*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Oi mikä ihana pallo pinkkimielellä :heart:

Hanikka siis mistä luumunektarista sä puhuit? Mulla vissiin mennyt joku kirjotus ohi...en mie aina teitin perässä pysy vaik joka päivä täälä käynkin ainakin lukemassa.
Regentille tervetuloa mukaan! :wave:

Täälä ei taaskaan mitään uutta. Tässä vaan ootellaan että jotain alkais kohta tapahtuun. Mitään merkkejä ei mistään vaan oo, et kaipa täs sit yliajalle... :( Jotenkin vaan sellanen olo et ei jaksais odottaa enää ja tosta synnytyksestäkin kun se kerran on pakko hoitaa niin haluis jo päästä siitäkin.
 
Yhessä kasassa täällä ollaan :D :wave:
En ole siis lähteny Uunon hakureissulle :D
Olin viikonlopun anoppilassa ja ei siellä jaksanu koneella käyä... :)

mitskille onnittelut pojasta!!! :flower:
Kurja tuo lonkkahomma mut nehän on käsittääkseni hyvin hoidettavissa :hug:

inkalle onnittelut tytöstä!!! :flower:

Ihanaa ku näitä pikkusia nyt alkaa tupsahtelemaan, itelle tulee välissä ihan malttamaton olo :kieh:

Marsupilamille tsemppiä synnytykseen ja harmi ettei mies pääse mukaan.
Jotenki aika käsittämätöntä ettei mitenkään voi sieltä päästä mukaan...
Vaikka edes ihan viime hetkille näkemään ku pikkunen syntyy...

Tervetuloa Regent mukaan näin viime metreillä :wave:
Teillä on ihanan iso perhe siellä :)

Mulla kans kiinnostaa se olotila synnytyksen jälkeen :D

Painon tippumisesta tuli mieleen että nopsaan on kyllä paapelolla paino tippunu ja ei sulle kyllä paljon tuota painoakaan tullu raskauden aikana :whistle:
Toivottavasti itelläki jäis laitokselle mahollisimman paljon :whistle:

Tänne ei oloon kummempia...
Anoppilassa oltiin viikonloppu ja ei varmaan tule tuolla kotipuolessa nyt vähään aikaan käytyä... Sieltä ku meijän synnärille matkaa se melkein 200km niin tuntuu turvallisemmalta olla kotona jos synnytys käynnistyy :whistle: Meiltä kuiten matkaa ei oo ku 87km :)

Päätä särkee ja vähän semmonen olo niinku olis sairaaks tulossa mut en tiiä sitten...
Jotenki äklöttää :$
Toisaaalta niiiiin ootan että pääsis jo näkemään minkälainen pallero tuolla mahassa on ja toisaalta taas tää raskaana olo on ollu niin ihanaa ettei tästä mahasta tekis mieli luopua vielä :D :heart:

*Talvicci ja Uuno rv.39+4* :heart:
 
Mä oon ihan puupää! Unohdin kiittää kaikkia teitä onnitteluista! Siis kiitos kaunis =)

Tytöllä on ihan kamala imemistarve. Olis tissillä ihan koko ajan. No, sellastahan se kai tässä alussa oli esikoisenkin kanssa. Huvittavaa etten muista ollenkaan :)

MB ja tyttö 3,5vrk
 
Me täällä odotellaan mummua pariksi päiväksi yökylään, kun mies lähtee työreissulle. Maha on niin kovasti laskeutunut, vaikka on alhaalla kokoajan ollutkin, ettei uskalla öitä enää yksin olla, kun tuo esikoinen on sitten järkättävä hoitoon lähdön sattuessa. Tuntuu siltä, ettei montaa päivää enään voi kestää. Hassu tunne tuolla jalkovälissä..kuin olisi kokoajan tennispallo housussa :LOL:

Aamulla sain kunnon itkut, kun heräsin ja tajusin etten ole herännyt liikkeisiin tai muihinkaan tuntemuksiin moneen tuntiin ja kaikista masuasukin herättelyistä huolimatta mitään liikkeitä ei tuntunut pitkään aikaan :( siinä sitten miehenkin herätin ja yhdessä yritettiin tökkiä mahaa ja herätellä...sai aikamoisen paniikin itsellä aikaan..on niin kovin vilkas kaveri ollut kokoajan. Siinä sitten miehen halissa itkua tuhraten se potku tuli ja helpotus oli kyllä valtava =)

Puhuitte joskus siitä kohtukuolemasta mikä oli vauvalehdessä ja viimeksi neuvolassa sitten se osui silmään ja pikkuisen varovasti sitä kurkistin...ei olisi pitänyt. Sekin varmaan sai mielikuvituksen heti liikkeelle..
Mut kaikki on nyt ollut hyvin koko päivän ja paineentunne kasvaa kokoajan ja tuntuukin siltä, että vesien menolla tämäkin synnytys käynnistyy. Sairaalakassiakin jo pakkasin vähän valmiiksi ja katsoin vauvalle kotiinlähtö vaatteita =)

Tervetuloa kaikille uusille vielä jännittämään loppusuoralle :wave:

Onnea taas kerran kaikille vauvautuneille!!

Ja voimahalit kaikille, jotka lähtöä tekevät.

Luin jostain tänään, että hevoset synnyttävät usein myrskyllä..oliskohan tämä, kuulemma viikon kestävä myrskyrintama. lähtölaukaus meille lokakuulaisillekin :LOL:

Nöppönen80 37+5
 
Regent: tervetuloa mukaan juttuihin!

Hanikka: muakin kiinnostaa mistä luumunektarista oikein on kyse? Jeesaisiko se mahan toimintaa?

nöppönen80: täälläkin on oltu vähän väliä huolissaan liikkeistä. Luin myöskin sen kohtukuolemajutun ja tietysti se on pyörinyt mielessä. Yritetään olla luottavaisin mielin, kun kerran näin pitkälle ollaan onnistuneesti tultu. Uskoisin, että yksiön tila alkaa käymään vähiin, joten siksikin varmaan liikkeet vähenevät loppumetreillä.

Onpas ollut sateinen päivä tänään. Laiskottaa, vaan silti on tullut puuhasteltua sitä sun tätä. Tuntuu, että näitä kotihommia riittää ilman vauvaakin. Mitenhän muuten jatkossa, onko mitään toivoa saada pidettyä kotia siistinä, kun vauva vie kaiken ajan? Olen kai turhankin tarkka siisteydestä ja stressaan, jos kaikki tavarat eivät ole paikoillaan.

Kauhea paineen tuntu alapäässä. Vihlontaa, viiltelyä ja kiristystä. Pakkasin juuri sairaalakassinkin, kun alkoi olo olla niin tukala. Vaikken usko, että tässä päästäisiin tositoimiin vielä hetkeen. Jospa lähtisi koiran kanssa lenkille kehittelemään parit supistukset tälle illalle. :)

 
Sunnuntai-iltoja!

Onnea taas kaikille vauvatuneille, inka ja miltski oli ainakin jo jakautuneet! Anteeksi, kun ei enää muista tarkalleen kaikkia onnitella, kun näitä ihania uutisia tulee jo niin tiuhaan... Mutta antaa tulla vain! :D

Täällä on koko päivän supistellu, mutta ei tee vielä juurikaan kipeää... :( Ajattelin tästä suunnata sinne saunaan pesemään niitä lauteita ja kokeilla vielä sitä viimestäkin ässää ;) Jospa sitä niillä eväillä päästäisi pian jo tositoimiin...

DsariaL ja Möykky 38+3
 
Pinkkimielelle ihanaa päivää huomiselle :heart:

Tervetuloa uusillekin lokakuisille!

Ja hyvää vointia kaikille odottajille - kullekin toiveensa mukaan (siis lisää supistuksia tai vähemmän supistuksia tai mitä kukakin toivookaan :) )

~Tiila 37+5 *ei omaa napaa tällä kertaa o_O *
 
Tervetuloa mukaan Regent , ihanan iso perhe teillä=)

Pinkkimielelle onnentoivotuksia huomiselle ja ihanaa päivää teille molemmille:heart:

Katiialle ja Marsupilamille vielä tsempit huomiselle, vauvauutisia odotellessa :hug: :D

Herttaliisalle vielä limatulppaan liittyen vastailen että mulla on kahdessa viime raskaudessa limaa irtoillut pienissä määrin jo muutama viikko ennen synnytystä ja sit viikon sisään enemmän mutta mitään selkeää tulppaa en ole koskaan bongannut eikä mulla ole ollut lainkaan verta mukana. Esikosta ei ollut mitään normaalista poikkeavaa. Eilen bongailin taas vähän enemmän limaista vuotoa joten saas nähdä miten pitkään tällä kertaa menee
:whistle:

Oma olo on varsin rauhallinen ja seesteinen ollut koko päivän, ei supista, ei kipuja, ei mitään, mukava päivä siis.

Nyt BB.n pariin ja huomiseen :wave:
 
Täällä tullut limatulppaa koko päivän.... =) Supistelee kans, mut ei kovin kipeesti. Mä oon ihan intoo täynnä, josko sitä oikeesti pääsis kohta hakemaan vauvaa :heart: :heart: :heart: Nyt syömään... :p
 
Meille syntyi 2.10. klo 11.51 täydellinen pieni poika!!! Mittaa miehellä oli 50cm, 3375g ja pipo 34cm :) Kaikki on sujunut tosi hyvin ja nyt harjoitellaan sitten arkea kotona. Yritin lukea kaikki sivut läpi, mutta täytyy tulla paremmalla ajalla, nyt on pää vähän pehmeä... :)

Joka tapauksessa kaikille vauvan saaneille miljoonasti onnea, tuun kertomaan synnytyksestä yms. tarkemmin!! Sen verran vielä MB:lle huikkaan, että jouduttiinkin sitten ihan normiosastolle kun vesien menosta alkoi olla tosi monta tuntia!! Tais muuten olla ihan täynnä koko talo!!

Silona ja poju :heart:
 
Mahdettiinkohan olla Silona samalla osatolla?? ;)
Meijän neiti syntyi samana päivänä, mää olin 6 osastolla:)

Kotona siis ollaan, tänään päästiin ja nyt harjoitellaan taas vauva-arkea:)
Ihanaa on!
Aamulla mennään yllättämään neuvolantäti kun en olekaan enää mahakkaana. Aika on varattu kuitenkin klo 9 ja sairaalassa lääkäri sanoi että pitäis mennä kun päästiin niin nopeasti kotiin..
Nyt muihin puuhiin, palaan taas ;)

Inka ja Maisa 2vrk :heart: :heart:
 
Pikainen hei!

Meille syntyi 3.10. klo 2.25 ihanainen prinsessa. Tyttelin lähtömitat 51cm, 3940g ja 34,5 cm. Iltapäivällä kotiuduttiin. Kirjottelen synnytyskertomusta paremmalla ajalla.

Paljon onnea muille vauvansa saaneille.

T: Shakki & Prinsessa
 
Silonalle onnea pienestä pojasta ja shakille tyttöonnittelut :heart: :flower:

Täällä odotellaan vaan kärsimättömänä että koskas oma lähtö sinne sairaalaan olisi, ei jaksa enää odottaa. Ja samalla pääsisi vähän "lomalle" tuosta uhmaikäisestä pojasta. Sanoin miehellekin että pyydän saada olla siellä ainakin viikon :D (tuskin se kylläkään toteutuu)

Mutta jos sitten vaikka menisi nukkumaan tämän jäätävän päänsäryn pois...
 
Silonalle ja shakille onnittelut nyyteistä :flower: :flower: :D :D

Katiialle ja marsupilamille tsempit huomiselle b =) d b =) d

pinkkimieli ja pallopää 36+3

ps. nyt on pakko myöntää, et hieman alkaa jännittää. Tuleekohan nukkumatti lainkaan meille tänä yönä? :D
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille! :flower:
Tervetuloa uusille!
Ihania kuvia myös masuista ja jonkun(anteeks kun en nimimerkkiä muista) pikkuprinssistä oli! :heart:
Tossa viime viikolla hoin ihan samaa kun himpsuli tossa sano tosta lomasta :LOL: Uhkasin olla niin kauan kun ne vaan ikinä pitää, sais mies pitää huussollin kunnossa ja pikku kiukkupussin kanssa taistella ihan rauhassa =) :D
Nyt on alkanu synnytys niin jännittää että heräilen öisin painajaisiin ja paniikkin, niin että oikein itkettää :( mitenköhän tästä nyt selviän. Päivisin sitten on tietysti ihan väsyny ja kiree kun on yöt valvonu paniikissa :attn:

Vauvarikasta yötä!

Empsu 39+6
 
Pinkkimielelle onnentoivotuksia ja ihanaa päivää teille molemmille!! :heart:

Silonalle onnittelut pojasta ja Shakille tytöstä!

Anelielle onnittelut pojasta! :heart: Toivottavasti pääset kohta nauttimaan vauvan hoidosta ja oma vointisi paranee.

Heinähatulle onnittelut tytöstä! :heart:

Oli taas syntynyt useampi vauva. Itsellä vielä hetken aikaa odotettavana, kun saa oman nyytin syliin.

Katiialle ja marsupilamille tsempit!

 
Tullut taas monta vauvaa, joten lähetän KIMPPA ONNITTELUT KAIKILLE NYYTTINSÄ SYLIIN SAANEILLE :flower: :flower:

Täällä hyvin nukuttu yö takana.

Tyttö heräsi kerran, taasen kello 03.00. Sitten havahduin itse klo.06.30 kun tissi oli edelleen tytön suussa, vaikkei enään tietty syönytkään :D

Sitten jatkettiin unia vielä tunti kunnes poju heräsi. =)

Harmittaa kun on tuollaiset ilmat. Pojan kanssa olisi kiva mennä ulos, mutta ei siellä oikein ole mitään tekemistä, kun ei keinuihin voi mennä...pojan kurapöksyt kun on jossain kateissa :/
Noh, huomenna pitäisi olla parempi ilma, niin sitten voisi mennä vähän höyryämään ulos. Tyttökin kun tillittää aamulla tunnin verran ja sitten syö ja nukkuu 3h sitten herää ja tankkaa pidemmän tovin ja sitten nukkuukin 4,5h...eli kyllä tuossa välissä joutaa ulkoilemaan kärryillä =)

Eipä kummempaa. Palailen taas kurkkimaan, joskos ilmoituksia vauvoista tai lähdöistä olisi tullut :D

paapelo+poju+Tyty-I 1vk (niin se aika vaan menee :eek: )
 
Lämpimät onnittelut Silonalle, Shakille, Anelielle ja Heinähatulle !! :heart: :heart: Näitä on vauvauutisia on aina niin ihana lukea!

Paapelon Tytyn unenlahjat kuulostavat oikein ihanilta! Mistäs noin hyvin nukkuvia vauvoja voi tilata? :D

Täällä on laskettu aika nyt saavutettu, vihdoin! Tästä ei onneksi enää hirveän kauan mene, että esikoisemme näkee päivänvalon =) Malttamattomina odotellaan miehen kanssa. Koitan lohdutella itseäni sillä, että jos ei vielä tällä viikolla synny, niin pääsenpähän Hulluille Päiville ;)

Toivo ja tytteli 40+0 :heart:
 
Moi kaikille!

Ensimmäiseksi onnittelut kaikille muillekin jo vauvansa saaneille ja lopuille tsemppiä viimeisiin päiviin ja viikkoihin! Ja vaikka se kuulostaa ehkä vaikealle niin yrittäkää nauttia masusta, on se niin ainutlaatuista aikaa. Itse olin niin kipeä viime hetket ja olisin ollut melkein valmis vannomaan etten halua enää ikinä kokea tätä niin huomasinpa vaan viikonloppuna ihailevani toisten mahoja ja totesin että mulla on ikävä omaani =) Ja tuo sängyssä tuhiseva palkinto on kyllä ollut kaiken arvoinen =)

Mulla oli hirmuinen huoli etukäteen siitä kuinka se oma rakkkaus riittää tulokasta kohtaan, kun tuntuu että tuo esikoinen on ollut niin tärkeä ja tämän uuden odotusaika meni hieman kuin siinä sivussa. Ilokseni olen saanut huomata että tuntuu että sitä rakastaa molempia ihan yhtä paljon ellei jopa niin että rakkaus on jopa lisääntynyt niin lapsia kuin miestä kohtaan! Musta tuntuu että mä elän nyt elämäni onnellisinta aikaan =)

Täällä on uuden tulokkaan kanssa lähtenyt sujumaan kaikki tosi hyvin =) Ne kompastuskivet mitä oli esikoisen kanssa ollaan kierretty, osittain sen takia että on itse paljon rauhallisempi ja varmempi ja toisaalta lapsen takia. Tämän vauvan aloitus oli helpompi kun sai heti jäädä vierihoitoon eikä lisäruokia yms. tarvittu. Kaikkein helpottunein olin siitä, että imetys lähti käyntiin heti salissa ja hyvin =) Esikoisen kanssa oli niin hankalaa :(

Loppuviikon kontrollissa saatiin vihdoin sen verran puhtaat paperit keltaisuuden osalta ettei tarvitse enää sairaalaan lähteä ja paino oli noussut sen verran että oma maito riittää =) Tänään on sitten virallinen ensimmäinen lastenneuvola, kaksi ensimmäistä oli vielä äitiysneuvolan puolella...

Voisin vielä kertoa hieman synnytyksestä...

Mullahan oli jo tiistaina sekä keskiviikkona sellainen jännä olo, vielä tavallista kipeämpi mutta oudon levoton. Keskiviikkona olimme esikoisen kanssa pyöräilemässä ja leikkimässä tuossa naapuriyhtiön pihalla ennen iltaruokaa. Tulimme kotiin ja söimme ja ruoan jälkeen oli tarkoitus mun lähteä yksin käymään kaupassa. Klo 17.45 olin pakkaamassa kassia kun yhtäkkiä lapsivedet lorahti :eek:

Mullahan esikoisen synnytys oli nopea ja mua oli vannotettu lähtemään ajoissa sairaalaan. Soittelin jorviin ja sanoivat että jos ei supistele niin voin vaikka tulla vasata aamulla, 12h vesien menemisestä voi vielä olla kotona. Siinä sitten tilannetta ihmeteltiin ja soiteltiin isovanhemmille että on valmiina lähtemään heti kun tuntuu siltä. Supistuksia alkoi tulla ihan yksittäisiä ja lapsivettä lorahteli välillä...

Aikalailla tasan klo 19 tuli ensimmäinen kunnon supistus josta tiesin heti synnytyksen käynnistyneen. Mies soitteli samantien isovanhemmat paikalle ja pääsimme lähtemään sairaalaan n. 19.15. Matkalla ehdin kellottaa supistuksia jotka todella nopeasti muuttuivat kipeämmiksi ja tulivat 3-4 min välein. Sairaalassa olimme n. puolen aikoihin ja meidät kirjattiin sisään 19.38.

Kätilö kurkkasi tilanteen ja olin siinä vaiheessa 5cm auki. Jouduin makaamaan sydänkäyrään ja se oli todellista tuskaa kun kylkiasennossa makaaminen oli pahin asento mitä osasin kuvitella :eek: Supistukset pitenivät ja pahenivat ihan kamalaa vauhtia, niiden välissä yritin aina kyetä vastailemaan kätilön kysymyksiin...

Jossain vaiheessa ennen kasia kätilö poistui kun niillä vaihtui vuoro ja käski soittaa apua jos tarvii. Tilanne eteni tosi nopeasti, ennen kahdeksaa aloin tuntea painetta ja kasilta sitten käskin miehen soittaa apua! Uudet kätilöt olivat juuri aloittaneet ja totesivat että on aika siirtyä saliin. Hetki siinä ihmeteltiin kun supistukset olivat niin pahoja ettei mun jalat kantaneet niiden välissä ja päätyivät sitten viemään mut sängyllä saliin, jossa olimme klo 20.05.

Sanoin saman tien että vauva tulee nyt ja kiireesti mut siirrettiin salin sänkyyn ja sain alkaa ponnistamaan. Muutamalla työnnöllä lapsi oli ulkona klo 20.10! Sain heti syliini täydellisen kymmenen pisteen pojan ja voi luoja sitä onnen määrää =)

Synnytys meni niin nopeasti että tuntui koko juttu monta päivää epätodelliselta. Se meni sitten ihan luomuna ja omissa vaatteissa, onneksi nopeasta ulostulosta huolimatta jälki ei ollut pahaa, muutama pieni nirhauma ja kaksi tikkiä oli lopputulos... olo oli taas heti synnytyksen jälkeen parempi kuin viimeiseen 9 kuukauteen!

Mulle ei siis todellakaan sovi raskaana oleminen, mutta tämä vauvantuoksuinen arki on parempaa kuin mikään muu =)

onnellinen Mutilainen ja Torsti 12 päivää
 
Onnea kollektiivisesti kaikille vauvautuneille :flower:
Ja Anelielle tsemppiä synnytyksestä toipumiseen.

Tosi paljon vauvoja jo tullut vaikka ihan ensimmäisiä lokakuun päiviä vasta eletään.

Empsu: Täällä vähän samoissa tunnelmissa, paniikki alkaa iskeä. Mulla on siis sektio ensi viikon keskiviikkona nimenomaan synnytyspelon takia. Ja parempi ehdottomasti mun kannalta näin, tiedän ainakin että vauva saadaan turvallisesti ulos. Mutta siitä huolimatta olen kyllä aivan kauhusta kankeana kun ajattelen tulevaa koitosta :ashamed: Odotan kovasti että pikkuinen syntyy mutta sen ihan konkreettisen hetken haluaisin olevan ohi pikaisesti.

Täällä aletaan nyt vihdoin pestä vauvan vaatteita valmiiksi:) Kämppä on edelleen muuton jäljiltä ihan täysi kaaos mutta tää on ainakin sellaista hommaa, mitä voi tehdä. Mies joutuu asentamaan kaapit, siihen musta ei ole, ei etenkään nyt.
 

Yhteistyössä