Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 39

Puuh, mikä viikko :| Maanantain jälkeen en ole kertaakaan ehtinyt konetta aukaisemaan. On tää kotiäidin elo sitten hektistä, koko ajan saa olla menossa ja sumplia aikatauluja jotta joka paikkaan ehtii. Juu, rauhallista kotona oloa tosiaan...

Heti ennenkuin unohdan: ONNEA, ONNEA!!! yksivuotiaille ja plussanneille :D

Yksäiti
mistä sie olet tuon soittimen Pessille löytänyt ja mitä maksoi? Me ollaan haettu tuollaista kunnollista, mutta löydetty vain muovisia vempuloita tai muovisia törkyhintaisia.
 
Onnea Siirille! :heart: :heart: :heart:

Meidän makkarakoipi lähti tänään kävelemään! :heart: Voi luoja sitä menoa! Meillä on naurettu vatsalihakset kipeiksi :LOL:
Nousee myös lattialta ilman tukea seisomaan ja eikun etiäpäin vaan. Otsassa iso punainen jälkikin tuloksena, toivottavasti ei mustaksi muutu :eek: :D
 
pikaseen tulin käymään,ei oo tullu taas pitkää aikaa kirjotettua!!
tää on aikamoista menoa ja meininkiä ollut,poika vaatii huomiota melkee koko ajan ja sit ne kotityöt...joita kyllä riittää.
mutta jos tässä yrittäs skarpata tätä kirjottelua =)
en oo teitä unohtanut!!

voi juku ku mahtavia uutisia täällä!!en oo kaikkia kerennyt lukee(pari sivua taaksepäin)
ja tiipii plussannut!!onnea ja tarrasukkia,ihanaaa :heart:

ja diipelille myös hurjasti onnea :hug: :heart:
onko muitakin?
käyn iltasella lukemassa alusta asti.
nämä plussa uutiset sai hyvälle mielelle!!

mut nyt taas mentävä,myöhemmin uudelleen :wave:
 
Pakko tulla vielä laittaan linkki kun tää on niiiiiin hyvä biisi :D B)
http://www.youtube.com/watch?v=EkHTsc9PU2A Tulee supermega hyvälle päälle kun kuuntelee :whistle:

Nyt sinne nukkumaan...tai yrittään ainakin kun piristyin kummasti ;)
 
Onhan milla-mariakin vielä elossa =)

Kiva että Pessin juhlat sujuneet kivasti ja kivasti oli isän puolen sukuakin koolla =) Ihania kuvia sankarista :heart:

Toivotaan että tuutiksen Taavi paraneepi ja juhlat voi järjestää huomenna :)

Rontti,
tomaattivoileipä ja voileipäkakku :LOL: :D Voi että... ollaan vaan =)

Ihanat oli leyan kakut ja kivasti sait tienestejäkin =)

Makkarakoivelle täältäkin onnea kävelytaidosta :heart: Makkarakoipi...hassua... :D :LOL:

Jah, mutta nyt huilimaan :wave:
 
SIIRILLE IIIISOT ONNITTELUT!


Nyt jos tässä kerkiäis istahtamaan alas ja laittamaan vähän ajatuksiakin kasaan. Kiitos vielä kerran ihan mielettömästi hyvänmatkan-toivotuksista, ja liekkö niistä sitten johtunut, kun matka meni oikein hyvin! Laitan teille vielä muutaman kuvasen fiilistelyn puitteiksi. Nämä on kylläkin semmosia naamattomia kuvia, joten tylsiä ehkä joidenkin mielestä...


vielä siellä oli suhtkoht kesäinen fiilis


maailman kaunneimmaksi kirkoksi tituleerattu Sacre Coeur (ihan meijän hotskun vieressä)


ihan mielettömän kauniita vanhoja taloja (keskustan alueella ei oikeastaan juurikaan uudisrakennuksia -mikä oli vain +)


Riemukaari Champs Elyseen toisessa päässä


Eiffel-tornin "pitsikuvio" oli oikeasti aivan älyttömän kaunis


Oli se korkee...


Madden konsertissa oli suhteellisen kivasti jengiä :)


edelleen mielettömän kaunista kirkkoarkkitehtuuria -Saint Chapelle


Notre Dame


örkki Notre Damen katolla


Seine-joen vartta


Louvre keskipihallansa olevan lasipyramidin sisältä kuvattuna (tosi kaunis paikka, ja kuviakin löytyis, mutta joka kuvassa mun pärstä...)


Illan hämärtyessä Eiffelin juurella


yövalaistuksessa


ja tasatunnein tuli vielä 10 minsan blingbling-show (koko torni välkehti timantin lailla!)

Ja se Madonnan keikka oli mieletön elämys, joskin meidän paikat ei olleet parhaat mahdolliset, niin ku kuvastakin voi päätellä... Tosin rouva itse pyöri tuossa lavan etuosassa koko ajan, mutta olis ollu kiva nähdä koko kokonaisuus hieman enemmän edestä päin :/ Vanhoja hittejä tuli runsaasti ja uusimmat viisut myös, joten rahalle sai kyllä vastinetta! Ja tottakai, ruottalaaset vieruskavereina paheksumassa suomalaisten meninkiä :D Ei vissiin hokannu (tai sitten hokas ja teki tahallaan) se vieruskaveri, että suomalaiset nyt kumminki jotain tajuaa ruottin kielestä, sillä käymänsä puhelinkeskustelun perusteella olimme todellakin "moukka-finskejä"... Itte olivat saatana niin kuivia, että eivät edes persettään nostaneet penkistä yhdenkään biisin aikana |O Tuulitakki päällänsä istuivat perse homeessa ja mulkoilivat, PRKL!

Nyt alan taas selaamaan IKEAn sivuja (rempan pelastus :D ) :wave:
 
tin
Mammoliino: Ai että ku ihanan näköstä! Kiva että oli onnistunu reissu! Kuinkas kotona oli sujunu?
Onnea synttärisankareille ja plussanneille :heart:

Vahvistu sitte torstaina että tuttu tyttö ja kaverin isä oli kuollu siinä kauhajoen surmas :'( Oon niin vihanen että miten tämmöstä voi tapahtua! Aiva kamalaa. Vietettiin eilen tyttöjen kans semmosta iltaa että se mun kaveri oli joka menetti isänsä ja me lähimmät kaverit. Kiva ilta oli ja kaveri ottaa asia ihan ok. Meki saatiin koulus kriisiapua. Se oli kyllä ihan hyvä. Ei oo paljo pystyny tentteihin lukeen. Mutta toivotaan että ne on menny ees jotenki putkeen... Synnytysopin ja naistentautien synnytysosio ainaki;)

Muuten meille ei mitää ihmeempiä PAITSI Tatu on oppinu kävelemään :) ihanaa menoa;) Ja oon kai unohtanu mainita että oon ostanu Scooterit:) Tosi hyvät kärryt!
Tänään olin puolukas ku sain sillon keväällä vauvakutsuilta tehtävän että kerätä niille syyskuus puolukkaa. Kävin samalla sitte kattoos sitä reilu 2kk ikästä vauvaa. On se niin pieni vielä!

Taidan mennä yösyöpötteleen;)
 
Mammoliino, ah, kiitos ihanista kuvista! Mulle pukkaa matkakuumetta.

Tin :hug:

Onnea kävelemään oppineille!!


Meillä tuo mies ei varmaan koskaan uskalla kunnolla lähtee pitemmälle kävelyreissulle, on nyt vajaan kolme viikkoa kävelly niin, että voi sanoa jotta kävelee, mutta matkat on pirun lyhkäsiä (parista askeleesta maksimissaan pariin metriin), vaikka tuolla riittäs tasapainoa ja taitoa mennä paljon pitemmällekkin, mutta on kamalan arka lähtemään minnekkään. Johtuneeko sitten muutamasta pahemmasta kaatumisesta? vai mistä, ei voi tietää? Kärryllään kyllä vetää semmosta rallia ympäri kämppää, että joka paikassa on kohta lommoja. Tiiä sitä sitten, että pitäskö tuo kärry ottaa siks aikaa pois, jos se kannustais ja rohkaistais Juhoa lähtemään pitemmille matkoille.
Mutta nyt sentään kävelee, oli sillon puoltoista viikkoa sitten yhen päivän kävelylakossa kokonaan, ei ees kärry kelvannu.
Kovasti oon koittanu kannustaa ja olla painostamatta. Pitää vaan vissiin jaksaa oottaa että tuo rohkaistuu, äitiinsä tullu pelkojensa suhteen vissiin. :kieh:

Vetäsin tossa kevyeks iltapalaks puolikkaan pähkinäsuklaan :whistle:
 
Huisin jännää!Kaveri lähti aamulla synnyttää.Miula oikein mahassa perhosia.Toivon että hää saa kokea alatie synnytyksen ku viimeeks oli hätäsektio.Jännittää kamalasti. :whistle: :| Miun pitää kertoo ko sillon vuosi aikasemmin enneks ella sai alkunsa ni "ennustaja" ennusti että saamme tytön 27.9.07 yllätyksekseni miula oli sillon laskettu aika...niin ja tyttö tuli =) Nyt sitten luin kun eräs toinen oli ennustajalta kyselly tuleeko lapsia,ennusti että kaksoset toukokuussa 09,nainen "järkytty" hää onkin raskaana ja la toukokuussa.Mie laitoin viestiä kanssa sitten sille.Odotin että ei varmaan edes vastaa.Vastaus tulikin samantien ja mukamas saisin pojan kesäkuussa 09!!!!!! :eek: Oikein rupes tärisyttää.Saahan sitä toivoa mutta aika huonolta näyttää,tais tulla huti ennustus...noh,menkkoihin vielä yli viikko :whistle: Pitäkeehän peukkuja ;) Jos pitäs paikkansa ni sitten kyllä voin sanoa että uskon ennustuksiin. Onko muilla kokemusta ennustajista?

Yö oli hirvee.Ella huusi 02-04,juuri kun sain nukkumaan viereen ni palohälytin rupes piippaa pattereita.Sen kun sain vaimennettua niin kissa rupes hyppii seinille.Oisin kyllä voinu heittää sen seinälle, jahtasin ympäri kämppää sitä.Kuuteen valvoin ja torkahin vasta sitten.Ella heräskin jo 6.30.Ihan kuollu olo..siis miula.

Anteeks nyt tuli vaan omaa napaa...meen tarkemmin lukee tein juttuja.pessi oli ainakin kuvissa tosi komia päivänsankari. siirille myöhästyneet onnittelut :flower: :hug: Nyt lukee tei juttuja...
 
Iiiiisot onnittelut plussanneille ja 1-vuotiaille :flower:

Ennustajista
Jonkin verran uskon, riippuu ennustajasta. Minun äiti ennustaa korteista ja suurin osa on kyllä toteutunu.

Meillä ois muutto tänään. Tai siis ei meidän, mutta mun äidin. Me tarvitaan töitten takia niin paljon hoitoapua, että kätevämpää on asua samalla paikkakunnalla.
Minä kyllä jätän tavaroiden roudaamisen muille ja keskityn mahataudin potemiseen |O
Huomenna pitäis olla taas skarpina töissä...
 
Upeita kuvia Mammolla, kiitos :) . Näkee kuvista, että sulla on "silmää". Ja olishan niitä pärstä-kuviakin ollut kiva katella, mutta nää saa nyt vissiin riittää :LOL: .

Tin :hug: , aika rankka juttu!

Vipin kaverille ja itsellesikin onnea matkaan!! Minulla ennustajista vähän jakautuneet mielipiteet, toisaalta uskon, kaikkeen en. Ite oon joskus näiltä netin ennustajilta lapsista kysellyt. Molemmat ennustivat tästä kolmannesta tyttöä, aika osui hiukan hutiin, sit niitten molempien mukaan mulle tulis vielä neljäs tyttö joskus muistaakseni n 4v päästä. Sit pitäs kyl vaihtaa miestä jossain välissä, jos tämä toteutuu :/ , eli toivottavasti ei toteudu. Tai sit se sattu tarkottaan sitä, et me otetaan joskus sijaislapsi :saint: .

Milekolle pikaista paranemista!! Aika ihanaa, jos teillä hoitoavun vuoksi sun äiti muuttamassa lähemmäksi :) .

Mites Tuutin poitsu jakselee? Ja oliko Katjannalla hieno ilta, oli tietysti :D !

Piti myös jo aiemmin kehua Pessiä, niin isoa poikaa vaatteissaan :D :heart:

Kyllä Pupu teillä hetken päästä kävellään. Meillä varsinkin esikoinen osasi olla tosi varovainen ja lopulta lähtikin itekseen käveleen vasta 1v2,5kk, vaan onpa tuo ehtinyt :) .

Ihana tuo Makkarakoipi, meidän neidillä vois olla vaikka sama lemppari :whistle: :heart: .

Ja tosiaan, Milla-Mariakin äkkiä takas kuvioihin, täällä on ollut niin hiljaista :) .

Meillä kuumeinen nukkumassa, aamulla oli 40.1 kuumetta :( . Ja aika tavalla vain kitisi, jos ei sylissä ollut :heart: . Itellä väsy olo, esikoinenkin nukkui vieressä yön, yleensä ei ikinä. Miten ihmeessä pystyisin siihen, etten illalla kun mies kotiutuu olis kiukkuinen ja ärtyinen :attn: :attn: ?!? Jotenkin vaan tiedän, että kun tuo oven aukaisee, mun jaksaminen loppuu ja musta tulee ärsyttävä kiukuttelija |O . Täällä on upea ilma, odotan, jos mummu soittais noita isompia metsäretkelle, toivottavasti :saint: .

Nyt laittaan valokuvia, plaah, mutta tulispa ne vihdoin valmiiksi...
 
Siiri kiittää onnitteluista!



tässä synttäri tyttö on just vasta herännyt niin ei naurattanut... mut enon tuoma soittopeli oli paras lahja :heart:



tässä kahvi/kakku pöydästä kuva

Siiri sairasti tuossa menneellä viikolla jonkinlaisen rokon ja sen takia meillä meni koko viikko plörinäks... päiväkotiin tutustumiset peruttiin ja 1-vuotis kuva jouduttiin perumaan kun iho oli niin pahan näkönen et ei kiva



tässä esimerkkiä rokosta... tota tolasta rakkulaa oli kasvoissa käsissä ja jaloissa ja vähän pyllyssä... ei kuulema ollut enterorokko vaikka ite väitän että oli... kuulema jonkun infektion aiheuttama mihin Siiri sitten sai antibiootti kuurin. Siirillä oli kuumetta, kurkkukipeä, rakkuloita myös suussa, kaikki oireet minusta vaikutti enterorokkoon ja vielä kaiken lisäks mun kaverin lapsella oli se rokko.
nyt sitten minä olin kuumeessa ja kurkku kipeenä... nyt tuntuu sormen päissä jotain näppylöitä ja huuleen on tullut herpeksen näkösiä näppylöitä, et kiva jos se on mulla |O

Huomenna pitäis mennä töihin ja Siirin hoitoon... taidan mennä käymään lääkärissä näyttämässä näitä näppylöitä, on nimittäin aika inhottavan tuntuset täs kirjottaessakin :/
 
Täällä aivan ihana aurinkoinen ilma..tyty nukkuu tuolla miun toisen tytön kammarissa päikkäreitä,ja ukko kuorsaa sohvalla..etätytöt huitelee ulkona.

eilen vietettiin synttäreitä ja tänään jatkuu..sekä yhet kummit tulee vielä huomenna maanantaina käymään..sitten saapi vähäksi aikaa taas juhlinta riittää..niin viikon päästä kylläkin saa taas kaakkua väsätä kun vanhin tyttö täyttää 16v.

hyviä kuvia tytystä tuli eilen otettuu..mutta ovat vielä kamerassa.
laitan sitten näkyville kun tytöt kotiutuu.

millin saralle onnee kävelytaidosta..meillä tuo pötkylä ei varmasti ihan kohta lähe kyllä kävelemään..mutta kaikki ajallaan..eilenkin huuti ku syötävä kun kokeilin ja kävelytin toista kumminsa ostamat kuomat jalassa..ei tainu olla mieluisat kengät.. :eek:

huomenna meinasin käydä tytylle ostamassa tuolta lastenvaate liikkeestä toppapuvun kun sai miehen vanhemmilta rahaa lahjaksi..eilen piti käydä sitä jo hypistelemässä..ostin hatun neitille urheiluliikkeestä :D joten hattubuumi jatkuu :D

mammoliinolla ihania kuvia..aikun mie tykkään just tollasista kuvista,jossa on ihmisiä..kaikki ovat jotenkin luontevia..
 
Kyllä minäkin heti aattelin Siirille enterorokkoo, sitä on täälläkin nyt liikkeellä... Ja päikyssä saa olla, vaikka suukin täynnä rokkoa |O , sit on kaikilla vähitellen |O . Herkullisen näköinen voileipäkakku taas!

Sain oltua tuossa hetken ulkona kun typy otti toisia unia. Kuume on lääkkeellä taas selvästi laskenut, mutta missään muualla kuin sylissä ei ole hyvä. Puoliunessa reppana tässä nytkin... Kiva alkaa lämmitteleen neljälle ruoka-annoksia, kun taustalla taattu konsertti...
 
Päivää,

Ei me sitten mentykään elokuviin vaan käytiin pelkästään syömässä. Itse piti maksaa huikeat 3? :D Mulla tosiaan oli se töistä viime jouluna lahjaksi saatu lahjakortti s-ketjun ravintoloihin joten käytiin sitten Arinassa. Hienosti syötiinkin, oikein punaviiniäkin mies tilasi=) Ja kotona sitten viinin litkiminen jatkui vielä miehen osalta. :/ Itse en voi sietää mitään viinejä tai oikeastaan mulle ei maistu oikein mikään alkoholi nykyään. Mulla teki ihan pahaa pelkkä viinin haju kun mies joi sitä. Elokuviin mennään sitten joskus ihan erikseen. Meillä loppui aika kesken kun mun pitää laittaa tuo Apina nukkumaan.

Kävin aamulla kirpputorilla ja on se vaan kumma ettei sieltä tahdo mitään löytyä poikalapsille. Pöydät tursuaa tyttöjen kamppeita. :headwall: Löytyi sieltä nyt kuitenkin pojalle arki käyttö vaatteita joita menin hakemaankin, mutta eipä tuota valikoimaa kamalasti ollut. Annille ostin yhdet housut ja puseron.

Tänään annoin Apinanpojalle ensi kerran samaa ruokaa kuin mitä muukin perhe söi. Poika aukoi suutaan kuin linnun poikanen. Tykkäsi tosi paljon pottumuusista ja jauheliha kastikkeesta. :p Ja kuvitelkaa viimeinen lusikallinen jäi vain syömättä. Meillähän ei mikään hyvä syömäri tuo poikakaan ole ollut. Näin se kävi aikoinaan tytönkin kans, ruoka alkoi maistumaan vasta kun aloin antaa oikeaa maustettua kotiruokaa.

Toinen pojan herkku on gefilus kidius vadelma jogurtti. Oikein suuttuu jos annan liian vähän eikä lisää tipu siihen tahtiin kuin poika mielii. :D

Mies lähtee taas tänään viikoksi reissuun. :headwall: |O Olen yrittänyt järjestää paikkoja ja pestä pyykkiä jotta ensi viikolla arki sujuisi suht rauhallisesti. Eipä tässä kuitenkaan mitään hätää ole, kun vertaa joihinkin muihin joilla vieläkin enemmän mukuloita. Kauhistelin Piitulin arkea viimeksi kun hän kirjoitti omastaan ja ajattelin että siellä sitä vasta touhua riittää.

 
Voisin jotain kommentoidakin. Kävin välillä tyhjentämässä kuivurista pyykit ja viikkasin ne sekä tyhjensin astianpesikoneen.

Leya; tosi hienoja kakkuja olet tehnyt ja hyvän palkankin sait. =)

Rontti; Minä olen tehnyt miehen kans silleen kun olen väsynyt että olen jo etukäteen varoitellut muiden normaali kuulumisten yhteydessä siitä että olen loppu. Jotenkin meillä ainakin mies on sitten ollut oma-aloitteisempi ja aktiivisempi auttamaan kun on jo osannut ennakoida sen ettei vastaanotto ole välttämättä kaikkein lämpimin kun kotiin palaa. Kyllä luulisi miestenkin ymmärtävän vaimon väsymystä (vaikka se ei kyllä aina siltä tunnukaan) ja varsinkin kun teilläkin on yksi lapsista kipeänä. Mua kans vähän hirvittää ensi viikko miten selviän, mutta aina siitä kuitenkin hengissä on selvinnyt vaikka yksin joutuukin huusholleeraamaan. Helppoa se ei kuitenkaan missään nimessä ole. |O
 
huh, tää seuraava päivä ei ole helppo... B) Vaan luoja et oli hienot bileet eilen! Kylpytynnyrissä olen viettänyt sen kaks tuntia Oulujoen rannalla ja laulanut kaikki suomalaiset biisit läpi kera mukavien ihmisten :D Synttärisankarin avovaimo on Tampereelta ja puolet vieraistakin sitten oli, oli tosi kivaa porukkaa :) Ja viini ja siideri virtasi, huh huh. Onneksi oli tuossa lähellä, niin tultiin sit suoraan pyörillä kotiin kolmen hujakoilla.

Ihania kakkuja oli Leyalla, oottelen et naapuri tuo eilisiä tähteitä pippaloista, siipiä, tsasikia, valkosipulimajoneesia, lihakastiketta, pottuja, täytekakkua, suklaata... :p Illalla menen hoitamaan kummipoikaa mut sit saa mässätä koko yön :LOL:

Mammon
kuvat olivat taivaallisia! Ai että! Toivottavasti nähdään ens viikolla, otahan lisää kuvia mukaan!
 
Mä oon nyt äänessä, otetaan hiljaisemmat viime päivät takaisin minun osalta :LOL: . Eikä mulla kummempaa asiaa. Täällä ollut yllättävän mukavaakin tyttösten kanssa. Pieninkin hiukan touhuillut tavalliseen tapaan. Minä tein noita pistelykuvia :LOL: ja lapset niistä innostui. Pistelevät tyytyväisinä pöydän ääressä. Mä aloin siivoon askartelulaatikkoo, siinä onkin homma, mutta kiva kun tuli ruodittua. Jospa nyt ruokaa taas tarjoilemaan ja jospa olisinkin ihan hyvällä päällä ukon tullessa :saint:

Jaksamista Katjannalle "yksinäiseen" viikkoon :hug: ! Tuntuu muuten aika mukavalta, kun huomenna ei tarvi mennä töihin :whistle: . Vaikka toisaalta, en mä haluisi noiden sairastavan ja on tuo sairaan hoitaminenkin melkoista työtä, toisaalta rasittavampaa kuin ihan työt.

Topsylla ollut taas hauska ja railakas ilta :D
 

Yhteistyössä