Lokakuiset 2018

Haha @Möörtsi tällai toisen lapsen kanssa jo tietää että ne neuvolakäynnit on aika liibalaabaa, ja meillä kun ei ole täällä periferiassa neuvolassa ultralaitetta ja minunkaan vatsanpeitteillä ei varmasti ennen rv9 kuule mitään sydänääniäkään ni turha tässä hötkyillä :ROFLMAO:.

Arvelin varata jostain yksityiseltä varhaisultran sit kun 9. Viikolle on päästy, ellei siihen mennes oo mitään erikoista syytä tutkituttaa. Odottavan aika on pitkä :LOL:.

Ja @eevve en muista tarkkaan mulla oli esikoisesta muistaakseni jotain veristä/vetistä vuotoa siinä alkuraskaudesta ja sillo kävin tutkii mut se oli sit vaan joku pieni puhjennut kysta tms. Ja mul oli istukka aika lähel kohdunsuuta ni saattoi liittyy siihenkin.. Ymmärtääkseni kaikenlainen tuhruvuoto on ihan normaalia, ja minun korvaan sun hcg arvot kuulostaa tosi hyvälle, et niin kauan kun ei tui pahemmalti verta ja mihinkään ei koske ni kaikki lienee ok! Tsemppiä!:love:
 
Vieläkö sä @Kumiankka1 jaksat ylläpitää listaa? Sano jos tarvit apua!

Miä tosiaan haluan sitten FB ryhmään mut mieluiten liityn vasta VU jälkeen että toivoisin ryhmän pysyvän auki ainakin sinne maaliskun lopulle että kaikki pääsis mukaan! Onkos kukaan siellä, tietääkö onko paljon porukkaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Lumen
Tuli mieleen onko muilla flunssan kaltaisia oireita? Minulla aamuisin nenä aivan tukossa, nenä vuotaa välillä päivisin ja nyt mittasin lämpöö 37.0. Normaali ruumiinlämpö mulla 35.5 kieppeillä joten aattelin et oonko tulossa kipeeks vai onko raskausoire..?
Mulla ainakin jo ennen plussaamista veti nenän tukkoon, jatkuu edelleenkin...Normilämpö mulla aina ollut n. 36,4-36,5, mutta nyt useamman viikon jo 37,1-37,7.

Eli voi olla molempia, jompaa kumpaa tai ei kumpaakaan.. hankalia nää oireet kun sopii moneenkin asiaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Heippa, voisin liittyä seuraan!

Eli, LA 5.10., Eevve, 26v, ensimmäinen, K-HKS

Saa tosin nähdä, kauan täällä viihdyn. Olin eilen päivystyksessä tuhruvuodon vuoksi (ainoastaan viiruina vessapaperissa), tällä hetkellä viikkoja viim. kuukautisten mukaan 5+5 (eilen siis 5+4). Gyne ultrasi ja kuten tietysti olettikin, niin näillä viikoilla ei kummia nähdä. Raskauspussi kuitenkin kohdussa näkyi ja kuulemma ihan normaalia tässä vaiheessa, kuten vuotokin voi olla. Hcg seerumista oli 8000.

9pv:n päästä gynen polilla uusi ultra. Tuulimunan mahdollisuus pelottaa aivan jumalattomasti. Vuotoa ei eilisen jälkeen ole ollut.

Kenelläkään kokemuksia vastaavasta? En tiedä miten jaksan odotella yli viikon..
Tervetuloa mukaan! :love:
Ei syytä huoleen, kaikki menee hyvin ja kun pidät omat ajatuksesi positiivisena niin se on parasta hoivaa mitä voit pienelle elämän alulle antaa! (y)

Mulla oli esikoisesta vuotoa ja pelästyttiin että se oli sitten siinä, mutta pian tulee koulusta kotiin se ruskuaispussi! :p
 
Tuli mieleen onko muilla flunssan kaltaisia oireita? Minulla aamuisin nenä aivan tukossa, nenä vuotaa välillä päivisin ja nyt mittasin lämpöö 37.0. Normaali ruumiinlämpö mulla 35.5 kieppeillä joten aattelin et oonko tulossa kipeeks vai onko raskausoire..?
Mulla on ollut siitä asti kun menkkojen piti alkaa juuri kuvaamasi olo. Flunssa vaan ei ala kunnolla! ;)

Oli eka oire mistä heräs epäilyt että oonkohan raskaana kun en oo vuosiin ollu kipeenä! :p
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
@ahmis Kiitos tästä, aina lohduttaa kuulla muiden tarinoita, jotka ei pääty onnettomasti.

Kaiken tän kamalan epätietoisuuden lisäksi aion tehdä valituksen mua eilen hoitaneesta kandista (ennen gynen saapumista). Oli ihan pihalla, ei tiennyt mitä labroja ottaa. Sanoi sitten sisätutkimusta tehdessään ensimmäisenä "joo täältä tulee raskausmateriaalia, mun mielestä tää on keskenmeno. tai jos ei jostai syystä se ni sitte tulehdus". Labra-arvoja en saanu tiedustellessanikaan, paitsi kovan jankkauksen jälkeen tuon hcg:n. Siihenkin perään sanoi "no eipä tosta kannata yhtään mitään positiivista päätellä".

Sisätutkimuksen jälkeen hoputti housut jalkaan ja mut itkevänä istumaan ja odottamaan aulaan pariks tunniksi, ei mitään reaktiota mun hätään. Gyne taas kumosi molemmat väitteet keskenmenosta sekä tulehduksesta.
 
TT1
Aika malttamattomia ollaan täälläkin.Eilen tehty verikoe joka todistaa raskauden.Tänään piti viel tikuttaa ja tarkistaa onhan ne viivat pysyny ja neuvolakin oli varattava,et on jotain mitä odottaa.6.3 ois sit eka käynti jos sinne asti selevitään.
 
@ahmis Ei oo mitään ongelmaa päivitellä, oon muutenkin koneen ääressä arkipäivät kun opiskelen etänä :D (taustalla aina kaksplus auki :whistle:)

@eevve Oot kyllä kamalaa kohtelua saanut :eek:
:eek: Ehdottomasti pitää valittaa tuollaisesta!

Haluatteko muuten tuonne etusivulle myös jotain listaa ultra- ja neuvola-ajoista? :) Omasta mielestä ois ainakin kiva seurata! :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Onko teillä ollut kovia kipuja? Itellä eilisestä asti alavatsaa särkee _sietämättömästi_. Kipu on viiltävää ja repivää ja vas.munasarjalla tuntuu siltä, kuin se repeäisi. Kokoajan pelkää, että koska se vuoto alkaa ja se oli siinä..(n)
 
@eevve Kuulosti kauhealta tuo päivystyskokemus :( Olen itse tuhruvuotoani seuraillut jo viikon ja soitin neuvolaankin. Ohjeena oli mennä päivystykseen jos tulee kipuja tai lisääntyy, mutta antoi kyllä muitakin vaihtoehtoja kuin alkavan keskenmenon. Nyt odottelen jos viikoille 7-8 pääsisi ja sitten menen yksityiselle ultraan. Neuvolasta kovasti pahoitteli etteivät voi tarjota ultraa eikä päivystyksenkään kautta välttämättä saa jollei ole kipuja tai vuoto suurempaa. Itse toivon että olisi vain limakalvot herkillä kun oli tuplapitkä kiertokin mistä tämä plussa tuli.
 
@ahmis Kiitos tästä, aina lohduttaa kuulla muiden tarinoita, jotka ei pääty onnettomasti.

Kaiken tän kamalan epätietoisuuden lisäksi aion tehdä valituksen mua eilen hoitaneesta kandista (ennen gynen saapumista). Oli ihan pihalla, ei tiennyt mitä labroja ottaa. Sanoi sitten sisätutkimusta tehdessään ensimmäisenä "joo täältä tulee raskausmateriaalia, mun mielestä tää on keskenmeno. tai jos ei jostai syystä se ni sitte tulehdus". Labra-arvoja en saanu tiedustellessanikaan, paitsi kovan jankkauksen jälkeen tuon hcg:n. Siihenkin perään sanoi "no eipä tosta kannata yhtään mitään positiivista päätellä".

Sisätutkimuksen jälkeen hoputti housut jalkaan ja mut itkevänä istumaan ja odottamaan aulaan pariks tunniksi, ei mitään reaktiota mun hätään. Gyne taas kumosi molemmat väitteet keskenmenosta sekä tulehduksesta.
Ohhoh, aikas robotti! :unsure:
 
Oonko ainoa joka murehtii tämmösiä. Mua pelottaa mennä sinne neuvolaan ens kuussa. Mitä jos raskaus onkin pidemmällä eli oisinki tullu kk aikasemmin raskaaks mitä oon luullu :unsure: Että jos mulla oliki valemenkat tammikuun alussa. Ois iha hirvee shokki kuulla neuvolassa et raskaus ois sillä hetkellä 12+6 eikä 8+4.. Meinaa itku tulla ku pelottaa et mite mä pystyn tähä kaikkee. Hormonit :whistle:
 
Minä siis mieluummin jutskaan tuolla salaisen fb-ryhmän puolella, pelkään että tutut mut jotenkin tunnistaa täältäkin :D Eli tosiaan jos ihmisillä kiinnostusta, niin mulle yksityisviestiä niin pääsee mukaan! Meitä on nyt siellä kymmenisen tyyppiä ja ryhmä salainen, ei siis löydy haulla :)

Ja muistakaahan laittaa fb nimenne mukaan viestiin ja jos on samalla nimellä useampi kuin yksi profiili niin kuvailkaa vähän profiilikuvaakin :)
 
Viimeksi muokattu:
@Wiiwiii Minä oon myös välillä miettiny tuota! Lähinnä sen takia, kun viimeiset menkat kesti 2 päivää ja loppui kuin seinään, yleensä 3-4 päivää ja siihen pari päivää tiputtelua. Oli myös 4 päivää myöhässä. Kivut oli kyllä normaalit :cautious: Ja myös se, kun aloin tikuttaan ovista kp12, niin näytti heti plussaa (n) En tainnut tehdä raskaustestiä ennen nuita menkkoja ollenkaan.

Ois kyllä järkytys, jos nuo oiskin ollut valemenkat, taisin juoda alkoholia joka viikonloppu menkkojen ja plussan välissä :D Mutta onneksi vain muutaman:LOL:

Ois vaan heti pitänyt tehdä se viikkonäytöllinen testi niin ei tarvis tätäkään miettiä :ROFLMAO::ROFLMAO:

// Lisäsin nuo neuvola-ajat listaan, ilmoittakaa muutkin jos haluatte tiedot etusivulle :)
 
Mä voisin liittyä sinne fb-ryhmään, laitoin viestiä :)

Lenkkeilin tuossa tunnin eka koirien ja sitten hevosen kanssa, kyllä on tukala olo alavatsassa kun niin paljon vaatetta oli päällä ja painoi vatsaakin. Kyllä on hankalaa :LOL: Ei taida ratsastamisesta tulla enää mitään.. Onko täällä muita heppatyttöjä?
 
@eevve Laita ihmeessä palautetta menemään, voi julmettu mitä kohtelua !! :cry:

Muistelen @Möörtsi että se pahin turvotus alkais jossain vaiheessa helpottaa, mutta en sitten tiedä liekkö jotain omaa kuvitelmaa. :D

Laitan tiedot tulemaan listalle, kun/jos tästä päivästä selvitään. Pyyhkiessä aamulla tuli vaaleanpunaista vuotoa, saappa nähdä mitä enteilee..:( Vielä on mieli rauhallinen,kiitos tämän palstan ja muidenkin vastaavien kokemusten, mutta takaraivossa jyskyttää, että miksipä just me ei oltas yksi niistä, jotka kokee keskenmenon.
 
Huh huh mulla alko verinenvuoto tänään aamulla. Äsken soitin päivystykseen ja käski seurailla. Jotenkin vaan tää menee ihan samalla kaavalla kun lokakuussa tullu keskenmeno.... nyt on rv7+0 la olis 29.9.
Samoilla viikoilla meni viimeksikin kesken :cry:
 

Yhteistyössä