Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Heinäkuussa 2010******

Pikaisesti kertomaan meidän edistys Askelia! Niia on alkanut ottamaan tahattomia askeleita melkein joka päivä... Unohtaa siis että ei osaa kävellä ja esim eilen kääntyi ilman tukea ja otti askelen pari että pääsi syliin. Irroittaa myös tuesta mikäli on jotain kiinnostavaa katsottavaa niin tutkii molemmilla käsillä ja on hetken ilman tukea...Hui, meinaakohan kohta lähteä oikeasti kävelemään :)

Meille tuli myös alas kolmas hammas, ei ole enää koloa hampaiden välissä vaan siihen kasvaa nyt oma hammas :)
 
Heipä hei!

No onhan täällä muitakin nassukoita, jotka jo vähintään tapailee kävelyä, HIRMUSTI ONNEA SIITÄ PIKKU TAITUREILLE :D

Meilläkin on syksyksi ostettava kengät Iinalle. Meillä on sellaiset ns. totu kenkiin jaloissasi kengät, eli sellaiset kangas kengät, jotka on oikeastaan tarkoitettu ihan vauveleille koristeeksi, mutta ovat mielestäni hyvät tuohon kenkiin tottumisessa. Leolla semmoisia ei ollut ja voi miten pihalla hän olikaan, kun kävelemään opittuaan vetäsin kengät kinttuihin, ei uskaltanut kävellä ensin askeltakaan tai sitten kompuroi koko ajan.
Mitä Iinalla olen tavallista kenkää kokeillut nyt noiden tossujen jälkeen, niin ei ole moksiskaan, yhtä hyvin tepastelee.
Ja siksi uudet vasta syksyllä, että kun se 1v tulee täyteen, niin alkaa se kasvuvauhti vähän tasoittua, nyt jos ostaisi tämän hetkisen koon mukaan, ne ei enään muutaman kuun päästä sopisi.

Iinallakin on nyt 6 hammasta suussa. Madonna look varmastikin pysyy :D

Minä aloittelenkin näin hyvissä ajoin suunnittelemaan piparkakkutaloja jouluksi :LOL:
Tai luulen, että tästä kehkeytyy enemmänkin harrastus, sillä ideoita on niin paljon ja erilaisia kuvia selatessa haihtui se piintynyt ajatusmalli, että koristeluun käytetään vain ja ainoastaan karkkeja tai muuta makeaa =)

Ollaan lähdössä ensi maanantaina mökille.
4-5h istumista autossa, jesh :kieh:
Noh, kyllä me kai hengissä perille päästään :D
Helteitä vaan taas luvattu, joten pitää lähteä tosi aikaseen liikkeelle, ettei paahtumus iske.

Loppuun vielä laitan meidän Iinasta kuvan.

Meidän Miss Cool. :D :heart:

 
Vielä pikaisesti ilmoittelen itsestäni ennen lomalle lähtöä.

Huomenna siis suuntaamme koko perhe viikoksi Kreetalle lomailemaan. Saa nähdä kuinka Sisu lentokoneessa pärjäilee. Hoitajia on onneksi paljon, kun molemmat isovanhemmat on mukana reisussa.

Sisu on melkoinen menijä nykyään. Koko ajan pitää nousta seisomaan ja joka paikkaan on päästävä. Tänään mm. kaatui iso kukka multineen päivineen. Oli siinä hiukka siivoamista ja koko mieskin oli tietysti yltä päältä mullassa. :LOL: Meillä ei kontata, mutta ryömimällä mennään ja lujaa.

Menkoista olitte puhuneet. Mulla vuoto ei ole kamalasti muuttunut, mutta kipuja ei ole ollut oikeastaan lainkaa synnytyksen jälkeen. Kovin monia menkkojahan ei ole kerennyt edes olla vielä. Ovis sen sijaan oli todella kivulias viime kierrossa. Auts. :x

Täällä alkaa jo pieni vauvakuume nostaa päätään. Mutta odotamme, kunhan Sisu täyttää vuoden ja sit aletaan yrittää pikku kakkosta.

Onnea muuten jo plussanneille!!!! Perässä tullaan toivottavasti jo tämän vuoden puolella. :)

Nyt vielä viimeisiin pakkaushommiin.

Barbapörrö ja Sisu 9kk (viikon päästä jo 10, mihin tämä aika menee?!?! :eek: ) :heart:
 
Heips!
Tultiin tänään Berliinistä. Viiden päivän matkalla oltiin. Jännitin etukäteen pikkuisen lentoja, mutta Siljapa päätti nukkua molemmat :) Nukahti molemmilla kerroilla juuri kun kone oli nousemassa ja heräsi siihen kun kone pysähtyi.
Muutaman viikon kiukkuilun syy näkyi eilen, eli eka ylähammas tulossa :)

Mulla on myös menkat aina olleet ihan superkivuliaat. Oon ollu aina yhden päivän poissa kuvioista sängyn pohjalla ja vaan oksentanu. Nyt en ole joutunu kertaakaan oksentamaan! Jee! Ei ne mitkään kivuttomat vieläkään ole, mutta helpommat selkeästi. Kestää kyllä pidempään. Aikasemmin kesti 3 päivää, nyt 6. Kierto on vielä hakusessa.

Meillä on myös Siljalla kenkinä sellaiset prewalk- tossut, pehmeät. Vähän ne kyllä haittaa menoa, mutta ei kamalsti. Ilman kenkiä kuitenkin parempi.

Siljan selkä on helteiden takia ollut ihan hikinäppylöillä. ensin pelästyin että mitä ne on, kun ei aikasemmin ole ollut, mutta hikinäpyiksi sitten tulkitsin.

Voi ei Barbapörrö :) Toi multien kaatuminen :) Kauhulla odotan koska Siljakin saa mullat päälleen jostain. Niin ja hyvää matkaa!

Silja on ruvennut yhtäkkiä syömään ihan hirveästi tuttia. Ennen söi sitä ainoastaan väsyneenä. Jos muuten yritti laittaa niin kamala huuto tuli. Nyt aina kun löytää tutin niin pistää sen heti suuhunsa. Silja näyttää ihan pikkuvauvalta tutti suussa :)

Mekin ollaan käyty uimassa monta kertaa. Silja tykkää tosi paljon nyt kun vedet on lämmenny. Kylmästä vedestä ei tykänny ollenkaan.

Mitähän vielä piti kirjottaa...Ai niin sitä, että Silja on hirveästi ruvennut juttelemaan :) Mutisee koko ajan jotain yksinään. Tukutuku on tän hetken hitti :)

Tänään oli muuten tosi hassua, kun ruokailun päätteeksi pyyhin Siljan suun paperilla. Silja sitten otti sen paperin multa ja rupesikin pyyhkimään mun suuta :D Ja nauroi ihan kippurassa sitä :) Ja uudestaan ja uudestaan pyyhki mun suuta, heh :)

Nyt unille. ( Kyllä, menen näin aikaisin :) )

hemari ja Silja 9,5kk
 
moi vaan!

Tuntuu niinkun syksy ois tulossa? Vaikka onhan tässä vielä reilusti kesää jäljellä :) Mutta ihanaa kun yöt pimenee ja saa iltasella polttaa kynttilöitä ja nauttia syysilloista :heart: hyvät ohjelmatkin alkaa syksyisin :)

Täällä tyttö kuumeessa :( Eilen nosti kuumeen ja tänäänkin ollu päälle 38 . Mut mä epäilen että johtuu hampaiden tulosta. Hankaa kovin yläikeniään. silmät on ihan kipeän näköset ja toinen niin rassukka. Ei jaksa leikkiä, mutta onneksi jonkun verran on syöny ja nesteet menee. Pikku pätkiä nukkunu koko päivän...äitin vauvva rassukka :(

hemari: meilläki tyttö alkanu kauheesti höpöttelemään ja välillä kuulostaa niinkuin tulis jotain "muka" sanoja :D hassun kuullosta :)
 
Heippa pitkästä aikaa!

Typy täytti eilen 9 kk, kyllä tää aika menee ihan hirmuista vauhtia. Viikon verran on ottanut askelia ( 3-4) tuetta ja eilen sitten näytti että kyllä osaan ja nousi tuetta seisomaan ja käveli 7 askelta. Tän viimesen viikon aikana on toi tuetta seisomaan nouseminen tukevoitunut tosi paljon, tuetta seisoo jo pitkiä aikoja ja eilen jopa "tanssi" ( hytkytteli polviaan). Kaksi hammastakin on alas tullut. Yöt on ollut tosi levottomia, nyt onneksi on jo vähän helpottanut. Yritettiin siirtyä yksiin päikkäreihin mutta ei siitä vielä tullut mitään. Eikä yöunet siitä pidentynyt yhtään, joten mennään edelleen kaksilla unilla mutta rajotetaan niiden kestoa.
Syöminen oli noilla helteillä huonoa, mutta kai tuo tarpeeksi sai. Sormiruuasta tykkää kovasti, kurkku, leipä, makaronit, maissi ja herneet menee sillain tosi hyvin.
Nyt taas tän viikon typy on ollu vähän hiljaisempi, menee vissiin energia tohon liikkumiseen niin ei samalla jaksa "puhua".

Onnea kaikille jotka on uusia taitoja oppinut!
Ja onnea uuteen kotiin niille jotka on muuttanut ja tsemppiä niille jotka rakentamista alottelee.

Peppi ja typy 9 kk 1 pv
 
Heipä hei!

Me lähdetään huomenna sinne mökille, joten juhlistan täällä tänään Iinan tulevaa 10kk päivää, siihen kun ei ole kuin 3pv :D
Ihan kamalaa, 2kk päästä vietetään sitten 1v synttäreitä.

Mutta sen kummempaa juuri nyt, joten kertoilen varmaan reissusta sitten perjantaina :D

paapelo+poju+ Iina pian 10kk :heart:
 
Moi mammat!
tuntuu etta olis pitkakin aika kun viimeks luin ja kirjoittelin. Taas ovat meidan pienet ihanaiset kovasti kehittyneet: taallakin seistaan tukea vasten, kontataan vinhaa vauhtia ja kiivetaan ihan minne vaan. Yks paiva tytto sai kammettua itsensa astianpesukoneen avoinaisen kannen paalle! :LOL:

Hampaita ei ole vielakaan! Mutta huonosti maistuu ruoka vaikei meilla enaa superkuuma taalla olekaan. Eli, edelleen veikkaan hampaita (oon veikannut jo noin 4kk ja aina menee vikaan).

Mulla ei ole vielakaan menkat alkaneet. Valilla nippailee siihen malliin etta tuntuis ihan ovikselta, mutta sitakin on ollut jo muutaman paivan ajan, joten mita lie sitten..

Ma olen nyt olut ekaa kertaa ulkona typyn syntyman jalkeen - siis tosiaan, mahan olen ollut niin laheisriippuvainen tuosta naperosta etten ole halunnut menna mihinkaan rientoihin. Mutta kun aloin tyot, alkoi taas muistua oma itse mieleen ja taytyy sanoa, etta ma nautin siita ajasta minka saan viettaa pois kotoa. Se on varmasti tervettakin. Ja sitten on kahta ihanampaa olla typyn kanssa.
Taalla meidan kaupunbgissa on nyt meneillaan sellanen 10 paivan kaupuynkifestari jossa on tullut kaytya nyt kahtena iltana perakkain miehen jaadessa lapsenlikaksi. Olen tullut ihmisten ajoissa kotiin - 1.30 viimeistaan - mutta oon myos huomannut ettei juhliminen, varsinkin alkoholin kanssa, sovi mulle enaa ollenkaan. Ihan rattipoikki seuraavana paivana, ja varsinkin kun eraat heraa jo klo 6! Ma olen juonut 4 olutta molempina iltoina ja ollut IHAN tillin tallin. Kestavyys on mennyt, ja hyva niin - tassa maassa juodaan ihan liikaa. Aamuimetyksen olen korvannut pullolla ja imettanyt vasta lahemmas puoltapaivaa - ma siis imetan aamuisin ja iltaisin viela. Mites muut imettajat, jos ootte olleet ulkona - miten kauan ootatte jos ootte jotain ottaneet?

Sitten viela sellanen ihana juttu: mun isosisko joka on saanut jo muutaman keskenmenon on nyt vihdoin raskaana 13.viikolla. Ihanaa, meidan typy saa serkun!

Talvicci - ma en paase enaa kerhopuolelle kirjautumaan. Tai siis paasen kirjautumaan, mjutta kun yritan paasta keskuteluun, tulee viesti etta " nama keskustelut ovat salasanalla suojattuja jne.." Mikakohan siina on? Onks joku muuttunut?
 
Itun emo: Tossa ulkomailla iltaisin otettiin miehen kanssa muutama lasillinen viiniä, huomasin itsekkin ettei oikein kestä alkoholia enää niin kuin ennen :) Mutta siis mitähän se väli olisi ollut, ehkäpä joku 5-6 tuntia. Yöllä kun imetän. En ole ollut ihan kamalan tarkka ton asian kanssa. Ja onnea tulevasta serkusta :)

Nyt kun tuo ylähammas puhkesi, niin tytsy on ottanu tavaksi vähän väliä narskutella hampaitaan :kieh: tosi ikävän kuuloista.
 
Voi mahdoton ku niin monet pallerot jo tapailee askelia. Mihin tää aika menee.. Meidän möllykkä tänään 9kk ja en millään meinaa tajuta miten aikaa menee niin hurjan nopeesti. Poitsu ei viel tee muuta ku ryömii. Tai seisois mielellään jos joku sitä pitää mut ei ite viel osaa nousta.

Mä olin eilen viettämässä mukavaa päivää kun ensin näytelmää katsomassa ja sit iltajameissa. Oli kyl mukavaa. Olin kotona jo yhden maissa enkä olisi kyl paljon pitempään jaksanut. Neiti oli mummulassa yökylässä ja mies pojan kanssa kotona.

hemari meilläki poitsu keksi ton hampaiden narskuttelun ku ylähampaat tuli läpi. Tekee niin pahaa kuunnella sitä :kieh:

Nipsulainen ja Rakas Möllykkä 9kk :heart:
 
Hei!
Tsemppiä kaikille "hampaidentekijöille" :wave: Ikävää että niiden pitää tulla niin kivuliaasti :| Meilläkin on pojulla eka hampi tulossa alhaalle,teräväkin kuin mikä :D
Meillä nyt tosiaan on lähdetty pikkuhiljaa ryömimään,varsinkin mattoa pitkin sujuu paremmin kuin paljasta lattiaa pitkin. Ja istuma-asennosta koko ajan poju olisi menossa konttausasentoon,vielä ei kuitenkaan toisinpäin.

Hyvää viikonalkua!! :wave:

nöpötin ja pojanpallero :heart: :heart:
 
Iltaa, tai oikeastaan yötä :)

Meillä yöt ovat todella levottomia, mutta luulen että johtuu siitä kun Jere on alkanut nousta pystyyn nyt kokoajan niin kelailee yöllä oppimiaan asioita. Meillä hoetaan täh täh koko ajan vain :D Ja välillä kuulostaa tavut siltä kun sanoisi äitä mutta eihän se nyt vielä :D

Oi kauhistus sentään vähän reilu kk vielä niin Jere on 10kk ja menee hoitoon :( Jotenkin surku olo, mutta hän on reipas poika niin hyvin varmasti pärjää ja sitten vielä kun on mulle tuttu hoitaja niin hyvillä mielin jätän sinne :)

En varmaan kertonutkaan teille kun sain yllättävän mielenkiintoisen puhelun työpaikaltani eräs päivä. Ovat jostain kuulleet että teen tällä hetkellä jossain toisessa paikassa töitä, niin sanoivat että en saa tehdä töitä ravintolassa tai muussakaan paikassa mikä toimii saman tessin alla jos olen mäkkärillä kirjoilla. Olimpa sitten kummastunut ja sanoin etten tiennyt kyllä tästä mitään. No kotiin päästyäni tutkin työsopparini läpi ja siinä ei mainita sanallakaan etten saisi tehdä muuta ravintolatyötä ohella ja asiasta kyseltyäni monelta eri tahoilta niin olen saanut tiedon etteivät voi mua kieltää. Mutta ainut paskamainen homma tässä on vaan se että voivat kyllä alentaa mut takaisin työntekijäksi ja ottaa vuoropäällikön paikan multa pois :( Mutta meillä on kesäjuhlat elokuun alussa ja meinaan meidän isolta pomolta vähän kysellä että mikä juttu tämä oikeen on. Olen nimittäin tästä asiasta aika käärmeissäni... Toivottavasti mun sepustuksesta sai edes joku selvän :LOL:

Ei sitten otettu sitä paritalo asuntoa mikä oltaisiin saatu, mutta mennään ensiviikolla tuohon tien toiselle puolelle katsomaan yhtä rivari kämppää...

Oikein söpö kuva Iinasta paapelo taas laittanut :)
 
Pikaisesti tulin ilmoittautumaan.
Ollaan reissattu miehen lomasta 3 viikkoa ja tänään hän jo palasi töihin.
Tietokone on temppuillut niin en ole päässyt nettiin ollenkaan, nyt taas toimii, toivotaan ettei uudestaan sekoile.
Yritän ehtiä lukemaan kirjoituksenne ja kirjoittelemaan omatkin kuulumiset.
Nyt on taas mentävä, valmistelemaan meidän keskimmäisen synttärijuhlia.
Mukavia kesäpäiviä toivotellen.
T:Rouva ja Atte n. 9½kk
 
hei, oisko teillä neuvoja noihin meidän päiväuniin? Niia nukkuu vielä kahdet aikka meinasin että siirrän yksiin sen, mutta ei se sitten toiminutkaan. Nyt on alkanu päiväunet olla niin lyhyet että meinasin muutosta aloittaa. Ongelmana on vaan aamut, Niia on hereillä 2h ja sitten ois valmis nukkumaan... ja nukkuu n. 1h esim 10-11 ja valvoo kolmeen ja nukkuu puol tuntia. Mihin kellon aikaan noi unet pitäis olla jos yksiin siirtää? Jaksaa valvoa sen 4 tuntia ihan ok päivällä...
 
Aku
Meillä Iina nukkuu yhdet unet lähes poikkeuksetta.Yleensä tuo menee siinä 12-12.30 nukkumaan eli valvoo aamusta sellasen 4-4,5h.Neidillä vaan pitää olla actionia niin että jaksaa pysyä hereillä.Meiil äse on ehkä helpompaa kun on isosisko järjestämässä sitä.Aamusin ollaa ulkona ja Iina konttailee puistossa ja keinuu ja maistelee hiekkaleluja.Siinä ei tuu sellasta väsykiukkua.Sitten tullaan 11jälkeen kotiin ja syödään jonka jälkeen alkaa ollakkin päikkäriaika.Yleensä iina nukkuu 2,5h,tosin välillä on heränny jo klo 14 hujakoilla niin oon sitten laittanu vähän aiemmin nukkumaan.Normaalisti iina menee siis klo.20 nukkumaan ja nukkuu sellasen 11-12h.

Tää ikä on vähän hankala kun ainakaan meillä neiti ei viihdy paikallaan olevissa rattaissa juurikaan ja ei vielä silleen osaa oikein tehdä mitään ja tunkee pihalla kaiken suuhun :kieh: mutta oon ihan surutta antanu konttailla polvet puhki ja maistella ruohoa yms =)
 
Täällä kuume on helpottanu,mutta yöt on menny ihan levottomiksi. Tyttö heräilee välillä itkeskelemään ja pyörii levottomasti. Mä en keksi muuta syytä ku ne pirun hampaat!! Yläikenet on toosi turvoksissa ja panadoliakin annoin viime yönä kun heräs itkemään. Pari kuukautta saikin nauttia täysistä unista ja iloisesta tytöstä. Nyt on taas ihan eri meininki :kieh: Mä oon vaan ite niin pahalla päällä ku ei saa nukuttua kunnolla ja vielä nämä tunkkaset helteet päälle..AAARGH!!! :kieh: No eihän se auta ku kestää, eihän tää vaihe loputtomiin kai kestä..

Nuista päikkäreistä. Meillä nukutaan 1-2päikkärit. Esim eilen tyttö nukku klo 11-15.30!! ennätyspitkät päikkärit kyllä niin ei tarvinnu toisille unille laittaa. Mut joskus nukkuu vaan 1,5h ni sit kyllä nukkuu toiset unet. Ja riippuu paljon ollaanko jossain menossa.

Mä sain kaverilta lainaa pyörään lasten istuimen ni ollaan pari kertaa käyty pyöräilee. Ihanhan tuo tykkää ja mukavaa vaihtelua tylsään kävelyyn :) voi käydä vähän pidempiäkin reissuja..

 
Biba meilläkin yöt aika levottomia,poju heräilee paljon,pyörii levottomasti,itkeskelee :/ Epäilen myös hampaita, ja varmasti vaikuttaa myös se että kun on nyt oppinut ryömimään niin jotenkin se tulee myös uniin eikä pysty rauhoittumaan..

Kokeillaan jaksella,meneehän tämä vaihe ohitse :hug:
 
Heipä hei, pitkästä aikaa!

On lomailtu niin hartaasti, että ei edes koneen ääreen ole päässyt :D Nyt on viimeinen lomaviikko menossa ja ensi maanantaina sitten töihin. On ollut äitiysloman ja vanhempainvapaan mukavimmat viikot, kun mieskin on ollut kotona. Ensi viikolla on sitten miehen vuoro olla koti-isänä.

Meidän tytteli on näiden lomaviikkojen aikana oppinut seisomaan ja ensimmäiset askeleet tukea vastenkin on jo otettu :) :heart: Nousi seisomaan n. 8,5 kk iässä ja tänään kiipesi sitten elämänsä ekat portaat. Muutenkin pitäisi olla koko ajan kiipeilemässä jonnekin ja metsästämässä paperia revittäväksi (se on siis neidin lempiharrastus) :LOL: Alussa kaatuili aika paljon ja kuhmujakin tuli, mutta nyt seisoskelu sujuu jo mallikkaasti ja osaa laskeutuakin ihan tyylikkäästi.

Lomaviikkojen aikana neiti on päässyt myös ekaa kertaa elämässään ulkomaille, kun oltiin viikko Kreikassa. Matka meni kyllä ihan superhyvin, vaikka lennoilla olikin vähän haastavaa pitää tuo elohiiri paikoillaan. Hotellin uima-altaassa tyttö viihtyi niin hyvin, että alkoi aina kiljua riemusta, kun näki altaan :D Ja onneksi hotellissa oli myös lasten leikkipaikka, jossa tyttö sai mennä viipottaa rauhassa, kun hotellihuoneessa piti kivilattioiden ja terävien kulmien takia rajoittaa menoa. Mutta kaikenkaikkiaan siis tosi onnistunut matka ja teki äidillekin hyvää päästä välillä paikkaan, jossa joku muu tekee ruuat ja siivoaa :)

Tällaiset meidän heinäkuun kuulumiset, pahoittelut omanapaisuudesta, yritän seuraavalla kerralla kommentoida muidenkin kirjoituksia! :ashamed:

Ulpu & tytteli 9 kk 1 vko
 
Hei pitkästä aikaa, nettipimento loppui eilen =)

Oltiin siis 5pv Kiteellä, tai oikeammin 15km Kiteen keskustasta itään, melkein Venäjän rajalla :D
Mökki oli tosi ihana, vaikkei juoksevaa vettä ja sähköjä ollut.
Iina ja Leo oli todellisia luonnon lapsia, nakusena palleroivat päivät pitkät.
Ilmat suosi meitä koko viikon ja aion väittää Joensuun torstaista lämpöennätystä virheelliseksi, sillä tuon mökin pohjoisseinän (koko päivä varjossa ) mittari kipusi torstai iltapäivänä 39C B) :whistle:
Onneksi oli järvi vieressä, jossa lilluttiinkin puoli päivää :D

Sittenhän torstai iltana/yönä iski se paha myrsky itään.
Meillä oli onni onnettomuudessa mukana, sillä oltiin ajateltu alunperin lähtevämme torstaina myöhään illalla ajamaan kotiin, jotta matka menisi mukavasti lasten nukkuessa (matka kestää 6h ). Jos oltaisiin lähdetty, pahoin pelkään, että oltaisiin mahdollisesti sairaalassa kaikki tai pahempaa, sillä paluureittimme oli aamulla täysin poikki valtavien puiden (ja niitä oli satoja ja taas satoja ) kaaduttua teille ja paikoitellen sähkökaapelit lojuivat teillä :eek:
Ei olisi ollut tuolla 2h tieosuudella ainoatakaan turvapaikkaa, pelkkää järvirantametsikköä.
Kovin kävi sääliksi kaikkia järvien liepeiden tilalaisia, joiden ladot, navetat, riihet ja joidenkin kodit olivat menettäneet kattonsa puiden rysähtäessä katoille. Olipa erään tilan metsäisen pihan joka ainoa puu kaatunut, isäntä vain istui ja tuijotti :(
Todella pelottavaa oli, kun tajusi, että torstai yöllä kuulemani puhuri ja rankkasade oli samainen myrsky, mutta paikka on niin suojassa, että mitään ei tapahtunut. Oltiin siis onnekkaita.

Sitten muuta.
Iina on nyt siis 10kk :heart: Kamalaa, ensi kuussa pitää alkaa suunnittelemaan 1v synttärikakkua :eek:
Iina jo ajoittain juoksee, jos oikein innostuu :LOL:

Neiti osaa sanoa ääni eleillä asioiden nimiä, esimerkiksi kaikki autot ja mopot ym. ovat BRRMM BRMM ja isi on suukko ääni (en tiedä miksi, mutta tosi söpöstä ) :D

Ja muutenkin on tapahtunut uskomattoman suurta henkistä kehitystä ihan viikon aikana. Työtästä on kehkeytynyt todellinen sydäntenmurskaaja ja valloittava persoona.

Leo puolestaan on alkanut puhumaan pidempiä lauseita ja voisin väittää, että suurimmat tahto taistelut alkaa hiljalleen helpottaa, ainakin toviksi. Tämän huomasin vain siitä, ettei jaksa vängätä asioista yhtä kauan kuin aikaisemmin ja yhä useammin pyrkii muuttamaan alun tivaavan tai rääkyvän äänen sävyn asioita pyytäessään kiltiksi, sillä on kaiketi huomannut, että mitään ei saa, ellei pyydä kauniisti, vaikka rääkyisi naama räässä tunninkin putkeen :D

Ja mitäs itselle, kaikkea kivaa.
Sadonkorjuu aika on koittanut parvekkeellani ja mansikat, herneet, salaatit ja porkkanat on nyt kerätty ja pääosin syöty. Tomaatit odottavat vielä kypsymistä.
Siemen sato on aika kiitettävä myöskin joissain kukissa. Minulla on mahdoton urakka tulossa Sarvileukoijan siemenkotien kanssa.
Niitä oli n.50 kotaa, jossa kussakin on 15-35 siementä (sellaisia piskuruisia ) ja niitä sitten nyhtää irti, hooh, minulla menee siihen ainakin viikko :LOL:

Mutta sen enempää kummastelematta ja höpisemättä painun vähän lekottelemaan.
Mukavaa elokuun alkua kaikille, vaikka varmasti tänne huomennakin tulen :D :wave:

paapelo+poju 2v5kk+ Iina 10kk 3pv :heart:
 
Minäki täällä käy lukemassa nyt on vaan paljon kaikkea niin ei ole malttanu kirjotella...
Niin on näyttäny olleen muillaki ku koko heinäkuussa sivuja tullu vaan 4kpl...

Laitan kumminki elokuulle uuden pinkan kohta...


Meille ei sen kummempia ku viimeksikään...
Melko pitkiäkin aikoja seistään ilman tukea ja eilen ekan kerran nous seisomaan keskellä lattiaa ilman tukea :D
Mahoton kiipeilijä on kans pojasta tullu :D

Eilen käytiin uimarannalla ja on se vain vesipeto... Suoraa päätä lähti konttaamaan veteen, stoppi olis varmaan tullu vasta sitten ku pää olis ollu pinnan alla :whistle:

Mitäs muut pikkuset on tykänny uimarannalla käymisestä?
Entä mitenkäs nämä pinon pallomahat voi? :wave:


Talvicci ja "Unski" 9½kk :heart:
 

Yhteistyössä