai eikö"-kysymys :D Meillä on siis omakotitalo, jossa remontoitavaa riittää edelleen. Mulla jäi yläkerran huone nyt aivan kesken tän raskausyrityksen kanssa. Saakohan raskaana maalata seiniä? :eek: Kuitenkin ihan vesiliukoista maalia on..
Kyllä mä maalaisin ihan ja tekisin kaikkee niin kuin ennenkin. Toki jos mietityttää niin voithan käyttää hengityssuojainta ja vaikka muovihanskoja tai muita suojakäsineitä! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: trady
Turvottaako teitä muita? :eek: Mulla on aivan tukala olo kun on vatsa niin turvonnut varsinkin iltaisin :D Kuinka saada tätä vähenemään.. Vettä juon useamman litran päivässä.
Mulla tuntuu taas semmonen etova olo, tää on jo neljäs ilta.. ehkä hieman turvottaakin. En osaa selittää tätä :unsure: ja paineen tunne mahassa :love: kauheen vaikee kuvailla näitä tuntemuksia :D vettä täälläkin yritetty juoda reilusti. Oon limujen suurkuluttaja ja aattelin nyt ottaa itteeni niskasta kiinni ja opetella juomaan janoon ihan vaan vettä..
 
  • Tykkää
Reactions: trady ja Lumen
Mulla tuntuu taas semmonen etova olo, tää on jo neljäs ilta.. ehkä hieman turvottaakin. En osaa selittää tätä :unsure: ja paineen tunne mahassa :love: kauheen vaikee kuvailla näitä tuntemuksia :D vettä täälläkin yritetty juoda reilusti. Oon limujen suurkuluttaja ja aattelin nyt ottaa itteeni niskasta kiinni ja opetella juomaan janoon ihan vaan vettä..
Mäkin oon limut jättänyt pois mutta makuvesiä on tullu juotua :) Kaippa tää kuuluu asiaan olla aivan pallo :D Vatsaa kyllä nipistelee paljon!
 
Täällä yksi odottaja lisää :) Oireita on ollut väsymys, vilu, etova olo, ensin oli vatsa monta päivää kuralla ja nyt ilmaa täynnä.. :mad: Mikähän siihenkin auttais? Neuvolaa varailen ensiviikolla.

LA 10.10.
kerttuliina/25/kolmas/SATKS
 
  • Tykkää
Reactions: Lumen
Tulin jo tänne vaivihkaa vähän lueskelemaan, liityn listoille kunhan "leffaviivat" pamahtaa :ROFLMAO:.

Mutta täällä siis haaleahkosti plussattu eilenissä ja jos kaikki menee hyvin niin 14.10 odotettaisiin jo kuumeisesti pikkusisarusta esikoiselle .

Varmasti jännittää kaikkia esikoisen odottajia, kyselkää vaan täällä eiköhän täältä löydy vastaus (lähes) kaikkeen joltain ! Ainakin itse muistan kuinka sekasin sitä oli kun plussasin esikoisesta 2kk siitä kun pillerit jäi pois ja ei ees ehditty yrittää :whistle:.

Miä muuten nyt tartun tuohon kun @Möörtsi sanoit että sulla on rv 3+3 ja dpo12 (jos oikein ymmärsin) ja minulla taas on dpo13 ja 4+0 et jossain on nyt jotain outoa :ROFLMAO:. Eli siis ainakaan minun ymmärryksen mukaan noita raskausviikkoja ei lasketa suoraan menkoista vaan se kierron pituus myös vaikuttaa (n). Eli mullakin olis menkkojen alusta laskettuna vasta 3+5 mut kun menkkojen piti alkaa tänään niin tänään onkin 4+0. Eli sit kun menkat on myöhässä on periaatteessa aina 4+1. Tai jos on kauheen vaihteleva kierto ni oletan että oviksesta 14vrk ois 4+0. Eli dpo12 ois vähintään 3+5 aina?

Ei sillä että täl oli niin väliä, mut oon vähän tarkka ni oli pakko puuttuu :ROFLMAO:. Mut saatan siis ihan hyvin olla väärässäkin, mut ainakin Vauvan raskauslaskuri antaa mulle just tänään 4+0 (n).

Anteeksi, oon kauhee nipottaja :(o_O. Mut onneks vähän niinku tunnetaan tuolta yrittäjistä niin oot jo saattanut huomata :barefoot::barefoot:.
 
  • Tykkää
Reactions: trady
Hellou ☝
Täällä ois kans yks uus tulokas jolla ois näillä näkymin LA 9.10. Jännittää ihan sikana ja olo on sekava niinku milläki mulla siis edellisen miehen kans viisi edellistä lasta ja tän uuden kans ensimmäinen yhteinen tulossa. uutta ja pelottavaa kaikki varsinkin kun lapsi ei ollut mitenkään suunniteltu mutta kun on nyt tulossa niin tervetuloa vaan ❤
9.10/hennuliini86/31/kuudes/oys
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lumen ja Aileen
Tervetuloa ja onnea uusille plussista :)

Me ei olla kerrottu kun yhelle mun ystävälle. Viikonpäästä varhaisultra mut jotenkin sellain olo et kerrotaan asiasta muille vast joskus vk:n 12 jälkeen :)

Onks muut ollu kuinka poikki? Itestä tuntuu ettei jaksa mitää ja on koko ajan poikki :sleep:
 
Tulin jo tänne vaivihkaa vähän lueskelemaan, liityn listoille kunhan "leffaviivat" pamahtaa :ROFLMAO:.

Mutta täällä siis haaleahkosti plussattu eilenissä ja jos kaikki menee hyvin niin 14.10 odotettaisiin jo kuumeisesti pikkusisarusta esikoiselle .

Varmasti jännittää kaikkia esikoisen odottajia, kyselkää vaan täällä eiköhän täältä löydy vastaus (lähes) kaikkeen joltain ! Ainakin itse muistan kuinka sekasin sitä oli kun plussasin esikoisesta 2kk siitä kun pillerit jäi pois ja ei ees ehditty yrittää :whistle:.

Miä muuten nyt tartun tuohon kun @Möörtsi sanoit että sulla on rv 3+3 ja dpo12 (jos oikein ymmärsin) ja minulla taas on dpo13 ja 4+0 et jossain on nyt jotain outoa :ROFLMAO:. Eli siis ainakaan minun ymmärryksen mukaan noita raskausviikkoja ei lasketa suoraan menkoista vaan se kierron pituus myös vaikuttaa (n). Eli mullakin olis menkkojen alusta laskettuna vasta 3+5 mut kun menkkojen piti alkaa tänään niin tänään onkin 4+0. Eli sit kun menkat on myöhässä on periaatteessa aina 4+1. Tai jos on kauheen vaihteleva kierto ni oletan että oviksesta 14vrk ois 4+0. Eli dpo12 ois vähintään 3+5 aina?

Ei sillä että täl oli niin väliä, mut oon vähän tarkka ni oli pakko puuttuu :ROFLMAO:. Mut saatan siis ihan hyvin olla väärässäkin, mut ainakin Vauvan raskauslaskuri antaa mulle just tänään 4+0 (n).

Anteeksi, oon kauhee nipottaja :(o_O. Mut onneks vähän niinku tunnetaan tuolta yrittäjistä niin oot jo saattanut huomata :barefoot::barefoot:.
Raskausviikkolaskurilla oon sen laskenut :eek: Pitääpä tarkistaa!
 
Onpas ihana kuinka tänne on herännyt kunnon vilinä! (y) Ilo lukea sillon kun sattuu ehtimään. :D

Tervetuloa vaan kaikki uudet lokakuiset.:barefoot: Ja totta kai kaikki kysymykset vaan ilmoille, tuntuu että on yhtä hukassa taas itse vaikka ei tuosta ensimmäisestä nyt niin kauaa ole.. :ROFLMAO:

Väsymystä on kyllä ilmoilla, tulee semmosina aaltoina, että töissäkin voisi nukahtaa pystyyn. Pahaa oloa ei ole koko ajan, mutta pahat hajut aiheuttaa sitä. :sleep::confused:

Laskeskelin just, että äitiysloma alkaisi elokuun lopussa, sehän tuleee äkkiä. :D
 
Okei onpa hassua :LOL:.

Mulla alkoi menkat 10.1. Ja sain tuolla Vauva.fi laskurilla et 4+1 ois nyt :). Mut merkkasin tosiaan sen että mun edellinen kierto oli 25 pvää en sitten tiedä oliko se normaalia lyhyempi, mullahan oli ennen aina 28 pv kierto mut nyt ollut lyhyempiä jostain syystä.

Mut ihanaa @Möörtsi kun sun viivat noin vahvistuu, voikun saisin minäkin leffaviivoja ni pääsisin tänne virallisesti liittymään :)!

Onnittelut kaikille plussanneille ja parhainta mahdollista lopputulosta sitten lokakuussa :love:!
 
Okei onpa hassua :LOL:.

Mulla alkoi menkat 10.1. Ja sain tuolla Vauva.fi laskurilla et 4+1 ois nyt :). Mut merkkasin tosiaan sen että mun edellinen kierto oli 25 pvää en sitten tiedä oliko se normaalia lyhyempi, mullahan oli ennen aina 28 pv kierto mut nyt ollut lyhyempiä jostain syystä.

Mut ihanaa @Möörtsi kun sun viivat noin vahvistuu, voikun saisin minäkin leffaviivoja ni pääsisin tänne virallisesti liittymään :)!

Onnittelut kaikille plussanneille ja parhainta mahdollista lopputulosta sitten lokakuussa :love:!
Millaiset sun viivat nyt on? Onneksi niillä viivojen vahvuudella ei ole välttämättä tekemistä kuinka raskaana sitä on. :ROFLMAO::)(y)
 
Hei kokeneemmat konkarit. Tuli tänään mieleen pari kysymystä. Luin netistä noita raskausajan ruokavalio juttuja, että mitä pitäisi välttää ja syödä. Olen kala-allerginen joten miten saan omega3 tarpeeksi? Netissä kyllä oli että esim pinaatti ja saksanpähkinä sisältää omega3 mutta saanko niistä tarvittavat määrät...? Ja kolajuomista että onko niissä joku rajoitus paljon saa juoda per päivä?
 
Mulle sanoo tuo raskauslaskuri 11. lokakuuta ja tänään ois 4+4. Kierto 29 ja viimeks oli menkat 3.1. Hassua tästä tekee se kun lopetin epillerit joulukuun alussa eli viimeinen pillerien "tyhjennysvuoto" alkoi 5.12 ja kierto oli sillon pillerien ansiosta täsmällinen 28. Luulin ettei luomumenkat alkais vielä pitkii aikoihin ku söin kuitenki 5,5v yazeja. Mutta niin ne ekat luomut alko 3.1 ja sit seuraavia ei tullutkaan :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä