Lokakuun 2007 Taaperot, Kesäkuussa/Heinäkuussa

Täältähän myö kateltiin että on edullisempien joukossa tää paikka http://www.ultimatemarket.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=11452

Ja leikkimökkejähän on hirveesti eri hintaisia mutta ne valmiit on minusta liian pieniä :ashamed: Kun karu totuus on että maillä sinne on PAKKO mahtua kolme mukulaa samaan aikaan tai sitä tappelua ei kuuntele pirukaan :LOL:
 
leikkimökkejä Topsylle

http://kauppa.taloon.com/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=3748&OpenGroups=3748

http://www.myllymaki.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=06022007V

http://www.klapinetti.fi/product_catalog.php?c=4
 
Hitto kun pitäis alkaa jotain ihan oikeestaan tekemään täällä sisällä kun ulkona sataa.... muttei vois vähempää kiinnostaa :ashamed: :headwall: *nostaa persiinsä ylös penkistä ja lähtee siirtää tavaroita paikasta A paikkaan B,C, D ja ikinä ne ei osu oikeeseen* :LOL:
 
Odotan täällä että neidit sais ittensä valmiiks mummulaan |O . En muista mitä meidän mökki maksoi, mies varmaan muistaiskin. Porin puupojilta se tilattiin, itse koottiin. Meidän mökki on kooltaan 2mx2m + kuisti. Tuo on minusta jo passeli koko, mahtuu sänkykin. Tosin sänky vie ison tilan, mutta mahtuu sinne silti pieni pöytä, tuoli, nuken sänky ja "keittotaso". Meidän mökkiin ei saa viedä hiekkaa, toisaalta tylsää, toisaalta haluan pitää tuon mukavana kaikille. Sänky menis kaameeks jne. Pienemmässä mökissä voisin antaa enemmän lapsille vapautta hiekkaleikkien kanssa, puolensa siis sellaisellakin. Isompi on käyttökelpoinen pitkään, siellä on vaikka itsekin mukava lueskella, saati sitten koulualisen. Pukuhuoneenakin tuo välillä toimii, kun uima-allas on vieressä. Mökin takana meillä on iso vanha puutarhapöytä, josta on jalat sahattu lyhyiksi. Siinä saavat sitten kokata hiekka/vesi/raparperi ym mössönsä :p

Meillä on tänä kesänä mökissä uutena tuo vanha retro peili punaisin muovikehyksin. Maksoi kirpparilla 2e ja passaa minusta hyvin :) . Mökkikirjakin meillä on, johon lähinnä minä olen harvakseltaan kirjoitellut. Oli kiva eilen illalla lukea sivut ja kirjoittaa pätkä näistä ensipäivistä tänä kesänä. Lapset on sinne hiukan piirrellyt. Kirja on minusta ihana Martta Wendelinin pienin kesäisin kuvin koristettu.

Jaaha, kai minä meen kattoon, että päästäs täältä menemään :wave:
 
Heipsan

rontilla ihania kuvia :)

keffeli: ompas mukava ku äitis haluaa poikia hoitaa :)
kylläpä kestää kelan päätöksissä..
meilläkin ootellaan päätöksia asumistuesta ja miehen päivärahasta.
saas nähä kauanko menee..hakemukset jätettiin 13.5

poika tuossa nauraa isoon ääneen ku hällä on keksi kädessä ja koira makaa jaloissa,kerää murusia.
että voi olla hauskaa:LOL:

ja tiúo poika on ihan intona traktoreihin ja rekkoihin.
niitä ihmetellään ja osotellaan.
sanoja on tullut muutamia lisää,mun nimen osaa sanoo,mut yleensä oon äittä.
siskon nimen sanoo,rekka on lekka,mopo on popo..hm..mitäs muuta.
no pappa ja mamma tietysti tulee sujuvasti.

jos lähtis siskolla käymään,saa poju leikkii serkkunsa kanssa


:wave:
 
juu-u...tuli Kelan päätös, mutta rahat vasta viimenen päivä :headwall: onpas kivaa..sit jos pojat lähtee mökkeileen niin olis kiva ollu käydä syöpöttelemässä, terassilla ja shoppailemassa mutta eipä tarvi ei kun kaikki rahat tulee loppukuusta :headwall: kivaaa...
Jahas, Pessi heräs :wave:
 
Mummulassa ollaan, rapareperipiirakka uunissa ja mummu tekemässä ruokaa :p . Hoplopiin piti mennä aamusta, vaan tuopa olikin kehdannut poistua Ideaparkiin :eek: . Kirpparille mentiin sitten ja olipahan kirpparia tuon pienimmän kanssa :kieh: . Tuota ei kauaa saa kärryssä pysymään ja sitten meneekin omia teitään ja tutkii joka paikkaa |O . Kivasti kumminkin löydettiin muutamia vaatteita lapsille, mulle hyvät farkut 5e :D , pari rannekorkua jne.

Keffeli, sit vaan toivotaan, että kun pojat menee mökille, olis kelejä, niin voisit ihan vaan loikoo rannalla B) . Ihanaa ja halpaa, joku kiva kirja kaverina. Ai että olis luksusta! Mutta ymmärrän tietty tuon rahan tarpeenkin ja olishan sinne rannalle kiva ottaa jotain kivaa evästä... Vaan leipäkin maistuu rannalla :p . Vaan voiko nää kelit tästä muka lämpimiksi muuttua :eek:
 
Rontti, en mä tykkää yksin rantsussa olla... ja pienoinen epäilyskin niistä ilmoista.
Hitto noi on ollu mahdottomia koko päivän :headwall: pikkusen kiristelee pinnaa olla kotona vaan vallan koko päivä...ja kun Peetulle ei oo mikään hyvin, nurisee ja narisee ihan taukoamatta jostain. Mikä lie ketutus hällä päällä :headwall: loppus nyt nää sateet!!!
 
topsy ja rontti tosta päiväkotihommasta,jotenkin minuu ahistaa kamalasti kun on siun hommat,miun hommat ja toisien hommat..kuka tekee aamupalan,syö lasten kanssa lounaan(myö kun syödään meillä töissä kaikki kolme hoitajaa lasten kanssa) kuka menee nukuttamaan,ja kuka tekee välipalan,kuka tyhjentää roskat,täyttää astianpesukoneen..ym..

ehkä se toimii,mutta jotenkin miulla ainakin toimeton olo esim silloin kun kaikki ovat sen yhen immeisen kanssa lounaalla,tai välipalalla..tietenkin ymmärrän kun on paljon (nytkin max 14) lapsia niin ettei koko jengi aikuisia ole siellä ruokatilassa..
sitten on askarteluvastaavat,jumppavastaavat,laulu/leikki/tuokio vastaava..vai tuntuuko vaan sitten oudolta..

meillä kaikki osallistuu toimintaan,suunnitteluun,toteutukseen..
kysy yksi työntekijä minulta että kuka teillä vastaa askartelujen suunnittelusta/toteutuksesta,sanoin että myö kaikki kolme yhessä..kahtohan tuo vähän oudosti...

muuten itelläni oli aika kynnys mennä tonne töihin,mutta ihan kivaa on ollut,näin ekan viikon jälkeen..muksut ovat ihania,ja eipä noissa hoitajissakaan moittimista ole..ennakko luuloja vaan :eek: :ashamed:

kylähän tollasessa paikassa menee sellanen parista vuodesta ylöspäin oleva lapsi,nyt tuolla reilun vuoden ikänen,ja yhden hoitajan aika mene sen hoitamiseen..

mutta paikat on erilaisia,ja kaipa tuo sitten normaalia päiväkoti "kastijakoa" johon mie en vaan totu :eek: :/

yodottajasta ja neitistä meidän perhelehdessä kiva juttu ja ihana kuva =)

taidan suunnistaa petin pohjalla,aamulla pitäs olla työmaalla 05.15 |O
 
Moikka kaikille!

Ylpeänä ilmoitan että meille syntyi ihana pieni poika 26.5. klo 01:51. Painoa pikkumiehellä oli 2790 g ja pituutta 48,5 cm. :heart:

Minähän menin käynnistykseen 25.5. Käynnistys alkoi hillitysti ja hallitusti, päättyen hätäsektioon. Vauvan sydänäänet hävisivät jossain vaiheessa mutta löytyivät onneksi. Pojan pulssi vaan rupesi heittelemään todella pahasti supistusten kourissa ja lääkäri katsoi parhaaksi laittaa mut leikkaukseen.

Se olikin todella viisas päätös, pikkumies oli ollut aika heikossa hapessa ulos tullessaan. Myös sokerit olivat heittelehtineet, mutta poika oli niin reipas että sain hänet osastolle jo keskiviikkona. Sairaalassa olimme viikon, mulla ei oikein imetys meinannut lähteä sujumaan, eikä suju vieläkään. Onneksi on tuttelit keksitty :p

Nyt ollaan neljä päivää kotona ihmetelty tuota ihanaa pienokaista :heart: Poika on aika rauhallinen, syö ja nukkuu. Itkee oikeastaan silloin kun tahtoo ruokaa tai vaippaa vaihdetaan. Mieskin on päässyt enemmän hoitamaan vauvaa kun on jouduttu pelaamaan noilla pulloilla.

Tässäpä kuulumiset ensi hätään, hyviä vointeja ja terkkuja kaikille toivottelee Kiisumirri :wave: :wave: :wave:
 
Niin uskomattoman paljon onnea Kiisumirrilleja miehellesi :heart: :hug: Aivan mahtavaa, pikkuinen poika teillä :) Minulla ei myöskään koskaan imetys ole kunnolla käynnistynyt ja maailman suloisimpia tyttöjä ollaan Nannillakin saatu :D Tärkeintä on läheisyys, lämpö, ruoka ja hoiva :heart:

Ja kiitos noista leikkimökkilinkeistä!
 




Ihan itkut tuli. Hyvä että kaikki sujui kumminkin hyvin ja sait vihdoinkin pienen syliisi. Rutistus ja mielettömän suuret onnittelut sinulle, miehellesi ja tottahan toki pikku prinssillekin :hug:

Kyllä niitä uutisia pienokaisesta on odotettukin ja välillä jo "pelättykin" :D
 
Aivan ihanan suloisia uutisia Kiisumirriltä :heart: ! Onnea koko perheelle :heart: :heart: :heart: ! Nauttikaa nyt kaikin siemauksin vauvan tuhinasta ja tuoksusta. ¤ Todella onnellinen puolestasi ¤

Musta on ollut kivaa ihan luonnon puolesta, että on satanut koko päivän ja päivä meni ilman suurempia kiristelyjä, kun oltiin mummulassa, mutta toivonpa minäkin totisesti, että huomenna voitaisiin jo kunnolla ulkoillakin. Ylpeenä itsestäni tosin toitotan, että tein tovi sitten tunnin lenkin, vaikka satoi vettä :) . Ja oli oikeestaan oikein kiva ilma kävellä :saint: . Ihan kuin olisi pienesti jalkoja auttanutkin nämä kävelyt :saint: .

Niinukka, jännältä kuulostaa kyllä noin tarkat vastuunjaot varsinkin suunnittelujen osalta :eek: . Minäkin oon tottunut, että yhdessä tehdään ja suunnitellaan ainakin suurelta osin. Ja meillä kans kaikki syö lasten kanssa. Tapoja on varmasti tosiaan monia, aika mielenkiintoista olisi toisaalta joutua pyörimään eri paikoissa, näkisi ja oppisi, voisi noukkia parhaat palat.

Taidanpa vielä laittaa kuvat mun viime ompeluista, muut on taas jäänyt vaiheeseen, mutta tiimiläisilleni vein töiden päättyessä tuollaiset kiitokseksi kuluneesta. Kädessä on sellanen kiitos ja hyvän kesän toivotus-lappu, minkä pystyi sitten helposti leikkaan irti.
 
KIISUMIRRILLE ja perheelle ihan mielettömän paljon onnea :heart: :heart: :heart: voi että kun tuli itellekkin oikein mahdottoman hyvä olo teidän puolesta :heart: :flower: =)


Sitten, mä kaipaan vinkki vitosta...mä tarvisin juhlavaatteita mutta en mekkoa halua välttämättä.Juhlava tunika ja legginssit vielä menis mielummin.. Elokuussa kaverin häät ja sit omat valmistujaiset joulukuussa niin niissäkin sais mennä sama... Mutta mitä päälle?!?! Ja mistä?!.. hjelp...
 
Täälä on huonosti nukuttu yö takana, supisteluita, vatta sekasin ja alituinen pissahätä....muutaman tunnin sentään ehin koisata ennen ku tyttö klo 5 heräs :headwall: ei auta ku valmistautua tähänkin päivään....supistelut on nyt hävinny, ja hyvä niin sillä oonkin aikas väsy. Mutta onneks nuo Kiisumirrin kuulumiset piristi mieltä huomattavasti =)
 
Kiisumirrille ja miehelle paljon paljon onnea pienestä prinssistä!! :heart: :flower:

Ihania uutisia!

Se olis sitten perjantai ja viikonloppu häämöttää :D vaan kun olis taas sitten jotain töitä niin menis tääkin päivä nopeemmin, huomaa että kesä on tullut ja tää taas hiljeni entisestään. Taantuma, vai mikä lama lienee on hiljentänyt muutenkin homma kamalasti, mutta kesä (kesä- ja heinäkuu) on aina ollu kohtuullisen hiljasta aikaa muutenkin.
No kunhan tästä päivästä selviää niin hyvä.

Tiipiillä taitaa olla synnytys jo lähellä :D Tai ainakin kuvaukset olosta antoi näin ymmärtää.
 

Yhteistyössä