Lokakuiset 2023

Mä sain ajan varhaisultraan 2.3. Pari viikkoa on samalla tosi pitkä ja lyhyt aika😅 Jotenkin on edelleen vahvasti olo että kaikki ei oo kunnossa. Tilasin viikkonäytöllisen testin jonka pitäis tulla tänään, kiinnostaa tietää mitä se näyttää, mutta ei siitäkään voi loppujen lopuksi paljoa päätellä kun en tiedä raskauden alkamisen ajankohtaa.
 
Miltä ultrassa näytti?
Toivottavasti tälläkertaa olisi oikeassa paikassa
Siellä hän oli oikeassa paikassa, pikkuinen sydän jo tykytteli kovasti. Ovulaatio ollut myöhemmin kuin luulin ja vähän pienempi papuken kuin sen 6+2 millä luulin olevani, mutta viikon päästä vielä varmistusultra että hän kasvelee siellä odotetusti. Verenvuodon lääkäri sanoi olevan kiinnittymisvuotoa niinkuin ajattelinkin. :)
 
Ihana kuulla @Bb-8 että oli kaikki hyvin. ❤

Itseä jännittää niin paljon, kun pitää viikko vielä odottaa ultraan. Tänään sain eilisen verikokeen tuloksen. Hcg oli vain 770, mutta lääkärin mukaan hyvin oli noussut eikä syytä huoleen eikä nyt seurata enempää. Ihmetyttää silti, kun on noita taulukoita tutkinut niin niissä on paljon korkeammat arvot. Toki viitearvoissa on monen tuhannen väli, että kai se on yksilöllistä.

Onko teillä, joilla on kokemusta kohdunulkoisesta, ollut minkälaiset hcg-arvot?
 
  • Rakkaus
Reactions: Bb-8
vierailija
Siellä hän oli oikeassa paikassa, pikkuinen sydän jo tykytteli kovasti. Ovulaatio ollut myöhemmin kuin luulin ja vähän pienempi papuken kuin sen 6+2 millä luulin olevani, mutta viikon päästä vielä varmistusultra että hän kasvelee siellä odotetusti. Verenvuodon lääkäri sanoi olevan kiinnittymisvuotoa niinkuin ajattelinkin.
Mahtavaa❤ Paljon onnea❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Bb-8
Ihana kuulla @Bb-8 että oli kaikki hyvin.

Itseä jännittää niin paljon, kun pitää viikko vielä odottaa ultraan. Tänään sain eilisen verikokeen tuloksen. Hcg oli vain 770, mutta lääkärin mukaan hyvin oli noussut eikä syytä huoleen eikä nyt seurata enempää. Ihmetyttää silti, kun on noita taulukoita tutkinut niin niissä on paljon korkeammat arvot. Toki viitearvoissa on monen tuhannen väli, että kai se on yksilöllistä.

Onko teillä, joilla on kokemusta kohdunulkoisesta, ollut minkälaiset hcg-arvot?
Minulla oli korkeimmillaan päälle 4000 arvot cornu-raskaudessa, ja lääkäri silloin piti sitä matalana ajankohtaan nähden. En muista millä viikolla havaittiin :/
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
Eilen illalla alkoi taas jomotus oikealla puolella alavatsalla melkein kuin nivusessa. Yöllä otin kipulääkkeen, että sai nukuttua. Tänään on vielä jatkunut kipuilu ja koko ajan pelkään alkaako vuotaa. Eilen tein kyllä remonttihommia niin en tiedä ärtyikö siitä. Päivät menee niin kamalan hitaasti.

Onneksi mies on ihanasti mukana tässä ja sanoi, että asia on mielessä paljon. Itsellä pelko keskenmenosta on koko ajan läsnä ja varmaan ylianalysoin jokaista tuntemusta. 😥
 
Mä oksensin tänä aamuna jo ekan kerran, ihan yhtäkkiä iski huono olo Sain digitestiin viikot 2-3. Miten jokainen raskaus voi olla niin erilainen kun tää eroaa oireiltaan paljonkin kahdesta edellisestä
Niinhän se menee että jokainen raskaus on ihan erilainen. ^_^ Mie oon ollut 12 kertaa raskaana elämäni aikana eikä oo ollut kahta samanlaista. Esikoisen raskaus oli tähän mennessä pahin, lieneekö johtui nuoresta iästä.
 
Ahdistaa jotenkin niin paljon että oksettaa ensi viikon ultra. Pelkään niin paljon tuulimunaa tai keskenmenoa.

Nyt on 6+2, tuntuu että rinnat ei ole niin kipeät kun vielä viikko sitten? Aamuisin on huono olo, mutta en ole oksentanut, alavatsassa nipistelee ja joskus hieman voimakkaammin, mutta ei ole verrattavissa menkkakipuihin. Väsymys on välillä lamaannuttavaa vaikka olisi nukkunut juuri päiväunet tai 10h yöunet. Ja mitään vuotoja ei ole ollut paitsi silloin menkkojen alkamisaikaan jotain ruskeaa tuhruvuotoa.
Niin ja tein digitestin maanantaina eli 5+6 ja näyttä raskaana 3+ 🥰

Mitä oireita teillä on ollut? 😁
 
Mulla on tosiaan ollut kipuja oikealla puolella. Välillä enemmän ja välillä ei tunnu ollenkaan. Ei kuitenkaan mitään sietämätöntä, mutta pelottavaa silti. Vuotoakin on ollut jo kolme viikkoa. Menkkojen alkamisaikaan oli verisempää ja nyt on enemmänkin ruskeaa ja tulee vain pyyhittäessä. Onneksi vielä ainakaan ei mitään pahoinvointia ole ja jaksaminenkin on ihan ok. Nyt väsyttää aamuisin, mutta viime viikolla heräilin aikaisemmin kuin yleensä.
 
  • Surullinen
Reactions: vauvakuume7
Mulla on tosiaan ollut kipuja oikealla puolella. Välillä enemmän ja välillä ei tunnu ollenkaan. Ei kuitenkaan mitään sietämätöntä, mutta pelottavaa silti. Vuotoakin on ollut jo kolme viikkoa. Menkkojen alkamisaikaan oli verisempää ja nyt on enemmänkin ruskeaa ja tulee vain pyyhittäessä. Onneksi vielä ainakaan ei mitään pahoinvointia ole ja jaksaminenkin on ihan ok. Nyt väsyttää aamuisin, mutta viime viikolla heräilin aikaisemmin kuin yleensä.
Kuulostaa ihan miulta. Miulla myös vuotoa ja vas. puolella kipua, mut siel hää kohdussa oli että ei se aina huono merkki ole. Kiinnikkeistä johtui nuo kivut. Lekuri näytti oikein ultralla et siel sitä kalvomaista kiinnikettä on kohdun takana vas. puolella. Oppia ikä kaikki. Elä huoli turhia vaikka se tälleen helppo onkin sanoa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
Ahdistaa jotenkin niin paljon että oksettaa ensi viikon ultra. Pelkään niin paljon tuulimunaa tai keskenmenoa.

Nyt on 6+2, tuntuu että rinnat ei ole niin kipeät kun vielä viikko sitten? Aamuisin on huono olo, mutta en ole oksentanut, alavatsassa nipistelee ja joskus hieman voimakkaammin, mutta ei ole verrattavissa menkkakipuihin. Väsymys on välillä lamaannuttavaa vaikka olisi nukkunut juuri päiväunet tai 10h yöunet. Ja mitään vuotoja ei ole ollut paitsi silloin menkkojen alkamisaikaan jotain ruskeaa tuhruvuotoa.
Niin ja tein digitestin maanantaina eli 5+6 ja näyttä raskaana 3+

Mitä oireita teillä on ollut?
Miulla ei oo mitään oireita. Ei yhtään mitään. Matkapahoinvointia töissä mut se voi johtua siitäkin että oon ollut vuoden poissa ja sisäkorvalla kestää tottua höykkyytykseen. Tää on ihan uutta kun aina on jotain oireita ollut mutta raskaana sitä ainakin ollaan🤷‍♀️
 
Täällä väsymys on aivann järkyttävää. Etova olo ja heikotusta melkein aamusta iltaan, en kuitenkaan oo oksentanut. Ei oikein tiedä välillä onko nälän tunne mutta ei syömälläkään helpota eikä oikein mikään edes maistu. Täällä vasta nt-ultra eka ultra. Eli onko nyt 12+0-12+6 välillä. Piiitkä aika ootella. Huomenna 7+0.
 
vierailija
Tänään alkaa 5+0. Kirjoittelin aikaisemmin että yhtenä päivänä tuli kerran pyyhkiessä ruskeaa vuotoa 4+1 mutta sen jälkeen ei ole tullut. Raskaustesti näyttää vahvaa viivaa että kesken ei ole mennyt, mutta tosiaan kaksi keskenmenoa takana(yksi taisi olla tuulimuna mutta meni kesken ennenkuin ehdin varmistamaan asiaa), joten en osaa odottaa oikein mitään vielä.
Ennestään kaksi lasta saman puolison kanssa ja koskaan ennen ei ole ollut ongelmia raskautua joten olisiko nyt ikä joka tulee vastaan. Täytin juuri 38 vuotta ja olen haaveillut kolmannesta lapsesta ja tosi kauan mutta nyt vuosi sitten mies vasta lämpesi ajatukselle. Katsotaan kuinka tämä kolmas kerta etenee.
Oireita ei ole muita kuin hirveä väsymys jo aikaisin illasta ja mielialavaihtelut.
Itse en pysty päättelemään oireista mitään, koska pahimmat oireet olivat juuri näissä kahdessa viimeisessä jotka menivät kesken.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Moikka!
Minut voisi lisätä myös listoille!☺
26.10 la/4+1/1.lapsi/OYS
Onko muilla ollut vaaleanpunaista vuotoa kuukautisten oletettuja ajankohtana plussatestin jälkeen? Tein siis ensimmäisen positiivisen testin sunnuntaina. Tiistaina olisi pitänyt alkaa menkat ja keskiviikosta asti on ollut todella vähäistä haalean vaaleanpunaista vuotoa pyyhittäessä. Menkkamaista jomotusta on ollut, mutta ei kuitenkaan varsinaisia kipuja. Tietenkin huolestuttaa kun ensimmäinen raskaus eikä tiedä mikä on normaalia ja mikä ei😕 raskaustestit on lähteneet kuitenkin hienosti tummenemaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Moikka!
Minut voisi lisätä myös listoille!☺
26.10 la/4+1/1.lapsi/OYS
Onko muilla ollut vaaleanpunaista vuotoa kuukautisten oletettuja ajankohtana plussatestin jälkeen? Tein siis ensimmäisen positiivisen testin sunnuntaina. Tiistaina olisi pitänyt alkaa menkat ja keskiviikosta asti on ollut todella vähäistä haalean vaaleanpunaista vuotoa pyyhittäessä. Menkkamaista jomotusta on ollut, mutta ei kuitenkaan varsinaisia kipuja. Tietenkin huolestuttaa kun ensimmäinen raskaus eikä tiedä mikä on normaalia ja mikä ei😕 raskaustestit on lähteneet kuitenkin hienosti tummenemaan.
Onnea ja tervetuloa mukaan! 🙂
Minulla on ollut vuotoa jo kolme viikkoa. Ensimmäinen raskaus myös minulla ja huolissaan saa olla koko ajan. Soita vaan rohkeasti neuvolaan, jos jatkuu tai epäilyttää. Pääsin täällä ainakin heti tutkimuksiin.
 
Onnea ja tervetuloa mukaan!
Minulla on ollut vuotoa jo kolme viikkoa. Ensimmäinen raskaus myös minulla ja huolissaan saa olla koko ajan. Soita vaan rohkeasti neuvolaan, jos jatkuu tai epäilyttää. Pääsin täällä ainakin heti tutkimuksiin.
Okei, kiitos vastauksesta! Ajattelin katsella viikonlopun yli ja soittaa maanantaina neuvolaan jos vielä on vuotoa🙂
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
Tänään alkaa 5+0. Kirjoittelin aikaisemmin että yhtenä päivänä tuli kerran pyyhkiessä ruskeaa vuotoa 4+1 mutta sen jälkeen ei ole tullut. Raskaustesti näyttää vahvaa viivaa että kesken ei ole mennyt, mutta tosiaan kaksi keskenmenoa takana(yksi taisi olla tuulimuna mutta meni kesken ennenkuin ehdin varmistamaan asiaa), joten en osaa odottaa oikein mitään vielä.
Ennestään kaksi lasta saman puolison kanssa ja koskaan ennen ei ole ollut ongelmia raskautua joten olisiko nyt ikä joka tulee vastaan. Täytin juuri 38 vuotta ja olen haaveillut kolmannesta lapsesta ja tosi kauan mutta nyt vuosi sitten mies vasta lämpesi ajatukselle. Katsotaan kuinka tämä kolmas kerta etenee.
Oireita ei ole muita kuin hirveä väsymys jo aikaisin illasta ja mielialavaihtelut.
Itse en pysty päättelemään oireista mitään, koska pahimmat oireet olivat juuri näissä kahdessa viimeisessä jotka menivät kesken.
Toivotaan et tämä pysyy mukana. 😊 Mulla ikää 37 ja 2. raskaus. Ennestään 8v lapsi. Mäkin mietin, et kuinka vaikuttaa tää oma ikä jo kaikkeen.
 
Nyt kun varhaisultrassa todettiin tänään sykkivä sydän ja 14,2mm pitkä katkarapu niin uskallan minäkin liittyä mukaan! Ovulaatio olikin ollut vähän aiemmin kuin olin itse laskenut, ja mennäänkin jo viikolla 7+5 ja laskettu aika 1.10 :) Olin aiemmin mukana kesäkuisissa, mutta silloinen raskaus osoittautui varhaisultrassa keskeytyneeksi keskenmenoksi... Onneksi ei tarvinnut odotella kuin yksi kierto ja tärppäsi uudestaan, toivottavasti tämä kaveri jaksaa matkassa mukana loppuun asti <3

LA 1.10/ensimmäinen/HUS
 
vierailija
Toivotaan et tämä pysyy mukana. Mulla ikää 37 ja 2. raskaus. Ennestään 8v lapsi. Mäkin mietin, et kuinka vaikuttaa tää oma ikä jo kaikkeen.
Kiva kuulla että en ole ainut yli 35 vuotias tässä ryhmässä😍 toivottavasti meillä pysyy kyytiläiset matkassa loppuun asti❤ Itsellä nuorin 9 vuotta joten aika sama tilanne täällä🙂
 
  • Tykkää
Reactions: riinuliini
Hei, kirjoittelenpa vertaistuen vuoksi minäkin tänne. Plussasin reilut kaks viikkoa sitten ja tänään ois 6+0. Väsymystä, menkkamaisia kipuja, vatsan turvotusta ja etovaa oloa on ollut. Kaikki on mennyt normaalisti tähän saakka, mutta tänään alkoi niukka verinen vuoto, jota tulee pyyhittäessä. Välillä ollut vaaleanpunaista, välillä rusehtavaa, välillä vähän selkeämmin punaista vuotoa. Eilen illalla oli nivusjomottelua molemmissa nivusissa ja tulkitsin sen kohdunkiinnikkeiden venymiseksi tmv. Tuttua esikoisen raskaudesta... Yksi keskenmeno mulla on taustalla 1,5 vuotta sitten ja nyt vasta alkanut uusi raskaus sen jälkeen. En tietenkään pysty ajatella mitään muuta kuin että tämäkin raskaus on tuhoontuomittu. Ahdistaa ja tuntuu vaikealta odottaa useita päiviä ultraa johon ehkä pääsis neuvolan kautta. Vinkkejä miten keskittyä muuhun? 😐
 

Yhteistyössä