LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

Nohni, kaikki nukutuskikat tänne päin kiiiiitossss!!! :wave:
Onhan tässä ollut muutamia huonompia jaksoja tuon nukahtamisen suhteen. Mutta pitkään tässä oli myös hyvä jakso. Senkus vei pojan sänkyyn ja peitteli, niin sinne sammui. Nyt on jotenkin kamalan vaikeaa nukahtaminen.
Jää kyllä nätisti sänkyyn peiton alle, mutta jonkin ajan kuluttua nousee ylös, heittää unilelun ja tutin pois. Huutaa niiden perään tai sitten ihan muuten vain. Rauhoittuu, jos nostan syliin ja hetken keinuttelen, sitten jää taas nätisti sänkyyn, noustakseen hetken kuluttua uudestaan ylös... Jos vain kippaan alas, ilman sylittelyä, nousee heti takasin ylöt hyvin kiukkuisena...
Nytkin oon käyny kahdeksan jälkeen kymmenisen kertaa palauttamassa takasin nukkumaan. Ja edelleen kuuluu jotain höpöttävän pinniksessä.
Semmoinen teoria mulla on, että ny tuolla pojalla on selvästi jokin kiihkeä kehitysvaihe menossa, että se luultavasti häiritsee rauhoittumista. Tuntuu, että tuo oppii joka päivä jotain uutta ja ymmärtää koko ajan enemmän asioita ja puhetta ja oivaltaa uusia asioita. Kai aivot käy hiukan ylikierroksilla, mutta juuri sen takia tuo riittävä lepo olisikin niin tärkeätä juuri nyt. Äidillekin....

Lisäänpä vielä yhden kysymyksen. Miten pitkä väli teillä on iltapalasta siihen, että lapsi menee nukkumaan? Äsken kun palautin pojan makuulle, niin huomasin tuon paukuttelen kovasti, ehkä sekin haittaa nukahtamista. Meillä iltapala syödään n.19.30 ja nukkumaan laitetaan 20.00-20.30. Oliskohan apua, jos syötäisiin aiemmin ja ruoka ehtisi asettua :whistle:
 
hipkukalle ensiksi tosta iltapalan ja nukkumaan käynnin välistä.
meillä venla syö iltapuuron tossa n.18.30-19 hujakoila.sitten nukkumaan menee jo klo 20,jollo juo maitoa joskus enempi ja joskus vähempi.50ml-200ml.

viime yön taas koisas lähestulkoon koko yön vieressä,meikäläinen roikku puoliks sängyn ulkopuolella kun valtas neiti puol sänkyy..

miulla menee hermo noiden isojen tyttöjen kanssa,niillä omat kammarit ja tuo keskimmäinen ainakin on niin hutilus että se on aina ku pommin jäliltä,tänä aamuna katoin sinne huoneeseen niin kaikki levällää,siis ihan kaikki :headwall: |O
siis mie oon niiiiiiin kyllästynyt aina sanomaan noille,ja sitten kun ei muuta tule ku vänkytystä...vaikka kyllä ne sitten siivoo,kun aikani täällä raivoon..eilen illalla jo pieni matsi,ja lopuks sitten sanoin että neitit on hyvät ja muuttaa isäsä luo,tuskin sielläkään uus emäntä teijän törkyjä pitkin kattelee,kun ovat sikin sokin..
tuli vastaus että niin muutetaakin..no siihen sanoin et neitit on hyvät ja käy kimpsujaan ja kampsujaan kasaamaan..no eivätpä käyneet,painuvat huoneisiinsa ja kävivät nukkumaan.

mutta mutta..pitää varmaan lähtee ajelemaan töihin..piparin paistoa olis tiedossa :whistle: |O
 
Huomenta vaan...

neiti se vielä posottelee unta palloon :eek: ihanaa,hetki rauhassa näin aamu tuimaan!

Hipkukka meillä iltapala syödään n.19.30,jonka jälkeen sitten lähetään potalle,pesuille ja maitoa vetelee vielä noin 100ml ja n.klo 20 sänkyyn. Toki ajat vaihtelee,mutta siis iltapala meilläkin syödään juuri ennen nukkumaan menoa. Meillä kun illlallinen syödään vasta n.klo 17 niin ei tuo neiti jaksa iltapuuroa yhtään aikasemmin ja sitten taas iltapuuron jälkeen on jo niin väsy,et tarvii laittaa nukkuu.

Mitenkäs milla-marian poitsun yöt menneet?
Melina heräs viime yönä pari kertaa :/

oisko teille jotain välipala vinkkejä? täytyy olla maidotonta ja leipää tuo ei oikeen syö,mössää ja syöttää koirille :headwall: joten hetelmäsoseilla ollaan edelleen menty.
Eilen koitin antaa mansikka keittoo ja muroja,mut ei tainnu hyvää olla ilmeistä päätellen:LOL:

Jaahans nyt se heräs :wave:
 
huomenta!

iltapuuro syödään meillä noin puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa+iltamaitoa! isäntä aina tuumaa että täydellä mahalla nukahtaa+nukkuu paremmin :D

välipalana meillä on banaani tämän hetken hittituote! ihana tilsata ensin kämmenissä ja sitten työntää nyrkit suuhun :LOL: ! ite ei sit voikkaan syödä banskua kun tuo on heti kerjäämässä/huutamassa itelleen!

viimeyö meni vaan yksillä puolentunnin huudoilla :| |O |O |O .......

jos lähtis aamupalalle :wave:
 
Aamuja kaikille vaan

Meillä likka on ruvennut nukkumaan 21-09.Välillä yöllä huutaa unissaan mutta rauhottuu kun menee tutin laittamaan takaisin.

Meillä iltapuuro syödään klo 19.30.ja iltamaito juodaan ennen 21.
Pottailu on vähän jäänyt..mutta eiköhän tuo vielä kerkeä oppia.

Syöminen on edelleen huonoa,aamulla sain menemään puolikkaan puuron hedelmäsoseella.Välipalana annan yleensä jugurttia.

Banaanin syönti on ihanan sotkuista kun ne banaanit pitää hieroa hiuksiin ja sitten pesulle.


Leikkiikö teidän muksut toisten lasten kanssa??????
Meillä neiti ei vielä hirveesti välitä jos mennään kylään tai joku tulee meille.

Joululahjoista
Ostin tytölle sellaisen ensinuken, fisher price-little people talohässäkän ja sellaisen monitoiminorsun.En tiedä saako sukulaisilta mitään,synttärilahjaksi ei saanut.

Niinhän siinä kävi että apuja tarvittiin että jos sen kakkosen alulle sais.Ku mie en ovuloi,likka ol silleen "vahinko" että mähän söin pillereitä vielä silloin.Mutta jospa se toinen muksu joskus saatais aluille.
Mä laiton sähköpostia sille ennustajaellille..hän ennusti että saadaan tyttö 12/2009 ja tyttö 03/2014...mies vaan sanoi että jaahas.
 
huuto kohtauksia meillä tulee jos päivällä on sattunut jotain rutiineista poikkeavaa,kuten neuvola tai lääkäri käynti,tosiaan yltyy vain se huuto jos yrittää rauhoitella,ollaan aina valot laitettu päälle ja kävelty ympäri asuntoa,jossain vaiheessa se loppuu,puoli tuntia ainakin huutaa,tuntuu ettei edes oikein hereillä olis..
onneks noita tulee harvoin..

iltapalaa ennen nukkumaan menoa syödään joskus 19-20 välillä,riippuu haluaako poju syödä :D nukkumaan on mennyt nyt 20.30

dirlistä äänestetty myös :wave:

shenda mulle ennusti tyttöö 02/2010 ja muita lapsia ei olis tulossa :/

kohta olis kampaajalle meno,jipii..saa taas jotain uutta tukkaan,hirveetä kyytiä kasvaa mun hiukset,ärsyttää kun on tummalla värjätty ja ihan vaalee juurikasvu :kieh:
poikaa pitäs kans käyttää siellä,kun kummi on kampaaja,oli puhe et mennään joku ilta sinne tutustumaan ja seuraavalla kerralla kokeillaan leikata vähän tukkaa,onhan tuo melkonen pörröpää :heart:

eilen pakkailin tuttavalle vauva kamoja,pinniksen ja patjan,peti vaatteita pinnikseen,tyyny,sitteri,2 lelu mattoa,muutama muukin lelu,muutamia tyttömäisiä vaatteita mitä löysin,pari vauvan sukkaa,äippähousuja,pinnikseen sellanen verhotanko systeemi..
haikeelta tuntu katella kaikkia tavaroita,sitähän se on :D
kaverikin sai maanantaina rinsessan :heart: sunnuntai iltana oltiin vielä mesessä ja kiros ettei se koskaan tuu pois,nii aamusta tuli puhelimeen kuva kauniista vauvasta :heart:

poika matkii kaikkea mitä muut tekee,jos yskii niin toi tekee perässä ja kaikki muutkin,hirvee riiviö on nykyään,menee nurkalle kurkkasee sieltä ilkikurisesti ja juoksee jonnekkin karkuun :LOL: kiipee joka paikkaan ja suuttuu jos äiti ottaa pois,tuo kun kiipee tonne koiran häkin päällekkin :headwall:

poitsu kovasti tykkäis leikkiä kaikkien kanssa,hirmu nätisti leikki 1v6kk pojan kanssa joka oli meillä viikonloppuna hoidossa,olivat kuin paita ja peppu,ei kumpikaan itkettäny kertaakaan toisiaan :heart:

ja meidän pallittomasta noutajasta on tullu ilmeisesti aivoton ajokoira,jäniksiä ajaa perhana,pihalle kun päästää niin karkaa pupun perään,liekkö oppinu sillon ku karkas sen ajokin mukaan :kieh:
 
Krisulle : välipalavinkkejä - muutaman kerran oon itseasiassa jälkiruuaksi antanut (meillä syödään paljon ja kerralla ...):
- uunibanaania (mikrossa banaania, hieman vanilja tai tav sokeria (tai siirappia tai ei mitään) , siihen sitten kermaviilikastiketta (jos ei maitoa niin vadelmakiisseli, hedelmäsose, luumurusinasoppa ? Tai soijapitoinen jogurtti ?)
- sama omenalla
- kaurasta varmaan voisi tehdä myös omenan (tai marjojen) kanssa mössöä ja antaa - hieman vaatinee rasvaa sekaan ?
- lettuja - niitähän voi paistaa esim. kivbennäivesipohjaisesta taikinasta - tää vielä kokeilematta
- kaikenlaiset kiisselit ...
- mysliä ?

Tosihan se on , että meilläkin noiden lisäksi aika paljon on ainakin jonkinverran maitoa sisältäviä ruokia ja jälkiruokia ...

 
Hipkukka, tai sitten poju on vain tajunnut että kun nousen ja huudan, niin äiti tulee :saint: Ja jos huudan vielä lisää, ottaa syliin :) Meillä Minttu on ainakin ihan selvästi tuollainen. Minä en korvaani lotkauta, annan huutaa, jos menee itkuksi, siis sydäntäsärkeväksi, menen ja silitän. Mutta ikinä en sängystä nosta. Näytän tyynyä ja sanon "pistäs pää tyynyyn", usein laittaakin. Tutin jos heittää, kuten usein heittää, nostan sen ja laitan tyynylle. Jos heittää taas, annan olla ja käyn nostamassa kun hiljenee. Joskus vien salaa toisen tutin tyynyn viereen, kun heittää ekan, ihmettelee missä äiti viipyy, pistää makaamaan ja hoksaakin että kas tuossa tutti ja pistää suuhun :D Eli mun mielestä Minttu vaan yrittää pompottaa mua, mutta raukka kun on toinen lapsi, ei äiti mene enää lankaan. Annin kanssa tulikin sitten hypittyä :headwall:
 
Keiju07
Kiukutteluista ja huudoista kodin ulkopuolella... ne tuijottelijat ja paheksujat on itse yleensä joko lapsettomia tai omista lapsista on jo aikaa... siinähän katsovat. Kyllä olit Dirlittan sutjakan vastauksen kaupassa keksinyt, mä en ikinä saa sanottua noin "nätisti", olisin vaan puhjennut räyhäämään tai sitten jotain myhäillyt...

Anekdoottina tähän liittyen. Ystäväni oli kahden lapsen kanssa kauppakeskuksessa, otti 3 veen ulos autosta ja jätti seisomaan auton viereen, kun purki 1 veetä ulos. Kolmevee otti muutaman askeleen auton peräpäähän, mutta ei ajoradalle, äiti tarkkaili tilannetta. Ohi ajoi mummo, joka veti äkkijarrutuksen ja parkkeerattuaan avautui koko matkan samassa hississä siitä, kuinka huonosti käyttäytyvä lapsi ystävälläni on. Kaveri oli rauhallisesti selittänyt, että lapsi ei ollut tulossa ajoradalla, ja on varsin fiksu ikäisekseen (mitä todellakin on) jne. Mummo oli vaan vaahdonnut ja sanonut, että kyllä hänen lapsensa tuon ikäisinä sitä ja tätä.... Muut hississä olijat olivat kuunnelleet korvat punaisina. Pikkumies oli mummon poistuttua ollut ihan ihmeissään: "en mä äiti aikonut auton alle mennä". Panee vihaksi noi ihmiset!!!

Välipalavinkit tuli meillekin tarpeen, ihan selvästi Viena on alkanut kyllästymään mun tarjoiluihin. Leivästä ei oikein välitä, ja ei karjalanpiirakoita nyt voi koko aikaa syödä. Jogurtti ei just nyt ole suosikki ja banaanikin kyllästyttää. Erilaisia hedelmiä annan valmiiksi pilkottuna, letut ja pannari kelpaavat myös (kantapään kautta opin, että hilloa ei vältsyyn tarvitse antaa). Mysliä en ole kokeillut, kun ovat aika sokeripitoisia useimmat, samoin murot ovat vielä testaamatta, kun en ole katsellut, että mitkä niistä olisivat vähäsuolaisia; kovasti on suolaa muroissa yleensä. Tietääkö joku jonkin muromerkin?

Mun suurin probleema syömisen suhteen on tällä hetkellä, edelleen, se, että miten saan neidille tarpeeksi maitoa/nestettä alas. 5 dl maitoa päivässä lienee kai suositus, meillä max desin verran saan alas. Vähän vettä siellä täällä. Pullostahan ei ole suostunut enää puoleen vuoteen juomaan... ja kun imetyskin vetelee viimesiään, ei enää päivisin yhtään pyydä, niin huolestuttaa, että saako toi tarpeeksi vitamiineja yms. Ja nesteen vähyys näkyy tottakai tuossa alati kovalla olevassa vatsassa. En tykkää yhtään, mutta olen nyt antanut säännöllisesti Levolacia... vaikutus ei kyllä ole kummoinen... Mammo taisi kirjoittaa siitä Duphalacista: mikäs sen funktio on? Mua huolettaa noissa lääkkeissä se, että suoli ns. altistuu niille eikä osaa enää itsekseen toimia...

Vielä piti kommentoida niinukan murkkujen huoneen siivoamisia. Muistan että meillä kotona käytiin välillä kovaa kädenvääntöä siisteydestä. Itse siivosin välillä, välillä oli äiti pistänyt parastaan, kun tulin koulusta kotiin :ashamed: . Kaverilla oli ihan toinen meininki, huone oli kuin pommin jäljiltä -aina- mutta äitinsä ei koskaan siivonnut sitä. Nykyään sama kaveri on ihan siisti ihminen, ei ehkä samanlainen putsari kuin minä, mutta paikat on perussiistit. Eli mitä yritän tällä sanoa? Murkkuiän siisteys ei välttämättä yhtään korreloi sen kanssa, miten sitten aikuisena osaa pitää paikat kunnossa.
 
Ugh!! :wave:

Välipalasta, meillä kovia hittejä on, omena, päärynä, banaani ja kiiwi. Muutkin hedelmät menee, paitsi mandariini. Ruisleipä on herkkua kans. Meillä siis pääasiassa hedelmää ja marjaa välipalana, hyvää ja terveellistä.

Keijulle muromerkistä, Taivalkosken myllyn Talk Muru muroja suosittelen, maistuu pahville äitin mielestä, ainakin nuo makeuttamattomat, ei lisä-eikä säilöntäaineita, suolaa alle 1% ja paljon kuitua. Monen tutun taaperon herkkua, tosin meidän juhon herkkuihin ei kuulu, mutta syö niitä kyllä jogurtissa ja joskus vahingossa sinälläänkin.

Me käytiin aamulla jo naapuri kaupungissa ja iltapäivällä mennään uudelleen. Jos sais noi loput jouluostokset tehtyä pikkuhiljaa.
Täällä olis ens viikonloppuna joulumessutkin, ootin niitä kun kuuta nousevaa, mutta en pääse kun lähetään sinne varkauteen. No kaveri jo tarjoutui tuomaan mitä haluan, jos sieltä vaan löytyy.

Tää rupee nyt taiteilemaan kastekorttia, tai itse kortti on ostettu valmiina, mutta kastelahja vaatii eri kortin ;)
 
Keiju Meille neuvolalääkäri vakuutti, että laksatiivit, esim. levolac, eivät aiheuta suolen laiskistumista pitkäaikaisessakaan käytössä. Eelillä levolac kuului jokapäiväiseen ruokavalioon monta kuukautta. Nyt kun aloitettiin lehmänmaito, niin suoli toimii jo ihan itsekseen. Sopivan annostuksen löytäminen vaatii hieman säätämistä. Aluksi annoin varovaisena niin pieniä annoksia, että ei siitä ollut mitään hyötyä. 15 ml joka aamu tai olla meillä hyvä annos.
 
uskomatonta!
mää kerranki sain rauhassa kirjottaa ja kommentoidakin nii teksit hävis jonnee :headwall:
yhtäkkii pitikin kirjautua uudestaa ja sit tuli joku...katkaistiin..ääh..en ymmärrä!
sieppaa ku tekstit katos :headwall:

nyt sit vaan pikaseen..

krisu: meillä yöt vaihtelee.
joskus muru huutaa täyttä huutoa sängyssään ja toistuu useasti yön aikana(viimeksi toissayönä)
nyt sitten viime yönä pari kertaa vaan oli tuttia vailla.
eli ihan hyvä yö!
kyllä ne vaihtelee kovasti,ei ikinä tiiä nukkumaan mennessä miten yö tulee sujumaan :/

iltapala syödään puolisen tuntia ennen petiin menoa.

nyt täyty mennä,saapas nähä tuleeko tämäkää viesti läpi :/
muoks.paaljon kirjotusvirheitä..mut tulipas onneksi läpi :)
 
Kiitos taas kaikille äänistä, olette ihania :hug:
Vielä huomisen ehtii jos joku ei ole vielä..
http://www.radiosuomipop.fi/votelg.php?page=8&page_s=868 ja numero 1 :D

Olen ollut koko päivän työmatkalla, lähdin klo 05, ja äsken palasin. Eemi osoitti selvästi mieltään, kun tulin halusi vaan isin syliin yms.. Nyt kuitenkin sain hänet laittaa unille..Olin ihan järkyttynyt että noin osasi protestoida mokoma..

Noista ulkopuolisten kommenteista, välillä kyllä ihmetyttää miten joku edes kehtaa mennä ventovieraalle neuvoja / moitteita jakamaan?
Varsinkin jos ei kyseessä ole mikään kauhea episodi, vaan esim. juuri lapsen huuto kaupassa.

Kun Eemi oli parin viikon ikäinen, vein isosiskonsa ja veljensä hampurilaiselle eräs lauantai keskipäivä. Eemi heräili kesken syömisen, ja alkoi tietenkin haluta hänkin ruokaa..ei onneton 2 viikkoisena vielä ruoka-ajoista ollut perillä ;)
No, mulla oli sellainen löysä paita, ja vielä leveä kaulaliina, sain Eemin hyvin rinnalle eikä varmasti näkynyt tissiä tai muutakaan osaa minusta. Istuttiin vielä hampurilaispaikan perällä, hyvin suojassa.
Eräs tukehvahko, keski-ikäinen rouvan ystävättärensä kanssa istahti naapuripöytään ja aikansa siinä syötyään kai hoksasi että imetän samalla.
Totesi sitten kovaan ääneen että : " En kyllä ymmärrä miksi pitää täällä lapsensa ruokkia, olisi ruokkinut kotona, tai mennyt edes vessaan"..
Minä yhtään sen enempää pohtimatta totesin lapsilleni että : " En kyllä yhtään ymmärrä miten noin tukeva ja ikävä rouva viitsii tulla tänne syömään, olisi syönyt kotona tai sitten vessassa.."
Okei myönnän, oli hurjan rumasti sanottu, ja eittämättä jouduin selittelemään isommille lapsille että ei noin saa sanoa, ja että äiti oli ilkeä..Mutta niin sapetti että miksi hän koko asiakseen huomauttaa, ja miksei voinut sanoa sitä minulle vaan ohimennen huutaa se sinne koko ravintolalle..JA olisiko minun pitänyt raahata vaunut, kolme lasta ja ne ruoat vessaan..Vai onko se niin että jos on vauva ja imetät, ei saa poistua kotoa..??
Vieläkin sapettaa..ja oma kommentti hävettää.. Ja siitäkin jo yli vuosi, hui miten aika rientää.

Nyt tuo ikiliikkuja ihanainen resuaa sängyssäään, pitää mennä...
 
Keiju07
Ihan oikea kommentti tuollaselle akalle! Kyllä sulla on hoksottimet, Dirlittan. Toivottavasti matami kuuli tuon kommentin. Toki on totta, että lapsille tulee tuosta huonoa esimerkkiä, mutta ihan paikallaan avautua. Noita imetystä kommentoivia mä ymmärrän vielä vähemmän... mikä siinä on ongelma, jos asian hoitaa diskreetisti. Miksi vauvan pitäisi syödä siellä, missä muut ulostaa, kysyn vaan? Välillä mietin, että miten ihmiset kokevat itsensä niin uhatuksi, jos vauva saa rintaa. Mikä siinä paljaassa rinnassa, joka itseasiassa harvemmin edes näkyy, on niin uhkaavaa. Kaipa ihmisillä on jotain omia traumoja, komplekseja, kateutta tms.

Pupu, kiitos muro-merkistä, täytyy etsiskellä kaupassa.

Susa, hyvä tietää Levolacista. Mun täytyy selvästikin lisätä sitten annostusta, varovaisesti olen antanut sen 3-5 ml. Tässä tulee vain se ongelma, että miten saan sen alas neidille... tuokin menee tappeluksi. Relatipat ja d-vitskut on jokapäiväinen kamppailu ja nyt sitten vielä päälle aimo annos Levolaccia... suoraan ruiskallakaan en ole kovin hyviin tuloksiin päässyt, kun löytyy tuota omaa tahtoa... kääntää päätä tai valuttaa pois suupielestä. Ihan väkisin kiinni pitämällä ja suoralla huudolla kun en halua asioita hoitaa...
 
Dirlittan hyvä että annoit takasin! Ikävää tommonen kommentointi sieltä viereisestä pöydästä...olikohan se nainen ite äiti kun kerran noin ivallisesti toimi. Mua ei ainakaan yhtään haittaa jos joku imettäis vaikka viereisessä tuolissa samalla kun syön, enemmän mua haittais jos lapsi huutais siinä nälkäsenä ruokaansa. On se vaan hyvä että joku uskaltaa antaa tuommosille ihmisille takasin, luuli varmaan että nolostut ja poistut paikalta ;)

Susa aivan mahtavat kumikorvat :LOL:
 
Keiju Minä kun jouduin pojalle antamaan Levolacia, niin sekoitin sen hedelmäsoseen joukkoon tai ruokaan. Ei maistu sieltä niin vahvasti (ilmeisesti), ainakin kelpasi. Meillä ainakin vaikutti myös näin annettuna. En kyllä muista mitä niissä ohjeissa luki, pitikö antaa erillään ruuasta vai miten...

Välipalavinkki Meillä ei poika enää oikein välitä leivästä. Mutta jos paahdan rapeaksi ja voitelen kunnolla margariinilla niin sitten syö. Mandariini on meillä nyt oikea herkku, koko ajan on kärkkymässä kaapin vieressä ja osoittelemassa hedelmäkippoon.

Muiden lapsien kanssa leikkimisestä Ei tämän ikäisen vielä kuulukaan leikkiä yhdessä samaa leikkiä samanikäistensä kanssa. Jos uskomme kasvatuskirjoja :D Vanhempien lapsien kanssa meilläkin poika voi leikkiä yhdessä, silloinkin vanhempi lapsi selvästi 'johtaa' leikkiä. Saman ikäisten seuraan kyllä hakeutuu, voivat leikkiä vierekkäinkin, mutta eivät samaa leikkiä leiki, vaikka samat palikatkin olis käytössä.
Tuosta just yhden äidin kanssa juteltiin perhekerhossa. Että miten lapset selvästi hakeutuu toisten lapsien seuraan, mutta nää vuosikkaat leikkii silti ihan omissa maailmoissaan. Tuntuu etteivät edes huomaa, että siinä vieressä toinenkin lapsi on. Se yhdessä leikkiminen tulee kuvioihin enempi siinä vaiheessa, kun lapset oppii leikkimään roolileikkejä. Näin ainakin vanhempien lapsien äidit arvioi.
 
Kyllä se täti kuuli, ja varmaan kaikki muutkin lähipöydissä olijat.. :ashamed:
Ei puhunut kyllä mulle enää mitän, poistui aika nopeaan.
Ja juuri tuo, kummasta on enempi haittaa, siitä että imetin, vaiko siitä että Eemi olisi huutanut..
Olen kyllä nuo kaikki kolme imettänyt siellä missä olen voinut kun nälkä on lapselle tullut. Meillä kaikki ollut supersyöjiä, parhaimmillaan imetin tunnin välein, joskus tuntui että lapsi tuskin tissistä irtosikaan kun taas jo piti imettää. Eihän sitä olisi ikinä päässyt kotoa pois, jos olisi tuollaisia kommentteja säikkynyt.
Ja kun tosiaan ei ole pakko imettää niin että koko rintavarustus on paljaana :D

Pitäisi mennä nukkumaan , mutta kun ei uneta..Aamulla sitten taas kostautuu tämä koneella roikkuminen..


 
pari uutta kuvaa pojasta ja äipän uudesta rölli tukasta :heart: :LOL:



huh,mä en oo tänään ku siivonnu,2 jätesäkkiä roskiin tavaraa 1 jätesäkki vaatteita varastoon,ja sit kloritilla koko kämppä putsattu,haju sen mukainen :x matot tuuletin ja seiniä pesin,siin ois mun joulusiivous..plaah,pakko hakee mandariini ja tulla takas kommentoimaan,hetki pien.
 
tuosta julkisesta imetyksestä sen verran että itse,ennenkuin olin äiti,katsoin hiukan oudosti sitä että julkisilla paikoilla tissit vilkkuu,eriasia tosin se ettei sitä rintaa esitetty..
mutta nyt kun olen itse äiti,ymmärrän tuon imetyksen täysin :heart: dirlittan ihan oikein sanonut niille jotka ovat paheksuttavasti kommentoineet :D ihana :heart: tuollaista reippautta pitäisi meistä kaikista löytyä..
jokos muuten kaikki taaperot kävelee?
meillä tuo poika vetää hirveitä ralleja koko ajan,opettelee juoksemaan,matkii ihan kaikkea :headwall: ja napaa esittää koko ajan,vieraille pitäis äidinkin napa kaivaa esiteltäväksi :LOL: sekä oma alakerta aka vili on kova sana vaipatta :LOL:
 

Yhteistyössä