Lokakuun 2007 Taaperot, Kesäkuussa/Heinäkuussa

plääh... mä oon vihdoin tajunnut sen miks en viihdy kotona :/ oon niin hemmetin yksinäinen. Kaikilla omat menonsa ja perheet/tyttö-/poikaystävät jne.... kun oon koulussa tai töissä niin nään ihmisiä mutta kun oon kotona niin ei... jonnekkin kun yritän jotain kaveria pyytää mukaan niin ei kerkeä tai menee oman perheen kanssa tms... mä tuun siis mökkihöperöks!!!
Huomena pojat vien mökille ja tuun ite pe takas (kirppispöytä pitää la tyhjentää). Sit varmaan v-lopun kökin yksin kotona kun ei kukaan edes lähde minnekkään mun kanssa :/
Täytyy huomena soitella jos töitä sais viikonlopulle. Jep jep.. että omaan napaan vaan :|
 
Onnea Susalle :flower:

L-S:lle
pidetään peukkuja että kaikki sujuisi vuodoista huolimattaa hyvin :hug:

Milla-marialle paranemisia :hug:

Vip vois kyllä ees vähän vihjasta nimeä :whistle: Ei myö kerrota eteenpäin kelleen :saint: Ja tinakenkätyttö ei saa tollee sanoa et siä tiijät ja myö ei:kieh: Epistä |O

Meil on Kiia herännyt jo kahtena aamuna klo 5 :eek: :headwall: Ja miä oon kuin perseeseen ammuttu karhu! Tahtoo nukkua pitempään |O

Keffeli :hug:
 
Heipsis! (jos mua kukaan muistaa)...

Oon pitänyt nettitaukoa, kun alko elämä oleen pelkkää nettiä, nettiä ja nettiä.. Micaelkin siitä alkoi jo kärsimään...

Meille ei mitään ihmeellistä kuuluu.
Hampaat nro. 17 ja 18 tulossa, osittain läpi... Pottailua harjotellaan kovasti. Päivät on lähes kokonaan ilman vaippaa. Sanoja tulee kymmenkunta.

Poika heräs päikyiltä, palailen jossain vaiheessa :)


http://i27.tinypic.com/14uyvsj.jpg Kuva Micaelista. :)
 
Heippa kaikille!

Eilen käytiin pojan kanssa taas neuvolassa. Hyvin on kaveri kasvanut, painoa jo 4,4 kg ja pituutta 53,7 cm.

Lauantaina meillä on ristiäiset. Kauhea vääntö oli pojan nimestä, hetken jo luulin hänen jäävän oikeesti nimettömäksi :LOL: Mutta nyt on kuitenkin sellainen nimi, jossa on kummankin mieleen jotain ja molemmat ollaan tyytyväisiä =)

Aurinkoisia päiviä kaikille ja onnittelut vauveleista :flower: Tulen sitten kertomaan nimen kun bileet on pidetty.

Terkuin Kiisumirri ja Poika
 
Kiva kuulla mirkusta ja kiisumirristäkin Olisi kiva kuulla kuulumisia myös tehotuhoilta ja toivotaaltakin :D

susasta nätti kuva ja nappi valinta juhla asuun. Myöhästyneet onnittelut vielä :hug:

keffelille :hug:

tiipii millos teillä on ristiäiset?

Myö saadaan tänään avaimet uuteen kotiin. Eilen tehtiin pankissa kaupat ostajien kanssa (siis ketkä ostaa tän mei talon).Nyt ei ole velkaa ja rahaakin jäi säästöön ihan hyvin myynnistä :D Tänää lähden siivoamaan uutta asuntoa ja ens viikolla viedään tavaraa.

Otin Ellalta toissapäivänä tutin pois.Leikkasin pään niistä irti ja vietiin mein pihan jättietanoille.Yhden jätin,tosin siitäkin leikkasinpään irti...yöksi ja päikyille annoin sen ja hyvin kelpasi.Kovasti yrittää suuhun laittaa sen mutta nukahtaa tutti kädessä.Yöllä huutaa "ena tutti" eli etanan tutti. Jospa se tästä.Nykyisin lempisana on ei...kaikkeen vastaa ei ei ja ei -raivostuttavaa :eek:
 
myö käytiin eilen kattomassa vipin prinsessaa ja oli kyllä aivan suloinen :heart: vauvalla tais olla enemmän tukkaa päässä kun meijän neidillä!

meillä tuli tänään pepille kutsu silmäpolille..olin ihan unohtanu et sillä on se tarkistus..

tänään on pakko viettää siivouspäivä..karmeen näköstä kuka lie sotkenu |O
 
Heip :wave:

Kiitti vastauksista ja myötäelämisestä pinnasänky-jatkettava sänky asiaan.
Meillähän meni siis se sängynvaihto aivan plörinäksi ja illat meni siihen että noin 150 kertaa sai viedä takaisin omaan sänkyyn ja päiväunet jäi nukkumatta kokonaan... joten tein huonon ratkaisun ja vaihdettiin pinnasänky takaisin :ashamed:

Siitä päivästä asti on taas nätisti rauhoittunut yksin nukuttamatta sinne ja nukkuu hyvin. Isossa sängyssä yötkin meni hulinaksi, joten ajattelin nyt, että vielä ei ollut poika eikä äitikään valmis tuohon ruljanssiin. Mun selkä meni siitä takasin kantelusta niin kipeeksi ( oon siis ollu selkävaivainen viimesen puoli vuotta hevosen selästä tippumisen seurauksena) että nyt on aamuisin vaikeaa saada tuota ees nostettua pinniksestä pois, ja selkäkivusta seuraa sitten ärtyneisyyttä ja pahaa mieltä ja kiukkua ja sit vasta kaik onkin päin peetä ja ei mikään suju. Joten terveydenkin ja mielenterveyden kannalta näin. Eikä oikein miehenkään kanssa ihan samat ajatukset ollu nukutuksen suhteen niin eipä siitä sittenkää tuu mitään jos toinen toisella tavalla koittaa nukuttaa. Kattotaan uutta sänkyä sit taas vaikka syksymmällä. Pullosta luopuminen sujui sitten kyllä helposti, ei oo ollu vailla eka yön jälkeen sitä =)

Tänne ei sen erikoisempia, uhmis puskee välillä päälle, kylässä ollaan tosin niin kilttiä poikaa ja syödään hyvin ja esitetään niin jotain muuta, kun mitä kotona on. Kotona kyllä kiukutaan ja rimpuillaan ja riehutaan ja raivotaan.

Tuo yllätti minut yks päivä täysin ja alko laskemaan numeroita...aloitin ensin että yksi kaksi, tuo jatkaa kolme neljä viisi, minä sanoin kuusi, tuo jatkaa seittemän kaheksan yheksän kymmenen!!!!Jo että olin ihmeissäni kyllä. On tuo senkin jälkeen laskeskellu, toki usein väärinkin menee, mutta hassua miten voi osata jo nuinkin paljon. Muisti on vaan niin älyttömän hyvä tuolla ja rekisteröi mitä ihmeellisimpiä asioita ja sitten selittää aikojen päästä. No oon kyllä itekkin samanlainen, että mulle jää jotku jalkapallotulokset lehestä päähän jos ohimennenkään katon ees vahingossa...tai sellaset asiat mitkä ei yhtään kiinnosta. Muutenpa tänne ei ihmeitä, surua ollut liikkeellä, eräs tuttu päätti päivänsä oman käden kautta, nuori ihminen...pistää ajattelemaan elämää ja sen tarkoitusta.

Mainilla kaunis nimi :flower:

susalle onnet

mukava kuulla muistakin harvemmin kirjoittelevista =)

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Meillä Kipsu nukkuu nyt matkiksessa. Siitä isosta sängystä ei tullut kuin sanomista |O

Kiva kuulla mirkustakin. Aika jännä tuo kuva Micaelista. Kuinka korkeella työ oikein asutte?

Kiisumirrin perheelle onnistuneita ristiäisiä =) Mielenkiinnolla odotellaan pienen miehen nimeä :)

Tää lähtee huomenna meripäiville! Voipi olla khöm, mielenkiintoinen ilta. Tässä on vähän sanomista ollut näistä kotitöiden jakautumisista ja Kipsun kanssa valvomisesta. MIähän en suostu että mun harteille kaatuu kaikki :kieh: Ja kun valvon pimun kanssa yön niin univelkaa vaan kertyy ja kertyy... Ikinä ei saa kuitattua |O Pitelin tuossa mykkistä eilisen päivän ja nihkeesti oon tänäänkin puhunut. Kyllä tietää mistä kenkä puristaa kun imuria tänään heilutteli :whistle: Mutta voipi olla kun hiukan maistissa ompi niin meikäläinen ei läpeään saa pidettyä kiinni :whistle: :ashamed: :kieh:
 
Meillä siirtyminen isojen sänkyyn sujui hyvin ja poika oppi nukahtamaan sinne nätisti. Mutta |O nämä kesäloma reissut sukulaisiin sotki koko systeemiin. Kun joka viikko on reissattu, nukuttu vieraassa paikassa ja vuoroin kotona, niin taisi poika mennä vähän sekaisin. Nyt kyllä jää sänkyyn, mutta jää huutaamaan. Ei halua jäädä yksin, jos vain mahdollista haluaa pitää kiinni minun kädestä ja lujaa. Toivottavasti tämä tästä, kun taas ollaan hetki oltu kotona. Mutta arvakkaa tekeekö vielä vähemmän mieli lähteä yhtään mihinkään kotoa yöreissuun vähään aikaan :kieh:

Tutista piti luopua tällä viikolla. Mutta siirsin sitä. Ei tällä hetkellä ehkä kaikista järkevin ajankohta.

Raskaus etenee mukavasti (nyt menossa 15. viikkoo). Tosin mie en yhtään tykkää näistä helteistä. Sain vielä ihan pähkähullun idean ja päätin neuloa molemmile tulokkaille kastemekot. Perinnemekkohan olisi, jossa poikakin kastettiin, mutta eihän sitä voi kaksosilla käyttää :whistle: Saa nähä miten miun käy, saanko mekot valmiiksi ennen ristiäisiä :LOL: Kaiken liikenevän ajan kyllä saa neulomiseen käyttää, joten nettailu voi hiukan jäädä vähemmälle...
 
Hei vaan!

Ristiäiset sujuivat hyvin ja poikamme sai nimen Joel Veijo Valtteri :heart: Mies halusi J:llä alkavan nimen ja Joel oli ainut jonka kelpuutin. Mies keksi Veijon ja mä Valtterin eli kummankin mieleen jotain.

Päivänsankari oli suht nätisti toimituksen ajan ja kiltisti poseerasi kaikille "paparazzeille". Kummeja meillä on 4, mieheni sisko ja hänen miehensä sekä serkkuni ja hänen miehensä.

Nyt voi huokaista helpotuksesta, juhlat menivät hyvin ja pojalla on mieluinen nimi =)

Terkkuja kaikille Kiisumirriltä ja Joelilta :wave:
 
kiisumirrin pojalle tuli nätti nimi,miten mie tykkäänkin tosta joel nimestä =)

meillä hiljais eloa ollut isännän kanssa..en taas tiiä mitä tekis..voiko immeinen muuttua?epäilen ettei..ahistaa,itkettää ja v.ttaa kympillä..

ja sitten kun tuosta mukulasta on tullut ihan järkyttävän itepäinen,koko ajan kiukutteleva,huutava,läpsivä ja muksiva tapaus.kohta en tiiä että mitä mie ton kanssa teen.
tutti nyt vaan nukkuessa,no tänään oli isot tytöt antanu sille tutin kun oltiin kaupassa,ja neiti olis halunnu uimaaltaaseen,mutta isot tytöt eivät laskeneet,joten huuto oli sen mukanen..no luuppa oli sillä suussa kun tultiin kaupasta :headwall: likat vaan tuumas ettei hyö jaksanu kuunnelle sen huutoo..

sitten käytiin kaupungissa iltapäivällä,sieltä kun tultiin niin kamalan raivarin sai kun ei jääty ulos,eteisessä huuti pää punasena varmaan ½h,ja sillokin olis pitäny tutti saada,en antanu.
en kyllä reagoinu mitenkään sen huutoon,pikkuhiljaan hivuttautu vaan sitten miun syliin sohvalle..ja oli niin surkeeta niin surkeeta :eek:

sitten toinen asia mikä on nyt tullut,ei syö juur mitään aamu ja iltapuuro menee hyvin.mutta kaikki muu siltä väliltä ei mene.lounaalla saattaa syödä suht hyvin,millo ei vaan raivostu jostain,esim siitä jos yritän auttaa syöttämisessä,vähän saattaa jotain leipää tai jugurttia välipalalla ottaa,mutta päivällistä on ihan turha tarjota,ei uppoo ei..

välillä tuntuu että onko tuo mukula saanut isojen tyttöjenkin temperamentit,kun ei niillä mitään noin kauheeta uhmaa ollut :eek:
ite oon ihan väsähtänyt tähän tilanteesee,yhen kiukkuilut,sitten tuo yks,joka ei taida pystyä lupauksista huolimatta muuttumaan |O todella ärsyttäääääää!!
 
tuutilulla toivottavasti et vaa putkaan asti joutunu :D miun vanhimman tytön kummitäti siellä putkalla vartiana =) niiden meripäivien ajan.

ja toivottavasti ei nyt päätä hirmusesti pakota huomis aamuna.
tekishän tuo terää johonkin lähtee..
 
Heippa,

Onnittelut Kiisumirrin ja Keijun vauvoille nimistä :heart: Maini on myös minulle ennestään tuntematon nimi, mutta minusta nätti nimi ja sointuu hyvin isosiskonkin nimen kans yhteen.

Niinukan neidin äksy kohtaukset kuulostaa tutuilta. :headwall: Meillä on ja tuota temperanttia ihmeteltäväksi asti, ollut vauvasta saakka. Nyt olen kyllä jo tottunut tuon temperamenttiin, mutta kyllä sitä ensin oli hetken haavi auki että mikä tämä oikein on?? :/ Lintu vaiko kala??? :D Tosin tuntuu että iän myötä tuon on rauhoittunut tai sitten sitä on tosiaan jo niin tottunut ettei edes pidä pahana :D

Äitivaan: Ei kai se nyt huono ratkaisu ollut siirtyä takaisin pinniksiin jos kerran höpöksi meni taaperon sänkyyn siirtymisen kans. Minä en kyllä ala edes kokeilemaan kun niin hyvin asettuu itsekseen pinnikseen. En vaan jaksa, kun näin on helppoa. :D

Tuhannesti Onnea Susalle 30.vee johdosta :heart: Tervetuloa kolmekymppisten ja isompien kerhoon. ;)

Meilläkin on ollut nyt ihan kivat kesäloma ilmat sen loman alun vesisateiden jälkeen B) Tänään käytiin Hietasaartesssa ponipihalla ja vaihtipuistossa. Keskiviikkona olisi tarkoitus lähteä muutamaksi päiväksi Alahärmään. Hiukan rupesi hirvittämään kun Hipkukka kertoi että unet on menneet plörinäksi kesäloma reissujen myötä. Meillä kun ne on tosiaan menneet kiitettävän hyvin. Tänään meillä tosin jäi ensimmäistä kertaa elämässä päikkärit välistä. Kai tuolla ei vaan unta riittänyt kun nukkuu aamusta niin kamalan pitkään, eikä ole kyllä edes yhtään väsyneen oloinen. Tänä aamunakin heräsi vasta kymmeneltä. =) Meillä on nyt ihan kesäloma rytmitkin päällä kun kerran lomalla ollaan.

Pitää lähteä hakemaan neiti kotipihalle marja metsästä. Kulkee naapurin neidin kans tuossa lähimetsässä, vaikka ei kai tuolla vissiin vielä ole edes marjat kypsänä. Jos ei nyt sitten ole mennyt viereiselle mansikka tilalle mansikoita poimimaan. ;) :D :wave:
 
Pikainen merkkaus, oon ihan naatti eilisestä kun en osannut aamulla nukkua. Viideltä tultiin aamulla kotiin ja ennen klo10 olin jo pystyssä :headwall:

Mutta siis Joelille paljon onnea iki-omasta uudesta nimestä :hug: :flower:

Nyt Kipsu unten maille ja ite perässä :wave:
 
Onpa täällä todellakin ollut hiljaista :eek: . No, toivotaan, että se on vaan merkki porukoitten mukavasta kesän vietosta :) .

Onnea Mainille ja Joelille hienoista nimistä!! Ehkä minäkin olisin Mainia ristiäisissä kuullessani hiukan sulatellut, mutta ihan sellasta hyvää sulattelua :) . Ihana koko nimi, samoin Joelilla :) . Ja vielä tuosta Mainista, että passaa minun mielestä kanssa oikein hyvin Vienan kanssa :heart: :heart:

Nättejä kuvia Kipsusta :heart: . Aloin kans miettimään, kun Tuuti mainitsit, että kumma, ettet ole Kipsulle laittanut prinsessaisempaa nimeä :whistle: . Vaan taisit tosiaan tyttösi tuntea heti ensi metreiltä :D

Susasta myös upea kuva. Eihän ne silmät mitään harittanut :whistle: . Onnea! :flower:

Niinukalle kovasti jaksamista "raivottaren" (meiltäkin sellainen löytyy suht useaan) ja etenkin miehen kanssa :hug: :hug: . Kyllä sultakin kestävyyttä kysellään...

Hipkukka, tulee varmasti ihanat kastepuvut, tsemppiä urakkaan :) . Ihanaa, kun kaikki mennyt sinulla niin hyvin nyt :) Ja Lillikselle edelleen onnea myös! Millistä olisi tosiaan kiva kuulla ja Pupun aikakin lähenee. Niin se aika menee! Ai niin ja Dogtorikin oottaa ja ja ja...

Topsy se siellä Pärnussa siis nyt, odotan kuulumisia sitten myöhemmin. Me kotiuduttiin perjantai-iltana, eli ihan ei yhtä aikaa oltu. Hienot kelit jatkui ainakin teille viikonlopun, toivottavasti enemmänkin :) . Me tykättiin Pärnusta kovasti, varsinkin, kun kelit oli niin hienot. Joka päivä rannalla monta tuntia ja välillä ihan kuin etelässä. Muutama tosi hyvä ruokapaikka löydettiin (tosin tuon neidin takia ruokarauha oli välillä tooosi kadoksissa) ja kaupasta halpoja herkkuja. Uunituoreet donitsit oli herkkuja siinä yhdessä kahvilassa, osuitteko samaan paikkaan? Missä Topsy yövyitte? Me oltiin siinä kauppakeskusten vieressä tilavassa yksiössä ihanan isolla kattoterassilla höystettynä. Parvekkeella oli illalla kiva istua ja katella, miten aurinko paistoi vanhojen talojen katoille. Ja ihania valkosipulileipiä haettiin partsillekin yhden pubin alkupaloista :p. Terviseen ei maltettu hienojen kelien takia kylpemään, olitteko te? Meillä noilla isommilla oli pyörät mukana ja se oli tosi hyvä juttu. Päästiin kunnolla katselemaan paikkoja, tytöt tykkäs fillaroida eikä yhtään valitusta kuulunut :) . Varsinkin ekana päivänä mietin kyllä, että olis se joskus taas NIIIIIN ihana matkustaa ilman lapsiakin, huokaus sentään!

Meillä tuo keskimmäinen katosi hetkeksi ekana iltana rannalle! Ehdittiin tavarat ja pyörät jättää yhteen kohtaan kun neiti juoksi sinne rannan puistojuttuihin. Sitten ihan kohta neitiä ei näkynytkään missään! Ihan ihmeissämme jotenkin oltiin, kun aika oli niin lyhyt, eikä sitä missään näkynyt... Kävi jo mielessä, että nappasiko joku mukaan puskasta. Nopeasti ilmoitin rantavahdeille, kun en oikein tiennyt, miten etsiäkään kun ei läheltä löytynyt. Mies jo paniikissa juoksenteli sinne tänne ja joku muukin suomalainen lähti etsimään. Rantavahdeille kun ilmoitin, tyttö löytyi melkein saman tien. Oli jo kuitenkin ehtinyt juoksennella hädissään seuraavan vahtitornin luo, aika pitkän matkan siis. Siellä oli joidenkin suomalaisten hoteissa ja itki tietysti. Itse olin ihmeen rauhallinen, mies jo enemmän huolissaan. Mutta jos ei siinä pian olisi löytynyt, olisi kyllä paniikki vallannut. Ihan kauheeta, jos sillain katoaisi!

Ja sen verran vielä Pärnun rannoista, että olivat kyllä ihanat lapsille, niin matalaa ja pitkälle! Kyllä nuo nauttivat :) Nyt paistaan lättyjä ja kun tuo sade nyt ei yltyisi, niin jos mansikkamaalle pääsisi lättyjen jälkeen.
 
Iltaa,

No huh, huh Rontin neidin katomista- :eek: Mulla ei olisi hermo pitänyt kyllä yhtään tuossa tilanteessa. Olisin ollut varmaan ihan hysteerinen enkä olisi osannut tehdä yhtikäs mitään muuta kuin juosta ympäriinsä paniikissa. :( Kyllä pitää yrittää olla itsekin varuillaan ja silmät selässä kun keskiviikonna startataan reissuun, vaikkakin me mennään ihan vaan kotimaahan. Meillä voisi kuitenkin olla tuon Apinan puolesta ihan sama tilanne päällä. On niin kamalan nopea liikkeissään. :headwall:

Anni tuossa nököttää vieressä että menen katsomaan hänen huonettaan kun neiti on sen siivonnut. Ihan innoissaan odottaa reissua ja meinaa olla tuossa normaalia kiltimpi kun tietää että pääsee Powerparkkiin =) Ihana kun toisesta huomaa kuinka innoissaan on, joten pitää äitin mennä nyt katsomaan neitin aikaan saannoksia :wave:
 
Rontti miä oisin halunnut Kiiasta Milla Mimosan tai Melinan mutta tuo ukko ei suostunut :kieh: |O Eikä lämmennnyt Iidallekaan :kieh: Itse asiassa mikään ei kelvannut herralle. Se olis tehnyt neidistä Julien jolle miä taas en lämmennyt periaatteesta :ashamed: Kiian ajoin sitte läpi nokka solmussa. Meil on aina nuo nimet mennyt taisteluksi. Danielista olisin halunnut Matiaksen tai Tanelin mutta ei niin ei... Jeppestä ehdottelin silloin Jereä ja Joelia niin ei taaskaan... :headwall: Ihme että noilla mukuloilla on yleensäkin nimet :LOL:

Teillä on ilmeisesti ollut taas onnistunut reissu :) Onneksi neiti löytyi kunnossa ja selvisitte säikähdyksellä :hug:

Minkämalliset/laiset puvut Hipkukka teet? En miä vaan jaksais :ashamed:

Miä oon ollut tänäänkin viel ihan töttöröö. Kyllä taas kestää tää toipuminen. Mut se taitaa olla sitä kun vanhaksi tulee niin kunto ei enää kestä :whistle:
 
Niinukka sama raivotauti on täälläkin. Liekö jotkut hyttyset pistäneet :whistle: Kamalia itkupotkukirkumisraivareita useamman kerran päivässä |O heittää tavaroita, tulee läpsimään, makaa lattialla kirkuen, potkii, sätkii, ja ja ja... |O Kehen on hitto vieköön tullut kun on noin kova päinen mukula :kieh:

Ja siihen ei tosiaankaan tarvita paljon. Riittää jos ei saa esin muovihevosta heti pysymään pystyssä tai jos pieni nukke ei pysy hevosen selässä (mitä se ei tee). Joko lentää kamat ja raivo alkaa :eek:
 

Yhteistyössä