Lokakuun 2007 Taaperot, Kesäkuussa/Heinäkuussa

tin
Yövuorosta päivää! Rauhalliselta näyttää *kopkopkop*

Tuutikselle: :hug: Onneksi kaikki hyvin äitin toimeliaisuuden ansiosta! Varmaan Kiiaki säikähti!
Mileko: Huhhuh Sannia! Oikee pikkuriiviö :heart:
Milla- Maria: Mikäs olitkaa ammatiltas/mitä työtä tehny? Ei tartte paljastaa täälä jos et halua :D Kannattaa kyllä tarkkaan laskee jos jonkulaista tukee saa että kannattaako töissä käynti(jos ei siis tee täyttä päivää) Mutta kyllä se yleensä kannattaa :)
Rontille Ihanaa reissua perheen kans ja hermoja :) B)
Kiisumirrille, Keijulle, Tiipiille ja Vipille Ihanaa vauva-arkea ja jaksuja väsyn ja itkun kanssa! :heart: Kertokaahan nimiä sitte ku niitä tulee!
Mitäs odottajille kuuluu? Pupuko on seuraava jota ruvetaan hiillostaan? :D

Täälä on ollu ihan mahtavat säät! Viikon arska möllöttäny ja mittari huidellu 30astetta. Häis oltiin la niin kävi vähä miehiä puvuis sääliksi! Mutta ihanan perinteiset pohjalaiset häät ;)
Ollaan tänäänki oltu koko päivä mun porukoiden altaalla. Tatus vaan hirmu piteleminen ettei se ryntää sinne altaaseen. Sit mentiin iltapvällä tyttöjen kans syömään ku on ollu synttäreitä kavereilla. Ihana päivä siis! Eilen kävin me & i ales, jäi käteenki yks body, huivi ja velourtakki. 20e vaan yhteensä :eek: pitäs aina malttaa odottaa aleen asti.

Mulla meni yövuorot hullusti ku seuraavat neljä vkoo on joka viikko yövuoroja 1-2. Rytmi ihan kuinka sattuu.
Jaaha, jos meni kahville. Jatkan jos tulee vielä sanottavaa :D
 
tin
Noin vain alkaa tämäki yö lähennellä loppuaan :) Ihanan näkönen päivä tulos!
Tatu pääsi muuten syksystä päiväkotiin! :) Oon tosi onnellinen. Tämänhetkinen pph on aivan ihana eikä vaihdettais, mutta he muuttaa :( Oli jo aikaki ku yli vuoden oli päikkyjonos.
Taidan tästä mennä vielä viimesiin aamuhommiin ja sitte kotiin nukkumaan. Öitäää :wave:
 
Mulla meni yölläyhteen asti pakatessa ja silti jäi hommia keskenkin. Noooo, pikkuneiti päätti herätä 5.30, että äiti saa kaiken valmiiksi |O . Meillä on vasta iltalento, että saapa nähdä koskaa pääsee tänään nukkumaan :whistle: . Ja millainen tuo neiti on reissun... Pari viime päivää on omaa tahtoa ollut niiiiin vietävästi ja illalla ei meinannut millään nukahtaa... No, täytyy toivoa, että tuo on taas innoissaan kun ollaan menossa ja ei muista innossaan kiukutella :saint: . Ja että lentokoneessa nukkuis ja sit taas muka Bussissa :saint: :LOL: . Me lähdetään päikkäriaikaan Hesaan, siellä ainaki Ikeaan :p ja Jumboon päälle, jos ehditään.

Nyt tuli vaan omaa napaa :ashamed: . Tiipiillä kuulosti ainakin hyvin alkaneelta vauva-arki :heart:. Se on ihana uutuus, kun toka lapsi onkin "helpompi". Meillä kävi myös niin, olin aivan ihmeissäni ja elämäni vireessä tyytyväisen vauvan kanssa :) .

Kaikille oikein ihanaa kesäviikkoa!!! Ja on siellä hotellilla joku nettinurkkaus ;)
 
Onko jollain eilisen iltasanomat/iltalehti lähettyvillä! :wave: Siinä oli juttua (tai en nyt oo ihan varma että oliko eilisen lehti :ashamed: ) Sievisen Janin häistä. Anoppi oli lukenu sitä lääkärin odotustilassa ja nyt sitä jäi sitten vaivaamaan että mikä sen Marin äidin nimi olikaan... Eli jos joku tietää niin kertokoon! :D
 
Terkut ennen lomia lops,

eli pitäisi nyt tulla toimeen ilman duuneja kokonainen kuukausi ...
Meilläkin sairasteltiin - Viu oli kuumessa pe - su , 38,8 korkeimillaan mittasin, ja oli kärtty - nyt sitten ma -aamuna huomasin näppyset selässä - mitä ilmeisemmin vauvarokkoa.
Mun vauva vielä ....:hug:
Hoitoon vein maanantaina ja tänään kun ei olt kuumetta, ja sillenhän nuo ohjeet ko taudista ovat että kuumettomana voipi hoitoon viedä.
Vaan on se aika heviä olla sairaan lapsen kanssa kotihöperönä ja helteellä vielä , jaiks ...

Aika asiantuntevaa oli tk:n sairaanhoitajavälkikin, eilen varsin soitin ja kyselin tuon vauvarokon ja vesirokon eroja - ja hoitsu mulle varmaan 5.10 minuuttia väitti että vesirokkorokotus kuuluu MPR:ään eli siis siihen perusrokotesettiin... minä jo olin väliin että novoivoi , miksiköhän ne meille sitä yksityisesto ohjasi ostamaan ja reseptin kirjoitti (joka tosin on ottamatta ja laittamatta ) - kunnes lopulta ko (lapsetonko?) nainen hokasi että juu , eipä rokotetakaan MPR:ssä kun vihurirokkoa .... :headwall:
Hmmmh , arvauskeskus todellakin ...

Kesä on kukoistuksessaa ja pihalla komiaa, ja meillä varsin rauhaisaa kun kaikki naapurit mökkeilee... vaikka kuinka aioin että loma ollaan ihan rauhassa, niin nyt ilmenee jo 'mitä-me-oikein-tehtäisiin' tyyppisiä ajatuksia ....

Tiipiin vauvaakin piti mennä katsomaan, vaan ei nyt tohdi ... ennekuin nuo näppysetkin laskee Viuden selästä. Niiden kai pitäisi 2 päivässä hävitä (joillain jopa tunneissa, mutta olihan tuo vielä kirjavainen tänäänkin....).

Lomaprojektina on hommata passi tuolle tytölle.

Mietin että alkaisikos kumminkin syyskuusta tekemään 5päiväistä viikkoa töissä, olisi se varmaan 400-600 e nettona käteen lisää ihan tervetullutta... toisaalta on tämä kolme päivän viikonlopukin varsin mukavaa aikaa ...


Eilen kävin kosmetologilla - harvinaista herkkua mulle moinen.... tais sieltä lähteä pari desiä mustapäitä ja talia naamasta... pitäisikö alkaa kaunistautumaan ja alkaa metsästämään miehenmallia äitille ja tytölle ... vaiko miesmallia ? :)

Nyt viimeiset vedot työmaailmassa ja sitten lomille ...
 
Pikainen :wave:

Anoppi vei tytöt rantaan, äiti jäi siivoamaan :whistle: Ulkoilu on vienyt voiton, en ehtinyt paljoa lueskella, tuutikselle :hug: tapahtuneesta, onneksi kaikki hyvin.

Kauhea kun tänään tippunut se lentokone jossa ainoa eloonjäänyt 5 vuotias lapsi, kuvitelkaa... huh huh, kylmät väreet tulee.

Me haettiin tänään tytöille passit, Pärnu kutsuu meitä. Mielenkiinnosta ja käytännön syistä. Olikos Ronttikin sinne menossa? Oltais haluttu ulkomaille, siis kauemmas, vaan heinäkuu on tappokuu joka paikassa, liian kuumaa, ajattelin ettei ehdi nauttia laisinkaan lasten kanssa. Pärnua on kovasti kehuttu, joten mennään sitten sinne :) En kyllä keksi mitä Susa pitäisi ottaa huomioon. Tän toisen kanssa tulee otettua lunkimmin, Annista taisin vähän stressata silloin aina kun reissattiin hänen ollessa pienempi. meillä tosin vaipatkin on jäänyt pois, niitä ei muistaakseni saanut ainakaan bulgariasta silloin kun Annin kans oltiin. Tai sai, 10 kpl maksoi ehkä 20 euroa...

Juuh, mut jos astianpesukoneen ainakin tyhjentäis... :ashamed:

Muoks, siis heinäkuun loppua tarkoitin, Rontilla varmasti nyt kivat ilmat bulgariassa, miehellä on loma vasta loppukuusta niin päästään silloin vasta reissuun.
 
Meil ei kyllä me putkeen :headwall: Mursin eilen pikkuvarpaani jysäyttämällä sen kuistin porttiin |O :kieh: :'( Nyt on ketara teipattu. Teippasin eilen ite ja tänään sh tk:ssa. Kävin nimittäin Danielia näyttämässä. Pojalla on joko:
a) allerginen reaktio aurinkorasvasta
b) allerginen reaktio uima-altaan puhdistusaineesta
c) allerginen reaktio jostain muusta
d) aurinkoihottumaa

Kasvot on rokahtaneet ja kamala kutina päällä. Ranteissa ihottumaa, samaten rinnassa ja selässä :/ Nyt antihistamiinit 2xvrk ja hydrokortison tai perusvoide. Kasvot pahimmat :(

Leikkimökki VALMIS! Tai katonrajaan tulevat piparkakkureunukset taitavat jäädä ensi kesään, ellei ukko innostu kumminkin niitä tekemään. Ja kaikkea pientä sisälle pitää viel haalia. Ja en viel tiijä maalataanko katto jossain vaiheessa tummaksi

Tervetuloa Muksulaan :D

http://www.facebook.com/album.php?aid=2010398&id=1547753322&l=cfafd3a087

Rontille hauskaa matkaa :wave: Ja Viulle paranemisia :hug:

Ja kaikille kiitos haleista Kipsunkin puolesta =) Ootte työ ihania :heart:
 
Onhan nää helteet kivoi, mutta vois jo vähän hellittää. Poika on kärttysä, kun ei jaksa juosta |O Rannalla viihtyis, mutta en kauhiasti viitsi sielläkään olla. Liikaa aurinkoa... No, pitäs vaan nauttia, kun kerrankin on aurinkoista B)

Tänään oli np-ultra. Molemmat pikkuiset ovat virkeitä ja hyvin kasvaneet pituutta. Niskaturvotus oli niin olematon, ettei voitu mitata. Pahoinvointi on jo hellittänyt, mutta kuvotus on vielä jäljellä. Varsinkin, jos syömisestä on aikaa.

Omanapaista tekstiä taas :ashamed:
Onko kellään muuten mitään kikkaa miten näillä helteillä saa taaperon hyvin nukkumaan? Päivällä tai illalla?
 
Rontille rentouttavaa lomareissua B)

hipkukalle onnittelut ihanista ultrakuulumisista.Hyvä että pikkuset voi hyvin. Meillä on ilmalämpöpumppu, illalla jäähytetään asunto jos on kuuma.Mein sisälämpö kesäsin 28 mut ollaan pidetty 24 jäähytyksellä. Joten meillä se on auttanut uniin.Ikkunoiden auki pitäminen yöllä myös hyvä.



Oli joo hurja se lentojuttu että 5 vuotias jäi ainoastaan henkiin.Siinä täytyy olla mukana enemmän kuin enkeleitä :eek: :saint: Hirmu paljon nyt sattunukkin noita lentoturmia. :(

Tänään joku nainen luuli mein "justiinaa" kuukauden vanhaksi.Heh, meinasi silmät puota päästä ku sanoin että vähän yli viikon vanha kylläkin. :LOL: Sit eilen käin vauvan kanssa vaaalla niin neidin paino olisi sen vaan mukaan jo 5,5 :eek: Ella painoi 4kk ton verran :D

Näin meillä hoidetaan autonpesu :D
 
Do dii.... testin tulokset sain vihdoin ja viimein eilen illalla.... Eli oltiin raskaana, mutta luultavasti tällä kertaa puhe oli päivistä. Tulos oli 220, vaikka kahden viikon jälkeen pitäisi olla lähempänä 10 000. Eli on mennyt kesken heti alkuunsa ja tänään alkoi sitten taas vuoto. No näin meillä taas... Eipä ole syytä olla ottamatta lauantaina päätä täyteen kavereiden kanssa. Nyt vain jännätään päästäänkö edes lähtemään, jos tuo sikiöpussi ei tule ulos itsestään... Joutuis lähtemään kaavintaan siinä tapauksessa taas vaihteeksi...
No kattellaan huomenillalla tilannetta uudestaan.

Käytiin minun isän vanhempien luona, kun siellä oli noita ruottalaisia sukulaisia taas tänään ilmestynyt. Oli kiva nähdä heitäkin pitkästä aikaa. Mutta sääliksi tuo isäntä vähän kävi, kun ei se oikein ymmärrä mitä puhutaan. Mutta tulipahan käytyä. Luultavasti ei pahemmin ole sinne yhteyksiä sitten, kun joskus nuo isin vanhemmat kuolevat pois...

 
Tuuti elämä on.... välillä niin epäreilua ja paskaa, mutta silti elämää... Kyllähän tämä taas tästä... Mullehan sanottiin ennen hoitojen aloitusta, että luultavasti ei tule onnistumaan eikä edes tehdä.... On kuitenkin tehty, mutta lopputulos on ollut silti ihan yhtä tyhjän kanssa... Jos nyt sitten heitettäis loput vauvat pakkasesta roskiin ja aloitettais ihan nollasta taas tää touhu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vip1:




Oli joo hurja se lentojuttu että 5 vuotias jäi ainoastaan henkiin.Siinä täytyy olla mukana enemmän kuin enkeleitä :eek: :saint: Hirmu paljon nyt sattunukkin noita lentoturmia. :(


]


on ollu pikkuisella enkelit tosiaan mukana!
voi toista pientä,jää varmasti kamalat traumat :(


 
tin. keittiöapulainen oon :)
tosiaan kannattaa mun tarkkaan miettiä että kannattaako käydä vaan sillontällön vai alkaa ettiin ihan täyspäivästä työtä..hm..(palkkahan ei oo kovin häävi,ainakaa mitä oon tarjoilijan työtä tehny.)
ois vaan ollu kiva aluksi käydä vaikka sen muutaman kerran viikossa..
hankala lähtä töihin ja jättää poika vieraan hoitoon,mut sehän on kaikki kuitenkin edessä..
mutta pitää ny miettii ja laskeskella että jäis sitten ylimäärästä rahaakin :)

l-s:halauksia :hug:

vip: oi kuinka reipas neiti teillä :heart:


töllön ääreen taas,tuun vamaa myöhemmin vielä höpötään jotain :wave:
 
Se olis heinäkuu ja minuu laiskotti :ashamed: Jos sopii niin olis yhdistetty pino kesä-heinäkuulle... En jaksanut alkaa vääntämään toista :ashamed: ja ajattelin et kun nyt on ollut kumminkin hiljaisempaakin.

Mut jos haluutte uuden heinäkuun pinon eikä yhdistettyä niin joku halukas voi tehdä :D

YO:lle hyvää lomaa
 
tuuti: mulle ainaki passaa hyvin tämä kesä-heinäkuu :)
ja kuule,jaksasitko millään lähettää minullekkin sitä naamakirjalistaa,mulla on muutama joista en oo ihan varma ketä he olikaan :ashamed:

hippkukalla hyviä ultrakuulumisia,jännää kun kaksi pikkuista tulossa :heart:

yolle oikeen mukavaa lomaa!

onko muiden muksuilla painon kaa onkelmii?
meillä kun tuolla pojalla tuntuu tyssäneen nousu tohon 10,2kg :(
pistän jo rypsiöljyä ruoan sekaan,oisko teillä muita lihottavia vinkkejä
:whistle:
puuroon laitoin voi nokareen ja sokerii,mutta kun hää ei enää sitä syö..
makkaraa poika rakastaa(sanoo kakuksi :LOL: )
ja tofu jäätelö on kans herkkua..äitiinsä tullu poika :)

meilä pakkausrumba päällä ja justiin uunin pesin aamunalkajaisiksi.
pittää olla puhdasta ku lähtee,kyllä täällä riittäki hommaa *haukotus*
mut paperiasiat on nyt kunnossa,ihanata.se oli se ärsyttävin juttu..
ihana päästä kerrostalosta pois!!

mites mamalla pakkaus sujuu,oliko teillä nyt viikonloppuna mutto vai mites se oli?

aamukahvit meen nyt hakee :wave:
 
milla-maria tämän kuun lopussa on muutto. Pakkaaminen etenee hitaasti mutta varmasti :D On se uskomatonta miten paljon "roinaa" nurkkiin on kertynyt lähes kolmessa vuodessa joka ollaan tässä asuttu.. Kukahan sitä tavaraa täällä oikein haalii :whistle:

Ilona on todellinen "närppijä" tuon ruoan suhteen nykyään :kieh: Alkaa olla neiti aika hoikassa kunnossa ja äidillä menee hermot kun ei tahdo saada tyttöä syömään... Jos ei pian tahti muutu niin alan syöttämään voita lusikalla tuolle ruipelolle :whistle: No jospa se ruokahalu sieltä vielä löytyy..

Eilen siirrettiin tyttö pinniksestä jatkettavaan sänkyyn ja niinhän siinä kävi niinkuin pelkäsin. Ei neiti kestänyt siellä sängyssä vaan tuli vähän väliä sieltä illalla olohuoneeseen vilkuttelemaan ja hihkumaan "öitä". Piti mennä istumaan sängyn viereen että sai tytön asettumaan nukkumaan ja meillä kun ei koskaan ole aiemmin tarvinnut "nukuttaa".. No jospa se pikkuhiljaa alkaisi sujumaan ja tyttö suostuisi jäämään sänkyyn ihan ilman vieressä istumisia :D

LS :hug:
Vip meilläkin autonpeseminen on esikoisen hommaa, meillä vaan tuo pesijä on pikkuisen isompi :LOL: Ihana kuva :D
YO mukavaa lomaa Viun kanssa
Hipkukka onnittelut hyvistä np-ultra kuulumisista :heart:
Tuutilulla auts.. toivottavasti varvas paranee pian
Mileko Sannihan on aivan ihana touhuaja :heart: Eihän sitä voi olla vihanen jos toinen niin ihanasti äitiä huomioi :D

Kaikille ihanan lämmintä keskiviikkoa :wave:
 
mama: kyllä mekin alotettiin hyvissä ajoin pakkailu.
sitä on tuota roinaa niiiiin paljon ja vielä häkkivarastot ja kaikki...mulla on säästössä kaikkia lapsuuden ystäväkirjoja yms..siis laatikkokaupalla sitä tavaraa,mutta en kyllä heitä niitä pois.
mukava lukea lapsuuden päiväkirjoja :heart:
oon heitelly tavaraa poiskin mutta onhan tuota silti :whistle:

sitähän mun on pitänyt teille sanoa että meillä ei oo moneen viikkoon varmaan netti päällä,että älkää mua hylätkö vaikkei kuulu mitää :) :saint:

jaahas,taas romppeiden pariin
:wave:
 
Heips! :wave:

Pikaisesti kuulumisia,kun neitokainenkin unilla...
Täällä siis lomaillaan B) juhannuksesta alotin ja 6viikkoa ois,jeeee!
Ens viikon tiistaina lähdetään euroopan kiertueelle autolla :D laivalla ensin puolaan ja siitä sitten saksaan,hollantiin,belgiaan... 2,5viikkoa ollaan reissussa. Hiukan jännittää kuinka tuo neiti jaksaa :whistle: pisimmät ajot sellasen 500km ja joka päivä ei siis tietenkään ajella.
Viikonloppuna käytiin seinäjoella ja se reissu ainakin sujui iha hyvin vaikka hellettä piisaskin eli toivotaan että euroopan autoilukin jaksaa kiinnostaa melinaa :D

Tuttia meillä syödään edelleen,mutta vain päikyillä ja yöllä.
Ja maitokin menee tuttipullosta :ashamed: nyt kyllä ollaan yli 2viikkoa jo oltu ilman maitopulloo päivisin,mutta kun ei tuo juo maitoo mukista..ei nokkamukista,ei ilman nokkaa,ei pillillä ei muuta ku tuttipullosta vaan jois :headwall: :headwall: :headwall:
ruuan jälkeen pyytää maitoo ja näyttää sohvaa,mutta jos koittaa että mukista niin iso ei tulee ja maidot jää siihen!!!
Oisko vinkkei tähän ongelmaan? Onko kellään muulla enää tuttipulloo käytössä?
Calsium lisää täytyy vissiin alkaa antaa,kun ei tuota maitoo nyt sitten mee ku se iltamaito pullosta eli ehkä 2dl ja sehän ei millään riitä. Noissa kaurajogurteissakaan kun ei oo kalsium lisää :/

En muista onko ollut puhetta vaippahommista,että joko joku on päiväkuiva?
oon nyt kokeillu pitää melluu aina välillä ilman vaippaa kun ollaan kotosalla,mutta eihän siitä mitään tuu..pissailee mihin sattuu :kieh: kakka hädän kyllä ilmoittaa ja kaikki kakat sitten tuleekin pottaan/pönttöön.

Hipkukalle onnittelut np-ultra kuulumisista :hug: :heart:

mamalle ja milla-marialle jaksuja muuton keskellä :D ompi kyllä rankkaa puuhaa.

Ls :hug:

Enkä kyllä miekään ois milekon tyttöä kuvista tunnistanu :eek: niin on neiti muuttunu. :)

Tuutis laitako mullekin vielä sen fb listan :ashamed: on muutama epäselvä.

Josko sitä vielä uskailtaisi täälläkin kertoa meidän helmi haaveesta :heart: ;)
Eka neuvola takana ja kaikki nyt ainakin hyvin ja :heart: syke löytyi :)

-krisu- :wave:
 
Tosiaan myös Tuutikselle - olipa onnea matkassa - aivan kammottava sattumus Kipsuttimella...
Eipä noista tiedä, minäkin olen siinä luulossa, ettei tuo enää paljoakaan suuhunsa työntele ... vai alkaakohan siihenkin taas uusi kausi.
Itsensä syyttelemisestä - kyllä minä(kin) olen siinä hyvä, ja jotenkin kun näissä olosuhteissa on paineita onnistua 400%:sti ettei ole kellään sanomista.
Itseasiassa monista teillekin ihan normiperhejuttuina sattuvista asioista ajattelen että meillä joku tuttu soittaisi heti lastensuojeluun, vieläkin ahdistaa se mun siskonporukan käytös ja lankomiehen ko soittelut...
Mutta viisaintahan tuollaisesta täydelisen ehjän ja terveen lapsen kasvatustraumasta olisi päästä eroon, koska sehän ei tule toteutumaan...

Anyway - Viulta vauvarokon näpyt alkaa hiipumaan, onpa kiva.
Ja vain kolme työpuhelua tänään -yhteen tosin vastattu :)

Vipillä ihana autonpesijä :) alan opettaan meillä kans... :)

Topsylle ja Rontille hyviä matkoja - ainakin - ja Millamarialle myös pakkausintoa...

Milekolla Sanni on topakka touhuilija - ihana tyttö !

Tuutiksen varpaalle paranemista - sullahan nyt on jo se 'ei kahta ilman kolmatta' kiintiö täys ? Joten relaat loppuloman ...

Ja Mamalle pakkausintoa, olikos muitakin muuttavaisia ? Meidän Viukin on huonotanut syömistään, tosin voi olla tuon vauvarokon ja helteen syytä, katsotaanpa nyt...



 

Yhteistyössä