*Lokakuun `09 Mahanpyöriäisistä Vauvautuneet Maaliskuussa 2010*

hemari:

Hui...kuulostaa aika arvaamattomalta anoppisi :/
Itse en kyllä suostuisi menemään, kuin korkeintaan ilman lasta.
En tiedä, mutta voisithan ehdottaa miehellesi, että menisi tämän kerran itsekseen ja ottaisi vauvasta kuvia mukaan ja jos reaktio on normaali (eli siis perus mummon reaktio, VOI HELLAN LETTAS ym. ) niin tilanne on varmaan ihan toisen lainen.

Mutta jos nyt olette menossa perheen voimin, niin ainahan voit poistua lapsen kanssa, jos tilanne jostain syystä menee täysin toivottomaksi.
 
Ei voi olla totta!!! Oon ollu siljan kanssa 24/7 kotona ja seurannu tyttöä ettei vaan pääse kääntymään ilman että huomaan. Ja TIETENKIN silja sitten päättää kääntyä just sillon kun oon tiskaamassa... Enkä edes ollu poissa ku ihan muutaman sekunnin. En nähny!!! :) No mutta siis, ekan kerran kääntyi nyt sitten selältä mahalle :) Ihanaa!
 
Hemari: jäin miettimään, onko anoppi edes sanonut haluavansa tavata vauvan, jos ei kirjeissäkään vauvaan viittaa? Jos tuo on vain miehesi keksintö ja teitä ei edes kutsuttu, niin en kyllä menisi. Jos puolestaan on kutsuttu, niin tekisin aluksi kuten paapelo yllä kuvasi eli ensiksi mies voisi käydä yksin kuvien kera.
 
Kiitos Talvicci uudesta pinosta!

Toppapuku meillä jäi pois käytöstä jo pari viikkoa sitten, kun tyty oli aina hikinen. Ulkoillessa siis päällä sisävaatteet, välikerros ja se ohutpuku (millaisia vielä pari vuotta sitten oli äitiyspakkauksissakin, nythän siihen tuli se villasekoitepuku tilalle). Ja sitten vaan vaunukoppaan, tai hereillä ratasosaan + jalkasuoja päälle. Hikinen meinaa silti olla - niin oli esikoinenkin, kuumaverisiä nämä meidän jälkeläiset siis! Mutta päiväunia tyty ei ulkona nukukaan, en tiedä mitä usean tunnin unille pukisin.

Soseita taidettiin meidän neuvolassa suositella syötäväksi viikon verran yhtä ateriaa (tai maistelukertaa) päivässä. Sitten pikkuhiljaa kahteen kertaan siirtyminen.

Hemarilla onkin kinkkinen tilanne. Enpä tiedä, ei taitaisi itseäkään houkuttaa ajatus tuollaiseen anoppilaan lähdöstä.. mutta toisaalta, miehesi lapsi ja miehesi äiti ovat kyseessä, hänen näkökulmastaan siis varmaan ihan välttämätöntä jo käydä. Kurjia tällaiset tilanteet.

Jepsis, kevät tulee! Kyllä se siitä..

~Tiila ja tyty 4kk +muutama päivä.

muoks: meilläkin tyty kääntyi selältä vatsalleen 4kk-päivän kunniaksi, jee!
 
hemarille:

TErvetuloa äidiksi, siis tarkoitan, että usein käy justiinsa nuin :D
Kun poika nousi ekan kerran ilman tukea seisomaan, olin kytännyt sen tapahtumista silmäkovana, kun uskalsi olla silloin alkuun kyykyssä ilman tukea...nooh, eiköhän se tapahtunut sitten juuri silloin, kun oltiin ystävällä kylässä ja olin hakemassa ulkovaatteita eteisestä :D
Sama juttu tuon kääntymisen kanssa oli esikoisella...tytöstä oli myös, siis käänsin vain päätäni ihan hetkeksi ja humps, tyttö oli jo kääntynyt :LOL:

p.s
Huomaa että molemmat lapset on nukkumassa, täällä maleksin :D
 
Kiitokset Talvicci uudesta pinosta!

Mäkään en vielä sinne kerhon puolelle ole mennyt, mutta voisin kyllä tunnukset sinne ottaa. Multakin mennyt ihan täysin ohi mitä meidän palstalla on häiriköity, kun oon sen verran harvakseltaan nyt lukenut. Ja tosi hyvä porukka tässä on ollut, että ei nyt ainakaan sellaisen takia nyt vielä lopeteta... kerhoon voidaan siirtyä... Facebook-ryhmässä tosiaan ei oo näin helppoakaan pitää keskustelua yllä, on vähän eri näköiset ne sivut, tätä on paljon helpompi lukeakin, niin ei ihme ettei fb:ssä vastaavaa juttua saakaan aikaseksi. Mutta hyvä että ryhmää sielläkin on koossa.

Oltiin viikonloppuna miehen vanhemmilla kyläilemässä, oikein yötäkin. Hilma oli huippuhyvällä tuulella koko ajan.

Tosi ankee ilma juuri nyt! Sanokaa mitä sanotte, mutta oon kyl tykännyt pakkasista! Kostea ilma änkee luihin ja ytimiin tai ainakin vaatteitten alle. Hrr. Ei yhtään kiinnosta lähteä ulos. Sitäpaitsi tuolla taitaa sataakin jotain epämääräistä.
 
Joo siis miehen idea on mennä vanhemmilleen, ei olla kutsua saatu. Mut jos ei mies välillä kutsuis itseään sinne niin me ei ikinä oltaisi siellä. Harmittaa miehen isän puolesta, kun hän on tosi ihana ihminen. Hän ei kutsu ikinä kylään, koska tietää ettei kukaan tule toimeen miehen äidin kanssa. He elää siis täysin erakoitunutta elämää tän äidin takia. Mies on kyllä lähettänyt kuvia siljasta vanhemmilleen, ei silti mitään reaktiota. Eli siis tota perus mummo VOI HELLAN LETTAS- kommenttia ei missään nimessä tule. Mitään positiivista ei sieltä saa. On siis kaksi vaihtoehtoa. Joko haukkuu vauvan täysin, tai sitten edelleenkin elää niinkuin ei vauvaa olisikaan. On kyllä inhottava tilanne, sillä kyllä ymmärrän että mies haluaa näyttää lastaan omille vanhemmilleen. Ja on hänellä se oikeuskin. voih.

Silja tais nyt todella oppia sen kääntymisen :) Kolme kertaa teki sen. Mut ei kertaakaan jos olin katsomassa! Kaksi ekaa kertaa en nähny, kolmannella kerralla olin nurkan takana vakoilemassa ja näin :D
 
Tuli muuten mieleen, että mihin käyttöön on tarkoitettu äitiyspakkauksen valkoinen (kuvaus kelan sivuilta) Potkupuku/haalari 70 cm, 70 % villa, 28 % polyesteri, 2 % elastaani? Onko tämä jokin väliasu/välikausiasu vai mikä?
 
Tosiaan, mä ja pari muuta lokakuista käytiin kommentoimassa syyskuisten hurjaa menoa ja näköjään samalla houkuteltiin häirikkö tänne :ashamed: Ei olis pitänyt kommentoida mitään, se vaan oli niin kamalaa touhua että sitä lukiessa väkisinkin tuohtui. Mutta siis en usko että kyseinen henkilö oikeesti aikoo meidän palstalla vierailla, ei turhaan yhden kommentin takia minnekään kerhoon vielä mennä!

Siljalle onnittelut uudesta taidosta:) Tyypillisesti se tapahtui juuri kun äiti ei oo näkemässä. Meillä mä näin mutta kotona ollut isä ei.

Mä oon kanssa sitä äitiyspakkauksessa tullutta pukua pitänyt toppapuvun alla. Mikä ettei se voisi olla myös välikausipuku? Varmaan siis käy sellaiseksikin.

 
Juu on väliasu oikeastaan ja mielestäni oivallinen kun keväällä on suht lämmintä, mutta koleaa, mutta toppapuvut on liian kuumia =)

Voi tajuton!!

Tyttö sitten päätti sontia oikein urakalla. Vaipan vaihdoin ja siellä oli jo silloin varsinainen saalis, joten kuvittelin, ettei enempää voi olla...kuinka väärässä voikaan ihminen olla?? Kävin ottamassa keksit pois uunista ja sillävälin tyttö teki temput ja tulos: Iina ui omassa lannassaan. Pääsi äiti pyykkärin hommiin...

Että sellaista meidän illasta :x :LOL: :LOL:
 
Kiitokset Talvicille taas uudesta pinosta!
Minä myös mielelläni tulen kerhoon jos täällä kirjoittelu muiden osalta jää vähiin.
Minulta on mennyt ohitse tuo häirikkö, että mitä on käynyt häirköimässä.

Atte kääntyi viikonloppuna ensimmäistä kertaa selältä mahalleen ja nyt onkin sitten jatkuvasti mahallaan ja äiti saa olla koko ajan kääntämässä takaisin, kun toisella menee hermot kun ei pääse eteenpäin.

Miehellä ja pojilla on lomaviikko ja me suuntaammekin huomenna pohjanmaalle sukulaisten luo loppu viikoksi.

Mukavaa viikko kaikille!
T:Rouva ja Atte 4kk 2vko 6pv (laskinkohan oikein?)
 
Iltoja!

Täällä onkin uusi pino jo :)

Multakin on menny noi häirikkö jutut ihan ohitte, vaikka olenkin lukenut näitä juttuja, en vain kerkeä/jaksa aina kirjoitella itse:D

Täällä oli soseista puhetta.. itse olen miettinyt kanssa noita asioita... aloiteltiin pojalle n.3,5kk soseet ja olen vasta antanut porkkanaa ja perunaa, vadelmaa ja mustikkaa.. itse olen tehnyt ne.. ja poitsu on nyt 4kk ja 1vko, niin millon voi antaa useamman kerran päivässä esim. kavis sosetta ja sitten hedelmää vaikka jälökkäriks tai välipalaksi? Leo syö kerralla n.1dl porkkanaa tai perunaa... Kuinka moni teistä tekee itse soseet? mitä soseita olette itse tehneet? entäs hedelmä soseet? teettekö niitä? minulla on vähän hakusessa nämä jutut :D ja entäs ne vellit ja puurot, sun muut, millonkas niitä:) ?

Meilläkin yritetään mennä kovasti eteenpäin, ja turhaudutaan, kun ei päästäkkään! Paljon on tainut olla flunssaa pikkuisilla, meilläkin on toista viikkoa kova yskä ja nuhaakin on viellä.. korviin ei ole toistaiseksi viellä mennyt ja toivottavasti ei menekkään!

Kohta oikeasti nämä, pikkuiset ovat jo isoja vauvvoja! tai meidän leo on jo nyt iso vauvva :D Ai niin nukuttaako moni teistä viellä vauvaa vieressä?

Nyt syömään ja pesulle!

Ja jos sinne kerhonpuolelle pääsee, niin voisin tulla mukaan, vaikka aika harvoin käyn täälläkään :(

Henspu ja Leo 4kk ja 1vko
 
Hip hei, nyt tällä neidillä on kuumetta! Ja tietenkin miehellä on huomenna hyvin tärkeä meno mitä ei voi peruuttaa ja Jerellä lääkärineuvola... Miten kaikki voi aina osua samaan aikaan. Noh toivottavasti mies saa kaverinsa kuskaamaan minua neuvolaan. Äsken patistin sen apteekkiin hakemaan finrexiä. Sormet ristissä pitää olla että Jere säilyisi terveenä.

Meillä Jere on nukkunut alusta asti omassa sängyssä ja omassa huoneessa. Jos yöllä käy niin että nukahdan imettäessä niin sitten nukkuu vieressä :D

Soseista niin annetaan kaksi kertaa päivässä, kasvissose lounasaikaan ja hedelmäsose illemmalla. Kaupan valmispurkkeja olen syöttänyt (ei maistu minun tekemät) ja purkillinen menee kerralla. Kasvissoseesta voi pari lusikallista jäädä purkin pohjalle.

 
Vastaan omalta osaltani Henspulle; Suvi on suht saman ikäinen kuin Leo ja aloitettiin soseet n. 3kk1vko iässä. Kokeiltu on ja käytössäkin peruna, bataatti, porkkana, maissi, luumu, päärynä, omena, kukkakaali. Parin kokeilukerran perusteella myöhemmäksi on siirretty mango, persikka ja kesäkurpitsa. Seuraavana menee banaani kokeiluun :p ja sitten ehkä parsakaali. Teen itse perunan, bataatin, porkkanan ja kesäkurpitsan -ylipäätään kaikki kasvikset paitsi maissin. Ekat banaanimaistiaiset annettiin nyt suoraan kuoren alta lusikalla raaputettuna. Itsetehdyt soseet laitan jääpalamuotteihin ja siirrän sitten rasioihin, oon pakastanut myös porkkanan ja bataatin keitinliemen, jos sitä jää yli. Peruna kuitenkin kaipaa jotain ohennusta sekaan, niin noista saa myös lisämakua samalla.

Meillä syödään soseita 2 kertaa päivässä; puolenpäivän-yhden ja iltaviiden-kuuden maissa. Teen sekoituksia esim. bataatti-peruna tai porkkana-peruna, monesti myös peruna-maissi-porkkana jne. kolmen maun sekoituksia. Hyväksihavaittu neuvo tuli täällä paapelolta, Suvi syö oikein kivasti ensin vihannekset ja sitten odottaa hedelmää. Vihannessoseen loppupuolella jo alkaa kitinä, kuulostaa niinkuin sanoisi eieieiei... :D ja sitten pitää näyttää kun kaavitaan viimeisiä vihanneksia, niin tietää että kohta tulee herkkua. Omituista kyllä, monesti nuo hedelmäsoseet on paljon kirpeämpiä kuin esim. bataatti ja porkkana, silti maistuvat jälkkärinä. Hedelmistäkin oon tehnyt sekoituksia, esim. luumu-päärynä tai päärynä-omena ( sitä saa valmiinakin sekoituksena). Vihannesta menee kerralla n. yhden purkillisen verran, hedelmää puoli purkillista ja lopuksi vesihörpyt nokallisesta tuttipullosta. Vähemmän kun annoin, niin alkoi huutamaan pöydästä noustessa... Aion kysyä puuroista ensi viikolla neuvolassa, että voisiko niitä jo vähitellen aloittaa vai pitääkö olla se 5kk.

Suvi hermostuu myös, kun ei osaa vielä ryömiä. Paitsi sitten onnistuu vähän matkaa kun suuttuu kunnolla ja jalat alkaa sätkiä kovemmin suuttumuksesta :kieh: Nyt on unohtunut vatsalta selälleen kääntyminen, paitsi tänään meni vahingossa kokonaisen kierroksen, kun oli ensin kääntynyt mahalleen ja vähän aikaa ollut siinä. Ekat höö-ääntelyt tuli jo silloin kk sitten ja hävisivät muutaman päivän jälkeen kiljumisen opetteluun. Nyt on myös höö ja muitakin ääniä löytynyt :heart:

Hauskaa alkukevättä kaikille!

Piki ja Suvi 4kk3pv
 
Täällähän on monta vauvaa oppinut kääntymään viime päivinä, onnittelut vaan kaikille! Meilläkin on tänään käännytty jatkuvalla syötöllä masulta selälle. Se tuottaa kyllä suunnatonta iloa pojalle, nauraa aina innoissaan masulle päästyään. Voi ihanuus äidin pientä kultaa!

Olen samaa mieltä, ei anneta jonkun häirikön pilata näitä keskusteluja. Parempi vaan ignoorata ja jatkaa samaan malliin. :)
 
Onnea kaikille tasapuolisesti uusista taidoista! Minusta tuntuu, että nyt niitä tuleekin oikein joka päivä jotain uutta. Tänään meillä peruuteltiin jo pari metriä taaksepäin. Selvästi suuntana oli edessä olevat lelut, mutta lopputuloksena mentiin täysin vastakkaiseen suuntaan seinään asti.

Minunkin mielestä ei ainakaan vielä luovuteta jonkun henkilön vuoksi vaan jätetään turhat kommentit omaan arvoonsa. Täällä saa kuitenkin älyttömästi vertaistukea ja on mahtavaa seurata muiden samanikäisten toimia.

Tällaista täältä pikaisesti!
 
Onnittelut uusista taidoista vaaveille!! :flower:

Meillä poika nukkuu yöt meidän vieressä, eli yleensä nukahtaa illalla tissille ja sitten nukkuu koko yön siinä meidän sängyllä. Päikkärit nukutaan sitten tavallisesti omassa pinnasängyssä. Jotenkin se on vain tullut ikäänkuin rutiiniksi että poitsu meidän sänkyyn nukutetaan ja siinä saa nukkua aamuun saakka. Jotenkin tuntuu että itselläkin on ihanempi nukkua kun vaavi siinä vieressä tuhisee =)
Mies on kyllä jo sitä mieltä, että voisi alkaa totuttamaan poikaa nukkumaan yötkin omassa sängyssään.

Mutta nyt öitä!!

 
Onnittelut uusista taidoista pikkuisille! :)

Meillä syödään kanssa kaksi kertaa päivässä soseita. Aloitettiin 3kk 1vko iässä ja perjantaina ollaan syöty 1kk niitä. Teen itse kaikki kasvissoseet ja hedelmät tulee kaupan hyllyltä. Pakastan jääpalamuotteihin ja siirrän siitä purkkeihin. Makuja on porkkana, bataatti, maissi ja viikonloppuna aloitettiin kesäkurpitsa. Peruna jää myöhempään ilmavaivojen vuoksi. Hedelmiä on vasta päärynä ja mango, tänään tai huomenna otetaan uusi maku niihin. Ajattelin edetä nyt niin, että 3-4pvä yhtä makua ja sitten uusi mukaan eli viikossa tulisi sekä uusi kasvis että hedelmä. Määrä on n. puoli purkkia kerralla, jääpaloina 4 palaa.

Noista velleistä meille neuvottiin että niitä ei suositella enää, kun ovat vain hiukan energiapitoisempia kuin korvike. Mutta mulla oli valmiiksi ostettuna kaappiin maissivelliä niin ajattelin nyt totuttaa tytön siihen ja antaa iltaisin sitten jos se sopii, siihen asti että siirrytään iltapuuroihin.

Saa nähdä mikä tytön paino on seuraavassa neuvolassa. Kotimittauksella eilen vaatteet ja vaippa päällä sain 7,4kg ja 2vko sitten oli 7,3 ainakin parisataagrammaa tuosta voi vähentää eli ois siellä 7kg:n paikkeilla, tällöin tytön painokehitys on hidastunu todella rajusti. Aikaisemmin tullut 200-300g/vko ja tuolla vauhdilla ois 50-100g. Paljon enemmänhän tyttö touhuaa, mutta ruokaa ei mee sen enempää. Ihan hyvä kyllä että on aloitettu soseet, ni tulee ees jotain massaa. Odotan kyllä torstaita että tietää missä mennään.

Meillä tyttö nukkuu omassa sängyssä, mutta meidän huoneessa. Koska olette ajatelleet siirtää vauvat omaan huoneeseen nukkumaan? Me varmaan siirretään kuun lopussa, kun miehellä on vapaat ja pääsiäinen on melkein heti perään.
 
Huomenta!

Täällä taas ollaan loman jälkeen - kyllä oli kivaa mökkeillä vaihteeksi :) Kuukausi on vaihtunut taas ja tässä kuussa lokakuiset täyttävät 5 kk (ja ekat ovat jo täyttäneet) - aika hurjaa :) Kiitos talvicci taas uudesta pinosta! Mielestäni mahdollisiin palstahäiriköihin ei kannata reagoida mitenkään, yritetään pitää tämä pino niin mahtavana kuin se on ollutkin. Aivan ihanaa porukkaa täällä ja erinomainen henki, ei luovuteta vähällä!

Kuten moni muukin, meidänkin tyttö oppi viime viikolla kääntymään selältä vatsalle! Isä oli eka kertaa tätä ihmettä todistamassa - äiti oli kyökkiorjana juuri silloin :D Muutenkin tuntuu, että tytön puhe on lisääntynyt aivan valtavasti ja persoona kehittynyt parin viime viikon aikana.

Soseita meillä syödään kahdesti päivässä ja noin puoli purkkia kerrallaan. Mökillä syötiin kaupan soseita ja kotona itse tehtyjä. Hedelmäsoseet ovat kaupan tavaraa. Soseet me aloitettiin 3 kk 1 viikon iässä ja kaikki maut tuntuu maistuvan hyvin.

Tyttö nukkuu päikkärit ja alkuyön omassa sängyssään omassa huoneessaan, jonne muutti pari viikkoa sitten. Ekan yösyötön jälkeen jää mun viereen nukkumaan, kun en jaksa nousta enää viemään tyttöä takaisin omaan sänkyynsä. Muutto omaan huoneeseen sujui tosi hyvin, kun ensin treenailtiin päikkäreiden nukkumista siellä. Nyt ei enää suostu iltaisin nukahtamaan meidän sänkyyn =)

Olen muuten tän palstan ansiosta kokenut ekoherätyksen, kun täällä on niin paljon kestoilijoita ja alkanut osakestoilla. Tilasin bumgeniuksia, ovat kyllä hyviä!

Nyt tyttö heräsi, pitää mennä. Mukavaa päivää kaikille!
 
Huomenia!

Meilläkin soseet aloitettiin 3,5kk ja aloin antamaan enemmän kerralla muistaakseni kun tyttö oli 4kk1vk.
Itse teen vaihtelevasti soseita itse, yleensä rahapäivänä ostan tykötarpeet ja sitten kokkaan kerralla pakkaseen.
Hedelmäsoseita on vaikea tehdä itse, koska oikeastaan vain banaani on sellainen hedelmä, jonka hedelmälihaan ei pääse torjunta-ym aineita kuoren läpi. Joten nämä ostetaan valmiina. Kesällä sitten kyllä tyttö on jo niin iso, että kun mennään mustikka metsään saa poimia itse siellä suuhunsa marjoja (tuloksena varmaan myös varpuja suussa :D )

Sitten tuossa 4,5kk aloin antaa kerran päivässä välipalana hedelmää. Nyt ihan viikko sitten, kun toivuttiin flunssasta, olen alkanut antaa 4kertaa päivässä.
Eli aamulla puuro+hedelmä, päivä-unien jälkeen kasvis-liha+hedelmä, ilta päivä unien jälkeen joko sama tai vain hedelmä ja taas illalla puuro+hedelmä.
Määrät vähän vaihtelee. Joskus tyttö syö kuin korsteeni, joskus ei maistu, mutta niinhän se on meillä aikuisillakin =)

Meilläkin olisi se painokontrolli 10.3 ja samalla otetaan ne viimeksi pois jääneet rokotukset, kun tyttö oli viimeksi vielä räkäinen flunssan takia. Saa nähdä, onko tämä soseiden lisäys auttanut asiaa ollenkaan.

Tuo tyttö tuolla lattialla taas puskee jalkojaan konttaus-asentoon...mitenköhän hän nyt oikein ajatteli alkaa liikkua...ettei tulisi joku sekametelisoppa, osaksi ryömien ja osaksi kontaten :D

Mutta nyt mentävä laittamaan vaippaa, ennen kuin pisut tulee lattialle :wave:
 
Huomenta!
Täällä poika nukkuu jo ekoja päikkäreitään tälle päivälle :)
Meilläkin torstaina neuvola, onkohan paino jo 6kg.. =) Viimeksi mitattuna pituus oli 58cm, siitähän tuli sanomisia että hitaanlaisesti pituus kehittyy. En ole kyllä tuosta huolissaan ja mitä pituuskasvulle voisikaan itse oikein tehdä?! Kyllä pikkuinen ruokaa saa kun paino nousee hyvin :)
[/b]alley Me ei varmaan siirretä poikaa nukkumaan omaan huoneeseen vielä pitkään aikaan. Ei olla edes vielä oikein suunniteltu tai puhuttu asiasta. Kun nyt ensin nukkuisi yöt omassa sängyssään. Eikä sillekään niin kiire.

paapelon neiti on kyllä touhukas =)

Hyvää päivänjatkoa mammoille ja lapsille!!

nöpötin ja pojanpallero :heart: :heart:
 
Huomenta =)

Meillä on nukuttu myös ensimmäisiä päikkäreitä jo reilu tunti, poika on alkanut heräämään aamuisin tosi aikaisin. Pari viikkoa sitten nukuttiin vielä ysiin...

Minäkään en ole vielä ajatellutkaan pojan siirtämistä omaan huoneeseen, saa nyt ainakin kesään asti nukkua meidän huoneessa. Nukkuu ensimmäisen unipätkän aina omassa sängyssä, mutta aamuyöstä monesti jää meidän keskeen syönnin jälkeen.

Minä olen tehnyt vihannessoseet itse, mutta hedelmät tulevat purkista. Nyt on soseutettu ainakin porkkanaa, bataattia, kukkakaalia ja kesäkurpitsaa. Maissin tosin annoin purkista, olipa muuten pahaa, kun itse maistelin. :D
 
Maev: Joo purkkimaissi on ihan hrveetä, tein ite pakastealtaan makeasta maissista, ni tuli paljon parempaa. Keittää vaan ohjeen mukaan ja soseuttaa ja sit painelee siivilän läpi ni hyvää tulee. On meiän tytön lemppareita :)
 

Yhteistyössä