*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Täällä olo hyvä, ei mitään kipua ja vuoto loppui kun seinään siihen yhteen lorahdukseen. Kerran tuli siis verta, valui ns yhtäpaljon kun menkat alkaisi aluksi vähän verisempänä, sitten muuttui hiukan vaaleammaksi ja mukaan tuli vähän ns valkovuotoa. Sitten kun pyyhin sen pois ei ole verta enää ole tullutkaan. Soittelin synnärille siis sillon kun tapahtu ja siitä tunnin päästä ja sanoi että todennäköisesti limatulppa on lähtenyt ja aiheuttanut samalla vuotoa. Kuitenkin harkitaan vielä näytillä käymistä, ihan vaan ettei tarvitse miettiä. Mansikkakakku onko sulla ollut kipuja tms vuodon yhteydessä?

Pikkis
 
Pikkis - mina en tieda mitaan, olisin itse aivan hoo-moilasena samassa tilanteessa, mutta toivottavasti kaikki menee hienosti. Yhdyn muiden kehotuksiin kayda tsekkaamassa tilanne.

Ja DsariL: tsemit sulle myos!

Taalla nappula veti niin kamalaa lounasaikarundia mahassa etta ei auttanut muu kuin ottaa kuoronuotit esiin ja laulaa mukula tainnoksiin :) Kylla lopettti kun jai kuuntelemaan mun hoilausta!

Hei, te jotka olette jo synnytyskokemusta saaneet - onko kellaan kokemusta tosta etta vauva on laskenut alas jo (siis niin, etta lekuri sai sita melkein paasta kiinni) mutta paikat on viela kiinni? Eli miten se synntys on siita sitten edennyt kun on vihdoin kaynnistynyt?

Mulla ois retki etela-belgiaan lauantaina - noin 2 tunnin matkan paahan mun sairaalasta. Laakari kylla sanoi etta ei nayta silta etta vauva ois heti tulossa mutta uskallnko lahtee niin kauas? Tosin, ukkelin kyydilla.

Itun emo ja neitoperho (keksin just tuon nimen) 37+4

 
P-i-k-k-i-s, jos olisin sinä, niin menisin käymään näytillä. Toivottavavasti ei oo mitään ihmeellisempää, kuin limatulppa :heart:

Mä oon niin kipeenä :/ Ihan kokoajan sattuu selkään ja alamahaan. Hyvin vähän voi olla taukoa, mutta sitten jatkuu. Ja vauva möyrii ihan älyttömän paljon. Tulis edes kunnon supistuksia, mut ei. PLAAH.

Missah
 
Pikkis:

No hienoa, että ei ole tullut enempää, mutta ehkä silti mielenrauhan vuoksi olisi hyvä käydä tsekkauttamassa tilanne. Kyllä se sitten vähän kuvailun jälkeen kuulostaisi tulpalta, mutta hyvä silti käydä kurkkaamassa :hug:

Iitun emo:

No tämä tyttelihän painui tosi alas ja kyllä se siltä tuntuikin...synnytys kun käynnistyi ja kun pää sitten kiinnittyi supistusten alettua, niin pääsi painamaan tosi kovaa alaspäin ja avautuminen meni TODELLA NOPEASTI.
Toki uudelleen synnyttäjällä näin monesti käykin, mutta silti.
Kyllä ehkä tuollainen 2h päähän reissu on ok, mutta heti jos alkaa tuntumaan supistuksia, niitä kipeää tekeviä, niin parempi lähteä =)
Minun mielipiteeni siis ;)

Plaah, tulisi mies jo kotiin, jotta pääsisi tekemään ruokaa.
Täällä lapset vaan vetelee sikeitä..tyttökin heräsi vain syömään...taitaa siis tillitellä illalla =)

On jotenkin niin hassua, kun täällä tosiaan ollaan ihan kunnossa. Voi istua rojahtaa miten tahtoo ym. Pojasta kun olin aika kipiä alakerrasta pidempään. Eilen naureskelin miehelle, että jos nämä näin helposti tulevat, niin mikäs näitä pyöräytellessä, miehen ilme oli auttamattoman koominen :LOL:
Mutta enhän minä tosissani, vielä
;)

Tuossa eilen yksi tuttava kadulla kysyi, että kun setti on kasassa, niin taitavat lapset olla sitten tässä?
Enpä moiseen viitsinyt sanoa muuta kuin että sitäpä ei koskaan tiedä...jotenkin ihan outoa ajattelua, että kun on tyttö ja poika, niin sitten ei enään tahtoisi enempää, ihan kuin se olisi tavoite, että pitää saada molempia :kieh:
No juu...ajatuksensa kullakin :whistle:

Taidan mennä katsomaan töllöä, josko sieltä tulisi edes jotain tähdellistä...
(nyt annan varmaan tosiaan sellaisen kuvan, että kaikki on jopa liian helppoa...siis onhan tämä aika rentoa, mutta kyllä tässä ehtii systeemit vielä muuttumaan rytinällä ;) )
 
Meilläkin kävi neuvolan tätsy tänään kuten paapelolla. Meillä syntymäpaino oli 3480g, laski 3350g ja nyt oli 3590g.

Juu Rotateq on otettu mukaan rokotusohjelmaan. Ihan kiva, ei tarvitse ostaa kuten esikoiselle tehtiin.

Kuumemittarina meillä on myös sellanen kärjestä taipuva normi digimittari. Hyvä on ollut.

Nenä-Friidan nimeen vannon ehdottomasti. Välillä on sellaset vihreät räät imetty varmaan poskionteloista asti ettei tosikaan :D

Jaahas, vauva kutsuu....yllätys. Ai niin paapelo, mäkin haluan saman rytmin meidän vauvalle kuin teillä. Meillä hippaloidaan yöllä ja nukutaan päivällä :headwall:

MB ja tytsy huomenna 1 vkoa vanha

 
:flower: Poika tuli :heart: :heart: :heart: :heart:

Maanantai iltana sain nyytin syliin, ja isikin kerkesin juuri saliin viime hetkille mukaan =)
Paino oli 3780g pituus 52cm ja pipo 37cm
Kertoilen myöhemmin lisää.

Niin ja ONNEA muillekin vauvan saaneille :flower:
 
onnea Marsupilami- sekä muut vauvautuneet! :heart:

ON:Neuvolassa käyty tänään, ei mitään erikoista. Kysyivät haluanko sikainfluenssarokotteen ja hemmetti kun hätäännyin.. en tiedä uskallanko?
Onko muilta kyselty?

Myola+pikkuinen 36+6
 
Heih! Marsupilamille onnea!!

Pikkis: Eiköhän kaikki ole kunnossa. Kävisin itse mielenrauhan säilyttämiseksi tarkistuttamassa. Mulla ihan alkuraskaudessa kävi niin, että joskus viikolla 8 rupesin yhtäkkiä keskellä ostostentekoa vuotamaan kuin seula. Siis housut aivan läpi märät verestä ja satulanpäällisenkin sain puristaa verestä kuivaksi. Siis todella paljon tuli verta, ja muutama tunti sitä tuli. Olin ihan varma että meni kesken ja itkin jo valmiiksi. Soitin neuvolaan ja siellä sanoivat että kaikki on varmaan ihan ok ja ei hätää ja muutaman viikon päästä nähdään ultrassa. En pystynyt odottamaan sinne asti, hulluksi olisin tullut. Varasin samalle päivälle ultran yths:stä ja helpotus oli SUURI kun nähtiin miehen kanssa pieni nallen näköinen otus siinä näytöllä :) Kuvassa näkyi myös todella selkeästi vuotokohta, ja verta tuli tosiaan paljon. Mutta eipähän tarvinnut enää murehtia.

Mitäs muuta pitikään kommentoida...ei mitään muistikuvaa. No, tässä tän päivän kunniaksi masukuva :) Laskettu aika kun on tänään =)



hemari ja möhkö 40+0
 
MB:

Toivotaan, että tuossa kohtapuoleen sitten alkaa tuo rytmi vaihtua enemmän päivä voittoiseksi...esikoinen teki tuota samaa, eli olisi tahtonut kukkua aina öisin.

Onnea Marsupilamille :flower: :flower:

hemarilla ihana massu...kyllä sitä vaan tulee ikävä, vaikka onkin köykäisempää olla ilman ja pojan pukemiset ja muut onnistuu, mutta ikävä sitä vaan tulee :saint:
 
On kyllä jotenkin vaikea kuvitella, että masua tulisi ikävä, mutta niin se kai on kun kaikki niin sanoo :) Nyt vaan alkaa jo kenkien pukeminen olla vaivan takana, kun pakko oli siirtyä syyssaappaisiin ja pistää avokkaat kaappiin. Ja yöllä on vaikeuksia kääntyä, kun maha on tiellä ja tuntuu niin superraskaalta. Voin vaan kuvitella miltä se tuntuisi, jos olisin vielä paljon lyhempi. Minä kun olen 172cm, niin on tuo maha suhteessa aika pieni. Mutta Paapelo taisi ainakin olla aika lyhyehkö, niin voin vaan kuvitella :)
 
Ja myola, ei ole kyllä missään välissä puhuttu sikainfluenssarokotteesta. En edes ole muistanut koko asiaa. Sehän on nyt kai testattu ja sitä jo annetaan...

Ah, huomenna pääsen oopperaan! Tilauksessa on, että tämä vauveli syntyisi 10.10, kun 9.10 saadaan miehen kanssa auto käyttöön kun veli lähtee afrikkaan :) Siinä olis sitten 11 päivää aikaa vauvan syntyä ennen kuin auto täytyy luovuttaa takaisin. Saas nähdä miten käy :)
 
Kävin sitten Naistenklinikalla.. ja palasin nopeasti kotiin mahan kanssa :headwall: Testin mukaan ei vuoda lapsivettä. Käyrää ottivat ja siinä kaikki ok. Kohdunkaula on kokonaan hävinnyt ja olin kolme senttiä auki. Nyt vaan sit edelleen odotellaan. Huomenna LA =)

Mansikkakakku ja pieni 39+6
 
:flower: :heart: Onnea taas kaikille vauvautuneille ja tietysti myös pinkkimielelle rouvautumisesta!

On niin saamaton olo nykyisin, pää on ihan tyhjä ja vielä pitäisi 'viime hetken' valmisteluja tehdä. Tännekään ei tule kirjoiteltua, vaikka monta kertaa päivässä käynkin viestit lukemassa :ashamed: . Kivaa, kun jotkut on laittaneet synnytyskertomuksia, niitä on jännää lukea, meinaa vaan tulla aina tippa linssiin...

Tämä on kyllä jännittävä pino nykyisin, koko ajan tapahtuu. Itse varmaan kuulun niihin joilla saattaa mennä marraskuulle asti :whistle:

Piki ja pikkuinen 37+4
 
Hemarilla on aikalailla saman kokoluokan maha kuin itselläni :) Kaikki veikkailee mahan ulkomuodon perusteella poikaa... Jotenkin pitemmän päälle tosi ärsyttävää, kun melko varma tyttö siellä ultrassa köllötteli.

Saatiin tänään pinnasänky lopullisesti valmiiksi. Kun piti tehdä siihen uusi pohja, ja vastoinkäymisiä oli tosi paljon, kun käytettiin välillä sitä pohjaa miehen isällä, ja mitat meni väärin, ja sitten taas uudestaan... Viimeks kävi ilmi että ei se pohja siinä itestään kyllä mitenkään pysy, mutta löydettiin rautakaupasta onneks just ihan täydelliset kulmaraudat, ja mä eilenillalla jo nukkumaan mentyäni keksin miten ne siihen pitää laittaa että onnistuu :D

Tänään oli neuvola. Ei mitään ihmeempiä. Ens viikolla jos oon vielä ilman nyyttiä, kirjoittavat mulle sen yliaikaislähetteen seuraavalle viikolle. Tänään on ollu kyllä tosi erikoinen olo, pyörryttänyt ja ollut aika väsynyt... selkään sattunut ja kaikkea. Keksinkin tuossa hyvän ennustuksen, kun mies sanoi että alkaa kuulostaa ihan hyvältä noi oireet, että "Se ketä Pirkkona pyörryttää, se Otsona synnyttää..." vähän mukaillen Vuotuinen ajantieto-kirjan vanhan kansan ennustuksia, niitä lueskelen aina mökillä. :LOL:

Hanikka ja Elli 39+4
 
Barbapörrölle ja marsupilamille onnittelut prinsseistä ja Katiialle onnittelut prinsessasta. :flower: :flower: :flower: :D :D :D

Omaan oloon ei oo tapahtunut juurikaan muutoksia. Kivuttomia supistuksia tulee joo ja liitoskivut on yhtä tuskaa. Nukkuminen on noiden kipujen vuoksi aivan hirveää, kun pitäisi nukkua yhdessä asennossa koko yö, mutta lonkat puutuu jos ei kylkeä käännä välillä. :kieh: :kieh: Ei siis yhtään kivaa.
Turvotus on sentään muuten laskenut, kun aloin popsimaan purkillisen ananasta päivässä. Painokin putosi päivässä 500g.
Tänään meinasin alkaa imuroimaan, niin ukko otti multa imurin pois, sillä hänen mielestä vauvan ei tarvis tulla vielä. :eek: Totesinkin hänelle, et ottais ite tällasen kummun ja yrittäis elää sen kanssa edes viikon. Mitään ei sais nostella ja kaikki perus kotihommatkin väsyttää ihan liikaa. Ei tää oo enää yhtään kivaa. Ja sitten vielä kateellisena käyn täällä lueskelemassa, miten moni on jo vauvansa lunastanut, niin murrrrr....
No lopulta päädyin sitten pesemään kirpparilta ostettuja leluja ja värjäämään hiuksiani, mitä onkin sitten jatkunut jo viimeset 6tuntia :D Sitä se teettää kun päästää tyvikasvun liian pitkäksi.

Oli muuten huoltoyhtiöltä nopeaa toimintaa tänään. Soitin sinne klo12 aikaan, et tarvis toinen nimi poistaa ovesta, kun mentiin naimisiin, niin klo14.00 rapisi postiluukku niin, et nyt ei oo enää kuin yksi nimi ovessa.

Painunpa nyt suihkuun pesemään tän viimesen värin pois päästäni ja samalla taidan kokeilla häätää masukkia liikkeelle kylmä-kuumasuihkulla. Sitä ukko ei voi multa sentään estää :LOL:

pinkkimieli ja pallopää 36+5 :heart:
 
Eihän täällä pysy kärryillä kun niin paljon vauvoja putkahtanut maailmaan :D

[/b]Onnittelut kaikille vauvaantuneille tasapuolisesti! :flower:

Pikaseen tulin kertomaan tiistaisia neuvola kuulumisia

Viikot 36+3
Paineet 124/80
Painonmuutos -50g viikossa
Pissassa ketoaineet plussalla
Sf 32
Syke noin 150

Th piti hirveän saarnan noista ketoaineista, keseli monta kertaa että syönkö ja juonko tarpeeksi. Musta tuntuu että kun noudatan rd:n ruokavaliota niin muuta teekkään ku syön ja vettä menee päivässä 4-6 litraa. Anto sitten testiliuskoja kotiin että voin seurata niitä mutten ole saanut yhtään positiivista tulosta kotona.

En edes saanut uutta aikaa neuvolaan kun tuli 15.10 aika äippäpolille meinas th vaan et soittele sit ku oot siellä käyny niin tietää mitä meinasivat mulle tehdä. Ei mulla kyllä ole hirveesti intoa mennä neuvolan et voitais vaan odotella et Nuppu syntyy jossain välissä.
Th oli kyllä ihmeissään et niin myöhään meni se mun aika ( rv37+5 ) mut empäs mä ite voi siihen vaikuttaa mitenkään

Nyt nukkumaan et jaksaa herätä aamulla virkeänä leikkimään tyttöjen kanssa.

Sade-74 ja Nuppu 36+5
 
huomenta!

possuflunssa rokotteesta joku kirjotteli.mä en ainakaan olis ottannut niin kauan kuin vauva on mahassa,mun mielestä sitä ei ole tarpeeksi testattu että luottaisin siihen. ei ole kukaan tarjonnutkaan sitä. ensi viikon lopulla niitä rokotteita pitäisi suomeenkin tulla. mulla käynnistellään jo maanantaina niin ei tarvitse kieltäytyäkkään siitä. jos sitten vielä tarjoavat niin ittelle sen ottaisin. ja vauvalle sitten vähän vanhempana. mutta luultavasti jo synnyttäneet tippuu siitä ensimmäisestä riskiryhmästä pois! vauvoista on vaan kirjotettu yli 3 kuukautisista, mutta mitenköhän nuoremmat?

mä olen menossa kanssa yksin synnyttämään, ja ihan vapaehtosesti. olen alusta asti ollut sitä mieltä että haluan kokea kaiken yksin. olisi mukaan tulioita vaikka kuinka paljon mutta en halua ketään mukaan.

ONNEA kaikille uusille synnyttäneille!

solmu& fröökynä
 
Onnea vauvautuneille :)

Justiinsa. Tämä ei tule ulos :kieh: Verenpaineetkin oli maanantaina neuvolassa noususuuntaisia, huomenna mittauttamaan uudelleen ja samoin antamaan pissanäyte. Miksi tää ei voi syntyä jo... olen ihan kypsä tähän mahaan, toisaalta kauhuissani koko synnytyksestä ja sitä seuraavasta ajasta... Akupunktiopisteitä on paineltu, ei juuri mitään vaikutusta. Limatulpasta ei tietoakaan. Kovottelutkin pysyivät eilisen poissa. Argh. Mun tuurilla tätä käynnistellään TAAS neljä päivää sairaalassa, kuten edelliselläkin kerralla. En ala.

Anteeksi nyt omaa napaa kun pelkästään
:$
 
Toivotaan sky82 että se pikkuinen sieltä itsekseen päättää syntyä :)

Mä kuulun sit varmaan niihin harvoihin jotka ei raskauden jälkeen kaipaa mahaa.. En malta odottaa että pystyy kääntää kylkeä ilman että mieskin herää siihen ähkimiseen ja puhkimiseen, ja sitä että saa taas nukkua mahalteen :heart: Tai että pystyy keräämään tavarat lattialta ilman vihlomisia.. Kyllä tää 9kk on ihan riittävä aika tämän mahan kanssa, sitten saa taas olla normaalisti.

2 seuraavaa neuvola-aikaa varattuna, tuolla viimeisemmällä kerralla th lupas taas etukäteen kertoa minkä kokoinen poika tulee :D Mennyt hänen veikkaukset niin lähelle, että en sanoisi sitä edes painoarvioksi :D Vielä kun kehittäisi jonkun tavan selvittää pituudenkin :LOL:
 
Huomenta!

Marsupilamille vielä kerran onnittelut. Ihana juttu että mieskin kerkisi mukaan.
Mansikkakakku: tsemppiä, eiköhän se sieltä tule kohtapuoleen kun on jo noin hyvällä mallilla.
Skye: toivotaan että nyt vauva tulisi helpommin.

Tänne ei ihmeitä. Ei mitään merkkejä että synnytys olis lähelläkään. Eilen oli aivan karsee keli, satoi lunta, räntää ja vettä. Nyt on onneksi sateet loppunu mutta tuulee edelleen aikalailla. Toivottavasti pysyy noin ilmat vielä plussan puolella, meillä kun on vielä kesärenkaat autossa. Mies oli eilisen koko päivän yrittäny saada vaihtoaikaa mutta rengasliikkeessä on puhelin koko ajan varattu.

Taidan mennä pesee toisen kylppärin, jos se vähän vauhdittaisi.

Peppi ja tytsi 39+2
 
Aurinkoista huomenta kaikille :wave:

Hirmusti tullu vauvoja,ONNEA VAUVANSA SAANNEILLE :flower:

Täällä välillä supistelee silleen että tuntuu ja illalla alapää tuntui kun ois tökitty neulalla,ihanaa :LOL: jospa jotain tapahtuu.
Neuvola oli eilen rv 39+5 neukka meinasi et kyllä kohta syntyy kun maha on niin kiinteä pikku pallukka :D mitä lie tarkoitti.sf-mitta 31cm,tippunu sentin.Vauvan pää oli niin alhaalla ettei enää liikkunu vaan kiinnittynyt oli.Painokin oli viikossa mulla tippunu 700g eli nyt ekasta neuvolasta tullu tasan 3kg...olikohan siellä muuta...Meinasi ettei enää nähdä ennen synnytystä mut käskin laittaa vielä yhden ajan niin laittoi sen vasta puolentoista viikon päähän :LOL:

Toivotaan että saamme nyytit piakoin syliin.
tää oli omaa napaa kun poika kaipaa huomiota niin en ehdi kommentoimaan

unihiekka ja tyllerö39+6
 
Skye toivotaan, että saisit vauvan pian syliin ilman käynnistyksiä. :hug:

Mansikkakakku: tsemppiä! Kohta taidat sinäkin lähteä nyytin hakuun. :hug:

Tänne ei ihmeitä. Turvotusta on vähän kertynyt. Olen nyt yrittänyt muistaa juoda enemmän.
Kävin eilen työpaikalla tervehtimässä työkavereita. Olivat iloisia, kun kävin. Oli kyl kiva käydä heitä tapaamassa ja kyselemässä kuulumisia ja mitä muutoksia on luvassa, vaik töihin paluuseen on onneksi vielä pitkä aika. La:n ajankohtaa kyselivät, mut olivat sitä mieltä et ei ihan heti synny, kun on vielä niin ylhäällä. Olen itsekin siihen varautunut, että yliajalle mennään. Nyt on hyvä ollut tehdä opiskeluun liittyviä esseitä. Tänään olis iltapäivällä neuvola.

Nasuli08+MillaPetteri 39+0
 
Skye toivotaan, että vauva päättää kohta tulla ulos yksiöstään, ettekä joudu käynnistykseen :hug:
Pikkis, minkälainen on olo? Toivottavasti verta ei enää ole lorahdellut!

Olisikohan Mansikkakakku seuraava meistä, joka lähtee tositoimiin =)

Täällä supistelee aika mukavasti, ihan kipeetä tekee välillä ja suolikin tyhjentyy tiheään tahtiin. Mutta edelleen samanlainen tilanne, eli supistukset loppuvat levossa. :headwall: Lähden tästä Hulluille Päiville hakemaan lisää supistuksia ja illalla taitaa olla reipas kävelylenkkikin tiedossa :D

Nyt täytyy kyllä sanoa, että ne "joko joko" puhelut ja tekstiviestit alkavat ärsyttämään! Ihan kivaahan se on, että sukulaiset ja kaverit välittävät ja ovat kiinnostuneita tilanteesta, mutta itseään potuttaa nyt tämä tilanne sen verran paljon, etten kohta enää jaksa vastata puhelimeen. Täytyy varmaan laittaa vastaajaan viestiksi, että "Ei, vauvaa ei vieläkään näy. Ilmoitamme kun tilanne muuttuu". :LOL:

Lähden tästä nyt lyllertämään kohti Stockaa :wave:

Toivo ja tytteli 40+3 :heart:
 
neuvola kuulumisia,

rv: 37+2
Painon muuntos: 1160/vko
Turvotus: +
RR: 121/82
Pissa: puhdas
SF: 34
Tarjonta: RT
Syke 140
Liikkeet: ++

Mukava käynti oli, juteltiin paljon kaikesta, lähinnä vauvan tulevista isovanhemmista yms. Sain sellaisen paino arvion, että olisi ihan normaalikokoinen tulokas tulossa, kun keskikäyrän paikkeilla mennään SF-mitan kanssa. Sanoi ettei se kovin pieneltä tunnu, muttei oo jättiläinenkään. Ihan huojentavaa kuulla, vähän oli taas epävarma tarjonnasta, mutta ens viikolla vielä jos on yhtään epävarma niin lähettää ultraan. Mukava neuvolatäti kyllä, kun on kauheen huolehtivainen ja just ton tarjonnan kanssa, että ei luota niin varmasti itseensä ja mielellään lähettää sitten tarkistettavaksi.
 

Yhteistyössä