Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Toukokuussa 2010******

Tytöllä sitten on orastava korvatulehdus, saatiin antibiootit :whistle:
Ei siis pahempaa.

Siis vanhempainvapaan aikana ei normaalisti saa kotihoidontukea, vaan voi olla mahdollisuus hoitolisään.
Kun siirryt vanhempainvapaalta kotihoidontuelle, nuorimmaisestasi, voit saada nuorimmaiselle kuntalisän (jos teillä se on ) ja sitten vanhimmasta voit saada lisäksi hoitolisän.
Eli nuorimmalle haet hoitotukea, kuntalisää.
Vanhemmalle vain hoitolisää. =)
 
Aku
Mä en ainakaan saa esikoisesta mitään.Liian "hyvät tulot" :headwall: Jotenkin siinä päätöksessä oli että lasketaan kotihoidontuen ja vanheimpainrahan erotus ja ei jää maksettavaks mitään.Mä hain siis pelkkää kotihoidontukea,niihin lisiin en oo koskaan ollu oikeutettu., kun tulorajat paukkuu yli niissäkin
 
Niin minunkin päätöksessä luki, että erotuksen jälkeen ei jää maksettavaksi hoitotukea eikä kuntalisää, mutta hoitolisän sain täytenä.
Eli näin ollen, jos osaan yhtään ajatella "kelamaisesti", niin kun haen Iinasta kotihoidontukea, saan sen kuntalisineen ja Leon osalta vielä tuon hoitolisän, sillä meillä mies on edelleen kotona, kun ei löydy alan töitä vieläkään, joten tulorajat ei tosiaankaan pauku |O
 
Välillä tuntuu kyllä siltä että nuo lääkärit esim. terveyskeskuksissa on niin lopen kyllästyneitä työhönsä tai jotain kun siellä ei ikinä mikään onnistu :( Me kävimme reilu puolivuotta miehen kanssa meidän tk:ssa, kun epäilimme miehelläni nivelreumaa. Labrakokeissa kaikki arvotkin viittasivat siihen, mutta lekuri käski vaan syödä buranaa että kyllä oireet ohi menee. Oireet paheni vaan pahenemistaan mutta lääkäri käski buranan avulla töihin. Noh, menimme yksityiselle: samantien labratestien jälkeen diagnoosi;nivelreuma...
Tämä juttu siis tuohon paapelon siskon juttuun, ettei lääkärit löytäneet mitään. Aina ne lääkäritkään ei oikeessa ole. En tietenkään tiedä mikä siskoasi vaivaa, tämähän voi olla aivan eriluokan juttu...
 
Heips!

Tyttö on vieläkin kuumeinen, joskaan ei yhtään niin reppana kuin eilen. Varmaan alkaa antibiootit potkia pöpöä tämän päivän jälkeen.

himpsuli:
Joo, kyllä sitä on itsekkin saanut pistää vastaan aika monesti, kun esimerkiksi minun entisen työpaikan työpaikka lääkäri piti minua työkuntoisena kerran.

Tilanne oli se, että tunsin selkeästi, että kuume on nousemassa ja tiesin keuhkoputken jomotuksesta jo, että tulossa keuhkoputken tulehdus.
Päätin siis olla hyvissä ajoin liikkeellä ja sain ajan lääkärille.

Lääkäri sitten totesi, että heh, sinähän poltat, turha valittaa jos yskittää ja passitti takaisin töihin.
Meninkin, hammasta purren ja olo huononi ja huononi 8h työpäivän aikana.
Hammasta purren tein vuoroni loppuun ja heti seuraavana aamuna menin sitten minun omalle lääkärille, silloinen oli tosi huippu.
Aamulla kun menin vastaanotolle, oli kuumetta 40 ja olin aivan pihalla, onneksi terkkari oli silloin ihan muutaman kymmen metrin päässä.
Lääkäri oli aivan järkyttynyt, ettei TYÖPAIKKA lääkäri ollut kirjoittanut selkeiden oireiden jälkeenkään antibioottia saatikka sairaslomaa.
Noh, tuota meni potiessa sitten yli viikko :headwall:

Sen jälkeen en ole itsekkään pahemmin niellyt, mitä lääkärit sanovat vaan jos kroppa selkeästi pistää jarruja päälle ja olo heikko, niin kyllä syy aina on löydyttävä.

No se siitä.

Tosiaan, huomenna äitienpäivä =)

Joten HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE MAMMOILLE :flower: =) :flower:
 
Ihanaa äitienpäivän jatkoa kaikille mammoille!! :) Ekaa äitienpäivää juhlittu neljän polven kesken.. Sain ehkä liikuttavimman "maalauksen" ja 6 kerran hierontalahjakortin lahjaksi :heart: Ja tietty herkkuaamiaisen aamulla! Täydellinen päivä takana, voi miten mä rakastankaan tota meiän pientä ukkelia :heart:
 
Hyvää Äitienpäivää vielä näin myöhässä kaikille!! :flower:

rouva77 Paranemisia Atelle!

Meillä poju ahkerasti kääntyilee mahalta selälleen, muutaman kerran pyörähtänyt selältä mahalle.Saas nähä milloin ryömimään oppii..
Tossa jokeltelussa ollaan oltu jo kuulevinamme selkeästi "isiä" ja "äitiä" :D :heart: Suloinen pieni mies :heart:

nöpötin ja pojanpallero 5pvän kuluttua 9kk :wave:
 
Hei!

Pitkästä aikaa ehdin kirjoittaakin... :)

6,5kk neuvolassa käyty ja mitat: 73,4cm, 8230g ja pää 44,9cm. Pitkä ja hoikka tyttö. Vierasti neuvolatätiä ja alkoi riisuttaessa huutaa pää punaisena... :eek: Ei ole ennen...No, saatiin mitattua. :heart:

Kela-asioissa en osaa auttaa...Tosi sekavalta välillä kuulostaa ne jutut, kun netistä lukee. Olen sitten käynyt toimistossa tai soittanut asiakaspalveluun ja kysynyt ns. selkokielistä tietoa asioihin... :D

Esikko kävi 4-vuotisneuvolassa ja pituudesta puhuttiin se verran, että jos samalla tavalla jatkuu kasvu, niin pitää seurata, ettei murrosikä ala liian aikaisin. Kun kuulemma näin kovin kasvavilla se tuppaa alkamaan muita aikaisemmin. ARVATKAA, alkoiko huolettaa... :/ Joskus olen kuullut jostain ihme estolääkityksestä liian aikaisen murrosiän takia. Pituuskasvu +3.5-käyrällä ja pituus 117,1cm. No, seuraillaan.

Eipä täällä kurjuutta kummempaa... ;) Ei vaiskaan, elo kulkee aika mutkattomasti. Milja oppi just ennen vappua ryömimään ETEENPÄIN, peruuttaminenhan sujui jo viikkoja aikaisemmin. Eilen laskettiin pinnasängyn pohjaa alemmas ja poistettiin ns. vauvaverho siitä. Syöttötuolikin laitettiin kuntoon ja siinä se Miljuska istui niin topakasti. :heart: Nyt jotenkin tuntuu, että jösses, onpa jo iso tyttö. :eek: Kyllä se aika on mennyt nopeasti, vaikka marraskuussa tuntui, ettei tää pikkuvauva-aika lopu koskaan, ikinä, milloinkaan yösyöttöineen ja -valvomisineen. :)

Ai niin, ruuasta...Tähän asti on melkein sose kuin sose maistunut. MUTTA nyt on tullut pari yök-sosetta vastaan, nimittäin Semperin turskasose ja palapaistisose. Ei yöki, mutta pistää naaman ihan ruttuun ja kääntää päätä pois. :D :heart:

Vielä hetki omaa aikaa ennen kuin jompikumpi tai molemmat nousevat ylös, joten... :wave:

Kisu ja tytöt
 
Heissan ja myöhästyneet äitienpäivätoivotukset täältäkin! :flower:

Meillä meni äitienpäivä oikein mukavasti, oltiin ihan vaan kotosalla kolmistaan leppoisasti. Mies laittoi ruokaa ja oli ostanut kakunkin :) Sain lahjaksi lahjakortin day spahan yhdistettyyn vartalo- ja kasvohoitoon. Voi ihanuus :heart: Mummi (mun äiti) käytiin onnittelemassa jo lauantaina ja mummo (miehen äiti) käydään onnittelemassa torstaina.

Uusia taitoja ei ole nyt tullut, mutta kohta varmaankin on konttauksen aika, siltä alkaa näyttää. Sen sijaan meidän neitokainen on keksinyt uuden leikin: lelujen tiputtamisen. Eli kun hän istuu esim. sylissä sohvalla jokin lelu käsissään, hän tiputtaa sen sohvalle ja sitten taivuttaa itsensä ja poimii lelun ylös. Ja tätä jaksaisi vaikka kuinka kauan :D

Sitten ruoka-aiheinen kysymys: mitä mieltä olette sokerin antamisesta vauvalle? En ole aikaisemmin antanut tytölle mitään sokeroitua, mutta lauantaina mummin mieliksi annoin hänen maistaa mummin tekemää marjakiisseliä, jossa oli siis sokeria mukana. Yllätys yllätys, se maistuikin sitten NIIN hyvältä B) Ilmeisesti sokerista ei mitään suoranaista haittaa ole, kunhan nyt ei liiaksi intoudu sitä antamaan? Mun isäkin muisteli, että hänen lapsuudessaan 50-luvulla vauvoille juotettiin ihan yleisesti tuttipullosta sokerivettä.
 
Hyvää äitienpäivää meiltäkin näin jälkikäteen :flower:

Ulpu: Periaatteessa kai ei sais antaa sokeria. Mutta hedelmäsokeria on ainakin noissa puuroissa jossa on joku maku mukana, esim päärynäpuuro. Mutta eihän pieni määrä mitään pahaa tee ja kun ei ole jatkuvaa niin ei siitä haittaa ole.

Meillä oli ihan hulinaa koko eilinen päivä. Mies antoi lahjaksi sen mitä pyysinkin eli että saan nukkua aamun. No enhän mä sitten osannut nukkua ollenkaan ja sitten alkoi selkään sattua niin piti nousta ylös :) Lupasi ensi viikonloppuna uudestaan. Käytiin äitienpäivä lounaalla isolla porukalla ja Niialla oli ihmettelemistä kun oli taas uusia ihmisiä paljon. Tyttö kiersi sylistä syliin ja oli tosi reipas, vaikka puolet ajasta ihan väsy. Nukahti heti autoon kun lähdettiin ja kiukutteli loppu illan. Oli vähän rankka päivä toisella.
 
Sokerista: kai se niin on ettei suositella sokerin antamista. Itse olen kiisseleihin pikkasen laittanut, tai esim. pakastemarjoihin jos ovat kovin happamia. Onhan joissain noissa kaupan marja ja hedelmäsoseissa sokeria kun ovat muuten niin happamia.
Keksejä ja kakkuja ollaan pojalle annettu joskus 2 vuoden jälkeen. Ekat karkit on saannu joskus 2,5 v maistaa mutta vieläkään (viikon päästä 4 ) ei saa karkkia kuin hyvin harvoin.

Ja tosiaan joskus aikoinaan vauvoille juotettiin sokerivettä vastasyntyneenä ettei kellastu. Ja myöhemminki kun on aateltu että vauvat tarvii vettä ja pelkkä vesi ei oikein nole maistunu.

Atelle ja Iinalle paranemisia!

Meillä typy on aika räkänen, toivottavasti ei tule kipeäksi kun ke lähetään reissuun. Itelläkin on aivan tukkonen olo, veikkaan että siitepölyt ärsyttää. Tarvii hakea jotain lääkettä jota vois imetysaikana käyttää.

Typylle maistuu soseet tosi hyvin, syö nyt 2 kertaa pävässä n. puoli purkillista. Aateltiin että viikon päästä otetaan kolmas ateria päivään. Herkkua tuntuu olevan kukkakaali. Maha veti vähän kovalle, oli 5 päivää kakkaamatta, eilen sitten laukesi ja tekikin 3 kakat. Luumua olen nyt antanut lauantaista asti, tykkää kovasti.

Jaahas, typy haisee joten vaipanvaihdolle.
 
sokerista: mun käsittääkseni voi kyllä käyttää, esim äitiyspakkauksessa tulleessa ruokaohjeessa musta lukee että happamia soseita voi makeuttaa pienellä määrällä sokeria tai hedelmäsokeria. Toki nyt ei kannata opettaa kovasti sokeria käyttämään. Mä oon tainnut yhteen soseeseen lisätä, eipä juuri ole tarvinnut.

Mä vietin äitienpäivääni vähän huonovointisena kaverin polttareiden jäljiltä :D Mutta ei se mitään, oli tosi hauskaa! Ja mies oli toki hoitanut kaikki aamiaiset sun muut totuttuun tapaan viimisen päälle.
 
Joo, ensimmäinen äitienpäivä sit oli ja meni... Mun mies ei sitten muistanut mua mitenkään!!!! Ei edes toivottanut mulle hyvää äitienpäivää. Ja eipä ensimmäisenä hääpäivänäkään mulle mitään sanonut, saatikka et olisin jotakin saanut. Arvatkaa vaan, mitkä fiilikset.

Saralla on kaks hammasta tullut alas... Tuntuu ihan selvästi, kun kokeilee. Ja sen takia myös ollut jo vissiin viikon vähän räkäinen. Ei vielä ryömi, mut tuskin enää kauan menee siihen. Nyt tuntuu, että joka päivä opitaan uusi ilme tai ääni tai jotain muuta... Missä mun pikku vauva on??? :LOL:

Kai sitä tarvii kauppaan suunnistaa :wave:
 
Heips!

Iina on parantunut ja sen siivittämänä on tyttö oppinut sitten kävelemään pieniä etappeja sohvanreunaa pitkin, eli siis tuesta kiinni pitäen :D
Lisäksi neiti on paljastanut Dramaqueenin piirteensä. Päikkäreiltä herätessään on tovin tosi herkkis ja kärttyinen ja kun veikka pyrkii halimaan tai paijaamaan saa Iina sitten kauhean loukkaantumiskohtauksen, ihan melodramaattistakin välillä ja huitoo veikkaa kauemmas :LOL:

Äitienpäivä meni tosi kivasti meillä.
Mies antoi kukkasena Alppiruusun...heh, ihanahan se on ja pitkäikäinen, MUTTA...meillä ei omaa pihaa ole, joten riepurehu joutuu värjottelemään isossa ruukussa :D

Sokerista:
Ei ole mikään synti sitä laittaa, jos vaikka on hapanta marjaa tai hedelmää tai ihan juuri juhlatilaisuuksissakin.
Toki vältettävyys on suositeltavaa, mutta ei siitä vahinkoa synny, jos pieniä määriä harvoin ja silloin tällöin tulee annettua.
Meillä on esikoinen saanut kunnon sokeripommin omilla 1v synttäreillään. Karkkeja kyllä saa kerran viikossa, mutta ostan yleensä jotain Xylitol pitoisia namuja (muumipastillit tms. ) tai sitten niitä Malaco truly nameja =) Ja kesällä syödään kovilla helteillä jädeä, en pode huonoa omaa tuntoa, kun syö kunnolla ja hampaista pidetään huolta ;)

Oltiin Leon kanssa tuossa ulkona kahdestaan ja kuopsuteltiin ja tongittiin pihamaita oikein kunnolla.
Leo keräsi minulle valkovuokkoja ja jotain rikkaruohoiksi luokiteltavia lehtiä :D Ja minä päätin kuopsuttaa maasta Vaahteran taimia, joita on maa täynnä, joskos niistä jonkun saisi pidettyä hengissä, aina pitää kokeilla :D

Mutta nyt on mentävä kahvittelemaan, että pysyy energiatasot tasaisena :p

paapelo+poju+Iina (1pv vajaa 7,5kk ) :heart:
 
tervehdys :wave:

käytiin eilen pojun kanssa 7kk neuvolassa punnituksessa ja hyvin oli jannu kasvanut , nyt oli tullut pituuttakin kerralla melkein 4cm :heart:
talviccille päivitettävää etusivulle :

paino.......9180g
pituus......70cm
pipo.........45,8

sikapiikki otettiin pojalle eikä edes huomannut että piikki tuikattiin :D eikä mitään oireita piikistä ole onneksi tullut.
poitsu hoksas muutama päivä sitten että kierimällä pääseekin paikasta toiseen,ryömimistä ei edes yritä vaan kierii kauheeta kyytiä,ja suuttuu sitten kun jää jumiin seinän tai sohvan viereen :D ensimmäinen hammaskin puhkesi alas ja toinen tulee varmaan ihan lähipäivinä kun kuultaa jo läpi.

mä en jaksanut keskittyä enää tohon kelan tukiviidakkoon enempiä vaan päätiin että pistän hoitohakemukset menemään ja haen lisäosat ja kaikki mitä nyt voi hakea,tuleehan ne päätökset sitten mitä saadaan ja mitä ei :D on se vaan niin sekavaa kun sivulta niitä esimerkkejä lukee... :eek:

mulla oli kirjaimellisesti tosi paska äitienpäivä :LOL: olin meinaas mahataudissa :x isäntä meni sitten isompien lasten kanssa äitienpäivälounaalle anopin ja miehen sisarusten kanssa ja minä jäin kotiin sairastamaan,meinas ensin etteivät mene mutta käskin lähteä kun oli pöytävarauskin tehty ja isommat oottivat niin päästä syömään herkkuja seisovaan pöytään.lupasi hyvittää mulle joku päivä viemällä mut ravintolaan syömään ihan kahden kesken :heart:

mä oon lapsille syöttänyt oma tekemiä kiisseleitä ja ne oon makeuttanut ihan tavallisella sokerilla,en kuiteskaan tee niistä mitään ällömakeita vaan jos marjat happamia niin sitten tietysti enemmän olen makeuttanut mutta niin että marjojen oma maku kuiteskin säilyy,tykkään muuteskin että saa ennemminkin olla vähän kirpsakkaampaa kuin imelää ja isommat lapset ja isäntä sitten lisäävät omalle lautaselle lisää sokeria jos tarvii.
en itse pidä pientä sokerimäärää kuiteskaan pahana , jos ei joka päivä syö ja paljon terveellisempää se on kun makeutusaineet.

kaurisäiti ja pikku-isäntä 7kk 4pvä :heart: :heart:
 
kaurisäiti: Meillä olis huomenna se sikapiikin laitto tytölle ja mua jo jännittää että tuleeko siitä sitten jotain vaivoja! Toivotaan että ei, ainakaan muista rokotteista ei ole mitään tullut..

Täällä alkaa hieman flunssa helpottaa. äitienpäivä meni mullakin sairastaessa ja sohvalla makoillen. mutta nopeesti tää flunssa sitten helpotti ja tänäänkin touhusin 2h pihahommissa kun tyttö nukku :) tyttö on vielä aika räkänen välillä, mutta ihan pirteä kuitenkin!

Mulla ois viikonloppuna sellanen ohjelma, että lähden oman äitini kanssa etelään veljien luokse kyläilemään ja tyttö jää isänsä kanssa koko viikonlopuksi kotiin! Mies ei oo ikinä ollu yötä tytön kans kaksin, mutta uskon että hyvin se menee! Mutta jännittää kyllä olla 2 yötä tytöstä erossa ja mitenkä kova ikävä mulla tulee! :'(
Mutta mä pääsen siellä shoppailee!!! se jos mikä piristää!!! =)

Täällä odotellaan vieläkin ensimmäistä hammasta..Ei oo näkyny eikä kuulunu :D
Tyttö liikkuu edelleen peruuttelemalla ja nousee kontilleen mutta eipä siitä osaa eteensä mennä..no kaikki aikanaan! :)
 
Ompa Kisumisulla pitkä esikoinen :D Meijän poitsu on 107cm. Mutta se pituuskasvu voi siitä tasaantuakin. Lapsillahan voi olla sellaisia kasvupyrähdyksiä välillä :) Tai sitten teidän lapsesta tulee vaan tosi pitkä :)

Jaahas, eli kohta paapelon luona jo juostaan ;) Onnea Iina uudesta taidosta...

Jerelle on nytten neljä hammasta alhaalla ja ylös pukkaa tällä hetkellä kahta, mutta ei etuhampaita :D Meijän poitsusta taitaa tulla vampyyri...

Ja multa sitten tänään revittiin yläviisuri irti ja paikattiin yksi hammas. Suu on muuten sitten pikkaisen hellänä. Kuukauden päästä menen korjauttamaan kahden hampaan paikat kun ovat menneet huonoksi ja siitä sitten kk eteenpäin niin leikataan molemmat alaviisurit... Eli mulla menee kesä hammaslekurilla juosten
:LOL:
 
Heippa vaan mammat! Ja hyvää äitienpäivää, näin myöhässä. Meillä esikoinen täytti sunnuntaina 2v joten juhlittiin sitä sitten ja skipattiin koko äitienpäivä! Huh mun eka pieni JO 2vuotta! Uskomatonta!

Muutto touhut viel kesken, en oikein oo nyt kerenny vieraileen täällä :/ Kamalaa hommaa muuten toi muuttaminen, varsinkin kun muutto matka on n.100km.

Meillä pian 7kk neuvola ja sitten taas päivityksiä listaan luvassa :D Meille on tullu sen ekan vappu-hampaan kaveriks myös toinen hammas siihen viereen :)

Kävin äsken fiilistelemässä meiän vanhoja kirjotuksia odotuspuolella :) Voi että. Siitäkin kun oltiin puolessavälissä on jo reilu vuosi! Hui kuinka aika menee nopsaan!

Rauhallista yötä, palaan taas paremmalla aikaa kun ollaan kotouduttu uuteen kaupunkiin.

Empsu
 
Heissan!

Empsulle tsemppiä muuttorumbaan :) Ja kiitokset kaikille sokerivastauksista :flower:

Meillä neiti tekee ensimmäistä hammastaan, se kuultaa ikenestä jo läpi ja tuntuu myös. Oli jo aika napakka puraisu, kun neiti eilen jäyti mun sormea :D Konttausasento on myös opittu, mutta vielä siinä vaan olla ihmetellään ja eteneminen tapahtuu ryömimällä. Lisäksi neitokainen punkee itseään kyljen kautta istuma-asentoon niin tarmokkaasti, että ei siinäkään varmaan enää kauan mene.

Uusia juttuja tulee siihen malliin, että nukuttaminen on meillä mennyt ihan toivottomaks. Pikkuneiti ei vaan rauhotu nukkumaan, ei sitten millään. On pakko pitää joko kädellä paikallaan tai sitten ihan sylissä joskus pitkiäkin aikoja ennen kuin simahtaa :/ Toivottavasti tämä on ohimenevää! Ja vauvan rentoutusvinkkejä otetaan innolla vastaan :p

Ihanan aurinkoinen päivä tänään ja vielä parempaa on luvassa, kesä taitaa tulla viikonloppuna! Nautitaan siis siitä, mukavaa helatorstaita kaikille!

Ulpu & pikkuneiti touhottaja n. 6,5 kk
 
Just eilen mietin, kuinka ihanaa on, että Niia osaa nukahtaa itekseen sänkyyn iltaisin. Tsemppiä teille Ulpu! :hug: Ei oo antaa mitään vinkkejä, valitettavasti. Meillä siis iltapuuhien jälkeen laitetaan tyttö sänkyyn ja siellä se sitten höpöttelee tai hetken leikkii tutilla tms ja nukahtaa noin 10 minuutissa. Toki on ollu huonompiakin jaksoja, mutta nyt on ainakin tosi helppoa "koputtaa puuta". Tosin on alkanut nukahtelemaan ihan ihme asentoihin. Eilen oli kontallaan käsi ison pehmopötkylän päällä, ja aamulla oli kääntynyt jalat pääpuolta kohti ja tämän pötkylän toisella puolella... Onneksi nuo pinnasänkyn laitapehmusteet toimii ja jalat ei tuu läpi. Kertaakaan tyttö ei herättäny yöllä vaikka levoton olikin.

Muutenkin tuntuu olevan tällainen helpompi vaihe menossa. Ruoka maittaa ja puurokin kelpaa, mistä oon niin onnellinen. Syö tosi reippaasti aamulla ja illalla puuronsa :) Johtuiskohan siitä, että on nyt alkanut liikkumaan ihan todenteolla. Vielä pysyy tässä olohuoneessa, mutta menee lelujen perässä kovaakin vauhtia halutessaan. Tuota etenemistä voisi kai sittenkin kutsua enemmän ryömimiseksi. Eli nostaa käsillä etupäätä ilmaan ja siitä sitten vetää itseään eteen päin.

Ainoa mistä itketään on jos joku asia ei oo niin kuin haluaa tai kielletään tekemästä jotain ja ohjataan tylsempään leikkiin :) Omaa tahtoa siis löytyy... :heart:
 
Heips!

Ihan uskomattoman hyvä ilma ollut tänään, joten ei ole pahemmin kantaluita meillä täällä kotona näkynyt :D

Iina oli tänään ensikosketuksissa ruohon kanssa. SE oli niin hurjan jännittävää, ettei Iina uskaltanut pahemmin ruohoon koskea, mutta poimi sieltä viimesyksyisiä tammenlehtiä ja maisteli niitä :D

Keinussakin käytiin ja sekin oli ihanaa...sen verran leppoisaa, että meinasi tytön silmät alkaa lupsumaan :D

Meilläkin on helppo vaihe menossa tytön nukkumisen suhteen. Annan pullon ja sinne sitten yleensä nukahtaa vähänajan päästä, silloin tällöin saattaa valitella, ei itke, mutta valittelee ja sitten yhtäkkiä ei enään kuulu mitään.

Rentoutusta tarvittiin aikanaan pojan kanssa ja silloin meillä tehtiin niin, että joka ilta mentiin kylpyyn, jossa oli sellaista vauvojen kylpyvaahtosaippuaa, jossa on laventelia. Siinä pulikoi yleensä n.10min ja alkoi silmät sirrittää. SEn jälkeen hieroin pojan päästä varpaisiin vauvaöljyllä ja nukkumaan.
Jos jäi tuo väliin, ei nukkumisen aloituksesta tullut oikein mitään, paitsi kauhean sänkymelskauksen jälkimaininkina.

Tuota ei tarvinnut tosin käyttää 8kk pidemmälle, yhtäkkiä vaan loppui se sängyssä riehuminen, eli siis nouseminen yms.

Mutta nyt on mentävä juomaan kuppi kahvia. Koko päivä oltu ulkona ja vähän sen puolesta ramasee, mutta en voi nukkua päikkäreitä tai menetän yöuneni ;)

Aurinkoisia kelejä muillekkin mammoille :wave:
 

Yhteistyössä