*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Tervetuloa Regsu mukaan joukkoon!

MB isot onnittelut tytöstä!

Hemari: mitä laitoit vaippoihin sisäpuolelle? Oothan pessyt valmiit vaipat ennen kuin kokeilit? Niissä kankaissa on kaikenlaisia viimeistelyaineita ja imukykykin paranee pesujen myötä. Ja heti ei kantsi luovuttaa. Mä luulin kuopukselle kun tein vaippoja että tuli aivan susia, tuntui ettei vesi niihin imeydy ollenkaan ja olin varma että vuotavat. Yllättäen pissat sitten kuitenkin imeyty eikä vuotoja tullu.

Tiila: taisi olla vaan sattumaa että turvotus paukahti päälle ananaslimpparia juotuasi.

Nyt kutsuu junarata, ei kuulemma voi vaan yksi juna ajaa
 
ONNEA MB!!

Peppimamma: Laitoin sinne fleeceä ja flanellia. Ne on ihan kierrätyskankaita eli pitäis olla pesty aika moneen kertaan jo. Mutta kiva jos sulla on kuitenkin positiivisia kokemuksia lopulta :) Ehkäpä nuo munkin väkerrykset lopulta toimii :) Tai sitten vaan pistän ne jotenki toimimaan.
 
Täällä taas :)
Täytyy kommentoida tohon ananasmehuasiaan.. Mulla ainakin on auttanut jonkin verran turvotukseen ja loppui närästyskin kun vaihdoin siihen appelsiinimehusta. Lisäksi kyllä nostan jalat ylös aina tilaisuuden tullen.
Hei sitä piti kysyä, että saako muualla tulla sairaalaan isovanhemmat ihailemaan vauvaa? Ainakin muutama vk sitten TAYSsin äitipolilla oli lappu että ei saa kuin perheen omat lapset ja tietty mies käydä, ilmeisesti tän sikataudin vuoksi..
Sitten vielä maksa-arvoista, onko kellään ollut koholla ja mitä seurasi jos oli? Mulla vaan melko vähän (en muista tarkaan lukuja :snotty: ) ja olen menossa ma äitipolille tutkimuksiin. Oireena ei oikeastaan muuta kuin kutina, mutta vähän huolestuttaa että miten hoidetaan jos pitää edes hoitaa..

MB:lle paljon onnea tytöstä! Innolla odotan synnytystarinaa.

TanjaKK rv 36+2
 
Onnea MB ja muutkin tässä välillä vauvautuneet! :heart: :heart:

Täällä on taas opeteltu tätä vauva-arkea.
Nyt just typy on omassa jumpassa ja mies lähti käymään kuntosalilla sillä aikaa niin jäätiin tuon pikku typyn kans kotiin.
Tuossa se nukkua tuhisee vieressä....

Hitsi... mulla oli joku juttu mitä piti kommentoida mut jo unohdin sen.
Mut tosiaan hyvää tahtia on jo vauvoja syntynyt.

No mutta... täällä onkin sitten jo alkanut ne vaivat mitä on ainakin tässä vauva-ajan alussa =)
Just tossa rasvailin nännejä.... siis ihan tuskaa aina imetyksen aloitus.... se kipu menee ohi kyllä aika nopeesti mut ekat imut on sellasia että nyt tänään on jo meinannu päästä pari ärräpäätä kun kipu meinaa mennä yli.

Tanja KK kos se kyseli noista vierailu jutuista?
No mut PHKS:ssa oli siis vierailu aika 17.30-19-00 ja sinne sai ilmeisesti tulla "kuka vaan".
Vaikka olin käsittäny että olis ollu lähinnä että isovanhemmat olis vaan saanu käydä mut tuntui siellä käyvän muutakin porukkaa.
Toisaalta mua vähän risoo että varsinkin tämmösenä aikana kun on perusteltuja noi rajoitukset niin sit ihmiset ei niistä välitä.
Toinen oli että kun joillain noita vieraita kävi kellon ajasta piittaamatta.
Onneks mun huonekavereilla ei käyny vierailijoita muuhun aikaan kuin silloin kun vieraiden aika oli.
Menipäs nyt kiukutteluks
=)

Riivinrauta ja typy 5pv (Just näköjään tuon kellonkin mukaan aikas tasan)
 
Onnea MB ja Silonalle joko tsempit tai onnittelut :flower: :flower:

Tervetuloa uusille :wave:

Tuosta levottomuudesta pakko mainita:

Eli 2vrk ennen kuin vedet meni, olin tosi levoton...oli tavallaan perhosia vatsassa vaikkei ollut mitään mitä jännittää, tavallaan jos ei synnytystä oteta mukaan :D
Uni ei meinannut tulla ja energiaa olisi ollut vaikka muille jakaa.

Meillä oli tänään se kontrolli.
Kätilö ei kuullut ainakaan stetoskoopilla mitään sivuääniä vaikka kuinka haki, ehkä siis olisi jo sulkeutunut se pieni aukko kammioiden välillä =)
Billirubiini mittaus näytti ensin vähän kohonnutta, mutta verikokeessa ei ollut mitään hälyttävää, joten mitään ei sille tarvitse tehdä.
Painoa ei vielä ole kauheasti tullut, mutta ei kuulemma 3vrk pidäkkään, yleensä paino on siis laskusuunnalla joten tytöllä menee vallan upeasti :heart:

Tuossa tuo meidän kaunokainen tuhisee ja välillä kurluttelee.
Poika on alkanut hitusen ilmaista mielipidettään minulle, mutta pahin oli eilen...en saanut koskea illalla häneen ollenkaan. Tänään jo olen saanut suukkoja ja vauva paijauksia :D
Ihan siis hienosti menee toistaiseksi.

Nyt lisää supistuksia niitä toivoville, joskos sitä taas ensiyö toisi tullessaan niitä kaivattuja tuskaisia kirjoituksia ;)

paapelo+poju+Tyty-I 3vrk
 
MB-:lle onnea pienestä tytöntylleröstä! Siellä taidetaan voida ihan hyvin, kun jo nyt pääsit meitä moikkaamaan...! :wave:

Limatulpasta kyselisin (eli varsin yksityiskohtainen limavaroitus): Onko limatulpassa aina seassa veriviiruja, vai voiko olla ihan läpinäkyvää? Äsken vessassa käydessä nimittäin bongasin paperista peukalonpäänkokoisen (en siis kovin suurta), oikein venyvän limaklöntin. Ja olen varma, että tämä ei kyllä valkovuotoa ollut, vaikka sitäkin kyllä nykyisin valuu aika klöntteinä myös... Että voisikohan olla mahdollista, että ois limatulppa lähtenyt irtoamaan...?

Ja varsinkin tuo paapelon maininta tuosta levottomuudesta kyllä oli miulle mieluinen synnytystä ajatellen B)
 
Onnea MB :flower: :flower:

Tervetuloa uusille myös näin loppumetreillä =)

Mikä on tämä ahdistus ? Koko ajan tuntuu että rinnan päällä on möykky, painaa niin ettei meinaa henkeä välillä saada. Jaloissa nykii, ei oo lihakset, vaan likempänä nivusia sellanen nykäisy ja meinaa kaatua.
Inhottavaa :/

Sukulaiset on saanut tuosta minun käynnistys päivästä sellaisen sirkuksen aikaiseksi, että olisi paljon helpompaa, jos pikku herra päättäisi / voisi tulla vaikka nyt viikonloppuna. Ei tarvitsis stressata. Miehellä ja minulla on konsepti kasassa maanantaita varten, ja tuki henkilö on varattu, jos sattuu ettei mies mukaan pääse, ainoa, mikä on appi porukalta pyydetty, että joku olisi täällä maanantai aamuna, kun minä lähden sairaalalle... :headwall: Hermot menee..

Tuli muuten tänään aika huvittava kommentti isännältä... Aamulla olin niiiin kiukkuinen ja äksyilin ja sanoin että tänään en tee yhtään mitään, syökää leipää ja vettä minusta nähen, minen jaksa passata..
No, menihän se päivä... Ruoka oli valmis kun ukko tuli töistä, huusholli siivottu ja kaikki tiptop :LOL: Kuulema saa olla enempikin näitä päiviä, millon en tee mitään :D
Ilmeisesti jonkinsortin ailahtelevuutta taas havaittavissa minulla.
 
MB- lle ja muille uusille vauvautuneille suuret onnittelut :heart: Omaa nyyttiä odotellessa :)

Viime yö oli ihan yhtä tuskaa, ajattelin kerrankin mennä ajoissa nukkumaan, eli siinä kymmenen pintaan ja sit heräilinkin tunnin välein milloin minkäkin takia.. Mies kuorsasi, oli vessahätä, veti jalasta suonta, oli kuuma, yskitti ja uni ei meinannut millään tulla heräämisten jälkeen :( Onneksi sai nukuttua 2 tunnin päikkärit.

Vauvan vaatteet nyt sit vihdoin pesty ja viikattu laatikkoon, mobile laitettu kattoon roikkumaan ja petikin pedattu.

Niin ja uusille tervetuloa vaan mukaan jänskäämään :wave: :heart:

Tuolla meidän taaperolla kuului kanssa sivuääni sydämestä silloin vuorokauden ikäisenä, ja sitten lääkäri tahtoi varmuuden vuoksi ultralla sen katsoa ennenkuin kotiin päästiin. Onneksi kuitenkaan mitään ei löytynyt :)

Nyt ei just tuu mitään kirjoitettavaa mieleen taas.. illemmalla uudestaan katsastamaan kirjoitukset, kun tuntuu uutisia tulevan jatkuvalla syötöllä
:heart:
 
Onnea MB! :heart: :heart:

Meillä kävi juuri kylässä pikkuneiti 6 kk, painoa n. 8,5 kiloa. Mun mielestä se oli niiiiiiin pieni, joten on aika hauska ajatus, että kun miedän vaavi syntyy, niin se on ainakin puolet pienempi! Miten ihminen voikaan olla pieni!:heart:

Hienoa, että Paapelon tyttären kontrollikäynti sujui ilman ongelmia.
 
Limatulpasta:

Minulla kun sitä ripsutti, niin oli alkuun ihan kirkasta ja sellaista hyytelömäistä ja sitkeää...sitten sitä tuli varmaan viikon, kunnes sitten aloin bongata 8pv sitten pinkkiä limaa jossa sillointällöin veriviiru jos toinenkin. Siitä meni sitten 4pv ja yöllä meni vedet :D

Ja nyt sitten hehkutan ei niin ihanaa asiaa:

Eli suosittelen vattuteetä kaikille. Se tosiaan on niukentanut jälkivuodon tosi vähäiseksi. Vuorokausi synnytyksestä oli vuoto samanlaista kuin kuukautisten alkaessa ja nyt on sitäkin niukempaa :D
Tämä on niin mahtavaa, sillä pojasta se oli runsasta tosi kauan ja jatkuikin sen 5vk. Nyt toivoisin, ettei ihan tuota 5vk tarttisi vuodella.

Kohta tulee ystävä käymään, joten menen laittamaan kupposet kahvia :wave:
 
Paapelo kiitos vastauksesta! Juuri tulin suihkusta ja nyt olen TÄYSIN VARMA, että täältä irtoili limatulppaa varsin isona klönttinä! Oli juurikin tuollaista mitä paapelo kuvailit, hyytelömäistä ja sitkeää (nyt se isompi klöntti oli vain sellainen vaaleankeltainen(???)). Ja pakkohan sitä oli tutkia... :LOL: Vähänkö oon innoissani! :D :D :D Siis nyt sitä varsinkin ollaan jännittyneitä ja malttamattomia! Ihan uskomatonta... (anteeksi kauhea hehkutus...) Nyt alkaa kylä hieman sellainen jännittyneisyys ja hermostuminenkin nousemaan niskavilloihin...IIIK! :$
 
Onnea MB:lle ja perheelle pikku prinsessasta :heart: !

Täällä en odota todellakaan enää tippaakaan synnytystä ennen kun pääsen näistä ikävistä takaliston vaivoistani...todennäköisesti juurikin nyt alkaa tapahtua kun sitä en niinkään odota ja hiukan pelkääkin...lenkillä käytiin miehen kanssa ja sain huomata, että oli ihan liian pitkä lenkki vaikka käveltiin vain reilu puoli tuntia: kiristää ja vihloo niin ikävästi nivusiin, alavatsaan ja selkään :ashamed: ...mutta supistuksista ei tietoakaan ja mieli on jotenkin ihan hurjan levollinen kun on nyt vihdoin lopettanut sen taukoamattoman odotuksen- kumpa selviäisin loppuun saakka näin levollisin aatoksin ja ilman turhaa hötkyilyä (nooooh: katsotaan kun muut vaivat hellittää, niin sitten alkaa taas se kärsimätön odotus :LOL: ). Osaltaan levollisuuteen vaikutta sekin, että meillä kotona edelleen kaikki hommat tekemättä ja inspiraatio edelleen kateissa. Tulin siihen tulokseen, että sairaalakassinkin ehdin kyllä koota loppuun sitten kun lähdön hetki koittaa...saa siis nähdä onko tämä mamma vailla omia kamppeita synnärillä :LOL: !

Hugis ja Papu 37+6
 
Onnea MB ja kaikki muutkin vauvaantuneet!

Täällä odotellaan kovasti synnytyskertomuksia ja itseä erityisesti kiinnostaa kuulla miten kotona olevat lapset ovat uuden vauvan ottaneet vastaan. Ainakin MB:llä on samanikäinen (1,5v) esikko kotona odottamassa.

Huomenna verenpaine- ja pissatarkistukseen.. Toivottavasti ei merkkejä myrkytyksistä. Mites ne joilla on ollut raskausmyrkytysoireita? Minkälaisia ohjeita ootte saaneet?

LinneB + heppu 37+0
 
Jaa niin ja piti noista ihanista peräpukamista mainita, että täällä niistä kärsitään toden teolla ja jo kesästä lähtien kuten esikostakin. Vessassakäyntikin ahistaa. Synnytys kauhistutti niidenkin kannalta, mutta kyllä sitten kun ei enää vauva paina tuonne alas niin pahasti niin alko parantuun.. Jotenkin nyt vaan on tottunut elään niiden kanssa :)

Taas LinneB
 
MB.lle onnittelut pienestä tytöstä :heart: :heart:

Nyt vasta pääsin koneelle, kun mies on kipeenä niin täytyy toisesta pitää huolta. Kävin päivällä asioilla, ihanaa kun oli auto käytössä, jotain hyvää siitä että tuo on kotona :D On muuten kummallista käydä apteekissa, kun joka puolella ovat niin ylihuolehtivaisia. Hiukan ehkä ärsyttää, kun käy ostamassa flunssalääkettä miehelle niin kaikki kysyy että eihän tuo tule sinulle itselle ja tiedäthän että tämä ja tämä on tarkoitettu raskaana oleville. Tulee sellainen olo, että olisin ihan idiootti ja tahallani vaarantaisin pienen väärillä lääkkeillä. Hyvähän se on että huolehtivat, mutta mitä se heille kuuluu mitä käyn ostamassa...

Täällä tuntuu, että turvotus on laskenut vaikkaruoka valiota en ole muuttanut. Tosin sormet on ehkä enemmän turvoksissa kuin ennen, mutta jalat on paljon paremmat. Kävin päivällä moikkaamassa tulevaa mummiakin eli äitiäni, toivotti pienen jo tervetulleeksi tänne :) Taitaa olla kova kuume päästä näkemään omaa lapsenlasta. Olen heidän ainoa ja tämä meidän ensimmäinen, ja äitini tykkää kovasti lapsista. Hyväksikäytin sitten tätä ja pyysin heitä hankkimaan vauvalle pussilakana setin ja jostain vaatteistakin oli puhetta. Äitini kun uskoo siihen sängyn etukäteen petaamisen tuottavaan huonoon onneen, niin pyysin heitä ostamaan nuo petivaatteet, niin voivat pedata itse sitten kun me ollaan laitoksella ja he ovat täällä koirien seurana.

Alley ja Vilpertti 36+2
 
Onnea Hilda, Pikki ja MB :flower:

Omanapaista sepostusta:
Äitipoli oli tänään. Lääkäri ihmetteli viimekertaista painoarviota "hieman" ja nyt uudeksi arvioksi saatiin 3.9kg. Että ei olla mitään pikkuneiteetä synnyttämässä. Ja ronskimman sisätutkimuksen teki ja sen seurauksena onkin sitten nyt supistellut ihan niin, että piti kuumassa suihkussa käydä. Saa nähdä vieläkö ne tälle iltaa yltyvät vai jäädäänkö odottelemaan maanantaille sovittua käynnistystä! Anyway, kohta meillä on nyytti sylissä :heart:

Peräpukamista: mullakin ovat taas ärtyneet, auauau!

Alley Käyhän hyväksy se naapuripyyntö.. :)
 
Jee, taas lisää vauvauutisia :D . Onnea vauva-arjen aloittaneille :flower: :heart:

Tuntuu ihan uskomattomalta, että vihdoin on lokakuu... vaikka saankin mahdollisesti odotella vielä marraskuun puolellakin, niin silti, tätä on odotettu B)

Tervetuloa uusille :flower:

Synnytystapa-arvio ja viimeinen verikoe olivat tänään. Yllätyin vähän, että meidän tyttölupaus näyttäisi olevan sittenkin sironpuoleinen, vain pitkäjalkainen :heart: . Vastasi kyllä viikkoja juuri ja juuri, mutta reisiluumitta oli huimasti edellä muihin mittoihin nähden. Tulee siis vanhempiinsa pituuden suhteen... Olin pelännyt tosi isoa vauvaa. Vielähän tuo kyllä ehtii kasvaa, jos tässä kuukaudenkin saa odotella. Alateitse päästään synnyttämään, kiva juttu.

Pitää jatkaa juttua myöhemmin, nyt sauna kutsuu =)

Piki ja pikkuinen 36+5
 
Katiia: On aika uus juttu mulle toi farmville, mutta mielestäni en oo saanu mitään naapuripyyntöä... Mistä pääsen sen hyväksymään? En löydä kuin kohdan mistä pääsen kutsumaan sut naapuriks...
 

Yhteistyössä