*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Tammikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

chilitin , mua kanssa kiinnostais kauheesti toi zumba,onkos siinä kauheen monimutkaisia askelkuvioita tai kauheen vaikeeta ylipäänsä vai heilutaanko ja hetkutaanko siinä vaan musiikin tahdissa :D onko niin tehokasta kuin mitä ne tv:ssä mainostaa ??

* kaurisäiti *
 
kaurisäiti : siis aivan loistava ja tehokas tunti, suosittelen ihan kaikille! Ei nyt kuitenkaan ihan mahdollista saada kulutettua 2000 kaloria tunnissa niinkuin ne mainostaa, mutta mä itse kulutin sen tunnin aikana huimat 920 kaloria, kun spinningissä menee se 650 aika vakiona.. Ei ole vaikeita askelkuvioita, tosi simppeleitä liikkeitä ja vatsalihakset joutuu tekee töitä ilman et edes huomaa, no ehkä muutaman kerran saattaa vaatia että ne menee hyvin päähän (ainakin mulla) ettei tarvitse katsella kokoajan opettajasta mallia :D Mutta siis ihanaa ihanaa ihanaa :heart: Odottelen jo innolla illan tuntia, siitä tulee niin törkeen hyvä mielikin. Mä olen siis notkea kuin rautakanki ja hyvin se silti sujui, löytyi se kauan kadoksissa ollut lantiokin kun piti hetkutella :D
 
hempsu:
Ai teidän poju on myös Leo...sitten täällä on meidän lapselle toinenkin kaima :D :D :D

Meillä on jo aloitettu soseet...kunnolla alkoi tyttö ihan omasta tahdostaan (raivostui jos sai vain pari lusikkaa, eikä tissi tähän suruun auttanut ) 3vk sitten ja nyt menee n.1prk (eli n.125g ) päivässä, mutta nyt vaikuttaisi siltä, että pitää ottaa toinenkin ruokailu hetki päivään, joten määrä kaiketi nousee tuplaksi.
Mitään masu vaivaa ei ole tytölle tullut mistään, tai no, parsakaaliperunasose sai aikaan piereskelyä :LOL: Mutta mitään muuta ei siis ole tullut ja kakkii ihan normaalisti 4pv välein normaalia vauvan kakkia :D

Ja kiitoksia kovasti kuvakehuista =)

Meillä tuotti vihdoin aikaistettu päivä tulosta...alkoi mielestäni olla liian myöhäinen nukkumaan meno aika tytyllä tämän ikäisenä, kun meni nukkumaan klo 00 ja heräsikin vasta 10 aikaan...joten muutamana aamuna sitten herättiin viimeistään 8-9 aikaan ja vihdoin eilen tyttö ilmoitti yöuni väsystä klo 22...eli 2h saatiin aikaistettua, huippua :D Saa tähän tytyn päivään hiljalleen parempaa tolkkua, kuin ainaista nukkumista =)
Nyt on nukkumassa ekoja päikkyjä tuolla sängyssä, ei siis rattaissa, kuten yleensä, tästäkin HURRAAT tytylle :D

Ja sitten poika...eilen illalla rupesi sängyssään yhtäkkiä huutamaan ihan hysteerisesti ja mies meni katsomaan...oli oksentanut :/
Yö meni kuitenkin normaalisti, ilman oksenteluja, mutta nyt aamulla sitten vaan tuli kaaressa pitkin lattioita :x
Nyt ei ole kuitenkaan enään oksentanut, eikä tuo edes kipeältä vaikuta, kun mehukeitot ja keksit ym. kyllä maistuu ja normaalisti touhottaa tuossa. Mikä lie tuli.

Mutta nyt tuli mies takaisin, mentävä on :wave:
 
Paapelo: Paranemisia Leolle! Onhan sitä noro-virusta taas liikkeellä ja kai se voi puhjeta erilailla eri ihmisillä. Toivottavasti ei tartu teihin muihin. Hienoa että saitte tytölle aikaistettua nukkumaan menoa.

Meillä on vieläkin tytöllä mielestäni hiukan liian löysä maha. Eilen tuli tosin vaan yhdet kakat, mutta ihan oli vihreää ja imeytynyt osittain täysin kestoon... Noihin kestoihin kun yleensä ei isommat niin imeydykään, mutta tätä en saanut kaikista kohdista suihkulla pois... Mikä lie mahapöpö. Pidin aamulla tyttöä puolituntia kantorepussa ja viihtyi ihan hyvin siinä. Uskaltaisikohan sitä laittaa tytön illalla kauppareissuun reppuun istumaan :)

Alley ja Niia huomenna 3kk :D
 
alley:
Oletkos kokeillut niitä RELA tippoja..se voisi kaiketi rauhoittaa mahaa.

Poika ei ole aamun jälkeen oksentanut ja ihan reippaana tuossa touhuaa ja ruokakin maistuu ihan hyvin. Toivottavasti oli se yhden päivän mahatauti, mitä täällä on lapsien keskuudessa ollut jonkun verran.
 
Ihania kuvia :heart:

Meillä nukkumaan mennään nykyään 21.30-22.30. Syötän pojan makkarissa ja jää sinne itekseen pörmeltämään hetkeks.. Joskus joutuu käydä laittamassa tuttia takasin suuhun, mutta aika kiltisti nukahtaa itekseen.

Mä kävin "juhlimassa" mun synttäreitä viikonloppuna. Ei kyllä tarvii vähään aikaan taas baariin mennä :) Laitoin pojan nukkumaan ennen ku lähdin ja olin pumpannu maitoa aamua varten! Oli kyllä ihan kivaa viettää kavereiden kanssa aikaa!! Join muutaman, eikä edes maistunut kovin hyvältä!! Poika nukku kiltisti ja isi joutu vasta aamulla lämmittämään ekat maidot!

Meillä onkin sitten jo 4kk-neuvola ens viikolla (APUA). Sovittiin terkan kanssa, että jutellaan kiinteiden aloittamisesta tarkemmin silloin. Todennäköisesti aloitetaan maistelu helmikuun aikana ihan hiljalleen... Me ollaan lähössä reissuun maaliskuun puolivälissä (silloin ikää 5,5 kk:tta) niin ajattelin että ois hyvä että olis jo muutama tuttu ruoka-aine siinä vaiheessa.. Voidaan sitten pakata mukaan :) Jotenkin tuntuu jo ajatuksena vähän haikeelta, että rupeaa syömään muutakin kuin maitoa.. Imettäminen on jotenkin niin ihanaa!! Pääasiallista ravintoahan se maito tulee edelleen olemaan!!! Katotaan nyt vielä miten on tissimaidolla kasvanut ja ruvetaan sitten tarkemmin miettimään muita ruoka-asioita! :D

Ja Tavlvicci, fb-ryhmä ei siis oo pelkästään pk-seutulaisille :) Pistettiin se pystyyn silloin, jotta voitais helpommin sopia tapaamisista tällä suunnalla. Eli sinne on kaikki tervetulleita!! Mä käynkin heti muokkaamassa ryhmän kuvausta :) Mulle voi siis laittaa yv:nä mailiosotteen, johon lähetän kutsun ryhmään. :D

Silona & Oskari, melkein 4 kk:tta :heart:
 
Siis aivan ihania kuvia tullut :heart:

Ja tuosta Silonan viestistä tajusin katsoa allakkaa ja KÄÄK, tyty on 2pv päästä 4kk ja poijalla enään tasan 1kk ja on 2v...mun vauvat!!! ne kasvaa isoiksi, miksi?!! :'( :D

Oltiin juuri ulkona, laitan parit maisema kuvat, kun oli taas niin mahdottoman nättiä tuolla ulkona8 :D
 


Tässä vähän heinätkin painuneet horrokseen :D


Tuossa ulkona vähänmatkan päässä on yksi vanha jykevä katajavanhus, joka on joutunut antamaan periksi kinosten painon takia ja painunut ihan maahan...kun kahlasin pojan perässä hangessa, niin upposin paikoin nivusia myöten hankeen...ja ihan Helsingissä asutaan, 20min keskustasta
:D :D
 
Heippa!


Ihan pikasesti neuvola kuulumiset..


3kk:

8225g 61,5cm ja py 41,2

meillä on ihan kunnon kokonen jytky :) rokotusta siirrettiin perjantaille, koska leo on vähän flunssainen.. nyt pitää mennä! Leo huutelee...
 
Iltaa!

Ihania kuvia kaikki on laittanut!! :heart:

Paapelo onpas teillä siellä paljon puhdasta lunta! Ihanan näköistä. Meilläkin täällä rapakon toisella puolella yllättävän paljon, mutta muualla kuin rannassa on aikas harmaata, ikävää sinäänsä. Tänää käytiin kyllä rannassa kävellyllä koko perhe ja minä innostuin tanssimaan balettia toppahousut ja reinot jalassa. Oli kuulemma huvittava näky. Mieskin innostui hömpöttämään ja oltiin loppupeleissä kummatkin 40 cm syvässä kinoksessa rähmällään :D Kivaa oli ainakin.

Nukkumisesta oltiin puhuttu. Meillä mennään nukkumaan itse ilman hyssyttelyä ja sylittelyä. Tuttia pitää käydä nostamassa takaisin suuhun joskus kerran ja joskus useammin. Välillä tottakait saattaa tulla itku jos mennään jo ylikierroksilla, silloin rauhoittellaan silittelemällä otsaa ja sitten tutti suuhun ja uusi yritys. Päivällä Fria nukkuu mieluiten vaunuissa ulkona, mutta omassakin sängyssä nukkuu, ei vain niin pitkään. Illalla puoli yhdeksän aikaa aloitetaan iltapuuhat ja yhdeksän aikaa mennään syömään pimeään huoneeseen. Frian syötyä siirrän hänet hereillä omaan sänkyyn ja sinne kupsahtaa yleensä alle 10 min.

Meillä on löydetty omat hiukset. Frialla on päälaella pitkät hiukset ja niitä on selkeästi kiva repiä, välillä repäisee höntti niin lujaa että naama menee ihan mutkalle.

Peti kutsuu!

Pikkis
 
Ai että tämä on niin luksusta...tyttö nukkunut jo tunnin tuolla itsekseen, kun kävin nukuttamassa...mainittakoon siis vielä, että aiemmin, ennen tätä "koulutusta" meni nukkumaan vasta silloin kuin minäkin ja kun aloitin aikaistamisen herättämällä aamulla aikaisemmin, tuotti parin päivän totutus tämän nykyisen ihanuuden...mammalla on siis OMAA AIKAA :D :D

Tässä sitten vähän keskusteltiin miehen kanssa koirasta...ollaan jo pitkään haluttu koiraa, mutta koska minulla on tarkat kriteerit, että mitä koiraa ei mielestäni olisi hyvä kerrostaloon ottaa, on asia vähän jäänyt...nyt kuitenkin kun olen selaillut kenneleitä ym. niin olisi muutama hyvä kandidaatti ja voi miten olisivatkin lutuisia :D
Pennun ottaminen hieman arveluttaa, mutta toisaalta, on siinä hyvätkin puolet, mutta sitten taas toisaalta, vanhempi koira olisi oppinut jo perus jutut, eli käymään ulkona tarpeillaan :D

Mies painui jo pehkuihin joten katsomme asiaa taas huomenna, että aletaanko säästämään nyt vai odotellaanko siihen, kunnes tiedetään siitä hakemastamme asunnosta, joka olisi rivarissa =)

Oottakees vaan, vuoden päästä jos on jo koirakin hankittu, niin kuumeilen toista pentua ja siihen vielä vauvaakin :LOL:
 
paapelo: saapikos udella minkä rotuista koiraa olette miettineet? Minä suosittelen kyllä pentua, se kiintyy sitten teihin helpommin. Meille on näistä neljästä yksi tullut vanhempana (tosin sekin vasta 4kk), mutta kyllä siitä huomaa ettei ole niin meihin kiintynyt. Tosin tämä on eri rotuinenkin kuin nuo kolme muuta. Sisäsiisteysaika on tietysti vähän ikävää, mutta se menee yleensä nopeasti kun vaan pentua viedään rivakasti ulos sen herättyä, syötyä ja monta kertaa siinä välissäkin :)

Mitenkäs teillä koirallisilla on mennyt vauvaan sopeutumisessa?

Meillä on nuo kaikki ottaneet kivasti vastaan. Toki täytyy olla tarkkana kun on eläimistä kyse ja tilanne voi muuttua kun vauva alkaa liikkumaan. Harmittaa kun esim miehen isä käy täällä meillä niin hän häätää kovaäänisesti koirat heti pois jos ne käyvät normaaliin tapaansa haistelemassa Luukasta :( Ollaan pyydetty nätisti ettei komentelisi kun ei ne mitään pahaa tee ja alkavat pian vielä ihmetellä tilannetta. En muutenkaan tykkää että vieraat komentaa meillä esim koiria pois sohvilta. Ne saa meillä olla sohvilla ja jos se vierasta haittaa niin ikävä kyllä sitten ei tarvi meille tullakaan. Toki jos on koirapelosta kyse niin koirat saa olla sitten portin takana.

Aika moni meiltä kysyi kun saivat kuulla mun raskaudesta että mihinkäs sitten koirat laitatte tai että mitä jos eivät sitten tykkääkään vauvasta. Vähän ikäviä kysymyksiä etukäteen miettiä ja kyllä mun on sanottava että vaikka koiraihminen olenkin ja noista neljästä välitän paljon niin jos eivät vauvaan tottuisi ja saisin pelätä niiden vahingoittavan vauvaa niin lähteä semmoinen koira saisi.
Toistaiseksi siis menee hyvin ja Luukas nauttii silmin nähden kun koirat antavat hänelle huomiota ja hän tykkää myös seurata koirien touhuja :)

Pikkumies on nukkunut pari tuntia jo ja pitäis kai sitä itsekin kohta nukkumaan käydä. Ei vaan millään malttais kun saa kerrankin ihan rauhassa istua sohvalla ja talossa on ihan hiljaista, miinus koirien kuorsaus :D

Huomenna on 3kk-neuvolakäynti joka meillä vähän venähti myöhään kun ei viime viikolla aika sopinutkaan. Tulenpa sitten päivittämään mitat :)
 
Meillä koira on pentu vielä, mutta tosi nätisti suhtautuu lapsiin ja varsinkin vauvaan. Ei tarvi kyllä pelätä et hömpöttäis ja liiskais vauvan jalkoihinsa. Tosin kiinanharjakoiralla ei kyllä tota kokookaan oo kauheesti jos päältä sattuis tallustamaan. =) Ihana koira kyllä on vaikka sille on pamahtanu päälle oikein mörköikä ja pelkää omaa varjoonsakkin välillä :D Voi hassua!

Empsu
 
Kyllä mäkin olen sitä mieltä että pentu ennemmin. Kissastakin halusin ennemmin pennun kuin aikuisen, mutta kissat ovat vielä arvaamattomampia kuin koirat.

Täällä on kauhea väkerrys opinnäytetyön parissa, sain käytyä siellä koululla ja he ottavat minut suorittamaan opintoni loppuun. Ja että olen muiden kanssa samassa tahdissa niin opinnäytetyö pitää olla 1.3 valmis. Kiire tulee, mutta onneksi keksin aiheen nopeaan :)

paapelo: Joo poika risti kisun Salamaksi :)
 
Koirista Meillä kaksi koiraa ja ihan hyvin on mennyt. Nuorempi on kyllä mustis, mutta osoittaa sen vaan sillä, et menee miehen syliin jos mulla Sara sylissä tai toiste päin. Jännittää kyllä tulevaisuus, kun Sara lähtee liikkumaan. Toi vanhempi tapaus on sellainen, etten enää luota siihen. Ei oo ikinä ketään purrut tai muuta, mutta kumminkin. Jos näyttää pahalta, niin sitten lähtee. Mä en oo ikinä ymmärtänyt sitä, et jo raskaus aikana jotkut luopuu eläimistä. Mä rakastan ihan yli kaiken näitä eläimiä, ja sitten vasta kun on pakko, niistä luovun.

Aivan ihania kuvia ootte laittanut :heart: :heart: Ja voi tota tukkaa Paulahin neidillä :heart: ihana!!! =)

Neiti heräs, pakko mennä.
 
hihii mun lempi aihe, koirat :) Meillä on tällä hetkellä yksi koira. Niian syntyessä oli kaksi, vanhempi lähti sateenkaarisillalle ennen joulua. Tämä nuorempi on ns. rescue koira eli yhdistyksen kautta tullut Tallinnasta. Sen emo oli löydetty kodittomana kadulta ja tuotu suomeen ja täällä se synnytti nämä pennut. Voin lämpimästi suositella koiran ottamista yhdistysen kautta, siellä on ihmiset jotka tutustuvat koiriin ja heille voi kertoa minkälaista koiraa etsii. Toki rotukoirat on yhtä hyviä, Suomessa vain alkaa olla hyvin paljon kenneleitä mitkä tekevät kasvatustoimintaa pelkästään rahan takia ja saa olla aika tarkkana mistä rotukoiransa ottaa. Myös tallinnasta tuo ainakin yksi nimeltämainitsematon henkilö pentuja ihan vain pentutehtailu -> raha mielessä.

Meillä se vanhempi koira oli ihan rotukoira, ja tuli n.4kk ikäisenä. Koira oli koko ikänsä arka ja pelokas, koska kasvattaja asui keskellä metsää eikä koirat saaneet mitään sosiaalista kasvatusta. Koira meni paniikkiin isoilla parkkipaikoilla tai paikoissa missä oli paljon ihmisiä. Sai paniikkikohtauksen kun tuli rullaluistelijoita vastaan ja tämän jälkeen pelkäsi kaikkea vastaantulevia lenkeillä. Onneksi muutto tänne korjasi sen mieltä hieman ja loppu vuodet oli onnellinen.

Meillä koirat otti vauvan vastaan hienosti. Nuorempi oli tosi varuillaan, sitten olisi ollut koko ajan nuolemassa=rakastamassa. Käsistä ja jaloista annetaan nuolla silloin tällöin mutta pää ja kasvot on kielletty. Nykyään koira on ihan ok vauvan kanssa, uskaltaa olla sohvalla samaan aikaan ym. Kahden kesken niitä ei tietenkään jätetä minnekään. Meillä on aika hyvin sukulaiset antaneet meidän komentaa omia eläimiä ja on kerrottu miten toimitaan. Tosin aika monella on koira, joten ei ole tullut mitään ristiriita tilanteita noiden kanssa. Saa nähdä kuinka sitten käy kun Niia lähtee liikkeelle, nyt kun saa komentaa koiraa jättämään vauva rauhaan niin sitten komennetaan vauvaa jättämään koira rauhaan :D

http://www.rekkurescue.com/elain.php?id=1191
Tuolta löytyy meidän peto :) Kuvia tekstin alla.

Ihania kuvia olitte laittaneet :)

Alley ja Niia 3kk
 
Huomenta!

Saa udella tokkiinsa!

Eli itse haluaisin aktiivisen koiran ja kokoakin saa olla, ei silti mitään Pyreneittenmastiffia :D
Mies tahtoisi Shetlanninlammaskoiran, hänellä oli sellainen pienenä ja minä olen haaveillut Beaglesta, mutta mielestäni ei sovi kerrostaloasuntoon, on toki poikkeuksiakin.
Siperianhusky olisi myös yksi...lähipiirissä on muutamilla ja ihme kyllä eivät juurikaan hauku, tai naapurit eivät ole tulleet ainakaan valittamaan, vaikka he kyllä ovat pyytäneet tulla ovelle jos häirtseväksi menee.
Tuossa selaillessa tuli niin paljon rotuja vastaan, että meinaa iskeä valinnan vapaus. :D

Mies tosin tuossa juuri sanoi, että ystävänsä shetlanninlammaskoira on saanut pentuja, sekarotuisia, joten ehkäpä heitäkin voisi kysellä, ovatko menneet jo =)

Missah:
Onko tuo teidän vanhempi koira ihan vanhus, vai tarkoititko vain vanhempaa kuin toinen?
Mietin vain, että jos on vanhus, voi olla liikkuva lapsi pieni shokki ja kun ei välttämättä saa köllimis rauhaa, voi siinä olla sulattelemista.
Itsekkään en ymmärrä, miten koirista voidaan luopua niin keveästi.
Itse olen aina haaveillut koirasta, mutta vasta nyt alkaa olla mielestäni se oikea hetki koiran hankintaan, koirakin on mielestäni suuri vastuu, joten en ikinä ottaisi koiraa hetken mielijohteesta...valitettavasti tiedän yhden perheen, joka vaihtaa koiraa kuin sukkia :/
 
Huomenta!

Meillä on Pitkäkarvainen collie uros 2,5v. ja tosi hyvin on Leon kanssa tulleet toimeen:) haluaisi aina päästä varpaisiin nuolla pojan puhtaaksi :) alussa oli hieman mustasukkainen kun poikaa huomioitiin enemmän.. kantoi kaikki lelunsa meidän eteen että huomatkaa nyt mutkin :D Ja asutaan kerrostalossa.. hyvin on sopeutunut kerrostaloon kun on pennusta asti olut meillä:) eikä hauku, vaikka colliet ovat aika haukku herkkiä :) ja meillä on viellä kaksi kissaa.. nekin ovat hyvin ottaneet pojan vastaan.. eivät juurikaan välitä edes hänestä :)









 

Yhteistyössä