LOKAKUUN 2007 taaperot, huhtikuussa

Sanonpa minäkin heipat uuteeen pinoon. Vanhaan pinoonkin piti vielä jotain kommentoida, mutta jääköön nyt jutut sinne, en jaksa enää alkaa availemaan. Keiju joskus kehui, miten muistan kommentoida, viime sivuilla kiinnitin huomion, miten itse olit oikein tsempannut :) !

Harmi kun Apinanpoika yhä sairastaa :/ , Meillä sain typyn jo hoitoon ja pääsin siis koulutukseen. Hyvä olinkin ja sain jopa heti pienesti uusia juttuja testata, kun eskarilainen sai isot raivot tässä illalla.

YOdottaja hulluna shopannut :LOL: :p . Ei Viulta tule mitään puuttumaan :heart: . Mä oon oikeestaan ollut ihan ihmeen hiljaksiin lasten vaateostojen osalta :eek: .

Pääsiäisestä... Mitään ei ole vielä suunnitteilla, mutta pieni reissu olisi kiva tehdä, yleensä mun kummien luo ollaan pääsiäisenä menty ja samalla muita sukulaisia nähty. Katsotaan. Virpomiset on tietysti sunnuntaina, vaikka äiti ei huvittaiskaan |O . En pysty silti jättämään välistäkään... Kukko meillä käy aina munimassa ja pääsiäistä oon jo hiukan laitellut kotiin, koristeita mm 3 noitaa lentelee keittiön ikkunoilla ja isoin olkkarissa, kevätruohot vehnästä on kylvetty, mämmiäkin ollaan jo syöty ja muutenkin tietty herkuteltua pääsiäisenä tulee.

Minä kuulisin myös mielelläni hyviä ostopaikkoja tms Tallinnasta :attn: :attn:. Vai onkos siellä jo kaikki ihan suomen hintaa paitsi viuna ehkä... Ja Tin, ettei oltais samalla laivalla :D ? Me mennään sillä Prinsesillä 24 pv, just tänään varasin matkan, kahden hyvän kaverin kanssa tuo reissu tehdään :D B)

Minä jäin rokotteesta myös siihen kuvaan, että sitä ei ole aiemmin vielä annettu ja että seuraamukset tulee nimenomaan vasta myöhemmin n 10 päivän päästä. Meillä tämä kuume osui siihen, mutta tiedä sitten onko rokotteesta vai muuten vaan.

Nyt sohvalle hetkeksi lukemaan ja ajoissa nukkumaan. Viime yö meni taas ihan keturalleen, neiti oli vähän väliä sängyssä pystyssä ja käsiä minua kohti osottelemassa |O . Päätin, etten ota viereen, kun on tainnut taas tulla tavaksi |O . Välillä tuli jo sanottua tiukkaankin sävyyn "Pää tyynyyn NYT!"
 
:kieh: miä oon vihainen... v...ttaa ja rankasti... aivan kaikki! |O :headwall: Ukolle en puhu mitään koska ittenio tietäen tulis sanottua kaikkea mitä sylki suuhun tuo |O :kieh: Suojelen lasten korvia :whistle: |O

Joten merkaukseksi jää kun en jaksa muistaa lukemaani :ashamed:
 
rontti,YO ja Krisu kiitos vastauksista :D Pitää tarkkailla että tuleeko silti ens viikollakin kuumetta vai onko nyt vain. Neiti istui koko illan sylissä :heart: Miula on meneillään yksi näyttöviikoista.Näyttö oli tänään ja loppuviikko kotona kirjallisia töitä.Mitenköhän ehdin mitään kirjallisia tekemään kun neidin kanssa kotona huominen päivä...

tinakenkätytölle rentouttavaa vapaa iltaa :hug: Tuuhan sit kertoo miten tyttöjen yökyläily meni.

pääsiäisestä mie en oo mikään pääsiäis ihminen.En ole ikinä jaksanut mitään ruohoja laittaa kasvamaan tai sisutanut muuten pääsiäistä varten erikoisesti. Pitää vissiin yrittää kuitenkin virpomavitsat vääntää.Haluisko joku tehdä miun puolesta? ;) Pyhinä lähetään Raumalle asti kummeille kylään. Jännittää jo valmiiksi automatka kun neiti ei autossa pahemmin viihdy

Tiipiille ja Tuutille :hug:

Mies suunnittelee ja hinkuu uuden auton perään ja pari viikkoa on puhunut ja uneksinut volvo v70 Onko teillä kellään kokemusta volvoista?Onko hyvä auto jne.? Mie oon vähän jarrutellut häntä ku itse mielummin haluisin toyotan...
 
tosta 1.½v rokotteesta,myö saatiin se jo silloin tammikuussa,se on MPR tehoste tai jotain sinnepäin,ja tasan 7 vuorokauden kuluttua tuli korkea kuume.
nyt ei onneksi tartte mitään piikkejä ens viikolla kun mennään sinne lääkärineuvolaan..

jepulis,töihin se olis kammettava..ei oikein nappaa yhtää..onneksi huomenna on jo perjantai
|O
 
Huomenta!

Mies vei Annin kerhoon, ihanaa kun ei tarvitse lähteä suoraan aamulla Mintun kans vääntäytymään ulos. Kyllä nuo kerhoviemiset on veemäisiä, Tuutiksella vielä hurjempia kuin meillä |O

Tin, ei meillä ole vielä värisuoran alkuakaan kun ei sitten ehditty saada kokoa 92 :( Sieviä pukuja ovat, mutta sellaista tuulipukukangasta, joten eivät käy rymyisimpiin leikkeihin.

Löydettiin muuten eilen hulluilta päiviltä Fisher Pricen uusi lelu joka on ollut tosi suosittu. Oli tarjouksessa 9,90 , käsittääkseni maksavat normaalisti n. 50 euroa :eek: Tuohon hintaan kehtas ostaakin vaikka ei paljon leikkisikään enää. Onpa tuo isosisko 4 veekin ollut tuosta innoissaan :)



Pitäisi siivota ja tänään olisi piiitkästä aikaa kutsutkin. Vissiin viimeksi kuukausi sitten käynyt, huh, osaakohan sitä enää. Viimeisen tentinkin ajattelin huomiseksi tilata, sitten sais koululta tilata valmistumispaperit ja alkaa etsimään töitä, muutama kiva paikka oli tullutkin nyt hakuun.

Mukavaa päivää kaikille


:wave:
 
Vip: Mulla on kauppakassina volvo V70, ja en ihan heti välttämättä vaihda toiseen.
Tuossa nyt on kaikki varusteet ja turbo. Pyörii hyvin taajama-alueella ja tosi mukava kärryytellä pitempää matkaa, iso auto kun on. Tosin vie sitten sitä bensiiniäkin.
TOSIN, mun mielestä tuolla on kyllä kohtuu huonot tilat, silleen kun ajattelee, että jos joskus pitäs vaikka kolme istuinta saada mahtumaan taakse, niin ei hyvää päivää, mutta liekkö semmosia tiloja muissa kun sitten niissä oikeen perhekopperoissa. :x
Mutta esim kaks istuinta mahtuu hyvin, siis esim turvaistuin ja turvakaukalo. Eteenkin jää kohtalaisesti tilaa kun on istuin selkä menosuuntaan.
Mutta mä voin kehua sulle volvoa vaikka kuin, pois en välttis tosiaan ihan heti vaihda, uudempaan kyllä, mutten merkistä pois.

Juu MPR rokote aiheuttaa oireita vasta viikon päästä ja se annetaan noin puolentoistaikävuoden tietämillä. Mä meinasin olla nyt 1½ vuotis neuvolassa olla ottamatta sen ja hakea sen sitten kesemmällä. Juho kun just sairasti muutaman viikon, niin en viiti rokotteella sairastuttaa heti. Liekkö sillä kamalasti väliä ottaako sen 1v 6kk vai 1v 8kk...

sairastelijoille paranemisia ihan hirmusesti!! :hug:

mun tekis mieli purnata teille anopista, mutta tulis niin äkästä tekstiä että huh..
Tai anoppina tosi ihana, mutta mummona on yks itse piru :/ on meinaan naksahtanut tuo mummovaihde vähän yli ja nyt on semmonen lässyn lässyn mummo että :x :x mutta jos nyt jätän sen suurimman purnaamisen kuitenkin väliin.
Onko muilla samaa "ongelmaa", eli jos lokataapero on eka lapsenlapsi, niin onko isovanhemmasta/isovanehmmista tullu ihan mahdottomia??
siis tarkotan just sitä, että ollaan yltiö varovaisia, lässytetään, lirkutellaan, suukotellaan jne. ihan liikaa :x on ihan kamalaa seurata tota vierestä.. :x
 
vipille äkkiseltään kommentoin autoasiaa. Viimeksi, kun oltiin vaihtamassa autoa, käytiin koeajamassa monenlaisia farkkuja. Mie inhosin tuota volvoa :ashamed: Minusta kamala ajettava, kuin valtamerilaiva. Ja etuikkunan palkit rajoitti minulla kamalasti näkökenttää esim risteysalueella. Ihanan isolta ja tilavalta se vaikutti. Mutta muuten mie en tykänny siitä koeajon perusteella. Päädyttiin Toyota Avensikseen. Ja siitä olen tykännyt, niin kaupunki- kuin maantieajossa. Me ajetaan säännöllisesti pitkiä matkoja mummolaan yms (3-4 tuntia kerralla) ja tuon ratissa viittin ajaakin. Mazda taas oli kamalan meluisa maantieajossa. Ja mies raakkasi sen pois, koska niissä on ollut uusissakin autoissa ruosteongelmaa. Muista merkeistä en muistakaan mitä mieltä oltiin...

Mie en autojen kestävyydestä yms mitään tiedä. Minä teen päätökseni koeajon perusteella (ja tunnepohjalta). Mies sitten saa miettiä nuo muut jutut. Huollot ja ruostuvuudet. Menkää koko perheen voimin koeajamaan autoja. Ja ottakaa lapset ja istuimet mukaan :wave: Sillain se selviää onko tiloiltaan sopiva. Meillä oli koiraboksi ja vaunut mukana aikoinaan. Ne kun oli se syy miksi farkku nimenomaan tarvittiin. Ihan positiivisesti suhtautuivat liikkeessä. kun kysyttiin saako sovittaa :D
 
Täällä edelleen ollaan ilmeisimmin noron kourissa :x Sara taas vuorostaan ripuloi minkä kerkiää ja aamulla oli lapaluihin asti täynnä sitä itseään :x Onneksi ei sentään yrjöillyt, kun tuo ripuli on helpompi siivota. Kolmatta päivää p lentää kuin varpusparvi ja voinen olettaa että lentää vielä seuraavat kolme päivää..?! :eek: Toinen tauti tän vuoden puolella jo. No...viimeksi oli tällainen, olisko ollut rota? Kolme vuotta sitten kaikilla lapsilla ja heti perään kaikilla ripottain vesirokko, joten eiköhän tämä taas kestetä ja voidaan sairastaa seuraavan kerran kolmen vuoden päästä :saint:

Autoista on ollut teillä puhetta. Meillä ei volvosta mitään kokemusta, mutta hankittiin juuri toinen auto. Minä etsin netistä ja löysin söpön miniauton Peugeot 206 trendyn. Turbo dieselkin vielä :D Mulla EI siis minkään valtakunnan tajua autoista, sillä en omista ajokorttia vielä :D Kuitenkin mun kriteerit oli: pieni, vähäkulutuksellinen, kivan muotoinen ja hyvän värinen :D B) Mies kävi katsomassa ja koeajamassa ja teki kaupat :D Siis mun silmä ei taaskaan pettänyt, olin valinnut hyvän auton. :D No, kohta alkaa mun autokoulu miehen opettamana, jahka hän käy vielä poliisilaitoksella hakemassa luvat ja kerkiää käydä auton muutoskatsastamassa. Sitten jonain päivänä mä voin ajaa vaikka maailman ääriin :D

Pupu:Meillä ei onneksi ole mitään päänvaivaa anopista, sillä häntä ei voi vähempää kiinnostaa Sara, saatikka mun lapset edellisestä elämästä ;) Hänellä on vain yksi ja ainut lapsenlapsi, joka saa hänen jakamattoman rakkautensa, ylitsevuotavan huomionsa ja ihailunsa eli mun miehen lapsi edellisestä liitosta.
Olen oikeasti todella tyytyväinen, että näin on sillä mun ei tarvi häntä edes tavata. kerran ohimennen törmäsin kaupassa, mutta vuosipäivää siitä milloin sain lopulta tarpeekseni vietetään muistaakseni 12.4. B) Ja voin sanoa että on ollut elämäni parhain vuosi hänen suhteensa. :D

Eipä tänne kummempia. Sara heräsi 7:10 ja odottelen josko siitä' tehot kohta loppuis, että sais sen nukkumaan...? Pääsis vähän itsekin pitkälleen.. :saint:
 
Tallinnan kyselijöille....

Eipä siellä enää kauhena halpaa ole..... :| muuta kuin se viina. Niin ja siis kannattaa käydä Superalkossa, se on ihan siinä Tallinkin sataman lähellä, sinne on kyllä hyvät opasteet :LOL: (sieltä saa ainakin sitä Safari Lonkeroa ja se on kyllä hyvää.....semmoinen seepran näköinen tölkki).

Virukeskukseen(Viru hotellin vieressä ihan keskustassa) kannattaa mennä käymään siellä on paljon pikku kauppoja, ja esim. Kaubamajassa on lapsille kaikkea kivaa :whistle:
Siellä on myös kenkäkauppoja joissa kengät ja laukut on edullisia ja todellakin muoti sellaisia....

Sieltä löytyy myös Amarillo ruokaravintola.

Vanhassa kaupungissa on myös kivoja ruokapaikkoja, ja niissä on suht halpaa ainakin kaikki kehuu niin. Ja siellä on halpoja kukkakauppoja (pitkä rivi)....Kannattaa ottaa laivalta infosta lehti jossa on kerrottu eri ostospaikkoja.

Lisäksi löytyy Sadamarket ja Merekeskus jossa on paljon vaatteita ja laukkuja yms. esim. Hello Kittyä ja Autot elokuva vaatteita yms.

Kaikkiin näihin on lyhyt n. 10 min kävelymatka Tallinkilta, Vikingiltä on Sadamarkettiin lyhyempi matka mutta keskustaan hieman pidempi.

Voi kun taas pääsis käymään Tallinnassa...... |O
 
Mie olen itekseni diagnosinoinu, että meidän nukkumaanmeno kitinät ja yölliset kätinät johtuvat kasvukivuista :whistle: Nettiä selailemalla löysin, että useimmiten sitä esiintyy 3-12 vuotiailla lapsilla, mutta jo yksivuotiaalla voi olla kasvukipuja. "Yleensä kasvukipuja esiintyy fyysisesti aktiivisilla lapsilla, joten kasvukivut liittyvät mahdollisesti lihasten rasituksesta johtuvaan palautumisprosessiin." Ja meitin poikahan on turhankin touhukas menijä :| Lisäksi löysin maininnan, että kasvukivut ovat jossain määrin periytyvä ominaisuus. Minulla on ollut todella kovat kivut lapsena jaloissa. Oikeastaan juuri ne omat kokemukset sai epäilemään, että nuo kätinät olisikin kasvukipuja.
Iltaisin poika nukahtaa helposti. Mutta sitten herää, kääntää ja vääntää sängyssään ja kätisee. Yksi ilta sitten tajusin, että tuo liikehdintä on ihan samanlaista kuin itselläni, silloin kun jalkoja todella särkee. Kokeilin rauhoitella hieromalla pojan jalkoja ja hää sammui heti :eek:
"On tyypillistä, että kasvukivut ilmaantuvat terveellä ja normaalilla lapsella keskellä yötä, yleensä puolenyön jälkeen." Poika on herännyt säännön mukaisesti yöllä yhdeltä. Hän ei varsinaisesti itke tai huuda, vaan pitää sellaista aiai-valitusta. Tuolloin ei siedä, että peitto laitetaan jaloille tai että jalat koskee mihinkään. Hierontaa kokeilin ja sillä rauhoittui.
Eilen, kun nukkumaan meno taas oli sitä, että nukahti ja heräsi kitisemään, nukahti väsymykseensä, heräsi -kierrettä, annoin Panadolia. Sen jälkeen nukahti ja jatkoi uniaan rauhallisemmin. Pinnasängyssä makaavan lapsen jalkojen hierominen ei mikään kovin ergonominen asento ole, varsinkin kun kohtaukset voivat kestää 10 minuutista 5 tuntiin |O
Ajattelin vielä 1½-neuvolassa jutella tästä asiasta, mutta mitäs mieltä te olette? Olenko ihan hakoteillä ja kätinä vain on normaali vaihe taaperon elämässä.
 
helou leidit :wave:

lukemassa oon käyny mutten oo joutanu kirjottamaan..meiltä lähti tuos tiistaina se hoitokoira takas kotia ja voi elämä miten jo ikävöin :D oli nimittäin kuin kopio empusta,paitsi eri väri ja sukupuoli..
koissu pitäs viiä trimmaukseen,jippijaijee,pääsee noista karvoista eroon :kieh:
huomenna vissiin haetaan se uusi sohva,jahka keittiön verhot tulee nii laitan uusia sisustus kuvia teille..
auto meil on opel omega sport,v6 koneella..ihana auto,mutta etsitään volvo v40,niinköhän se oli, ja t4 sellasta..
muutamia on vastaan tullu mut ei tarpeeks hyviä..laatikko mallin volvoo en suostu ikinä ottamaan,ei vaan oo mun auto,kun on niin iso :/ mut sen pyöree peräsen juu otan heti :p
meillä ois ens torstaina se lääärineukku,huomenna perhekerho ja pitää lähtee pajuja tänään metsästä hakee,saa pojuki muutaman vitsan vääntää :LOL:
 
Terveppä terve....

Käytiin tänään 1,5 vuotis neuvolassa...itse lääkäri on vasta toukokuussa kun aikoja tosi huonosti.
Pituutta oli 80.7cm ja painoa 11345g että hyvin kasvaa käyrillä.

Meillä sanavarastosta löytyy vaan heppa,pappa ja kun kysyy että miten auto sanoo niin neiti vastaa että brum,brum....ja ihan innoissaan leikkii pikkuautoilla.

Meillä olisi luultavasti toukokuussa IFV kun tuota pikkukakkosta ei näy eikä kuulu.Missään ei mitään vikaa ole mutta ei niin ei.Inssikäään ei tuonut tulosta.

Meillä on neidillä välillä kauheet uhmakohtaukset.Tuttia syödään vaan ku nukutaan.
Neiti nukkuu kiltisti edelleen 20-09 ja päiväunet yleensä 2h....että silleen tosi helppo lapsi.

Välillä ruoka tökkii mutta eipä tuo vielä ole itteensä nälkään tappanu...poskissa löytyy pyöreyttä.

Tuossa pari kuvaa




 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Eilen, kun nukkumaan meno taas oli sitä, että nukahti ja heräsi kitisemään, nukahti väsymykseensä, heräsi -kierrettä, annoin Panadolia. Sen jälkeen nukahti ja jatkoi uniaan rauhallisemmin. Pinnasängyssä makaavan lapsen jalkojen hierominen ei mikään kovin ergonominen asento ole, varsinkin kun kohtaukset voivat kestää 10 minuutista 5 tuntiin |O
Ajattelin vielä 1½-neuvolassa jutella tästä asiasta, mutta mitäs mieltä te olette? Olenko ihan hakoteillä ja kätinä vain on normaali vaihe taaperon elämässä.
Meillä Anni 4½ v on nyt alkanut kärsiä näistä kasvukivuista. Meillä on auttanut täysin se, että ensin laitetaan jalkaan illalla sukkahousut tai polvisukat ja päälle pitkävartiset villasukat tai villasukat ja säärystimet. Koitappa! Loppui ihan heti. Anni saattoi koko yön unissaan säpsähdellä ja valittaa ja kun herätin ja kysyin mikä on, valitti jalkoja. Villa ja puristava tunne (sukkikset tms) pohkeessa yleensä auttaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
tosta 1.½v rokotteesta,myö saatiin se jo silloin tammikuussa,se on MPR tehoste tai jotain sinnepäin,ja tasan 7 vuorokauden kuluttua tuli korkea kuume.
Me saatiin toi rokote kans jo tammikuussa. Ei onneksi nostanut kuumetta. Neukkutätsy sano, et 5-10päivän kuluessa nousee kuume jos on noustakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Vitsit mä olisin halunnu tollasen Micaelille. Ei vaan eilen päästy HP:lle, kun poika oli kuumeessa.
Tänään uskallettiin jo mennä, kun ei kuumetta enää ollut. Ja mulla alkoi pää hajota täällä neljän seinän sisällä.
Ostin sitten Plaston kottikärryn pojalle, 9,90e oli silläkin hintaa :) Poika tykkäs hirmusesti :)



Siinä kuvaa pojasta pihalla tänään uuden kottiksen kanssa :heart:


Alkuperäinen kirjoittaja P u P u:
Onko muilla samaa "ongelmaa", eli jos lokataapero on eka lapsenlapsi, niin onko isovanhemmasta/isovanehmmista tullu ihan mahdottomia??
siis tarkotan just sitä, että ollaan yltiö varovaisia, lässytetään, lirkutellaan, suukotellaan jne. ihan liikaa :x on ihan kamalaa seurata tota vierestä.. :x
No mun äitini ei ainakaan oo tollanen.. Välillä tuntuu, et sitä ei kiinnosta pätkääkään.. Mut sit sillä on taas päiviä, et se tykkää ja puuhailee pojan kanssa.
Mun isä asuu kaukana, joten sekään ei oo..
Mut sit pojan isin vanhemmat.. Ei nekään niinkään lässytä yms, mut ne ostelee kaikkea pojalle... ja mulle.. Siis ei siinä muuten mitään, mutta pelottaa, et poika oppii liian hyvään ja mulla ei varmasti ole itsellä ikinä varaa ostaa samalla tavalla leluja tms pojalle, kun mitä isinsä vanhemmat ostelee.. Ja mulle tulee itelle olo, et oisin kiitollisuudenvelassa niille, kun mullekkin ostelevat...Ei olla tunnettu pitkään pojan isin vanhempien kanssa...
 
Tervehdys uuteenkin pinoon ja kiitokset Tuutille :flower:

Topsy
Meillä on tuo tuoli ollu reilun vuoden ja on kyllä ollu tosi tykätty kapistus. Sen avulla Peppi on oppinu vaikka mitä, ja Sannikii tykkää sen kanssa keikkua.

Hipkukka
Meidän kolmosella, Ronjalla, alko kasvukivut 1v1kk ikäsenä. Jalkoja on kuvattu, ultrattu, tutkittu monesti ym ja diagnoosina on kasvukivut, joskin epätavallisen aikaisin alkaneina.
Kivut oli just yöllä, aika useinm aamuyöllä, liikunnan, ulkonaolon tai saunan jälkeen. Muutaman kerran oli turvonnut ja kuumottava polvi. Sen takia oli jopa reumaepäily. Hieronta ja lämmin vaatetus helpotti ja riittävä määrä kipulääkettä. Lääkäri nimenomaan sanoi, ettei kasvukivuissa pidä kuulostella, meneekö itsekseen ohi ja siten aiheuttaa lapselle tarpeetonta kärsimystä, vaan antaa se lääke aina tarvittaessa. Buranaa annettiin maksimimäärä. Kivut helpotti vasta viime vuonna eli kun tyttö oli 5v. Talviaika jostain syystä oli pahempaa aikaa.
Mutta jos on epätavallisen kivulias, jäykkyyttä nivelissä, kävelyvaikeuksia, kuumottavia niveliä, punoitusta, monesti viikossa, niin kannattaa mennä lääkäriin .

Sannilla on jo 2 rokotusta roikkumassa. Vuoden lopulla oli jatkuvaan kipee ja sitten tuli se paha ihottuma, niin en siihen halunnu enää mitään rokotusta sotkemaan tilannetta. Nyt en sitten oo saanu aikaseks ees tilata neukkuaikaa. Enkä kyllä ees tiiä, että kuka neitiä siellä kerkeis käyttää...
Eilen oli mummo sitten antanu Sannille lohikeittoo. LOHIKEITTOO!! kun ei neiti siedä kalaa :headwall: :headwall: :headwall:
Viime yön sitten huuti, kiemurteli, raapi itteesä, yski ja kakoi. Posket punottaa ja peppu kans. Saas nähä, kun tuolta herää, että millanen iho on :headwall:
Kyllä kaks tai kolme kertaa tuli asiasta mainittua.
Äitin vien tänään kaihileikkaukseen, joten on seuraavat 3 viikkoo melkosta aikatauluttamista noitten töitten kanssa, kun ei oo lapsenvahtia.

Sairastelijoille iso :hug:
Ja vauvapuuhiin puhaltelen +++++
 
noista kasvukivuista vielä,muistan ihan selvästi,kun itselläni niitä oli,olin kylläkin jo isompi 5-6 vanha,mutta ihan kamalan ärsyttävä tunne..joten kyllä ihan suosiolla lapselle särkylääkettä annan.

 
Tyttöjen yökyläily meni ihan hyvin :) ainut oli että Peppi ei meinannnu millään asettuu nukkumaan...loppujen lopuksi oli nukahtanu vasta klo 22.00 mummon viereen :D ja sitten aamulla oli heränny ihan nuhasena ja kauhea yskä oli kans tullu :( No pääasia et siellä yöpyivät ja saatiin miehen kanssa hetki huilahtaa. syömässä käytiin sillon illalla ja aamulla nukuttiin pitkään :D sain vielä maalattua eteisenkin! mutta kyllä kiitos joku vois ottaa uudestaankin tytöt yökylään :wave:
 
Kivoja kuvia lapsukaisista =)

Tänne ei mitään uutta maan ja taivaan alla. Piha on märkä kuralammikko :kieh: Ja Kipsun kanssa kilpajuoksua mennäkö kuralammikkoon istumaan vai ei... Välillä äiti häviää nopsalle neidille. Pihalla nuo tykkää nyt touhuta kun on lämpimämpää ja vettä ympärillä...

Pitäis lähteä syöttämään äidin karvakasat kun äippä lököttelee etelän auringon alla...
 
Kasvukivuista Kiitos vastauksista. Mie olen pojalle särkylääkettä suosiolla antanut. Omat kasvukipuni olivat niin pahat, että muistan vieläkin ne :'( Monesti nukahdin väsymykseen ja heräsin uudestaan jalkojen särkyyn. Miun äiti ei tainnut koskaan tajuta miten kovat säryt oli, taisi vain ajatella, että kasvukivut ovat normaalia kehitykseen kuuluvia ja menevät itekseen ohi. Ja meneväthän ne, mutta ei niiden vuoksi pitäisi joutua öitään valvomaan. Olenkin joskus sanonut, että armeliainta kasvukivuista kärsivälle lapselle on antaa nuijanukutus... Mie olen aika paljon jo ennen pojan syntymää noista kivuista lukenut. Kärsin niistä vielä silloin tällöin (mikä sekin on ihan normaalia). Ja monessa paikkaa on korostettu kunnollisten jalkineiden merkitystä. Siksi olenkin sen päätöksen tehnyt, että kumisaappaita vältellään ja tukeviin, kunnollisiin kenkiin panostetaan.

Mileko Meillä ei meinaa anoppi millään muistaa, ettei kala ja varsinkaan lohi, sovi pojalle. Aina kun ollaan siellä kylässä tarjoaa jotain kalaruokaa. Sitten ihmettelee, etteikö jo näin iso voisi samaakin syödä kuin muut :headwall: Joka kerta...

Täällä on melko lämmintä tänään... varjossa mittari näyttää +7,5. Aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta, joten kuuma tulee talvikamppeissa. Erehdyin lenkille lähtemään talvitakissa |O Pojalla onneksi oli kevyt vaatetus,joten riitti kun otin peiton pois vaunuista, niin ei ihan paistunut. Tää on tätä tää kevät taas, pohtimista mitä lapselle pukee päälle pihalle tai vaunuun, kun lämpötila vaihtelee jo päivän aikana reilusti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirkku87:
Mut sit pojan isin vanhemmat.. Ei nekään niinkään lässytä yms, mut ne ostelee kaikkea pojalle...
Meillä miun äiti on samanlainen. Tosin ostelee lähinnä vaatteita ja kirpputoreilta. Mutta kyllä joka kerta mukaan eksyy joku lelukin, varsinkin pikkuautoja. Vielä en ole sen kummemmin asiaan puuttunut, ehkä sitten vanhempana huomautan, jos sama jatkuu. Ei se minusta ole kiva, jos poika aina mummulle mennessä ajattelee, että sieltä saa leluja. Kyllä mie haluisin, että poika ajattelis enemmin, että mummola on paikka jossa on kiva olla mummun kanssa.
Poika on ainoa lapsenlapsi miun äidille ja hää on aina hössänny serkkujen lapsia yms. Joten hyö oli vain helpottuneita, kun nyt miun äiti hössää ja hyssää nykyään meitin poikaa :LOL: Kertoo varmasti jotain siitä miten höpsähtänyt miun äiti on.
Toisaalta miun äiti on myös paljon rahallisesti tukenut sisaruksiani. Minua ei niinkään, mie olen aina ollut se parhaiten toimeen tuleva (äitini sanoja). Minulla ei ole oikeastikaan ollut tarvetta ja kai äitini kokee jonkinlaista huonoa omatuntoa siitä, että sisarukseni ovat saaneet niin paljon enempi. Joten haluaa nyt sitten kustantaa pojalle kaikenlaista. Meillä tuota ostohysteriaa hiukan hillitsee onneksi välimatka, muuten olisi varmasti jo monesti minulta hermot mennyt,
Anoppia taas en ymmärrä. Mielissään on lapsenlapsesta (ei eka), mutta ei yritä leikkiä pojan kanssa yms ja muutenkin tuntuu, ettei huomioi poikaa mitenkään ylimääräistä. Pakolliset synttäri- ja joululahjat kyllä hommaa ja kuulumiset kysyy.
 
Anoppi :headwall: :headwall: Joka kerta tuo sen helvetin Natur mikä lie karkkipussin "kun ne on niitä terveellisiä". Minä lyön sen aina kaappiin ja sanon ettei Annilla ole tänään karkkipäivä. Koen että mulla on oikeus päättää milloin oma lapsi syö karkkia. Syön sen ite aina sit illalla :p :ashamed: Tiedän, tylyä, mutta ei se anoppi muutenkaan mikään unelma ole, en jaksa nyt selittää enempää. Mut kerran jopa tokas että "ei viitsi olla tuomatta jos se Anni sitä odottaa ja sitten pettyy". Voi luoja että mummosuhde luodaan karkkipussin ympärille... |O Juuh, oon vähän hermona ton asian suhteen, tuli varmaan tekstistäkin ilmi ;)
 
Jaahas, täällä ollut puhetta isovanhemmista. En taida uskaltaa sanoa tällä hetkellä mitään. Olen sen verran raivon höyryissä että jos alan suoltamaan niin sitä sitten tulee tuutin täydeltä. Olen siis raivona nyt minun vanhempiini. Taas oli päässyt lasten serkkupoika mummun ja papan mukaan mökille ja sisko soittaa hehkutti kuinka hänellä on vapaata koko viikonloppu. |O |O |O Olin ihan raivona kun meidän lapset ei ole päässyt vielä kertaakaan mummun ja papan mökillä sekä lisäksi siitä että kun meidän äiti tietää millainen viikko mulla on takana, eikä kertaakaan ole edes millään lailla tarjonnut apujaan niin sitten kehtaa ottaa tuon yhden "ottolapsen" jälleen kerran mukaan sinne. :headwall: :headwall: |O |O Ei mene ihan tasan "onnenlahjat" täällä päin |O |O Minä en kerta kaikkiaan aina ymmärrä miten kehtaavat olla noin epäoikeuden mukaisia.

No jotain hyvääkin kerrottavaa. Meillä ollaan parannut ja sitten toinen on se, että yksi mun siskoista on synnyttämässä tällä hetkellä serkkupoikaa meidän ipanoille :heart:
 
Kiitokset autovinkeistä. :D

Miula elimistö alkaa vissiin reagoimaan väsymykseen.Menin yöllä taas töihin ja en ehtinyt olla kuin 3h kun tuntu että taju lähtee.Söin ja kaikki tulikin samaa reittiä ulos. Pari kertaa tuli oksennettua ja toinen pääkin tervehti pyttyä.Lähin kotiin ja nukuin 5h "päikkärit".Etova olo jatkunut ja muutoinkin olo kuin haudasta noussut. Jospa olisi vain mahatautia?

isovanhemmista juttua teillä...Miulta tulisi monen monta sivua anopista mutta en taida jaksaa kirjoittaa.Rupeisi vaan ketuttamaan entistä enemmän |O |O Olen kiehunut sen takia jo pari päivää. Pikana selvennän että hän aina kyselee milloin neiti tulee hoitoon ja kun tartteisin hoitajaa tai kysyn että sopisiko niin näen jo hänen silmistään että rupee kelaamaan että mitä sitä sillon muuta olisi.Nyt kysyin huomiseksi kun olisi kaverilla juhlat, olisin vain käynyt sielä niin anoppi päätti että ovat juuri sinä hetkenä ajelemassa asunto autolla kun ei ole tullut vielä ajeltuun |O VOI V*** eikö se parempaa teko syytä keksinyt ettei tartte katsoa neitiä.Puhumattakaan sitten kun miula on LA niin ei varmasti ota neitiä hoitoon silloin synnytyksen ajaksi kun la on kuitenkin juhannuksen tienoolla. |O Joo mutta nyt jätän purnaamatta.Verenpaine alkaa uhkaavasti kohota :whistle:
 

Yhteistyössä