*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Terveisiä Kättäriltä:) ilmoitan vain pikaisesti että pieni prinsessamme näki päivän valon eilen illalla, eli 2.10 klo 21.13. Missin mitat 3640g ja 50cm, pipo 34cm. Synnytys oli melko nopea ja rankka, kerron kun päästään kotiin. Koko perhe voi hyvin<3
 
Paljon onnea vauvautuneille, teitä on tullu taas monta tässä välissä :) :flower: :flower: :heart:

Kiitos tsempityksistä raha-asioiden kanssa. Kyllähän meillä tuo mies maksaa oman osansa laskuista, tai suurimman osan, mutta kun en itse tiedä mikä meidän todellinen käyttövara on. Tuo kun tuppaa liioittelemaan aina kaikkea, ei yhtään saattaa tarkoittaa mkuitenkin muutamaa satasta tilillä...

Minä sain nyt vuorostani sen flunssan... Mikähän todennäköisyys on synnytyksen alkamisella flunssan aikana. Tuli meinaan selkään yksi supistus tuossa ja hirvittää vaan, kun ei vielä todellakaan ole valmista kotona vauvaa varten. Jotenki jääny kaikki siivoomiset ihan puolitiehen sen jälkeen kun sai tuon lastenhuoneen suht valmiiksi. Eihän se vauva tosin sitä järjestystä kaipaa vielä, kunhan on paikka missä nukkua. Mutta vanhempani kun tulisivat tänne niin en jaksaisi kuunnella sitä saarnaamista kun kämppä on ihan mullinmallin.
 
Onnea inka85!! Ihanaa!

Ukkeli on molemmat paivat (la ja su) vapaalla joten nyt taytyy tehda kaikki viimehetken jutut loppuun -kuten nyt se sangyn kokoaminen :) Ja sitten lahdetaan ostamaan viela vauvalle kylpy, suihkuun pidempi letku jolla saattaa pikkupeppua pesta, ja niita korttejakin pitais ruveta suunnitelemaan. Ai niin, ja taalla annetaan viela sellasia vauvakarkkeja eli niinkun Suomessa haakarkkeja..Mitakohan siihenkin keksis?

Mutta kuulkaas -meidan katto valmistu neljassa paivassa.Taa on ihan uskomatonta Belgiassa ja hyvaa tyota tekivatkin. Kylla nyt passaa :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Hurjasti onnea vauvautuneille:heart: :heart: :heart:

yonnazzz, tervetuloa tänne puolelle odottelemaan =)

Meillä on miehen kanssa yhteinen tili, jonne kaikki rahat menevät ja se on sopinut meille ihan hyvin. Ei nuo raha-asiat ole kovin yksinkertaisia parisuhteessa. Kyllä meilläkin keskustellaan aina silloin tällöin, että mitä on tullut ostettua, kun raha on huvennut tililtä. Yleensä mun toimestani huvennut...:whistle: :ashamed:

Huh, sainpas epiloitua sääreni! Aika ähkinän takana oli ja välillä piti huilata. Kun ei meinaa taipua, niin ei.. Vauvakin alkoi niin potkimaan, kun minä olin kaksinkerroin. Vaikkakin huomasin pari päivää sitten, että ihan varmasti maha on alkanut laskeutua, koska mun on paljon helpompi olla hengityksen suhteen. Tosi kiva olla, kun ei tarvii huokailla välillä, että saa happea riittävästi eikä kohtu tunnu painavan koko ajan keuhkoihin. Jess! :) Kääntöpuolena kylläkin paineentunne alapäässä on lisääntynyt aika kovasti, torstaina meinas itku päästä, kun tulin ruokakaupasta kotiin, kun sattui niin. Minä veikkaan, että tämä syntyy ennen lasketta aikaa. Vähänkö positiivinen :D Mutta masua tulee varmasti ikävä, tämä on meidän viimeinen. Tää on ollut kuitenkin niin ihanaa ja onnellista aikaa mulle =)

Voi höh, nyt kaikki kommentoitava unohtui ja ne ovat edellisellä sivulla. Mutta mukavaa lauantaita kaikille :wave:

muoks. Sitä ainakin piti kysymäni, että joko peppimamman leuanalus on rauhoittunut? Aika kurjan vaivan sait! Toivottavasti antibiootti auttaa :hug:
 
Kiitos! Vähän masentuneenasiirryin tänne lokakuisten puolelle! :D On turhautunut olo ja PAINAVA, niinkuin valaskalalla! LÄhdetään miehen kanssa kävelylle jospa se innostuisi tulemaan ulos. Meijän oma löylykauha :D Huvittavaa kun kaveritkin kutsuu sitä jo KAUHAKSI :D Pitää saada se äkkiä ulos ettei jää pysyvään käyttöön tuo :D
 
Virailijoista olitte jutelleet. Tyksiin ei saa kuulema tulla kuin yksi vieras eli meillä mies. Edes poika ei saa tulla! :eek: Kyllä me ajateltiin jotenkin järjestää, että poika näkee vauvan. Mennään vaikka vauvan kanssa siihen hissiaulaan osaston ulkopuolelle ja hän tulee siihen katsomaan.
 
Miltski ja Inka: Onnea!!!! :flower: :flower: :heart: :heart: :flower: :flower:

Niin ja uusille tervetuloa!

paapelo No niinhän se taitaapi olla kyllä, että kun olo paranee, niin h-hetki lähestyy. Niin on tosi moni sanonut kun oon "valitellut" hyvää oloani. Itestä ei vaan yhtään tunnu siltä :D

Se väliin ihmetyttää kun tutut kauhistelee aina kaikkea tyyliin että "ettehän te nyt enää voi sitä ja tätä..." esim. lähteä käymään mökillä (ei olla kyllä enää aikeissa sinne yöksi jäädä ) tai porukoilla, tai yleensä yhtään missään. Jotenkin vähän ärsyttävää, kun itellä olis kauhee tahti tehä kaikkee. Sillonhan se kannattaa tehdä jotain jos innostusta on!!! Varmaan sekin on luonnon suunnittelemaa, että ennen synnytystä alkaa kauheesti siivotuttamaan yms. Sehän sitten nopeuttaa tapahtumaa. Äitikin just eilen puhelimessa sanoi että nyt pitää olla vaan kotona. Just joo. Perustelin sitten sitä että en todellakaan ole vaan kotona kun on ihan hyvät ilmatkin, ja en haluu olla sitten ihan rapakunnossa siellä synnytyksessä, niin tulihan sille itselleenkin sitten mieleen kuinka oli marjastanut ennen veljeni syntymää, ja ystävänsä oli toppuutellut ihan älyttömästi että lähetään jo kotiin, ja äiti oli siihen ihan samalla tavalla hermostunut, kun halu oli kauheesti liikkua.

Mulla oli muutamia päiviä sitten mielessä joku juttu mitä mun piti teiltä kysyä, mutta en oo saanut sitä enää mieleeni! Kamalaa hajamielisyyttä muutenkin ollut havaittavissa :)

Hanikka ja Elli 39+0
 
Raha-asioihin vielä sittenkin oma kommenttini (vaikka eilen ajattelin että kukin tyylillään, mitäpä minä täällä omiani kertomaan). Eli meillä on yhteinen tili, jonne molemmat laittavat saman prosenttiosuuden tuloistaan, ja sillä katetaan sitten yhteiset menot. Loput rahat saa kumpikin käyttää miten haluaa.

Eli esimerkiksi jos toinen nettoaa 2000e ja toinen 500e ja asumismenot on vaikka 700e kuussa, sovitaan prosentiksi 50%. Toinen laittaa sitten tilille 1000e ja toinen 250e. Tällä rahalla maksetaan asumismenot ja käydään kaupassa ja ostetaan ne yllättävät tarvittavat jutut joihin ei osattu varautua etukäteen. (meillä sekä tulot että prosentti ovat erilaiset, eli niihin ei nyt tarvitse kenenkään puuttua, kunhan esimerkkinä kerroin näin). Toiselle jää sitten enemmän rahaa "omiin" menoihin, muttei toinenkaan ihan rahatta jää. Ja kun tulo- ja menotilanteet muuttuvat, muutetaan prosenttia sellaiseksi että se toimii.

Mutta tosiaan, tapoja on monenlaisia ja mihin kukakin on tyytyväinen, vaihtelee. Kukin taaplatkoon tavallaan ja toivon vaan, ettei talous ole se asia joka pahiten hiertää, kun yleensä sen kohdalla kyse on vain matematiikan soveltamisesta omaan tilanteeseen.

Hyvää vointia kaikille masupyöriäisille
t. lonkkakipuinen ja väsyneehkö
~Tiila rv 37+4
 
Onnea Miltski ja Inka!! Miltskin poika näytti todella suloiselta :)

Eipä tänne mitään uutta, nyt on alkanut olemaan supistuksia vaan vähän enemmän. Mutta se nyt on sellaista aika kivutonta vielä. Epämukavaa kylläkin...Kun alkaa aina illalla. Illalla vauvelikin alkaa kunnon menon. Toivottavasti se ei enteile sitä, että vauvan rytmi nyt muuttuu niin, että sitten kun tuolta joskus tupsahtaa, niin illalla on kaikkein virkeimmillään...

Meillä raha-asiat menee niin, että minä kun oon saanu opintotukea, niin nyt saan sitten sitä minimipäivärahaa. Miehellä on kans kyllä tosi pienet tulot, mutta hyvin ollaan pärjätty. Meillä on yksi vuokra-asunto jota me siis vuokrataan, josta tulot tulee mun tilille, mutta mies aina pyytää siirtämään ne saman tien itselleen, kun hän maksaa sitten taas nykyisen vuokran. Ruokalaskut menee aika puoliksi. Periaatteessa meillä on yhteiset rahat, mutta eri tilit. Mies pistää välillä ihan typeriin asioihin rahaa, mutta mitäs minä valitan, hän ne rahat lähinnä tienaa. Välillä minusta tuntuu, että saan omiin menoihini joka ikinen kerta kysyä lupaa. Juurikin halusin mennä kampaajalle (viime kerrasta on tosiaan varmaan jo vuosi), niin mies sitten töksäytti että "ei sun nyt kannata kun se on niin kallistakin". Ja pah. Hän itse käy monta kertaa vuodessa parturissa ja minä just ja just sen kerran vuodessa. Ja jos nyt sen kerran haluan pistää siihen muutaman kympin niin onko sillä niin väliä. Enpä sitten kuitenkaan mennyt kampaajalle... No, meidän yhteiselo on vielä niin alussa että eiköhän me ajan kanssa joku keskitie löydetä. Molemmat me kuitenkin ollaan tosi tarkkoja rahankäytöstä. Minä ehkä vähän vielä enemmän. Tai ollaan tarkkoja eri asioissa. Sellainen rahavalitus sitten tuli :)

Hanikka: Meilläkin kun äiti oli vielä suomessa kesällä (nyt siis sambiassa), niin jollain raskausviikolla 34 niin ei meinannut uskaltaa ottaa mua mukaan metsään kun "jos ne lapsivedet menee" :LOL: Voi häntä, oli kyllä niin huolehtivainen.

Mites te kun ootte jo synnyttäneet, miltä se tuntuu sitten kun ekan kerran nousee jaloilleen kun maha on kadonnut? Onko sitten ihan sellainen olo kuin että leijuisi? Tämmösiä todella elintärkeitä kysymyksiä pohdiskelen =)

hemari ja möhkö 39+3 (mies käski laittaa ton möhkön tohon :) Hänkin yhtäkkiä innostunut lukemaan näitä juttuja täällä välillä :LOL: )
 
Onnea kovasti taas uusista vauvauutisista:)
Itseäkin alkaa jännittää kun tietää että viimeistään puolentoista viikon kuluttua meillä on vauva.

Täällä on keskiviikkoisen muuton jäljiltä purettu laatikoita uuteen asuntoon. On tää vaan kamalaa hommaa mutta vähitellen alkaa paikat järjestyä. Loput keittiöstäkin on vielä asentamatta, toivottavasti mies saa ne alkuviikon aikana paikoilleen.

Rahoista: Meillä on omat tilit ja omat rahat vaikka iso osa siis lopulta menee ns. yhteisiin: ruoka, kaikki kodin jutut, kosmetiikatkin nykyisin. Kaikki arkinen, omat vaatteet ja kampaajat sun muut menee sitten omista. Ja laskut maksetaan puoliksi. Meillä mies on parempituloinen kuin minä mutta molemmat ollaan hyvätuloisia. Eli musta on ihan ok maksaa puoliksi. Ainut poikkeus tästä on asunto, josta hän omistaa 60% ja minä 40%. Mutta omaa omaisuuttahan siinä kerrytetäänkin. Vastike maksetaan puoliksi. Jos oltaisiin ostettu asunto puoliksi niin olisi sitten pitänyt ostaa vähän edullisempi asunto, tämä oli melkoisen kallis. Harvemmin tulee mitään sanomista raha-asioista. Nyt edessä vähän tiukempi jakso kun ollaan vanhempianvapailla mutta tosiaan molemmat olemme, en vain minä, joten tuskin tästäkään ongelmaa tulee. Molempien tulot kyllä kärsii mutta onhan tämä sen arvoista:)





 
Onnittelut hansbiko, Miltski ja Inka vauvan syntymän johdosta! :heart:

yonnazzz, tervetuloa tänne puolelle odottelemaan.

Rahoista: Meillä on omat tilit ja omat rahat. Suurinosa rahoista menee yhteísiin menoihin. Ollaan sovittu, että mies hoitaa vuokran maksun ja minä ruokaostokset ja muut sellaiset kodin jutut. Itse hoidetaan vaatteiden ostamiset, kampaajalla käymiset ja sellaiset, mies maksaa yleensä jos mennään elokuviin, tansseihin tai vastaaviin. Molemmat ollaan aika hyvätuloisia. Mies saa tällä hetkellä hieman parempaa palkkaa. Nyt kun rakennetaan niin siihen on oma tili, josta hoidetaan ne. Ehkä sitä nyt on tullut tarkemmaksi rahankäytön suhteen, kun rakennetaan ja rahaa menee siihen ja lainan maksu odottaa. Mut tullaan kuitenkin hyvin toimeen.

Omassa olossa ei kovin ihmeellistä. Mitä nyt tuonne alas vähän painaa. Supisteluita ei ole oikein ollut. Kai niitä sitten ajallaan tulee. Ehkä vois viel tänään lähteä tanssimaan.

Nasuli+MillaPetteri 38+2
 
ONNEA Inkalle ja Miltskille tuhisivista pikkuisista :flower: :flower:

Heinähatulle tsempit koitokseen, katiiakin ihan just valmis lähtöön! :)

Meilläkin äitin mielestä pitäisi ihan kotona olla, itsellä ei ollut mitään stressiä asiasta, ennen torstaita. Käveleskelin vajaa puoltoista tuntia pururatojen pusikoissa ja siellä käveleskellessä ajattelin, että mitähän ihmettä tekisin jos vedet menis, olis vähintäänki mielenkiintoista :LOL: No onneksi yritän sentää olla lähellä yleisiä teitä, ettei mua mistään keskeltä metsää tarvitse etsiä, mutta silti! Pitäiskait oppia rauhoittumaan.

Hemarilla samalainen mies kun täällä, välillä jo oon topuutellutkin, että tämä on mun juttu :D

Mutta nyt katsomaan ruotsalaisia hollywood vaimoja, että onkin turha ohjelma! :D

Pikkis ja Mini 37 *POKS*

PS. Muakin kiinnostaa toi synntyksen jälkeinen olotila :LOL:
 
hansbikolle ja inkalle onnittelut prinsessoista :flower:

miltskillä onkin ihana poika =) onnittelut :flower:

heinähatulle tsempit käynnistykseen. toivottavasti saat nyyttisi nyt viikonlopoun aikana, niin kuin toivot =)

TURVOTTAA!!!!!! Eikä meinaan ihan vähää, kun omia kenkiä en saa jalkaan vaan joudun käyttään ukon 46krokseja kun oma jalka on yleensä 38 :kieh: Onhan noi ihan sairaan isot klopottimet, mut en ilman kenkiäkään voi ulkona olla. Eilen ostin luontaistuotekaupasta Molosan- nimistä valmistetta, jonka olis tarkotus helpottaa turvotusta. Toivottavasti alkaa tehoamaan ananaksen ohella.

Pinkkimieli ja pallopää 36+1

"..joo me mennään naimisiin ensiviikon maanantaina. joo me mennään naimisiin ja ollaan yhdessä, yhdessä aina..." Hieman omasanat, mutta joo. Oon niiiiiiiiin onnellinen. :heart: :heart: :heart:
 
Inkalle Onnea tytöstä ja Minskille pojasta!

Hope: leuan alus on jo parempi, oikeastaan koko patti on hävinnyt, vielä olis pari päivää kuuria jäljellä.

Tänne ei muuten mitään ihmeitä. Appivanhemmat ovat käymässä. Toivat omppuja tullessaan, aattelin että jos vähän jaksavat raahata kun junalla tulevat mutta noita on varmaan 15 kg. Oon keittäny 3 satsia omppuhilloa, saadaan sitä sitten talvella vaniljajätskin kanssa ja varmaan myös lettujen kanssa. Yritetään nyt syödä noita vähemmälle ja tarvii varmaan hieman kuivata jos sillain sais säilymään.

Muuten olo on oikeastaan tosi hyvä, ei kipuile, ei supistele. Onkohan tää tyyntä myrskyn edellä? Mutta nyt on mentävä laittaa ruokaa, taas kerran.

Peppi ja tytsi 38+4
 
Taas on tupsahtanut uusia vauvoja! Onnittelut! :flower:

pinkkimieli: Mulla turvotus on vähän helpottanut ilmojen viilennettyä. Parhaaksi konstiksi taistelussa turvotusta vastaan totesin liikunnan, veden juonnin ja persiljan/ananaksen. Vaikka eipä noillakaan täydellistä olotilaa saavutettu. Tsemppiä turvotuksen kanssa ja onnittelut vielä tulevista häistä!

raha-asioista: On niin monenlaista tapaa hoitaa talousasiat. Me ollaan kumpikin melko tarkkoja, tosin itse sorrun aika usein shoppailemaan vaatteita, sisustusjuttuja ym. mutta aina budjetin rajoissa. Meillä on omien tilien lisäksi yhteinen tili, jolle laitetaan kuukausittain tietty summa. Sillä maksetaan lainan lyhennykset, ruoka, laskut jne. Hyvin on toiminut.

Tein juuri reippaan lenkin ja sen seurauksena alkoi menkkakivun tapaiset oireet. Kohtu supistelee kivuttomasti ja nuo supparit kestävät aika pitkäänkin. Toivottavasti jotain alkaisi tapahtumaan kohdunsuulla. Mäkään en todellakaan osaa olla paikoillani ja levätä, päinvastoin. Nyt oon vähän oppinut, ettei kannata kovin kauas kotoota lähteä lenkille tai pitää ainakin ottaa puhelin varuilta mukaan.

Rentouttavaa lauantai-iltaa! Lisää vauvoja toivomuslistalla. :)
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

Meillä synnytys lähestyy, maanantaihin enää kaksi yötä :D
Ainoa varjo tuli nyt sitten siihenkin, että mies ei saa vapaata, kun on vajaa miehitys töissä :'( Eli yksin joudun menemään, ja vaikka kuinka olen ennenkin synnyttänyt ja paljon on asioita, joista olen yksin vastuussa, niin silti tuntuu todella pelottavalle ja pahalle :'(
Jostain syystä se on sellainen asia, jota en henkisesti ole pystynyt yksin hoitamaan, vaan sen tuen olen tarvinnut joka kerta. Saa nähdä miten menee, pelkotila on ainakin tosi korkea nyt.
 
hansbikolle, Inkalle ja miltskille perheineen suuren suuret vauvaonnittelut!!! :heart:

Marsupilamille iso :hug: ja voimia ihan hurjan paljon! Tosi kurjalta kuulostaa, ettei mies saa töistä vapaata- suorastaan käsittämättömän epäreilulta ja kohtuuttomalta :'( ! Kuitenkin jokainen synnytys on erilainen ja jokainen lapsi oma persoonansa: varmasti miehestäsikin tuntuu pahalta ettei voi olla vastaanottamasta tulokasta kanssasi! Saatko ketään ystävää tms. mukaasi tueksi vai menetkö yksin?

Pinkkimielelle jo etukäteen onnea rouviintumisesta ja jaksamista turvotuksen kanssa; kohta tämä kaikki raskausajan vaiva on muisto vaan =)

heinähatulle iso tsempitys käynnistykseen! Ihanaa varmasti kun kuitenkin tietää, että pian hän on jo täällä: ei se käynnistyskään ikuisuuksia voi kestää :)

Tänne ei kummempaa...saatiin vaunut kotiin tänään ja niiden käyttöä ollaan hiukan treenailtu miehen kanssa ... nyt vaan pieni matkustaja puuttuu kyydistä :heart: . Mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä ei ole. Itse asiassa olo on mitä mainioin...taitaa meidän papunen viihtyä vähän turhan hyvin yksiössään :LOL:

Niin ja kaikille uusille tervetuloa lokakuisten joukkoon sekalaiseen :flower: =) :flower: !

Hugis ja papu 38+1
 
Onnea vauvaantuneille :flower: :flower: :heart: :heart:

Tuosta ettei voisi mennä mihinkään:

Tosi yleistä...ja niin raivostuttavaa...
Jos itsestä tuntuu hyvälle, niin anti mennä vaan. Ei se vauva juu katso aikaa tai paikkaa kun päättää lähteä syntymään, mutta ei se sentään tarkoita, että elämän pitäisi pysähtyä rv38 :whistle: :D

heinähatulle tsempitykset nyytinhakuun :D

Pinkkikselle onnittelut etukäteen rouviintumisesta :heart:

hemari:

Se kun nousee ekan kerran ylös ilman mahaa tuntuu ainakin itsestä siltä, kuin olisi kauheasti ilmaa mahassa, sellainen hassu puristus...ei siis mitään leijuvaa tunnetta. Muutamien tuntien/1vrk päästä synnytyksestä sitten onkin tunne jo ihan toinen, sellainen vähän hutera kun kroppa hakee kaiketi painopistettä uudestaan.


Täällä kyllä menee tosi utopisen upeasti tämä arki.
Poika "piti" tänään Tytyä sylissä ja voi että se olikin jännää :D
Otettiin kuvakin siitä tilanteesta.

Käytiin tänään äidillä ja hyppäsin vaa'alle...painoni ennen raskautta oli 58kg ja viimeisessä neuvolassa painoin 64,7kg...nyt 5pv synnytyksestä painan ENÄÄN 57,6kg...eilen painoin kilon enemmän :eek: :eek:
Aikasta haipakkaan lähtee painoa...imetys tuon tekee nyt suureksi osaksi, mutta pakko kyllä kytätä tuota painoa, sillä jos tosiaan pitkään menee -1kg/pv niin olen luuranko pian ja mistäs sitten imetän :ashamed:
Eli kauheasti ei tarvitse juuri tällähetkellä kytätä mitä suuhun laittaa, mutta en nyt toki ala mättölinjallekkaan...
Äitini muisteli, että parhaimmillaan imetyksen aikana päivän kalorikulutus voisi olla jopa 3000 luokkaa...jessus!!

Mutta eipä kummempaa. Lähden katsomaan, joskos tuo meidän pikku tusinasuukko alkaisi heräillä :D :wave:

paaapelo+poju+Tyty-I 5vrk
 
Onnea vauvautuneille ja tervetuloa uusille!
Marsupilami :hug: on kyllä tosi epäreilua että miehesi ei pääse mukaan. Meillä mies tekee viikoittain pitkiä reissuja ja on öitä poissa kotoa. Aluksi minä ajattelin että on ihan ok jos joudun lähtemään yksin synnärille mutta näin loppua kohden on alkanut asia mietityttämään. Esikon aikaan mies oli kyllä ihana tuki ja turva kun poika syntyi kun oli koko ajan mukana mutta pakkohan sitä on ilman häntä pärjätä jos tilanne sen vaatii.

Pinkkimieli sulla on kyllä jo aika jännät paikat, muistan kyllä aina tunteen omasta hääpäivästä vaikka siitä on jo yli neljä vuotta, nauti täysillä rouviintumisestasi.

Raha-asiat meillä mies hoitaa pitkälle meidän talouden, hän maksaa kaikki laskut omalta tililtään ja velottaan multa jonkun könttä summan kerran kuussa. Hän maksaa myös yhdessä tehdyt ruokaostokset sekä viihteellä käynnit. Minä makselen omistani omat ja pojan vaatteet ja muita pikkujuttuja mitä tulee päivän aikana. Meillä ei ole ikinä katsottu kovin tarkkaan kumpi maksaa ja mitä maksaa kunhan vaan tulee maksettua :p

Meillä poika lähti vähän aikaa sitten ukin ja mummon luo paistamaan lettuja ja mennään kohta perässä syömään niitä ja hakemaan poika kotiin :p Tosin kyllä uhkailin jo ukille ja mummolle että mies vois hakea pojan vasta aamulla kun haluaisin niin kovasti jäädä matkan varrella olevalle synnärille mutta taitaa olla ihan turha toivo että sinne tänä iltana pääsisin
 
Hellurei!

Oon tässä monta päivää jo yrittäny lukea kaikki jutut läpi, mutta niitä tulee koko ajan niin paljon lisää, etten ikinä ehdi loppuun asti. Nyt vähän harpoin, jotta pääsin loppuun asti, että pahoittelut, etten kaikkea kommentoi, mutta jotain tässä nyt kuitenkin raapustan ettei ihan jää :)

inka paljon onnea! me lähdettiin 2.10. kotiin siinä yhden maissa, että just missattiin toisemme ;)
Ja muille vauvautuneille myös paljon onnea!

Silonaankaan en törmännyt, oli aika hiljaista käytävillä milloin siellä haahuilin. Olitteko osasto 15 puolella? Me oltiin huoneessa 7.

LinneB kyseli miten meidän tyttö (1,5v) otti tulokkaan niin hyvin otti. Itse asiassa hokee vähän väliä "vauva vauva kokeilee" ja pitää päästä katsomaan. Tai tulee kädet ojossa viereen "ottaa vauva" :D Mutta saas nähdä sitten kun arki koittaa ja mä oon yksin noitten kanssa, että vieläkö jaksaa olla innoissaan vauvasta ;) Ja neiti oli tosi reipas, kun oltiin isin kanssa laitoksella. Välillä kyseli äitiä, mutta kun mummi selitti, että me ollaan hakemassa vauvaa niin tyytyi aina siihen. Eikä nukkumaanmenot ym. olleet ongelma. Oli tosi hyvä fiilis.

hemari, heh nauroin tolle sun kyssärille miltä masu tuntuu kun ekan kerran nousee ylös, kun vauva ei enää ole siellä niin mun kohdalla tuntuu ihan samalta kuin siellä olis joku ja näyttääkin siltä. Se on VALTAVA vieläkin, että joku varmaan kysyy vielä millon on LA... Kohtu supistelee aika kivuliaasti välillä, paljon enemmän kuin esikoisesta, että kyllä se siitä joskus. Sit vaan sulattelemaan laardit vielä päältä.

Rahoista olitte jutelleet ja meillä on omat tilit ja rahat molemmilla. Laskut maksetaan puoliksi. Myös kun olin hoitovapaalla. Silloin mies tietty maksoi ravintolassa syömiset ym., mutta laskut edelleen puoliksi. Mulla oli sen verran säästöjä, jotka budjetoin hoitovapaan ajaksi, että se onnistui niin.

paapelo munkin paino oli ennen tätä raskautta 58kg. Multa jäi laitokselle n. 5kg, mutta mä painoin raskauden lopussa 71kg (onneksi ei 4 vikaan viikkoon paino enää lisääntynyt), joten tässä on vielä matkaa puhumattakaan siitä, että mun normipaino on 50kg, joten ehkä sit joskus... :ashamed:

Niin ja sitten se synnytyskertomus.
Heräsin yöllä n. klo 01 ja totesin, että supistaa ihan mukavasti. Eka tunti supparit tuli vartin välein, toka tunti 10 min välein ja sitten n. 6-7 min välein. Soitin Kättärille kolmen jälkeen, että mites sinne nyt pitikään lähteä niin kätilö sanoi, että synnytyksen katsotaan käynnistyneen kun supparit tulee alle 5 min välein vähintään 2-4h. No, mä sitten siinä seurailin ja ei ne kyllä koskaan menneet alle 5 min, mutta supistuksen kesto piteni ja sitten ihan yhtäkkiä alkoi tuntua samalta kuin esikoisesta silloin kun lähdettiin laitokselle eli supistukset muuttuivat pitkiksi ja tosi kivuliaiksi (vaikka tulivatkin 6-7 min välein) ja mulle alkoi tulla huono olo, kun en niitä enää hallinnut. Soitin laitokselle, että nyt me kyllä tullaan ja herätin miehen ja lähdettiinkin sit aika vauhdilla. Auto käynnistettiin klo 06:00, meidät kirjattiin sisään 06:15 ja 06:20 aloinkin sit ponnistamaan ja 06:45 oli tyttö ulkona. Mukavasti siis meni eikä tarvinnu hengailla käytävillä odotellessa ;) Ilokaasua ehdin muutaman kerran vetäisemään. Repeämiä tuli joitakin, mutta ei mitään pahempaa. Mies nauroi, että joo ajoissa lähdettiin, kuten oltiin etukäteen sovittu :D Naurattaa nyt jälkeenpäin, kun roikuin matkalla auton takapenkillä kauhukahvassa molemmilla käsillä ja puuskutin supistuksen kourissa ja kirosin että miksi hel**tissä liikennevalot on päällä aamukuudelta :LOL:

Nyt iltapalalle! Mummi on vielä meidän apuna täällä huomiseen, mutta saas nähdä miten meidän käy kun mummi lähtee ;)

MB ja tytteli 2,5 vrk
 

Yhteistyössä