Lokakuun 2007 Taaperot, Kesäkuussa/Heinäkuussa

No onpas täälä rauhallista :whistle:

Kävin ekaa kertaa tyttöjen kanssa ulkona vaunuttelemassa, vauveli nukkuu nyt etuterassilla edelleen mutta Silja oli niin innoissaa kävelyretkestä että ei malttanu nukahtaa ollenkaan. Nostin sitten omiin vanhoihin vaunuihinsa lenkin päätteeks ja nukutin tuonne takapihalle...hetki omaa aikaa :D

Niin luin äsken iltalehen sivuilta että Martina Aitolehti meinaa synnyttää telkkarissa...juuh, en minä vaan. Sitä ölinää ei viittis kukaan kattoa ja eihän se mitään kovin sotkutontakaan puuhaa ole. Lisäks olis aivan kamalaa siinä kipujen kourissa jos kameraryhmä hääris ympärillä, ei taida olla hällä vielä tiedossa synnytyskipujen tuskat ;)

Pari yötä menny nyt paremmin, näyttää (ehkä) siltä että vauvan rytmi on kääntymässä oikeaan suuntaan..tosin en iloitse liian aikasin, nämä jutut kun ehtii muuttua vielä niin tuhanteen kertaan!
 
Täälä pikaisesti :wave:
Harvinainen hetki kun tytöt nukkuu samaan aikaan.Tosin ehkä miunkin kannattas ku ihan naatti olo kun huonosti nukkunu moneen päivään.Joo eli tässä synnytystarinaa...

viimeeksi kun kävin kirjottaa niin supistukset olivat aamulla n. 1h välein.Verinen vuoto lisääntyi ja miula oli 11 neuvola aika joten sieltä kehotettiin sairaalaan näytille kahen tunnin sisällä.Supistukset jatkuivat harvakseltaan kun mentiin sairaalaan n.14 aikaan.Kätilö tutki ja sanoi että vuoto ei ole ainakaan lapsivettä ja sormelle auki 2-3 mutta kohdunkanava ei ollut yhtään laskeutunut tai pehmennyt.Sanoi että odotetaan lääkäriä mutta todennäkösesti lähette kotia.Sillon supisteli jo 10-30min välein. Lääkäriä odotettiin 2h30min.Kovakourainen lääkäri teki tarkastuksen ja osa lapsivedestä meni samalla,sanoi että 3-4cm auki että vaatteiden vaihtoon sairaalaan jäätte.Samantien alkoi supistusväli 3-5min välein.
jatkan pian...tyty heräs syömään...
 
Keiju07
Kunnon vauvabuumi tosiaan menossa meijänkin palstalla - kuulemma koko Suomessa. Kuin myös hääbuumi - näin kuulin radiosta.

Onnittelut siis tuhannesti Tiipiille ja Vipille! Isoja likkoja kumpainenkin!

Meidän viisiviikkoinen painoi viime viikolla 4160 g (53 cm) ja näyttää jo varsin isolta - en vois kuvitella millasta on tuon kokoista puskea ulos - onneksi tiipiillä tosiaan oli vielä puudute päällä ja kovin positiiviset mielikuvat sulle tuntui jääneen. Ja mikä ihme juttu tuo oli: ei ilokaasua tässä huoneessa - multa olisi hermot pettäneet tuossa vaiheessa, on se vaan niin tärkeä osa kivunlievitystä! Vipin kertomus kuullaan varmaankin piakkoin loppuun saakka jahka kerkeää syöttämisiltä tänne.

Mun palstailu on ollut kanssa hiljaista viime aikoina, kun meillä itketään koko ajan hereillä oltaessa... huh huh...

nyt tuli keskeytys, yritän palata!
 
Onnea paljon vip ja koko perhe! :flower:
meidän vauva on jo kohta 3kk, tänään sai ekan piikin neuvolassa. Hyvin kasvaa, hoikempi kyllä on kuin Eetu aikoinaan. Nyt näyttäis että alkais säät vähän lämpiämään, juhannus meni villasukat jalassa ja hanskat kädessä :eek:
Mukavaa kesän jatkoa kaikille :wave:
 
hei :)

hurjasti onnea vipille pikkuisesta :heart:

arvatkaas tytöt mitä :D
me saatiin se rivarikolmio vuokralle,jihaaaa!
nyt vaan huomenna setviin millonka tästä saapi lähtee.,toivottavasti ei tarvii montaa kk:tta oottaa :|
en malta oottaaaaa!!
ja poika saa viimein oman huoneen :D

on kyllä niin nätit ilmat ollu pari päivää,ollaan ulkoiltu.
toivottovasti nää nätit kelit vielä jatkuu :)

sain pikku-miehen äsken unille,oli toinen niin väsy että simahti samointein ku sänkyyn pääsi.

ainiin,oonkos mää täällä kertonutkaan ku poikasella todettiin viikko sitten korvatulehus.
lääkäri määräs lääkkeen ja annettiin yks annos,sit hokasin että ihan pienellä lukee vaikuttavana aineena amoxin... vai mikäse ny olikaa..
no soitin päivystykseen ja saatiin uudet lääkkeet.
onneksi ei tullut mitää allergista reaktiota :eek:
meinas vähän käsiä tärisyttää kun huomasin että sisältää sitä amoxinia..huh huh

mut jeps,jatkan myöhemmin.
katellaan miehen kaa töllöä :wave:
 
Keiju minä kans oon ihan ehoton tuon ilokaasun kanssa, toimii mulle! Meinas siinä kyllä vähän paniikki iskeä kun kätilö ilmottaa ettei ole saatavilla.... mutta onneksi tajusin olla vaatelias niin saatiin se kumminkin paikalle. Ensisynnyttäjänä en olis osannu sitä sen kummemmin kysellä mutta näin kakkosen kohdalla tietää jo vähän mitä haluaa ;) Tuo sali missä synnytin oli uus, meidän tyttö oli toinen joka siinä huoneessa synty ja minä olin eka joka siellä ollutta ammetta käytti, oliskohan tässä ollut syy kaasun puuttumiseen?
Onneksi oli tosiaan puudute vielä vahvana päällä kun tyttöä synnytin, kätilökin sanoi jälkikäteen kun mitat selvis että olis luultavasti ollu melko tuskanen koitos mikäli luomuna oltaisiin menty. Ja tuo tyttöhän jäi hetkeksi hartioistaan kiinni jolloin kätilön piti sitä vähän käännellä, senkin puoleen hyvä etten tuntenu mitään :ashamed:

Voi hertsyyggeli tätä puklin ja pyykin määrää!!! Olin ihan unohtanu miltää tuntuu kun kaikki vaatteet on itelläki vauvan örkissä ja pyykkikasa vaan kasvaa ja kasvaa... no onneks on kone mikä pyörittää ;)
 
Jatkuu...
Menin lilluttelemaan altaaseen n. tunniksi ennen kuin siirryttiin synnytyssaliin.Sielä sain ilokaasua pahimpiin supistuksiin.Kalvot puhkaistiin ja ruvettiin auttaa avautumista tipan avulla.Olin toivonut että ponnistamisen aikana spinaali vaikuttaisi.Spinaali laitettiin kun olin 7cm auki.Sen jälkeen avauduinkin hitaammin ja 20min ennen ponnistamista spinaalin vaikutus loppui.Ponnistaminen kesti 41min ja oli yhtä tuskaa.Neiti jumettui hartioistaan kiinni ja jouduttiin jotenkin taivuttamaan ulos.Kätilö luuli että solisluu murtui kun kuului äänikin mutta ei ollut murtunut.Neidin paino oli loppujen lopuksi yllätys että oli noin suuri.En repeytynyt pahasti (2tikkiä) ja muutoinkin synnytyksestä jäi tosi hyvä mieli,vaikka ponnistusvaihe olikin kamala.Ajaksi kirjattiin 6h30min.
Kotona alkanut mennä ihan ok. Eilen illalla tosin vasta kotiuduttiin.Vieraita ollut koko päivän. Ella paijailee siskoaan..tosin välillä vähän liiankin kovaa.Saa nähä miten alkaa rullaamaan. Nyt pakko mennä nukkumaan,neiti varmaan kohta herääkin jo syömään.Palaan taas jahka ehdin B) :D
 
Kyllä kannatti tulla pika pyörähdykselle. Täällähän oli synnytyskertomusta luettavana japikku prinsessan kuvia nähtävänä :heart: =) Ja kyllä nää lokakuiset lapsukaiset on vaan jo isoja kun vierellä on tuommoinen pienen pieni nyytti =)

Mutta nyt nukkuu kun kummipoika tulee taas aamulla hoitoon. Oon tän viikon luvannut katsoa toista ja tää aamu alkoikin jo kuuden jälkeen mulla. Poika saapui 6.30. Pikkasen niin kuin väsyttää :whistle:

Ai niin, miä haksahdin taas :whistle: Meillä on uusi "vauva", karvainen semmoinen. Pieni mustavalkea ranskan luppakorva kani. Pieni on 8vko+1 päivä :heart: Ja se on munmunmunmun MUN! :D :LOL: :ashamed: Tai saa lapset ehkä paijata joskus :whistle: :D Daniel ja Jeppe on ihan haltioissaan, vähän väliä Daniel tuli ulkoa sisään ja istui vaan tuijottamassa pupua. Ja syliin kun sai niin se ilme... :heart: Ja Jeppe taas ramppasi nukkumaan mennessä valehtelematta sen 10 kertaa alas. Milloin pissitti ja milloin taas janotti... Piti vaan päästä kurkkaamaan onko pupu tallella. Mun täytyy varmaan häkin luukut "lukita" jotenkin ettei pojat ota pientä luvattomasti syliin, ainakaan ennen kuin osaavat kunnolla käsitellä... ja eikä kyllä sittekään ilman valvontaa.. Kiia hokee vaan pupu, pupu pupu. Tosin johan tuo oli välillä kissakin. Ja Kipsu ei saa ite paijata ilman säätelyä... pitää pikkusen tuota "hellää" otetta hallita omalla kädellä ;)

Nimeä pupu ei taida saada kun tää porukka ei pääse yhteisymmärrykseen... Vaikka ukko oli (olevinaan) pupu vastaan niin hyvin näyttää perspystyssä häkin bieressä olevan, sohvalla pupu vieressä kökkii ja rapsuttelee ja nimeenkin mölisee vastalauseita :LOL:

Mut nyt nopsaan maate... huomenissa enempi :wave:

ai niin pika pikaa... hyvä ettei milla-marian pojalle tullut lääkkeestä mitään :hug:
 
Voi hyvänen aika kun on taas suloisia kuvia vauvoista ja näistä meidän lokakuisista, muka niin moni jo isosisarena :eek: :whistle: :heart: . Lämpimät onnittelut Vipille perheineen!!!! Hienoa, että jäi sinullekin hyvät muistot, vaikka aika rankalta ja pitkältäkin tavallaan kuulosti. Ponnistusvaihe 41min on kyllä piiiitkääää |O , auts. Vaan ihana rinsessa saatiin taas maailmaan :heart: . On se nyt jotenkin hassu ja ihana lukea, kun täällä niin moni painii taas ihan vastasyntyneen ajassa :heart: , pukluineen kaikkineen. Keijulle kovasti voimia itkevän kanssa!! :hug: . Minulla on sellainen olo, että meidän perhe ei enää millään jaksaisi itkevää. Varmaan jaksaisi, jos niin olisi, mutta hui kun se tuntuis nyt raskaalta.

Toiset saa vauvoja ja minä sain tänään vaunut myytyä :D . Menikin pikaisesti, tuolla markkinoissa, kiitos Tuuti ja muut neuvojat. Tuli tilaa autotalliin. Ja hyvät vaunut sai ostaja halvalla :)

Mahtavat kelit ollut nyt juhannuksen jälkeen. Juhannusta viettämästä tultiinkin päivää etuajassa, kun minä kyllästyin saareen ja kylmyyteen ja siellä tuon pienimmän kanssa olemiseen ja miesten makaamiseen :headwall: . Onpahan ollut taas muka sitäkin ihanampaa kotona :heart: . Remppa meillä edistyy ja minä oon hionut ja maalaillut tulevia huonekaluja kuntoon. Hommaa piisaa, ei ne näemmä ikinä lopu :LOL: .

Äsken sain taas kämpän siistiksi ja kaikki pakattua ja eväät tehtyä huomista varten. Käydään miehen työpaikan järjestämällä Ähtärin reissulla. Toviottavasti menee bussimatkat sujuvasti :snotty: . Evästä ainakin piisaa. Ja tänään varattiin ens tiistaille Bulgarian reissukin B) , all inclusive :p . Aika ihanaa, vaikka olis se aika kalliskin. Siellä sitten vaan ollaan ja möllötellään, ihanaa! Toivottavasti kaikki sitten menee hyvin... Tajusin, että munhan on siellä oikein drinksujakin maisteltava, kun kaikki kerta kuuluu hintaan. Ja lapsille tilataan ihania drinksuja myös, jätskiä saavat syödä ja ranskalaisia ym miten haluavat.

Jep, mutta kello on paljon ja meidän on oltava ennen 8 aamulla liikkeellä joten :wave: . Ihania kesäpäiviä edelleen kaikille B)
 
töihin pitäs kohta kampeutua,ei kyllä pätkän vertaa kiinnosta,kun kökkii siellä johonkin klo 17 asti..kotiin kun tuunniin nukkumaanhan siintä saapi het melkein käydä...
ja eilen ainakin oli eukkoja saman verran ku lapsia..ja ei yhtikäs mitään tekemistä..
siis sellasta kunnollista,muutakin kuin lapsien leikkien kattomista..no meneehä nuo päivät noinkin,vaikka aika pitkästytävää..
nyt menen lauantain tekemään..hirmuhellettä luvannut..kyllä taas voipi lauantaina sapettaa kun menen kymmeneksi ja oon kuuteen..siinähän se päiväkin hurahti taas..no onneksi sitten on sunnuntai ja maanantai vapaata.

venla onkin vielä tämän päivän hoidossa,ja sitten sillä alkaakin kesäloma,menee elokuun 10pvä seuraavan kerran hoitoon:)

aikas ihania kuvia vipillä on ne vaan aikas sulosia...
miekin oottelen vauvauutisia,vanhimman tytön kummilla la 26pvä,ja sitten yhellä ystävälläni on ens kuun alussa..
 
Huomenia!

Ihania kuvia Vip, onnea vielä kerran! Mulla kesti ponnistusvaihe yli tunnin Annilta, tiedän siis tunteen... |O Mutta siitäkin selvittiin :)

Onnea Milla-Marialle uudesta kodista. Kummasti se ylimääräinen huone tekee ihmeitä!

Tuuti,
ihanaa! Laitatko kuvaa pupusta? Mekin haluttais Annin kans jokin eläin, ei vaan keksitä mikä. Tai onhan meillä vanhuskissa Elmo 15 v, mutta jokin pienempi kaveriksi :)

Rontti
selaillut siellä samoja sivuja kuin me ;) Minne menette Bulgariassa? Minustakin matkat oli sitten niin kalliita, että taidetaan mennä Tukholman risteilylle ja Turun Caribiaan pariksi päivää. Onko joku ollut siellä joskus? Elokuussa oli ensin tarkoitus lähteä, mutta työt estää nyt sen. Heinäkuussa on kuumaa ja kallista, paitsi tosiaan Bulgariassa kuulemma ihan siedettävää. Me on oltu Sunny Beachillä pari viikkoa Annin kanssa ja oltais Varnaan nyt tykätty. No, toiste sitten.

Nyt pitää alkaa laittaan tavaroita kasaan, mennään kaverin luo päiväksi, asuu meren rannalla niin saadaan uida ja paistaa makkaroita :) Täällä on jo nyt kuuma! Ihanaa! Ja illalla pääsen terassille ystävän kanssa, mummo tulee yökylään :p
 
Vip ISOT onnittelut :hug: :heart:

topsy me oltiin silloin hääyö Caribiassa. Tarkoitus olisi mennä Eemelin kanssa ensi kuussa sinne, kun on isin loma. Mun mielestä se sopii näille pienille paremmin kuin vaikka Serena ja muutenkin tosi kiva paikka. Eikä se ollut silloin heinäkuussa kovinkaan kallis (joskin 7 vuoden aikana hinnat luultavasti ovat hieman nousseet) :D
Mun mielestä niillä on sellaisia risteilypaketteja, joissa ollaan yksi päivä/yö laivalla, päivä muumimaassa ja sitten vielä majoitus tuolla Caribiassa. Naantalin kylpylästä olen kuullut vain erittäin huonoa, lapsiperheiltä. En ole kyllä käynyt, mutta eipä paljon ole houkuttanut lähtee kattomaankaan.
Samalla reissulla voi tietty tulla meitäkin moikkaamaan :saint: :LOL: :LOL:

Mä olen painanut aika reippaasti töitä ja rahaakin odottelin... Nyt vain se sairaanhoitaja, joka kuuluis tulostaa noita tuntilistoja palkanmaksua varten, ei jaksa ilmestyä töihin... Eli palkkaa ei nyt tipu sitten näillä näkymin ennen heinäkuun loppua. Sanonko suoraan, että haistakaa p*s*a... |O
Eipä paljon hotsita mennä hoitamaan noita loppuja vuoroja... Pitäisi keksiä siis äkkiä jotain paikkoja, johon voisi mennä myymään, että saisi rahaa jostain laskuja...
Ihan kiva paikka ollut olla töissä, mutta on tuo aika kettumainen tapa hoitaa työnsä... Olen muutenkin kuullut ihan "kivoja" juttuja tuosta hoitsusta.... Mitä hittoa se siellä sitten tekee, jos "hänen ei kuulu hoitaa vanhuksia"? Eikö vanhustenpalvelutalossa töissä olevan kuulu hoitaa vanhuksia??? Hmm... minäkin haluun tuollaisen työn, että ei tartte tehdä mitään, kun on sairaanhoitaja...

Käytiin äsken Eemelin kanssa ottamassa raskaustesti taas. Eiköhän tuo plussaa näytä, mutta kuinkahan kauan tällä kertaa.... Meneekö perjantaina jo?
Työkaverit kuuli eilen töissä siitä ja sanos, että mä en sitten nostele mummoja siellä :LOL: Kun nykyään tuollaisessa paikassa on nuo odottavat jo "vammaisia", jotka eivät saa tehdä mitään.... Ettei vain satu mitään.... no höpö höpö. Samallalailla sitä töitä painetaan, ollaan vain vähän varovaisempia, ettei nostele yksin mitään mummelia vaan käytetään apuvälineitä ja työkaveria... Mä mikään vammainen ole!
Ja pakkohan sitä on painaa töitä, että sais isomman äitiysrahan sitten aikanaan...

Mutta nyt on taas pakko mennä miettimään noita työjuttuja...
 
Pääsipäs tänne ihan kirjautumaan vihdoinkin :eek:

Topsy tämmöinen karvakorva :heart: http://www.facebook.com/album.php?aid=2009910&id=1547753322&l=14fd75ed52

milla-marialle onnea uudesta kodista =)

Venlalle
hyvää lomaa :)

L-S:lle plussatuulia ja toivotaan sitten jos plussa tulee että pieni pysyisi matkassa tällä kertaa :hug:

Pikku vauvojen äideille jaksamisia ja paljon :hug:
 
tuutilulla kanille on kyllä aivan loistava nimi papana,tyyliin jokaisella pomppasulla tippuu papana :LOL:

topsy meillä on kaksi kerbiiliä,ja ne ovat ihan kivoja,ja kun ottaa vielä kaksi niin kyllä vauhtia riittää. :D

minnuu väsyttää,taijan lähtee venlukan kanssa nukkumaan..tuolla se jo siskollee tirisee kun se sille maitoo laittaa..
 
niinukka pitihän pupulle löytää kuvaava nimi :LOL:

Meillä noita pieniä hiirulaisia, gerbiilejä ja hamstereita ei ole ollut mutta marsuja kyllä. Marsukin on ihan kiva lemmikki. Tosin meijen Rölli aina näykkäs kun halus häkkiin takas :/ Linnut pitää aikasta kovaa ääntä tai ainakin undulaatit ja nymfipapukaijat. Niitä on ollut kotona asuessa ja nymfejä Jepen ollessa pieni. Herättivät vaan pojan jatkuvasti ja ääni kävi koiran korviin joten pääsivät uuteen kotiin :) Ja sitte kun ne teki niitä munia jne.

Mut eiköhän meijen eläintarha ole nyt kasassa :D Enempää ei mahdu ja rahkeet taida riittää. Ois ihanaa asua maalla, olla aina kotona ja ottaa paljon eläimiä ympärille :heart: Ei kumminkaan lehmiä tms. Saahan sitä haaveilla, pitäis vain voittaa lotossa sitä ennen.

Ja tuo papana ei voi olla ranskanluppa vaikka eläinkaupassa sanoikin niin. Kääpiöluppa taitaa olla koska sanoi että painaa aikoisena n.2kg ja ranskanlupathan painaa yli 5kg
 
Terkut Ähtäristä :wave: . Oli kiva päiväretki, yllättävän kiva itekin oli pitkästä aikaa elämiä katella :) . Lapsille kivaa sekin, kun niin harvoin liikutaan bussilla. Tosin tuo pienin ei aina ihan tykännyt :kieh: . Onneks Bulgaariaan on lyhyet lennot |O . Topsy, Sunny Beachille mennään, kerran ollaan oltu ennen. Sinänsä paikalla ei nyt ollut niin väliä, tuo lyhyt lento ja sit ehkä siinä mielessä just Bulgaaria, jos siellä ei olis ihan yhtä kuuma kuin vaikka Kreikassa. Me ollaan oltu lasten kanssa muutama vuosi sitten pari yötä Caribiassa, tykättiin kovasti :) . Lasten kanssa kiva paikka.
 
Täälläkin ollaan matkakuumeen kourissa. Kreikanmatkaa suunnittelen syyskuulle. Olis mukava kuulla teidän kokeneempien lasten kanssa reissaajien vinkkejä, miten reissun saa onnistumaan tuon ikäisen kanssa, mitä pitää ehdottomasti muistaa ottaa mukaan jne.?
 
Heipsan,

Ihan ekaks VIPille hurjasti onnea tytöstä!!
Söpö pikku pakkaus.

Tuutilla ihana pupu :p mäkin haluun, mutta isäntä ei anna |O mä en saa myöskään koiraa, tai uutta kissaa tai kanoja |O hitto mikä hannari |O :D

Mulla on tää päivä mukaanlaskettuna kolme työpäivää enään jäljellä, sitten palailen tänne varmaan vuonna 2011 talvella :D jos kaikki menee niinkun pitää.

Oliskin kivaa mennä johku reissunpäälle, ulkomaille siis, mutta ehkä joskus parin vuoden päästä saattaa voida harkita, jos sillonkaan. :| isäntä vihaa kaikkea muuta matkailua paitsi kotimaan matkailua ja kaikki vähänkään ylimääränen raha mitä tulee menee talon remontointiin.
Mutta eilen isännältä "salaa" kävin tilaamassa mankelin ja sitten hommailin moccamasterin jossa oli se meillä tarvittava tippalukko ja sitten sen pitäs sammua kun on ollu kaks tuntia päällä, koska semmonen pitää olla, jotta voin "luottaa" siihen että jos joskus unohtuu keitin päälle niin se sammuu ittekseen.

Keijulle jaksamisia itkevän pienokaisen kanssa! :hug:
 
Huomenta!

minnuu väsyttää,ja väsyttää vielä enempi kun ajatteleekin että lauantaina pitäs vielä mennä töihin,ja olla siellä vielä kuuteen asti...

tyty keikku sitten klo 6 tänä aamuna ylös..
ihan mahoton on tutin perään,jos ei ole tutti suussa niin sitten puree kynsiä..tai ainakin nakertaa niitä :eek: :headwall:
sanoinkin että pitää kohta kynnelii ostaa ja laittaa kynsiin..

olen yrittäny ettei kotona olis tuo tutti jatkuvasti suussa,nukkumaan käydessä,ja automatkoilla..
hirmusesti tulee puhetta,mutta saappas siitä mitään selvää kun lupukka on suussa.
kertokaahan hyviä vinkkejä,miten tosta pääsis eroon..?

ja se kun narnattaa sitten niin pitkään että pakko on tuo tutti antaa...
 

Yhteistyössä