Lokakuiset 2020

Testi ehkä taas vähän vahvistunut, mutta kyllä on vielä todella haalea viiva, testit tehty dpo 11,13 ja 15
Mikäli laskin oikein niin mullakin pitäisi kaiken järjen (28päivän kierrolla) nyt olla dpo 17 ja dpo 15päivänä eli 7.2 oli aika selkeä tuo oma viiva, mietinki että kun en ehtiny olla ilman ehkäsyä kuin yhden kierron että onko ovulaatio voinut olla aiemmin kuin pitäisi tai kun ei yhtään tiedä mikä sen oman luomukierron pituus voisi edes olla pitää käydä huomenna ostamassa testi joka näyttää viikot. Toivottavasti sunki viiva sieltä vahvistuu
 
@Mietinpäs mitä noita testien kuvia katsellut niin on paljon vaihtelua viivojen tummuudessa eri henkilöillä. Mä en aiemminkaan kovin vahvoja viivoja muistaakseni ole alkuun saanut, joten testailu jatkuu ja seurailen ettei sentään haalistumaan lähde :)
Digiä en aio tehdä, koska viimeksi sain viikkoja siihen liian vähän ja stressasin ihan turhaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Mietinpäs
Kovasti voimia @Napsunen!

Flossa saa muuten muutettua päiviä ihan oman mielensä mukaan. Mulle se näytti jotenkin ihan mitä sattuu, niin korjasin tälle päivälle 4+4. Puhelimen tyhjennys odottaa edelleen tekemistä, niin mitään raskausappia en saa vieläkään ladattua. Vai pitäisiköhän ostaa vallan uusi puhelin, että varmasti mahtuu. :LOL: Lataan varmaan ainakin sen Raskaus+, tykkäsin ekassa raskaudessa kun siinä oli aina vauvan koon vertailuna joku marja, hedelmä, vihannes jne. Muuten se oli anniltaan vähän köyhä, ehkä lataan siis jonkun toisenkin.
No niinpäs saakin, en ollut tajunnut! Mutta ongelma onkin tuo että ne ilmoittaa viikot esim. 5+1...5+7 eikä 5+0...5+6.
 
Onpa tullut paljon uusia, ihanaa! Tervetuloa kaikille ja onnea plussista. :love:

@Pippuri0 Olisko sulla siis LA syyskuun puolella? Mulla on varhaisultra päivää sua ennen ja silloin 7+6 (ja LA 3.10.). Kiinnitin vaan huomiota kun ultrat on ihan peräkkäin. :)

Mulla myös nälkä on ihan järkyttävä, vatsa kuin mikäkin jätemylly ja mielitekoja joka sormelle ja varpaalle. o_O Eilen tosin illalla jo vähän etäisesti etoi eli ehkä pitää vaan nyt syödä kun vielä maistuu... En onneksi liho kauhean helpolla, ehkä mun kroppa yrittää kerätä massaa että jaksan taas tämän rumban uudestaan!

Tänään 6+1 :barefoot:
 
No niinpäs saakin, en ollut tajunnut! Mutta ongelma onkin tuo että ne ilmoittaa viikot esim. 5+1...5+7 eikä 5+0...5+6.
Joo tää on ärsyttävä ominaisuus. :rolleyes:
Muistelisin, että mun edellisen raskauden aikana ei ollut vielä noin. Toisaalta tuon anti raskauden aikana on aika ohut, lähinnä oon nyt alkuun jotain oireita sinne kirjannut, ehkä se kohta jää taas pois käytöstä niin ei tarvitse tuskalla tuota tyhmää tapaa.

Tänään 5+0. Oireina edelleen hillitön palelu ja jäätävä turvotus ja ilmavaivat. :oops: Toisaalta sellainen olo, ettei oireita ole, kun nämä nyt voisi johtua muustakin. Mutta nämä on jatkuneet plussasta asti kaikki, niin kai nämä raskausoireita sitten on. Luulen että teen sen viikkodigin vielä vaikka tiistaina, jotenkin niin epäuskoinen olo tän raskauden suhteen.
 
@_hosuli_ nuo raskausapit antaa ainaski LAn 1.10 tai 2.10. Varmaan tarkentuu sitten kun käy ultraamassa, jos siellä nyt joku on.. :) voi olla että nuo viikot on sillon mullakin sitte samat, en vaan keltanokkana osaa laskea niitä :LOL::LOL: nuo apitkin antaa eri viikkoja niin ihan ulapalla missä nyt mennään.
Mulla on lähes koko ajan huono olo, mutta oksentanu en oo kertaakaan onneksi! Kahvia en oo kohta viikkoon voinu juua ku tuntuu että ajatuskin nostaa palan kurkkuun :D joku mainitsi että hampaidenharjaus pistää oksettamaan, täällä sama! :whistle: testailetteko siis raskaustestillä että viivat ei haalene eli että raskaus ei ole vain keskeytynyt? Eikö keskenmenossa ole selkeät oireet vai miksi näin teette? Kyselee keltanokka. (n):D
 
Toiveikas__
Moi!

Täällä yksi taustalla seuraillut, joka ei ihan vielä tiedä minne palstalle virallisesti kuuluisi / uskaltaisi liittyä.

Viime viikolla kävin alkuraskauden uässä, kun virallisten laskemien ja todella epäsäännöllisen kierron mukaan olisi ollut viikkoja 7+.
Pienen pieni kaveri löytyi kohdusta ja vastasi viikkoja 6+0 ultrauspäivänä ja sydän sykki hienosti. Parin viikon päästä kontrolliuä, jossa tarkistellaan tilannetta uudestaan taustalla olleiden km takia. Lääkäri arveli lasketun ajan sijoittuvan syyskuun viimeiseen / lokakuun ensimmäiseen päivään koon perustella. Taustalla 4 lasta joiden välissä oli 2 km rv 10+ ja rv 12+4.

Oireita ei tässäkään raskaudessa ole paljoa ollut, kuten ei aiemmissakaan. Palelua, vaihtelevaa arkuutta rinnoissa (tulee ja menee), vihlaisuja alamahalla ja turvotusta etenkin iltaisin. Paniikissa koko ajan oireita etsin ja Google on ollut hermostumiseen saakka käytössä. Mieli aivan stressissä asiasta noiden km takia vaikka kuinka yrittää asennoitua, että en voi tehdä muuta kuin odotella ja toivoa parasta.

Kirjautunen myöhemmin virallisesti jäseneksi, mikäli kaikki sujuu hyvin ja tämä pikkuinen matkassa pysyy.

Onnea kaikille plussanneille, jänniä ja hermoja raastavia aikoja elellään kaikki. ❤

- Toiveikas__ 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: mincha
Toiveikas__
@_hosuli_ nuo raskausapit antaa ainaski LAn 1.10 tai 2.10. Varmaan tarkentuu sitten kun käy ultraamassa, jos siellä nyt joku on.. :) voi olla että nuo viikot on sillon mullakin sitte samat, en vaan keltanokkana osaa laskea niitä :LOL::LOL: nuo apitkin antaa eri viikkoja niin ihan ulapalla missä nyt mennään.
Mulla on lähes koko ajan huono olo, mutta oksentanu en oo kertaakaan onneksi! Kahvia en oo kohta viikkoon voinu juua ku tuntuu että ajatuskin nostaa palan kurkkuun :D joku mainitsi että hampaidenharjaus pistää oksettamaan, täällä sama! :whistle: testailetteko siis raskaustestillä että viivat ei haalene eli että raskaus ei ole vain keskeytynyt? Eikö keskenmenossa ole selkeät oireet vai miksi näin teette? Kyselee keltanokka. (n):D
Oireellisista keskenmenoista.
Itselläni ollut tosiaan 2 km, joista toinen (10+) oirehti vuodolla kaksi viikkoa ennen kun keskeytyi. Toinen puolestaan täysin oireeton ja edellispäivänä omassa neuvolassa todettu elävä sikiö rv 12+3 oli menehtynyt seuraavan päivän np-ultraan mennessä. En tiedä olenko ainoa, joka oireettoman kokenut mutta ehkä juuri sen takia en ole osannut huolettomin mielin enää tuon jälkeen suhtautua sitä seuranneisiin raskauksiin. Pahemman luokan stressaa ja siis.
 
Oireellisista keskenmenoista.
Itselläni ollut tosiaan 2 km, joista toinen (10+) oirehti vuodolla kaksi viikkoa ennen kun keskeytyi. Toinen puolestaan täysin oireeton ja edellispäivänä omassa neuvolassa todettu elävä sikiö rv 12+3 oli menehtynyt seuraavan päivän np-ultraan mennessä. En tiedä olenko ainoa, joka oireettoman kokenut mutta ehkä juuri sen takia en ole osannut huolettomin mielin enää tuon jälkeen suhtautua sitä seuranneisiin raskauksiin. Pahemman luokan stressaa ja siis.
Ok, tämä selvä! aivan varmasti stressaa ja aiheuttaa huolta. Minä en osaa hirveästi pelätä kun ei ole sellaisia kokemuksia takana, jostain syystä kuvittelen kovasti olevan tuulimuna mutta en sitä aktiivisesti mieti, se selvinnee sitten aikanaan. Mutta kun keskenmenon kokee niin ihan varmasti tilanne on eri. Voimia kaikille asian kanssa stressaaville, toivotaan parasta :love:
 
Kuukautisten olisi pitänyt alkaa eilen. Testasin eilen ja tänään, ja sain haalean viivan. (Clearbluesta pe-la-su jokaisena aamuna kirjan kuva.. Onko muille tullut sama virhe, mitä teen testin kanssa väärin?)

Haaveissa toinen lapsi. Vielä jännään, miten tässä kierrossa kävi.

Ihana lukea teidän viestejä, toivottavasti pääsen joukon jatkoksi.
Jos digiä tarkoitat niin mulle tuli myös kirjan kuva. Käyttöohjeessa luki, että testiä on tällöin pidetty joko liian vähän tai liian kauan virtsassa. Ärsyttävää!

Ihanaa kun nyt on viikonlopun aikana tullut paljon uusia! Tervetuloa:)
 
Hei!
Täällä onkin tuttuja nimimerkkejä yrittäjien puolelta :love:

Mi hätähousuna testasin tänään heti jo kaupan vessassa, dpo 9 :ROFLMAO:
Ja mitä ihmettä ja kummaa, sehän olikin positiivinen. Ja heti samasta pissasta toinen, erimerkkinen testi myös!

Menkoista laskettuna 3+1 ja oviksesta 3+2, eli toooosi varhain liikkeellä :whistle:
Ja La olis sit varmaankin 24.10.
 

Attachments

Paljon onnea uusille plussanneille ja tervetuloa kaikille mukaan!

Onkos muut soitellut jo neuvolaan?

Mun pitäis huomenna varata vanhimmalle lapselle 6v neuvola aika ja voisin siinä samalla varata itsellekin. Yleensä yhdistänyt raskaus ja lasten neuvola-ajat, mutta jos tämä omana tietona aiotaan vielä pitää niin en voi kyllä lapsia mukaan ottaa.

Ja tietääkö kukaan HUS käytännöistä voiko ultrat käydä muualla missä aikoo synnyttää?
Selviäähän tuo sitten neuvolassa mutta sinne vielä monta viikkoa.
 
Moi!

Täällä ilmoittautuu uusi onnellinen odottaja. Taustalla lapsettomuutta useampi vuosi endometrioosista johtuen, ja sen myötä 2*inseminaatio ja 3*IVF vuosina 2015-2017.

Meidän kolmas IVF onnistui viimein tuoresiirrosta, ja heinäkuussa 2018 syntyi ihana pieni tyttömme. Imetin vuoden, ja loppukesästä alettiin toivoa toista. Naikkarin pakkasessa oli kaksi blastoa syksyltä 2018, mutta mun ovulaationi oli koko syksyn tiistaina ja siirto olisi siis ollut viikonloppuna, eli meni ohi.

No, nyt tammikuussa mun säännöllinen kiertoni oli sekaisin, ja ovulaatio 4 päivää myöhässä ollen keskiviikkona. Pääsin viimein ensimmäiseen pakastealkion siirtoon pian kaksi viikkoa sitten maanantaina (samana päivänä kun palasin töihin puolentoista vuoden perhevapaan jälkeen!), ja torstaina testasin aika selvän plussan Apteekkarin testillä. Virallinen testipäivä olisi vasta huomenna, mutta eilen illalla tuli toisesta testistä selvä plussa. Olen ihan epäuskoinen, että heti ensimmäinen tarrasi kiinni, ja superonnellinen tietysti!

Huomenna soitetaan Naikkarilta ja varattaneen varhaisultra muutaman viikon päähän. Jos itse laskin oikein, LA on 14. tai 15.10. Mä niin toivon kaiken menevän hyvin tästä eteenpäinkin!

Jenni
 

Attachments

Hei!
Täällä onkin tuttuja nimimerkkejä yrittäjien puolelta :love:

Mi hätähousuna testasin tänään heti jo kaupan vessassa, dpo 9 :ROFLMAO:
Ja mitä ihmettä ja kummaa, sehän olikin positiivinen. Ja heti samasta pissasta toinen, erimerkkinen testi myös!

Menkoista laskettuna 3+1 ja oviksesta 3+2, eli toooosi varhain liikkeellä :whistle:
Ja La olis sit varmaankin 24.10.
Sä sait siis kanssa yhtä aikasin kun mä. Tässä mun 3+2 :ROFLMAO:
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Ananas90
Paljon onnea uusille plussanneille ja tervetuloa kaikille mukaan!

Onkos muut soitellut jo neuvolaan?

Mun pitäis huomenna varata vanhimmalle lapselle 6v neuvola aika ja voisin siinä samalla varata itsellekin. Yleensä yhdistänyt raskaus ja lasten neuvola-ajat, mutta jos tämä omana tietona aiotaan vielä pitää niin en voi kyllä lapsia mukaan ottaa.

Ja tietääkö kukaan HUS käytännöistä voiko ultrat käydä muualla missä aikoo synnyttää?
Selviäähän tuo sitten neuvolassa mutta sinne vielä monta viikkoa.
Periaatteessa valitseet sen ultra paikan missä suunnittelet synnyttävän, mutta synnytyspaikan saat valita vaikka lennossa. Eli ei väliä!
 
Periaatteessa valitseet sen ultra paikan missä suunnittelet synnyttävän, mutta synnytyspaikan saat valita vaikka lennossa. Eli ei väliä!
Okei kiitti tiedosta, eli siis neuvolaan ilmoitan synnytys paikaksi sen missä haluan ultrat.

Kamalaa edes näin aikaisin suunnitella niin pitkälle, mun viivatkin niin haaleita muiden viivoihin verrattuna. Noh testailut jatkuu, eipä tässä muu auta kuin odotella.
 
Vitsi miten paljon uusia, ja kiva että @Ananas90 pääsi tänne myös! Taustailin pitkään tuota haaveiluketjua :D

Tänään on taas päivä, että oon ihan varma tuulimunasta tai keskenmenosta. Ei oikein missään tunnu mitään, jopa hölkkälenkki pitkän tauon jälkeen ei aiheuttanut alavatsaan mitään oloja (n) ihan kamalaa tää jatkuva epävarmuus.

Meillä esikoisella on ilmeisesti influenssa. Alkuviikko menee siis taas lapsen kanssa sairastaessa. Ja on tää aina yhtä kamalaa katsoa oman lapsen sairastelua :(
 
Hei!

Ilmoittautuisin uutena mukaan. Täällä ollaan vielä vähän ymmällään että näin kävi. Tässä oli siis kyse yk 12, ollaan aloitettu yritys 9/2018. Tämä oli eka kierto missä oli ovulaatioinduktio apuna. Bongasin tässä kierrossa sen ensimmäisen ovulaationi ikinä. Olin valmistautunut uuteen hoitokiertoon tämän viikon ajan. :LOL:

Tein sitten testin tänä aamuna ja tässä siitä kuva. Laskelmieni/sovellusten mukaan nyt olis rv 4+1
 

Attachments

Yhteistyössä