LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

:) Vai yksityisnäytöksiä :) Täytyy nyt katsella josko saan kuvia ylipäätään otettua...lupaan ainakin yrittää :)
Kyllä täältä vähän lunta liikenis sinnepäinkin, sen verran tota on tullut ja näyttää siis tulevan kokoajan lisää ja lisää...
Mä tein kauppalapun jo iltapäivällä valmiiks, kun muuten en varmasti kaikkee muistas :whistle: Ja tossa se keittiön pöydällä lappu on edelleen ja siihen miehen kaa ollaan vähän väliä jotain lisätty. Mahtaa aamulla olla mielenkiintoisen pituinen lista :LOL:
 
Heipsis!

Tulin vain toivottelemaan ihanaa Joulua kaikille! :flower: :heart:

En ole täällä hetkeen käynytkään, kun ollut kaikkea sählinkiä...

Micael sairasti enterorokon viime kuun lopussa, käytiin sairaalassa nenä-maha letkulla saamassa nestettä, kun ei pystynyt syömään/juomaan suussa olevien näppyjen takia. :(

Nyt viikolla poika oli sairaalassa yön tarkkailussa aivotärähdyksen takia. Pääsi putoamaan rappukäytävässä portaita keskiviikkona. Torstaina oksensi kaksi kertaa ja kuume nousi lähes 40 asteeseen. :'( Ottivat sitten yöksi tarkkailuun. Kaikki oli onneksi ok!


TonttuPoika Micael toivottaa mukavaa joulua




Ja sitten vielä kuvaa viime vuodelta :)
 
|O |O Tuo joka mut reilu tunti sitten herätti, hävitti äsken kaikki tekstit :headwall: .

Kiva oli kuulla Mirkustakin ja nähdä tonttupoikaa :heart: .

Yksäiti, onpa tosiaan harmilliset ajat |O . Sepä se on, kun välillä liikaa ajattelee vaan muita, kun taas oikeesti olis ihan tosi hyvä syykin välillä ajatella vaan itteensä! Piti jo aiemmin sanoa, että aivan ihana tuo junamatka teillä!! Ja toivottavasti nyt kumminkin toteutuu. Itekin haluisin piiiiiitkästä aikaa junalla päästä matkustaan ja lapsille tietysti olis hienoa. Tällä kokoonpanolla se on vaan ihan liian kallista touhua. Lapsena meillä ei ollut talvisin auto käytössä ja aina sukulaisiin mentiin junalla. Siitä on jotenkin niin ihanat muistot :heart: .

Täälläkin näyttää nyt, et olis luminen joulu tulossa, siis valkea :heart: . Enemmänkin saisi tulla, mutta tämäkin riittää :) . Saakos mamma tänään oveaan auki lumelta? Toivottavasti ei, niin voit ulkoiluajan käyttää kameraa ;) .

Tuutille piti vielä tuosta teidän talon iästä, että olen täälläkin tainnut sanoa, että jos lottovoiton saisin, ostaisin jonkun vanhan talon, siis oikein vanhan :heart: . Sais vaikka vähän hirttä näkyä jne.

Kaikki jotka tänään vielä kauppamaratoonille joutuu, niin toivotaan mahdollisimman pikaista reissua! Mun ei onneks tarvi :saint: . Tänään illalla lähdetään mun vanhempien luo tuoho 30km päähän ja takaisin tullaan aikaisintaan tapanin iltana. Mukava kyllä mennä ja vaikka välillä jouluisin oon kaivannut jo öiksi kotiin, niin nyt ei ole ainakaan vieläsellasta fiilistä. Nyt kun on ehditty olla tässä kotonakin jo rauhaksiin jne. Ja kun näkee, miten älyttömän tärkeetä lapsille on mummulaan lähtö ja siellä yötä olot. Lapset pakkaskin eilen kassinssa jo. Ai niin, pakkaus hommat on mulla tänään edessä |O , miten en jotenkin yhtään tykkää siitä hommasta.

Ketutti tuossa tovi sitten se ainainen asia; miks mies saa nukkua ja mä en |O :headwall: |O . Tosin eihän mun olis tarvinnut kuin avata suu ja pyytää, mutta voishan tuo edes joskus ihan oma-alotteisestikin |O . Tosin, tässä kyllä kekkasin, että uutena vuotena avaan suuni jo etukäteen :LOL: :kieh: :LOL: . Meille on tulossa kaverit vuotta vaihtaan, lapset on kyllä kotona kanssa, mutta tietysti sitten saadaan rauhassa valvoa ja viettää iltaa, kun lapset menee nukkumaan, mutta siis mä nakitan uudenvuoden ekan aamun herätyksen miehelle :kieh: . Kerrankin ja etukäteen! Sit saan paljon paremmilla mielin valvoa kavereitten kanssa, kun ei tarvi miettiä, että taas mä joudun aamulla herään. Eks oo ihan oikein tolle joka ikinen aamu nukkuvalle :whistle: :attn: :attn:

Nyt puuroa laitaan :wave:

Ja ps. Onneks mun vanhemmillakin on netti :D
 
Huomenta!

Kiva kuulla mirkustakin välillä. Onneksi ei poitsulle pahemmin käynyt kun putosi :hug: Mun täytyy kyllä huomenna napsia Kipsuttimesta kuvia niin saan itekin laitettua sen vertailukuvan.

Rontti ei täällä hirsiä kyllä näy missään :( Mutta kaikkeja muita ylläreitä löytyy kun jotain puretaan :D Tää on jotenkin osissa rakennettu, kai... Toisaalta kaipais uutta taloa ja selkeää sellaista mutta sitte taas toisaalta minusta vanhat puutalot on ihania kun ois vielä se mansardikatto =)

Tuosta rontin vanhemmille menosta että miä menin aina (esikoisen kanssa kun kahdestaan asuttiin) jouluksi mun vanhemmille mutta yöksi tosin kotiin. Nyt kun noita muksuja on noin paljon niin meijen äiti ja mun veli tulevat tänne. Ei mitään järkeä rahdata ensin kaikkien lahjoja sinne ja takaisin. Ja eipä meijen äidin kaksioon myö oikein sulassa sovussa mahduttaisi :D En miä osais olla joulua erossa äidistä vieläkään :heart: :D Se napanuora... :whistle: :LOL:

Hitto, toi sälli oli ennen minua hereillä :eek: Tuossa katteli kauppalappua ja lisäs mitä olin unohtanut. Oli niin aikuisen oloinen äsken että. :eek: No eiköhän kauppareissulla se oma käytös palaude kun lykkii nitä kärryjä :whistle: :LOL:
 
Miä oon todennut että ukon on turha vinkua yhteisen kaksistaan olon perään (tai mitään muutakaan :whistle: ) jos hää on se joka aina pitkään nukkuu! Ihan turha kuvitella että miä kökkisin herran kanssa tai oisin suopealla tuulella kun nousen aina muksujen kanssa öisin ja aamuisin ylös :kieh: Eipä ole riskiä että st:kään pettäis :LOL:

Näin muuten viime yönä unta et mulla alkoi synnytys :eek: Heräsin siihen ja olin kyllä ihan pihalla :D Ja uusiksi kun nukahdin niin aihe oli sama :eek: Unessa tuskailin etten taaskaan ehtinyt työelämään palata ja yhdistelmiäkään ei ole tallella.... *pyörittää päätään* Onneksi se oli vain unta!
 
Huomenta!

Meillä ukot nukkuu vielä... Minä laitoin jo pyykkikoneen hurisemaan ja parit tortut pitäisi värkätä tässä aamutuimaan... Eemelille on kohta tulossa vieraita. Meillä on ollut aika kiirettä. On pitänyt siivota, paketoida lahjoja jne jne... Nyt on vielä lattiat pesemättä kahdesta kerroksesta ja matot tuomatta sisälle (ovat leikkimökissä kesän pesun jäljiltä). Kuusikin tuodaan tänään sisälle, mutta pitää katsoa mitä siihen tänä vuonna laitetaan...

Eemeli oli yökylässä mummolassakin tässä toissa yönä. Sunnuntaina mun porukat kävivät hakemassa ihan huvikseen hänet vähän kyläilemään. Olivat siellä ulkoilleet paljon, ajaneet traktoria yms... oli poju vähän väsy, kun pääsi kotia. No sainpahan sinä aikana rauhassa siivota, kun ovetkin saattoi jättää auki...

Mutta nyt on pakko mennä laittamaan ne pirun tortut, että ehtivät valmiiksi ennen vieraita.... :wave:
 
huomenta!

uuni lämpiämässä,ajattelin pullaa paistaa,kun tänään olis tulossa ainakin kolmet vieraat.
nuo piirakat ja tortut kanssa menee samoilla lämpimillä sitten.

meillä tais neiti sitten lähtee kävelemään.oli eteisestä kävelly olkkariin..no aika varovaista tuo kyllä on..ja kun kiire tulee niin kontaten pääsee kaikista nopeimmin.

kiva kiva isännän vanhemmalla tytöllä 39 kuumetta..no kohta kaikki on sitten kipeenä :eek:

täällä tosi joulunen ilma,yön aikana on tullu varmaan 10cm lunta :whistle:

mutta nyt lähen hommia tekemää..ja kuka vielä kaupalle aikoo,niin pitkää pinnaa..eilen oli myös kamala ryysis,oikein ahistamaan kävi kun mummot hökkyrehti eessä :LOL:
 
Heippa! Ajatella, aatonaatto...huomenna jouluaatto :heart:
Nipinnapin saatiin ovi aamulla auki :D Nyt täytys lähtee taas ulkohommiin, toistamiseen.
Poika nukkuu päikkäreitä, uuni on lämmitetty kinkun paistoa varten. Ja muutaman valokuvankin tossa nappasin, mutta ne on viel kamerassa. Kun pitäis aukaista toinen kone et saa siirrettyyn ne ja ja...saa nähdä ehtiikö tänään. Mutta voihan niitä laittaa vielä myöhemminkin, vaik joulun pyhinä jos ei muuten ehdi. Tänään on tiedossa tota puuhaa...
Jaa, mutta nyt täytyy kyllä mennä että ehtii ennenkuin poitsu heräileepi.
Oikein ihanaa joulua jos joku lopettaa palstailun jouluksi =) Saattaa olla että meilläkin kone sammuu tänään illasta eikä sit ainakaan huomenna aukaista.
 
HYVÄÄ JOULUA jokaiselle lokamammalle ja heidän taaperoilleen!!

Meillä on tässä vähän pientä joulu häslinkiä, tekemistä on tälle päivälle vaikka kuin, josko kelloon sais muutaman tunnin lisää??
Joten mun lepotauko on nyt vietetty.
 
Minäkin tulin toivottelemaan kaikille oikein hyvää ja rauhallista joulua!!

Täälläkin on kiirettä piisannu viime aikoina ja en ole ehtiny muka kirjoittelemaan, lueskelen kyllä joka päivä, joten ette ole päässeet unohtumaan =)
 
Moikkamoi!

Meikäläinen on vietellyt hiljaiseloa palstailun suhteen, mutta tulin nyt toivottamaan
kaikille Lokataaperoille oikein ihanaa ja rauhallista joulua!


Lisäksi vielä Niinukalle synttärionnittelut!


Kiva kun Valkosorsakin ilmoitteli itsestään, kirjoittelehan kuulumisia. :) Siellähän ollaan jo pitkällä, siis masun kasvattelussa..
 
Kynttilät palaa, kinkku on paistettu, mies on vielä ostoksilla (pitää päästä yksin :xmas: ), sauna lämpiämässä ja tytöt leikkii sovussa. Paketitkin viety kaikille ja muutenkin on valmista. Taidan ottaa lasin viiniä, oikaista sohvalle ja kunhan mies tulee, lähdemme joulusaunaan :heart:

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua teille kaikille virtuaalisiskot! :heart:
 
Lapsen lailla jouluun kulje,
kuusen luona silmät sulje.
Muista joulut entiset
- tiedän että hymyilet.
Hyvää Joulua!


HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE TEILLE IHANILLE IMMEISILLE :D

ny ei oo tontuista kuvia,mut täälä mussukat toivottaa kuitenki hyvää joulua ;))



 
minsu kiitokset synttärionnitteluista =)

kinkku paistettu ja pikkusen maistettu,nyt glögi muki tossa nenän alla.oikein pitkäripasen tuote..mutta ei kyllä miun juoma :x

mutta nyt lähen tolle mukulalle antamaa iltamaidon ja painan sen makkoomaan..
 
Mä tässä oottelen että vois laittaa kinkun uuniin...tai tokihan sen vois jo laittaa mut en ihan vielä viitti. Peetun isi on meillä ja mulla palaa päääää!!!!!!!!! siitä sitten joskus toiste...

IHANAA JA RAUHALLISTA JOULUA kaikille teille ihanaisille!!! ja tietenkin pikkusille myös.

Tässä meidän pikku tonttu vuosi sitten..
Ja arvatkaas,tajusin että ei mulla oo omalla kameralla otettu ees kuvia Pessistä tonttulakki päässä tänä vuonna... uuden kylpytakin esittely siis :D
 
Iltaa :wave:
niinukalle synttärionnittelut :hug: :flower: :heart:

Mie olin viime yönä töissä ekaa "päivää" ja kyllä väsyttää.Teen kerran tai pari viikossa leipomohommia yhden yön koulun ohella. Tänään käytiin miun mummolla viettää joulua, huomenna ollaan kotona ja käydään miun vanhemmilla syömässä :p Ainiin, kiitos topsy kinkun paisto ohjeista...meillä laitettiin kinkku sinne niin viime tipassa että jouduttiin siirtää se tavan uuniin ku lämpötila laski jo 80 :( Kinkku vieläkin uunissa,pitää käydäki kattoo miltä vaikuttaa :p

KAIKILLE LOKAKUUNTAAPEROILLE OIKEIN KIVAA JA RENTOUTTAVAA JOULUA :xmas: :hug:

Ella vuosi sitten jouluna
Pieni taapero nyt
:heart:
 
Leppoisaa aatonaaton iltaa kaikille :heart: . Toivottavasti alkaa kaikille kiiruut helpottaan!

Ihania joulutoivotuksia täällä ja ihanaa, kun ei aktiivisetkin on tullut toivotteleen. Kerros nyt Nyty vauvasta jotakin meille uteliaille! Ja tietty synntyksestä myös :whistle:

Ihania vauvoja ja nyt taaperoita myös! Olipa Vipin Ella söpöläinen :heart: . Hitto, kun en osaa tällä läppärillä muka laittaa tummennuksia, iski joku oikosulku. Itekin sain pari kivaa kuvaa neidistä tänään, eka kertaa oli pieni saparo pään päällä. Tällä koneella en vaan nyt kuvia voi laittaa.

Täällä siis ollaan mummulassa, pienin nukkumassa, isommat pelaa vielä Afrikan tähtee ja ryntäs nyt telkan ääreen, kun mummu sanoi, että on joulupukki lähdössä matkaan.. Huijui, kyllä on jännää!!!

Mites teillä Tuuti lopulta sujui kauppareissu? Ihana, kun toinen niin aikuiselta tuntui aamusta! Mulla oli kans muka jotenkin oikein huima tunne, kun esikoinen tuli näyttää, miten eka hammas on alkanut heilua! Joko tuo on niin iso, että tulee ne ihanat raot hammaskalustoon! Ihan koululaisen merkki :heart: . Tuo on niin odottanutkin, että jo heiluis, kun kavereilla on jo hapaita lähtenyt. Saas nähdä, on sit kyl varmaan ihan kauhuissaan sellasen just ja just kiinni olevan hampaan kanssa :LOL: .

Jep, mutta menen kattomaan, onko tuolla köökissä vielä jotain hommaa.

IHANAA JOULUA KAIKILLE :heart: :heart: :heart: !! JA PYSYKÄÄ JOKU PALSTALLA PYHINÄKIN :D :xmas:
 
Päivänokosilta herättyään joulupukki päätti lähteä metsään hakemaan joulukuusta. Joulumuori, kun oli sellaista pirttiin toivonut. Vaan mitä kummaa, metsätien vierillä pajut kukkivat. "Voi ei, nukuin vahingossa joulun yli. Nythän on jo pääsiäinen."

"Voi pukki, kyllä huomenna on jouluaatto. Vaikkei maassa olekaan lunta ja pajutkin jo kukkivat" Kuului läheisestä lammesta. Joukko ankkoja oli jäänyt kesälampeensa viettämään talvea. Miksi lähteä raskaalle muuttomatkalle, kun lampikin on sula ja vihreää syötävää riittää.

"Mutta miten minä nyt pääsen lapsien luo viemään lahjoja. Porojen kelkka ei kulje, jos ei lunta ole" Pukki parahti.
"Älä huoli Pukki. Kyllä me autamme." Lupasivat ankat. Ja niin tänäkin vuonna lapset saavat lahjansa. Mutta tänä vuonna joulupukki joutuu turvautumaan poikkeaviin kulkuneuvoihin.


Hyvää Joulua Rakkaat Palstalaiset!! :D :xmas:
 
IIIHANA tarina Hipkukka :heart:

Ja mä löysin meille mökin... :whistle: eiks jeps.. ;) http://www.mokkihaku.fi/13569/Villa%20Assi/esittely muutama muukin linkki tuola toisaalla.

Kamalaa!!! Ahdistaa..joku kuorsaa mun sohvalla :eek: hyi,mä oon oikeesti varmaan sinkku aina ja ikuisesti!! Kolmas joulu yksin ja mä oon ihan tyytyväinen kyllä :D
 

Yhteistyössä