*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Tammikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Nukkumisesta Sara nukahtaa itsekseen. Illalla syötän meidän sängyllä ja sitten siirrän omaan petiin. Välillä joudun ottamaan hetkeksi syliin tai tarjoan tuttia (jota se ei syö kaksi sekuntia). Päikkärit Sara on nyt nukkunut sisällä vaunuissa, ja sinnekkin vaan hänet nostan ja nukahtaa itsekseen ilman heijausta. En oo varmaan vielä kertaakaan varsinaisesti joutunut nukuttamaan Saraa. Muutenkin pyrkinyt siirtämään sylistä sänkyyn/vaunuihin, ennenkuin on täydessä unessa. Mä oon laiska äiti, ku haluan päästä tossakin helpolla, et nukahtaa ihan ite :LOL: :LOL:

Nauramisesta Saran saa nauramaan välillä, mut hirveen työn takana se on vielä =) Saa vääntää naamaa kummalisiin asentoihin ja pitää ihme ölinää, niin sit tulee nauru. Paitsi sit tietty ku mun porukat kävi eilen, niin mun isä sai Saran nauramaan heti =) Se on kyllä ihan yli ihana ääni :heart:

Nyt mä jatkan siivousta.
 
Meillä nukahdetaan niin, että illallan viimeiseksi syödään ihan reilu satsi ja vaihdetaan kuiviin. Sitten nostetaan tyttö meidän väliin nukkumaan ja pidetään huoli että on tutti suussa. Nukahtaa siihen puolen tunnin sisään ja heräilee vasta aamulla:)
 
Päiväunille tyttö nukahtaa koppaan ja yöunille sammuu syötyään mahan täyteen, irroittaa siis otteen ja nöhnää naamaansa hetken ja sammuu monttuauki viereen. Ei siis tarvitse kanniskella ja hyssyttää, paitsi päivisin koppaa pitää hetki hytkyttää, paitsi jos ollaan oikeasti ulkona rattailla =)

Mitä olen nähnyt muiden tapoja nukuttaa vauvaa, ei kovin monen vauva ole vielä 3-5kk osannut itse nukahtaa ilman tissiä/pulloa/syliä tms. Vasta tuossa 5kk jälkeen on lähestulkoon kaikki vauvat oppineet nukahtamaan.
 
paapelo kiva kuulla toi eli ei muittenkaan vauvat siis ilman noita toimia nuku. Meillä Hilma vaatii tissin kaikkiin nukahtamisiin. Vaunuihin sentään nukkuu muutenkin :D

Meillä meni kakkaamisten takia eilen ennätysmäärä vauvanvaatetta pyykkiin ja yks lakana. Vaipoista tuler nykyään ihan älyttömän herkästi selästä yli. Ei tarvi olla ees mikään mahtijysäys niin jo on body selästä kurainen kunhan vaan asento on oikea (väärä) Ollaan koitettu selvittää mikä mättää, onko vaippa asennettu väärin tai body liian tiukalla vai mikä on.
 
Nukkumisesta: Meillä mennään niin että tyttö nukkuu yöunta 01-07 ja aamupuolella syö sitten n. tunnin välein ja lopullisesti noustaan n.11 ja nukuttaa täytyy joko tissillä tai hytkytellen. Nyt on ihan pari kertaa nukahtanu esim sohvalle ittekseen kun oon kattonu telkkaa tms. Päivisin on tosi vaikee saada nukkumaan! vaunuihin ja turvakaukaloon nukahtaa aina lopulta. Ei tissit eikä muut auta ja tietty kiukkuaa kokoajan kun on väsyny. Ja tää meiän ei tasan nuku jos joku ei nuku vieressä, yksin nukkuu max 30min. Ja hereillä olessa on sylissä ja seurustellessa tyytyväinen, mutta jos koittaa laskee johonkin niin huutohan siitä tulee =) Voikun vois tilata muutaman lisäkäden ittelleen!
Meillä kakataan jokapäivä ja jopa muutamaan kertaankin.

Onneks itun emo selvisit säikähdyksellä! Mutta kaikkeehan meille höperöille äideille sattuu =)

No joo käyn kaivamassa ESIKOISEN KANIN HÄKISTÄ! (sinne se aina painelee ja menee luukusta sisään ja heittelee puruja ympäriinsä!) Me ei siis säilytetetä häntä sielä :LOL:

Mukavaa pakkaspäivää!

Empsu ja tytöt
 
Moikka pitkästä aikaa!!

Tulin vaan ilmoittamaan meidän pikkuisen mittoja...:)

2kk 8040g, 65,5cm ja pipo 40,7
3kk 8830g, 67,3cm ja pipo 41,2

että tämmöinen jötkäle meillä :D pelkällä rintamaidolla mennään ja pituus ja paino on suhteessa toisiinsa normaaleja..

Eilen meillä oli nimiäiset (vaikka nimi paljastettiinki jo aikaisemmin). Hyvin meni, vaikka olihan ne vähän sellaset "pierunpidätys"-juhlat...:D mä laulaa luikautin ja mies lausui muutaman sanan, siinäpä olikin koko ohjelma. Mummot ja pappa teki ruoat joten mun ei tarvinnu kauheesti ressata.
Casperilla on kolme kummia, ja yheltä kummeista hän sai ihan oikeen 2/3 kokoisen sähkökitaran!!!

Meillä nukutaan yöunia n.21-08.30. Ensin kylvetetään sit tissille ja sen jälkeen laitetaan omaan sänkyyn. Välillä nukahtaa itekseen, mut välillä joutuu tuudittelemaan uneen sylissä.

Tämmöiset pikakuulumiset meiltä!! :)
 
Nukuttamisesta Atte nukahtaa itse sänkyynsä yleensä sekä päiväunille että yöunille.
Tutti pitää pari kertaa antaa suuhun ja uninalle on Atella rinnan päällä, sitä rutistelee kunnes nukahtaa.
Yleensä nukahtaa tosi nopeaan noin 5-10 minuutissa.

Atte ei ole vieläkään kakannut, annoin taas aamulla luumusosetta reilun teelusikallisen.
Mietin jo levolacin ostamista, mutta ajattelin vielä pari päivää odotella.
Selvästi masu on taas ollut kipeämpi ja piereskelee paljon ja ne haisee pahalle kyllä..

Nauramisesta Aten saa nauramaan ääneen kun vähän kutittelee, ja ihana hymykuoppa on ainakin toisessa poskessa. =)

Atte ei vielä yritä kääntyä, viihtyy hyvin selällään mutta mahallaan ei kovin kauaa, yrittää vaan päästä eteenpäin..
Atte ottaa lelun käteen ja vie sen suuhun ja vaihtaa myös välillä lelun kädestä toiseen.

Nyt taas isommat kutsuu, joten toisella kertaa lisää.
Mukavaa viikkoa kaikille!
T:Rouva ja Atte
 
meiän pikku-isäntä nukahtaa ittekseen,ei ole koskaan tarvinut nukuttaa...vielä :D illalla syö siinä 22-22.30 aikoihin ja vaihdellaan vaipat ja yöpuku päälle,sitten vielä röyhtäillään ja kannan pojan sänkyyn kyljelleen tutti suuhun ja peitto tiukasti ympärille ja valot pois,sinne sitten nuahtaa omia aikojansa,yleensä heti mutta välillä saattaa mölistä pari minuuttia kunnes nukahtaa.pari kertaa yöllä tarvii tuttia antaa ja syömään herää 6-7 aikaan ja jatkaa vielä unia ja heräilee aamun touhuihin siinä 9-9.30 aikoihin.
päiväunillekin laitan aina vaunuihin,tutti suuhun ja harso kuomun eteen,ei onneksi ole tarvinut heijailla vaunuja vaan nukahtaa ittekseen,joinakin päivinä nukkuu päikkärit vaunuissa levottomammin ja silloin joutuu tuttia antaa useemman kerran :whistle:

ihana,suloinen jötkäle regsulla , tosi hyvä kuva,ihanat värit =)

kauheesti ei meitin jässikkä vielä naura ääneen,välillä tulee semmonen ihana hörähdys :heart: mutta hymyilee sitten sitäkin enemmän :heart:

kutsu käy... :wave:

*kaurisäiti ja pikku-isäntä*
 
Nukuttamisesta: välillä ei tarvitse nukuttaa ollenkaan vaan simahtaa heti kun pistää sänkyynsä. Joskus sitten taas vaatii hetken aikaa kanniskelua ja hyssyttelyä. Nyt ihan parina viime viikkona on muutamia kertoja karjunut pää punaisena kun on nukutettu yöunille. Rimpuilee samalla ja siinä on miehelläkin täys työ pitää poika sylissä. Sitten kun tuo karjunta loppuu (kestää yleensä pari minuuttia max.) niin on ihan taju poissa. Vähän vaihtelevaa on siis meillä tämä nukkumaanmeno ja sen sujuminen. Yöllä kun herää syömään niin ei onneksi sen jälkeen vaadi muuta kuin tutin suuhun ja peiton korville.

Meillä nauretaan ääneen, välillä aika kovaakin. Ja nyt vielä kiljumisen säestämänä :LOL: Hymyilee myös kovasti :)
 
Jospa mäki välissä ilmottautuisin :) :wave:
Pitää niin kiirettä ettei kerkee ku lukasemassa käyä...
Toivottavasti oon huomannu kaikki uudet tiedot merkata etusivun listaan :whistle:

Nukuttamisesta
Jossaki vaiheessa tää varmaan kostautuu :ashamed:
Mut meillä nukahetaan yleensä niin et siinä klo22-22.30 mennään makkariin tissittelemään.
Poika sitten nukahtaa siihen ja sitten jonkun ajan päästä siirrän sen omaan sänkyyn nukkumaan...

Nauramisesta
Meillä poika nauro ekan kerran ääneen joskus 2kk3vko:n ikäsenä, nyt nauraa paljon ja kiljuu välissä kans kovaa :D

Sitten uutena juttuna on uudet ilmeet
On huomannu että sillä on huulet ja suu jota voi mutristaa ja tehä vaikka mitä ja päästellä yhtä aikaa ääniä :D

Asumisestaki olitte puhunu...
Me asutaan rivitalokaksiossa. Tässä on 61m2, ollaan etitty jo jonkun aikaa kolmiota mut täältä päin ei oikein niitä taho löytyä ei sitten millään :|

Vauvan vaatekoosta
Minkä kokosia vaatteita teijän vauvat käyttää?
Mulla välissä suuresti ihmetyttää miten jotkut vaatteet on niin eri kokosia valmistajasta riippuen vai piänkö mä välissä tuolla meijän pojalla tosi kilttana vaatteita :LOL:

Nyt poika huutelee, pitää mennä :wave: :wave:

Ai niin tuosta fb ryhmästä vielä sen verran että oliko se ainoastaan pk-seudulla asuville?

*Talvicci ja "Uuno" 3kk1vko1pvä* :heart:
 
Ihan pakko laittaa tänne parit kuvat esikoisesta vauvana ja sitten tytystä nyt :D Välillä ihan hirvittää kun ovat niin samanoloisia kuvissa, että mahtaako sitä vanhuksena heitä enään toisistaan erottaakkaan kuvia katsellessa :D

Tässä Leo reilu 2kk vanhana, asetettuna poseeraamaan kameroille :D


Ja tässä Iina +3kk samassa tilanteessa :D


Ja tässä vielä oma suosikki kuvani pojasta kun oli 5kk =)
 
paapelo, ihania kuvia :heart:

Regsu, sulla onkin reilun kokoinen poika, mutta sopusuhtainen ja kaunis poika on :)

Terkkuja neuvolasta!
Pojan mitat 3 kk:n ikäisenä:
paino: 7120g, pituus: 62,5cm, py: 42,8cm (py syntyessään 36,5cm)

Katsoin isoveljen vauva-ajan painoja ja isoveli painoi 6 kk:n iässä 200g enemmän kuin tämä vauva nyt 3 kk:n ikäisenä. Minulla loppuikin isoveljen ollessa 3kk rintamaito eli kyllä nyt maidon tuotanto on aivan eri luokkaa. Näin se vaan voi olla erilaista joka kerta.

vaatekoosta meidän pitäisi siirtyä kokoon 68. Bodyjen kaula-aukot venyy kummasti alas ja potkuhousujen haarukset kinnaa. Voitais jo siirtyäkin, mutta haluaisin pitää noita vielä kun vasta joulukuun puolessa välissä siirryttiin 56:sta näihin. Luulin, että tämä koko menisi kauemmin!

Nyt on mentävä, moikka! :wave:
 
talvicci, minkäkokoisia vaatteita teidän pojalla on nyt? On hiukan samankoikoinen kuin meitin poika =)

asumisesta ollaan vielä jokunen kuukausi vuokrakolmiossa, kunnes meidän raksasta tulee koti :)
talvicci, minä nukutan samalla tavalla vauvan. Olen kans miettinyt, että taidan saada siitä ongelman vielä myöhemmin, kun nukahtamiseen tarvitaan äidin rinta :whistle: Ei onneksi ihan joka kerta!
 
Nukuttamisesta: meillä tyttö nukahtaa yöunille tissille. Ensin iltapesut, yöpuku päälle ja sitten otan tissille, yleensä kattelen ite samalla telkkaria. Joskus havahtuu kun nostan sänkyyn mutta jatkaa sitten unia. Päikkäreille nukahtaa kun laitan vaunuihin, yleensä nukkuu ennen kuin keritään ulos kun joutuu niin paljon pakkamaan peittoja päälle. Sisällä jos nukkuu päikkärit niin nukahtaa joko tissille tai sitten pitää kanniskella. Oon aatellu että näin mennään ja sitten kun on isompi alan "opettaa" nukahtamista itsekseen.

on kyllä Regsun poika komean kokoinen. Meillä ei taida mennä vielä edes 6 kg rikki, ens maanantaina on neuvola.

Yöt on meillä ollu taas mitä sattuu, muutama yö herättiin 2 tunnin välein, sitten meni yksi yö paremmin ja viime yönä taas 2 tunnin välein herätyksiä. Tiiä sitten mikä toista risoo. Se on kyllä huomattu että tytön posket on alkanut punoittamaan ihan hirveesti. Aattelin ensin että se on toi kylmä ilma mistä johtuu mutta en sitten tiedä. Itse tosin söi viikonloppuna tavallista enempi maitotuotteita, voipi tietty olla siitäkin. Tarvii nyt seurata omia syömisiä, poikahan meillä sai allergiaoireita rintamaidon välityksellä ja tosiaan toivon ettei tytöllä ole mitään sellaista.

Peppi ja tyttö 3 kk +1 pv
 
Mä löysin meille kisun, jee. Menen hakee sen huomenna. :heart:

Hittolainen, pitäis miehel alkaa varmaan ettiä toista työpaikkaa kun hänen pomo alkoi tänään selittää ettei hänellä ole varaa maksaa palkkaa. Tai sitten teemme niin että mies jää kotiin tämän vanhempainvapaan loppuun ja mä menen takas töihin. Pitää varmaan käydä vähän Kelassa selvittelemässä asioita.

Regsulla on kyllä hyvän kokoinen poika, mutta ei hän kuvassa kyllä näyttänyt yhtään niin isolta mitä olisin veikannut. :)

Ihania kuvia paapelolla. Söpöt lapset.

Mäkin voisin laittaa joskus jotain kuvia kun muutkin laittaa, mutta en osaa :ashamed:
 
Ihan tälleen pikaisesti... Onko kellään muulla Brion pinnasänkyä? Me ostettiin syksyllä uutena kyseinen sänky ja silloin en nyt tullut sitä hirveesti haistelleeksi, mut kuukausi sitten ihmettelin, et mikä haisee oudolle, niin se on se sänky. Ajattelin, et jos se haju siitä häviäisi, mut päinvastoin, se vaan voimistuu. Mä en tiedä mille se haisee, mut tosi vastenmielinen käry siitä lähtee. Onkohan siinä jotain vikaa, vai kuuluuko sen muka haista tollaiselle??? Jos jollain on sama sänky, niin viitsisittekö nuuhkaista :LOL: Tosin toi haisee jo ilman tarkempaa nuuhkimistakin.
 
Jaksamisia muillekkin joiden vauvat heräilee usein öisin. Kyllä se voimat vie, jos ei saa nukuttua kuin parin tunnin pätkiä :ashamed: Viime yö meni kanssa ihan ok.. Lucas nukahti 22.30 ja heräs 00.30 ja 06.15 syömään. Väsyttää :ashamed:

Onneksi tänään pääsee :heart: :heart: :heart: :heart: ZUMBAAAAA :heart: :heart: :heart: :heart:

Yhteiskuva pojista :)


Lucas 1kk


Lucas 2,5kk
 
Heippa!
Täällä on ollut vaikka mistä keskustelua.. olen ana käynyt lukemassa.. mutta ei itse kerkeä kirjoittelemaan:)

AInakin nukkumisesta ja syömisestä ja sellaisesta on ollut puketta..:D

Meillä käydään klo 21 iltapesuilla, vaihdetaan vaipat ja yöppäri päälle ja mennään sänkyyn tissittelemään ja sinne sitten nukahdetaan viekkuun yleensä.. joskus kyllä virkistyy ja rupeaa juttelemaan :) ja joskus tunnin päästä saatetaan uudestaan hieman tankata ja yleensä sitten nukutaan klo 04-05 ja syödään ja sitten n.klo 07-08 syödään ja noustaan pesuille:) vähän vaihtelevasti yöt menee aina:)

Meillä Leolla on ollut vähän jo pitemmän aikaa kakka aika löysää ja limaista.. ja piereskelee tosi paljon.. onkohan jotain allergiaa? muuten on kyllä ihan iloinen ja reipas poika.. välillä tietysti itkeskelee ja kitisee.. Tissmaidolla mennään, välillä joutuu korviketta lisäksi antamaan.
Miten teillä muillla jotka ovat saaneet 3kk rokotteet.. Onko tullut mitään oiketta? kun eikös se ole se 5 yhdistelmä rokote?

Meillä on hirmuinen nuha ja yskä pojalla.. oliko niitä hyviä vinkkejä mitä vois kokeilla toisen olon helpottamiseksi? jotain olen kyllä kokeillut, suolatipat, nenäimuri, kosteat pyykit on ollu huoneessa.. jne..

Tänään olisi 3kk neuvola ja saa rokotteen.. antaakohan ne kun on räkätauti?

Talvicille 2kk 6480g 58,9cm ja py 39 se 1kk py siellä tulee siihen 3vko py olen ilmeisesti vähän väärin kirjoitellut sinne:)
Kerron sitten myöhemmin 3kk neuvola kuulumiset!

Ootteko te muut milloin ajatelleet aloittaa soseet/vellit? Jos nyt Leo on kasvanut ihan hyvin vielä maidolla, niin en ihan vielä aloita soseita.. mutta jos näyttää että tissimaito ei ole enää hyvin riittänyt niin ajattelin kokeilla jo soseita:)

Asumisesta. Me asutaan 3h+k+s kerrostalossa.. yriteetän etsiä omakotitaloa tai rivitaloa. olis helpompaa koiran ja kissojen kanssa.



Yritän laittaa Leosta kuvaa jo osaan :)

Henspu ja Leo 3kk 1pv :)
 
Niin ja pitipä kysymän, että nukkuuko teidän vaavit masulteen, kyljelteen vai selälteen?
Meillä Lucas nukkuu nyt lähes poikkeuksetta aina mahalteen (paitsi vaunuissa), nukkuu mun mielestä paljon rauhallisemmin ja paremmin niin, viime yönä nukkui taas selällään ja tuntui et heti oli hieman levottomampi.. kun tuo masu nyt tuntuu vaivaavan niin helpottaahan se mahaltaan oleminen. Itse nukun kanssa mahalteen lähes aina, paras asento nukkua :D
 
Ai niin meillä käännyttin pari vko sitten 3 krt selältä mahalleen.. :D jee.. :) varmaan kyllä ihan vahingossa kun ei sen jälkeen ole edes yrittänyt kääntyillä:) eihän sillä viellä mikään kiire ole kääntyilemään.. viutoo kyllä käsillä ja jaloilla niin kovasti että :)
 

Yhteistyössä