*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä vauvautuneet Marras-Joulukuussa `09* (Nimenhuuto!!!)

Heipä hei mammat :wave:

Täällä tuli tuskailtua viikko että saako typy tarpeeksi maitoa kun tuntui että koko ajan on tissillä nyttenkin kaks yötä mennyt siihen että vaan syö ja syö :whistle:
Noh käytin sitten tänään ylimääräisessä punnituksessa ja selvisi että typyllä on nossut paino 2 viikossa melki 700g eli hyvin saa ruokaa :D ei onneks tarvii sitä enää ressata
Eli Talvicci meille voi päivittää 6vk painoksi 4860g :D On se vaan mahti toukka :heart:

Nyt piparin leivontaan kun typy nukkuu :wave:

NaNa84 ja pulskistuva "Hilima" 6vko5pvä :heart: :heart: :heart:
 
Meillä oli tänään 2kk neuvola. Tytöllä oli pituutta 58cm, painoa 5530g ja päänympärys oli 40cm.
Kovasti tyttö naureskeli neuvolan tädille:)

Mulla oli myös jälkitarkastus. Mä jotenkin luulin että se olisi jonkinlainen terveystarkastus mutta se olikin ihan pikainen gyne-käynti vain. Noh, kaikki ok jos tuosta nyt mitään pystyi päättelemään...

Kävi muuten erikoinen juttu: oltiin aamulla pakkasen takia menossa taksilla neuvolaan ja mulle sattui tosi v-mäinen taksikuski. Ei auttanut mua turvakaukalon kanssa vaan tosi töykeänä kysyi vaan että onko sen pohjassa hiekkaa ja valitti että mä aion sotkea hänen autonsa. Mä sanoin sitten että ehkä mä tilaan itselleni uuden taksin ja menin takaisin kadulle. ja tää haistatteli mulle ikkunasta! Hävytöntä! Mun turvakaukalo vielä oli ekaa kertaa käytössä, ei varmasti ollut likainen. Varmasti yleensä kuskaa sotkuisempia asiakkaita kuin mua ja mun vauvaa :kieh:
Seuraava kuski oli mukava ja sain häneltä yhteystiedot, miten tehdä valitus tuosta öykkäristä.
 
Paulah: Onpa teillä ollu töykeä taksikuski, ja hyvä että tilasit toisen tilalle. Ihme hommista nekin urputtaa... Eiks jotkut ollu kieltäytyneet sikainfluenssan takia ottamasta joitain asiakkaita kyytiin, kun asiakkaan ois tarvinnu päästä lääkäriin. No onneks pääset tekee valituksen.

Meillä oli lauantaina kanssa ristiäiset ja tytöstä tuli siis Niia Helga Maria. Ristiäiset meni hyvin ja tyttö valloitti kaikki :D Pappikin myönsi potevansa vauvakuumetta, ja ehdotti vaimolleen jos tekisivät pikkusisaruksen tytölleen :)
Viime torstaina oltiin neuvolalääkärillä ja Niialla oli kaikki kunnossa, painoa oli 4770g ja py 38,9. Huomenna mennään Jorviin lonkkaultraan ja tänään saa illalla ottaa lastan pois, joulun jälkeen on 2kk neuvola, missä saa sitten tietää vihdoin tytön pituudenkin. Neuvolatäti kyllä epäili tyttöä aika pitkäksi, kun noita jalkoja katseli. Ei oo yhtään sellainen pullukkavauva meidän tyttö ja jalatkin on kapoiset, vaikka painoa tulee 200-300g viikossa.

Mites te muut ootte onnistuneet oman syömisen/juomisen kanssa? Täällä tuntuu että on kovin hankala muistaa huolehtia itestä, varsinkin kun meillä harvemmin nukutaan päivällä. Pitäisi vaan muistaa, kun osittaisimetän kuitenkin vielä...

Alley ja Niia 7vko
 
Vesirokosta pienellä:

Itse kun olin vauva, sairastin sen ja taisin olla 3-4kk ja meni kuulemma nopeasti ohi ja hiusrajaan ja jalkaan jäi vain pienet arvet muistoksi tuosta. Pikkusiskoistani vain yksi on sen kärsinyt ja oli silloin 8v ja sai aika korkean kuumeen ja toipui aika pitkään tuosta. Eli mitä nuorempi, sen helpompi sairastaa tuo, vaikka toki vanhemmat joutuvat koville kitinöiden vuoksi :whistle:

Rotarokotus saatiin reilu pari viikkoa sitten 2kk neuvolassa ja tytölle ei tullut siitä omasta mielestäni yhtikäs mitään...ei huudellut mahaansa tms. Nukkui tavallista enemmän muistaakseni.

Tänään on ollut oikein hauska päivä...tyttö kurluttelee iloisesti ja naama menee rullalle lehmän ammu äänestä :LOL: Se on siis selkeästi hyvin surullista, jos lehmä sanoo ammuu :D
Tyttö on myös punkenut kokopäivän hereillä ollessaan itseään istumaan kauhealla vimmalla...hönttimöinen, mikäs kiire näillä minun lapsilla on? Olisin niin toivonut, että kun tulee tyttö, olisi edes aavistuksen leppoisampi ja rauhallisempi luonne, mutta kiireisiä ovat kummatkin :D

Olikos täällä joku paino lista???
Pitänee mennä katsomaan tuolta etusivulta, olen ihan pihalla :D :ashamed:

*muoks*
Jep, siellähän olikin jo kaikki tähänastiset tiedot :D

Talvicci:
Tuohon samaan listaan, jossa on nuo painotkin, voisi sitten aikanaan kun alkaa tulla taitoja, pistää uusia osaamisia?? =)
 
Alley: En yhtään ihmettele että Niia hurmas kaikki :) Aivan ihana vauveli!

Meillä ei rota-rokotteesta tullu mitään. En ainakaan huomannu.

Nyt on silja vihdoin oppinu itkemään ja nyt sitä itkua kuullaan joka ilta n. 7 aikaan. En tajua mikä sillä on, ettei vain ois kipeä? Kun ei ole yhtään siljan tapaista itkeä noin. Ja kun itku ei edes lopu vaikka syliin ottaa...:( Käy sääliksi toista.

Vesirokosta en muuta tiedä kuin että ei se aikuisillakaan välttämättä ole paha. Isälläni oli kolmekymppisenä se, hänelle tuli yksi näppylä joka lähti heti pois eikä mitään muita oireita :LOL:

Nyt kitisijän luo ---->

hemari ja silja 9vk 4pv
 
Alley: Suloinen vauva :)

Meille ei kans rota-rokotteesta tullut mitään, seuraavalla neuvolakerralla sitten uus annos + eka "oikee" rokote!! Ongelmana on nyt muutamana päivänä ollut rähmivä silmä.. Soitin sille meiän inhokkiterkalle, joka vaan neuvo putsaamaan ja seuraamaan ettei rupee punottamaan.. Mietin nyt kuitenki jos menis lääkärille näyttämään.. Onkos kellään kokemusta?? Olikohan MB kun jutteli silloin joskus että vauvan silmä rähmii..

Törkeetä toi Paapelon vaunujen kohtalo!!!!!! :kieh: Ja Paulah törmänny aikamoiseen ääliökuskiin...

Alkaa pää vähän hajota tähän sisällä kököttämiseen.. Ei olla nyt näiden pakkasten takia käyty Oskarin kanssa ulkona, eikä se oikein suostu nukkumaan päikkäreitä sisällä... Semmosia vartin-tunnin pätkiä vetää ku normisti vaunuissa nukkuu 3-4 tuntia!!
 
Hyva Paulah -loistavasti toimittu! B)
Kuten jo taalla suunnittelin, yopuklailua vahentaaksemme nostetiin Unnan sangyn ylapaa terkan ohjeesta ylemmas jottei mahahapot paase kiipemaan ruokatorveen. Hyvin vaikutti toimivan - viime yona nukuttiin hyvin ja syoton jalkeen ei kitisty yhtaan vaan nukahdettiin heti takas. Puklutahrojakin oli lahes nolla! Etta vinkkina muille :)

 
Alleyn tyttö on tosi suloinen :heart: Mahtava tukka teidänkin tytöllä!

Me käytiin eilen toinen neuvolareissuista kävellen, mulla siis oli samana päivänä aamulla jälkitarkastus ja tytöllä myöhemmin päivällä neuvola. Toppasin tytön hyvin mutta ei täällä keskustassa tuntunut niin kamalasti pakkasta edes olevan.

Me nukuttiin viime yönä lähes 8 tuntia yhtäjaksoisesti!
 
Grrr Paulah mikä taksikuski! Kaukalosi pohja on takuulla puhtaampi kuin vaikka monen matkustajan housut aamuyön aikaan.. Oikein teit!

Silona juu meidän neidin silmä rähmi monta viikkoa sillon alussa ja pyyhin sitä sinnikkäästi keitetyllä vedellä ja painoin aina lopuksi sisäkulmaa niin yksi aamu rähmä oli vaan poissa vaikka edellisenä päivänä oli ollut ihan ummessa rähmästä. Olin menossa lääkäriin juurikin sinä päivänä, mutta ei onneksi sitten tarvinnutkaan. Siihen saa jotain silmätippoja tarvittaessa.

Rähmästä tulikin mieleen se meidän sammas, joka on kadonnut mystisesti. En enää jaksanu sitä karpaloakaan antaa kuin satunnaisesti ja unohdin koko sammaksen niin sepä sitten katosi. Näköjään se voi sitten kadota itsekseenkin, koska mitään tippoja tms. en oo vaihtanut.

Mä oon ihan kypsä näihin etelän pakkasiin, vaikka onkin vaan 10 astetta. Oon nukuttanu tyttöä partsilla mut ärsyttää jos on vähän huonouninen päivä ja joutuu heijailemaan kun tonne jäätyy! Onneks kuitenkin yleensä nukkuu hyvin ulkona. Mut sais kyllä jo lämmetä.

Esikoiselle ostettiin uusi sänky, että tyttö saa pinniksen. En oo vaan vielä saanu aikaiseksi nostaa pohjaa ylös ja ruuvata sivupalaa kiinni. Ehkäpä tänään. Sit voinkin alkaa nukuttamaan tyttöä päikkäreille esikoisen huoneeseen. Vähän harjoitusta pikkuhiljaa.

Tyttö on muuten syönyt edelleen 2 kertaa yössä, 4h välein. Meillä kun nuo yöt ei oo mitään pitkiä kun nukkumaan mennään edelleen aikaisintaan klo 23 ja herätys on viimeistään klo 8. Harvemmin noin pitkä pätkä, joten mä oon sellanen haamu kun väsyttää vaan koko ajan.

Kiva kun laitatte noita kuvia. Sorry jos en aina muista kommentoida, katson kuitenkin kuvat aina ja ihailen teidän söpöjä vauvoja :)
 
Kiitti MB! Mä oon kans tota silmää putsannut, mutta varasin nyt kuitenki lääkäriin ajan tälle päivälle. Oli nimittäin sen verran punanen nyt aamulla :( No toivottavasti saadaan sit vaikka niitä tippoja!!
 
Huomenia!

Tuosta rähmimisestä.
Eli itse esikoisen ajoista tiesin, että keitetty jäähtynyt vesi voi auttaa ellei ole kyse ihan kunnon tulehduksesta. Tytöllä rähmi simmu ekat 9pv, mutta pysyi vain rähmimisenä kunnes loppui kokonaan ja tuolla keitetyllä vedellä siis pyyhin. Jos olisi ilmestynyt vähänkään punoitusta olisi pitänyt mennä lääkärille, näin meidän neuvolassa sanotaan.

Mitenkäs muiden yöunille nukahtaminen sujuu?

Tuli vain mieleen, kun tyttö on nyt hyvin pitkään vain kiukutellut sen 15-20min ja sitten sammuu kuin saunalyhty. Sellaista hööhyy määkymistä =)
Ei siis tahdo enään oikeastaan koskaan nukahtaa tissi suussa, mikä on kyllä tulevaisuutta ajatellen superhyvä juttu, mutta en olisi uskonut että tyttö jo nyt kieltäytyy kunniasta :D

Mutta nyt aamukylvetykset tytölle ja sitten hakemaan postista joululahjoja :wave:
 
Edelleen rotavirusrokotteesta kysymys: tietääkö joku onko se Rotateq vai Rotarix? Tuolla ekalla vissiin enemmän niitä sivu-/haittavaikutuksia...

Huikea tukka Alleyn tytöllä ja nätti nimi on hälle tullu. Ja ehdottoman törkeä taksikuski Paulah:lla, eikun valitusta vaan eteenpäin.. tainnu valita väärän ammatin.

Taksikuskista tuli mieleen juttu, joka on pakko jakaa teidän muidenkin kanssa.

Kaverin tuttu toimii taksikuskina naapuripaikkakunnalla, hän oli sitten vaihtanut juuri uuteen Mersuun vanhan taksinsa. No, oli pysähtynyt linja-autopysäkille puhumaan puhelimeen ja yhtäkkiä oli kattonu taustapeilistä, että ei hitto, takaa tuleva auto ajaa suoraan hänen autoaan päin. Hetken kuluttua olikin sitten rysähtänyt ja Mersun perä kasaan. Kolaroineesta autosta oli noussut mies, ikää n. 80-vee, ja oli sitten tälle taksikuskille sanonut, että "Olipa hyvä kun olit siinä, muuten mie oisin ajanu ojaan"!!! Eikun poliisit paikalle ja kolaroijalta kortti pois... Ja eduskunta suunnittelee vielä sitäkin, että raskasliikennettä sais ajaa vielä 70-vuotiaana, jos ei useimmilla vanhoilla pysy edes henkilöauto hallussa... :kieh:
 
Rotateqia annettiin ainakin meidän pojalle.

Onpas "kiva" taksikuski ollut Paulah:lla. Kaikkia vaan ei oo luotu asiakaspalvelutyöhön ja se ois hyvä tiedostaa itse :/

Ihanaa kun poika on alkanut nukkumaan sisälläkin pitkiä päikkäreitä. Yhdessä vaiheessa nukkui ehkä 20min ja sitten havahtui hereille. Eilen nukkui 2h ja 3h päivällä ihan helposti :) Ulkona vaunuissahan hän nukkuisi kyllä tosi pitkään, mutta en nyt näin kylmällä ole uskaltanut antaa nukkua vielä kovin pitkään. Tässä ehtii nyt hyvin tehdä kaikenlaista kotihommaa :)
 
Heip!

Siis kauheeta kun rattaita pöllitään , tosi törkeetä! Ite kiehuisin varmaan raivosta, jos joku kehtais pölliä mun rattaat! Onneks asutaan omakotitalossa ja saa säilyttää vaunuja sisällä...

Meillä kipuillaan masuvaivojen kanssa edelleen osittain. Ei poika varmaan oo kakannu pariin päivään, mutta onneks piereskelee :)

Ja ylimäärästä ressiä aiheuttaa tulevat ristiäiset , kun tuntuu etten kerkee mitään tehdä, kun poika varsinkin nyt aamupäivisin on niin sylivauva ja ei saa nukuttua kunnolla mahavaivojen takia.. Sylissä oikeastaan nukkuis melko hyvin, kun on koko ajan hyssyttämässä.. ja tuttia tunkemassa suuhun. :)
Helpotin vähän omia kiireitä tilaamalla täyskärin, yleensä itse haluaisin tehdä kaikki tarjottavat.

Noh jos se siitä. Itse kans nostin pinnasängyn päätyä, kun on poju vähän tukkoinen, ehkä se on vähän auttanut. Laitoin sipuliaki yks yö harsoon, mutta yööök kun se haisi niiiin pahalle, että pakko oli heittää yöllä roskiin ne sipulit !! :D

Ja kun poika on tyytyväinen, niin hymyä ja jokeltelua tulee jatkuvalla syötöllä, viihtyy jo sellasen leikkikaaren (vai-mikä-se-onkaan) alla kauankin.

Karmee kylmyys täällä -24 astetta. Ei paljoa tee mieli lähteä pihalle!

Myola+poju 6vkoa
 
Heips!

Täällä myös sängyn päätyä nostettu pulauttelun takia. Tytön päiväunettomuus ja kitinät kai johtuu siitä, katsotaan miten tehoaa.

Tyttö sai Rotateq-rokotteen viime viikon neuvolassa, silloin mielestäni oli hiukan normaalia enemmän piereskelyä ja kakkaa, mutta en lähde vannomaan, että johtui siitä. Muita sivuvaikutuksia en huomannut. Nyt on taas ollut eilen ja tänään niin valtaisat kakkamäärät, että vaatteitakin on mennyt jo useempi setti pyykkiin. Mistä lie johtuu... :/ Vai enkö enää osaa laittaa vaippaa oikein?

Jouluvalmistelut on täällä hyvin vaiheessa, kummipojalle on lahja ostettu, mutta ei vielä mitään muuta. Katsotaan sitten viimeistään aatonaattona muille lahjat :whistle: Onneksi mennään valmiisiin ruokapöytiin...

Nyt menen katsomaan itselleni tuolta jotain ruokaa ennen kuin pikkuneiti herää. Mukavaa päivää kaikille!
 
No niin, resepti Oskarin silmätippoihin haettu! :) Lääkäri tutki pojan muutenkin tarkkaan, ainut ettei vauvavaakaa ollut, jotta oltais paino saatu katottua..

Siitä tulikin mieleen kun viime viikolla tuskailin Oskarin painonnoususta, tai lähinnä siitä ettei tarpeeksi ollut noussut niin nyt oon saanut kokonaan jätettyä rintakumit pois (jee) ja syöminen molemmista tisseistä sujuu :) Vielä pari vkoa sitten sattui ihan pirusti eikä poju selkeesti tajunnut kunnolla mistä kyse. Olikohan Peppi30 kun kirjoitteli siitä ettei rintakumeilla saa välttämättä tarpeeksi maitoa niin nyt oon huomannu että saa ihan eri tavalla imettyä ja nieleskelyt yms. kuuluu paljon selkeämmin. Oon lisäksi pumppaillut, imettänyt tiheämmin, juonut mammateetä.. Mitähän muuta vielä :) Mutta tuntuu että on myös auttanut!!

Meillä rota-rokotteena oli Rotateq, enkä huomannut mitään oireita siitä!!

Tänään vois lähtee vielä ostelee viimeset joululahjat kun mies tulee töistä!! Mä niiiiiin ootan joulua :) Jotenkin tuntuu ihan erilaiselta kun on oma lapsi mukana joulun vietossa.. Vaikkei se tosin tajua koko hössötyksestä mitään!!! No tänä jouluna äiti saa vielä avata paketit :D

Semmosta vielä ajattelin huudella, että ollaan sumplittu fb:ssä taas treffejä keskustaan ensi viikon alkuun, jos joku ei ryhmään kuulu, mutta olis kiinnostusta liittyä mukaan niin hihkaskaa!! :)
 
jopas on röyhkeetä kun jo toisten rattaatkin kelpaa varkaille,ihan vihaksi pistää tommonen :kieh:

joka päivä käyn kyllä lukemassa mutta ei vaan aina tunnu aika riittävän kirjotteluun.meitin poitsu sai myös ton rotateq-rokotteen eikä mitään oireita siitä tuntunut tulevan,toivottavasti ei tuu seuraavistakaan annoksista.kun tuo veli-kulta vihdoin oppi hymyilemään niin nyt siitä on tullutkin melkonen hymypoika,hymyilee ja naureskelee ihan ittekseekin usein kun tuijottaa kattoon tai lamppuja,mitä lie siellä pienessä päässä liikkuukaan :D :heart: ei siis tarvi viihdyttää tai hauskuuttaa,viihtyy tosi paljon ittekseen ja välillä podenkin huonoa omatuntoa kun saatan " unohtaa " pojan yksin vaan oleilemaan kun tuo isosisko vaatii huomiota ja seuraa :(
maha kitinöistäkin on jo päästy ja illat sujuu tätä nykyä leppoisasti,dystflatylia annan kuiteskin edelleen ja relat menee myös,kohta aattelin tiputtaa ton dystflatylin 1-2 kertaa päivässä,nostetaan sitten takasin jos mahavaivat palaavat,ja pianhan se 3kk maaginen ikäkin saavutetaan jolloin pitäis mahavaivat muutenkin helpottaa,jos viisaampiin on uskomista :D

ihania ja supersuloisia vauvakuvia täällä taas bongattu,on ne vaan niin syötävän suloisia pikku pulloposkia,nyt kun ne rupee jo näyttämään ihan omilta persooniltaan eikä ole enää semmosia pieniä punasia ryppysiä vastasyntyneitä :heart: =)

meillä pojan silmät myös rähmii tosi paljon ja ihan keitetyllä vedellä putsaillaan,tohtori ne viimeksi katto ja totesi johtuvan ihan kun kyynelkanavat on vielä niin ahtaan,menee joko ittekseen ohi tai sitten ne avataan jossain vaiheessa jos tarvetta,täytyykin tota MB:n konstia kokeilla ja painella noita silmänurkkia,aamusin varsinkin silmät on melkein ummessa kun niin kovasti rähmää.

kutsu käy,morjens :wave:

kaurisäiti ja pikku-isäntä 2kk 10 pvä :heart: :heart:
 
Olipa k*sipää taksikuski Paulahilla... :headwall:
Valitusta vaan menemään niin oppiipahan käyttäytymään |O

Rotarokotteesta
Mä en tiiä mitä tuo meijän poika sai, kyllä se terkkari varmaan sen sano mut mulla tais mennä ohi... :whistle: Meillä päin ainaki se kuuluu rokotusohjelmaan...

Osallistuko joku siihen FinIp rokotetutkimukseen?

Alleyn pienokaisella on kyllä mahtavat kutrit :D

*Talvicci ja Uuno jo hurjat 2kk* :heart:
 
Rintapumppu toimii :D Kaksi kertaa olen nyt pumpannut, noin kymmenen minuuttia, ja desi tuli molemmilla kerroilla. Ihan hyvä saalis. Huomenna joudun olemaan kotoa poissa kolmisen tuntia, joten ehkä vielä desin pumppaan niin pitäisi varmasti riittää varaevääksi, jos sattuu nälkä juuri siinä välissä tulemaan.

Tässä useampikin puhuu kolmen kuukauden täyttymisestä (siis vauva täyttää 3kk) - ja siitäpä tulikin mieleeni hiustenlähtö. Raskausaikanahan (äidin) hiukset ovat kasvu- tai lepovaiheessa, ja noin kolmen kuukauden päästä synnytyksestä alkaa sitten se näiden luonnollinen poistuminen. Esikoisen aikaan hiustenlähtö oli minulla niin valtavaa, että leikkasin vötärömittaiset hiukset lyhyeksi polkkatukaksi. Ei ollut kiva löytää niitä pitkiä hiuksia vauvan vaipasta (!!!) saati mistään muualta, kun niitä tosiaan lähti valtavasti. No mutta mulla onkin paljon hiuksia muutenkin, joten ehkä se vaan siksi oli niin suurta se irtokarvan määrä - ja kun hiukset tosiaan olivat pitkät. Vauvan ollessa puolivuotias mietin jo, jääkö hiuksia lainkaan jäljelle ( :D ), vaan jäihän niitä. Siinä main sulkasato jo rauhoittuikin normaalille tasolle.
Esikoisensa saaneille tiedoksi tämä, ettette säikähdä jos yht'äkkiä hiuksia jääkin harjatessa tukko tai pari!


Jaa, kutsu käy!
Pakkasterveisiä (-22 astetta) :wave: ~Tiila ja tyty 7vkpv
 
Onpas Paulah kohdalle osunut törkeä taksikuski. Ihan oikein teit kun et sen kyytiin menny.

Mulla oli aamusta jälkitarkastus, kaikki oli kunnossa. Hb oli 145, vaikka rautaa en ole ollenkaan syönyt.

Rotarokote annetaan tytölle seuraavalla neuvolakäynnillä. Ja aateltiin osallistua siihen FinIp -tutkimukseen.

Alley tytöllä on kyllä mahtava tukka, johan siihen voi rusetin laittaa.

Meillä on ollu päivät aika väsyttäviä kun tyttö ei osaa nukkua sisällä. Oon yrittäny huijata niin että laitan vaunuihin eteiseen nukkumaan mutta ei auta. Unet on ollu tosi lyhyitä. Mutta yöt on onneksi menny tosi hyvin, viime yönä nukkui 21-4 ja sitten nukkui vielä 7 asti. Ite tosin valvoin 2-4.30 kun heräsin enkä sitten saanut unta ennen kuin tyttö oli syönyt. Sen jälkeen oli pakko käydä vielä lypsämässä kun tuntui että tissit halkeaa. Tyttö kun tuli kylläiseksi 3 min imuilla.

Jaahas, tyttö heräilee joten menoksi.

Peppi ja tyttö 7 vko 5 pv
 
Tuosta silmän rähmimisestä..meillä se alkoi heti puolitoista viikkoisena ja saatiin ensin sellaista geelimäistä ainetta tuubissa(fusital??) sitä 2viikkoa eikä lakannut. sitten oltiin viikko ilman ja tilanne oli vähän parempi, kunnes taas aamuisin ihan ummessa. Lääkäri sitten määräsi vielä 2 viikoksi tippoja(oftan akvakol), joita piti laittaa 4 tunnin välein...ihan mahdottomuus näin pienellä, joten kuurin loputtua ei olla enää mitään laitettu ja nyt silmät ihan hyvässä kunnossa. sanoi sen johtuvan tod.näk. siitä vielä tukossa olevasta kyynelkanavasta..pitäisi helpottaa viimeistää 6kuukautisenä ja jos ei niin sitten kanava avataan. Joku siitä painelusta kirjoittikin...sitä meillekin neuvottiin=)

Ihanaa joulun aikaa kaikille

Nöppönen80 ja Olivia 2kk 4pv
 
Silona juu hyvä että varasit lääkärin, jos silmä punottaa. Se on varmaan merkki tulehduksesta, kuten paapelo jo mainitsikin.

Rotavirusrokote on Rotateq koska sitä annetaan 3 annosta. Rotarixiä (jonka esikoinen sai meillä ) annettiin vain 2 annosta.


 
Olipas Paulahilla inhottava tilanne taksikuskin kanssa :kieh:

Täällä kaikki hyvin... Sara alkanut nukkumaan n. 8 tunnin yö unia. Viime yönä nukkuin 9 tuntia. En olisi ikinä voinut uskoa, että tälläisiä unia nukkuu parin kuukauden ikäisenä :heart: :heart: Mä syötän illalla Saran makkarissa ja sit siirrän omaan sänkyyn. Saattaa öristä siellä puolikin tuntia, mutta sitten nukahtaa.

Rota rokotteesta ei tullut Saralle mitään. Tosin ei mitään tietoa kumpaa se sai.

Joulu valmistelut on hyvällä mallilla. Melkein kaikki laatikot on tehty pakkaseen ja lahjat on ostettu.

 

Yhteistyössä