*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Onnea Hilda ja Pikki :heart:

Auts noita Hugoliinan pukama-ongelmia. Itse olen niiltä vielä säästynyt, varmaankin kiitos rautalisän...

Olipa aamu, tai on se vieläkin...Mies ei oo mikään aamuihminen ja onnistui kiukuttelullaan pilaamaan munkin hyvin alkaneen aamun. Miten joku voikin olla niin huonolla tuulella heti herättyään...Kysyin mm. haluisko hän että teen meille oikein kunnon aamiaisen, niin heti alkoi semmonen pajatus ettei haluu vielä mitään syödä ja ei muutenkaan maistu jne jne. Haliakaan ei saanut, huoh. Olkoon sitten omissa oloissaan.

Neuvolassa käyty myös aamutuimaan eikä mitään ihmeellistä siellä ollu. Turhauttavia noi käynnit kun ei tässä voi muuta kun odotella. Toivottavasti enää ei tarvis masun kanssa sinne mennä, mutta en ole liian toiveikas.

Flora + L-poika rv39+1 :heart:
 
Unohtui vielä äskön että Silonalle ja Mblle kovasti tsemppiä! :heart:

Vielä vauvan liikkumisesta: täällä on tosi rauhallinen yksilö, päivällä saa oikein kuulostella ettät ulee liikkeitä. Illalla sitten potkiskelee hetken ja rauhoittuu ja sitten taas hetken.
On kyllä ollut tosi rauhallinen koko masu ajan, saas nähdä minkälainen on kun syntyy ;)
 
JEEE,VIHDOINKIN SE OLIS MEITIN OMA KUU :heart: :heart:

kiitos talvicci uudesta pinosta :flower: :wave:

tervetuloa tanjakk mukaan kirjottelemaan :wave:

tsemppiä silonalle ja mb:lle nyytin hakuun :heart: :wave: jäämme varttoomaan vauvauutisia!!

onnittelut pikille ja hildalle :flower: :flower:

käväsin eilen pikavisiitillä neuvolassa,otettiin vaan ihan perusjutut kuopuksen 1-v tarkastuksen yhteydessä,

paino : +700g / vko , isoin nousu tähän mennessä mutta on tota turvotustakin tullut ihan kiitettävästi :D , yhteensä tullut nyt 5,7 kg

verenpaine : 127 / 85
pissi : puhdas
turvotus : ++
tarjonta : rt
:heart: : 140
liikkeet : ++

sf-mittaa ei otettu eikä hemppaa kin maanantain just otettiin se labrassa.eli kaikki oli kunnossa ja ensi viikolla sitten taas äippäpolille kontrolliin =)

kaurisäiti ja bambi 38+1 :heart: :heart: :heart:
 
ONNEA Hildalle ja Pikkille pienistä pojista! Ja kiitokset synnytyskertomuksista, ihana niitä lukea. Toivottavasti omakin menisi yhtä hyvin.

Etanaiselle kovasti jaksuja! Meillä on sama tilanne, mummot ja vaari on kaukana ja muutenkaan ei tukiverkostoa ole lähellä. Nyt tuntuu että vielä menee ihan mukavasti mutta vähän hirvittää miten sitten pärjätään kun vauva on syntynyt.

Muisku: mulla meni vedet kuopuksesta niin että aina välillä lorahti vähän, ei siis tullut sellaista kunnon jättilorahdusta. Ja sitä ei kyllä pystynyt mitenkään pidättelemään.

MB ja SILONA: tsemppiä vauvanhakureissulle!

Skye: mä oon pessy kestot Erisan color pesuaineella, sen pitäis käydä kaikentyyppisille vaipoille. Huuhteluaineeksi oon välillä laittanu Ulrich:n kalkinpoistajaa, tulee sillä tosi pehmeiksi kuten myös esim. pyyhkeet. Jotkut on kai laittanu etikkaa, sekin pehmentää eikä pilaa imutehoa.

Hugis: toivottavasti pukamavaiva helpottaa.

Tänne ei sen kummosempaa. Kuopus meni reippaasti kerhoon, niillä on tänään valokuvaus, tiedä sitten miten se onnistuu. Ite nautiskelin rauhassa teetä, luin lehteä ja söin pari palaa suklaa. Ei varmaan tälläisiä rauhallisia hetkiä ole kovin paljoa tiedossa sitten kun vauva on syntynyt. Leuan alunenkin on jo hieman parempi, ehkäpä tää vaiva helpottaa tolla antibiootilla.

Peppi ja tytsi 38+2
 
JIIHAA, vihdoinkin lokakuu!!! Jospa poika syntyisi tämän kuukauden puolella. Mä oon niin kärsimätön varsinkin nyt kun on niin monta vauvaa syntynyt, niin ei malta millään odottaa.

Tsemppiä vauvanhakureissuille! :heart:

heketsi + poikavaavi 36 :heart:
 
Onnea taas uusille vauvautuneille! Pikki ja Hilda oli ainakin...
ja onnea myös vauvaansa hakemaan lähteneille... Ihanaa, kun näitä alkaa tulla :) JÄNNÄÄ! Kohta sitä ollaan myö muutkin menossa ;)

Siis miulla on ihan omituinen olo! Viime yö meni ennenkaikkea harakoille: menin nukkumaan jo kymmenen aikaan, en saanut unta, kun yskitti niin paljon, niinpä puolenyön aikaan luovutin ja menin juomaan teetä. Uudestaan kokeilin saada unta siinä kahden aikaan, nukuinkin vähän aikaa, mutta piti taas herätä vessaan ja aikani pyöriskeltyä puol viis siirryin taas juomaan lämmintä. Puol kuuden aikaan kipusin takas miehen viereen, miehellä soi kuudelta kello, taas heräsin... Sen jälkeen nukuin tunnin pätkissä ja AINA sain taistella, että nukahdan uudelleen. Nyt kymmeneltä en enää jaksanu ees yrittää.

Erittäin levoton olo on. Tuntuu, että ei vaan pysy nahkoissaan... Samalta on tuntunut tuosta kuuden jälestä ja sen takia on nukkuminen ollut hankalaa, kun jalat tahtois vispata yhteen suuntaan ja muuten tekis mieli mennä toiseen suuntaan. Liekö vois olla verenpaineista johtuvaa?

Mut nyt ei pysty mihkään ees keskittymään... Varmaan ADHD on iskeny minuun :D

Dsaria ja Möykky 38+0!
 
Huomenta ja paljon kiitoksia tervetulotoivotuksista :)
Tosi ihanaa lukea kuinka kannustatte täällä toisianne, eikä joukossa ole ketään ilkeilijää, niinkuin liian usein näkee monissa ketjuissa!
Laitan tähän vähän omia tietojani, jos jossain vaiheessa päivitätte odottajien listaa. Elikkäs, olen 34-vuotias, neljäs lapsi tulossa, TAYSiin menossa synnyttämään ja tyttöä luvattu kahdessa ultrassa. Lapset ovat jo kohta 14v ja 10v pojat ja 7v täyttävä tyttö, eli viimesimmästä synnytyksestä on aikaa ja pikkasen jänskättää kuinka tällä kertaa sujuu..
Hienoa kun saa lukea täältä synnytystarinoita ja kaikki ovat olleet hirmu positiivisia :) täytyy sanoa että omista synnytyksistä muistan oikeestaan vaan että ovat helpottuneet ja nopeutuneet ja kivut unohtuvat kun saa sen ihanan nyytin rinnalle.
Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja tsemppiä niille jotka pääsivät tositoimiin :flower:
TanjaKK + tyttö (kait) 36+2
 
TanjaKK Kiva kun vielä lyöttäydyit mukaan! :)

Hugoliina Tiedän tunteen...pukamat on niin syvältä :(
Esikon raskaudessa huomasin ekat pukamat siinä about puolessa välissä ja niinkin romanttisessa paikassa kuin juhannussaunassa. Siis oli jotenkin outo tunne tuolla peräpäässä ja siinä pestessä sitten tein tämän löydöksen. Eka pelästyin kauheesti et mitä ihmeen syöpäpesäkkeitä mä oon saanu, mut mies sit valas että taitavat olla peräpukamia. Mulla kun niistä ei ollu aiempaa kokemusta. No, synnytyksen jälkeen hävisivät mutta tässä raskaudessa sama juttu. TUlivat siinä kesällä ja vaihtelevasti niitä ollut. Yleensä niitä ei niin ees huomaa, mut väliin jomottavat silleen häijysti ja tänään kans olivat vähän kipeitä ekan kerran niin et oli pakko laittaa sitä rasvaa, yäk! Mutta se niistä...ei kauheen kiva puheenaihe tosiaan :whistle:

Mun pitäs tästä kans lähtee sokokselle, mut pelkään jo etukäteen kun mulla menee aina hermo väentungoksessa. Kaveri vaan halus välttämättä sielä käydä mun kans. No, katotaan kauanko viihdyn.
Tsempit kaikille teille jotka ilmeisesti olette tositoimissa tälläkin hetkellä...ketä teitä oli MB jne. Ja toki muillekin! =)
 
Kiitos Talvicci uudesta pinosta! Lokakuun masunpyörittelyt siis ovat alkaneet :D Jos 10% vauvoista syntyi ennen lokakuuta, meneekö 10% myös marraskuulle? *nimimerkillä laskettu aika 20.10, odotettava aika 1.11...*

Ihana lukea vauvauutisista :heart: vaikka tosiaan itselle jostakin syystä ajatus tuntuu vielä kaukaiselta. Ehkä siksi, että esikoinen syntyi 41+6 enkä osaa tätäkään odottaa kovin "ennakkoon". No, tulee kun on valmis!

Tänään huomasin ensimmäistä kertaa oikeaa turvotusta. Sormukset siis ovat välillä olleet jumissa ja nilkkoihin jää sukkien jäljet, mutta tänäaamuna suihkussa tuntui jo seisominenkin kipeältä. Ilmeisesti siis jalkapohjat (!!) ovat niin turvoksissa, että laattasaumat painoivat kipeästi.. Ja onhan tuota painoakin tietysti tullut noin 8kg normaalitilaan lisää, joten paineet jaloissa ovat siis tuplat. Ja eilisen päivän kun join ananaslimpparia, eikös sen pitäisi vähentää turvotusta?

No mutta, esikoinen on tänään hoidossa, joten jatkanpas kodinhoidollisia tehtäviä sillä välin. Seuraavia vauvauutisia odotellessa.. ja täällä siis vähänväliä kurkkimassa käyden!

~Tiila 37+2
 

L.a. ois vasta 29.10, joten joudun varmaankin vielä odottelemaan ja odottelemaan....ja odottelemaan... :D
Mut eipäs siinä mitään, lukaisin läpi tuon Talvicin tekemän loistavan muistilistan ja tajusin mitä kaikkea meiltä vielä puuttuu!... :eek:

Ja ainiin, poikaa ootellaan :heart:
 
Tervetuloa mukaan Tanjakk ja Regsu!

Täällä oli ihan kummallinen yö. En joutunut KERTAAKAAN vessaan =) Siis todella kummallista...muutenkin nukuin superhyvin. Otan univelkoja vähän takaisin.

Olikohan se Flora kun sanoi että mies oli äkäinen aamulla, täälläkin oli ihan äreänä ja ärhenteli jopa sitä kun oli luvattu sadetta mutta paistaakin kauniisti aurinko :LOL:

Kokeilin eilen, että mitenköhän omatekemät taskuvaipat oikein toimii, ja kauhukseni huomasin, että varmasti tulee vuotamaan ohi! Siis kun siinä se kangas, jota olen laittanut tulemaan vauvan ihoa vasten, niin ei vaan ime kunnolla, vaan melkeimpä hylkii! Saa nähdä miten käy... Olen laittanu neljää eri kangasta niihin, ja niistä yksi toimii hyvin niin että päästää nesteen läpi ja neste imeytyy sitten siihen imuun, mutta muut kolme kangasta ei oikein päästä läpi, voih...

Voi kun on jännää, että kuka seuraavaksi tulee ilmottamaan vauvauutisia :)

hemari 39+1
 
Täällä kans yks joka nukkuu tosi levottomasti...
Viime yönä heräsin valehtelematta varmaan 5kertaa, sitten valvoin pari tuntia jossain vaiheessa...
Kumma kyllä, kauheesti ei väsytä...

Tuossa jatkoin taas keittiön siivousta, oon urakalla hinkannu keittiön kaappeja puhtaaks...
Niissä riittääkki tekemistä ku ei ole aiemmat vuokralaiset näköjään pahemmin niitä tainnu putsailla :whistle:

Mamma Muulle tsemppiä sinne :wave:
Ja MB ja Silona vauvautumista ootellessa... :wave:

Tervetuloa TanjaKK ja Regsu näin viime metreillä vielä mukaan :heart: :wave:

Niin ja tuon etusivun tarvikelistan mä jostain täältä kaksplussalta löysin...
Siinä on tyyliin kaikki mahollinen mitä voi hommata mut moni tavara varmasti ei ole kaikille tarpeellinen...
Mut musta itestä oli hyvä ku pysty vähän kurkkimaan ja nappaamaan siitä ne mitä ite ajatteli tarviivansa vauvan kanssa :)

Tiila
No ananas itessään poistaa nestettä. Mut limpparissa on hiilihappoja mitkä taas voi turvottaa...
Kannattaa ennemmin syyä se ananas ananaksena ja juua ihan vettä limpparin sijasta...

Mulla kans nyt loppuajasta on jalat ja käet turvoksissa ja arvatenki niitä välissä oikeen särkee :kieh:
Kaupassa ku käy niin jalat väsyy tosi nopeesti :whistle:


Mut nyt takasin keittiön kimppuun :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.39+1* :heart:
 
Oon niin vähän ottanut masukuvia raskauden aikana että nyt oon sitten innostunut :) Eli pistämpä huvikseni tänne tän päivän kuvan.



Ympärysmitta on 97cm, saa nähdä pääsenkö metrin mittaan =) niin ja tosiaan kuva otettu tänään kun 39+1
 
Muisku78 mulla alkoi esikon kanssa vettä tihkumaan. Tuli siis ihan normin tuntuinen vessahätä ja vessakäynnillä tuntui kuin olisi hana väännetty auki. Ja ei siis tuntunut tulevan normipaikasta =) Ei mielestäni tuntunut mitenkään siltä että paine olisi helpottanut. Soitin synnärille ja käskivät laittaa valkoisen siteen ja jos tulee lisää niin sitten näytille. Mulla ei siteeseen tullut sitten mitään, vaan seuraavallakin vessakäynnilä joten menin kuitenkin käymään. Siellä kun tarkastivat niin johan alkoi valskaamaan enemmänkin.
Jos on epäilys että vettä vuotaa niin laita ylös ekan kerran kellonaika, kun siinä käsittääkseni on joku tulehdusvaara, ei viikkoa saa vuotaa =)

Onnea matkaan MB ja Silona!
Mulla vaikkei mitään suppareita olekaan niin olen alkanut jo vähän etukäteen pelkäämään kivun määrää.

TanjaKK ja Regsu tervetuloa vaan joukkoon!

Hugoliina toivottavasti pääset pukamista eroon, tiedän tunteen, ei ole hauskaa...

Etanainen, meillä täällä maailmalla ihan sama tilanne. Nyt on tosin anoppi kylässä vielä sen aikaa että vauva syntyy, jonka jälkeen mies "lomalla" siihen asti että mun äiti tulee marraskuun alussa. Kun esikko syntyi asuttiin Tampereella ja isovanhemmat kaikki yli 300km päässä. Eli ollaan totuttu tilanteeseen. Aika raskasta se kotona olijalle on mutta puistopiireihin vaan mukaan ja kavereita hyväksi käyttämään. =)

Mulla oli lääkäri eilen
RV 38+2
Paino +500g
RR 100/60 Oli kyllä niin onneton mittaaja että luulen että toi ei kyllä paikkaansa pidä...
Pissa ok (Tuo samainen paineen mittaaja haki vessasta näytteen ja tuli odotusaulaan peukku pystyssä ja sanoi isoon ääneen että Your urine is good! Hieno juttu...)

Vauva vielä aika ylhäällä ja ensi viikon keskiviikkona katsotaan sitten tilannetta kohdunsuulla. Aletaan käynnistämään mikäli mahdollista ja ellei vauva jostain syystä päätä nyt syntyä viikon aikana.

Mutta nyt ruoan laittoon. Täällä on tänään 60-v kansallispäivä ja sen kunniaksi tein pienen kermakakun ja hieman liian ison mutakakun. Pakko kutsua naapuritkin syömään ettei kaikki painu omaa massuun :p

Seuraavia vauvauutisia odotellessa :wave:

Nupsuliina ja Pikku-lisko 38+3
 
hemarilla on söpö massu :) voi kun itsellänikin olisi noin siro, mutta ei...

Tervetuloa uudet vielä loppumetreillä mukaan jännäilemään :D

Se ananaslimppari tuskin vähentää turvotusta juurikin tuon hiilihapon takia, eli kannattaa syödä ihan pelkkää ananasta.
Miettisin tuosta muuten et miten ananasmehu mahtaa vaikuttaa? Mahtaisko joku tietää...

Mutta nyt lähden työpaikalle moikkaamaan työkaveria mikä on tänään viimistä päivää töissä :( Meillä kaikki ihanat ja mukavat ihmiset vaan lähtevät ja idiootteja tulee tilalle (vaikka noin ei saisi sanoa...)

-himpsuli 37+6
 
Meilläkin muuten tukijoukot on aika kaukana, kun omat vanhemmat asuu Sambiassa ja miehen vanhempien kanssa emme voi olla missään tekemisissä. Eli meidän vauveli pääsee tutustumaan ainoisiin mahdollisiin isovanhempiinsa vasta ensi kesänä kun porukat tulee Suomeen. Ja vielä kun tosiaan heinäkuussa vasta tänne Helsinkiin muutettiin, niin en edes tunne täältä ketään. Naapurissa asuu 83-v mummo, ihan omituinen tapaus. Miehelläkin vielä sattuu olemaan työ Hämeenlinnassa, eli aikas paljon saan luultavasti yksikseni olla. Omat vanhempani onkin vähän huolissaan ja tosi pahoillaan siitä että eivät ole tukemassa. Mulla on kyllä itselläni maailman paras mamma Turussa joka sanoi että saan soittaa hänelle ihan mikä kellonaika tahansa :) Söpö mamma... Ja hän lupas tulla auttamaan aina jos vain tarviin apua. En kyllä ihan täysin voi häneen luottaa, kun hänellä on lievä masennuskausi menossa... Luulen kyllä että se helpottaa, kun vauva syntyy. Hän nimittäin on paljon enemmän huolestunut vauvasta kuin minä :) Aina kun puhutaan puhelimessa hän vakuuttelee itselleen että kaikki on hyvin :)
 
Ja kiitos himpsuli, lämmittää kun sanot noin =) Oma olo kun ei aina ihan täysin ole hehkeä, heh. Kyllä sitä jo kaipaa omaa vartaloa takaisin. Vaikka varmaan sitten tulee ikävä taas mahaa. Onpa hassu ajatella, että pian sitä jo saa omat vanhat farkut käyttöön. Tuntuu varmaan oudolta.
 
Täällä käyty toiseksi viimeistä kertaa neuvolassa, kaikki hienosti ja paino oli pudonnut 600g viime viikosta! Ehkä olin viime viikolla syönyt suolaista ja kerännyt turvotusta. Syyskuun aikana ei ole tullut lainkaan pianoa, aika yllättävää. Kasvaahan vauvakin sen verran, että jotain pitäisi tulla.

Kävin myös NKL:llä labrassa, haluavat mun veriryhmän omaan systeemiinsä sektiota varten. Labran täti teki kaksi reikää vasempaan käteen tuloksetta, oikeasta näyte saatiin. Mulla ei ikinä ennen ole ollut näissä ongelmia, ehkä koskaan ennen ei ole otettu vasemmasta ja täytyy muistaa ettei tulevaisuudessakaan oteta.... :(

Jännityksellä ootellaan seuraavia vauvakuulumisia tänne:)
 
:flower: Onnittelut kaikille vauvansa saaneille :flower:

Täällä kanssa yksi tosi levoton nukkuja :wave:
Yöt saa pyöriä ja hyöriä ja uni ei tule kun kerran joutuu heräämään :ashamed: nyt on tullut ikäviä kipuja käsiin kun ovat niin turvoksissa että yöllä herään monesti siihen pistävään kipuun, ja viime yönä uutena yllärinä kamalat nivus- ja alaselkä kivut ja oikeanlaista asentoa ei löydy millään... Mutta hyvä ajatella että kohta sekin loppuu kun pienen kullan saa syliin :heart:

Mein porukat tuli eilen kuukauden matkalta portugalista ja ai että mitä kaikkea ihanaa "Hilma" saikaan mummolta ja papalta :heart:

Nyt ei muutakun odotellaan seuraavat vauvaantumis uutiset :heart:

NaNa84 ja "Hilma"-rakas 36+4 :heart: :heart:
 
ananasmehusta...
Hm...No vois kuvitella että jos siinä ei lisättyä sokeria ole niin että se toimis samalla tavalla ku ananas...?

Isovanhemmista...
Meillä isovanhemmat ei ainakaan synnärille kerkee tulla kattomaan ku vierailuaika loppuu klo18 ja pääsevät töistä siinä neljän,viiden aikaan niin matkaa ku on niin eivät kerkee ennen ku vierailuaika loppuu... :(
Elleivät sitten jotenki onnistu pääsemään aikasemmin töistä...
Tai jos Uuno syntyy silleen että viikonloppuna sitten tulisivat kattomaan, viikonloppuna ku ovat vapaalla...

Meiltä matkaa miehen isän luo on n.70km ja muitten isovanhempien luo reilu 100km...
Viikonloppusin tulee sitten siellä päin käytyä...
Tosin nyt sitten ku Uuno syntyy niin vähään aikaan ei varmaan tule käytyä, osaa ne tänne tulla itekki jos haluavat nähä...
Kuitenki pienen vauvan kanssa ei varmasti heti haluta lähtee yökylään muualle ennen ku on vähän jotain rutiineja muodustunu :)



Pikku lenkin tuossa kävin koiran kanssa...
Ihanan ilma ulkona. Aurinko paistaa ja mukavan viileetä B)

Voi itku ku en saa aikaseks mitään... :kieh:

*Talvicci ja Uuno rv.39+1* :heart:
 
Kiitos kaikille ananaslimpparikommenteista :D Siis tokikin tiedän hiilihappovaikutuksen, mutta kun olen koko raskausajan juonut limppareita ja/tai kivennäisvesiä, niin nyt sitten kun sen yhden ainokaisen kerran juon ananaslimpparia, tulee turvotusta? Heh, hyvä sattuma kai sitten vain!
 
Vauvaa hakemaan lähteneille tsemppiä oikein kovasti! :)
Ja onnea niille jotka on vauvoja saanu!
Ja tervetuloa uusille mukaan! :flower:
Tässä oli ihania kuvia, paapelon rinsessasta ja hemarin toistaseks vatsanahkan verhoamasta pallerosta :heart:
Voi että harmitti tänään könytä neuvolaan 8 aamulla. Me yleensä tytön kanssa nukutaan kymmeneen ainakin. Meni kyllä koko päivä rähmälleen, lapsi niin kiukkunen ja koiravauvalla pasmat sekasin ja vahinkoja on nyt sitten sattunu ympäri kämppää :| Minä täällä liitoskivuissani rättään lattioita tukka pystyssä. Ei oikein yöllä tuu nukuttua, kun joutuu lirautteleen vähän väliä. Toi meiän mahavauva on oikein tosi vilkas öisin ja iltasin! Päivällä ei sitten saa tönimälläkään liikkelle. Taitaa tietää tälle mamille yö valvomista vauvan kanssa ja päivä valvomista esikon kanssa ja aamu valvomista koiran kanssa :LOL: Voi että kun ei tarvis mennä sinne neuvolaan enää ens viikolla, jotenkin tuntuu niin tyhmältä pissiä purkkiin ja taas kaikki samat asiat ja koskaan ei missään muutosta =) No ainakin joutuu kerran viikossa poistumaan ihmisten ilmoille :LOL:
Ananasta ja vettä täälläkin on syöty ja juotu, oon kyllä niin turvoksissa!
 
Kovasti onnea vauvautuneille ja tsempitykset niille ketkä ovat nyt hakureissulla!

Myös täällä oli huippulevoton yö... en varmasti nukkunut 2 tuntia pitempää ja mieskin oli reissussa, onneksi tänään oli esikolla hoitopäivä ja minä sen kunniaksi päätin lähteä kaupungille, siellä vierähtikin 4 tuntia ja nyt on aika poikki oleva olotila, supparit oli välillä koviakin toivoin kovasti että olisivat siitä vahvistuneet mutta ei, lähen nyt hakee pojan kotiin tiedä vaikka jos touhuaminen hänen kanssaan saisi potkua suppareihin (tuskinmpa )
 
Pikaisesti :wave: täällä ollaan Kättärillä tyttö vieressä. Syntyi 06:45 tänä aamuna. Mitat 3480/51. Pitääkin huhuilla Silonaa käytävällä :D
Palaan lukemaan teidän jutut paremmalla ajalla ja kirjottelee synnytyskertomusta.

MB ja tyttö 9h
 

Yhteistyössä