LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Täytyy kokeilla. Oon kai liian usein ottanut sen pinniksestä pois. Nyt kun käyn laskee sen makuulle niin huutaa pystyssä ennen kuin kerkeen ovelle.
juuh niin meilläkin tekee. Nousee jo käsiä vasten kun lasken. Mut kumman äkkiä rauhoittuu kun tajuaa että näkee puhumattoman selän vaan. Toivottavasti teillä auttaa!

Mä en nosta ikinä pinniksestä. Joskus yöllä jos on ihan hysteerinen, mut tätä on tapahtunut ehkä kahdesti. Minttu menee ihan sekaisin kun nostan sen, luulee että lähdetään alakertaan. Otan joskus tuolin viereen ja pinnojen läpi juttelen, unijuttuja. Mut nää pipanat on niin erilaisia, hankala auttaa toista kun on niin erilaiset kuviot ja tottumukset.
 
piituli: toi paikka oli ihana!ja ei ois paha se 33ekua per nuppi.
ja omat ruuat ja sidukat jokainen vois tuua,minun puolesta.

ja ilman lapsia minunki mielestä,saatas rauhassa jutskata ja tutustua!
muoks:mutta toki lastenkin kanssa onnistuu tuleminen!!



 
ILTAA, ILTAA!!!!

Ihan älytöntä kun ei muka kerkiä istua sen vertaa persiilleen, että kirjottasi jotaki... Tai sillon ku istahtaa niin sammuu saman tien :ashamed:

Pikaisesti selasin taakse päin ja sieltä sattu silmään Keijun kysely Duphalac tms. litkuista. No me ollaan epäsäännöllisen säännöllisesti käytetty nimenomaan sitä Duphalacia kun lääkäri sanoi, että se on kaikista vähiten suolen toimintaa muuttava litku. Levolac on ilmeisesti toinen samamoinen aine, mutta meillä se ei kertakaikkiaan toiminut :eek: Vaikka pullon olis juottanu, niin kakka oli niin kovalla että itkun kanssa se oli tehtävä. Duphalac on toiminu aina päivän viiveellä, mutta toimii kuitenkin.

Ja Topsyn sisustusonkelmaanko sitä piti ottaa kantaa :D ;) Taitaa olla jo remppa ja tyyli tehty, mutta mulla tuli heti mieleen puhtaan valkonen seinä, jossa on samalla tavalla ISO kuva kun oli siinä nalletapetissa joka oli yhtenä ehdotuksena. Ja se kuva olis tietenkin Hello Kitty! Samalla ruskealla, kuin se fatboy, ne ääriviivat, rusetti vaaleanpunaisella ja nenä vaalean keltaisella. Siitäpä sitten esim verhoihin ja mattoon sitä vaaleankeltasta, kalusteisiin valkoista, ja vastapäinen seinä sillä vaaleanpunaisella. Samoin joihinkin pikkutekstiileihin, tyynyihin tms. sitä vaaleanpunaista, ja ripaus ruskeaa. Sille vaaleanpunaiselle seinälle sitten eri kokoisissa valkoisissa kehyksissä valokuvia, piirrustuksia jne. Olikohan liian imelää ja huonosti selitettyä....

Eli muutettu on ja enää ei puutu kuin listat ja lauteet :D Ainut vaan, että minä oon aika hyvin sairastellu koko viime viikon, niin einpä ole paljoa ylimääräistä jaksanu tehä :ashamed: Eli hommat seisoo... Mut kyl se tästä :)

Ja voi hitsi että te käsityöimmeiset jaksatte vaan mua hämmästyttää :eek: Jos mulla ei ole aikaa (omasta, laiskasta mielestäni) tehä minkäänmoisia ompeluhommia, niin miten teillä useamman pienen lapsen äideillä on |O :eek: Mun saamattomuus vaan korostuu tässä seurassa :ashamed: :D Ihan mielettömän hienoja juttuja oli taas Tuutilla!

Ja mökille tullaan toki, mukelon kans tai ilman! Ja tuo Piitulin ehotus näytti tosi kivalta :)

Ja Susalle piti tosiaan kommentoimani,e ttä niinku Topsy tuossa jo kertoi, meillä tuo systemaattinen unikouluttaminen ei toiminu. 2 otteeseen se on kokeiltu ja Sikke on näköjään sen verran sitkeä tapaus, että vielä 2 viikon jälkeenkin saattoi huutaa 2-3 tuntia :eek: Että samassa typerässä veneessä täällä ollaan kuin teilläkin! Kaikki meijän yhteinen aika menee siihen, että mies makaa makkarin lattialla nukuttamassa neitiä :headwall: Parhaimmillaan tosiaan se parikin tuntia... Suoraan sanottuna vituttaa välillä :ashamed: Mulla ei hermo kestä maata siellä, mutta mies kun on aina niin rättipoikkiväsyny, että nukahtaa sinne, niin sille on kuulemma se ja sama että makaako se siellä 15 min. vai tunnin. Toki se 2 tuntia veetuttaa jo sitäkin :kieh: Viime yönä neiti päätti pitää konserttia puoli 3sta viiteen :( Eikä muuten niin justiinsa, mutta kun tämän viikon aikana mitä täällä ollaan asuttu, ollaan huomattu että äänet kyllä kulkee naapurista toiseen... Ja meidän makkarin seinän takana nukkuu kerrossängyssä 2 pientä tyttöä (8 ja 10 vee), eli heille täytyis kyllä yöuni suoda... Ja voi :eek: taas se kuuluu tuolla huutavan |O :eek: :headwall: Ei hemmetti.

Joo, tämä lysti loppui tähän...
 
HuuHuu :wave: missä työ kaikki ootte?

Varmastikkin joulu kiireitä kaikilla...
Me onneks mennään anoppilaan valmiiseen pöytään,joten mun ei tartte ressata mistään :D

Tänne ei muuten kummempia kuulu..öisin heräillään sen 1-2 kertaa ja päivisin kiukutellaan ja sitä rataa :LOL:
Soija altistus edelleen menossa ja yhtenä päivänä selkään tuli sellanen parin sentin punanen "kohouma" ,mutta sen jälkeen ei oo mitään enää tullu. Paitti ehkä ollu hiukka ilmavaivaa,mutta tiedä sitten mistä johtuu?!

Nyt naperoa nukkumaan ja itse syömää ja kaffelle!
 
Heipsan jälleen täältäkin.
Kovasti koitan tässä samalla joulusiivoa suorittaa, mutta ei siitä oikeen mitään juhon kans kaksin tule :/ tuo sitä mukaa tyhjentää kun mä koitan jotain siivota, koko kämppä ihan hujan hajan, ei kait auta kun tehä sen minkä voi ja jatkaa sitten illalla kun isäntä on kotona.
Laatikotkin pitäs tehä valmiiks ja muutamia joulu kakkuja. Saas nähä mistä perseestä mä niihin ajan revin. Nyt kyllä pidän pienen huili tauon, ei koko aikaa jaksa.

Viikonlopun reissusta selvitty, kivaa oli ja kummityttö sai kauniin nimen :heart:

jaaha, jos selvittelis ton sähköpostinsa, näkyy olevan 178 lukematonta viestiä tullu :eek:
 
Dogtorin likainen mielikuvitus pisti naurattaa :LOL:
Mammo Meillä ei ees isi kelpaa. Isi ei saa nukuttaa, ei nostaa Eeliä pinnasängystä aamulla, eikä tehdä oikein mitään. :headwall: Toivottavasti johtuu vaan poskihampaista ja menee pian ohi.
 
Ei hemmetti, minä en osaa enää kuin nauraa :LOL: Lähdin äsken käymään lääkärissä, niin hajos auto! Ja siis se meidän suhteellisen uus mobiili, Touran! No ei siin mittää. Ajoin sen niin hissukseen kuin voin isin pihamaalle ja vaihdoin autoa (kunnes olin rapannut lasit ulkoa ja sisältä, eli myöhästyin aika reippaasti...). Lääkäritäti meinasi että pattihan siellä, 1½ cm:n kokoinen läpimitaltaan, että mammografia olis paikallaan. No kun ne vaan sattuu nuo joulun pyhät tuohon mun kannalta mukavasti, niin aika meni tammikuun 8. päivään :eek: Että hyvää joulua vaan!

Huh huh, tämmösiä tällä kertaa.
 
huh,pikaseen kotona käymässä,ja kohta takas töihin.on tänä iltana tuo puurojuhla pukkineen päivineen..siell menee varmaan kaheksaan ainakin :eek: olishan tässä ollu tekemistä kotonakin...

onneksi huomenna on jo keskiviikko,sitten torstai ja perjantai..

meijän neiti ihme naukujainen,koko ajan narisee ja nirisee..ja muuta ei tekis kun pomppis sohvalla..ja kun ei pääse sohvalle niin kahta kauheempi on nitinä.

mammoliinotoivottavasti mammografiassa ei mitään huolestuttavaa..vaikka jo pelkkä patti nostattaa niskavillat pystyyn.. :hug: sinne.

meillä mykkäkouluu(taas kerran), ukko meni ja vaihto auton..ihan ku ei entisellä olis päässy.kuitenkin ihan hyvä ja toimiva :headwall: perkule...ja ihan ku ei olis ollu muuta rahan menoo..mutta kun pitää olla :eek: :headwall: |O
 
Piituli löytänyt hienon mulkeron :LOL: :LOL: meille. Kelpais! Ja tosiaankin olis kiva, kun oltais kaikki samassa mökissä. Mikäs viikonloppu mennään :D ja omilla eväillä varmasti helpoin ja yksinkertaisin :p . Hihiii, kuulkaas, kaikki mammat sinne nauttiin poreisiin!!!!

Susalle tsemppiä! Mun ohjeena sama tyyli kuin Topsylla. Taitaa olla niin, että oot poikaa niin hyvin palvellut, että on vaan oppinut vaatimaan. Eli tovi itketystä, niin sitten voisi toivoa, että alkaisi helpottamaan. Tosin kaikilla ei varmasti suju yhtä mutkattomasti, kuin meillä tai Topsylla.

Mammosta olikin kiva kuulla taas ja suakin olis niin ihana nähdä! Tsemppiä pahkuran kanssa :hug: :hug: . Mäkin voisin suositella yksityistä, että sais mielenrauhan. Kaverilla oli kans joku patti ja tovin ehti olla tosi huolissaan, kunnes sitten pääsi kuviin ja todettiin vaarattomaksi :) .

Niinukalle myös :hug: mykkäkouluun.

Mut nyt mun pitää lähtee hakeen lapset, oon pitänyt ne näin kauan, kuinka olis mennyt työvuoron mukaan :ashamed: . Kun siis mulla vapaapäivä. Ja tääkin aika on mennyt ihan liian nopeeta!! Mutta nyt on joululahjat ostettu ja mulle muutamat meikit :kieh: . Meillä kans kahden pienimmän joulujuhlat tänään :heart: , ihana mennä kattomaan.

Ja Topsy ei taida innostua Mammon Kittystä, muuten kuulosti kyllä hienolta taas mammon suunnitelmat :p . Mä muuten sovitin tänään ittelleni Kitty rannekelloa, mutta totesin sitten sentään, että on liian lapsellinen :LOL: :ashamed:
 
Heippa,

Mammoliinolle :hug:

Susalle myös :hug: mulla nyt ei ole mitään järkevää neuvoa tilanteeseen, kun itsekin olisin yhtä onneton jos tuo ei nätisti sänkyyn jäisi. Meillä nukkumaan meno sujuu mallikkaasti ja Apina on unessa samantien kun sänkyyn laskee. Yöunille kun laittaa illalla, niin silloin kelpaa sekä isä että äiti. Mutta yöt onkin sitten toisinaan yhtä hullunmyllyä, jos poikanen päättää alkaa huutamaan, niin huutaa kans sitten vaikka tunnin jos niikseen tulee. Ja miehen meno yöllä lohduttajaksi on pojalle kuin myrkkyä nykyään. Minä kyllä saan tilanteen rauhoittumaan hetimiten jos tissiä annan, mutta kun en enää mielellään öisin imettäisi :ashamed: Siihenkin kyllä sorrun joskus heikkona hetkenä :ashamed: Ei jaksa mitään tunnin huudatuksia yöllä kun aamulla on kuitenkin töihin meno.

Niinukallekin jaksamista miehen kans. :hug:

Minä olen myös halukas mökkeilemään ja samaa mieltä jo viime vuonna kuin Topsy. :D :saint: Siis ilman lapsia. Topsyn kans voidaan yhdessä mennä vierekkäin takapenkille, sillä kun on kuitenkin lonkeroa repussa mukana :D ;) :whistle:

Rontti; Nuo mun molemmat muksut on siro rakenteisia. Itsekään en mikään iso ole, mutta sirouden ovat varmaankin perineet isänsä puolen sukulaisilta. Minä olen 160cm pitkä, mutta niin kuin olen aikaisemminkin harmitellut, vähän pönäkkä :D :headwall:

Minä huomasin tänään että mulla on kummilapsillekin lahjat ostamatta. Taitaa tulla sressi ja kiire kun siivotakin pitäisi vielä ennen joulua.

 
Juu, se hääkuva oli, mut en enää muista tarkkaan, sen kyl muistan, et nätti oli :) . mut siitäkään ei muistaakseni nähnyt tarpeeks selvästi tai sit muistan jotain muuta kuvaa. Vaan mökilläpä sitten nähdään :D , toivottavasti mahdollisimman moni!!!!!!!! Sänkypaikkojahan ei tarvi kaikille edes olla, yhden yön nukkuu vaikka siideripullon päällä, eks niin ;) .

Juhlat on nyt juhlittu. Meidän neiti osallistui ihanasti moneen leikkiin avustajan kanssa. Ja että oli suloisen hassu näky yhdessä orava-leikissä oravahattu-päässä :heart: . Lapset vaatii... :wave:
 
Huh, olipa ilta. Alla muutama huonosti nukuttu yö ja kiukkupäivä, joten oli omatkin hermot jo tiukilla nukuttaessa. Ensin ei poika suostunu syömään iltapalaa. Ei huolinu puuroa eikä jogurttia |O Väkisin tyrkkäsin pari lusikallista suuhun kiljumisen välissä. Pesulla karkasi ammeesta ja kaatui tietysti kylppärin lattialle. Kun sain yövaipan päälle, teki tietysti lastin puhtaaseen vaippaan. Iltasatua ei jaksanut kuunnella. Unilelua ei löytynyt aluksi mistään. Ja Heti sängynpohjaa koskettaessaan aloitti huudon :kieh: |O :headwall:
Mie kippasin pojan makuulle ja poistuin huoneesta. Kävin käytävässä kääntymässä ja menin kippaamaan pojan uudestaan makuulle. Kävin käytävässä kääntymässä ja palasin kippaamaan pojan makuulle..jne...jne.. jossain vaiheessa aloin laskemaan kippauskertoja ja niitä kertyi 35 :eek: ja ihan alusta en siis laskenu. Koko ajan poika huusi ja monesti nousi ylös samantien kun makuulle sain. En koko aikana sanonu pojalle mitään ja ennen jokaista kippausta kävin käytävässä kiroamassa...
Loppuajasta tuo ei enään jaksanu nousta ylös vaan huusi makuultaan. Kävin kuitenkin 'painamassa' pojan sänkyynsä. Eli laitoin käden olkapäälle ja hetken painoin, jotta poika tajuaisi, ettei häntä silti ihan yksin ole jätetty huutamaan. Samalla tavalla kävin käytävässä kääntymässä siinä välissä ja kas kummaa lopulta tuo hiljeni :eek: no, muutama välihuuto sieltä kuului vielä jonkin aikaa. Mutta, jos eilen ja toissapäivänä nukutukseen meni yli tunti ja nyt noin 40 min, niin on se minulle iso ero. Täytyy huomenna kokeilla oliko vain sattumaa, että nukahti noin helposti...

Mammo :hug: toivottavasti löydös osoittautuu hyvänlaatuiseksi
 
Hipkukalla ollut oikein iltaa. Ja ihana, kun sanoit lopuksi, että nukahti noin helposti :whistle: . Kauanko olet kippausten välissä käytävällä kiroomassa? Itse suosittelisin (vaikka mikä mä oon mitään sanoon :LOL: :LOL: ), että alat venyttää sitä aikaa. Ensin muutamia minuutteja (miten ite kestät), seuraavana iltana vähän kauemmin jne. Täällä peukut pystyssä kaikille nukuttajille, että alkaisi sujumaan nopsemmin!

Sain lapset nukkumaan, imuroin ja pesin vessan. Siinä siivotessa oli aikaa ajatella teitäkin :saint: . Millos Maman la olikaan :attn: :attn: . Voiskohan nyytti olla jo kainalossa? Vaikka kaipa Mileko tulee heti ilmottamaan :attn: :attn: ?? Missäs Mileko on? Ja mitä Tyttelille mahtaa kuulua? Kovasti lähetän ajatuksissa jaksamista!! Ja meidän odottajat, kertokaas miten masu, onko jo kuinka pyöristynyt jne. Tehotuhoille lähetin ajatuksia myös, toivottavasti siellä jaksellaan hyvin :) .

Oon jo ihan innostunut taas tuosta mökkireissusta :snotty: . Mietin jo, että ketä kaikkia lopulta tulee mukaan ja toivottavasti mahdollisimman moni! Viime kesän mökkeilijä Santti on nyt töihin menon jälkeen ollut varsin hiljaa. Mitäs kuuluu? Onko Tildastakaan pariin päivään kuulunut mitään? Toivottavasti Mamma3:kin tulis mökille ja Niinukka ja Milla-Maria ja ja ja...Pupu myös ja Oliivia ja Hipkukka ja kaikki :D . Apua kun alkaa luetteleen, niin tulee sellanen olo, ettei vaan unohtais ketään, mutta siis ihan kaikki :D :LOL: . Nyt mä painun tästä intoilemasta kirjottaan päiväkirjoja ja peseen tukkaa. Sit aattelin hiukan tonttuilla eli paketoida...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Millos Maman la olikaan :attn: :attn: . Voiskohan nyytti olla jo kainalossa? Vaikka kaipa Mileko tulee heti ilmottamaan :attn: :attn: ??

LA on 8.1 ja ei vielä ole nyytti kainalossa :D Olo on kyllä sellainen että heti kun vuosi vaihtuu, niin saisi neiti syntyä.. Siis mielummin ensi vuoden puolella, mutta sitähän ei tiedä miten käy :whistle: Ja minä ilmoittelen Milekolle niin hän voi sitten välittää viestin =) Taitaa Milekolla olla kiirettä töissä, kun ei ole täällä näkynyt...


 

Yhteistyössä