*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä vauvautuneet Marras-Joulukuussa `09* (Nimenhuuto!!!)

Olen ilmeisesti leikannut Jeren sormen kynnen huonosti tai jotain ku se on ihan punainen ja pulleampi kuin muut sormet, osaisiko joku sanoa mikä siinä voisi olla vai johtuuko se kynsien leikkaamisesta? (tämä oli taas varmasti tyhmä kysymys :D )

Mutta rauhallista joulua kaikille :) :heart:
 
en nyt muista ketkä täällä käytti dds juniori-maitohappobakteerivalmistetta , mutta mimmosella annoksella te sitä annatte ?? vaihdettiin meilläkin kokeeksi rela-tipat tuohon mutta nyt mua hämää kun purkissa on oheistus että 1/4 tl-1/2 tl jauhetta sekotetaan 30-50ml nestettä kerran päivässä ja netissä luki esim. verkkoapteekin sivuilla tosta ohjeistus että 1-3 krt päivässä ja sitten oli vielä yksi ohje että toi sama jauhemäärä sekotetaan 5-20 ml nestettä ja 1-3 krt päivässä....? :eek: :eek:

rattaita meiltä löytyy joka lähtöön :LOL: brion double wavet on kaksosten vaunuina joita käytetään kun molemmat pikkuset on mukana, sitten on kolmosen vanhat ( siis 1v vanhat :D ) oran jovi airit joissa kolmonen nukkuu vielä pihalla ja pikku-mies nukkuu sitten noissa kaksosten vaunuissa,samaan aikaan ulkona aina nukkuu mutta ei onnistunut että samoissa vaunuissa nukkuivat kun herättivät sitten itkullaan ja ähinöillään toisensa =) ja noita oran vaunuja käytän jos esim. lenkkeilen vaan yhden lapsen kanssa,onneksi niitä ei tullut hävitettyä!! niin ja auton takakontissa kulkeutuu mukana aina graco mosaic-matkarattaat,joita käytän sitten tarvittaessa,esim kaupassa kun käymme niin poitsu on usein turvakaukalossa kiinni noissa rattaissa ja kolmonen sitten istuu ostoskärryissä.että onhan näitä rattaita... :LOL: tarkotus on että kun tuo kolmonen vähän vielä kasvaa niin hommaan seisomalaudan noihin oran vaunuihin ja myyn kaksosten vaunut pois.

joululahjoja ei pojalle ostettu,kun ei tosiaan vielä mittään niitten päälle ymmärrä eikä myöskään mitään tarvis muuta kuin isompia vaatteita mutta meen shoppailemaan niitä sitten ale-myynnistä,mummoilta ja kummeilta tulee kuiteskin muutama paketti ettei nyt ihan ilmankaan jää :D ja aika maltillisesti meillä muutenkin lahjoja aina ostellaan,mummoille ja papalle aina joku paketti tulee hommattua mutta muille aikuisille on sovittu ettei ostella.miehen kanssa ei myöskään osteta toisillemme joululahjaa kun meillä molemmilla on synttärit tässä 2 viikon sisällä niin ostetaan sitten synttärilahjat toisillemme :D

mun mielestä toi paikkakunta olis myös kiva mainita tuolla listalla,jos siis haluaa sen paljastaa =)

LÄMMINTÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE SULOISILLE LOKAKUUN PIKKU MUSSUKOILLE JA HEIDÄN PERHEILLEEN :heart: :heart:

kaurisäiti ja pikku-isäntä 2 kk 2 vko :heart: :heart: :heart:
 
Mitenkäs mammojen joulu meni? :xmas:

Viime yönä Unski teki semmosen ylläri tempun jota ei oo ikinä tapahtunu...
Se nukahti klo23 ja sitten heräs syömään vasta aamulla klo7! :eek: :D

Nyt jotain puolitoista viikkoo poitsu on nukkunu yöt hyvin, pari kertaa heränny syömään ja sitten jatkanu unia :)
En tiiä johtuuko siitä että relatippoja on annettu se suositeltu 5tippaa vai se etten mä ole ollenkaan juonu enää maitoa...
Ihoki on parempi mut meillä on ne rasvat käytössä...
Pitää tässä ottaa taas tuo maito käyttöön ja kokeilla mitä tapahtuu...

Mitäs mammat sekä lapsoset sai joululahjaks? :)

Meijän Unski sai kahet sukat, myyrä-kirjan, ihanan valkosen pörrölakin, potkuhousut, fleecehaalarin (jonka mun isosisko oli ihan ite tehny! :heart: ) ja itkuhälyttimen :)

Mä sain sukkia, fleeceväliasun etten paleltus vaunulenkillä, kampaamotuotteita, jalkojen hoito juttuja, jostain kahvi-teekaupasta kaks pussia ihanaa teetä+tarvikkeita niitä varten ja kaks vähän erikoisempaa suklaalevyä.
Niin ja lahjakortin puolihierontaan!!! :) :heart:

Ukolta sain jyväpussin (synnärillä rakastuin semmoseen) ja sitten se oli teettäny mulle semmosen sydämen muotosen riipuksen jossa on pojan kuva jossa se oikeen hymyilee ihanasti!
Vähänkö ihana lahja! Se oli kans ittelleen teettäny neliön muotosen samanlaisen sekä pojalle kans oman
:heart:
Pitää käyä omaan kaiverruttamassa nimi ja syntymäaika+ paino ja pituus :)

Nyt pitää lähtee kaivelemaan suklaata :p

*Talvicci ja Unski* :heart:
 
Hyvin meni joulu. Tosin meillä ei sitä kummemmin vietetä. Lahjoja tytöt sai muutaman. Itse lähinnä inhoan näitä pitkiä pyhiä, kun mikään paikka ei oo auki. Taas pyryttääkin niin kamalasti, että näinköhän viitsii uloskaan lähteä. No, enpä valita tämän enempää :D

Tuossa jokunen päivä sitten ehdotin etusivulle paikkakuntaa nimimerkin perään, mutta nyt huomasin, että onhan siellä vielä se synnytyssairaalainfo. En vaan huomannu, kun katsoin vain sitä toista listaa, jossa on niitä pituus- ja painotietoja. Että sorry vaan :) Pitäisköhän ne listat jotenkin yhdistää, että olisi vain yksi? Tosin siinä olisi talvicille ehkä liikaa hommaa...

Enpä häiriköi täällä enempää. Tyttö pitää pistää ulos nukkumaan. Hyviä pyhien jatkoja (tylsiä :D)!
 
Hei vaan!

Joulu oli menestys :D
Iina ja Leo saivat hurjasti lahjoja. Poika sai kummiltaan lasten rummut :headwall: :LOL: ja sitten leluja ja vaatteita. Meidän hankkima Unelmatarhan Upsidaisy on pojan suosikki :D
Tyttö sai purulelun, suuren tyttö pehmon sekä paljon vaatteita.
Itse sain kaksi haluamaani kirjaa...Nallepuhin kootut kertomukset ja tarinat ja Kaislikossa suhisee..minä siis keräilen näitä satukirjoja :D Niistä riittää riemua niin minulle kuin lapsillekkin =)
Mies sai minulta sen sähkökitaran...hän oli niin ulalla koko lahjasta, että suorastaan järkyttyi kun avasi lahjan, ei voinut uskoa silmiään ja sitten puhkesi kyyneliin onnesta :heart: :heart: :heart:
Todella onnistunut lahja siis =)

Ja tyttö on nyt sitten saanut ensi maistiaiset ruoasta. Aattona sai perunaa ja eilen sai hedelmää...kumpikin kerta oli onnistunut. Tyttö tykkäsi kovasti ja se oli tytyn mielestä *NIIN* hauskaa...nauraa kujersi jokaisesta lusikankärjellisestä :D
Ja massuvaivoja ei ole kummastakaan kerrasta tullut, joten hitaasti mutta varmasti alan maistattamaan muitakin ruokia.
Sitten kun kaikki sose lajikkeet on käyty läpi ja jos mistään ei tule oireita, aletaan ihan syömään...eli varmaankin himpun ennen sitä 4kk.

Tyttö on nyt kahtena yönä nukkunut super hyvin.
Nukahtanut on 23.30 ja ei ole herännyt yöllä kertaakaan, vasta joskus 7-8 aikaan on pitänyt syöttää ja sen jälkeen nukkunut vielä n.2h =)

Alan epäillä suuresti, että tyttö tekee hampaita...kuolan määrä kasvaa kokoajan, kun suu pysyy avonaisena ja sormet ja nyrkit hankaa alaientä vimmatusti ja tyttö on ehkä kärkkäämpi valittamaan.
Kun olen sormella kokeillut tuota ala ientä, on se sellainen karhean tuntuinen, samanlainen, kuin pojallakin oli kun hampaita tuli.
Jää sitten nähtäväksi miten kauan menee, että eka hammas tulee...siinä voi mennä hyväkin tovi.

Mutta nyt on mentävä taas :wave:
 
Ihanaa Tapaninpäivää :flower:

Mä nautin Joulusta ja Joulun ajasta, varsinkin kun on ihanan lumista :heart:
Eilen käytiin pulkkailemassa ja poika oli ihan innoissaan:)

Joulu sujui meillä mukavasti, kotona oltiin ja mun vanhemmat+veli,isovanhemmat ja täti oli meillä. Pukki kävi ja toi paljon lahjoja, lapsille varsinkin. Pojan suurin hitti oli leikkikeittiö jolla on nyt päivät leikkinyt ahkerasti.
Elle sai hirmusesti vaatteita, toivonkin, pari lelua yms. Itse ostettiin pari vaatepakettia.
Me ei ostettu miehen kanssa toisillemme lahjoja, ostettiin yhteiseksi pleikka 3 ja siihen mm. sing star ja buzz-tietovisa:D

Meillä ei vielä kuolata yhtään. Muistan kyllä että esikoinenkaan ei pahemmin kuolannut, edes silloin kun tuli hampaita.
Elle on kauhean kova juttelemaan, tämäkin on uutta koska poika ei kauheasti jokellellut.
Niin ja hymyilee ja neureskelee ääneen :heart:

Tässä ois Talvicille Ellen neuvolamittoja tuohon etusivun listaan:

5,5vko 4975g 55cm, pipo 37,5cm
2kk 5650g 58cm, pipo 38,6cm


Seuraava neuvola meillä on 4.1 3kk joten sitten taas uusia mittoja.

Imetys meillä sujuu tällä hetkellä tosi hyvin :whistle: =) Tyttö syö n. 3-5h välein, hereillä ollessa saattaa jopa 2h välein syödä. Ja molemmat rinnat kelpaa :D
Ajattelin jatkaa nyt täysimetystä sinne 5-6kk asti ja sen jälkeen antaa sitten muuta. Toki jos ei kasva enää yhtä hyvin kuin nyt, niin sitten vaan perunaa poskeen ;)

Elle nukkuu edelleen tosi hyvin, päivällä saattaa nukkua 5h unet, yleensä n. 12-16/17 :)
Esikoinen nukkuu omat päikkärinsä siinä samoihin aikoihin niin jää itselle omaa aikaa pari tuntia.Toki poikkeuspäiviä on, välillä liian usein mutta nyt lähi viikko ollaan menty näin.
Yöllä nukkuu parhaimmillaan 7-8h ekan pätkän, en voi valittaa että itseä väsyttäis..

Mut joo palaan jos tulee jotain mieleen, ootan jo huomisia alemyyntejä että saan ostettua lapsille talvihaalarit ens talvea varten :D

Inka ja Elle 2kk 3vko :heart: :heart:

Niin ja se tuli vielä mieleen että Joulun kunniaksi Elle on löytänyt kätensä :D
 
Kiitos inka tiedoista etusivun listaan :)

MB
Juu mä huomasin tuon sun viestin mut en jaksanu vastata...
Oon tässä koittanu pähkäillä miten nuo listat sais järjestettyä silleen fiksusti :whistle: :D
Kauheesti on vain tietoja jotka olis ainaki musta kiva siellä pitää...
Niin pitäs keksiä miten sais kaiken sopimaan :kieh:


Tiettekö mitä meijän Uuno teki viime yönä? :eek: :D
Se nukahti joskus 00.30 ja heräs syömään vasta 8.40 :eek:
Nukkuuko muitten vauvat yöllä noin pitkiä pätkiä?
Pitäskö sitä laittaa kello soimaan ja ottaa tissille syömään tuossa välissä ku noin pitkään heräämättä nukkuu?

Ei se kyllä herätessään ollu mitenkään normaalia nälkäsempi mun mielestä...

*Talvicci ja Uuno*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:
Tiettekö mitä meijän Uuno teki viime yönä? :eek: :D
Se nukahti joskus 00.30 ja heräs syömään vasta 8.40 :eek:
Nukkuuko muitten vauvat yöllä noin pitkiä pätkiä?
Pitäskö sitä laittaa kello soimaan ja ottaa tissille syömään tuossa välissä ku noin pitkään heräämättä nukkuu?

Ei se kyllä herätessään ollu mitenkään normaalia nälkäsempi mun mielestä...

*Talvicci ja Uuno*
Elle nukkuu parhaillaan 8h putkeen yöllä, yleensä sellaset 6h. En ole ajatellut että pitäisi herättää syömään, kyllä ne "tässä iässä" herää kun on nälkä ;)

 
Voi että kun meilläkin nukuttais noin pitkiä pätkiä kuin Talvicilla ja inkalla (ja tuntuu että kaikilla muillakin paitsi meillä..). Pisin pätkä syömättä taitaa olla 5h sillai että on syönyt esim. klo 22 illalla ja käy nukkumaan klo 23-00 ja herää kolmen maissa syömään. Mut nuku ei kyl pidempään ku 3h putkeen. Meillä on melko tarkat syömäajat yöllä klo 03 ja 06.

Miten teillä, joiden vauvat nukkuu yöllä tuollaisia 6-8h pätkiä, nukutaan päivällä? Ja tankataanko illalla paljonkin? Mietin vaan voisko tuohon yösyömiseen/nukkumiseen vaikuttaa vielä jollain vai ollaankohan meillä jo totuttu noihin klo 03 ja 06 heräämisiin niin ettei enää ole toivoa niiden poistumisesta itsestään... no nähtäväksi jää. Esikoisellahan meni niin, että söi yöllä 2-3h välein 6kk ikään asti jolloin lopetettiin syötöt unikoulun avulla. Oli niin tottunut saamaan tissiä kun heräsi yöllä ettei sitten enää osannut nukahtaa ilman.

Talvicci jos tosiaan jaksat yhdistää noi etusivun listat niin voisko sen paikkakunnan sit kuitenkin laittaa synnytyssairaalan sijasta? Siis jos mammat haluaa niitä ilmoitella :) Jotenkin helpompi katsoa suoraan siitä mistä kukin on kotoisin kuin alkaa tulkita synnytyssairaalainfoa. Ja eihän sekään välttämättä kerro mistä on kotoisin. Jos tämä saa tulta alleen niin mun kohdalle voi laittaa Helsinki (itä ) :)
 
Meil nukutaan yleensä semmonen 6 tuntia putkeen, joskus enemmän ja joskus vähemmän. En oo huomannut että olisi erityisen nälkäinen herättyään. Tankkaa kyllä iltaisin maitoa paljon, joten niillä voimin sitten jaksaa nukkuakin.

Niin ja meillä nukutaan päivällä vaihdellen. Ulkona jos vaan saa olla niin nukkuisi vaikka kuinka pitkään eikä ne päikkärit ainakaan vielä ole vaikuttaneet yöuniin. Päin vastoin oikeastaan, jos ei ole nukkunut päivällä niin on illalla yliväsynyt eikä meinaa saada unen päästä kiinni.
 
En tiedä viittinkö edes sanoa mutta meillä vedetään päivälläkin unta kunnolla, tänään nukkui putkeen 7h :eek: pakko oli aina välillä käydä ulkona katsomassa, mutta siellä se tyytyväisenä tuhisi.
Yleensä nukkuu päivällä n.5h putkeen. ja illalla vielä torkut enne yöunia :)
Ihan varmaan muuttuu jossain vaiheessa, joten nyt pakko nauttia!
 
No nyt on Oskarin eka joulu vietetty!! Ollaan oltu menossa viimeset viis päivää ja huominen ajateltiin viettää ihan kotona kolmisteen :) Oskari sai aivan älyttömästi lahjoja.. Mua vähän jo hävettää ku samat ihmiset on eka tuonu lahjat ku poika synty, sitten ristiäisiin ja nyt jouluna.. :| Saatiin kyllä kaikkea tosi kivaa mm. lelukaari, paaljoon leluja, kirjoja, vaatteita, rahaa yms.. Lisäks sai mm. oman fudispallon ja ihan mini-nappikset :LOL: Mä siis ite oon pelannu kohta 20 vuotta fudista.. Lisäks mun veljet, sisko, isä, Oskarin kummisetä ja -täti on pelannu tai pelaa, joten ei raukkaparka taida ite saada vaikuttaa harrastuksiinsa.. :)

Meillä on siis yöt menny nyt jo tosi pitkään kunnon unilla. O menee nukkumaan n.23, sitten herää syömään 8 aikaan ja jatkaa vielä tunnin-2 unia.. Päivällä nukkuu sit yhet pitemmät päikkärit n. 12-16 ja illalla lyhyemmät torkut.. Nyt on kovien pakkasten ja jouluhösiksen takia vähän päivärytmi mennyt sekasin, mutta toivotaan että ens viikolla palataan normaaliin.. Ja illalla ei mitään erityistä tankkausta :) Me ollaan miehen kanssa molemmat aika hyviä nukkujia, joten ei ihme että Oskari kans vetelee kunnon pätkiä!!

Nyt vois mennä taas syömään (tosin jotain ihan muuta ku jouluruokaa)!!

Silona ja Oskari Helsingistä!!
 
Joo Flora mä oon kans huomannu ton saman, et jos päiväunet on jääny risaisiksi ja lyhyiksi niin illalla on hirvee väsymyshuuto yöunille yrittäessä.

Voi vitsi inka teillä nukutaan pitkiä pätkiä!! Tollaset kelpais meillekin. Meidän neiti on taitanu vetää pisimmillään 4h päiväunet ja siinäkin sai ekan tunnin ajan hippaloida keinuttamassa ja laittamassa tuttia.
 
MB
Tietkö meillä tuo poika on nyt kohta 2vko nukkunu hyvin yöt.
Kaksviikkosena alotti sen että välissä yöt meni hyvin ja välissä taas huus ku syötävä :headwall:
Nyt tänä aamuna kans heräs syömään vasta puol9 (nukahti puolen yön jälkeen)
Uutta näitten pitkien unien aika on meillekki vasta :whistle:

Mä en tiiä onko tää vaan sattumaa, relatippojen määrän nostostaa maksimiin johtuvaa vai johtuuko siitä etten ole juonu maitoo kun tuo poika on vihdoin alkanu näköjään nukkumaan kunnolla

Niin ja MB kyselit: Miten teillä, joiden vauvat nukkuu yöllä tuollaisia 6-8h pätkiä, nukutaan päivällä? Ja tankataanko illalla paljonkin?
Päivälläki nukkuu hyvin mut ei ehkä niin pitkiä pätkiä ku ennen, on kyllä virkeempi kans ku ennen.
Ja iltaa myöten alottaa tankkaamisen, on tissillä tosi tiuhaan...

Niin ja inka
Neuvolassa yks täti sano ettei sais kuutta tuntia pitemmät olla syöntivälit mut mä kans ajattelin että kyllä se luulis heräävän jos nälkä on...
Niin en ole herätelly syömään ku toinen kerta noin pitkään nukkuu

Etusivun listasta...
Muokkailin tuota nyt vähäsen,on vielä vähän kesken, pitää vielä parannella...
Jos viittitte niin kattokaa että omat tietonne on oikein ku oon tuota listaa näin yöaikaan värkänny :whistle: :ashamed: :LOL:
Niin ja tuohon synnärin sijalle voi laittaa myös paikkakunnan niinku MB jo omansa ilmottikin, jos niin haluaa...
:wave:

*Talvicci ja Uuno* :heart:
 
Talvicci, Pistä mun kohdalle listaan Juuson nimi ü

Juuso on alkanut maiskutteleen ja imeen käsiä, onko muilla ollut tollasta? On omia käsiä jo tuijotellut jonkin aikaa ja viihdyttänyt itseään vahtaamalla niitä ü
Niin ja ei sillä nälästä johdu varmaankaan tuo nyrkkien syöminen, kun on saattanut just syödäkin, kun jo maiskuttaa niitä ü

Räkä valuu vielä ja poju on tosi huono nukkuun edelleen päivällä. Sylissä kyllä nukkuis varmaan pitkiä unia.. on tosi rauhaton kyllä nukkumaan päivällä. Nyt tälläkin hetkellä pötköttää sylissä..

Joulu meni tosi kivasti, Juuso sai paljon lahjoja, vaikkei ite keretty ostaa mitään...

Myola+Juuso kohta 2kk ü
 
Heipparirallaa taas.. Joulu vietetty. Huh tätä tavara määrää.

Meidän pikkuinen ei saanut kuin muutaman paketin, kun ei oikeen tarvitse mitään niin ei turhaan viitsi ostella ihan ostamisen ilosta. Leluja on yllinkyllin ja vaatteita myös.
Kummitädiltään sai 2 nallepuh bodya, tuttavat osti muumimukin ja lusikan, itse ostin yhden haalarin kun oli niin meidän jäbän näköinen, ja sit marimekon ruskean tuttipullon ja tutteja :)
Nuo 3 muuta saikin sitten senkin edestä :D
Rasmus : brion klovni, brion rakennuspalikoita, 3 palapeliä, palikkalaatikko, metelöivä porakone, vaatetta, nallepuh pituusmitta.
Tytöt : Hellokitty kerrossänky, Hellokitty syöttötuoli, Hellokitty laukku, Hellokitty muistipeli, Hellokitty palapeli, muskettisoturi barbie, keiju barbie, barbie ja hevosvaunut, poneja, 2 yöpuvut kumpikin, sukkahousuja, sukkia, pompuloita/pinnejä/pesuaineita, sähköhammasharjat, twister, Hellokitty muffinipeli.
Itse sain Hellokitty yöpuvun, kengänkuivaimen, korin missä oli jotain ihonhoitotuotteita ja herkkuja, puhelimen ja mummulta 80e sponsorirahaa puhelimeen kun ostin sen itse itselleni ja tietty suklaata ettei takapuoli vaan pääsis pienenemään. Ja isältäni sain 200e sponsorirahaa jouluun :)

Noin muuten on sujunut hyvin, iltaisin edelleen korviketta joudun pojalle antamaan.
Ja poika onkin nyt rauhallisempi, ei ole kokoajan äänessä.
Viihtyy hyvin lattialla touhuumassa omiaan, eikä tarvii kokoajan pidellä sylissä.

Ne olis sitten esikoisen 7-vuotis synttärit sunnuntaina... voi kun sekin on jo niin iso tyttö :heart:

chilitin ja Lucas 7vko1pv
 
Morjens pitkästä aikaa! :wave:

En oo aikoihin jaksanut edes lukea näitä juttuja, nytkin vähäsen vaan silmäilin. Meillä oli 2 viikkoa sitten tosiaan ne ristiäiset, ja nimeksi tuli Hilma Amanda. Ensimmäinen nimi on mun isoisoäidin, toinen nimi ihan muuten vaan, ei tiedetä ketään Amandaa.

Tytteli on muuttunut niin kovasti, kasvanut tosi nopeesti, tuntuu siltä! Mun vauveli on jo niin iso, nyyh! Heh :) Mut ihania juttuja tekee, naureskelee kovasti (tosin huutaakin jo paljon kovempaa) ja jouluaatonaattona oppi heiluttamaan helistintä. Tai siis silloin sitä tajusin sille käteen tarjota, ja heti alkoi huitomaan, ja on siinä kokoajan aina vaan parempi.

Vaunuista Meillä on Emmaljungan ceroxit ja ollaan oltu TOSI tyytyväisiä niihin. Sopii just meidän tarkoituksiin. Niissä on se quadrolift kantopussi, ja se on aivan mahtava. Kun kävin naapurilla kyläilemässä, kannoin vauvan sinne siinä pussissa, ja joulusaunassa kun käytiin (kerrostalossa) niin siinä oli helppo ottaa se pukuhuoneeseen mukaan. Saunottiin vuorotellen, ja tytteli nukahti kun mä olin saunassa. Nukkui sitten yli 2h sen jälkeen, ja saatiin jouluruuat laitettua ja syötyä! Se oli varmaan Hilman joululahja meille :LOL:

Ollaan suunniteltu ostaa kantoreppua, Manduca todennäköisesti, kun sitä on niin kehuttu. Olis kiva kokeilla sitä jossain, mutta Tampereella ei sitä taideta myydä missään? En oo ainakaan vielä löytäny mitään paikkaa. Kun tein jouluruokia ja mies oli töissä, niin ei oikein meinannu tulla yhtään mitään mistään. Vauva karjui kun halusi olla sylissä, ja möyhensin perunoita laatikkoa varten. Lopulta istuin lattialla muusaamassa perunoita niin että vauva oli samalla mun sylissä, ei mitään kovin helppoa. Olisin antanu sillä hetkellä mitä tahansa kantorepusta. Kantoliina mulla on, mutta en oo saanu sitä kertaakaan laitettua kunnolla, ja siinä solmimisen yrittämisessä tulee kamala hiki molemmille. En jaksa enää ees yrittää sitä.
 
Hei!

Joulua oltiin viettämässä mun sukulaisten luona. Isompi tykkäsi kovasti kun sai serkkujen kanssa touhuta. Tyttö ei sitten ollut niin innoissaan,ei päässy ulos nukkumaan ja oli ehkä liikaa hälinää kun meni niin päivä kuin yöreytmitkin ihan sekasin. No, jospa nyt päästään takasin normaaliin kun tultiin kotiin.

Meillä on neiti lutkuttanu sormiaan reilun viikon, öisin herään siihen maiskutukseen ja kun ottaa toisen rinnalle niin ei sillä kunnon nälkä ole. Kovasti katselee käsiään mutta ei osaa vielä tarttua mihinkään. Kai se vaan on sitä että tutustuu käsiinsä.

Joululahjoksi neiti sai muutaman vaatepaketin, eipä mitään toivottu eikä musta ole vielä syytä hankkiakaan mitään. Paras oli musta kun neidin kummisetä oli laittanu lahjarahat hyvään tarkoitukseen eli hankkinut niillä lavuaarin ja puuntaimia Keniaan. Lämmitti mun sydäntä ainakin tosi paljon, tiedän että menevät tarpeeseen eikä tule omiin nurkkiin turhaan roinaa.

Iltatouhuista: meillä tehdään iltapesut, laitetaan yöpuku ja sitten neiti tissille joko sängyllä tai useemmin sohvalla. Kun sitten alkaa silmät luppaseen ja imeminen menee lussuttamiseksi niin nostan omaan sänkyyn. On siis melkein unessa kun sänkyyn laitan. Tuttia ei osaa edelleenkään syödä, imee kyllä ja sitten puolen tunnin päästä huutaa kun on ilmaa mahassa.

2 kk neuvolassa käytiin tänään. Pituus 58,5 cm, paino 5170 g, pipo 38,8, cm. Pituutta tulee tosi hyvin mutta painoa vähän niukemmin. Tyytyväinen tyttö kuitenkin joten ei huolta. Poika oli aikoinaan samankokoinen syntyissään mutta painoi 2 kk:n ikäsenä 6,5 kg, näin ne on erilaisia. Rotavirusrokete saatiin, Rotateq täällä, eli vielä 2 annosta olis tulossa.

Pneumokokkirokotetutkimukseen aiotaan osallistua. Täällä se onnistuu neuvolan kautta ja rokote on sellanen jolla on jo myyntilupa. Vauvasta ei oteta mitään näytteitä tutkimuksen aikana.

Inkalla nukutaan tosi pitkiä pätkiä. Meillä pisimmät pätkät on ollu 7 tuntia yöllä ja päivällä sellaset 5 tuntia. Mutta niitä ei tosiaan tule joka päivä.

Jaahas kutsu kuuluu.

Peppi ja tyttö 2 kk 4 pv
 

Yhteistyössä